(С)пътниците, които не искаме

(С)пътниците, които не искаме

© Associated Press



Пътуването в самолет клони към условията в градския транспорт, особено в нискотарифните авиокомпании, от чийто бум България се възползва все повече напоследък. С увеличението на възможностите за летене обаче нараства и вероятността да споделяме общото пространство в самолета с хора, с които имаме напълно различни навици, интереси и разбирания за това как би трябвало да се държат. И ако в трамвая пътуването трае минути и дисонансът може да се изтърпи, а има и алтернативи, в самолета съвместното съществуване трае по-дълго, неизбежно е и затова по-мъчително.


Базираният в Австралия уебсайт за авиационна сигурност и рейтинги на продукти в гражданската авиация airlineratings.com проучи кои според общественото мнение са "пътниците от ада".


Авторите на изследването са помолили респондентите да класират от 1 до 10 типовете най-дразнещо поведение по време на полет.




Неприятната миризма на съседа е посочена на първо място от участвалите в допитването. Според главния редактор на AirlineRatings.com Джефри Томас, цитиран от traveldailynews.com, чувството на неудовлетвореност от липсата на хигиена на спътниците отразява спада на хигиенните стандарти като цяло - мнозина не разбират какъв им е проблемът или не им пука.


Тристата пътници не са детегледачки, или поне потърпевшите си мислят така. На обратното мнение са очевидно немалко родители, а в резултат за вторите най-неприятни съседи по седалка в самолета са обявени децата, неподлежащи на контрол.


Следващите няколко недоволства най-вероятно са породени от все по-стесняващото се пространство в салона.


На трето място изследването поставя пасажерите, отпускащи седалката си максимално назад.


Четвърти по неприязън на околните е пътникът, който потропва с пръсти по подлакътника. Авторите на изследването напомнят, че по неписано правило седящият на средното място има право да ползва и двата подлакътника.


Увеличаването на ръчния багаж е на пето място в списъка. Заради рестрикциите на авиокомпаниите към чекирания багаж мнозинството от пътниците пътуват само с ръчен, за който обаче няма място в багажниците над седалките. Хората са принудени буквално да "воюват" със съседите си за място за вещите си, оттук и недоволството.


Човекът със слаб пикочен мехур се намества на шесто място, вероятно отново заради стесняващото се пространство между седалките.


Дърдорковците са седми, а след тях са хората, които правят гимнастически упражнения на пътеката.


Едва девети според анкетата е капризният типаж, който смята, че трябва да бъде обслужен пръв, изисква постоянно вниманието на стюардесата и изпружва краката си.


На десето място заслужено е индивидът, избрал място до прозореца, който веднага издърпва щората и оставя илюминатора затворен през целия полет.

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    Всеки има свои представи и стандарти за околните, които нерядко самият той не спазва.
    Така че, това е положението, след като очевидно да изхвърлиш спътника от самолета явно не е опция.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  2. 2 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Ей тези със щората дето са на последно място най ме дразнят. Имам чувството, че летя в някаква душегубка при затворени прозорци..

  3. 3 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    По личните ми впечатления дърдорковците ще са на по-висока позиция.
    Никога не ми се е случвала ситуацията от десета позиция.Доста би ме подразнило.Винаги се радвам когато ми се падне място до прозореца особено когато е над крилото.Хем имаш гледка , а и ми е приятно да гледам механизацията по крилото , особено при излитане и кацане.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  4. 4 Профил на Fifa
    Fifa
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Би било интересно да се направи подобно изследване за пътниците в метрото...

    Не отлагай нищо за утре, ако можеш да го отложиш за вдругиден.Марк Твен
  5. 5 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 686 Весело

    Е, има и титани, които успяват да обединят всички тези "качества" на едно място...

  6. 6 Профил на sn0wflake
    sn0wflake
    Рейтинг: 524 Неутрално

    За мен на първо място са тези, които пляскат когато кацаме
    На второ тези, които за части от секундата вече са станали да си взимат багажа, преди пилота да изключи светлините за коланите

  7. 7 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    "...липсата на хигиена на спътниците отразява спада на хигиенните стандарти като цяло...."

    Де да бяха само хигиенните. Че те по-скоро са следствие.

  8. 8 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#3] от "Jalis Ironhammer":

    За мен най-неприятни са дърдорковците, които държат да ги чуват всички наоколо. На връщане от Лондон самолета ни се забави поради проблем с гумата на предния колесник. Когато все пак излетяхме, един ненормалник от задния ред непрекъснато коментираше за самолетни катастрофи, инциденти и подобни глупости. Направо ми идеше да стана и да му залепя един. След това половин час преди кацането започна да говори по мобилния си и да разказва на детето си откъде и как прелитаме. Вероятно по този начин си избиваше нервите, но защо трябва да ги трупа на гърба на околните, а се водеше уж интелигентен човек, докторант в университет. Това ми беше най-неприятния момент от цялото пътуване.

  9. 9 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 488 Неутрално

    За мен на първо място са тези, които пляскат когато кацаме
    —цитат от коментар 6 на sn0wflake


    Проучването е австралийско.
    Там явно не знаят за тези навици на летящите балканци.

  10. 10 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    Шумните пияни кретени също са адски дразнещи.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  11. 11 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Доскоро летенето със самолет беше екзотика, сега с ниско-бюджетните се превръща в масово явление. Ще минат 20-30 години и нещата ще се регулират. Като цяло ниско-тарифните компании разработиха огромна ниша в пазара на късите почивки със съответните плюсове и минуси. Все пак при добро планиране отиваш и се връщаш до друга държава за 50-100 евро, все едно си на стоп едно време. Като гледам и десетте причини може да ги избегнеш с един билет бизнес класа, но уви има един малък проблем наречено цена......

  12. 12 Профил на dr.web
    dr.web
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Дневник, защо си написал тези розовобузести размисли. Това инстинсктивно се подразбира и се знае от повечето хора, но това хич не им пречи да го практикуват - ниски тарифи, ниски цени - няма място почти за нищо, пренаселеност, простотия, мрак, немежество, варващина и диващина, ако могат и на главата ти ще се качат за да се изсерат и т.н и т.н. За малко пари ... толкова. Всъщност, това не е ли една от формите на либерализация? Едва ли - сигурно става въпрос за криво-разбрана ..., но не цивилизация. Едва ли това е цивилизацията към която се стремим всички.

  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    До коментар [#9] от "Panda":

    "За мен на първо място са тези, които пляскат когато кацаме
    —цитат от коментар 6 на sn0wflake

    Проучването е австралийско.
    Там явно не знаят за тези навици на летящите балканци."

    Извинявайте, но ръкопляскането при кацане въобще не е балканско изобретение. През 80-те години не си спомням на някого да му е идвало наум да ръкопляска. Това се появи отнякъде по-късно. Пък и не виждам защо да е дразнещо. Не е лошо да поздравим пилота за това, че е изравнил броя на излитанията с броя на кацанията.


  14. 14 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 647 Неутрално

    и десетте причини може да ги избегнеш с един билет бизнес класа,
    —цитат от коментар 11 на stoiank

    Да, това е филтър, но не е чак стопроцентов филтър :)

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  15. 15 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    Не е лошо да поздравим пилота за това, че е изравнил броя на излитанията с броя на кацанията.
    —цитат от коментар 13 на Един препатил


    На пилотът това му е работата. При рутитен полет и кацане, е напълно излишно. - Все едно да ръкопляскаш на ватмана, че е стигнал благополучно до трамвайната спирка. Освен това, пилотите си седят в заключените кабини и едва ли чуват ръкоплещенето на възторжените пътници.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  16. 16 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#13] от "Един препатил":

    Абе да ти кажа и мен малко ме дразни. Разбирам ръкопляскане при някакъв технически проблем или особено лоши метео условия или когато по някаква причина се е наложил повторен заход, но при нормално рутинно кацане ми се вижда пресилено.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  17. 17 Профил на rockfan
    rockfan
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Винаги съм се чудел защо изобщо седалките имат подвижни облегалки при такава теснотия. Това в никакъв случай не е екстра в бюджетните полети.
    И какво дразнещо има в пляскането?! Не е като да трае през целия полет ;)

  18. 18 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 824 Весело

    До коментар [#13] от "Един препатил": Мой, ми то ако илитането не е равно на кацането ще пляскаш пред портите на Св. Петър. Ако е автолендинг на кой трябва да ръкопляскаш?

  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12081 Неутрално

    Когато полетът е повече от 3 часа тогава следват проблемите :)
    Австралия е добър пример за изследване :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на hill875
    hill875
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Дебелите, които се разполагат и на част от твоята седалка защо не са включени? Случаеност? По-скоро не бива да се споменава.

  21. 21 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 378 Неутрално

    купете си частни самолети и няма да ви мирише ве, уважаеми буржоа. самолетите са рейсове вече, тва е. и е хубаво, че са така, повече хора могат да пътуват. разбира се, тва ви отнема привилегията да се чувствате специални ама на никой не му дреме за вашите чувства и желания честно казано. иначе да кофти е да ти лъха на шкембе съседа

  22. 22 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    Матрияла повсеметно е прост и невъзпитан и смята, че околните са длъжни да го търпят.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  23. 23 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    До коментар [#22] от "Нефертити":

    Разбира се, както хората търпят и теб, която ги наричаш "матриял".
    Ако не желаеш да го търпиш, не се качвай в самолет, пътувай бизнес класа или най добре купи си частен.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  24. 24 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 824 Весело

    До коментар [#23] от "Боян Таксиров": Да им спестя доста кинти, не е необходимо да се купва частен самолет. Използвайте компаниите предоставящи такава услуга. Ако се чудите коя посетете EBACE Genf 2018 до петък има още време.

  25. 25 Профил на nevermindme
    nevermindme
    Рейтинг: 291 Неутрално

    да пътуваш в самолет с българи е страшно и тъжно. Тогава разбираш как никога няма да се оправим като народ...

  26. 26 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    До коментар [#25] от "nevermindme":

    да пътуваш в самолет с българи е страшно и тъжно. Тогава разбираш как никога няма да се оправим като народ...
    —цитат от коментар 25 на nevermindme


    Така е. Това си личи и от пост 22 в който част от народа нарича друга част - "матриял".
    Докато едни виждат "оправянето" в това да "оправят" другите, или по културно казано те да са архитекти, а останалите просто техен "матриял", оправянето(без кавички) e невъзможно, но пропадането - гарантирано.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  27. 27 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1293 Весело

    ного е учудващо, че от близо трийстина коментара под сия статия за самолети, само един праи лек опит за фукня гъде и колку ногу е изръшкал :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  28. 28 Профил на Elysium
    Elysium
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Т.е. ако имате повече пари -> вземате много по-скъп самолет (който може да се окаже и с прикачвания за дистанция от 1500 км) -> със съгурност сте възпитали по-добре децата, защото имате повече пари. Това накратко е логиката на безсмислената статия. Е, ако човек пътува от София за Милано сутрин, то освен, че е изгодно, но и удобно да пътува с Уизеър или Райънеър. Просто няма други полети! Освен това винаги може да си запазите място за предните места в самолета, като там обикновено сядат по-заможни пътници или такива, които си мислят, че пътуването има разлика. Малките деца пък навсякъде се държат по един и същи начин. Ако ще летите до САщ от София - няма нискотарифна компания, но за сметка на това могат да ви бият, свалят от самолета, дискриминират. Но как това се връзва с нискотарифните? Ами не се, но те бъркат в здравето на големита и най-вече алчни играчи, та затова трябва да се използва всеки удобен случай, та да се атакуват.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Зат'ва в западна европа баровците пътуват с влак :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK