Стачката в "Райънер" ще спре четири полета от и за летище София

Стачката в "Райънер" ще спре четири полета от и за летище София

© Ints Kalnins, Reuters



Стачката на пилотите на "Райънер" (Ryanair) ще засегне полети между София и Берлин и Брюксел, съобщиха от пресцентъра на летището.


Авиокомпанията отменя следните полети от и до летище София:


- FR1148, пристигащ от Шьонефелд, Берлин в 19:10 ч. и FR1149, излитащ от София в 19:35 ч.




- FR6352, пристигащ от Шарлероа, Брюксел в 20:45 ч. и FR6351, излитащ от София в 21:10 ч.


Днес стачкуват пилотите от Холандия, Ирландия, Германия, Швеция и Белгия. 250 полета от и за Германия са анулирани, 146 са отменени в останалите държави. Според представител на "Райънер", цитиран от "Франс прес" и БТА, 85% от предвидените около 2400 полета трябва да бъдат осигурени.


Миналата година "Райънер" заяви, че признава синдикатите, но досега не е постигнал споразумения за колективни трудови договори с персонала си в Европа. Пилотите настояват за по-високи заплати и по-добри условия на труд.
Служителите от Холандия, Германия, Швеция и Белгия взеха решение да стачкуват в подкрепа на ирландските си колеги, които започнаха протестни действия още през юли. Те настояват за по-добри условия на труд.


Продължаването на стачката беше подкрепено, след като миналата седмица "Райънер" реши да накаже протестиращите, намалявайки полетите си от Дъблин през зимата на 2018 г.


Ръководството планира да прехвърли самолетите си в Полша, което може да доведе до съкращаването на 300 служители - 100 пилоти и 200 души кабинен персонал.


Проблемите в авикомпанията излязоха наяве след усложненията с планирането на отпуските на пилотите през септември 2017 г., довели до тежък трудов конфликт и отмяна на общо 20 000 полета през следващите месеци.


Кризата принуди "Райънер" да преобърне на 180 градуса позициите си и да започне преговори със синдикатите в няколко страни, след като дотогава отказваше да признае профсъюзите. Заради кризата генералният директор на групата Майкъл О'Лиъри се отказа от бонус за 2018 година, който можеше да достигне 1 милион евро поради добрите резултати на компанията.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2153 Весело

    Чудо голямо! :)))

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4082 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    Кажи го на потърпевшите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Много се разпасоха тея

  4. 4 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 808 Весело

    Чудо голямо! :)))
    —цитат от коментар 1 на aleks ivan


    Ти си гледай селският рейс да не закъснее😂😂😂

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9817 Неутрално

    "...да ги накаже..."...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Луд късмет, че летях по същата дестинация до Шьонефелд само преди седмица.

    malart.blog.bg
  7. 7 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Райънер е трън в задника за старите големи държавни авиокомпании. По брой на пътници ги надминава само Луфтханза, които имат и трансконтинентални полети, в рамките на Европа Райънер сигурно има повече. Персонала им е с пъти по-малко от този на държавните компании, в които сигурно има десетки хиляди чиновници по офисите. Затова Райън предлага много по-ниски цени.
    Това обяснява постоянното внимание на медиите към стачките в Райънер, въпреки че тази година имаше големи стачки и в Луфтханза и в Ер Франс.
    А колко са заплатите на пилотите и другия персонал в родната България Ер и защо и те не стачкуват за повишение?

  8. 8 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    До коментар [#7] от "aralambi":

    +++++++

    И ТИМ пиарите се спукват да ми цъкат минуси, когато питам за датата на планирания фалит на ТИМ Ер. И пишат негативни коментари за Райън, които явно им изяждат хляба.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  9. 9 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#8] от "aleks ivan":

    България Ер въобще не може да се сравнява с Райън. Имат десетина самолета, Райън имат стотици. Може би се безпокоят, че Райън ще пусне полети до Бургас и Варна на много по-ниски цени, защото цените на нашите до Варна са по-високи от тези на Райън за европейски летища.

  10. 10 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3486 Неутрално

    До коментар [#7] от "aralambi":

    Райън са изградили успешен и печеливш модел, спор няма. Обаче, рязането на разходи, икономиите и изцеждането на персонала имат някакъв предел, отвъд който започват проблемите. Явно, Райън са достигнали до този момент...

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  11. 11 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    На въпроса “персоналът ли е най-големият капитал на компанията” ирландецът отговаря така:”персоналът е само източник на разходи. Мързеливци и лентяи, които постоянно трябва да риташ по задника”. А за пътниците се изразява така:”ще помрънкат и пак ще се наредят на опашка пред нашите гишета”. И други бисери, разкриващи нежната му душа. Приятен полет с райън еър!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  12. 12 Профил на vucoff
    vucoff
    Рейтинг: 430 Любопитно

    Как може въобще да защитавате такава смешна авиокомпания като Райън?
    Редовни закъснени, ужасно отношение към пътниците, всевъзможни такси, това им е запазена марка.
    Да не говорим, че наскоро четох как заради техническа повреде на техен самолет, явно и стандартите за сигурност са занижени, за да пестят още, се е стигнало до аварийно кацане и хоспитализиране на пътници. Българинът обича да търси най-изгодната, поне на пръв поглед оферта, но тя често му излиза през носа.

  13. 13 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Ако Раянер ти е смешна авиокомпания, какво да кажем за останалите.
    Закъсненията на Раянер са доста по-малко от тези на класическите превозвачи. До сега нямат загубена машина а летят с над 400 самолета, като средната им възраст е доста по-малка от тези на класическите авиокомпании.
    Не са перфектни но благодарение на тях и другите ниско-разходни компании пътуването със самолет е достъпно сега.

  14. 14 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1650 Весело

    До коментар [#12] от "vucoff":

    Мда, щото БГ Еър НИКОГА не закъсняват :D

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  15. 15 Профил на dobrev
    dobrev
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Историята разказва как веднъж, след като пристигнал в Манчестър, Майкъл О'Лиъри, главен изпълнителен директор на RYANAIR, решил да посети пъба към хотела, в който се настанал. О'Лиъри се изправил на бара и поръчал халба "Гинес".

    Бармънът кимнал и му казал просто: "Това ще Ви струва един паунд, господин О'Лиъри."

    Донякъде изненадан О'Лиъри отговорил: "Но това е много евтино" и подал парите.

    "Е, опитваме се да изпреварим конкуренцията. Освен това раздаваме безплатна бира всяка сряда от 6 до 8 вечерта. И имаме най-евтината бира в цяла Англия", отговорил му барманът.

    "Това е забележителна цена!", възкликнал О'Лиъри.

    Барманът обаче продължил: "Виждам, че си нямате чаша, в която да ви сипем бирата, така че вероятно ще ви е необходима една от нашите. С това цената става 3 пануда".

    О'Лиъри се намръщил, но платил, без да казва нищо. Той взел чашата си и тръгнал да си избере маса, на която да седне.

    "Вие искате да седнете!" - възкликнал барманът. - "Това ще Ви струва още 2 паунда. Ако изберете да си резервирате мястото предварително, цената остава само един паунд."

    След това продължил малко по-тихо: "Мисля, че може да сте твърде голям за този стол. Мога ли да Ви помоля да седнете в тази рамка, за да преценим габаритите ви?"

    Шефът на Ryanair се опитал да седне, но рамката била твърде малка и когато не могъл да се измъкне от нея, се оплакал на бармана: "Никой няма да се побере в тази малка рамка!".

    "Опасявам се, че ако не можете да се поберете в рамката, ще трябва да платите допълнителна такса от 4 паунда за вашето място", отговорил барманът.

    О'Лиъри изпсувал тихичко под носа си, но платил. В този момент барманът отново заговорил: "Виждам, че сте донесли лаптоп си със себе си. Тъй като това не е било предварително заявено, това ще ви струва още 3 паунда."

    Майкъл О'Лиъри вече бил толкова раздразнен, че се върнал на бара, ударил халбата си в тезгяха и извикал: "Това е абсурдно, искам да говоря с мениджъра".

    "Виждам, че искате да използвате тезгяха" - спокойно казал барманът - "Това ще струва още 2 паунда."

    Лицето на О'Лайъри почервеняло от ярост. "Знаеш ли кой съм аз?", изкрещял той.

    "Разбира се, че знам господин О'Лиъри", отговорил мъжът зад бара.

    "Достатъчно! Какъв е този хотел?! Аз влязох да изпия едно питие на спокойствие, а вие се отнасяте с мен така. Настоявам да говоря с мениджъра!", изръмжал възмутено собственикът на Ryanair.

    "Ето Ви имейл адреса му. Ако желаете, можете да се свържете с него между 9.00 и 9.01 часа всяка сутрин от понеделник до вторник на този безплатен телефон. Таксата е само 1 паунд за секунда или част от нея...", отговорил все така спокойно барманът.

    Съвсем възмутен Майкъл О'Лиъри възкликнал: "Никога повече няма да посетя този скапан бар!"

    "Разбира се, господине, но помнете, че все пак ние сме единственият хотел в Англия, който предлага бира на цена от 1 паунд за халба."

    Защо ви разказвам това? Защото е Международния ден на бирата.

  16. 16 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    Аз ли съм откачил тотално или стачките трябва да са незаконни - човек като започва работа, подписва един договор и това означава, че се е сългасил на дадени условия. Като не му харесва на някой нещо, напуска и отива на друго място. С тая глобализация и с този ЕС възможности бол, хеле пък за пилоти.
    Във Франция са шампионите (не говоря за пилотите) - не знаят кога ще ходят на почивка, но за една година напред знаят кога ще стачкуват :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK