В какво се превръщат пътешествията през 2019 г.

В какво се превръщат пътешествията през 2019 г.

© Asscociated Press



Сайтът за настаняване booking.com предлага на потребителите осем свои предсказания за това какви ще са пътуванията през идната година. Изводите са на базата на проучване сред 21 500 клиенти на платформата, които са пътували през последните 12 месеца и планират да го правят и през следващата година. Това са пътуващите, които сами организират програмата си.


Да се научиш на нещо


През 2019 г. пътуващите самостоятелно ще искат да добавят допълнителна стойност към пътешествието си. Над 56% от попитаните казват, че пътуването ги е научило на безценни умения. Затова се очаква, че броят на хората, които търсят да придобият и умения по време на пътуването си, ще расте и през следващата година. Това включва и тези, които докато пътуват участват в доброволчески инициативи.


В частност, родените след края на 90-те години години на миналия век, ще продължат да увеличават стойността на университетското си образование като усвояват умения, които не се учат в класната стая, защото с това ще бъдат по-високо оценени от бъдещите си работодатели. Около 69% от пътуващите, които искат да имат нови умения, биха участвали в програми за културен обмен, следвани от 54%, които биха станали доброволци, и 52%, които биха се хванали на работа зад граница по време на ваканцията си.


Технологиите, които улесняват




Улесняването на пътуването ще бъде критерият, по който през идната година ще се съди за технологичните решения за туристи. През последните години пътешестващите се наслушаха много на възможностите, които дават изкуственият интелект, виртуалната реалност и гласовото разпознаване, така че през следващите години вниманието ще печелят технологиите, които дават практически решения. Като например отключване на хотелската стая чрез смартфона, персонализирани съвети или пък пиколо робот, който общува с туриста на родния му език.


Иновациите, от които пътуващите ще са наистина възхитени, няма да са тези, които изглеждат най-футуристични и екзотични, а по-скоро такива, които например дават възможност за проследяване в реално време чрез мобилно приложение на багажа или пък едно приложение, което върши работа за цялото планиране на пътешествието и др., показва проучването. Около една трета от участниците в проучването харесват идеята за виртуален турагент в дома си, който отговаря на гласово зададени въпроси. А един на всеки петима би харесал виртуална реалност, чрез която да се запознае предварително с мястото, накъдето е тръгнал.


С очи, вперени в небето


НАСА ще продължи и през идната година с изграждането на станцията, която ще е в лунната орбита, а много фирми ще разработват технологии в помощ на пътуването в Космоса. Четирима от петима пътуващи посочват, че са развълнувани от възможността да надхвърлят границите на досегашните си пътешествия и са отворени за пътуване в Космоса.


Докато тези пътешествия се превърнат в реалност, все пак туристите ще заложат на проучване на непознатите им места тук на земята. В този смисъл на голям интерес се радва възможността за подводно настаняване например. Очаква се през идната година да започнат да се предлагат такива възможности.


В какво се превръщат пътешествията през 2019 г.

© Asscociated Press


Искрено и лично


Идната година се очаква да покаже промяна в начина, по който туристическата информация се потребява. Подробните гайдове от миналото ще бъдат изместени от кратките текстове, напълно релевантното и персонализирано съдържание. Около една трета от пътешествениците искат някой или нещо вместо тях да свърши тежката работа и да им направи препоръки, а около 41% искат известните туристически брандове, като използват високи технологии, да дават идеи за пътуването, базирани на натрупан опит на други пътешественици.


Ще си помисля да отида ли там


В резултат на глобално повишения интерес на хората към социални проблеми като човешките права, равенството и условията на труд 2019 г. се очаква да е по-осъзната като хората ще проучват социални, политически и екологични въпроси преди да вземат решение дали да посетят определено място. В момента около 43% от хората казват, че тези въпроси са ключови при решаването дали да отидат някъде, а пък 58% избират да не отидат на дадено място, ако смятат, че това ще повлияе негативно на местните хора.


В нарастващото търсене на автентични места пътуващите иска да се уверят, че могат да пътуват безопасно независимо от пола им, етноса или сексуалната ориентация. Около една пета от запитаните са казали, че планират пътуване за участие в прайд фестивал през 2019 г., като 30% от тези хора са на възраст между 18 и 34 г.


А вие използвате ли пластмаса


Въпреки че вече много се обсъжда темата с използването на пластмасови изделия, през 2019 г. се очаква дискусиите да се разгорещят. Хората от така нареченото поколение милениъли, тоест родените между 1980 и 1996 г., и родените след този период ще търсят дестинации с устойчиви решения - като например където е ограничена употребата на пластмаса. Около 86% казват, че биха използвали част от времето си при пътуването за дейности, които ще ограничат ефекта от техния престой, а пък 37% биха събирали пластмасови и други отпадъци от плажове или други туристически атракции.


Завръщане към детството


Все повече пътуващи, особено от поколението на милениълите и тези след това, искат ваканциите им да са свързани с някакво изживяване. То може да включва скачане в надуваеми замъци за пораснали и други подобни, което да ги накара отново да се почувстват деца.


В какво се превръщат пътешествията през 2019 г.

© Asscociated Press


Уикенди на макс


Все повече пътешественици смятат да използват възможно най-много уикенди, за да пътуват. Това на практика означава, че маршрутите ще се свиват във времето на обичайните почивни дни. В помощ на тази тенденция са гъвкавите възможности за настаняване, нискобюджетните самолетни билети и т.н.

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3086 Неутрално

    "Около една трета от пътешествениците искат някой или нещо вместо тях да свърши тежката работа и да им направи препоръки, а около 41% искат известните туристически брандове като използват високи технологии да дават идеи за пътуването, базирани на натрупан опит на други пътешественици."
    ===========
    Ей това не го разбирам. Всяко пътуване трябва да бъде планирано индивидуално, да отговаря на потребностите и възможностите на туриста, а не да се превръща в масово мероприятите или поклонение.

    Еретик
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2409 Весело

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Само виж на какво му викат ''екскурзия'' до Одрин !!!

    [email protected]
  3. 3 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 419 Неутрално

    "Подробните гайдове..."

    "...напълно релевантното"

    Абе може ли поне Гугъл транслейт да пуснете за да преведе като хората?!?!

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    Прекрасен текст.
    Проследява водещите тенденции и сегменти в туризма.
    Показва, че туризма не е продаване на "легло и кебапче", а на ПРЕЖИВЯВАНИЯ!!!
    Дано и ние някога напуснем модела "Балкантурист" и станем част от световните туристическа и свързаните с нея индустрии.....

  5. 5 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3086 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    "Само виж на какво му викат ''екскурзия'' до Одрин !!!"
    =================
    Знам, но никога не съм ходил, макар че е на по-малко от 100 километра.
    Причините съм обяснил.

    Еретик




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK