"Силата" на българския паспорт се увеличи за година

"Силата" на българския паспорт се увеличи за година

© ww.henleypassportindex.com



Притежателите на японски паспорти могат да пътуват до най-много държави в света без да се нуждаят от виза. Това показват резултатите от най-новото проучване Henley Passport Index.


Японският паспорт има "силата" да осигури безвизово пътуване до 189 държави или територии като измества от първото място германския, класиран на първо място през миналата година. Сега Германия си поделя второто място със Сингапур, а трети са Южна Корея, Финландия, Франция, Италия, Испания и Швеция.


България се изкачи от 21-во на 16-то място, а гражданите й имат свободен достъп до 169 дестинации при 153 миналата година.




Индексът се основава на данни от Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) и през тази година в него са добавени осем нови територии. Проучени са 199 различни паспорта и 227 туристически дестинации, включително държави, територии и микродържави. На сайта може да се провери до кои държави конкретният паспорт осигурява безвизов достъп и до кои е нужно разрешение на властите, да се направи сравнение на "силата" на различни паспорти.


Най-"слаби" са паспортите на гражданите на Афганистан, Ирак, Сирия, Пакистан, Сомалия и Йемен.


Най-силните паспорти в света


1. Япония – 189 дестинации
2. Германия, Сингапур – 188
3. Финландия, Франция, Италия, Швеция, Южна Корея - 187
4. Норвегия, Великобритания, Австрия, Люксембург, Холандия, Португалия, САЩ – 186
5. Дания, Белгия, Швейцария, Ирландия, Канада – 185
6. Австралия, Гърция – 183
7. Нова Зеландия, Чехия, Малта – 182
8. Исландия – 181
9. Унгария, Словения, Малайзия – 180
10. Словакия, Латвия, Литва – 179

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    САЩ затова ли не ни дават достъп до тяхната територия, за да са пред нас в класацията...
    Иначе с президенти като Тръмп е ясно, че забраната ще остане още дълго.
    Проблемът е обаче в ЕС, че отказва да предприеме реципрочни мерки.
    А после искат солидарност за това и онова...

  2. 2 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Така е. Не очаквай от Европейския съюз да защитава нечии интереси освен на чиновниците в Брюксел или на държави като Франция.

  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4695 Любопитно

    А за силата на притежателите му, има ли класация? Коремни, лицеви?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    Пътуването добре а защитата на държителят му?
    Преди време един приятел се чудеше с кой паспорт да отиде командировка до Таджикистан, с българският или с немският. След ден размисъл реши да пътува с немският. Вика, ако нещо се слуи, гаранция, че Германия ще направи всичко възможно бързо и ефективно.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2817 Неутрално

    16-то място, ама на всяко са накацали по 3-4 държави с равен резултат. Има поне 50-тина нации преди нас.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  6. 6 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4701 Любопитно

    Чудесно е това. Впрочем големият скок който напрви България в тази визова класация беше след като страната ни стана част от ЕС.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  7. 7 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Кога ще ги стигнем малайзийците...

  8. 8 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4701 Любопитно

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Прав си, ЕС трябва да предприеме реципрочни мерки по тази тема с визите спрямо САЩ. Не само заради България. Има още 3-4 държави на ЕС гражданите на които не могат да пътуват до САЩ безвизово.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  9. 9 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    САЩ затова ли не ни дават достъп до тяхната територия, за да са пред нас в класацията...Иначе с президенти като Тръмп е ясно, че забраната ще остане още дълго.Проблемът е обаче в ЕС, че отказва да предприеме реципрочни мерки.А после искат солидарност за това и онова...
    —цитат от коментар 1 на НеКой


    Изискването на визи за САЩ се определя от законодателството им и са точно регламентиран условията. Не зависи от кефа на някой политик! Визите за САЩ ще отпаднат, когато България започне да отговаря на съответните условия. Всякакви други приказки са местене на въздух в пространството.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  10. 10 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Американците не спират българите да ги посещават. Визата е почти формалност. И вероятно ще ти я дадат с валидност десет години. Руснаците обаче ще ти вземат повече пари при това за еднократна виза - даже няма двукратни туристически. Дори китайците са по-гъвкави.

  11. 11 Профил на sameman
    sameman
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Иван Костов е виновен!

  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5008 Неутрално

    "България се изкачи от 21-во на 16-то място..."



    16-то място, ама след колко страни сме?

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  13. 13 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":

    Точно за това говоря, на същия принцип ЕС трябва да отреже и безвизовия достъп на американци към континента. Янките нека си спазват правилата.

  14. 14 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Я да чуем щатните рубладжии, оплаквачки и хейтъри СЕГА!!!

  15. 15 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":Точно за това говоря, на същия принцип ЕС трябва да отреже и безвизовия достъп на американци към континента. Янките нека си спазват правилата.
    —цитат от коментар 13 на НеКой


    Що за дивотия?! Понеже българите не отговаряме на условията за безвизов режим, които не се отнасят само за нас, ЕС да принуди САЩ да си променят законодателството!!! Изобщо мислиш ли когато пишеш???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  16. 16 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1739 Весело

    До коментар [#15] от "quatro_4x3":

    И как не отговаря...
    Това са неизпълними условия.
    Условията са определен процент отказани визи.
    Тези визи се издават от щатите и само те могат да решат да отказват ли или не.

    Пълен смях са тези двойни стандарти.
    Както ЕС възприема всичките отделни щати като едни, така и щатите трябва да въсприемат ЕС не като 28, а като един

  17. 17 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1016 Любопитно

    "...а гражданите й имат свободен достъп до 169 дестинации при 153 миналата година."
    ----------------------------------
    И кои са новите 16 страни, до които пътуваме безвизово?

    Мома, връщай 12 и 12А!
  18. 18 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 2003 Любопитно

    До коментар [#1] от "НеКой":Така е. Не очаквай от Европейския съюз да защитава нечии интереси освен на чиновниците в Брюксел или на държави като Франция.
    —цитат от коментар 2 на 12345

    Ало, евразийската хунта, вие що не си смените първо личните европейски паспорти със съвеЦки и тогава да грякате?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  19. 19 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#16] от "001": "И как не отговаря...Това са неизпълними условия.
    Условията са определен процент отказани визи.Тези визи се издават от щатите и само те могат да решат да отказват ли или не."

    Тия визи служителите от посолствата да не мислиш, че ги издават според кефа си?! Всичко е регламентирано!
    Стига сте писали глупости. Все едно да си безработен дърводелец, а има обява, че се търси програмист, но понеже тебе не те устройва, да скочиш срещу подалия обявата с искане да я промени и да търси дърводелец, защото така ти отърва.
    Последното изречение се отнася и за коментар 13 на НеКой.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  20. 20 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#19] от "quatro_4x3":

    Абе защо се правиш на отнесен, субективно си определят на кого да дадат визи и на кого не, имам и познати, но не ми се пишат подробности, както и да е.
    Тяхна работа си е, процентът на отказите няма как да падне под 15% просто защото САЩ не го искат.

  21. 21 Профил на De Michelis
    De Michelis
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Е, браво! Това ни бе най-големият проблем! Сега вече съм спокоен:-)

  22. 22 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4148 Весело

    До коментар [#16] от "001":

    И как не отговаря...
    Това са неизпълними условия
    =========
    Кога ще ги настигнем ....бежанците !
    (викаш)....

    Bukalemun
  23. 23 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 394 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":Така е. Не очаквай от Европейския съюз да защитава нечии интереси освен на чиновниците в Брюксел или на държави като Франция.
    —цитат от коментар 2 на 12345


    Пробвай със севрнокорейския паспорт, който толкова харесваш, тогава!!!Никой не те спира нито теб, нито дргите рубладжии, да се преместите в сигурна и правова Русия, Северна Корея или Венецуела!!!

  24. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#20] от "НеКой":

    Поредните глупости.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4701 Любопитно

    До коментар [#17] от "CINZANO - оправете си сайта!":

    Не става ясно това от статията. Не става ясно и от сайта, който е направил тази класация.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1739 Весело

    До коментар [#22] от "eti mehter":

    Да , да кажат хуманните американци , които имат военни в почти всички точки на света, колко бежанци са приели от Либия, Ирак, Сирия през последните 5 години.
    Европа е приела над 3 милиона, само в Турция има още 3 милиона, а щатите не стига че навсякъде се правят загрижени за хората, ами не са приели и 10 хиляди.

