Да се понесеш на крилете на "Леля Ю"



Леля Ю" е името на най-известния в Германия ретро самолет. Той е собственост на историческия фонд на "Луфтханза", а от май до октомври ще извърши над 550 туристически полета над Германия и ще превози над 8500 пътници, информира "Дойче веле".


75-годишното возило е обявено за "летящ паметник". Веднага след като е бил произведен, юнкерсът Ju 52 е продаден в Норвегия, а след Втората световна война попада в Южна Америка. Американски предприемач го закарва в САЩ и го реставрира. От 1984 г. е собственост на историческия фонд на "Луфтханза".


Да се понесеш на крилете на "Леля Ю"

© www.dlbs.de




Екскурзионните полети продължават между 30 мин. и 1 час, а цените варират между 160 и 340 евро.


Тази година "Леля Ю" ще лети над 17 града в Германия и над австрийския Залцбург. Желаещите могат да се информират за разписанието и да купят билети на сайта lufthansa-ju52.de


Да се понесеш на крилете на "Леля Ю"

© www.dlbs.de

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Летенето с ретросамолети е доходоносен бизнес от отдавна на запад, тъй като има условия да поддържат техниката в изправност. Няма проблем с резервни части или със съответните специалисти. А който не се е замислял за авиационните витлови двигатели, може да ги види ясно на снимката, така наречените мотори "звезда". Намирали са приложение точно тук и "ас" сред всички е Ролс Ройс. Подобна конструкция е била измислена за повишаване на обтекаемостта на самолета. Другите видове ДВГ са редови, V образни и боксерни, става дума за бутални такива.

  2. 2 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1502 Любопитно

    Готино!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5708 Неутрално

    Нямам места :)
    Тук таме може в обедно време...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#1] от "man_un":

    подобна конструкция е измислена за по-добро въздушно охлаждане, олекотяване и по-висока живучест( липсват тръбопроводи, радиатори и охлаждащ агент). Недостатък е именно влошена аеродинамика и по-голямо челно съпротивление.

  5. 5 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Самолетът - модел , с който е летял и Хитлер ...Така и не направиха германците голям бомбардировач..Смятаха, че не им е нужен ..

    BIG AL
  6. 6 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Самолетът - модел , с който е летял и Хитлер ...Така и не направиха германците голям бомбардировач..Смятаха, че не им е нужен ..

    BIG AL
  7. 7 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    В трите български самолетни фабрики - Божурище, Балкан-Ловеч и Капрони-Казанлък са се произвеждали части за много от германските самолети, по-специално за Юнкерс, Хайнкел и Арадо.
    След идването на болшевиките и трите фабрики остават с празни халета.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  8. 8 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2617 Неутрално

    Легендарен самолет допринесъл за революцията във въздушния транспорт. Единствено DС-3 може да му съперничи по статус.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  9. 9 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    ДЦ-то е сериозен самолет - гладък корпус - алуминиев ..И българин е участвал в конструирането му ...Два двигателя и т.н...
    Юнкерсът , май беше , като гофриран отвън - с плоскости на канали - линиии...:)))
    после руснаците изкопираха ДЦ- 3 "Дакота" и лисунов - ЛИ- 2 - фърча и тук - в "Табсо" - до Варна , като дете помня- здраво "люляше " ...:)))

    BIG AL
  10. 10 Профил на 1452
    1452
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Също така, може би е интересно да се допълни, че с такъв самолет е извършен първия полет по редовна гражданска линия в България - София - Бургас през 1948 г.

  11. 11 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 497 Неутрално

    ... така наречените мотори "звезда". Намирали са приложение точно тук и "ас" сред всички е Ролс Ройс.
    —цитат от коментар 1 на man_un

    Ролс-Ройс са били далеч от асовете при звездообразните двигатели. Успешният им двигател по това време е V-образният Merlin. С него са прочутите Спитфайър, Хърикейн, Москито и т.н. Имат и един неуспешен Х-образен.
    Имало е английски популярни звездообразен двигатели от войната и преди нея - Мъркюри, Херкулес и Юпитер, но и трите са на Bristol Engine Company. Както и Линкс (Lynx) на Armstrong Siddeley.

    А този Юнкерс е с двигатели на BMW по лиценз на Прат и Уитни. Техните (американските) също са били копирани масово.

  12. 12 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Прекрасна машина! Ще взема да се запиша за разходка!

    agent
  13. 13 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Дневник, проверявайте си източниците защото в тази статия има много невярна информация! "Леля Ю" е прякорът на всички Junkers Ju 52/3m. Специално на този самолет е " Желязната Анни". Новопроизведеният D-AQUI Fritz Simon е предаден на Луфтханза на 06.04.1936 г, следователно е почти на 82години. Американският предприемач Martin Caidin не го реставрира, а реконструира. До 1975г самолетът е ползван, като хидроплан и поплавъците са заменени с колесник и спирачна система от Curtiss C46. Оригиналните БМВ двигатели с двулопатъчен винт са заменени с двигатели P&W 1340 с трилопатъчен винт.

  14. 14 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 851 Любопитно

    До коментар [#7] от "Торбеш":

    Кои части например?

  15. 15 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Преди 10-ина години в Йоханесбург летеше един такъв също за атракционни полети. Всичко му беше оригинално според запознати. Подържането на ретро самолети в летателна годност е трудно и скъпо, добре че има ентусиасти.

  16. 16 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Преди 10-ина години в Йоханесбург летеше един такъв също за атракционни полети. Всичко му беше оригинално според запознати. Подържането на ретро самолети в летателна годност е трудно и скъпо, добре че има ентусиасти.
    —цитат от коментар 15 на transvaal

    Този самолет в Йоханесбург е младеж в сравнение с " Желязната Анни". Произведен е през 1954г и е един от 170те лицензно произведени в Испания CASA 352 / CASA 352L .

  17. 17 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 564 Неутрално

    да го държат в музея
    младо вино в стари мехове не се налива
    виното изкипява и къса меховете
    и се похабяват и виното и меховете

  18. 18 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1423 Весело

    Самолетът - модел , с който е летял и Хитлер ...Така и не направиха германците голям бомбардировач..Смятаха, че не им е нужен ..
    —цитат от коментар 5 на BIG AL

    Освен с това работно конче, Хитлер е летял с много по-модерния Focke-Wulf Fw 200, а в края на войната е трябвало да премине на още по-големия Junkers Ju 290 - преоборудван от голям бомбардировач, който германците според теб нямат...

  19. 19 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 750 Разстроено

    В трите български самолетни фабрики - Божурище, Балкан-Ловеч и Капрони-Казанлък са се произвеждали части за много от германските самолети, по-специално за Юнкерс, Хайнкел и Арадо. След идването на болшевиките и трите фабрики остават с празни халета.
    —цитат от коментар 7 на Торбеш


    След идването на руските окупатори, цяла България остана с празни джобове, складове, фабрики, обори, мандри.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  20. 20 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 564 Неутрално

    хитлер прцака германия с 2СВ

  21. 21 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    Junkers J-52 /Юнкерс/ е легенда във въздухоплаването още преди ВСВ. Заедно с американския С-47/DC-3 на Дъглас е гръбнакът на транспортната/гражданската авиация в много страни. Надеждни/вечни самолети, които летят и в наши дни. Съветският Ли-2 е лицензно копие на С-47.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK