Да не забравяме, че и цар Самуил е владеел части от адриатическото крайбрежие, а старото име на Черна гора е било "Зета", понеже дъщерята на цар Самуил е била женена за княза на Черна гора! За разлика от македонците обаче, черногорците не се оплакват от времето, когато са били управлявани от българите и ни уважават!!!
Бях в Будва, там вичко се плаща в € и единтвеното руско нещо беше магазин за руски бонбони и шоколади, защото руските туристи, като отидат някъде изъвн Русия, не проявяват интерес към различното, непознатото. Да се чудиш защо тогава изобщо напускат държавата си.
Крайбрежието на адриатика на бивша Югославия от средновековието е повлияно благотворително от Венеция, освен това като част от Средиземно море водите изобилстват от морски дарове. Румъния, също поради някакви политически причини, е повлияна от немско присъствие в Трансилвания. Унгария и Чехия са били дослук с Австрия. Само ние с никого.Последни се оттърваваме от турците, морето ни затворено от природата, няма дарове, няма търговци, дори пирати. Малка утеха е, че изброените соцевро събратя по времето на варшавския договор и СИВ кой знае какво не свършиха, въпреки западното влияние.
Да ти отговоря така, България не е повлияна от никого, защото в онези дни, когато хърватите са ги "влияели" тези и онези, могъщата българска империя е била сред влияещите в Европа а не сред повлияните. Наскоро гледах по Дискавъри за хърватските крале. Хората обясняваха колко могъща била станала Хърватия в определен период от историята си - толкова могъща, че дори се осмелила да се намеси във военните конфликти между великите сили - Византия и България
Хубав пътепис и още по-хубава реклама, която хърватите май не заслужават. Така са се самозабравили в цените. В Загреб една обикновена бира е 5 лева, а пътната такса да прекосиш Хърватска на път за Австрия, който път е много по-къс от пътя през Сърбия, но таксата е по-висока от сръбската.
Непропорционално висок процент споменаване на руснаци в пътеписа, за разлика от местата, които са описани. Там толкова руснаци, слава Богу, няма и никога не е имало :) Адриатика и особено Истрия е италианска (дори и сега), австрийска и немска :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
До коментар [#7] от "uq": Всичко им е било ок с ромеите и българите докато венецианците не са им стъпили на врата с търговска окупация и интриги ! За добрите австроунгарци да не говорим!
''Тук е минавала границата между Източната и Западната Римска империя, между православието и католицизма. Всички цени по магазини и кафенета още са в рубли, ....'' Каква е връзката м/у Римската империя , религиите и цените в рубли - аз не схванах ? До коментар [#9] от "penetrating":
До коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Това е така да. Факт е обаче, че Венецианците са направили като цяло хубави неща из адриатика и в Хърватия и по гръцките острови и най-вече са ги овардили от турците. И днес в Далмация голям процент от населението се смята за италианци, всички говорят италиански и много много не ги е еня за Загреб :)
До коментар [#7] от "uq": До коментар [#8] от "Fiji":
Хърватите много се нафукаха, щото Чърчил бил казАл, че Ориента запчва от там, където свършва Хърватия!!! По време на ВСВ Чърчи възкликнал: "Тия, дето си казват „честита баня“ - те ли са ни обявили война"? На което нашите отговорили: "Да, на тези чиито съпруги черпят съседките си с кейк, след като мъжете им ги сайдисат"!!!
Браво за пътеписа - прекрасен! Точно като разказ на човек претичал през едно прекрасно място. В поморие цените все още с в лева а не в рубли, ама както е тръгнало...
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев.
Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
"Тия, дето си казват „честита баня“ - те ли са ни обявили война"?На което нашите отговорили: "Да, на тези чиито съпруги черпят съседките си с кейк, след като мъжете им ги сайдисат"!!!
Демек нечистоплътни и похотливи - прекрасен имидж, нема що. Сега така бип характеризирал една друга етническа общност дето жените им раждат между 12 и 13 за първи път!
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев.
Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
Бях в Будва, там вичко се плаща в € и единтвеното руско нещо беше магазин за руски бонбони и шоколади, защото руските туристи, като отидат някъде изъвн Русия, не проявяват интерес към различното, непознатото. Да се чудиш защо тогава изобщо напускат държавата си.
Бях в района 2 години. Нямаше такива. А връзката е още по странно да бъде намерена. :) Може би за Черна гора важи, но източна Адриатика е основно хърватска и гръцка :) Черна гора беше "изкупена" от руски олигарси преди кризата и преди влизането в НАТО. След опита за преврат там руснаците са доста подозрителни и не обичат да се афишират както преди. Пък и самите руснаци се промениха, руснаците там сега са повече противници на Путин, а преди бяха повече поддръжници
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Ако четеш внимателно, ще разбереш че става въпрос за тоя период, в който пада нашето могъщество. Говоря за периода, когато почва Ренесанса, някъде след края на 14 в., когато ние вече сме под чехъл, а хората правят търговия, политика и пари. В тоя регион спират турците, само при нас остават толкова време.
Наистина прекрасен пътепис и защо не и добра реклама. Дубровник и остров Локрум липсват, ама нищо, авторът ще поправи липсата следващия път. :) А има и други места пак там. Изобщо Хърватка е изключително място. Ходила съм по тези места и пак ми се ходи, много!
Хърватите като цяло се нафукаха заради велико-югославската пропаганда на Тито, който и на тях и на сърбите им втълпяваше, че всички съседи са боклуци а те са нещо като най-висшите на балканите. Другото е, че са католици и папата като цяло ги варди лично едва ли не от православните сърби и то това е от векове. Католическата църква играе мощна политическа роля в Хърватска и за това запада ги гледа с добро око. Това 50/50 дето някой писа е с мощен натиск от Ватикана и то не за първи път. Преди Титова Югославия, Хърватия, България(най-вече ВМРО) и Албания като цяло работят заедно срещу Сърбия и хърватите преди втората световна война общо взето питаят добри чувства към българите. Дори във войната участват също като нас на страната на немците, за разлика от Сърбия
До коментар [#4] от "man_un":Да ти отговоря така, България не е повлияна от никого, защото в онези дни, когато хърватите са ги "влияели" тези и онези, могъщата българска империя е била сред влияещите в Европа а не сред повлияните. Наскоро гледах по Дискавъри за хърватските крале. Хората обясняваха колко могъща била станала Хърватия в определен период от историята си - толкова могъща, че дори се осмелила да се намеси във военните конфликти между великите сили - Византия и България
Да, била е могъща, но 5 века турско робство (пардон, мирно съжителство) и после 40 години руско робство ни еб*** мамата. Сега като си пренапишем историята - под вещото ръководство на Франция и други сили, съвсем ще си изгубим идентичността.
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
Западът и Изтокът са термини от Студената Воина, и няммат нищо общо със сегашната реалност. Тези 2 термина нямат нищо общо с култура или история, те описваха 2 различни системи - демокрация/капитализъм с/у комунизъм. Страните които бяха част от Изтокът вече нямат същата система, и студената воина приключи преди 30 години. До кога ще продължават да използват тия термини?
[quote - 23] ....Много неща липсват, то цялото крайбрежие е великолепно. Пула, Црез, Мали Лошинь, Плитвишките езера,... прекрасна природа [/quote]
Абсолютно съгласен. Затова ми се ще някоя нискотарифна авиолиниия да открие директен полет от София до някой град на Адриатическото крайбрежие (Сплит или Задар). Преди малко оставих подобен коментар под статията за новата линия София-Атина на Уиз Ер ( http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/10/16/3060508_/ )
щото Чърчил бил казАл, че Ориента запчва от там, където свършва Хърватия!!! ======== Чудно ли ти е ? Родителите на Никола Тесла са знаели да пишат и говорят турски . За самия Тесла , не се знае .....
До коментар [#7] от "uq":Ако четеш внимателно, ще разбереш че става въпрос за тоя период, в който пада нашето могъщество. Говоря за периода, когато почва Ренесанса, някъде след края на 14 в., когато ние вече сме под чехъл, а хората правят търговия, политика и пари. В тоя регион спират турците, само при нас остават толкова време.
Не е баш така. Не е само Дубровник, цялото адриетическо крайбрежие поради една или друга причина, остава свободно от османците. Също така Истрия никога не е завземана, както и Загреб. А останалата част е завладяна сравнително късно през 16 в., като още през 17 повечето хърватски земи са освободени от Хабсбургите. Така че им се пада доста по-малък период на присъствие.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
DDR
Рейтинг: 1307 НеутралноЧудесен пътепис. Риека (както и целият полуостров Истрия) до краят на ВСВ е част от Италия, след това го прилапва Югославия.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Дедо Либен
Рейтинг: 1326 ЛюбопитноДа не забравяме, че и цар Самуил е владеел части от адриатическото крайбрежие, а старото име на Черна гора е било "Зета", понеже дъщерята на цар Самуил е била женена за княза на Черна гора! За разлика от македонците обаче, черногорците не се оплакват от времето, когато са били управлявани от българите и ни уважават!!!
Krassimira Dimitrova
Рейтинг: 237 ВеселоБях в Будва, там вичко се плаща в € и единтвеното руско нещо беше магазин за руски бонбони и шоколади, защото руските туристи, като отидат някъде изъвн Русия, не проявяват интерес към различното, непознатото. Да се чудиш защо тогава изобщо напускат държавата си.
man_un
Рейтинг: 499 НеутралноКрайбрежието на адриатика на бивша Югославия от средновековието е повлияно благотворително от Венеция, освен това като част от Средиземно море водите изобилстват от морски дарове. Румъния, също поради някакви политически причини, е повлияна от немско присъствие в Трансилвания. Унгария и Чехия са били дослук с Австрия. Само ние с никого.Последни се оттърваваме от турците, морето ни затворено от природата, няма дарове, няма търговци, дори пирати. Малка утеха е, че изброените соцевро събратя по времето на варшавския договор и СИВ кой знае какво не свършиха, въпреки западното влияние.
haragadabal
Рейтинг: 8 ЛюбопитноМного хубав пътепис! Приятно е седмицата да започне с материал като този.
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 699 Неутралноама и снимката от Котор е една ....
Pure Chewing Satisfactionuq
Рейтинг: 1942 НеутралноДо коментар [#4] от "man_un":
Да ти отговоря така, България не е повлияна от никого, защото в онези дни, когато хърватите са ги "влияели" тези и онези, могъщата българска империя е била сред влияещите в Европа а не сред повлияните.
Наскоро гледах по Дискавъри за хърватските крале. Хората обясняваха колко могъща била станала Хърватия в определен период от историята си - толкова могъща, че дори се осмелила да се намеси във военните конфликти между великите сили - Византия и България
Fiji
Рейтинг: 502 НеутралноХубав пътепис и още по-хубава реклама, която хърватите май не заслужават. Така са се самозабравили в цените. В Загреб една обикновена бира е 5 лева, а пътната такса да прекосиш Хърватска на път за Австрия, който път е много по-къс от пътя през Сърбия, но таксата е по-висока от сръбската.
penetrating
Рейтинг: 9374 НеутралноНепропорционално висок процент споменаване на руснаци в пътеписа, за разлика от местата, които са описани. Там толкова руснаци, слава Богу, няма и никога не е имало :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertАдриатика и особено Истрия е италианска (дори и сега), австрийска и немска :)
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4201 НеутралноДо коментар [#7] от "uq":
Libertarianism is just anarchy for rich peopleВсичко им е било ок с ромеите и българите докато венецианците не са им стъпили на врата с търговска окупация и интриги !
За добрите австроунгарци да не говорим!
karabastun
Рейтинг: 2883 Любопитно''Тук е минавала границата между Източната и Западната Римска империя, между православието и католицизма. Всички цени по магазини и кафенета още са в рубли, ....''
[email protected]Каква е връзката м/у Римската империя , религиите и цените в рубли - аз не схванах ?
До коментар [#9] от "penetrating":
uq
Рейтинг: 1942 НеутралноДо коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Това е така да. Факт е обаче, че Венецианците са направили като цяло хубави неща из адриатика и в Хърватия и по гръцките острови и най-вече са ги овардили от турците. И днес в Далмация голям процент от населението се смята за италианци, всички говорят италиански и много много не ги е еня за Загреб :)
Дедо Либен
Рейтинг: 1326 РазстроеноДо коментар [#7] от "uq":
До коментар [#8] от "Fiji":
Хърватите много се нафукаха, щото Чърчил бил казАл, че Ориента запчва от там, където свършва Хърватия!!!
По време на ВСВ Чърчи възкликнал: "Тия, дето си казват „честита баня“ - те ли са ни обявили война"?
На което нашите отговорили: "Да, на тези чиито съпруги черпят съседките си с кейк, след като мъжете им ги сайдисат"!!!
ana_ni
Рейтинг: 519 НеутралноМного добре написано
citoyen
Рейтинг: 1665 НеутралноЕдна приказка е Хърватия!
пустиняк
Рейтинг: 531 НеутралноБраво за пътеписа - прекрасен! Точно като разказ на човек претичал през едно прекрасно място.
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!В поморие цените все още с в лева а не в рубли, ама както е тръгнало...
пустиняк
Рейтинг: 531 НеутралноДемек нечистоплътни и похотливи - прекрасен имидж, нема що. Сега така бип характеризирал една друга етническа общност дето жените им раждат между 12 и 13 за първи път!
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
kapitan_laino
Рейтинг: 924 Неутрално++ И аз съм бил, тва с рублите е пълно предозиране, но е факт, че е пълно с руснаци и има менюта и надписи на руски.
penetrating
Рейтинг: 9374 НеутралноДо коментар [#11] от "karabastun":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertБях в района 2 години. Нямаше такива. А връзката е още по странно да бъде намерена. :)
Може би за Черна гора важи, но източна Адриатика е основно хърватска и гръцка :)
Черна гора беше "изкупена" от руски олигарси преди кризата и преди влизането в НАТО. След опита за преврат там руснаците са доста подозрителни и не обичат да се афишират както преди. Пък и самите руснаци се промениха, руснаците там сега са повече противници на Путин, а преди бяха повече поддръжници
man_un
Рейтинг: 499 НеутралноДо коментар [#7] от "uq":
Ако четеш внимателно, ще разбереш че става въпрос за тоя период, в който пада нашето могъщество. Говоря за периода, когато почва Ренесанса, някъде след края на 14 в., когато ние вече сме под чехъл, а хората правят търговия, политика и пари. В тоя регион спират турците, само при нас остават толкова време.
Мондиана
Рейтинг: 1569 НеутралноНаистина прекрасен пътепис и защо не и добра реклама. Дубровник и остров Локрум липсват, ама нищо, авторът ще поправи липсата следващия път. :) А има и други места пак там. Изобщо Хърватка е изключително място.
Ходила съм по тези места и пак ми се ходи, много!
uq
Рейтинг: 1942 НеутралноДо коментар [#13] от "Дедо Либен":
Хърватите като цяло се нафукаха заради велико-югославската пропаганда на Тито, който и на тях и на сърбите им втълпяваше, че всички съседи са боклуци а те са нещо като най-висшите на балканите. Другото е, че са католици и папата като цяло ги варди лично едва ли не от православните сърби и то това е от векове. Католическата църква играе мощна политическа роля в Хърватска и за това запада ги гледа с добро око. Това 50/50 дето някой писа е с мощен натиск от Ватикана и то не за първи път.
Преди Титова Югославия, Хърватия, България(най-вече ВМРО) и Албания като цяло работят заедно срещу Сърбия и хърватите преди втората световна война общо взето питаят добри чувства към българите. Дори във войната участват също като нас на страната на немците, за разлика от Сърбия
uq
Рейтинг: 1942 НеутралноДо коментар [#21] от "Мондиана":
:) Много неща липсват, то цялото крайбрежие е великолепно. Пула, Црез, Мали Лошинь, Плитвишките езера,... прекрасна природа
baizuo
Рейтинг: 1155 РазстроеноДа, била е могъща, но 5 века турско робство (пардон, мирно съжителство) и после 40 години руско робство ни еб*** мамата.
Сега като си пренапишем историята - под вещото ръководство на Франция и други сили, съвсем ще си изгубим идентичността. muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
uq
Рейтинг: 1942 НеутралноДо коментар [#24] от "dgd":
Уви, факт. Колелото на историята се върти и великите империи залязват и изграват нови. Сега не е наш ред :(
labby
Рейтинг: 301 НеутралноДо коментар [#17] от "пустиняк":
Прочети го още веднъж и може би ще разбереш кои на кого обявил воина.
Peni Nikol
Рейтинг: 4584 НеутралноМного хубав пътепис, приятно четиво.
Peni Nikolabdelhaqq
Рейтинг: 868 Неутралноинтересен пътепис и хубави снимки, приятно е да се чете, въпреки е не обичам съвременни пътеписи. чета предимно средновековни такива.
בני אתה אני היום ילדתיךhappystory
Рейтинг: 294 НеутралноЗападът и Изтокът са термини от Студената Воина, и няммат нищо общо със сегашната реалност. Тези 2 термина нямат нищо общо с култура или история, те описваха 2 различни системи - демокрация/капитализъм с/у комунизъм. Страните които бяха част от Изтокът вече нямат същата система, и студената воина приключи преди 30 години. До кога ще продължават да използват тия термини?
neadekvaten
Рейтинг: 246 Неутрално[quote - 23] ....Много неща липсват, то цялото крайбрежие е великолепно. Пула, Црез, Мали Лошинь, Плитвишките езера,... прекрасна природа [/quote]
Абсолютно съгласен. Затова ми се ще някоя нискотарифна авиолиниия да открие директен полет от София до някой град на Адриатическото крайбрежие (Сплит или Задар). Преди малко оставих подобен коментар под статията за новата линия София-Атина на Уиз Ер ( http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/10/16/3060508_/ )
eti mehter
Рейтинг: 4501 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "Дедо Либен":
Bukalemunщото Чърчил бил казАл, че Ориента запчва от там, където свършва Хърватия!!!
========
Чудно ли ти е ?
Родителите на Никола Тесла са знаели да пишат и говорят турски .
За самия Тесла , не се знае .....
pesheff
Рейтинг: 1272 Неутралноспират ги на Виена, турците. На Адриатика, само Дубровник не е бил окупиран от османската империя. Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
filofob
Рейтинг: 1338 НеутралноДо коментар [#32] от "Пешката":
Не е баш така. Не е само Дубровник, цялото адриетическо крайбрежие поради една или друга причина, остава свободно от османците. Също така Истрия никога не е завземана, както и Загреб. А останалата част е завладяна сравнително късно през 16 в., като още през 17 повечето хърватски земи са освободени от Хабсбургите. Така че им се пада доста по-малък период на присъствие.