    Нещата са прости, щатите отказват на 5 страни от ЕС, така и ЕС си избира 5 щата и забранява достъпа на тексасци, калифорнийци ..... до ЕС
    да видим дали от щатите ще са ОК на това

  27. 27 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#20] от "НеКой":

    Нямам нито един познат, на който да са откзали виза. Говоря за над 20 човека кандидатствали за такава.

  28. 28 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1739 Весело

    Нека само се сетим как канадците се съгласиха да махнат визите за българите и за още няколко страни.
    Не че нещо се е променило, ами просто го изтъргуваха с ЕС
    Това са реалностите ...
    В днешно време правилата не значат нищо.
    Казват ти , да ти изпълняваш условията за шенген, ама не може вътре, защото на холандците не им е кеф.
    Македония не може в НАТО защото гърците, не ви харесват името, а не заради нещо друго ....

  29. 29 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    До коментар [#17] от "CINZANO - оправете си сайта!":

    Най-важна измежду тези нови държави е със сигурност Канада.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  30. 30
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  31. 31 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    Това е едно от не малкото хубави неща, които ни донесе членството в ЕС. Винаги съм завиждал (преди много години) на западняците за възможността да пътуват, да слушат любимите си групи на живо и да посещават мачовете на любимите си отбори.

  32. 32 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1739 Любопитно

    До коментар [#30] от "Oggie Petkov":


    В Канада не е кой знае колко по лошо от в щатите, пък не знам да има някакъв огромен наплив от българи натам през последните няколко месеца.

    На мен ми е все тая дали ще падат визите нито съм се запътил да отивам емигрант в щатите, но съм против двойните стандарти и постоянно да ни сочат с пръст как не сме интегрирали примерно ромите в Столипиново, а те решават интеграцията им като не ги допускат до страната си.
    Страшно лицемерие цари.
    Вече 20 години след като освободиха иракчаните от Садам и 5 от Кадафи, всичко е перфектно там

  33. 33 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1058 Весело

    До коментар [#32] от "001":

    "Вече 20 години след като освободиха иракчаните от Садам и 5 от Кадафи, всичко е перфектно там"

    Ей този Саддам и този Кадафи бе, не можете да ги прежалите комунастите.
    САщ не отидоха в Ирак за да освобождават някого - а да свалят Саддам и да го обесят, което бе постигнато на сто процента. същото се отнася и до кръволока Кадафи, който бе содомизиран и убит от собственото си племе.
    Но принципно не виждам какво общо има Саддам с възможността на българите да пътуваме безвизово по света.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  34. 34 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    До коментар [#33] от "меншевик":

    Българите имат достатъчно възможности да работят свободно в ЕС, но самото отношение на щатите е унизително.
    Затова въвеждане на визи за тях в ЕС е решението.
    Вижте как бързо Макрон и Меркел се противопоставиха за санкциите срещу Иран, защото случайно големи европейски компании имат милиарден бизнес там.

    Визи за българите, трябва да означава и визи за американците.
    Това е справедливото.

  35. 35 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":Американците не спират българите да ги посещават. Визата е почти формалност. И вероятно ще ти я дадат с валидност десет години. Руснаците обаче ще ти вземат повече пари при това за еднократна виза - даже няма двукратни туристически. Дори китайците са по-гъвкави.
    —цитат от коментар 10 на gogo2011


    Това ,че ти си получил виза без проблем,не означава,че дават виза на всеки.Преди 11 години исках да отида на лечение в една американска клиника и въпреки,че отговарях на всички условия получих отказ.Имах и специална покана от шефа на клиниката.Вече няма да се подлагам на подобно унизително отношение.Въпреки че сестра ми живее в САЩ.

  36. 36 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#17] от "CINZANO - оправете си сайта!":

    "И кои са новите 16 страни, до които пътуваме безвизово?"

    Не става ясно от статията и сайта, но на сайта на Външно министерство има списък на всички страни в света, и е отбелязано за кои ни трябва виза и за кои не.

    До коментар [#34] от "001":
    "Българите имат достатъчно възможности да работят свободно в ЕС, но самото отношение на щатите е унизително."

    Напълно съм съгласен. Това, че десетина или стотина студенти останали там след завършването какво толкова им влияе на икономиката, та да не ни дадат безвизов режим? Имат милиони нелегални мексиканци и други латиноси, които работят за никакви пари и не могат да ги хванат, а се загрижили за 100-200 българи.

  37. 37 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":

    Така е ! ++

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  38. 38 Профил на sensini
    sensini
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":

    Не сте съвсем прав - според закона им, трябва да има по-малко от 3% откази за визи. Ама те тия откази се правят от техните служители. Тоест и ножът и сиренето е у тях в случая. Има голям елемент на късмет и лично впечатление на служителя, който ви се е паднал - това няма много общо със "законови изисквания" или прочие... Живял съм в САЩ доста години, а последните 10 пътувам поне по 1-2 пъти годишно. Имал съм късмет винаги при кандидатстването за визи, а 2009-та направо взех 10-годишна. Но доста други хора ги порязваха абсолютно безпричинно. Имало е винаги и такива, които с причина ги отрязват и даже им бият и "черни печати". Излизат им имената явно в някакви техни разузнавателни системи, че са свързани с някакви престъпления и край. Познавам една от София, чиито мъж е адвокат, а може би и съдружник на някакви едри мафиоти в БГ, и на двамата им биха черни печати още като кандидатстваха за туристически визи да ходят до Вегас. :) Но и сума ти хора ги отрязаха просто, за да запълнят бройката. Познавам имиграционните им закони доста добре и е ясно отдалеч, че тази бройка е доста манипулирана. Единственият ход е да се лобира пред ЕС и да се използват всякакви дипломатически ходове. Разбира се, би помогнало и БГ да не е толкова сервилно към руските интереси, защото и това тежи - Конгресът никога няма да гласува безвизово пътуване на държава, която отявлено поддържа и провежда проруски позиции и то на Балканите.

  39. 39 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":Прав си, ЕС трябва да предприеме реципрочни мерки по тази тема с визите спрямо САЩ. Не само заради България. Има още 3-4 държави на ЕС гражданите на които не могат да пътуват до САЩ безвизово.
    —цитат от коментар 8 на Иво


    По-скоро на ниво щати--избира се щат най-добре отговарящ на България--примерно Вирджиния--и жители от там--само с визи:)

  40. 40 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":Така е. Не очаквай от Европейския съюз да защитава нечии интереси освен на чиновниците в Брюксел или на държави като Франция.
    —цитат от коментар 2 на 12345


    Както когато накараха Газпром да ни продава газ на по-ниски цени ли?

    Бедността е справедливо наказание за глупостта.
  41. 41 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    И кои са новите държави, до които имаме достъп? Все си мисля, че това е най-важното в една такава новина...

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  42. 42 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    До коментар [#25] от "Иво":
    До коментар [#36] от "aralambi":
    И аз видях, че няма инфо в статията и посочения сайт, та затова попитах.


    До коментар [#29] от "меншевик":
    Да, за Канада беше ясно, а и имаше голямо медийно отразяване, но другите са минали тихомълком.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  43. 43 Профил на dantscheff
    dantscheff
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Класацията е представена крайно неграмотно.
    Всъщност Япония е на 1-во място, Германия и Сингапур - 2-3, групата наФинландия 4-8,
    групата на Норвегия 9-15 и т.н.
    Реално България разделя 42-45 с Хърватия, Румъния и Хонконг.
    А миналата сме разделяли 43-46 с Хърватия, Румъния и Аржентина.
    Голям напредък, голямо нещо

  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9260 Неутрално

    А великата Русия на кое място е, не я видях.

  45. 45 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2561 Неутрално

    не ми се ходи нито в САЩ ,нито в Канада , не ми трябва да чакам за визите им ,първия милион съм си го изкарал и тук и не ми пука ,а на море си ходя на Варна и за разнообразие в Гърция или Турция или в Дубай през зимата .

  46. 46 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    Прилично място за българския паспорт. За реципрочни мерки със САЩ не може и дума да става, особено за България. Във всеки случай трудно може да приеме човек привилегиите на американските граждани на българска територия, които силно ми напомнят тези, които бяха предоставени на бившия Съветски съюз.

  47. 47 Профил на De Michelis
    De Michelis
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#45] от "edin drug":

    Пич и половина си, агент:-))Мечта за всяка балканска "красавица " тип Николинка Лозановата, или сръбското старо коте на Божинов Биляна Дол.

  48. 48 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4701 Весело

    До коментар [#45] от "edin drug":

    Значи сте милионерче, пък по далеч от Дубай не ходите на море. ;-)

    Що така? Има толкова хубави райски островчета по света, от Карибите до Индийския и Тихият океан. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  49. 49 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":
    Странно. Германия нали не дава двойно гражданство?

    Мърфи е оптимист!
  50. 50 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3409 Весело

    До коментар [#44] от "Роси":А великата Русия на кое място е?
    ....>> На посочения в статията сайт има следната информация за ..россифилки:)
    Russian Federation
    | 2018 global rank: 47th
    | Visa-free access to 118 countries

  51. 51 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3409 Весело

    Biggest Climber in Russia and the Commonwealth of Independent
    States on the 2018 Henley Passport Index:
    +20, Ukraine 2018 global rank: 38th
    | Visa-free access to 128 countries

  52. 52 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    Още преди да бях взел и чешко гражданство - през 2006 и 2008 съм ходил за по седмица в САЩ. Дадоха ми 10-годишна виза от раз. Да, на летището в Амстердам ме питаха и двата пъти на къде съм се запътил, да на летищата в Атланта и в Чикаго, откъдето влизах в страната, също ме питаха но мина гладко. Дори митничаршт в Чикаго се оказа българин, та си побъбрихме.
    Изобщо - за където съм тръгнал с българския паспорт - проблеми е нямало. Сега с чешкия е още по-лесно - за САЩ нямаме визи. Мисля си, че е до чоовека. Виждат ме каква съм овца-стръвница и ме пускат.

    E PLVRIBVS VNVM
  53. 53 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4191 Неутрално

    До коментар [#52] от "PavelCZ":

    Единственият проблем е липсата да директни полети от Чехия до САЩ, нещо от което и аз не съм особено доволен. Иначе имаме много добри партньорски взаимоотношения с чешките колеги, при тях липсват дребнавите печалбарски прояви, не че не си гледат интереса.

  54. 54 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4191 Весело

    До коментар [#51] от "тулса":

    Веднъж преди пет-шест години на летището във Франкфурт един от граничните полицаи ми каза:
    "- Нали имаш български паспорт, ползвай си го в Европа. Прибери си американския - по-малко работа и възможности за грешки от наша страна."
    Е, послушах го. Добре че от счетоводството не ми искат печати "влязъл-излязъл", както беше едно време в Нашингтон.

  55. 55 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#49] от "султана глаушева":

    Дава

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  56. 56 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    Затова на руските нашественици им даваме български паспорти!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  57. 57 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4191 Неутрално

    До коментар [#56] от "chichka":

    Не "даваме", а "продаваме" - малка, но съществена разлика

  58. 58 Профил на lup25476256
    lup25476256
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Значи класацията не е за безвизово пътуване, а бройката държави (в нашия случай 169) включва и тези, за които можем да получим виза при влизане в страната. Отделно и други са писали, че не сме на 16-о, а на 42-45 място.
    For each travel destination, if no visa is required for passport holders from a country or territory, then a score with value = 1 is created for that passport. A score with value = 1 is also applied if passport holders can obtain a visa on arrival, a visitor’s permit, or an electronic travel authority (ETA) when entering the destination. These visa-types require no pre-departure government approval, because of the specific visa-waiver programs in place

  59. 59 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Нямаше да е лошо да обявите новите държави, да направите една интерактивна карта къде може да се ходи без паспорт, ама....

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  60. 60 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 953 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":Прав си, ЕС трябва да предприеме реципрочни мерки по тази тема с визите спрямо САЩ. Не само заради България. Има още 3-4 държави на ЕС гражданите на които не могат да пътуват до САЩ безвизово.
    —цитат от коментар 8 на Иво


    Съгласен съм за необходимостта от повече солидарност. За съжаление, в ЕС визовата политика и имиграцията не са отговорност на европейските власти (ЕК), а се решават на национално ниво. Всяка страна-членка издава визи и предоставя консулски услуги. (Страните-членки на Шенген признават визите издадени от други страни-членки).

    В един по-обединен ЕС би било логично отговорността за имиграционната и визовата политика, издаването на паспорти, както и охраната на границите да принадлежи на властите на ниво ЕС (наред с външната политика); по същия начин, както в САЩ федералното правителство (а не отделните щати) отговарят за това. Тогава вече би било лесно да се вземат визови решения на реципрочен принцип. За съжаление, не виждам националните власти да се съгласят да предадат суверенитета си в това отношение на ЕС (не само страни като Германия и Франция, но и Унгария и Полша ще се възпротивят).

    Другото, което остава на българските власти е да прикачат искането за премахване на визи към договори, които тепърва трябва да се приемат с единодушие в ЕС. Така можахме да убедим Канада да премахне визите за български граждани за да бъде одобрен договора за свободна търговия Ceta. Само че, САЩ под ръководството на Тръмп вече не се интересуват от подписването на аналогичния TTIP.

  61. 61 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    Ся, какво безвизово пътуване в САЩ? Та нали половината руски мафиоти, ченгета... са вече с български паспорти!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  62. 62 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":

    Ами не е съвсем така.
    Отпадането на визите за САЩ зависи от процента откази на визи.
    А отказите ги правят служителите в посолството по неясни критерии.
    Винаги могат да държат броя откази над съответния процент.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  63. 63 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 3035 Весело

    До коментар [#5] от "cinik":

    "16-то място, ама на всяко са накацали по 3-4 държави с равен резултат. Има поне 50-тина нации преди нас."

    Че предложи някакъв друг вид класиране, за да се разбере черно на бяло колко сме зле и колко ни липсва ДъБъ, за да сме добре...
    ПС Сигурен съм, че ако предложиш класираните на 16 място да се подреждат по азбучен ред, ще обърнеш азбуката обратно, за да ни сложиш по-назад.
    Отврат!

  64. 64 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#30] от "Oggie Petkov":

    Оги, расисти там трудно понасят монченцеий!
    Затова си се върнал, а бг.цигантъ там не вирее, много и е далеч и ако стане гаф ше изгние в затвора с присъда около 300 години.

  65. 65 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    От друга страна ако ме питаш, точно тази прослойка от наши братя, имат нужда да минат стаж там, за да видят къф кеф карат тук и как са покровителствани, глезени и обичани.

  66. 66 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#61] от "chichka":

    Не са само руснаците.
    Маса престъпен народ от т.нар. Западни Балкани придобиха бълг. паспорти, заобиколно и безпроблемно.
    Та затова, щото онези от ЦРУ и ФБР не са абдали или пили газ.

  67. 67 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10973 Неутрално

    До коментар [#17] от "CINZANO - оправете си сайта!":

    За две знам от опит - Канада и Армения :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  68. 68 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    В посочената класация 11 от страните не са в ЕС, но това не им пречи да водят умна дипломация и политика. Ние в който и да е съюз да сме, пак сме си скъсани цървули.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  69. 69 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#53] от "daskal1":През 90-те имаше директни полети.Летяхме първо до Чехия, а после до Чикаго.Трябваше да се спи в Чехия..А, преди самолета някакъв черен американец, в униформа, ни провери внимателно паспортите и визите още един път.

  70. 70 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1777 Весело

    До коментар [#7] от "kdesen":


    Кога ще ги стигнем малайзийците...
    —цитат от коментар 7 на kdesen


    Като ги забавим малко ...изпращайки им малко комунисти от БСП да ги дърпат назад и да оспорват и касират всяко решение...и още някоя русофилска партия..;.:)

  71. 71 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 2029 Любопитно

    САЩ затова ли не ни дават достъп до тяхната територия, за да са пред нас в класацията...Иначе с президенти като Тръмп е ясно, че забраната ще остане още дълго.Проблемът е обаче в ЕС, че отказва да предприеме реципрочни мерки.А после искат солидарност за това и онова...
    —цитат от коментар 1 на НеКой



    До коментар [#1] от "НеКой":

    А за брацка русия как е? Дават ли достъп?

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  72. 72 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    До коментар [#71] от "Чарли":

    Да бе, ако отида с колата на руската граница ще ме пуснат ли?

    Русия- проказата на планетата Земя.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK