Авиокомапании може да почнат да мерят теглото на пътниците в името на природата

Авиокомапании може да почнат да мерят теглото на пътниците в името на природата

© Анелия Николова



Ако знаят колко тежат пътниците в самолета, авиокомпаниите могат да изчислят по-прецизно и точното количество гориво, необходимо за всеки полет, а така да намалят въглеродните емисии. Затова компанията Fuel Matrix им предлага система, която да позволява дискретно да претеглят клиентите си, пише британският "The Sun".


Количеството гориво, нужно за един самолет, значително варира в зависимост от неговото общо тегло. Колкото по-натоварен е самолетът, включително с гориво, толкова по-голям е разходът, а това води до повече въглеродни емисии.


Превозвачите прогнозират теглото на самолета, изхождайки от броя на мъжете, жените и децата на борда по усреднени данни - 80 кг за мъж, 70 кг за жена и 35 кг за дете, се казва в публикацията. Пред "Independent" представители на компанията поясняват, че освен това авиокомпаниите се застраховат като добавят 1% повече гориво, отколкото им е необходимо, като в крайна сметка заради увеличеното по този начин тегло изгарят и повече гориво.




Fuel Matrix предлага пътниците да стъпват върху дискретни "подложки" докато се регистрират за полета или докато преминават през проверките за сигурност. След това данните ще бъдат предавани на авиолинията.


По сметки на компанията, ако това се прилага, спестяванията в световен мащаб биха възлезли на около 750 млн. паунда годишно.


Вече има подобни практики, пише британската медиа. През 2015 г. узбекистанска авикомпания обяви, че ще претегля пътниците си и няма да допуска тези, които са превишили ограничението за тегло на натоварени полети или в по-малки самолети. През 2017 г. финландска авиолиния стартира подобна доброволна програма, за да си помогне при определянето на нужното количество гориво.

Ключови думи към статията:

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    И какво, тюфлеците с автобуса, така ли? Това не е политически коректно. Бу-ха-ха!

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    Дебелите с два билета. :)
    Правилно.

  3. 3 Профил на Пакоджет
    Пакоджет
    Рейтинг: 325 Весело

    Горните сте се изтропали пак неподготвени и без да четете до края статията. Идеята е да бъде измерено максимално точно общото тегло на пътниците, за да може да се зареди оптималното количество гориво плюс резервите. Никъде в статията не пише, че по-тежките пътници ще плащат повече, а се говори за икономии от теглото на горивото заради прогнозните данни. Но, вие не читател, вие писател.

    Пакистанец кара джет ;)
  4. 4 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Аз съм дебел и не може да ползвам самолет.
    А той като е тъп, защо му дават да гласува?

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  5. 5 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1749 Весело

    Делян Пеевски го закъса. От утре ще го таксуват двойно за всеки полет до Дубай и обратно.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  6. 6 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5048 Неутрално

    Само 750 милиона паунда ефект в световен мащаб? До там ли опряхме?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  7. 7 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2736 Неутрално

    И в случай на някакво непредвидено обстоятелство самолетът ще падне като тухла, щом му свърши горивото?!? Заради някакви ненужни икономии се рискува сигурността.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  8. 8 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2081 Любопитно

    Много е важно пътниците да се изсерат преди полета!
    Тека ше се спести 2% допълнително от горивото!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  9. 9 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Лакърдии. Има статитика за средното тегло, която за 200 -300 човека в самолета е достатъчно точна. Прилича ми на нелеп ПР на тази фирма, която се опитва да продаде нещо на авиокомпаниите.

  10. 10 Профил на alfanero
    alfanero
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Средно тегло за мъж, според компанията е 80 кг за мъж, аз такива мъже не познавам.

  11. 11 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    До коментар [#10] от "alfanero":

    Ми като ядете и пиете без мярка.

  12. 12 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 554 Весело

    До коментар [#10] от "alfanero":
    Средно тегло все пак. И аз не познавам жени по 70 кг. а камо ли да стане средно това тегло, ама си трая.

    забавление и приключение
  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4358 Любопитно

    Факторът тегло е сериозен особено при дългите полети!Излетната маса на един самолет е сборът от собственото тегло на самолета празен и без гориво,товарът(пътниците + багажа) и количеството гориво.При един полет Лондон-Сидни един В-777 изразходва примерно 100-130 тона керосин....Разлика от 1-2% е съществена......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  14. 14 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Отдавна трябваше това да се случи - да се мери човека с багажа и който надхвърля някаква норма ( да речем 80-90кг, да си доплаща, а не както е сега, 50кг човек с багаж над 22 да плаща, а 159о кг човек си минава метър.

  15. 15 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    Билетът ще е на кг живо тегло.

  16. 16 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 775 Весело

    Най добре да те качват на кантара с куфара. Позволяват 100 кг максимум за пътник с куфар. Ако тежиш 75 кг може да си вземеш куфар 25 кг. Ако си 95, пътуваш само с паспорт и лаптоп

  17. 17 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Аз съм дебел и не може да ползвам самолет.А той като е тъп, защо му дават да гласува?
    —цитат от коментар 4 на Полковник за европейско развитие на България


    Както се казва : "Аз може и да отслабна, но ти по-умен няма да станеш".

  18. 18 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 987 Неутрално

    На дебелите да не им оскъпяват билета, а да не им дават храна !!!

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4926 Неутрално

    Делян Пеевски го закъса. От утре ще го таксуват двойно за всеки полет до Дубай и обратно.
    —цитат от коментар 5 на Lou


    Пука му на Пеевски! Ние плащаме!

  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4926 Неутрално

    Само 750 милиона паунда ефект в световен мащаб? До там ли опряхме?
    —цитат от коментар 6 на Незнайко в Слънчевия град


    Неприятностите биха били многократно по-големи и скъпи от 750 хил паунда!

  21. 21 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#9] от "taratanki":

    Абсолютно. За един еърбъс а320 със 150 човека и при грешка от 10 кг на човек, прави грешка около 2 тона. При положение, че масата на такъв самолет е 35 тона, а горивото 25-30.

    Освен това, с тези средни 70 кг за жени и 80 за мъже, може да се окаже, че реално трябва да зареждат дори повече гориво :)

  22. 22 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 775 Любопитно

    А какво ще правим като ни премерят на регистрацията и после всеки си купи алкохол и вода, кутия шоколадови бонбони, три списания, хапне пица, пийне кола?

  23. 23 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 376 Весело

    Хитреци :) Хванаха тренда как всичко може щом е в името на природата.

    Путин - мы верим в тебя !
  24. 24 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 271 Неутрално

    До коментар [#8] от "Платон Фъшкиев":

    Фъшкиев, пак само фъшкии са ти в главата...

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  25. 25 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#3] от "Пакоджет":

    Ако случайно са заредили повече гориво от "оптималното тегло на пътниците", какво правят с него, изхвърлят ли го? Или отива зян и не могат да го ползват вече!?
    Това са пълни глупости. Ще мерят теглото в името на природата, разбираш ли.... Крайната цел е да накарат да плащат по-тежките "куфари"

  26. 26 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 291 Неутрално

    До коментар [#21] от "ilinko":

    напук на статистиката да се окаже, че всички са с 10 кг над средното? Това може да стане, ако пътува цял отбор по сумо,

  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11054 Неутрално

    Технически е възможно и има смисъл. Никой не иска да влачи допълнителен мъртъв товар във вид на гориво.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 28 Профил на Bada Bing
    Bada Bing
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#26] от "taratanki":

    Едно е да пътуват виетнамци, друго е пасажерите да са от Обединеното кралство например. Разликата е средно по 20 кг на човек...

  29. 29 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    До коментар [#10] от "alfanero":

    Сигурно нямаш приятели под 25

  30. 30 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2399 Весело

    До коментар [#15] от "Хи-хи":

    Сигурен ли си?

  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#3] от "Пакоджет":

    Аз виждам няколко проблема с цялата постановка. Първо, ако изпилим резерва гориво и стане някакъв проблем (лошо време, технически проблем) и се наложи пренасочване на полета на друго летище какво правим ?. А това се случва редовно - ако е затворено летище София и Пловдив, най-близките са Варна, Солун, Букурещ и те са над 400км което при полет от Франкфурт - 1200км си е 1/3 разстояние и съответно гориво ?!?
    Второ, теглото на пътниците и багажа е фактор ама самия самолет тежи доста. Т.е товара е не повече от 1/2 от теглото му т.е статистически погледнато, един пълен с дебелаци самолет би се отклонил с 2-5% спрямо пълен със слаби хора. Значително по-голяма е разликата между пълен и празен полет но тогава няма нужда от теглене на хората щото им знаем бройката. А багажа е ясно колко тежи щото се контролира.
    Трето, консумацията на гориво зависи както от теглото на самолета, така и от посоката на ветровете по пътя. И разликата може да бъде над 10% при еквивалентни условия. И ако изпилим резерва до 1%, какво ще стане ако уцелим насрещен вятър ?
    И не на последно място, цената на горивото е доста различна на различните летиша и компаниите предпочитат да заредят за 2 кратки полета на по-евтиното което е може би е най-близко до рафинерията. Което спрямо въглеродния отпечатък е еквивалентно на зареждане на другото летище щото това гориво така и така се разхожда с камиони - 30% от горивото в България е вносно и идва от Виена или Солун.
    Така че според мен цялата идея е напълно глупашка и няма никаква перспектива.

  32. 32 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 1241 Весело

    В името на природата, не ни хранете с боклуци за да не дебелеем, че трафика ще намалее.

    mihala
  33. 33 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1217 Весело

    Шишовците да слизат да бутат самолета, а хърбите направо ще ги пускат в свободен полет

  34. 34 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 1241 Весело

    До коментар [#25] от "tolex":
    Значи ще правят селекция по видове.Целта не е ли да намалят контрабандата.

    mihala
  35. 35 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 1241 Весело

    До коментар [#22] от "ilinko":

    Хитро хахаха

    mihala
  36. 36 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Много е важно пътниците да се изсерат преди полета!Тека ше се спести 2% допълнително от горивото!
    —цитат от коментар 8 на Платон Фъшкиев


    Првилно, Фъшкиев, правилно!

  37. 37 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 1241 Весело

    До коментар [#19] от "vassilun":

    Ще останем обезглавени .

    mihala
  38. 38 Профил на xxl17532244
    xxl17532244
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#3] от "Пакоджет":

    Разбира се, че няма как да напишат - "Дебелаците ще плащат по-скъпи билети". Това е просто традиционния метод за пускане на новини в пространството и събуждане на дискусия. Ако има някой бизнес, който е спец в управлението на цените, то това е именно авиационния. Така че ако могат да ви таксуват допълнително, карайки ви да мислят че спасявате Амазонската джунгла... хич не се съмнявайте, че ще има компании, които ще го направят.

  39. 39 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 1241 Весело

    До коментар [#8] от "Платон Фъшкиев":

    Това да стане във висинето над града и не рекламирайте биррата .От нея яко се пълнее.

    mihala
  40. 40 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3336 Неутрално

    В името на природата скоро ще почнат да ни трепят, май. На следващото мероприятие на Гретето ще присъства официално движението Extinction Rebellion, подкрепяно от храбрата капитанка спасителка Ракете. Не е лошо да се осведомите какво представляват, какви идеи изповядват -- да знаете какво се задава.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  41. 41 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#32] от "Antoaneta Ardashes":

    Вас някои насила ли ви тъпче с бургери и ви налива с безалкохоли напитки ?. Не забравяйте че и най-чистото органично сирене съдържа 50% мазнини, черния хляб пак си е 100% въглехидрати, органичното свинско пак си е мазно а нерафинираната био-захар пак си е твърде калорична.

  42. 42 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2521 Неутрално

    До коментар [#3] от "Пакоджет":

    Данни да има, после ще се намери начин да се иЗзцицат повече пари.

  43. 43 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3336 Неутрално

    Много е важно пътниците да се изсерат преди полета!Тека ше се спести 2% допълнително от горивото!
    —цитат от коментар 8 на Платон Фъшкиев


    При затруднение ще могат да избират между рициново и клизма -- в името на демокрацията.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  44. 44 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 285 Неутрално

    В "името на природата" може да сложат по едно Прокрустово ложе на всяко летище, за да отрязват излишното. Това ще е, докато новите ни еко господари не въведат Социалната Кредитна система и единствено "благонадеждните" ще могат да пътуват, а останалите ще имат право само да са роби. Добре дошли в световния комунистически рай!

  45. 45 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Нема да е несправедливо ако въведат такса "дебелак". До 50 кг тегло с дрехите - 1 тарифа, от 51 до 84 - друга, над 85 - трета. Неслучайно съм сложил 84 защото аз тежа толко.

  46. 46 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4926 Неутрално

    Технически е възможно и има смисъл. Никой не иска да влачи допълнителен мъртъв товар във вид на гориво.
    —цитат от коментар 27 на penetrating


    Вярно! Но икономия на 750 милиона паунда за стотици авиокомпании в света за една година ... Това е тъпо!

  47. 47 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2375 Весело

    А вместо да теглят хората, защо авиокомпаниите не започнат една световна капмания против джънкфут-а, храните тъпкани с какви ли не боклуци и овкусители, всички "прекрасни" безалкохолни представляващи само вода и химия, шоко-напитки и др., увеличаване на часовете за спорт в училищата и изобщо всичко, което прави от един младеж с нормално тегло 45 годишен чичка с коремче и 20+ кила отгоре?
    Не всички 40-50 годишни са такива, но преобладават.

    И естествено - било в името на околната среда! А на бас, че е за да се спестят малко пари.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  48. 48 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 897 Весело

    Да, ама това е фат шейминг, микроагресия и не е Body Positive. Ми ся? Чувствата на снежинките или природата? Не помислихте ли за Тес Холидей! Тя как ще лети?

  49. 49 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#17] от "dokker":

    Както се казва ем си тъп ем дебел
    Така излиза от твоя отговор :)

  50. 50 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#43] от "zyb18561487":

    Хапвай мазни баници и рогчета, в името на цоциализма.

  51. 51 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#31] от "m17":

    Горивото в един самолет е разделено на няколко "типа" - основно, такси, алтернат, резерв и т.н.

    Повечето резерви са определени регулаторно, и не биха се повлияли от описаното в статията. Вероятно тук говорим за пестене от Трип и Екстра горивото.

    Повече информация тук: https://www.skybrary.aero/index.php/Fuel_-_Flight_Planning_Definitions

  52. 52 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1029 Весело

    Явно малко хора кликат на 5 Еуро екод такса към цената на билета ... явно малко зелени пътуват със самолети ;)

  53. 53 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3673 Неутрално

    Голи ли ще ги мерят, или може и по гащи?

    Мърфи е оптимист!
  54. 54 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3901 Неутрално

    Спомням си една сценка от края на 70-те години на летище София, полет за Варна Теглят куфара на млада французойка, и й обясняват на английски за допълнителна такса за свръх багаж. Госпожицата отговаря на добър български с френски акцент, че това не е справедливо, тъй като тя тежала само 45кг, а чекираният преди нея господин бил с повече от 100 кг. Служителите шашнати от логиката на казаното от чаровната госпожица се засмяха, и я пуснаха без допълнителна такса.

  55. 55 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3901 Неутрално

    Голи ли ще ги мерят, или може и по гащи?
    —цитат от коментар 53 на султана глаушева


    Тогава работещите могат да поискат допълнително заплащане за вредни...

  56. 56 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    Технически е възможно и има смисъл. Никой не иска да влачи допълнителен мъртъв товар във вид на гориво.
    —цитат от коментар 27 на penetrating


    Всъщност пилотите нямат нищо против. Щото по време на полет може да станат един куп непредвидени неща и от допълнителен резерв още никой не се е оплакал.

