Кан също ще ограничи достъпа на круизните кораби

Круизен кораб край Кан

© Reuters

Круизен кораб край Кан



Средиземноморският курортен град Кан, където се намира четвъртото по големина пристанище за круизни кораби в света, обяви, че ще от следващата година ще ограничи достъпа на най-силно замърсяващите круизни кораби в желанието си да подобри качеството на въздуха в града, съобщи "Ройтерс".


Забраната ще е насочена към кораби, които не уважават ограничението от 0,1% съдържание на сяра в горивото, и ще спира достъпа на някои пасажери до града, известен със своя филмов фестивал.


"Повече няма да приемаме пасажерите, идващи от замърсяващите круизни кораби", заяви кметът Давид Лиснард. Той допълни, че мерките не са насочени срещу круизните кораби, а срещу замърсяването на въздуха.




Круизен кораб край Кан

© Reuters

Круизен кораб край Кан


Заради политиката на ЕС за чист въздух подобни ограничения вече се прилагат в пристанищата в Балтийско и Северно море и Ламанша и вероятно скоро ще достигнат все повече места край Средиземно море.


Круизните кораби използват мазут, в който се съдържа около 2000 пъти повече серен оксид, отколкото в обикновения дизел, смята германският анализатор на замърсяването Аксел Фридрих.


Затова, макар значителният ръст на индустрията на круизните кораби често да е критикуван от туристическите градове, на този отрасъл все по-често се гледа и като сериозна заплаха за околната среда.

Преди три месеца основната организация за опазване на културното наследство на Италия заяви, че град Венеция трябва да бъде поставен в списъка със застрашени градове на ООН и че круизните кораби трябва да бъдат забранени в неговата крехка лагуна, за да бъде предотвратена екологична катастрофа.


Преди две години бе обявено, че правителственият комитет по транспорта начело с министъра на транспорта в Италия са взели решение към 2021 г. кораби, надвишаващи 55 хил. тона, да не могат повече да минават покрай "Сан Марко", а вместо това да заобикалят по други маршрути.


Творбата на Банкси "Венеция в масло"

© www.banksy.co.uk

Творбата на Банкси "Венеция в масло"


Проблемните отношения на Венеция с круизните кораби дори вдъхновиха известния анонимен графити художник Банкси, който се опита да постави свой щанд с колаж от картини, озаглавени "Венеция в масло" по време на провеждащото се по това време голямо биенале на изкуствата.


По данни на Международната асоциация на крузините линии (основната търговска асоциация в този сектор) се очаква през тази година 30 млн. пътници да плават на борда на близо 300 кораба. Това е голям скок в сравнение с преди десет години, когато техният брой е 17,8 млн.


През юли норвежкият холдинг за круизи, който представлява 40 процента от морския трафик на Кан, подписа круизна харта - споразумение, с което обеща да направи корабите си по-малко вредни за околната среда.

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Няма проблем! Порт "Доган" (автономна територия на българското черноморие) може да ги поеме всичките.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  2. 2 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    А забрана за "спасителните" кораби, събиращи нелегални мигранти до либийския бряг кога?

  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2663 Неутрално

    Щетите от СВРЪХТУРИЗМА са на път да върнат по-умните хора в Европа към Разума и Идентичността на градовете!!!

  4. 4 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    "Кан... ще ограничи достъпа на най-силно замърсяващите круизни кораби... които не уважават ограничението от 0,1% съдържание на сяра в горивото..."

    Няма да спре "най-силно замърсяващите", а всички кораби, които надвишават лимита. И ограничението не е за "0,1%", а е 0,1% сяра ИЛИ използване на скрубер (очистваща инсталация).

    * * *
    "Заради политиката на ЕС за чист въздух..."

    Въобще не е заради ЕС, а е международно приет анекс към MARPOL още от края на 90-те години и стандартите за него се изработваха в IMO. Става дума за т.нар. SECA и NECA (Sulfur Emission Control Areas и Nitrogen Emission Control Areas).
    Затова въобще не е само в ЕС, а също в САЩ и Канада с проектно разширение на различни места в света.
    https://i2.wp.com/www.thormarinetrading.com/wp-content/uploads/2015/12/NorthAmer_ECAZone.jpg

  5. 5 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    До коментар [#4] от "tamada":
    Я да ми обясниш долното, ако обичаш, като си така в час.

    “....и ще спира достъпа на някои пасажери до града,....”

    За кои пасажери става въпрос? Дето са яли много боб и изпускат СО2 ли?

    Мърфи е оптимист!
  6. 6 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2485 Неутрално

    Това не касае булгарския грознотъп мастурбаторь тъй като последния на круизни кораби не пътува.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  7. 7 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1980 Весело

    “....и ще спира достъпа на някои пасажери до града,....”
    За кои пасажери става въпрос? Дето са яли много боб и изпускат СО2 ли?
    —цитат от коментар 5 на султана глаушева


    При това "задно изпускане" за което говориш въглеродният диоксид не е много - около 9%. Горе-долу толкова е и процентът на метана. Опасността е в друго - около 21% от средностатистическата пръдня е водород, който е силно запалим газ и е по-страшен даже от метана. При концентрация от само 4% във въздуха вече има опасност от запалване. Даже в подводниците за опасна се смята концентрацията от 3%.

    В какво е опасността?
    В това, че Кан, Венеция и т.н. са южни градове, а всички знаем, че южните нации имат силен темперамент. Лесно се разгорещяват, прехвърчат искри при общуване и т.н. Представи си какво може да стане от комбинацията между искри, водород и метан!

    Някой може да възрази, че няма как да се постигне опасна концентрация, щото на открито има много въздух, нали... което не е съвсем така.
    В атмосферата кислородът е около 21%, а азотът е около 78%. В пръднята обаче кислородът е 4%, а азотът само 59%. Т.е. след изпускане в околния въздух ще нарасне кислородът и ще намалее азотът. Повече кислород - по-лесно запалим огън.
    В допълнение при високи температури част от азота се свързва с кислорода и също става запалим. Учените твърдят, че тия температури трябва да са много високи за да стане - като примерно във вулканите или при удар от светкавица. Но всеки, който е виждал италианци да спорят ще се съгласи, че температурата около тях става почти толкова висока. Особено през лятото, когато хем вече топло, хем идват туристите.
    А Кан е на две крачки от Италия.

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4861 Весело

    У нас ги нямаме тези проблеми

  9. 9 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 649 Весело

    До коментар [#8] от "pet_fire":

    Да, защото и круизните кораби ги няма!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK