Питай и софиански и той колко паркинга направи за 7 години !? софия стана 2 милиона с 1 милион автомобила, а има инфраструктура за не повече от 250.000 автомобила. До колкото си спомням софия е синя от 90та година !?
А защо Фандъкова да прави паркинги. Аз съм категорично против общината да закопава публични средства за да прави (евтини) паркинги за да може Ганьо да си паркира трошката. Който иска паркинг -да си купи парко място, ако няма пари да си махне трошката или да ходи на село където место има бол.
Работата на общината е да съдере задника на ганьо от глоби за направилно паркиране. И с парите да подобрява публичната инфраструктура - пътища, метро, градски транспорт.
Каква идилия! Култови допълнения към и без това безобразната наглост са очевидно празното паркомясто отпред вдясно на снимката и камионът в бекграунда Отечество любезно, как хубаво си ти!
И малко сериозно - не оправдавам тоя топ-селянин, но и осъзнавам, че няма много опции пред шофьорите, особено в ЖК-тата. Когато са дизайнирани (още не съм бил роден), не е предвиждано нито толкова хора да има в София, нито пък да имат толкова много автомобили. Решението е в тотални акцизи за стари автомобили, хем еко-пичовете ще са доволни, хем ще се поосвободим от щайгите и задръстванията.
Е, не... Избягвам да коментирам просташки паркирания в София, за да не разпалваме някакви местни шовенистки войни, но горното вече е уливане. С риск да бъда краен смятам, че шофьорът на колата заслужава да лежи 6 месеца в затвор, за да му дойде главата. Или по-добре да бъде осъден на 100 часа обществено полезен труд по поддържането на зелените площи или възстановяването на тротоарна настилка именно в неговия квартал. Въобще положението изцяло е изпуснато от контрол.
До коментар [#1] от "бай Петко":
Бай Петко, този порив на тъпота да ни е виновна все общината за тъпите паркирания е малко демоде вече. Не, че съм ходил много насам-натам, но поне във Великобритания и САЩ безплатен паркинг общински не съм виждал - ако някъде има безплатен паркинг той ще е или на някой хипермаркет, или въобще на някой частен бизнес, който е решил да инвестира пари в удобството на клиентите си. Работа на държавата / общината НЕ Е да ти осигурява паркомясто за каручката, нейната работа е да те дупи здраво като паркираш където не трябва. ТВОЯ работа е да си направиш сметката къде ще паркираш колата когато я купуваш. Платени паркинги - бол. И преди съм го казвал тук - когато ми се налага да пътувам по работа до София (винаги в центъра) паркирам в синята зона и винаги намирам празно парко място и то срещу смешната сума от 1лв. на час. И колкото и да се напъвам не мога да се начудя докато ходя пеша на идиотите, заради които трябва да слизам на пътя, защото са си паркирали каруцата върху тротоара. Малко излиза, че посетителите на София уважават града повече от жителите му. В Пловдив т.н. синя зона е 2лв. на час и рядко се намират места. Тук до моят офис има един паркинг 3лв. на час и той е пълен. На 200 метра има един, който е 2лв. първия час и 1лв. всеки следващ и той обикновено има празни места, но това е защото е по-далеч от идеалния център. Това, което липсва в София и когато го има тук е КУЛТУРА и отговорност на собственика на МПС-то. Не, че и тук не взе да се пълни с идиоти от селата, които се опитват да паркират където им падне, но когато средата като цяло поддържа дадено ниво нисшия организъм малко по малко се адаптира към нея, за да оцелее. Когато някой тук спре на пешеходна пътека или въобще по-близо до кръстовището работещите в квартала му казват, че е спрял в 20 левовата зона. Винаги си местят колите, защото полюция минава често.
Кога ще се плаща абонамент на общината за паркиране на паркинга пред блока ? Например едни 100 лв на месец е добра тарифа. В центъра/синя зона трябва да е поне 300 лв. за живущите. Защо да си купувам гараж, след като общината ми иска 10 лв на месец да си паркирам на улицата ?
лелееее, тоя заслужава поне една спукана гума!
къде ги инспекторите да глобяват? Когато започнат солените глоби, тогава ще се създаде ред.... дотогава само ще снимаме и ще пращаме в Дневник...
"100 часа обществено полезен труд" е наистина най-доброто решение. За жалост е абсолютно невъзможно, защото неправилно паркиране не е престъпление... Жалко!
До коментар [#12] от "$":
"лелееее, тоя заслужава поне една спукана гума!" Какво е виновна гумата и/или колата. По разумно би било:
"лелееее, тоя заслужава поне един изкъртен зъб!"
Колата не е виновна. Човекът (ако този може да бъде наречен човек) е виновен. Машината с нищо не е виновна, и утре той ще спука гумата на някой, щото примерно му е спрял "на мястото".
Трябват яки глоби и както Пловдивски предлага по 100-200 часа обществено полезен труд - ако си паркирал в градинка, тогава да косиш, да обръщаш почвата и да садиш тревичка. Да видят как се създава, а ние знаем че всеки може да руши.
Sugar - The Bitter Truth
http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
Откакто сложиха колчета по "Неофит Рилски", улицата се събуди за нов живот. Хората от магазинчетата почнаха да окопават дръвчетата, да ремонтират тротоарите пред дюкяните, да изкарават кашпи, да си боядисват цоклите и оправят улуците. Преди нямаше смисъл, защото всичко щеше да бъде скоропостижно унищожено от неумели маневри на закъсали за паркиране зорлии. Това го казвам, защото все още има страх от свърхреакция, ако се посегне на автоталибаните. Мой колега твърди, че ако дойдат да слагат колци на тротоарите в неговия квартал "Манастирски ливади", ще се повтори сценарият "Израелски командоси на турски кораб". Такива стълкновения щели да настанат, че кварталът нямало да се измерише на трупове още 2 години
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Всичко е въпрос на воля. Паркирането не е престъпление, но увреждането на общинско имущество (вкл. тротоарна настилка, зелена площ и т.н.) е. С едно дело по бързата процедура ще стане. Проблемът е, че тук нямаме съдилища на ниско ниво като в САЩ, за да се решават проблемите по този начин. Не съм запознат как е в останалите щати, но в Калифорния примерно за превишена скорост отиваш на съд. Естествено, можеш да сключиш споразумение със съда и да платиш просто глоба (разбира се, бая солена), но така или иначе отиваш на съд и това ти се вписва в досието. Неправилното паркиране също. А съдът вече може да реши да те осъди и да играеш гол на мегдана - според това какво съдията ще реши, че ще е възпитателно за теб. Определено съм на мнение, че да оправяш плочки / градинки 100 часа докато другите като теб ги рушат е доста възпитателно. За да последваме американския модел се иска едно единствено нещо, което повечето хора тук нямат - големи космати топки. У нас масово е пълно с малки мъхести орехчета...
Бай Петко, паркирането по тротоарите избухна като епидемия по времето на Софиянски. Самият той казваше, че сам паркира на тротоара на "Оборище" и че било разбираемо, след като човек се е охарчил за кола, после да няма пари за гараж. И стига с тая мантра, че "намало гаражи". Гаражи няма, защото не се търсеха. А не се търсеха, защото общината щедро предоставяше безвъзмездна алтернатива: градинка, детска площадка, тротоар и училищен двор. За какво тогава да си ти будалата? След като ще бършеш кола до кола по тротоарите, поне и твоята да е там, да не те е яд. Ако имаше търсене на гаражи, предприемачите щяха от 9 дерета вода да донесат, за да ги построят. Заменки щяха да правят, подкупи да раздават, гробища щяха да разкопават, църкви и манастири да бутат, но гаражи щеше да има, колкото сега има молове и празни апартаменти
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Циник, между гараж и паркинг има разлика. Според мен първото е лична отговорност, второто на общината.
А дали паркинга ще е платен е чисто регулативен въпрос - ако е в центъра и идеята е да се намали притока на коли натам - прави се платен. Но задължително се изгражда и алтернатива, наречена градски транспорт и градска среда.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Ей тоя бай Петка пак се ...на метеното! но хайде, простено му е!
все пак:
1. фандъкова не е от 5г кмет, и
2.до колата , от дясно на снимката има свободно място да се паркира.
3. в дъното на перспективата, където се вижда зелен чадър и някакъв дедо или баба върви по посока на блока окичен със сателитни антени , виждам Ван. Между вана и другата кола пак има място.
изводи:постинг 14 ги е направил най -точно.
Our only hope lies in making our own choice of operations, not in waiting passively for whatever the enemy chooses for us
Градски транспорт е много добреда има. Редовен, с кондуктори вътре, че да няма вариант за пътуване гратис. Наистина е много хубава а л т е р н а т и в а. Обаче , колкото и глоби, паяци и т.н. да се наложат и колкото и стриктно да се глобява, колите няма да изчезнат. Трябват паркинги. Нищо друго. Трябва новите жск-та да са задължени да имат места за паркиране поне равни на броя апартаменти, а не както в масовия случай - 1/3 или 2/3. И все си мисля че трябват най-вече над/подземни паркинги на по няколко нива. Платени или не, охраняеми или не. Трябват. Не вярвм общините да не са се сетили за тоя вариант, не виждам защо не обявят поръчка и някой да го направи.
Това пък е резултата от претъпкана градска среда.
Да, те западняците са улави да живеят в къщи, а не в блокове, та затова ги наричат "гета".
В гетата е нормално да се паркира така, да се убиват хора, да се търгува с дрога, да се играе на комар, и затова и се заобикалят отдалече.
Хората с такава проблематика са в гетата и като такива проблемите им не са от съществено значение и защото в гетата продукт не се произвежда и не се създава. Само се потребява.
Брех мамаму стара. Като заревете за колко била проектирана София - АМИ ПОГЛЕДНЕТЕ НОВИТЕ КВАРТАЛИ БЕ, ТАМ ДОБРЕ ЛИ Е ПРОЕКТИРАНО? ИМА ЛИ БОЛ МЕСТА ЗА ПАРКИРАНЕ? ИМА ЛИ ШИРОКИ, БЪРЗИ БУЛЕВАРДИ? ИМА ЛИ БОЛ ГРАДИНКИ, ПАРКОВЕ, МЕСТА ЗА ОТДИХ И КУЛТУРА??? ИМА ЛИ БРЕ??!! АААА..., значи причината за смрадливата бетонна джингла е... някъде другаде!
Живея на същата улица. И вече свободни места почти няма. С този темп на дозастрояване с нови блокове, ако не са тия, които са си направили паркоместа в градинките още преди години, няма да може да се минава изобщо. Спира се навсякъде в тревата и градинките, където едно време спокойно играеха децата. Освен това кварталът още не е прочистен от трошките, които не са в движение, а те хич не са малко. Спомням си преди 6 години когато по тази улица бяха пуснали автобуси от градския транспорт заради ремонтите при общината, тогава изобщо не беше толкова зле.
към МАКСИМ:
"Когато са дизайнирани (още не съм бил роден), не е предвиждано нито толкова хора да има в София, нито пък да имат толкова много автомобили"
Без допълнителното застрояване кварталите и с тази инфраструктура можеха още да издържат. Обаче какво се получава - на всеки по-голям свободен терен изниква блок, паркоместата в който стигат примерно за 1/3 от колите. После голяма част от новите сгради са правени върху паркингите - тогава ефектът се увеличава двойно.
В Лозенец, където работя, бутат старите къщички с дворове и гаражи и правят върху тях блокове при 95% застрояване на парцелите, разбира се после всичко спира по улиците и тротоарите. А Младост също е много добър пример за издъхване на инфраструктурата още от преди години. А да не говорим, че върху платения паркинг, който също е бая пълен (вижда се на снимка 2) според ПУП се предвижда да се построи нов голям блок с поне 5 входа.
Преди 2-3 седмици в квартала за първи път се появи кола на Столичен инспекторат. Ако не са слепи, трябва да са видели за какво става въпрос, и ако спазват правилата, трябва всичките тия да си отнесат глобите.
Държавата не е длъжна да ви строи паркинги!!! Това си е ваша работа! Парко мястото се плаща и строи (за сметка) на собственика на жилището / офис сградата! Обвинявайте този, който строи без да има място за колите. Едно време когато е строен Младост нормата е било 1 място на 3 апартамента. Това е било и горе долу съотношението на собствениците на автомобили. Сега е нормално в един апартамент да има поне 2 собственици на МПС.
ДЪРЖАВАТА НЯМА ЗАДЪЛЖЕНИЕ ДА ВИ СТРОИ ПАРКИНГИ. ТЯ има задължение, да ви глобява при неправилно паркиране.
Задължиха новите сгради да имат паркоместа, но никъде не ги задължиха да се продават с апартаментите. Новодомците, от баровец нагоре, нямат кинти да плащат на банката, камоли да купуват парко места. Резултата е "Манастриски ливади", "Витоша", "Лозенец" - всичко на улицата.
Затова - купуваш апартамент, купуваш и паркомясто.
Ако нямаш кола - даваш го на комшията с две под наем. Мераклии ще има !
Булгура е горски дивак. Докато не проумее, че той е длъжен на обществото и че трябва да се спазват принципи и норми ще сме си бананова република. Няма такъв филм безплатен паркинг по света, спираш ли на общинска собственост си плащаш месечна такса, така е в цяла Европа и Америка.
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
987 55 55 е твоя номер. Ако не - полиция. Ако не - Паркинги и гаражи. Ако не - blog.sofia.bg. Ако и така не става - пирон по цялата каросерия и спукване на гуми. Що за оправдание - в Люлин, Младост и Дружба има предостатъчно място за паркиране. Е да, може и да ти се наложи да вървиш 50 метра до входа, но все пак ...
Значи викаш, да си строим сами паркингите, да си строим и пътищата? А зимата има и идеи сами да си чистим снега. АЕЦа сами ли да си го строим?
И къде отиде понятието данък и най-вече неговия смисъл?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
"Задължиха новите сгради да имат паркоместа, но никъде не ги задължиха да се продават с апартаментите."
Те пак не ги правят с достатъчно места. Ела около Арсеналски да видиш как на 150-200 квадрата се вдига блок с 4 етажа и вместо гаражи магазини на партера, и да видиш къде са им паркоместата.
Това на снимката , да ме прощавате, няма нищо общо нито с Фандъкова, нито с
Борисов, Станишев или Костов.
Това си е чиста проба нашенска простотия, на високо ниво. Тя се лекува с глоби, неголеми но много чести.
Държавата не. Общината не знам дали има задължение, по-скоро има право. Не вярвам аз, хипотетично, ако имах пари да направя надземен паркинг, ей така да се хвана и да го направя, че и да му събирам такси. Без да имам разрешения, разпореждания и т.н. изпълнени бюрократични норми. Нещо повече - не вярвам общината да не може да даде площ на концесия и някой баровец да го направи. Както дават плажа примерно. Общината бизнеса и не е само да събира данък смет и данък сгради. Само че не знам защо не се правят тия работи...
Но българина не иска да плаща, винаги иска тънко да му излиза. Като иска някой примерно да работи в центъра на столицата, еми ще плаща за синя зона както навсякъде и няма какво да се оплаква. Но не, всеки иска да спира на 20 метра от офиса си и по възможност да наруши поне 5-6 правила за движение по пътищата в процеса.
В повечето крайни квартали е същото положението, общината това, общината онова. Аджеба кой плаща на общината че си паркира 30 годишния гроб на техен терен? Никой. Трябва да има такса и стикери по райони, в "Дружба" ще са един цвят, в "Надежда" друг и така, месечна такса от примерно 50-70 лева. Но най-важното е да има ОБЩИНСКА ПОЛИЦИЯ която да следи всичко и солидни глоби за всички!
Ето тогава драги ми друже можеш да бръмчиш, че плащаш данъци. Ако си погледнал какво плащаш като си плащал данъци, ако си ги плащал де, около 70-75% от данъка ти е смет. С останалите стотинки общината почти нищо не може да направи, за това прави всичко със заеми.
Колата във всички големи градове на запад се води ЛУКС! Таксува се като такава, и се плаща здраво за това удоволствие. Хората ползват градски транспорт, колела, кънки и тн., а който иска лукса да се вози си плаща.
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
Стъпете му на предния номер - пада почти без усилия. Особено ако периферията на номера стърчи над бронята. Можете и да му оставите бележка - "Оставих ти номера в един от хилядите казани за боклук в София - потърси си го, аз ще те снимам."
Както е споменал колегата по-горе, презастрояването и хиперурабнизацията са проблемът, нищо друго. Те пък произтичат от търсенето (селяни с продадени ниви има много), както и от безпределната корупция и ламтеж за печалба за сметка на другите.
Аз самият също съм израстнал в Младост и вече не мога да си позная квартала. Уникално зле е - кооперацийки никнат във всяка възможна дупка между вече построените блокове, скоро имам чувството, че не само колите няма къде да паркират, ами пешеходците просто няма да има от къде да минават.
И не правильно думать, что есть
чьим-то богом обещанный рай
Соколов, 21ви век е век на мобилноста във всяко едно отношение. Да говориш, че през 2010 година колата е лукс, а не необходимост значи нещо съвсем не е наред при теб. Не ми казвай, колко от данъка ми е смет, а ми кажи колко от пътния данък къде отива, щото това май не е ясно? КЪде отиват 200 кинта на година от един милион коли, че не се сещам, и какво е предназначението на данъка за МПС, ако не е изграждане на необходимата инфраструктура?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Нека го напиша пак белким има ефект. Във ВСИЧКИ ГОЛЕМИ ГРАДОВЕ на запад колата е СКЪПО удоволствие, и като такова се води ЛУКС, тоест като искаш да живееш в Амстердам, Мюнхен или Лондон и да пърпориш напред назад се ръсиш по колата здраво, защото не може да паркираш по балконите, капиш? Това е град а не село, не може всеки да паркира на мегдана.
Не става въпрос за необходимост а за урбанизация!!!
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
Ха, въпросът с местния данък МПС е другата голяма тема. Защото в тая държава всичко се хвърля в една голяма тенджера - да не се вижда много-много, кой гепи и кой влачи. Първо да сме наясно, че общините (след като усвоиха вече 500 милиона лева от програма "Административен капацитет", нямат капацитета да проверят в базата данни на КАТ, кои коли са притежание на хора и фирми от тяхната община. Затова данък МПС се плаща само от балъци като мен и Тони!, а още преди кризата 60% бяха пас. Сега покрай всеобщото безпаричие сигурно 9 от 10 си траят и никой не ги търси за нищо. А това, което се събира от глупаците, отива за издържане на общински детски градини до 9. годишна възраст и гимназии до 14. клас. ако може. Тея избушени икаруси на градски транспорт, и те сигурно гълтат нафта 80 л на сто км, без да броим откраднатото. Та, най-вероятно там отиват. Там!
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
От една страна си прав, това е нормалното развитие на нещата. От друга стана в тези градове има много бърз и качествен градски транспорт. Има възможност и за алтернативен транспорт като велосипед например. Доста хора биха оставили колите си ако единствената алтернатива не беше копърка или автобус със скорост 15 км/час през натоварените часове. Има, разбира се и тиквеници, които заради едната гъзария не си свалят шестбуквията от возилата. Но според мен ако се подобри транспортът в София, колите ще станат по-малко.
Всъщност какво правят общините за предовратяване на неправилното паркиране. Понеже в рамките на град, поне в Германия, това е грижа на съответната община. Оттам тя изкарва допълнителни доходи. Глобите се различават от град на град.
Във Фрайбург, Баден-Вюртемеберг, глобата за неправилно паркирване, първа до 3 месеца без друго подобно нарушение, е или опрощаване или 30 лв. Следващата е 50 лв, но всичко зависи, дали като паркирал пречиш на движението или не.
Моят работодател по негово нареждане трябваше да паркирам микробус на забранено за паркирване място, не пречих на движението и той трябваше да плати 30 лв. Но го беше вече калкулирал. Понеже моята и на колегата заплата на час, спрямо по-дългият път на пренасяне на мебелите му, не си заслужаваше. Та така му излизаше по-евтино и по-бързо.
30 лв в Германия, може би 10 лв в България първа глоба в България. Според града различно и според начина на паркирване. Ако бях паркирал на средата на улицата и пречих на движението, глобата щеше да бъде 60 лв./тоест в България изчислено 20 лв.
Соколов ,мойте уважения ама си изтрещел от интернетевропейзацията бае .....искаш да ми кажеш ,че да караш кола в Мюнхен и ЛОндон е баси лукса така ли ??????оди си актуализирай чрез визуални терапии инфото ти йарактерно за вечно мрънкащия и коплексирън псевдобългарин
Забравих да добавя, ако паркираш и пречиш на движението в Германия. Имах впредвид, аз шофьора бях там през цялото време. Ако паркираш и изчезнеш, и трябва колата да бъде вдигната с паяк, то тогава 180 лв. разходи.
А относно лукса, отиди до най близката книжарница, отвори първият учебник по икономика и виж как се описва луксозна стока и ще ти стане ясно що е то "баси лукса". Ще ти дам един жокер, не е стока от първа нужда.
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
В Берлин има 319 коли на 1000 жители, а в София 520... В Бавария, където е най-голямата гъзария, са 530. Средно за Германия са 503 на 1000 жители. А все пак немските градове са благоустроени, с адски много зеленина, нормална инфраструктура и в голямата си част платени места за паркиране. Така че колите в Германия са очевидно по-голям лукс, от тези в София.
Соколов, спри се малко. Бил съм бая време в единия от тези градове, който по ирония на съдбата е голям колкото София и на жители и на площ. И да ти кажа, не забелязах да ми е скъпо удоволстве колата. Не забелязах и да плащам някакви убийствени суми като паркирам, просто защото беше безплатно. Я наистина провери датата, не е 85та а 2010та? А регулацията става лесно - имаш си кола, но в ежедневието не ти трябва, защото метрото и градския транспорт ходи навсякъде.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
хааха кефи ме в първият момент, даже си помислих, че е колаж ... ама се загледах и веднага се сетих, че по-голяма гавра от живота няма ебаси пича. Ако бях съдия, като тези на съзтезанията по гмуркане, щях директно да му дам пълните 10т. Отлично изпълнение.
Столичният инспекторат бди! Всъщност няма никаква нужда от него.Ето нагледен пример как Столична Община ще съкрати разходите си в момент на икономическа криза. Незабавно трябва да се закрие Столичен инспекторат, заради не изпълнение на функциите си. Така ще бъде изпълнен призива на министър Дянков за икономии от общините....
Ако евреите имат поговорка "Купуваш-не купуваш, трябва нещо да продадеш", то българският аналог гласи "Имаш-нямаш пари, гъзъ си в кола трябва да наместиш!". Оттам нататък изборът как да го постигнеш е твой - от работата ли ще крадеш, майка си и баща си ли ще продадеш, жена си на магистралата ли ще пуснеш, комшията ли ще обереш, приятели със заем ли ще завлечеш - за съкровената цел всички средства са позволени
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Колата не е"монтирана". Няма гений на "Фотошоп"-а, който да успее да го направи. Но за да няма спекулации, нека дизайнерите на "Дневник" да разгледат оригиналните снимки и те да преценят. Но явно "тролчета" са се явили и се чудят как да изместят темата.
Може би собственикът на бракмата се е "обидил".
То май блокът отзад не е типичен за София? И хората ми изглеждат твърде зелени... Ау! Ми небето - явно е снимано на Марс.
при нас в Оборище е голяма мъка с паркирането. един ден от общината минаха и направиха актове на всички по тротоарите. сега имам и телефона на инспекторите, ама още не съм пробвала да ги извикам...
ти голям професор го раздаваш неможело с фотошоп да се направи. Ти като неможеш има хора които могат чудеса стига да знаеш добре графичната програма с която работиш (неговоря само за шофошоп) По добре си спести тия изказвания че неможело такова нещо дасе направи. къде къде по невероятни неща съм виждал на фотошоп правени от това кола да сложиш на полянка.
абе стига философстваш бе скъпо удоволствие било. Това че в изброените от теб градове хората ходят с градски трансрпот повече отколкото сколите е защото както сам казваш отиваш някъде паркираш на паркинг плащаш и паркирваш. ако си спреш където си искаш те друсат с солена глоба, все пак там слагат и глоби и си ги събират. а тука и да ти друснат глоба (което е рядко) не си ги събират глобите. Като ги гледам хамериканците даже си подаряват на децата си на 16-тия рожден ден кола. съпо било да ти имам и дървения философски мозък.
Не знам къде гледаш хамериканците, но ела да гледаш в Манхатън само паркинга на месец ще ти е поне 500 долара, айде чукни и застраховка 150-200 на месец и ела да си говорим евтино удоволствие ли е колата. Защо изобщо се опитвате да прилагате селски манталитет на мислене в градски условия не ми е ясно?!? Да на село в Алабама или Горно Камарци сигурно е евтино но не и в големия град.
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
Аз ти казвам, че това не е монтаж и точка по въпроса. Нямам време да обяснявам надълго и нашироко защо.
Последната новина от квартала между другото е, че при последното пълнене на дупки отново се улесни качването на коли по тротоарите. Който няма стикери, да си вземе - сигурно ще потрябват.
Типичният български пенкилер. Всичко знае, всичко разбира, всичко може... и всъщност е просто фабрика за екскременти. Ние сме нисши създания и твоя блясък, Слънчице, ни изгаря. Иди другаде да посветиш. Тук си неоценен и неразбран.
Аман от десни екстремисти като оня малоумник горе - коментар [#5] от "m17". Кой да ги построи паркингите? Частник ли? Направи 2 сметки и ще разбереш защо никой не строи паркинги. Но какво пък - няма човек - няма проблем, по твоему.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
бай Петко
Рейтинг: 506 НеутралноПрати го на кметицата Фандъкова и я попитай, къде да си спират колите хората и колко паркинга направи ББ и тя за последните 5 години управление !?
boniperti
Рейтинг: 229 НеутралноЕ щом в Младост и Люлин няма къде да се паркира...
бай Петко
Рейтинг: 506 НеутралноПитай и софиански и той колко паркинга направи за 7 години !? софия стана 2 милиона с 1 милион автомобила, а има инфраструктура за не повече от 250.000 автомобила. До колкото си спомням софия е синя от 90та година !?
jrachev
Рейтинг: 1280 Неутралногъзарска работа... Как може да ти хрумне изобщо, че можеш да си паркираш така колата?!
Важното е как се позиционирашm17
Рейтинг: 1693 ГневноДо коментар [#1] от "бай Петко":
А защо Фандъкова да прави паркинги. Аз съм категорично против общината да закопава публични средства за да прави (евтини) паркинги за да може Ганьо да си паркира трошката. Който иска паркинг -да си купи парко място, ако няма пари да си махне трошката или да ходи на село където место има бол.
Работата на общината е да съдере задника на ганьо от глоби за направилно паркиране. И с парите да подобрява публичната инфраструктура - пътища, метро, градски транспорт.
D Day
Рейтинг: 439 НеутралноМалееее, супер наглост, супер селяния.
We will accept nothing less than full victory.Кецалкоатъл
Рейтинг: 782 ВеселоАртист, та дрънка!
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)Ми нормално - в древногръцката митология Клио е богиня на изкуствата и науките...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1440 НеутралноДо коментар [#5] от "m17":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА улици да си строим ли, за да си караме трошките или може да искаме от Фандъкова да закопава публични средства за тях?
Максо
Рейтинг: 675 НеутралноКаква идилия! Култови допълнения към и без това безобразната наглост са очевидно празното паркомясто отпред вдясно на снимката и камионът в бекграунда
Отечество любезно, как хубаво си ти!
Sic transit gloria mundi...И малко сериозно - не оправдавам тоя топ-селянин, но и осъзнавам, че няма много опции пред шофьорите, особено в ЖК-тата. Когато са дизайнирани (още не съм бил роден), не е предвиждано нито толкова хора да има в София, нито пък да имат толкова много автомобили. Решението е в тотални акцизи за стари автомобили, хем еко-пичовете ще са доволни, хем ще се поосвободим от щайгите и задръстванията.
Тъпата майна
Рейтинг: 1391 НеутралноЕ, не... Избягвам да коментирам просташки паркирания в София, за да не разпалваме някакви местни шовенистки войни, но горното вече е уливане. С риск да бъда краен смятам, че шофьорът на колата заслужава да лежи 6 месеца в затвор, за да му дойде главата. Или по-добре да бъде осъден на 100 часа обществено полезен труд по поддържането на зелените площи или възстановяването на тротоарна настилка именно в неговия квартал. Въобще положението изцяло е изпуснато от контрол.
Това мнение е дело на една тъпа майнаДо коментар [#1] от "бай Петко":
Бай Петко, този порив на тъпота да ни е виновна все общината за тъпите паркирания е малко демоде вече. Не, че съм ходил много насам-натам, но поне във Великобритания и САЩ безплатен паркинг общински не съм виждал - ако някъде има безплатен паркинг той ще е или на някой хипермаркет, или въобще на някой частен бизнес, който е решил да инвестира пари в удобството на клиентите си. Работа на държавата / общината НЕ Е да ти осигурява паркомясто за каручката, нейната работа е да те дупи здраво като паркираш където не трябва. ТВОЯ работа е да си направиш сметката къде ще паркираш колата когато я купуваш. Платени паркинги - бол. И преди съм го казвал тук - когато ми се налага да пътувам по работа до София (винаги в центъра) паркирам в синята зона и винаги намирам празно парко място и то срещу смешната сума от 1лв. на час. И колкото и да се напъвам не мога да се начудя докато ходя пеша на идиотите, заради които трябва да слизам на пътя, защото са си паркирали каруцата върху тротоара. Малко излиза, че посетителите на София уважават града повече от жителите му. В Пловдив т.н. синя зона е 2лв. на час и рядко се намират места. Тук до моят офис има един паркинг 3лв. на час и той е пълен. На 200 метра има един, който е 2лв. първия час и 1лв. всеки следващ и той обикновено има празни места, но това е защото е по-далеч от идеалния център. Това, което липсва в София и когато го има тук е КУЛТУРА и отговорност на собственика на МПС-то. Не, че и тук не взе да се пълни с идиоти от селата, които се опитват да паркират където им падне, но когато средата като цяло поддържа дадено ниво нисшия организъм малко по малко се адаптира към нея, за да оцелее. Когато някой тук спре на пешеходна пътека или въобще по-близо до кръстовището работещите в квартала му казват, че е спрял в 20 левовата зона. Винаги си местят колите, защото полюция минава често.
кинти
Рейтинг: 1238 НеутралноКога ще се плаща абонамент на общината за паркиране на паркинга пред блока ? Например едни 100 лв на месец е добра тарифа. В центъра/синя зона трябва да е поне 300 лв. за живущите. Защо да си купувам гараж, след като общината ми иска 10 лв на месец да си паркирам на улицата ?
http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8FakePath
Рейтинг: 837 Неутралнолелееее, тоя заслужава поне една спукана гума!
къде ги инспекторите да глобяват? Когато започнат солените глоби, тогава ще се създаде ред.... дотогава само ще снимаме и ще пращаме в Дневник...
ggogov
Рейтинг: НеутралноДо коментар [#10] от "Пловдивски":
"100 часа обществено полезен труд" е наистина най-доброто решение. За жалост е абсолютно невъзможно, защото неправилно паркиране не е престъпление... Жалко!
До коментар [#12] от "$":
"лелееее, тоя заслужава поне една спукана гума!" Какво е виновна гумата и/или колата. По разумно би било:
"лелееее, тоя заслужава поне един изкъртен зъб!"
Thomas Anderson
Рейтинг: 235 НеутралноДо коментар [#12] от "$":
Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717Колата не е виновна. Човекът (ако този може да бъде наречен човек) е виновен. Машината с нищо не е виновна, и утре той ще спука гумата на някой, щото примерно му е спрял "на мястото".
Трябват яки глоби и както Пловдивски предлага по 100-200 часа обществено полезен труд - ако си паркирал в градинка, тогава да косиш, да обръщаш почвата и да садиш тревичка. Да видят как се създава, а ние знаем че всеки може да руши.
cinik
Рейтинг: 2456 НеутралноОткакто сложиха колчета по "Неофит Рилски", улицата се събуди за нов живот. Хората от магазинчетата почнаха да окопават дръвчетата, да ремонтират тротоарите пред дюкяните, да изкарават кашпи, да си боядисват цоклите и оправят улуците. Преди нямаше смисъл, защото всичко щеше да бъде скоропостижно унищожено от неумели маневри на закъсали за паркиране зорлии. Това го казвам, защото все още има страх от свърхреакция, ако се посегне на автоталибаните. Мой колега твърди, че ако дойдат да слагат колци на тротоарите в неговия квартал "Манастирски ливади", ще се повтори сценарият "Израелски командоси на турски кораб". Такива стълкновения щели да настанат, че кварталът нямало да се измерише на трупове още 2 години
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Тъпата майна
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#13] от "ggogov":
Това мнение е дело на една тъпа майнаВсичко е въпрос на воля. Паркирането не е престъпление, но увреждането на общинско имущество (вкл. тротоарна настилка, зелена площ и т.н.) е. С едно дело по бързата процедура ще стане. Проблемът е, че тук нямаме съдилища на ниско ниво като в САЩ, за да се решават проблемите по този начин. Не съм запознат как е в останалите щати, но в Калифорния примерно за превишена скорост отиваш на съд. Естествено, можеш да сключиш споразумение със съда и да платиш просто глоба (разбира се, бая солена), но така или иначе отиваш на съд и това ти се вписва в досието. Неправилното паркиране също. А съдът вече може да реши да те осъди и да играеш гол на мегдана - според това какво съдията ще реши, че ще е възпитателно за теб. Определено съм на мнение, че да оправяш плочки / градинки 100 часа докато другите като теб ги рушат е доста възпитателно. За да последваме американския модел се иска едно единствено нещо, което повечето хора тук нямат - големи космати топки. У нас масово е пълно с малки мъхести орехчета...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1440 НеутралноАз все си мисля, че ако има нормален градски транспорт и пешеходни зони, колите ще намалеят силно.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКcinik
Рейтинг: 2456 НеутралноБай Петко, паркирането по тротоарите избухна като епидемия по времето на Софиянски. Самият той казваше, че сам паркира на тротоара на "Оборище" и че било разбираемо, след като човек се е охарчил за кола, после да няма пари за гараж. И стига с тая мантра, че "намало гаражи". Гаражи няма, защото не се търсеха. А не се търсеха, защото общината щедро предоставяше безвъзмездна алтернатива: градинка, детска площадка, тротоар и училищен двор. За какво тогава да си ти будалата? След като ще бършеш кола до кола по тротоарите, поне и твоята да е там, да не те е яд. Ако имаше търсене на гаражи, предприемачите щяха от 9 дерета вода да донесат, за да ги построят. Заменки щяха да правят, подкупи да раздават, гробища щяха да разкопават, църкви и манастири да бутат, но гаражи щеше да има, колкото сега има молове и празни апартаменти
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Darth Plagueis
Рейтинг: 1440 НеутралноЦиник, между гараж и паркинг има разлика. Според мен първото е лична отговорност, второто на общината.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА дали паркинга ще е платен е чисто регулативен въпрос - ако е в центъра и идеята е да се намали притока на коли натам - прави се платен. Но задължително се изгражда и алтернатива, наречена градски транспорт и градска среда.
Schlieffen
Рейтинг: 539 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "бай Петко":
Our only hope lies in making our own choice of operations, not in waiting passively for whatever the enemy chooses for usЕй тоя бай Петка пак се ...на метеното! но хайде, простено му е!
все пак:
1. фандъкова не е от 5г кмет, и
2.до колата , от дясно на снимката има свободно място да се паркира.
3. в дъното на перспективата, където се вижда зелен чадър и някакъв дедо или баба върви по посока на блока окичен със сателитни антени , виждам Ван. Между вана и другата кола пак има място.
изводи:постинг 14 ги е направил най -точно.
lo ridah
Рейтинг: 751 НеутралноГрадски транспорт е много добреда има. Редовен, с кондуктори вътре, че да няма вариант за пътуване гратис. Наистина е много хубава а л т е р н а т и в а. Обаче , колкото и глоби, паяци и т.н. да се наложат и колкото и стриктно да се глобява, колите няма да изчезнат. Трябват паркинги. Нищо друго. Трябва новите жск-та да са задължени да имат места за паркиране поне равни на броя апартаменти, а не както в масовия случай - 1/3 или 2/3. И все си мисля че трябват най-вече над/подземни паркинги на по няколко нива. Платени или не, охраняеми или не. Трябват. Не вярвм общините да не са се сетили за тоя вариант, не виждам защо не обявят поръчка и някой да го направи.
Eff U GretaДесен
Рейтинг: 1391 НеутралноТова пък е резултата от претъпкана градска среда.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Да, те западняците са улави да живеят в къщи, а не в блокове, та затова ги наричат "гета".
В гетата е нормално да се паркира така, да се убиват хора, да се търгува с дрога, да се играе на комар, и затова и се заобикалят отдалече.
Хората с такава проблематика са в гетата и като такива проблемите им не са от съществено значение и защото в гетата продукт не се произвежда и не се създава. Само се потребява.
Коки
Рейтинг: 561 НеутралноБрех мамаму стара. Като заревете за колко била проектирана София - АМИ ПОГЛЕДНЕТЕ НОВИТЕ КВАРТАЛИ БЕ, ТАМ ДОБРЕ ЛИ Е ПРОЕКТИРАНО? ИМА ЛИ БОЛ МЕСТА ЗА ПАРКИРАНЕ? ИМА ЛИ ШИРОКИ, БЪРЗИ БУЛЕВАРДИ? ИМА ЛИ БОЛ ГРАДИНКИ, ПАРКОВЕ, МЕСТА ЗА ОТДИХ И КУЛТУРА??? ИМА ЛИ БРЕ??!! АААА..., значи причината за смрадливата бетонна джингла е... някъде другаде!
n/a
Рейтинг: 8 НеутралноЖивея на същата улица. И вече свободни места почти няма. С този темп на дозастрояване с нови блокове, ако не са тия, които са си направили паркоместа в градинките още преди години, няма да може да се минава изобщо. Спира се навсякъде в тревата и градинките, където едно време спокойно играеха децата. Освен това кварталът още не е прочистен от трошките, които не са в движение, а те хич не са малко. Спомням си преди 6 години когато по тази улица бяха пуснали автобуси от градския транспорт заради ремонтите при общината, тогава изобщо не беше толкова зле.
към МАКСИМ:
"Когато са дизайнирани (още не съм бил роден), не е предвиждано нито толкова хора да има в София, нито пък да имат толкова много автомобили"
Без допълнителното застрояване кварталите и с тази инфраструктура можеха още да издържат. Обаче какво се получава - на всеки по-голям свободен терен изниква блок, паркоместата в който стигат примерно за 1/3 от колите. После голяма част от новите сгради са правени върху паркингите - тогава ефектът се увеличава двойно.
В Лозенец, където работя, бутат старите къщички с дворове и гаражи и правят върху тях блокове при 95% застрояване на парцелите, разбира се после всичко спира по улиците и тротоарите. А Младост също е много добър пример за издъхване на инфраструктурата още от преди години. А да не говорим, че върху платения паркинг, който също е бая пълен (вижда се на снимка 2) според ПУП се предвижда да се построи нов голям блок с поне 5 входа.
Преди 2-3 седмици в квартала за първи път се появи кола на Столичен инспекторат. Ако не са слепи, трябва да са видели за какво става въпрос, и ако спазват правилата, трябва всичките тия да си отнесат глобите.
Schlieffen
Рейтинг: 539 ВеселоДо коментар [#23] от "Коки":
Our only hope lies in making our own choice of operations, not in waiting passively for whatever the enemy chooses for usСамо така, Коки!
Но ти сам го каза: София не е нито Краков, нито Прага!
hartofilax
Рейтинг: 450 НеутралноДържавата не е длъжна да ви строи паркинги!!! Това си е ваша работа! Парко мястото се плаща и строи (за сметка) на собственика на жилището / офис сградата! Обвинявайте този, който строи без да има място за колите. Едно време когато е строен Младост нормата е било 1 място на 3 апартамента. Това е било и горе долу съотношението на собствениците на автомобили. Сега е нормално в един апартамент да има поне 2 собственици на МПС.
ДЪРЖАВАТА НЯМА ЗАДЪЛЖЕНИЕ ДА ВИ СТРОИ ПАРКИНГИ. ТЯ има задължение, да ви глобява при неправилно паркиране.
Radon
Рейтинг: 450 ВеселоИма ли човек над 18години и да няма лична кола ?
shake and rattleкинти
Рейтинг: 1238 НеутралноЗадължиха новите сгради да имат паркоместа, но никъде не ги задължиха да се продават с апартаментите. Новодомците, от баровец нагоре, нямат кинти да плащат на банката, камоли да купуват парко места. Резултата е "Манастриски ливади", "Витоша", "Лозенец" - всичко на улицата.
http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8Затова - купуваш апартамент, купуваш и паркомясто.
Ако нямаш кола - даваш го на комшията с две под наем. Мераклии ще има !
mnodulgaregforma
Рейтинг: 450 НеутралноМи ако е паркирал вечер може и да е нямало място.
Соколов
Рейтинг: 506 НеутралноБулгура е горски дивак. Докато не проумее, че той е длъжен на обществото и че трябва да се спазват принципи и норми ще сме си бананова република. Няма такъв филм безплатен паркинг по света, спираш ли на общинска собственост си плащаш месечна такса, така е в цяла Европа и Америка.
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.Darth Plagueis
Рейтинг: 1440 НеутралноСоколов, я кажи бе човек, за пътищата трябва ли да си плащаме?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКclint_eastwood
Рейтинг: 784 Весело100%, Соколов, 100%...
НЕ НОСЕТЕ МАСКИ!snafuracer
Рейтинг: 450 Неутрално987 55 55 е твоя номер. Ако не - полиция. Ако не - Паркинги и гаражи. Ако не - blog.sofia.bg. Ако и така не става - пирон по цялата каросерия и спукване на гуми. Що за оправдание - в Люлин, Младост и Дружба има предостатъчно място за паркиране. Е да, може и да ти се наложи да вървиш 50 метра до входа, но все пак ...
Соколов
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#31] от "Тони!":
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.Не е задължително, резултата е налице...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1440 НеутралноЗначи викаш, да си строим сами паркингите, да си строим и пътищата? А зимата има и идеи сами да си чистим снега. АЕЦа сами ли да си го строим?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ къде отиде понятието данък и най-вече неговия смисъл?
n/a
Рейтинг: 8 Неутралнодо КИНТИ
"Задължиха новите сгради да имат паркоместа, но никъде не ги задължиха да се продават с апартаментите."
Те пак не ги правят с достатъчно места. Ела около Арсеналски да видиш как на 150-200 квадрата се вдига блок с 4 етажа и вместо гаражи магазини на партера, и да видиш къде са им паркоместата.
naturisten
Рейтинг: 616 НеутралноЗа това нещо трябва да глобява ОБЩИНСКА полиция. Ако има такава в София, пратете снимката и там.
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!Петър Иванов
Рейтинг: 727 ГневноТова на снимката , да ме прощавате, няма нищо общо нито с Фандъкова, нито с
Борисов, Станишев или Костов.
Това си е чиста проба нашенска простотия, на високо ниво. Тя се лекува с глоби, неголеми но много чести.
****
Този коментар беше изтрит в 17:52 на 07/06/2010 от неговия автор.
lo ridah
Рейтинг: 751 НеутралноДо коментар [#26] от "hartofilax":
Eff U GretaДържавата не. Общината не знам дали има задължение, по-скоро има право. Не вярвам аз, хипотетично, ако имах пари да направя надземен паркинг, ей така да се хвана и да го направя, че и да му събирам такси. Без да имам разрешения, разпореждания и т.н. изпълнени бюрократични норми. Нещо повече - не вярвам общината да не може да даде площ на концесия и някой баровец да го направи. Както дават плажа примерно. Общината бизнеса и не е само да събира данък смет и данък сгради. Само че не знам защо не се правят тия работи...
Соколов
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#35] от "Тони!":
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.Не съм казал, че трябва да си строим паркингите.
Но българина не иска да плаща, винаги иска тънко да му излиза. Като иска някой примерно да работи в центъра на столицата, еми ще плаща за синя зона както навсякъде и няма какво да се оплаква. Но не, всеки иска да спира на 20 метра от офиса си и по възможност да наруши поне 5-6 правила за движение по пътищата в процеса.
В повечето крайни квартали е същото положението, общината това, общината онова. Аджеба кой плаща на общината че си паркира 30 годишния гроб на техен терен? Никой. Трябва да има такса и стикери по райони, в "Дружба" ще са един цвят, в "Надежда" друг и така, месечна такса от примерно 50-70 лева. Но най-важното е да има ОБЩИНСКА ПОЛИЦИЯ която да следи всичко и солидни глоби за всички!
Ето тогава драги ми друже можеш да бръмчиш, че плащаш данъци. Ако си погледнал какво плащаш като си плащал данъци, ако си ги плащал де, около 70-75% от данъка ти е смет. С останалите стотинки общината почти нищо не може да направи, за това прави всичко със заеми.
Колата във всички големи градове на запад се води ЛУКС! Таксува се като такава, и се плаща здраво за това удоволствие. Хората ползват градски транспорт, колела, кънки и тн., а който иска лукса да се вози си плаща.
qjtemikyra
Рейтинг: НеутралноСтъпете му на предния номер - пада почти без усилия. Особено ако периферията на номера стърчи над бронята. Можете и да му оставите бележка - "Оставих ти номера в един от хилядите казани за боклук в София - потърси си го, аз ще те снимам."
ВИЖТЕ МИ ИМЕТОlo ridah
Рейтинг: 751 НеутралноДо коментар [#41] от "Соколов":
Eff U GretaЧувал съм от баща ми че навремето в комунизма, пак така са водели колата - лукс, а не необходимост. Съвпадение ли е това ти изказване ?
Реконструктор
Рейтинг: 727 НеутралноКакто е споменал колегата по-горе, презастрояването и хиперурабнизацията са проблемът, нищо друго. Те пък произтичат от търсенето (селяни с продадени ниви има много), както и от безпределната корупция и ламтеж за печалба за сметка на другите.
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный райАз самият също съм израстнал в Младост и вече не мога да си позная квартала. Уникално зле е - кооперацийки никнат във всяка възможна дупка между вече построените блокове, скоро имам чувството, че не само колите няма къде да паркират, ами пешеходците просто няма да има от къде да минават.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1440 НеутралноДо коментар [#41] от "Соколов":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСоколов, 21ви век е век на мобилноста във всяко едно отношение. Да говориш, че през 2010 година колата е лукс, а не необходимост значи нещо съвсем не е наред при теб. Не ми казвай, колко от данъка ми е смет, а ми кажи колко от пътния данък къде отива, щото това май не е ясно? КЪде отиват 200 кинта на година от един милион коли, че не се сещам, и какво е предназначението на данъка за МПС, ако не е изграждане на необходимата инфраструктура?
Соколов
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#45] от "Тони!":
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.Нека го напиша пак белким има ефект. Във ВСИЧКИ ГОЛЕМИ ГРАДОВЕ на запад колата е СКЪПО удоволствие, и като такова се води ЛУКС, тоест като искаш да живееш в Амстердам, Мюнхен или Лондон и да пърпориш напред назад се ръсиш по колата здраво, защото не може да паркираш по балконите, капиш? Това е град а не село, не може всеки да паркира на мегдана.
Не става въпрос за необходимост а за урбанизация!!!
cinik
Рейтинг: 2456 НеутралноХа, въпросът с местния данък МПС е другата голяма тема. Защото в тая държава всичко се хвърля в една голяма тенджера - да не се вижда много-много, кой гепи и кой влачи. Първо да сме наясно, че общините (след като усвоиха вече 500 милиона лева от програма "Административен капацитет"
, нямат капацитета да проверят в базата данни на КАТ, кои коли са притежание на хора и фирми от тяхната община. Затова данък МПС се плаща само от балъци като мен и Тони!, а още преди кризата 60% бяха пас. Сега покрай всеобщото безпаричие сигурно 9 от 10 си траят и никой не ги търси за нищо. А това, което се събира от глупаците, отива за издържане на общински детски градини до 9. годишна възраст и гимназии до 14. клас. ако може. Тея избушени икаруси на градски транспорт, и те сигурно гълтат нафта 80 л на сто км, без да броим откраднатото. Та, най-вероятно там отиват. Там!
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "arch_
Рейтинг: 782 НеутралноДо коментар [#46] от "Соколов":
От една страна си прав, това е нормалното развитие на нещата. От друга стана в тези градове има много бърз и качествен градски транспорт. Има възможност и за алтернативен транспорт като велосипед например. Доста хора биха оставили колите си ако единствената алтернатива не беше копърка или автобус със скорост 15 км/час през натоварените часове. Има, разбира се и тиквеници, които заради едната гъзария не си свалят шестбуквията от возилата. Но според мен ако се подобри транспортът в София, колите ще станат по-малко.
belus
Рейтинг: 8 НеутралноАБЕ пичове и пички никой /я не вижда ли ,че колата на т.н .снимка е монтаж и си личи от километри ,че е лепната ?????????????????????
slan777
Рейтинг: 506 НеутралноВсъщност какво правят общините за предовратяване на неправилното паркиране. Понеже в рамките на град, поне в Германия, това е грижа на съответната община. Оттам тя изкарва допълнителни доходи. Глобите се различават от град на град.
Es muß Geld fließen!Във Фрайбург, Баден-Вюртемеберг, глобата за неправилно паркирване, първа до 3 месеца без друго подобно нарушение, е или опрощаване или 30 лв. Следващата е 50 лв, но всичко зависи, дали като паркирал пречиш на движението или не.
Моят работодател по негово нареждане трябваше да паркирам микробус на забранено за паркирване място, не пречих на движението и той трябваше да плати 30 лв. Но го беше вече калкулирал. Понеже моята и на колегата заплата на час, спрямо по-дългият път на пренасяне на мебелите му, не си заслужаваше. Та така му излизаше по-евтино и по-бързо.
30 лв в Германия, може би 10 лв в България първа глоба в България. Според града различно и според начина на паркирване. Ако бях паркирал на средата на улицата и пречих на движението, глобата щеше да бъде 60 лв./тоест в България изчислено 20 лв.
belus
Рейтинг: 8 НеутралноСоколов ,мойте уважения ама си изтрещел от интернетевропейзацията бае .....искаш да ми кажеш ,че да караш кола в Мюнхен и ЛОндон е баси лукса така ли ??????оди си актуализирай чрез визуални терапии инфото ти йарактерно за вечно мрънкащия и коплексирън псевдобългарин
Луд Общественик
Рейтинг: 861 НеутралноЕвала Здравко!
Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/homeТрябва да направим класиране - наглец на месеца и после финал Наглец на годината
slan777
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#50] от "slan":
Es muß Geld fließen!Забравих да добавя, ако паркираш и пречиш на движението в Германия. Имах впредвид, аз шофьора бях там през цялото време. Ако паркираш и изчезнеш, и трябва колата да бъде вдигната с паяк, то тогава 180 лв. разходи.
Соколов
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#51] от "belus":
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.Кое точно на инфото ми не е актуализирано?
А относно лукса, отиди до най близката книжарница, отвори първият учебник по икономика и виж как се описва луксозна стока и ще ти стане ясно що е то "баси лукса". Ще ти дам един жокер, не е стока от първа нужда.
arch_
Рейтинг: 782 НеутралноДо коментар [#51] от "belus":
В Берлин има 319 коли на 1000 жители, а в София 520... В Бавария, където е най-голямата гъзария, са 530. Средно за Германия са 503 на 1000 жители. А все пак немските градове са благоустроени, с адски много зеленина, нормална инфраструктура и в голямата си част платени места за паркиране. Така че колите в Германия са очевидно по-голям лукс, от тези в София.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1440 НеутралноСоколов, спри се малко. Бил съм бая време в единия от тези градове, който по ирония на съдбата е голям колкото София и на жители и на площ. И да ти кажа, не забелязах да ми е скъпо удоволстве колата. Не забелязах и да плащам някакви убийствени суми като паркирам, просто защото беше безплатно. Я наистина провери датата, не е 85та а 2010та? А регулацията става лесно - имаш си кола, но в ежедневието не ти трябва, защото метрото и градския транспорт ходи навсякъде.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСоколов
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#56] от "Тони!":
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.Я ни повесели и кажи къде не се плаща.
Mytten
Рейтинг: 506 Неутралнохааха
кефи ме в първият момент, даже си помислих, че е колаж ... ама се загледах и веднага се сетих, че по-голяма гавра от живота няма
ебаси пича. Ако бях съдия, като тези на съзтезанията по гмуркане, щях директно да му дам пълните 10т.
Отлично изпълнение.
"Carpe Diem"инж. Филип
Рейтинг: 457 НеутралноТуй шопа е опасна работа.
Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!drachan
Рейтинг: 506 НеутралноБас държа, че ако затегнат контрола при техническите прегледи 2/3 от трошките няма да минат и стават потенциален "скрап".
bgfdgb
Рейтинг: 8 НеутралноСтоличният инспекторат бди! Всъщност няма никаква нужда от него.Ето нагледен пример как Столична Община ще съкрати разходите си в момент на икономическа криза. Незабавно трябва да се закрие Столичен инспекторат, заради не изпълнение на функциите си. Така ще бъде изпълнен призива на министър Дянков за икономии от общините....
cinik
Рейтинг: 2456 НеутралноАко евреите имат поговорка "Купуваш-не купуваш, трябва нещо да продадеш", то българският аналог гласи "Имаш-нямаш пари, гъзъ си в кола трябва да наместиш!". Оттам нататък изборът как да го постигнеш е твой - от работата ли ще крадеш, майка си и баща си ли ще продадеш, жена си на магистралата ли ще пуснеш, комшията ли ще обереш, приятели със заем ли ще завлечеш - за съкровената цел всички средства са позволени
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "barcelona
Рейтинг: 229 ВеселоСАМО С КАСТРАЦИЯ
МОЖЕ ДА СЕ ПОСТИГНЕ ПОЛОЖИТЕЛЕН ЕФЕКТ
kakawida
Рейтинг: 727 НеутралноКолата не е"монтирана". Няма гений на "Фотошоп"-а, който да успее да го направи. Но за да няма спекулации, нека дизайнерите на "Дневник" да разгледат оригиналните снимки и те да преценят. Но явно "тролчета" са се явили и се чудят как да изместят темата.
:)Може би собственикът на бракмата се е "обидил".
То май блокът отзад не е типичен за София? И хората ми изглеждат твърде зелени... Ау! Ми небето - явно е снимано на Марс.
a.
Рейтинг: 229 Неутралнопри нас в Оборище е голяма мъка с паркирането. един ден от общината минаха и направиха актове на всички по тротоарите. сега имам и телефона на инспекторите, ама още не съм пробвала да ги извикам...
a.Musashi
Рейтинг: 506 НеутралноЗалепването по тази кола, на кой кавито стикери има, ще свърши работа!
ndsbg
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#64] от "kakawida":
ти голям професор го раздаваш неможело с фотошоп да се направи. Ти като неможеш има хора които могат чудеса стига да знаеш добре графичната програма с която работиш (неговоря само за шофошоп) По добре си спести тия изказвания че неможело такова нещо дасе направи. къде къде по невероятни неща съм виждал на фотошоп правени от това кола да сложиш на полянка.
ndsbg
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#46] от "Соколов":
абе стига философстваш бе скъпо удоволствие било. Това че в изброените от теб градове хората ходят с градски трансрпот повече отколкото сколите е защото както сам казваш отиваш някъде паркираш на паркинг плащаш и паркирваш. ако си спреш където си искаш те друсат с солена глоба, все пак там слагат и глоби и си ги събират. а тука и да ти друснат глоба (което е рядко) не си ги събират глобите. Като ги гледам хамериканците даже си подаряват на децата си на 16-тия рожден ден кола. съпо било да ти имам и дървения философски мозък.
Соколов
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#68] от "ndsbg":
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.Не знам къде гледаш хамериканците, но ела да гледаш в Манхатън само паркинга на месец ще ти е поне 500 долара, айде чукни и застраховка 150-200 на месец и ела да си говорим евтино удоволствие ли е колата. Защо изобщо се опитвате да прилагате селски манталитет на мислене в градски условия не ми е ясно?!? Да на село в Алабама или Горно Камарци сигурно е евтино но не и в големия град.
n/a
Рейтинг: 8 Неутралнодо ndsbg
Аз ти казвам, че това не е монтаж и точка по въпроса. Нямам време да обяснявам надълго и нашироко защо.
Последната новина от квартала между другото е, че при последното пълнене на дупки отново се улесни качването на коли по тротоарите. Който няма стикери, да си вземе - сигурно ще потрябват.
kakawida
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#68] от "ndsbg":


Типичният български пенкилер. Всичко знае, всичко разбира, всичко може... и всъщност е просто фабрика за екскременти. Ние сме нисши създания и твоя блясък, Слънчице, ни изгаря. Иди другаде да посветиш. Тук си неоценен и неразбран.
:)Димитров
Рейтинг: 948 ГневноАман от десни екстремисти като оня малоумник горе - коментар [#5] от "m17". Кой да ги построи паркингите? Частник ли? Направи 2 сметки и ще разбереш защо никой не строи паркинги. Но какво пък - няма човек - няма проблем, по твоему.