    И в случай на някакво непредвидено обстоятелство самолетът ще падне като тухла, щом му свърши горивото?!? Заради някакви ненужни икономии се рискува сигурността.
    —цитат от коментар 7 на С Стоянов

    Аз виждам няколко проблема с цялата постановка. Първо, ако изпилим резерва гориво и стане някакъв проблем (лошо време, технически проблем) и се наложи пренасочване на полета на друго летище какво правим ?
    —цитат от коментар 31 на m17


    Не е толкова просто и резервът не е 1%.
    Има си предписания на ICAO, EASA (за Европа), FAA (за САЩ) и т.н. Те са доста свободни - представляват текст в който се казва "пресметнете това, това и това за да определите нужното гориво + резерв". Единствените точни изисквания на ICAO са в броя минути за кръжене над летището и процентът резервно гориво. Да, те са минимални - 30 минути кръжене на височина 450 метра или за достигане на резервно летище при стандартни условия (за витловите самолети 45 мин и 15% от полетното време).

    Предписанията са свободни, защото не може да се определят нито само от регулаторите, нито само от компаниите. Просто всеки полет е различен затова се дава право на преценка хем на компаниите, хем на пилотите. Примерно има немалко летища над които може да кръжиш и 2 часа в силен трафик. Предписанията не те греят и екологията е най-малкото, което те вълнува - най-важното е самолетът да кацне невредим и пътниците да са здрави. Пък ако може и ти като пилот да оживееш - още по-добре.

    Първо за компаниите.
    EASA имаше предложение да се въведе 5% над нужното гориво за непредвидени случаи (contingency fuel). Не знам дали са го приели. Ако не са - компаниите имат свобода сами да си го смятат. Някои фирми летят с 3%, други с 5%, трети не смятат процент, а добавят резерва 20 минути полет. И тези проценти пак може да не са за всеки полет - някои компании добавят 5% гориво за 40% от полетното време, други летят така през 90% от времето. Не е задължително риск, защото от полет до полет има голяма разлика. Трафикът между Варшава и Хийтроу е един, а между Тел Авив и Пловдив е друг. Времето в Атина е едно, в Осло е друго (но през лятото, а през зимата е още по-друго).

    И желанията на компаниите свършват дотук. Естествено и те искат да спестят от цената на горивото, обаче не могат да пилят докрай.
    Защото след това идва командирът преди полет и почва: смята товара; смята колко гориво му е останало от предния полет; смята на каква височина ще лети; гледа какво е времето в летището преди излитане; времето по курса; времето в летището за кацане в момента и какво се очаква да бъде когато пристигне (а може и въобще да не знае какво ще бъде, защото е твърде променливо); гледа през какъв трафик ще премине, т.е. дали ще има възможни забавяния; избира резервно летище, което в едната посока може да е било близо, а в обратна да е по-далече; ако е презокеански полет смята и ETOPS... сметки, сметки, сметки преди всяко излитане.

    Освен това. Не искам да плаша никого, но самолетите, които са напълно изправни са малко. Често имат дребни дефекти, чийто ремонт се отлага - за всеки модел си има описание без какво може да се лети. Пишат се там в разни документи и пилотът ги преглежда преди полет - DMI (deferred maintenance log) или DIOL (deferred items open list), а също и от производителя в CDL (Configuration Deviation List). И някои от тези дефекти също влияят на разхода на гориво.

  57. 57 Профил на gooodnight
    gooodnight
    Рейтинг: 324 Весело

    Аз предлагам да махнат килимите(пътеките) в самолета, също така, тези кресла са доста тежки - могат да ги заменят с пластмасови столове, две стюардеси и един пилот по малко също ще допринесат за олекотяването на самолета. Ако се поразвихриш - спокойно ще свалиш едни 20 - 30 процента от теглото на самолета.

  58. 58 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Ахахахаха, в името на природата?
    В името на печалбата, по-бих се съгласил. дреме им за природата колкото на хотелтие с табелките да ползвате кърпите многократно, за да пестите водата ;)

  59. 59 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    И цената би трябвало да е според теглото.

  60. 60 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1633 Весело

    До коментар [#45] от "xfh59608894":


    Иииий сега, за няколко килограма ще го правим на въпрос! А не може ли да е до 55кг и от 56 нагоре?

  61. 61 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1633 Весело

    До коментар [#56] от "tamada":

    "Освен това. Не искам да плаша никого, но самолетите, които са напълно изправни са малко. "

    Е, недей така, другата седмица трябва да летя. още отсега ми става чоглаво - самолета неизправен, вече може да ме теглят, чантата ще ми мерят на сантиметри, ще ми проверяват багажа, понякога даже и ме карат да се събувам... То да ти се отще да летиш... Пък като си помислиш че всичко това си го плащаш....

  62. 62 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    Авиокомпаниите, които продават един билет хиляда пъти над себестойността му? Те ли ще мерят?

  63. 63 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    А вместо да теглят хората, защо авиокомпаниите не започнат една световна капмания против джънкфут-а, храните тъпкани с какви ли не боклуци и овкусители, всички "прекрасни" безалкохолни представляващи само вода и химия, шоко-напитки и др., увеличаване на часовете за спорт в училищата и изобщо всичко, което прави от един младеж с нормално тегло 45 годишен чичка с коремче и 20+ кила отгоре?Не всички 40-50 годишни са такива, но преобладават.И естествено - било в името на околната среда! А на бас, че е за да се спестят малко пари.
    —цитат от коментар 47 на dgd


    Точно така,за да се спести гориво,а от там и пари и въглеродни емисии.И в някаква степен за безопасност,имало е инциденти заради по голямо от статистически приетото тегло за пресмятане,Нищо общо с индивидуалното теглото на пътниците.В случая те са просто товар.

  64. 64 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 481 Неутрално
  65. 65 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    До коментар [#56] от "tamada":
    Е, недей така, другата седмица трябва да летя. още отсега ми става чоглаво - самолета неизправен...
    —цитат от коментар 61 на areta


    Не, той не е неизправен. Казах, че не е напълно изправен, но съм съгласен, че това може би заблуждава. Самолетите са два вида - технически годни за полет и технически негодни. Без значение колко са стари, ръждясали и какви части им липсват. Щом техниците и механиците са го прегледали и преценили, че е годен, значи е. Грешки са ставали, но сега са все по-рядко.
    Естествено, ако има дефекти скрити от производителя, както стана при Боинг, то техниците няма как да ги оценят.

    Ето примерно - може да се лети с липсваща опашка на обтекателя на крилото при Боинг. Просто ще намалее товароподемността.
    https://i.ibb.co/LYwxGBX/Boeing-MEL-CDL-flap-track-fairing-tail.jpg

    А при Еърбъс, ако липсва цял обтекал консумацията на гориво ще се увеличи с 3,14% и ще намалее товароподемността с тон и половина.
    https://i.ibb.co/Sy8cTKC/Airbus-MCDL-flap-track-fairing.gif

  66. 66 Профил на khmer_rouge
    khmer_rouge
    Рейтинг: 240 Неутрално

    "Авиокомапании може да почнат"
    Щом са си наумили сигурно ще "почнат' да теглят пасажерите.И има логика.
    Но вие българските журналя едва ли ще "почнете" да пишете на литературен български език ,така както би трябвало да бъде.

  67. 67 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    Не е лоша идея, макар че според мен трябва да теглят пътника + багажа - все пак всичко това го носи самолета.
    Освен това има и нещо друго - навремето имаше една смешка, че само от махането на маслинката в еди-коя си салата компаниите спестявали милиони. Едва ли е истина, след като като ефект от прилагането на тази мярка очакват 750 милиона, но все пак авиокомпаниите могат да започнат да предлагат и избор на меню...така да спестят ненужно носене на манджа.

  68. 68 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Глупости, тези екологични терористи ще ни доведат до каменната ера ако не ги поставим на място.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK