Чисто, спретнато и ... умрело. Че дори не беше много чисто, като се замисля. Един път ми се е налагало да спирам за една нощ между полети в Доха преди 4 години. ... С тях е като вица с китайците едно време - какво ще стане, като разберат, че оризът е само гарнитура. При арабите вместо ориз сложете “пясък” или “вода”. Като разберат какво е да пиеш една студена алкохолна бира под сянката на някой орех, пък реката шумоли до теб. А, и прасешки пържоли цвърчат на скарата...
Чисто, спретнато и ... умрело.Че дори не беше много чисто, като се замисля.Един път ми се е налагало да спирам за една нощ между полети в Доха преди 4 години....С тях е като вица с китайците едно време - какво ще стане, като разберат, че оризът е само гарнитура.При арабите вместо ориз сложете “пясък” или “вода”. Като разберат какво е да пиеш една студена алкохолна бира под сянката на някой орех, пък реката шумоли до теб. А, и прасешки пържоли цвърчат на скарата...
Така е без петродолари, налага се да си плащаме реалната цена на услугата. И то не забравяйте че 80% от метрото ни го подаряват немските данъкоплатци, може да сметнете сам колко би струвало ако го строим с частни пари и се налага от цената да се избие и инвестицията.
А дъртите тролове четете ли и правите ли разлика между "доставени = произведени" и година на модела, която не отричам че е възможно да е от началото на 80'те, когато е проектирано и самото софийско метро.
До коментар [#13] от "tigervi":Айде глупости, мотрисите по линия едно са доставени по времето на Софиянски, значи са на 21-22 години. Брежнев е умрял 82'ра т.е преди 38 години
Купени са преди 1989 г., когато е започнал (но е бил замразен) строежът на метрото. Нещо подобно на реактора на АЕЦ Белене - и него си го купихме без електроцентрала.
Да, планова социалистическа икономика, нещо типично за онова време. Започнато недостроено, поръчано недоставено, доставено захвърлено... Все пак добре, че са оцелели тези мотриси, та не се е наложило да се купуват отново.
Обаче забелязахте ли, че успешно са пресъздали сегрегацията в САЩ от 50те и 60те :D Има си вагони за бели (в случая араби и бели експати) има си и вагони за обслужващия персонал - индийци, пакита, филипинци и други бедняци.
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
В сериала "Скорпион" хакнаха безпилотен метро-влак в ЕлЕй. Главните герои от филма видяха доста зор докато елиминират хакерите,които искаха да разбият влака. Така че ако пътувате в безпилотните вагони на метрото в Доха,имайте си едно наум...
По нищо не се различава метрото им от Софийското. Не знам какво толкова се възхищават някои. Снимка 16 показва реалността, по зле е от вътрешността в софийска мотриса. А станциите са точно като софийските. Вече всичко е унифицирано. Изкуствени материали навсякъде. В София сега по новата линия ще тръгнат също безпилотни мотриси (които обаче в София ще са с човек, за всеки случай). Онези старите мотриси от съвецко време леко полеко се сменят с по-нови.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Празно е и няма да се използва пълноценно, защото метрополитените са рентабилни при населени меса с над 1 милион жители , а жителите на Доха са около 700 хиляди. Целият Катар има 1700 х. жители. Метрото е излишно.
До коментар [#25] от "tigervi": "Все пак добре, че са оцелели тези мотриси, та не се е наложило да се купуват отново."
Аз пък викам , че това е по-скоро зле , защото руските мотриси са много шумни. Софийското метро е едно от най-шумните , които познавам. По-бързо да се износват , да ги изхвърлим и да купим нещо модерно и безшумно.
А пари откъде, след виденовата зима с празната хазна, се радвахме и на малкото което го имаше. Дори сега метрото се строи с европейски пари. Нали не очакваш тиквата да се бръкне за нови мотриси?
В галерията не пише такова нещо, но пише това за двата вида вагони:
"Най-скъпа е Златната карта, с която се пътува в най-луксозните секции, разположени в края на мотрисата. Едно златно пътуване е 10 риала (4 лв), а дневна карта струва 30 риала (13.20 лв). Любителите на луксозното пътуване могат да си купят златна клубна карта за 100 риала (44 лв)."
Тоест, ако имаш кинти без значение дали си индиец или филипинец например можеш да си купиш билет/карта и за луксозните вагони.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Сякаш скъкло, камъни, бетон и желязо никога в живота си не сте виждали....
Голям плач ще бъде по тези земи....
Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.
Празно е и няма да се използва пълноценно, защото метрополитените са рентабилни при населени меса с над 1 милион жители , а жителите на Доха са около 700 хиляди. Целият Катар има 1700 х. жители. Метрото е излишно.
До коментар [#34] от "tacheaux":А пари откъде, след виденовата зима с празната хазна, се радвахме и на малкото което го имаше. Дори сега метрото се строи с европейски пари. Нали не очакваш тиквата да се бръкне за нови мотриси?
Парите ще ги спестим като спрем да плащаме данък Русия. Имаме пари да плащаме милиарди за руски излишни ядрени реактори , а нямаме пари за необходима и неотложна техническа инфраструктура.
Петро-долари зарити в пясъка. А с това Световно по футбол ще се опитат да си лъснат имиджа, ама колко пари ще отидат за тази операция не ми се мисли.Както казва Бай Ганя - "Имал си бол пари - дал си". :)
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
В случая на Катар е газът. Тази страна е една от най-богатите в света благодарение на огромните си запаси от природен газ, те са и един от най-големите износители на втечнен газ в света.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Открий залежи от нефт в България и ще пътуваме безплатно. Докато не открием нефт, ще е така! А когато нефтът на арабите свърши - ще пътуват по тунелите на метрото с камилите си! Това е разликата между тях и нас. Мисля, че не сме зле!
Мараба, С-ДС доносници!
метрополитените са рентабилни при населени меса с над 1 милион жители , а жителите на Доха са около 700 хиляди. Целият Катар има 1700 х. жители. Метрото е излишно.
Ренатбилността е сложен въпрос защото градският транспорт на много места (вкл. БГ) е субсидиран.
А иначе метра има и в далеч по-малки градове като Рен (220 хиляди души) във Франция, Бреша (200 хил.) в Италия, и Лозана (140 хиляди души) в Швейцария.
Просто у нас сме свиканли релсовия градски транспорт (метро и трамваи) да го свързваме с милионен град като София. Ама на Запад (че и в Източна Европа) релсовия градски транспорт е обичаен и за доста по-малки градове.
Дали? Дали тогава нямаше да поръчаме още 5-6 самовара, и да ги държим опаковани в някое кьоше? България е богата на минерални води, но бутилка Банкя е по-скъпа от Евиан във Франция.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
save_knforest
Рейтинг: 587 ЛюбопитноСъчетанието от петродолари с германска инженерна мисъл е добро, видно от резултата. Кой шейх преряза лентичката?
jazzdevil
Рейтинг: 1850 Неутрално"Доха няма проблеми със сложен терен или археологически находки"
И в Мека при всичкото строителство досега не са намерили нищо от времето на Мохамед и преди.
Платон Фъшкиев
Рейтинг: 56 ЛюбопитноПрекалено е чисто, и си личи, че в тва метро не пътуват креативни хора.Никъде по седалките не виждам пътниците да са решавали уравнения, х,у, и т.н.
И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.pariah
Рейтинг: 945 ВеселоЧисто, спретнато и ... умрело.
- A witty saying proves nothing. VoltaireЧе дори не беше много чисто, като се замисля.
Един път ми се е налагало да спирам за една нощ между полети в Доха преди 4 години.
...
С тях е като вица с китайците едно време - какво ще стане, като разберат, че оризът е само гарнитура.
При арабите вместо ориз сложете “пясък” или “вода”. Като разберат какво е да пиеш една студена алкохолна бира под сянката на някой орех, пък реката шумоли до теб. А, и прасешки пържоли цвърчат на скарата...
karatista
Рейтинг: 2930 НеутралноЩе се изтрепят на ескалаторите с тия нощници. Трябваше нов тип ескалатор да измислят, това щеше да е истинска гъзария
mr. Gorbachev, tear down this wall!Платон Фъшкиев
Рейтинг: 56 НеутралноГладен ли си? И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
pariah
Рейтинг: 945 ВеселоХаха, не, просто злорадствам :)
- A witty saying proves nothing. VoltaireНо репликата ти е на място, така звуча, май...
До коментар [#6] от "Платон Фъшкиев":
Иво
Рейтинг: 3937 ЛюбопитноМоже би най-луксозното метро, което съм виждал досега. Личи си, че са хвърлени милиарди долари.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36tigervi
Рейтинг: 462 НеутралноХм, по-евтино е от нашето...
Eddie lives... somewhere in time!Rossonero
Рейтинг: 1549 НеутралноМного лукс много нещо.
valtoro
Рейтинг: 970 НеутралноЕдва ли има по хубаво метро във света, но се съмнявам че се ползва пълноценно !!!
angevins
Рейтинг: 904 Неутрално0.90 СТ. Е билетчето , а за 4 лв пътуваш луксозно, а тук за 4 лв дневна карта пътуваш в съветски мотриси от времето на Горбачов
...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...tigervi
Рейтинг: 462 НеутралноОт времето на Брежнев, три генсека по-стари! Eddie lives... somewhere in time!
penetrating
Рейтинг: 8461 НеутралноПразно :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertОбектив
Рейтинг: 8 ВеселоRun, rabbit run. Dig that hole, forget the sun. And when at last the work is done, don't sit down it's time to dig another one.
m17
Рейтинг: 1265 НеутралноДо коментар [#12] от "angevins":
Така е без петродолари, налага се да си плащаме реалната цена на услугата. И то не забравяйте че 80% от метрото ни го подаряват немските данъкоплатци, може да сметнете сам колко би струвало ако го строим с частни пари и се налага от цената да се избие и инвестицията.
m17
Рейтинг: 1265 НеутралноДо коментар [#13] от "tigervi":
Айде глупости, мотрисите по линия едно са доставени по времето на Софиянски, значи са на 21-22 години. Брежнев е умрял 82'ра т.е преди 38 години
imar
Рейтинг: 244 НеутралноХубаво метро, само тези "баровски" вагони ми идват вповече и ориенталски.
tigervi
Рейтинг: 462 НеутралноДо коментар [#17] от "m17":
Eddie lives... somewhere in time!Глупости пишат неинформираните тролове, По-старите мотриси са модел в който съм пътувал в Москва през далечната 1980-та.
m17
Рейтинг: 1265 НеутралноДо коментар [#19] от "tigervi":
А дъртите тролове четете ли и правите ли разлика между "доставени = произведени" и година на модела, която не отричам че е възможно да е от началото на 80'те, когато е проектирано и самото софийско метро.
razor
Рейтинг: 959 НеутралноКупени са преди 1989 г., когато е започнал (но е бил замразен) строежът на метрото. Нещо подобно на реактора на АЕЦ Белене - и него си го купихме без електроцентрала.
razor
Рейтинг: 959 НеутралноТова метро е по-луксозно даже от дубайското, но е със значително по-евтини билети.
tribiri
Рейтинг: 948 НеутралноНай-впечатляващи са влакчетата, които безшумно прелитат над главите на пътниците в чакалните на летището.
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!tribiri
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#12] от "angevins":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Иди в Цюрих и се оплачи от скъпия транспорт в София. Там дневната карта е 12 евро.
tigervi
Рейтинг: 462 НеутралноДо коментар [#21] от "razor":
Eddie lives... somewhere in time!Да, планова социалистическа икономика, нещо типично за онова време. Започнато недостроено, поръчано недоставено, доставено захвърлено... Все пак добре, че са оцелели тези мотриси, та не се е наложило да се купуват отново.
SML
Рейтинг: 616 ЛюбопитноОбаче забелязахте ли, че успешно са пресъздали сегрегацията в САЩ от 50те и 60те :D Има си вагони за бели (в случая араби и бели експати) има си и вагони за обслужващия персонал - индийци, пакита, филипинци и други бедняци. One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
Вели
Рейтинг: 1044 Неутралноами това метро като нашето …..
Вели
Рейтинг: 1044 НеутралноФандъков да види архитектура... Ама там главен архитект не е селяндур от Червен бряг!!!
deaf
Рейтинг: 3096 НеутралноВ сериала "Скорпион" хакнаха безпилотен метро-влак в ЕлЕй. Главните герои от филма видяха доста зор докато елиминират хакерите,които искаха да разбият влака. Така че ако пътувате в безпилотните вагони на метрото в Доха,имайте си едно наум...
anonimnii
Рейтинг: 3527 НеутралноПо нищо не се различава метрото им от Софийското. Не знам какво толкова се възхищават някои. Снимка 16 показва реалността, по зле е от вътрешността в софийска мотриса. А станциите са точно като софийските. Вече всичко е унифицирано. Изкуствени материали навсякъде. В София сега по новата линия ще тръгнат също безпилотни мотриси (които обаче в София ще са с човек, за всеки случай). Онези старите мотриси от съвецко време леко полеко се сменят с по-нови.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tigervi
Рейтинг: 462 НеутралноДо коментар [#31] от "gottijohn":
Eddie lives... somewhere in time!По-стария модел мотриси са произвеждани от 1976 (времето на Брежнев) до 2010 г. Нашите са доставени 89-та или 90-та, т.е те са "съветски".
tacheaux
Рейтинг: 4812 НеутралноПразно е и няма да се използва пълноценно, защото метрополитените са рентабилни при населени меса с над 1 милион жители , а жителите на Доха са около 700 хиляди. Целият Катар има 1700 х. жители. Метрото е излишно.
tacheaux
Рейтинг: 4812 НеутралноДо коментар [#25] от "tigervi":
"Все пак добре, че са оцелели тези мотриси, та не се е наложило да се купуват отново."
Аз пък викам , че това е по-скоро зле , защото руските мотриси са много шумни. Софийското метро е едно от най-шумните , които познавам. По-бързо да се износват , да ги изхвърлим и да купим нещо модерно и безшумно.
tigervi
Рейтинг: 462 НеутралноДо коментар [#34] от "tacheaux":
Eddie lives... somewhere in time!А пари откъде, след виденовата зима с празната хазна, се радвахме и на малкото което го имаше. Дори сега метрото се строи с европейски пари. Нали не очакваш тиквата да се бръкне за нови мотриси?
Иво
Рейтинг: 3937 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "FvH":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36В галерията не пише такова нещо, но пише това за двата вида вагони:
"Най-скъпа е Златната карта, с която се пътува в най-луксозните секции, разположени в края на мотрисата. Едно златно пътуване е 10 риала (4 лв), а дневна карта струва 30 риала (13.20 лв). Любителите на луксозното пътуване могат да си купят златна клубна карта за 100 риала (44 лв)."
Тоест, ако имаш кинти без значение дали си индиец или филипинец например можеш да си купиш билет/карта и за луксозните вагони.
realguru
Рейтинг: 2311 НеутралноПетро-долари зарити в пясъка. А с това Световно по футбол ще се опитат да си лъснат имиджа, ама колко пари ще отидат за тази операция не ми се мисли.
Както казва Бай Ганя - "Имал си бол пари - дал си". :)
Иво
Рейтинг: 3937 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "penetrating":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Сега е празно, но в бъдеще кой знае. Доха всяка година расте като население, а СП в Катар през 2022 г. наближава.
Една Другарка
Рейтинг: 806 ВеселоАди бе!
Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.Сякаш скъкло, камъни, бетон и желязо никога в живота си не сте виждали....
Голям плач ще бъде по тези земи....
razor
Рейтинг: 959 НеутралноДа не забравяме и туристите, а и чистият въздух няма цена (или казано по друг начин, струва скъпо).
In my world
Рейтинг: 616 Веселои кат петрола сецне след време.КВО правим ???
In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 524 НеутралноКато мине зимата сигурно е тегаво да се ходи пеша до станцията.
tacheaux
Рейтинг: 4812 НеутралноПарите ще ги спестим като спрем да плащаме данък Русия. Имаме пари да плащаме милиарди за руски излишни ядрени реактори , а нямаме пари за необходима и неотложна техническа инфраструктура.
tacheaux
Рейтинг: 4812 НеутралноЕдва ли парите ще са повече от тези , които руснаците похарчиха за световното по футбол.
nwj49315903
Рейтинг: 284 ВеселоДо коментар [#44] от "tacheaux":
С тая фиксация за русняците усираш темата и язък за хубавата галерия.
Роси
Рейтинг: 7254 НеутралноТам нямат ли проблем с мръсния въздух.
jmf29537805
Рейтинг: 285 НеутралноНе мога да разбера арабите, които си рискуват живота, само и само да се доберат до Европа.
А хубавите неща са съвсем близо до тях.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
fio41315648
Рейтинг: 284 ВеселоДо коментар [#24] от "tribiri":
Което приравнено към местните доходи е..........?
Иво
Рейтинг: 3937 ЛюбопитноДо коментар [#41] от "In my world":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36В случая на Катар е газът. Тази страна е една от най-богатите в света благодарение на огромните си запаси от природен газ, те са и един от най-големите износители на втечнен газ в света.
Манчо
Рейтинг: 2900 ВеселоОткрий залежи от нефт в България и ще пътуваме безплатно. Докато не открием нефт, ще е така!
А когато нефтът на арабите свърши - ще пътуват по тунелите на метрото с камилите си! Това е разликата между тях и нас. Мисля, че не сме зле! Мараба, С-ДС доносници!
penetrating
Рейтинг: 8461 ВеселоДо коментар [#38] от "Иво":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertА дотогава?
Или за ефективност и ефикасност не трябва да се говори :)
Николов
Рейтинг: 867 НеутралноРенатбилността е сложен въпрос защото градският транспорт на много места (вкл. БГ) е субсидиран.
А иначе метра има и в далеч по-малки градове като Рен (220 хиляди души) във Франция, Бреша (200 хил.) в Италия, и Лозана (140 хиляди души) в Швейцария.
Просто у нас сме свиканли релсовия градски транспорт (метро и трамваи) да го свързваме с милионен град като София. Ама на Запад (че и в Източна Европа) релсовия градски транспорт е обичаен и за доста по-малки градове.
Just Бахур
Рейтинг: 445 НеутралноСнимка 21 хвърля целият лукс на боклука!
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!historama
Рейтинг: 672 НеутралноДали?
Дали тогава нямаше да поръчаме още 5-6 самовара, и да ги държим опаковани в някое кьоше?
България е богата на минерални води, но бутилка Банкя е по-скъпа от Евиан във Франция.