А какво да кажем за телефоната "кабинка" - тристранен билборд с размер на павилион? Мога да се обзаложа, че не са внесли и един лев наем за него, какъвто искат от другите билбордове.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Много интересно защо пък във всички западноевропейски градове велоалеите са точно върху тротоарите.
Но разбира се, там тротоарите са широки и прави и по тях няма паркирани каляски.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Около НДК имаше още по-интересни хрумвания. Там велоалеята правеше няколко 90градусови завоя в рамките на 2 метра за да заобиколи съответното нещо, на което не му е мястото на тротоара.
До Хриси - ами специално в Лондон по тротоарите са само пешеходци. Улицата, обикновенно, е разделена на 3-части:
- около 1 метър Велочаст, за велосипедисти.
- едно платно бус лента.
- едно платно за автомобили и др.
Самият асфалт е с друг цвят, също така, боята където има такава е 5 мм. дебела, затова трае с години, а не се заличава както тук след 2 седмици.
Просто, хората там са го измислили и направили, а тук само се отбива номера.
няма май, точно от там е. нашите тикви могат много да научат от този хубав град - как се правят велоалеи, как се правят паркинги за коли, как се правят стойки за колелета, даже как се организира градски транспорт. за отношение към туристите е невъзможно и почти безсмислено да се прави сравнение.
за жалост дори да ги пратим командировка пак няма да има полза - българските политически курви ще ходят да се научат само от труженичките в квартала на червените фенери.
партия ГРОБ - Граждани за Разсипване и Обиране на България. да ни е честит цар Боко Първи, цар на всички български тиквеници и на чичковите червенотиквеничета.
Напълно съм съгласенс теб. По същия начин е в Белгия, Франция, Австрия и Германия, в поголямата си част през 20-50 метра има колело маркирано на пътя, пред всеки светофар има място първо за мотопеди и волосипеди, а стоп линията за автомобилите е изнесена около 3-5 метра назад и т.н. и т.н. Няма да говорим че във всеки град над 100 хил.д. има общински колелета които ползваш или безплатно или срещу карта от градски транспорт или срещу символична такса. Паркинги за колелета и мотопеди СПЕЦИАААЛНО....навсякъде, ние за колите нямаме,к'во говорим за вело и мото.....
За тая изгъзица бугаристанска на снимката нема си права труда и дума да кажа.....
Точно тази, хмм, "велоалея" (всъщност две полуизтрити ивици жълта боя) прави и доста други завои там и човек си мисли, че бояджиите добре са се почерпили преди да я нарисуват. Мисля, че заобикаляше и една покрита с покривало кола, която си седеше на тротоара от години (сега я няма). А иначе това си е тротоар за хора, а от общината са отчели дейност и са усвоили някой и друг милион.
«Enjoy yourself. It’s later than you think.» - chinese proverb
В Германия няма общо правило дали алеите да са на платното или на тротоара, ами се действа според това къде има място. Достатъчно са разпространени и двата варианта. Освен много добре поддържаната и оборудвана със собствени светофари веломрежа има и един друг основен фактор - всички участници в движението се съобразяват с велосипедистите. Единствените хора, които ходят върху тротоарните велоалеи в Берлин, са от преобладаващото население на Кройцберг или Нойкьолн. Велоалеите се ползват също и от инвалидните колички.
Просто едно "отчитане на мероприятие". Сигурно в отчети на Кметството пише: Велоалеи.... км(в т.ч. и настоящата).А какви велоалеи има в Белгия, Холандия, Германия.Истински. Даже на една щяха да ме бутнат, защото не се усетих, че съм застанала на колоездачната алея.
Не е фатално- само на първия велосипедист, който мине през спирката ще му е малко трудно. После още един-двама да дооберат по-дребните стъкла и после кеф.
Велоалеи ЩЕ има когато всички в Министерство на спорта бъдат ЗАДЪЛЖЕНИ да се придвижват с велосипеди. Също и чиновниците от държавното ТОТО, спортните деятели от Общината и т.н.
А най-сигурно е Цецо Физкултурника да яхне колело - гаранция, че др. Фандъкова до 2-3 месеца ще изгради алеи.
Боко по-добре да не се качва на две колела, Той може да се придвижда без всякаки превозни средства, нали е Батман.
Колко още хора трябва да ПОДЧЕРТАЯТ, че това не е велоалея, и такива в БГ просто няма!!! По тротоара, или по платното за автомобили, ( и двете се срещат в Европа), има ясни признаци, като маркировка, настилка и т. н. Най важно е обаче, че останалите - пешеходци и водачи ги УВАЖАВАТ И СПАЗВАТ!!! А това тук са само полуизтрити следи от общински далавери.
До коментар [#18] от "Dehumanizer":Минарата година за 2 км велоалеи - 3 млн лева.Да ни са честити.А дупкету па пътищата в София си стоят и който и да мине през тях си пати.Като сина ми- с колело през дупката - резултат - счупена ръка.
Вело-алеи ли?
Кви велоалеи бе? Кой човек със всичкия си, невъзпроизвел се, без суицидални тенденции ще се качи на велосипед в тоя коптор, в това смрадливо гето?
Първо, тротоара не е за велосипедисти, не и за завдения, нито за репове, нито за будките за вестници, нито за сергиите с мартеници, чорапи, долни гащи, нито за павилионите с изнесени на тротоара цветя, нито за сергии с книги, нито с пиратски дискове, нито за казани от алпака с варена царевица, нито за количките със сладолед в кофичка, нито за мукавените чували с топли гевреци, нито за мангали с печени семки, нито за рекламните табла с човешки ръст с разни готвачи подканващи минувачи да влязат, инто за менюта написани с тебешир, разни таблици с курсове на валути за чейндж бюра, шатри, чадъри , шезлонги, кресла, табуретки, кашпи, ратанови масички, тонколони-монколони и прочие цигания.
Тротоара е за да ходят пешеходци по него.
Второ, по закон, велосипедиста не му е мястото на тротоара, а на пътя. Случая днес в който видях полицай да мина с мотора си по тротоара, с фуражка на главата, каската закачена на кормилото, не се брои. Не му плащам заплатата да ми кисне в задръставането, пък не беше опасно това което направи макар и неправилно.
Трето, въздуха в София е направо ОТРОВЕН. Някой даде за пример Германия. Да ама в берлин да влезеш от нова година трябва да си Евро - 4. А това значи че 90% от талигите дето се движат в София биха били без право да се движат изобщо.
Кой следи за сменен катализатор, за монтиран филтър за твърди частици? Ми никой в общото безхаберие.
Та същоите безхаберници карат и колелета, врат се и се тъпчат където намерят, както и всеки дето си е довлякъл простия селски дирняк в София.
Всичко паркира където му падне - по тротоарите - кола до кола, та чак се стига да слагат колчета! В Брюксел махат дори тротоарите вече и изравняват платното с пешеходната зона - паркирали има, но на пътя, а не на "очертаната" зона за тротоар. Но има контрол и след като сгрешиш втори трети път - има и наказание и то не малко. А по-важното е и че се и изпълнява, а не като тука - пишат му глобата некви кияци, той я мята у некоя кофа или кара с акт и пей сърце.
Ееее .. ама че сте ... за 10 км "велоалеи" в София са изразходени поне 300 "кила" боя, която по 1000 лв "килото" си струва поне 3 млн. .. е как да не ги вземе човек, като му ги дава общината..
цитирам: "Велоалеята от бул. "Мадрид" до НДК (3.8 км) е струвала на столичани точно 1 193 177 лв.".. по инф. от вестник..
Засилвам се, натискам предната спирачка 2м и 38см преди препятствието, предно салто над съоръжението и се приземявам на две колела след него и си продължавам спокойно.
Тези "телефонни кабини" са просто извинение за БТК / Vivacom да разположат огромни билбордове по тротоарите на големите български градове. Размерите им са поне два пъти по-големи, отколкото е функционално необходимо.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Този коментар беше изтрит в 15:52 на 17/09/2010 от неговия автор.
****
Този коментар беше изтрит в 15:55 на 17/09/2010 от неговия автор.
whateva
Рейтинг: НеутралноВелоалеите са гротеска, която сочи очевидна злоупотреба с общински пари и която господин премиерът мре да открива и споменава.
berbenkov
Рейтинг: 1291 ГневноДа плача ли или да се смея
www.berbenkov.hit.bgна такава скапана велоалея?!
k
Рейтинг: 963 НеутралноТова не е велоалея - това си е тротоар с две жълти ленти.
Моите безкрайни уважения към хората каращи велосипеди, но тяхното място не е върху тротоарите.
Пешеходците не са виновни за лудите изпълнения на шофьорите!
cinik
Рейтинг: 2063 НеутралноА какво да кажем за телефоната "кабинка" - тристранен билборд с размер на павилион? Мога да се обзаложа, че не са внесли и един лев наем за него, какъвто искат от другите билбордове.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Трубадурите
Рейтинг: 418 Веселолюбимата ми серия е за велоалейте
Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets.Хриси
Рейтинг: 1400 НеутралноДо коментар [#5] от "k":
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Много интересно защо пък във всички западноевропейски градове велоалеите са точно върху тротоарите.
Но разбира се, там тротоарите са широки и прави и по тях няма паркирани каляски.
Добре Облечен Бизнесмен
Рейтинг: 778 НеутралноОколо НДК имаше още по-интересни хрумвания. Там велоалеята правеше няколко 90градусови завоя в рамките на 2 метра за да заобиколи съответното нещо, на което не му е мястото на тротоара.
grem
Рейтинг: 347 НеутралноДо Хриси - ами специално в Лондон по тротоарите са само пешеходци. Улицата, обикновенно, е разделена на 3-части:
- около 1 метър Велочаст, за велосипедисти.
- едно платно бус лента.
- едно платно за автомобили и др.
Самият асфалт е с друг цвят, също така, боята където има такава е 5 мм. дебела, затова трае с години, а не се заличава както тук след 2 седмици.
Просто, хората там са го измислили и направили, а тук само се отбива номера.
Аарон
Рейтинг: 8 НеутралноROLF
qwertyu
Рейтинг: 213 ВеселоНеобятния гений на българския кретенизъм
grem
Рейтинг: 347 НеутралноПо-конкретно ето така, въпреки, че тази снимка е от Амстердам май. Но е ясен пример как трябва да изглежда една истинска велоалея.
AAAAAAAAG40/r0Dfm7vtZ2Q/s1600/lane-4.JPG
http://4.bp.blogspot.com/_jSy1lRA2PL4/TDNv11WXhSI/
Швейк
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#13] от "grem":
партия ГРОБ - Граждани за Разсипване и Обиране на България. да ни е честит цар Боко Първи, цар на всички български тиквеници и на чичковите червенотиквеничета.няма май, точно от там е. нашите тикви могат много да научат от този хубав град - как се правят велоалеи, как се правят паркинги за коли, как се правят стойки за колелета, даже как се организира градски транспорт. за отношение към туристите е невъзможно и почти безсмислено да се прави сравнение.
за жалост дори да ги пратим командировка пак няма да има полза - българските политически курви ще ходят да се научат само от труженичките в квартала на червените фенери.
hito
Рейтинг: 521 ВеселоДо коментар [#13] от "grem":
ех, мечти
hito
Рейтинг: 521 НеутралноДо коментар [#10] от "grem":
А в Манчестър, велоалеята обикновено е част от автобусната лента.
kbderror
Рейтинг: 213 РазстроеноДо коментар [#10] от "grem":
Напълно съм съгласенс теб. По същия начин е в Белгия, Франция, Австрия и Германия, в поголямата си част през 20-50 метра има колело маркирано на пътя, пред всеки светофар има място първо за мотопеди и волосипеди, а стоп линията за автомобилите е изнесена около 3-5 метра назад и т.н. и т.н. Няма да говорим че във всеки град над 100 хил.д. има общински колелета които ползваш или безплатно или срещу карта от градски транспорт или срещу символична такса. Паркинги за колелета и мотопеди СПЕЦИАААЛНО....навсякъде, ние за колите нямаме,к'во говорим за вело и мото.....
За тая изгъзица бугаристанска на снимката нема си права труда и дума да кажа.....
Dehumanizer
Рейтинг: 932 ВеселоТочно тази, хмм, "велоалея" (всъщност две полуизтрити ивици жълта боя) прави и доста други завои там и човек си мисли, че бояджиите добре са се почерпили преди да я нарисуват. Мисля, че заобикаляше и една покрита с покривало кола, която си седеше на тротоара от години (сега я няма). А иначе това си е тротоар за хора, а от общината са отчели дейност и са усвоили някой и друг милион.
«Enjoy yourself. It’s later than you think.» - chinese proverbarch_
Рейтинг: 726 НеутралноВ Германия няма общо правило дали алеите да са на платното или на тротоара, ами се действа според това къде има място. Достатъчно са разпространени и двата варианта. Освен много добре поддържаната и оборудвана със собствени светофари веломрежа има и един друг основен фактор - всички участници в движението се съобразяват с велосипедистите. Единствените хора, които ходят върху тротоарните велоалеи в Берлин, са от преобладаващото население на Кройцберг или Нойкьолн. Велоалеите се ползват също и от инвалидните колички.
bisserina
Рейтинг: 411 НеутралноПросто едно "отчитане на мероприятие". Сигурно в отчети на Кметството пише: Велоалеи.... км(в т.ч. и настоящата).А какви велоалеи има в Белгия, Холандия, Германия.Истински. Даже на една щяха да ме бутнат, защото не се усетих, че съм застанала на колоездачната алея.
samir
Рейтинг: 565 НеутралноНе е фатално- само на първия велосипедист, който мине през спирката ще му е малко трудно. После още един-двама да дооберат по-дребните стъкла и после кеф.
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1291 ВеселоВ сега пък и вие ... тя тази велоалея е за напреднали
...
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!kimba3
Рейтинг: 1137 ВеселоКой опапа парите ?
heineken
Рейтинг: 624 НеутралноВелоалеи ЩЕ има когато всички в Министерство на спорта бъдат ЗАДЪЛЖЕНИ да се придвижват с велосипеди. Също и чиновниците от държавното ТОТО, спортните деятели от Общината и т.н.
А най-сигурно е Цецо Физкултурника да яхне колело - гаранция, че др. Фандъкова до 2-3 месеца ще изгради алеи.
Боко по-добре да не се качва на две колела, Той може да се придвижда без всякаки превозни средства, нали е Батман.
lim
Рейтинг: 367 НеутралноКолко още хора трябва да ПОДЧЕРТАЯТ, че това не е велоалея, и такива в БГ просто няма!!! По тротоара, или по платното за автомобили, ( и двете се срещат в Европа), има ясни признаци, като маркировка, настилка и т. н. Най важно е обаче, че останалите - пешеходци и водачи ги УВАЖАВАТ И СПАЗВАТ!!! А това тук са само полуизтрити следи от общински далавери.
SeoKungFu
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#11] от "Аарон":
╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞LMAO !
vstoyanov
Рейтинг: 472 Неутралнохахах
както се вижда от снимката темата с велоалеите вече се "изтърка"
Гражданин Н
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#18] от "Dehumanizer":Минарата година за 2 км велоалеи - 3 млн лева.Да ни са честити.А дупкету па пътищата в София си стоят и който и да мине през тях си пати.Като сина ми- с колело през дупката - резултат - счупена ръка.
Dehumanizer
Рейтинг: 932 ВеселоДо коментар [#28] от "Анджи":
«Enjoy yourself. It’s later than you think.» - chinese proverbА, три милиона само? Да, тя жълтата боя поскъпна напоследък. Бълха ни ухапала - хубав край, хубави хора.
sandman
Рейтинг: 901 РазстроеноКаквато "държавата",такива и велоалеите.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Десен
Рейтинг: 418 НеутралноВело-алеи ли?
The biggest risk in life is not taking one.Кви велоалеи бе? Кой човек със всичкия си, невъзпроизвел се, без суицидални тенденции ще се качи на велосипед в тоя коптор, в това смрадливо гето?
Първо, тротоара не е за велосипедисти, не и за завдения, нито за репове, нито за будките за вестници, нито за сергиите с мартеници, чорапи, долни гащи, нито за павилионите с изнесени на тротоара цветя, нито за сергии с книги, нито с пиратски дискове, нито за казани от алпака с варена царевица, нито за количките със сладолед в кофичка, нито за мукавените чували с топли гевреци, нито за мангали с печени семки, нито за рекламните табла с човешки ръст с разни готвачи подканващи минувачи да влязат, инто за менюта написани с тебешир, разни таблици с курсове на валути за чейндж бюра, шатри, чадъри , шезлонги, кресла, табуретки, кашпи, ратанови масички, тонколони-монколони и прочие цигания.
Тротоара е за да ходят пешеходци по него.
Второ, по закон, велосипедиста не му е мястото на тротоара, а на пътя. Случая днес в който видях полицай да мина с мотора си по тротоара, с фуражка на главата, каската закачена на кормилото, не се брои. Не му плащам заплатата да ми кисне в задръставането, пък не беше опасно това което направи макар и неправилно.
Трето, въздуха в София е направо ОТРОВЕН. Някой даде за пример Германия. Да ама в берлин да влезеш от нова година трябва да си Евро - 4. А това значи че 90% от талигите дето се движат в София биха били без право да се движат изобщо.
Кой следи за сменен катализатор, за монтиран филтър за твърди частици? Ми никой в общото безхаберие.
Та същоите безхаберници карат и колелета, врат се и се тъпчат където намерят, както и всеки дето си е довлякъл простия селски дирняк в София.
Всичко паркира където му падне - по тротоарите - кола до кола, та чак се стига да слагат колчета! В Брюксел махат дори тротоарите вече и изравняват платното с пешеходната зона - паркирали има, но на пътя, а не на "очертаната" зона за тротоар. Но има контрол и след като сгрешиш втори трети път - има и наказание и то не малко. А по-важното е и че се и изпълнява, а не като тука - пишат му глобата некви кияци, той я мята у некоя кофа или кара с акт и пей сърце.
P.S.
Рейтинг: 418 НеутралноЕеее .. ама че сте ... за 10 км "велоалеи" в София са изразходени поне 300 "кила" боя, която по 1000 лв "килото" си струва поне 3 млн. .. е как да не ги вземе човек, като му ги дава общината..
цитирам: "Велоалеята от бул. "Мадрид" до НДК (3.8 км) е струвала на столичани точно 1 193 177 лв.".. по инф. от вестник..
duh4o
Рейтинг: 8 Неутралнотова во кратце, най-добрия пример как се правят нещата в БГ
pioneer
Рейтинг: 8 НеутралноЦецо моля разледвайте "Колоездачите" Откраднати са пари от Европейски програми чрез боядисване на тротоари с жълта боя за минимум 4.000.000 лева.
Луд Общественик
Рейтинг: 799 ВеселоПак сте се размрънкали за щяло и за нещяло -
Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/homeЗасилвам се, натискам предната спирачка 2м и 38см преди препятствието, предно салто над съоръжението и се приземявам на две колела след него и си продължавам спокойно.
Като не можете карате колело - ходете пеша!
Голям праз, няма що!
lunarbase
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#7] от "lens":
"велоалейте" ? ----->>> Дразниш, lens.
boris_ivanov
Рейтинг: 418 НеутралноТези "телефонни кабини" са просто извинение за БТК / Vivacom да разположат огромни билбордове по тротоарите на големите български градове. Размерите им са поне два пъти по-големи, отколкото е функционално необходимо.
Turner Brown
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#10] от "grem":
То не е боя, ами термопластика. По-скъпо е и ББ още не го е открил (като шахтите).