Фотогалерия: Метрото в Доха - луксозни вагони и необичайни табели

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 587 Любопитно

    Съчетанието от петродолари с германска инженерна мисъл е добро, видно от резултата. Кой шейх преряза лентичката?

  2. 2 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    "Доха няма проблеми със сложен терен или археологически находки"

    И в Мека при всичкото строителство досега не са намерили нищо от времето на Мохамед и преди.

  3. 3 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 56 Любопитно

    Прекалено е чисто, и си личи, че в тва метро не пътуват креативни хора.Никъде по седалките не виждам пътниците да са решавали уравнения, х,у, и т.н.

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  4. 4 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 945 Весело

    Чисто, спретнато и ... умрело.
    Че дори не беше много чисто, като се замисля.
    Един път ми се е налагало да спирам за една нощ между полети в Доха преди 4 години.
    ...
    С тях е като вица с китайците едно време - какво ще стане, като разберат, че оризът е само гарнитура.
    При арабите вместо ориз сложете “пясък” или “вода”. Като разберат какво е да пиеш една студена алкохолна бира под сянката на някой орех, пък реката шумоли до теб. А, и прасешки пържоли цвърчат на скарата...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  5. 5 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2930 Неутрално

    Ще се изтрепят на ескалаторите с тия нощници. Трябваше нов тип ескалатор да измислят, това щеше да е истинска гъзария

    mr. Gorbachev, tear down this wall!
  6. 6 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 56 Неутрално

    Чисто, спретнато и ... умрело.Че дори не беше много чисто, като се замисля.Един път ми се е налагало да спирам за една нощ между полети в Доха преди 4 години....С тях е като вица с китайците едно време - какво ще стане, като разберат, че оризът е само гарнитура.При арабите вместо ориз сложете “пясък” или “вода”. Като разберат какво е да пиеш една студена алкохолна бира под сянката на някой орех, пък реката шумоли до теб. А, и прасешки пържоли цвърчат на скарата...
    —цитат от коментар 4 на pariah


    Гладен ли си?

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  7. 7 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 945 Весело

    Хаха, не, просто злорадствам :)
    Но репликата ти е на място, така звуча, май...

    До коментар [#6] от "Платон Фъшкиев":

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  8. 8 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3937 Любопитно

    Може би най-луксозното метро, което съм виждал досега. Личи си, че са хвърлени милиарди долари.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  9. 9 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Хм, по-евтино е от нашето...

    Eddie lives... somewhere in time!
  10. 10 Профил на Rossonero
    Rossonero
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    Много лукс много нещо.

  11. 11 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Едва ли има по хубаво метро във света, но се съмнявам че се ползва пълноценно !!!

  12. 12 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 904 Неутрално

    0.90 СТ. Е билетчето , а за 4 лв пътуваш луксозно, а тук за 4 лв дневна карта пътуваш в съветски мотриси от времето на Горбачов

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  13. 13 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 462 Неутрално

    ... съветски мотриси от времето на Горбачов
    —цитат от коментар 12 на angevins


    От времето на Брежнев, три генсека по-стари!

    Eddie lives... somewhere in time!
  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8461 Неутрално

    Празно :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на Обектив
    Обектив
    Рейтинг: 8 Весело

    Кой шейх преряза лентичката?
    —цитат от коментар 1 на save_knforest
    Бойк Ал Ибн кхБорис ще да е бил

    Run, rabbit run. Dig that hole, forget the sun. And when at last the work is done, don't sit down it's time to dig another one.
  16. 16 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#12] от "angevins":

    Така е без петродолари, налага се да си плащаме реалната цена на услугата. И то не забравяйте че 80% от метрото ни го подаряват немските данъкоплатци, може да сметнете сам колко би струвало ако го строим с частни пари и се налага от цената да се избие и инвестицията.

  17. 17 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#13] от "tigervi":

    Айде глупости, мотрисите по линия едно са доставени по времето на Софиянски, значи са на 21-22 години. Брежнев е умрял 82'ра т.е преди 38 години

  18. 18 Профил на imar
    imar
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Хубаво метро, само тези "баровски" вагони ми идват вповече и ориенталски.

  19. 19 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#17] от "m17":

    Глупости пишат неинформираните тролове, По-старите мотриси са модел в който съм пътувал в Москва през далечната 1980-та.

    Eddie lives... somewhere in time!
  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#19] от "tigervi":

    А дъртите тролове четете ли и правите ли разлика между "доставени = произведени" и година на модела, която не отричам че е възможно да е от началото на 80'те, когато е проектирано и самото софийско метро.

  21. 21 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 959 Неутрално

    До коментар [#13] от "tigervi":Айде глупости, мотрисите по линия едно са доставени по времето на Софиянски, значи са на 21-22 години. Брежнев е умрял 82'ра т.е преди 38 години
    —цитат от коментар 17 на m17


    Купени са преди 1989 г., когато е започнал (но е бил замразен) строежът на метрото. Нещо подобно на реактора на АЕЦ Белене - и него си го купихме без електроцентрала.

  22. 22 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 959 Неутрално

    Това метро е по-луксозно даже от дубайското, но е със значително по-евтини билети.

  23. 23 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Най-впечатляващи са влакчетата, които безшумно прелитат над главите на пътниците в чакалните на летището.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  24. 24 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#12] от "angevins":

    Иди в Цюрих и се оплачи от скъпия транспорт в София. Там дневната карта е 12 евро.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  25. 25 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#21] от "razor":

    Да, планова социалистическа икономика, нещо типично за онова време. Започнато недостроено, поръчано недоставено, доставено захвърлено... Все пак добре, че са оцелели тези мотриси, та не се е наложило да се купуват отново.

    Eddie lives... somewhere in time!
  26. 26 Профил на SML
    SML
    Рейтинг: 616 Любопитно

    Може би най-луксозното метро, което съм виждал досега. Личи си, че са хвърлени милиарди долари.
    —цитат от коментар 8 на Иво

    Много лукс много нещо.
    —цитат от коментар 10 на Mia san Bayern


    Обаче забелязахте ли, че успешно са пресъздали сегрегацията в САЩ от 50те и 60те :D Има си вагони за бели (в случая араби и бели експати) има си и вагони за обслужващия персонал - индийци, пакита, филипинци и други бедняци.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  27. 27 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    ами това метро като нашето …..

  28. 28 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    Фандъков да види архитектура... Ама там главен архитект не е селяндур от Червен бряг!!!

  29. 29 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    В сериала "Скорпион" хакнаха безпилотен метро-влак в ЕлЕй. Главните герои от филма видяха доста зор докато елиминират хакерите,които искаха да разбият влака. Така че ако пътувате в безпилотните вагони на метрото в Доха,имайте си едно наум...

  30. 30 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    По нищо не се различава метрото им от Софийското. Не знам какво толкова се възхищават някои. Снимка 16 показва реалността, по зле е от вътрешността в софийска мотриса. А станциите са точно като софийските. Вече всичко е унифицирано. Изкуствени материали навсякъде. В София сега по новата линия ще тръгнат също безпилотни мотриси (които обаче в София ще са с човек, за всеки случай). Онези старите мотриси от съвецко време леко полеко се сменят с по-нови.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#31] от "gottijohn":

    По-стария модел мотриси са произвеждани от 1976 (времето на Брежнев) до 2010 г. Нашите са доставени 89-та или 90-та, т.е те са "съветски".

    Eddie lives... somewhere in time!
  33. 33 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4812 Неутрално

    Едва ли има по хубаво метро във света, но се съмнявам че се ползва пълноценно !!!
    —цитат от коментар 11 на valtoro



    Празно :)
    —цитат от коментар 14 на penetrating


    Празно е и няма да се използва пълноценно, защото метрополитените са рентабилни при населени меса с над 1 милион жители , а жителите на Доха са около 700 хиляди. Целият Катар има 1700 х. жители. Метрото е излишно.

  34. 34 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4812 Неутрално

    До коментар [#25] от "tigervi":
    "Все пак добре, че са оцелели тези мотриси, та не се е наложило да се купуват отново."

    Аз пък викам , че това е по-скоро зле , защото руските мотриси са много шумни. Софийското метро е едно от най-шумните , които познавам. По-бързо да се износват , да ги изхвърлим и да купим нещо модерно и безшумно.

  35. 35 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#34] от "tacheaux":

    А пари откъде, след виденовата зима с празната хазна, се радвахме и на малкото което го имаше. Дори сега метрото се строи с европейски пари. Нали не очакваш тиквата да се бръкне за нови мотриси?

    Eddie lives... somewhere in time!
  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3937 Любопитно

    До коментар [#26] от "FvH":

    В галерията не пише такова нещо, но пише това за двата вида вагони:

    "Най-скъпа е Златната карта, с която се пътува в най-луксозните секции, разположени в края на мотрисата. Едно златно пътуване е 10 риала (4 лв), а дневна карта струва 30 риала (13.20 лв). Любителите на луксозното пътуване могат да си купят златна клубна карта за 100 риала (44 лв)."

    Тоест, ако имаш кинти без значение дали си индиец или филипинец например можеш да си купиш билет/карта и за луксозните вагони.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    Петро-долари зарити в пясъка. А с това Световно по футбол ще се опитат да си лъснат имиджа, ама колко пари ще отидат за тази операция не ми се мисли.

    Както казва Бай Ганя - "Имал си бол пари - дал си". :)

  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3937 Любопитно

    До коментар [#14] от "penetrating":

    Сега е празно, но в бъдеще кой знае. Доха всяка година расте като население, а СП в Катар през 2022 г. наближава.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  39. 39 Профил на Една Другарка
    Една Другарка
    Рейтинг: 806 Весело

    Ади бе!

    Сякаш скъкло, камъни, бетон и желязо никога в живота си не сте виждали....

    Голям плач ще бъде по тези земи....

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.
  40. 40 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 959 Неутрално

    Празно е и няма да се използва пълноценно, защото метрополитените са рентабилни при населени меса с над 1 милион жители , а жителите на Доха са около 700 хиляди. Целият Катар има 1700 х. жители. Метрото е излишно.
    —цитат от коментар 33 на tacheaux


    Да не забравяме и туристите, а и чистият въздух няма цена (или казано по друг начин, струва скъпо).

  41. 41 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 616 Весело

    и кат петрола сецне след време.КВО правим ???

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  42. 42 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Като мине зимата сигурно е тегаво да се ходи пеша до станцията.

  43. 43 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4812 Неутрално

    До коментар [#34] от "tacheaux":А пари откъде, след виденовата зима с празната хазна, се радвахме и на малкото което го имаше. Дори сега метрото се строи с европейски пари. Нали не очакваш тиквата да се бръкне за нови мотриси?
    —цитат от коментар 35 на tigervi


    Парите ще ги спестим като спрем да плащаме данък Русия. Имаме пари да плащаме милиарди за руски излишни ядрени реактори , а нямаме пари за необходима и неотложна техническа инфраструктура.

  44. 44 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4812 Неутрално

    Петро-долари зарити в пясъка. А с това Световно по футбол ще се опитат да си лъснат имиджа, ама колко пари ще отидат за тази операция не ми се мисли.Както казва Бай Ганя - "Имал си бол пари - дал си". :)
    —цитат от коментар 37 на realguru


    Едва ли парите ще са повече от тези , които руснаците похарчиха за световното по футбол.

  45. 45 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#44] от "tacheaux":

    С тая фиксация за русняците усираш темата и язък за хубавата галерия.

  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7254 Неутрално

    Там нямат ли проблем с мръсния въздух.

  47. 47 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Не мога да разбера арабите, които си рискуват живота, само и само да се доберат до Европа.
    А хубавите неща са съвсем близо до тях.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#24] от "tribiri":
    Което приравнено към местните доходи е..........?

  50. 50 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3937 Любопитно

    До коментар [#41] от "In my world":

    В случая на Катар е газът. Тази страна е една от най-богатите в света благодарение на огромните си запаси от природен газ, те са и един от най-големите износители на втечнен газ в света.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  51. 51 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2900 Весело

    0.90 СТ. Е билетчето , а за 4 лв пътуваш луксозно, а тук за 4 лв дневна карта пътуваш в съветски мотриси от времето на Горбачов
    —цитат от коментар 12 на angevins


    Открий залежи от нефт в България и ще пътуваме безплатно. Докато не открием нефт, ще е така!
    А когато нефтът на арабите свърши - ще пътуват по тунелите на метрото с камилите си! Това е разликата между тях и нас. Мисля, че не сме зле!

    Мараба, С-ДС доносници!
  52. 52 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8461 Весело

    До коментар [#38] от "Иво":

    А дотогава?
    Или за ефективност и ефикасност не трябва да се говори :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  53. 53 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 867 Неутрално

    метрополитените са рентабилни при населени меса с над 1 милион жители , а жителите на Доха са около 700 хиляди. Целият Катар има 1700 х. жители. Метрото е излишно.
    —цитат от коментар 33 на tacheaux


    Ренатбилността е сложен въпрос защото градският транспорт на много места (вкл. БГ) е субсидиран.

    А иначе метра има и в далеч по-малки градове като Рен (220 хиляди души) във Франция, Бреша (200 хил.) в Италия, и Лозана (140 хиляди души) в Швейцария.

    Просто у нас сме свиканли релсовия градски транспорт (метро и трамваи) да го свързваме с милионен град като София. Ама на Запад (че и в Източна Европа) релсовия градски транспорт е обичаен и за доста по-малки градове.

  54. 54 Профил на Just Бахур
    Just Бахур
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Снимка 21 хвърля целият лукс на боклука!

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  55. 55 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Открий залежи от нефт в България и ще пътуваме безплатно. Докато не открием нефт, ще е така!
    —цитат от коментар 51 на Манчо


    Дали?
    Дали тогава нямаше да поръчаме още 5-6 самовара, и да ги държим опаковани в някое кьоше?
    България е богата на минерални води, но бутилка Банкя е по-скъпа от Евиан във Франция.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK