Виена стимулира отказа от автомобила с безплатни пропуски за музеи

Сградата на "Фолкстеатър".

© Kromus/PID

Сградата на "Фолкстеатър".



Виенската община представи в началото на тази седмица пилотен дигитален проект, засягащ две на пръв поглед напълно различни области - опазването на околната среда и насърчаването на културата. Той е разработен от колектив на Икономическия университет във Виена, съобщи бюрото за международни връзки на община Виена в София.


На 26 февруари 1000 потребители започват тестове на мобилното приложение Kultur-Token, което заменя спестени вреднии емисии за точки, осигуряващи достъп до музеи и културни институции.


От есента на 2020 г. след подробно обсъждане и в случай на положителна оценка на резултатите приложението ще бъде достъпно за всички желаещи.




Kultur-Token ще измерва количеството въглероден диоксид, който потребителят спестява, като се придвижва с обществен транспорт, с колело или пеш в австрийската столица. Приложението включва система за проследяване на движението и крачкомер, а софтуерът разпознава как се движи потребителят и съответно изчислява намаляването на въглеродните емисиите в сравнение с карането на автомобил.


Така изглежда приложението.

© Stadt Wien

Така изглежда приложението.


В замяна на екологичното поведение потребителите ще получават жетони, които в приложението приличат на кристали, постепенно запълващи се с въглероден диоксид. Eдин жетон (token) отговаря на 20 килограма CO2, което може да се спести средно за две седмици, ако се ползва обществен транспорт или велосипед.


Притежателите на този жетон ще могат използват виртуално събраното количество въглероден диоксид и да го обменят за безплатен билет за някоя от културните институции, участващи в проекта. При обмяна на въглеродния диоксид те ще получават на смартфона си QR код, който ще показват на входа на театъра или музея.


Засега участие в пилотния проект са потвърдили четири културни институции - Музеят за история на град Виена, Фолкстеатър (на снимката), Виенският Концертхаус и музейният комплекс "Квартал на музеите", но се очаква да се включат и други.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5475 Весело

    Идея: вкарайте ваучер за такси при покупка на билет :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Нещо като - сливи за смет !!!

  3. 3 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 42 Неутрално

    Страхотна идея! Вижда се, че когато има желание, винаги се намират начини. Но това е логично продължение на дългогодишната практика на Австрийските железници да обвързват покупката на билет за влака с различни музикални и всякакъв род културни събития. А ако някой си мисли, че самолетните компании са измислили пакетното обвързване на пътуване с преспиване в хотел, жестоко се лъже. Макар връщането на нощните международни влакове да е много по-добра идея според мен, която пак ÖBB осъществиха наскоро.

    Когато несправедливостта е закон, съпротивата е дълг.
  4. 4 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Чудесна инициатива в любимия ми град. Но, това е възможно в градове като Виена, където обществения транспорт е наистина отлично организиран.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  5. 5 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1063 Весело
  6. 6 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1237 Любопитно

    Това е Виена все пак - на 1000 км от София, а все едно се намира в друга звездна система. А от СО преди години си бяха позволили някакви нелепи сравнения на София с Виена....

  7. 7 Профил на 1908
    1908
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Мюсюлманите първи ще се възползват от възможността да отидат в музей, на опера или класически балет. Бу-ха-ха!

    И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
  8. 8 Профил на De Michelis
    De Michelis
    Рейтинг: 354 Неутрално

    Добра идея, но , за съжаление у нас( в София) е неприложима.
    - тези "човечета", които най-вече се движат в центъра на София с автомобили,не знаят, какви музеи има в София, не знаят, къде са тези музеи, (почти) никога не са ходили в музей, (не смятам посещенията на музеи в ученическите им години), повечето от тях не знаят, какво е музей!
    - за останалите софиянци, които са "малко по-така", и най-малката им грижа е по-голяма, от ходенето по музеи.
    И нека си кажем откровено, българите в чужбина не ходят по музеи, камо ли в България.
    А има какво да се види, и в нашите музеи!

  9. 9 Профил на _plamen_
    _plamen_
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Бобостан води ли се вече за музей?

    Winora forever
  10. 10 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Идеята изгклежда добра, без значение че и във Виена, както и унас и навсякъде по света, почитателите на културата в различните и прояви не са масовия жител.
    Но капка по капка вир става, а самата идея е много приятелска.
    И само да спомена нещо, факт е, че има разлика между София и Виена, но далеч не е толкова голяма, а по отношение на зеленината, нашето предимство е очевидно.

  11. 11 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2339 Неутрално

    Страхотна идея! Вижда се, че когато има желание, винаги се намират начини.
    —цитат от коментар 3 на deinakz
    Абсолютно!

    Най-добрият начин го показа Грета Тунберг!
    Стоиш без тоалетна, стискаш и не отделяш парникови емисии!

  12. 12 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2339 Неутрално

    Това е Виена все пак - на 1000 км от София, а все едно се намира в друга звездна система. А от СО преди години си бяха позволили някакви нелепи сравнения на София с Виена....
    —цитат от коментар 6 на Дългия


    Що да са "нелепи"?

    Конкретно се сравняваха в Зелените Политики и устойчивото развитие.
    И София, и Виена вземат мерки за намаляване на парниковите емисии СО2 при добив на енергия и при отоплението .
    А от тази зелена енергия ще се движите вие - електрокарните ентусиасти.. било със скутер, или велосипед, или електрокола.
    И така цикълът се затваря - кръгова икономика!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK