Ако го няма в "Инстаграм", дали изобщо се е случило

Ако го няма в "Инстаграм", дали изобщо се е случило

© Brendan Mcdermid



Жителите на индонезийското селище Менорех изградили през 2008 г. приключенска площадка върху дърво. Решили, че така ще привлекат туристите, търсещи тръпката. Оказало се, че мястото се превърнало в желано от вманиачените да публикуват преживяванията си в "Инстаграм" (Instagram).


Това наложило да се направи редизайн на съоръжението, като платформите и въжените линии се превърнат в място за идеалните кадри.


Инсталирани са камери и са наети фотографи, които да дават съвети кои са най-добрите пози за снимащите се, така че природата зад тях да изглежда възможно най-впечатляваща.




Направените снимки се качват директно на телефоните на туристите.

Подобни атракции за любителите на "снимките за показване пред другите" се появяват в цяла Азия с нарастването на броя на пътуващите младежи от този регион, които са и най-активните потребители на социалните мрежи. Днешните авантюристи пътуват не само за да видят, но и за да бъдат видени, допълва изданието.


За кратко кадрите от площадката в Индонезия превзели "Инстаграм", "Фейсбук" и "Уичат" (WeChat) и се стигнало дотам, че посетителите трябвало да чакат на опашка по шест часа в някои дни, за да си направят снимка. Това накарало близкото село да събере 100 хил. долара, за да изгради втора фотодестинация в защитената гора. Около 7 хил. туристи сега посещават двете площадки всяка седмица.


В Китай 97 на сто от туристите в групата между 20 и 30 г., или така наречените милениъли, споделят онлайн преживяванията си, показва изследване. Според него парите, които харчи това поколение за пътувания в чужбина, ще се увеличат със 160% до 340 млрд. долара към 2020 г.

Ако го няма в "Инстаграм", дали изобщо се е случило

© Kim Kyung-Hoon


Все повече хората на тази възраст трескаво търсят възможност за селфита, за които всички ще им завидят. Това притиска дори курортите да създават удобни за целта места.


Туроператор от Киото разказва, че в услугите си е включил отдаване под наем на кимона, които туристи от това поколение наемат и допълват със съответните прически. Фотографи ги следват, докато обикалят градските забележителности в този вид. Това е една от най-търсените услуги, казва туроператорът.

Други фирми имат договорки с широк кръг хора, които постват в социалните мрежи снимки от атрактивни места, защото това се оказало по-ефективно от традиционната реклама. Броят на подобни постове конкретно в "Инстаграм" се е удвоил само за последните две години.


Анализатори дори съветват хотелиерите по света да инвестират повече в социалните мрежи, където по атрактивен начин да представят услугите си.


В същото време реалността винаги може да разочарова посетителите, вдъхновени от снимки в социалните мрежи. Има такива случаи и в индонезийския парк.


Не е за пренебрегване и това, че стремежът към атрактивни селфита може да е опасен заради местата, които се избират за целта. "Блумбърг" цитира данни, според които през 2017 г. са известни поне 260 случая на хора, които са пострадали тежко или са загубили живота си в преследване на идеалния кадър. Сред тези случаи са такива, смазани от слонове, докато се опитват да се снимат с тях.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK