"Пътешествието" - късометражното завръщане на Ридли Скот в рекламния бизнес

"Пътешествието" - късометражното завръщане на Ридли Скот в рекламния бизнес

© Turkish Airlines



След 40 години в бизнеса това е първият път, в който ми дават каквото и да било, затова няма да си тръгна тихомълком." С тези думи четирикратно номинираният за "Оскар" британски филмов продуцент и режисьор Ридли Скот прие миналата година голямата награда на Британската филмова академия БАФТА за изключителен принос към киното и телевизията.


Малцина знаят, чв всъщност влиянието на Скот в поп културата се простира далеч отвъд филмовите му шедьоври като "Пришълецът", "Блейд Рънър", "Телма и Луиз", "Гладиатор" и "Марсианецът". Дълго време той е смятан и за един от най-добрите режисьори на някои от най-важните и паметни реклами в историята на част от големите глобални брандове.


През последните 15 години обаче Скот, изглежда, странеше от тази работа. Затова и обявеното през септември 2018 г. завръщане на режисьорския стол за предстояща реклама за голяма марка уиски бе новина в рекламните среди.




Тази кампания все още предстои да бъде видяна, но междувременно рекламната пауза на финалите на Супербоул на 3 февруари изпревари чакането с представянето на малък 30-секунден откъс от късометражния филм "Пътешествието" (The Journey), който Скот режисира за "Търкиш ейрлайнс".


Малко след това авиокомпанията качи в YouTube и пълната 6-минутна версия на филма, който разказва за вълнуващо преследване сред емблематичните символи на града и отдава почит на Града на Босфора, който вече 85 години е дом на турските авиолинии и представя Истанбул като пресечна точка между Изтока и Запада. Рекламата отбелязва и откриването на новото летище в града.


"Със своите красиви пейзажи, обградени от вода, Истанбул е вдъхновяващ град, около който да се изгради история. Той е страхотен фон на сюжетната линия, която обединява главните герои по вълнуващ и грандиозен начин, както и самият Истанбул е направил за редица поколения", коментира британският режисьор.



Главната роля е поверена на Силвия Хукс, която е позната на мнозина с участието си в "Блейд Рънър 2049". Докато тя преследва своята мистериозна цел (в ролята Ор Атика), преминава през някои от ключовите забележителности в Истанбул като двореца Чираган, Цистерната на базиликата, площад "Ортакьой" и Летище Истанбул, което e и домакин на снимките с участието на 500 статисти. Сцените там представят и новите униформи на кабинния екипаж на авиокопманията, както и иновациите в дизайна на кабината.


В по-общ план обаче целта на "Пътуването" е да представи Истанбул като оперативен център на "Търкиш еърлайнс" - град с годишен капацитет от 200 милиона пътници и компания, която свързва 306 дестинации в 124 страни, с което изпреварва по бройка голяма част от конкурентите в бранша.


Освен 6-минутния късометражен филм в YouTube ще бъдат качени и четири промоционални версии на видеото и специални клипове, които представят сцени зад кулисите, описват самите снимки и включват интервюта с режисьора и актьорите.


За "Търкиш еърлайнс" привличането на големи звезди в рекламните им кампании не е новост, но досега те са били предимно на самия екран, а не толкова зад него. Такива са случаите със спортните знаменитости Лионел Меси и Коби Брайънт. През 2016 г. на Супербоул авиокомпанията представи "Батман срещу Супермен" с Бен Афлек в главната роля, през 2017 г. Морган Фрийман призова глобалната аудитория да "Разшири своя свят", а през 2018 г. като част от кампанията "Петте сетива" д-р Оз изследва чудесата на света чрез сетивата си, посещавайки някои от най-впечатляващите дестинации, до които компанията лети.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 589 Неутрално

    И каква е причината Дневник да рекламира това?

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    Не харесвам маркетингови и брандирани филми, които се пробутват за "изкуство"!
    Просто бизнес!

  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    Нещо не схванах смисъл на това филмче. Явно е много дълбок.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 667 Неутрално

    От това, което видяхме-много добро :-))

  5. 5 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 544 Неутрално

    И какво...? Опитват се да представят Турция като някаква европейска държава ли?
    И какво като го е заснел Ридли Скот, като рекламата е толкова далеч от действителността! Изгледах целия клип внимателно и не видях нито една жена със забрадка дори... Ще се подлъже някой по-рекламата и после ще си вика "Боже, боже, къде попаднах!", и като разкаже на близки и приятели колко са различни нещата в действителност, никакъв Ридли Скот не може да промени истинските впечатления.

  6. 6 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Нещо не схванах смисъл на това филмче. Явно е много дълбок.
    —цитат от коментар 3 на EU defender


    При теб често се случва. Но това никога не ти пречи да коментираш.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  7. 7 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2089 Неутрално
  8. 8 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 667 Весело

    До коментар [#5] от "cristo_n":

    Именно, много добро но няма да стане :-))

  9. 9 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Голям режисьор беше Ридли Скот, но след като отстрани Кевин Спейси от заснет вече филм и го презасне с Кристофър Плъмър, за да е политически коректен, падна в очите на много хора.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK