България

Източник: Алфа Рисърч

Избирателна активност
Гласували
Негласували

Източник: ЕП

Кой печели в ЕС

Източник: ЕП

Хонконг пуска високоскоростната жп линия до континентален Китай

Хонконг пуска високоскоростната жп линия до континентален Китай

© Associated Press



Хонконгският участък на високоскоростната жп линия "Гуанджоу-Шънджън-Хонконг" (XRL) ще бъде пуснат в експлоатация официално на 23 септември, съобщава CNN. Тя ще бъде свързана с останалата железопътна мрежа и ще предлага директни влакове до 44 дестинации с обща дължина 25 хил. км. в континентален Китай. Влаковете по нея ще развиват скорост до 200 км/час


Участъкът струва около 10.7 млрд. долара и е 26 километра. От понеделник до четвъртък влаковете ще са 70 на брой, а от петък до неделя - 82. Най-дългото пътуване ще е девет часа по маршрута Хонконг-Пекин, който ще струва 157 долара. За сравнение, директният полет на Cathay Pacific между Хонконг и столицата на Китай отнема три часа и струва средно по 500 долара в момента. Евтиният полет струва средно около 150 долара. Влакът включва и популярни туристически дестинации като Шанхай (8.25 часа), Гуейлин (3.5 часа) и Кунминг (7.5 часа).


В гара "Западна Коулун" е изграден пункт за имиграция, който позволява на пътниците да избягват допълнителна проверка, когато пресичат границата във и извън Хонконг. Въпреки това, те ще трябва да имат валидна виза за Китай или документ за пътуване. Медията отбелязва, че въпреки че е част от Китай, Хонконг се управлява според отделна правна рамка, която предоставя на града политически и правни свободи, които не се предлагат на континента.


Новата жп линия предлага алтернативен начин за пътуване до големите китайски градове през Хонконг и помага да се избегнат честите закъснения на китайските полети. Билетите могат да бъдат закупени 28 дни предварително, включително и по телефона и онлайн.

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3337 Неутрално

    За 26 км.-10.7 млд $ Найс а???

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1111 Любопитно

    Имат и парите, и хората, и ресурса да направят това - правят го, за нас остава четенето на такива новини и цъкането с език...

  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13571 Неутрално

    Свързаност :)
    Бърза свързаност :)
    По-евтина свързаност :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3943 Весело

    До коментар [#1] от "Willy Messerschmitt":

    само да не го види това нашичкия , че предстоят едни жп проекти

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  6. 6 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2786 Неутрално

    Пункт за емиграция....лелемаУе....родна реч омайна...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  7. 7 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4303 Неутрално

    До коментар [#4] от "дерибеев":

    Коментарите за стойността на проекта са детски, без да се има предвид цялата сложност на съоръжението и огромната подземна работа в гъсто населения Хонг Конг. Много по-интересна е опозицитята срещу проекта още от 2010 г. разглеждаща го като нарушение на отношенията с Хонг Конг от страна на Китай на принципа "две системи-една държава" и въвеждането на имграционен контрол на острова.
    За едно по-добро запознаване с проекта ето един официален китайски линк наситен с визуални средства като обяснение - няма опасност в България да има подобни съоръжения https://www.chinadiscovery.com/china-trains/guangzhou-shenzhen-hong-kong-high-speed-train.html

  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3943 Весело

    До коментар [#7] от "daskal1":

    настроението е "весело" даскале , събота разпускане ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4303 Весело

    До коментар [#8] от "дерибеев":

    Разпускайте, оолеги, полезно е. А пропо, погледна ли снимките от линка?

  10. 10 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#9] от "daskal1":Китай - авангардът на човечеството.
    (Докато Европа си трие гурелите)
    Хората са си направили и Айфелова кула, Триумфална арка, римски аквадукт (май при Авиньон), Дисниленд.
    Казват,че в Щатите железниците били в упадък. Частната собственост не ще да инвестира в развитие. Вярно ли е ?

  11. 11 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    До коментар [#7] от "daskal1":

    До изстребителчето като види Китай и изключва мозъка. Опорките са първостепенни.
    😁

  12. 12 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 281 Неутрално

    С подобен влак ще може от Шумен да стигаме до Варненското си пристанище за около 30 мин. Ех, мечти...

  13. 13 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1503 Гневно

    Китайците не си поплюват, а тука в Европа се лигавим с някакви хиперлууп-ове. По-голямата част от Европа е в един климатичен пояс и досега трябваше да е осеяна с жп линии. Доколкото разбирам, разстоянието е нещо подобно на София-Брюксел, 2 часа и половина полет с проверките, чакането и пътуването от Шарлероа до Брюксел си идва едно 5-6 часа - там и 9. Само дето за 9 часа няма влак дотам.

  14. 14 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1795 Разстроено

    Много по-интересна е опозицитята срещу проекта още от 2010 г. разглеждаща го като нарушение на отношенията с Хонг Конг от страна на Китай на принципа "две системи-една държава" и въвеждането на имграционен контрол на острова.
    —цитат от коментар 7 на daskal1


    И аз това забелязах. Статията казва "В гара "Западна Коулун" е изграден пункт за имиграция, който позволява на пътниците да избягват допълнителна проверка, когато пресичат границата във и извън Хонконг. " Само че не обяснява, че този пункт ще се обслужва със китайски служители на централната власт в КНР, а не от Хонг Конг. До сега правозащитните органи действащи в Хонг Конг винаги са били подчинени на местната власт. Полека-лека Китайската народна република си разпростира властта върху Хонг Конг.

  15. 15 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1795 Разстроено

    тука в Европа се лигавим с някакви хиперлууп-ове.
    —цитат от коментар 13 на rainbou1


    Макар идеята за хиперлуп още да не е реализирана напълно, тя обещава няколко пъти по-бърз наземен транспорт от скоростните влакове (максимална скорост от 1200 км/ч). Студентите от ТУ-Мюнхен със своя прототип за момента държат рекорда с максимална скорост от 457 км/ч (макар че техния под е малък и би могъл да превози само едно дете).

  16. 16 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4303 Неутрално

    До коментар [#10] от "ahasver":

    Де факто големите собственици от автомобилната промишленост в началото на 20-1 век изкупуват акциите на железопътните фирми и постепенно ги фалират по отношение на пътническия транспорт в периода 1945-1964. Днес реално функционира прилично една част от мрежата в североизточната част на страната, и по-големите обеми от хранителни продукти и по-срочни товари се пренасят от камионите.
    https://history.howstuffworks.com/american-history/decline-of-railroads.htm

  17. 17 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    Добра новина! С автобусът от Гуанджоу си беше мъка. На границата те прехвърлят на друг и е пълен хаос.

  18. 18 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 402 Весело

    За 26 км.-10.7 млд $ Найс а???
    —цитат от коментар 1 на Willy Messerschmitt


    GP group? ;-)

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  19. 19 Профил на Nimart
    Nimart
    Рейтинг: 3973 Любопитно

    Хонконг не е Китай, Китай не е Хонконг?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK