Пилот на "Райънеър" започва проект за евтина трансатлантическа авиокомпания

Пилот на "Райънеър" започва проект за евтина трансатлантическа авиокомпания

© Reuters



Европа може да се сдобие с нова нискотарифна авиокомпания, която да лети до САЩ, Близкия изток и Бразилия, съобщава изданието The Telegraph.


Проектът е на бивш пилот на "Райънеър", който възнамерява да започне полети от следващото лято на цени, средно с една трета по-ниски от конкуренцията.


Името на компанията все още не се съобщава, но се знае, че седалището ще е в Швейцария, но ще се извършват полети и от други европейски летища. Инициаторите на проекта с работно наименование "Швейцарски небеса" се опитват да наберат най-малко 100 млн. долара капитал.


Съобщението за новия проект предизвика скептицизъм в конкуренцията според Financial Times. Това става на фона на фалитите на нискотарифни превозвачи в Европа през последната година – от създадени 79 нови авиокомпании през 2017 г. 25 вече са прекратили дейността си.

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Абе малко множко ми се виждат 12 часа в самолет на лоу кост компания, ама дет се вика за всеки самолет си има пътници. Успех на хората, най-малкото ще свалят цените и на останалите авиолинии.

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4569 Неутрално

    Само дано свалянето на цените да не е от икономии в техническото обслужване на машините...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 731 Любопитно

    Ако ще летят със самолетите показани на снимката, не ми се вярва да го докарат до лоу кост, а само до лоу инкъм.

    @)----,--'--
  4. 4 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    "Това става на фона на фалитите на нискотарифни превозвачи в Европа през последната година – от създадени 79 нови авиокомпании през 2017 г. 25 вече са прекратили дейността си."

    И какво като фалират? Скептицизмът към стартиращите бизнеси е нещо нормално, но тази вълна от фалити също е нормална. По принцип новите фирми и новите продукти във всяка пазарна ниша умират масово през първите 5 години.
    Примерно ръководенето на ресторант е по-лесно и по-евтино от ръководенето на международен авиопревозвач, но въпреки това голямата част от ресторантите угасват след първата година. 70% от оцелелите умират през следващите 3 до 5 години. Включително такива на хубави локации.
    Но никой не казва: "Ей, много ресторанти фалираха, значи моментът за нов не е добър.", щото по принцип при новите фирми има висока детска смъртност.

  5. 5 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Цените на трансатлантическите полети трябва да паднат. В момента цените са си пладнешки обир. Успех на момчето!

    Като за начало не тръгва твърде лоу-кост, да избере Швейцария за седалище ... не виждам откъде ще дойде ценовото предимство спрямо конкуренцията.

  6. 6 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    За полети в Европа за час, два, три най- много, лоу коста си е отличен вариант. Обаче за 10- 12 часа полет...трудна работа.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    Би било добре да се смъкнат цените на трансатлантическите полети, напоследък много скочиха. Нямам нищо против нискотарифните превозвачи, просто няма да папкаме в самолета и няма да носим пълн куфари с парцали.Аз съм твърдо "за".

  9. 9 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 731 Любопитно

    цените на трансатлантическите полети, напоследък много скочиха... просто няма да папкаме в самолета и няма да носим пълн куфари с парцали.Аз съм твърдо "за".
    —цитат от коментар 8 на proza


    И колко толкова са скочили? Освен това лоу кост не е заради яденето, което не струва чак толкова, а например заради евтините и сгъчкани седалки, липса на infotainment и обслужване, ползване на неудобни слотове на летищата и много други, които биха направили като цяло пътуването неприятно преживяване.

    Представете си например, че кацнете в Рио в 2 през нощта ще имате скъп трансфер и нощувка в хотел и един изпуснат ден. Демек едни 200-300 евро допълнителни разходи. Да не говорим за jet-lag, който ще е ужасен при такива слотове.

    Между другото „поскъпналите“ билети са евтини заради наличието на първа и бизнес класа, които реално плащат полета на цени 5-10 пъти по-високи от туристическата. Не знам как една лоу-кост компания ще успее да направи добра средна цена за туристическа класа ако не продава първа (кой ще си купи първа класа в лоу кост полет?!?).

    Кога за последно сте пътували Long-haul, за да се изкажете така по темата?

    @)----,--'--
  10. 10 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 752 Любопитно

    Ако ще летят със самолетите показани на снимката, не ми се вярва да го докарат до лоу кост, а само до лоу инкъм.
    —цитат от коментар 3 на MyTwoCents


    Бизнесджетове и лоу кост си е оксиморон. На мен ми е интересно с тез 100мил какви и колко самолета за директни трансатлантически полети може да купи.

  11. 11 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Като знам каква услуга представят Раян и най-вече какво им е отношението към клиентите това най-вероятно ще е пълна катастрофа. По скоро бих избрал лашкане с кораб 1 седмица пред това....

    Veritas odium parit obsequim amicos
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#5] от "Густав":

    Нещо, което не пише тук, е че ще се ползва летището Базел, което е във Франция и има ниски летищни такси - от там летят Уиз, Изиджет и само две дестинации на Райънеър.

  14. 14 Профил на head_hunter
    head_hunter
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Както се вижда напоследък хич не е лесно да управляваш ниско тарифна компания, все в един момент парите не стигат или персоналът е малко и се стига до стачки и отменени полети..

  15. 15 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 730 Неутрално

    До коментар [#13] от "kamenpavlov":

    Базел обслужва частично и френски трафик, но все още не е във Франция. Мисля, че имаше терминал, на който някои от изходните пътища са във Франция, но затова последното не съм съвсем сигурен.

  16. 16 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 731 Любопитно

    До коментар [#10] от "Гарван":

    Най-вероятно самолетите ще са на лизинг срещу 20% първоначална вноска, което означава 3-4 самолета, защото си трябва капитал и за други неща освен самолетите.

    Между другото Gulfstreem G500 струва около 10$ на километър. При 6500 км полет от Базел до Ню Йорк и пълен самолет (19 души) са по минимум 3500$ на човек в едната посока.

    @)----,--'--
  17. 17 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 462 Неутрално

    БРАВО! Така се прави, а не със социалистически стачки и мрънкане на пролетариата. Успех!

    Летял съм с УОУ трансантлантически и с ТАП Еър, което си е почти нискотарифна, както и с еърфранс, джет еър + ТИМ, луфтханза + делта и др.

    Аз не държа на тяхната храна, предпочтам моя, не искам отпред някой да си легне седалката върху мен, не искам тяхното екранче къде системата рестартира 10х, искам УСБ за телефона да си го зареждам. И УОУ ми ги предоставя, само дето прекачването им е в ледената пустиня, където стоя като затворник на летището че ще стана на шушулка ако изляза. ТАП не им увира главата да станат истинска нискотарифна въпреки ниските цени, но да прекачваш в Лисабон е супер!

    И УЖАСЪТ като някой се излегне отпред, хваща ме клаустрофобията.

    Дано да стане, ако няма каботаж веднъж в Америка не знам как ще натъманят 100% заетост на машините. Сигурно ще въртят САЩ - Канада - Куба - Ямайка, нещо такова.

    Много обичам нискотарифните, те дават контрол в ръцете на пътника какво да си купи и какво не.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK