Е, хайде сега шефът на Лукойл г-н Златев ще обясни, че то не е точно така и при нас всъщност нефтът е по-скъп... Те и транспортните разходи "таковата"... Но няма картел, да не се притеснявате. Ето сега г-н Златев е в Русия, за да договори по-ниски цени и да угоди на своя приятел ББ, който учтиво го помоли.
Ето тая ситуация в нормална пазарна среда не може да се случи!
Упсс,какъв *господин*,та той си е най-обикновен правешки цървул!Затова целува гъза на рашъните,че без тяхната военна агресия през 1944 година сега щеше да копа компири по съветите на своя сътрапезник боко тиквата!
блгодарете че бензина го има спомнете си годините когато даваха талони за по 20 литра на месец това ли искате да се случи като нямаш пари за бензин карай воловете и не се жалвай няма кой да те чуе москва на сълзи не вярва а как и да вярва като гледа неспирните колони по магистлаи и булеварди при тези цени цени значи може още да ги дигнем това е логична пазарно мислене амчи тъй де
За фискални цели Канарските острови не съставляват част от Европейския съюз. Нито акцизното им законодателство, нито законодателството в областта на ДДС имат аналог някъде в ЕС.
Причината за това е отдалечеността им от Европа, единствено местното потребление и практическата невъзможността горивото да бъде използвано в други държави.
Верно ли си мислиш, че цената на бензина е проблем единствено, докато караш? Да си забелязал, че цените на горивата формират на практика всички останали цени? Или просто трябваше да напишеш нещо?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Баси плоската манипулация!!
Ето ви цените в Испания - http://www.gasofa.es/
А на Канарските острови, мелия и Сеута няма ДДС.
Добре е да се накара Лукойл да предлага разумни цени, но такива манипулации или лъжи не помагат.
До коментар [#11] от "epoc":
Руснаците не дават подкупи в Бг,те убиват даже,ако някой им се испречи на пътя.За тях няма гранична полиция,няма митници,изобщо не ебават полицията ни.Двете пристанища са тяхни,най големите имоти по морето ,банско,пампорово,велингра и др. са в тяхни ръце.Бившия кмет на москва,лужков има 15 декара в устието на камчия,строят незаконно,не ебават наще власти.
Точно така! Помним купоните за бензин. И километричните опашки. И купуването на туби с бензин/ нафта от шофьорите от градския транспорт и на линейки. И пробитите с кирка автомобилни резервоари, за да им бъде източен бензина...
Да помним!
А помниш ли кой управляваше тогава? Луканов. Помниш ли, че тогава имаше пълен държавен монопол върху горивата? И нямаше недържавни бензиностанции. Помниш ли как се "формираше" цената на бензина - на база 6 или 12 месечен минал период. По целия свят бензинът поевтиняваше, но при нас поскъпваше поради това калкулиране (да ви идва аналогията с цените на парното?).
Аналогията ти е неуспешна - само потвърждаваш монополното поведение на празойл и правешкото мислене на рапона-компир.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
Пич, аз бях за протест, който да не е само АНТИ, ами да бъде с алтернатива, с предложения, с дебати, с конкретика. май на никой не му е ясно, че ако се пипне акциза или ДДС, бюджета отива на кино. За това евала на превозвачите, които отидоха с конкретни предложения.
Така направен протеста си беше повече от махленски.
Бойко не го е помолил. Това е сделка и ще струва на българския данъкоплатец около 100 милина евро. Какво са тези пари за толкова богата нация като нашата..
Манипулацията в България в момента е единствения източник на достоверност.
Ниски били доходите, ами защо са ниски, кои са стълбовете на нашата икономика, какво произвеждаме, какво изнасяме????
Лесно е да хвърлиш обвинения, с 240 лева не се живеело. Ами задай си въпроса, защо си с 240 лева заплата, каква ти е квалификацията, образованието.
Съгласен съм че трябва да се ограничаваме при използването на личните автомолили,но магазините и работещите предприятия в това число и превозвачите плюс градския и междуградски транспорт дали да спрат да си ползват автобусите и товарни коли.
Сигурен съм че ако някой докара един танкер с бензин ще може да го пусне на по-ниска цена от сегашанта по бензиностанциите. Но ще посмее ли? Пък и като се замисля имаме ли инфраструктура за разтоварване на такава стока? Май не. Е за какъв свободен пазар и възможност за конкуренция говорим тогава?
Тихо с тия снимки, че ако от Лукойл чуят и се разсърдят?
Какво ще правим тогава?
Трябва като към писано яйце да се отнасяме към рафинерията в Бургас. Ако трябва и допълнително ще плащаме само и само Вальо Златев да е щастлив и доволен.
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
Не разбра ли, че "стълбовете" на нашата икономика са глинени? Под тази статия коментираме един от тях.
Икономика без конкурентен пазар е нестабилна. Конкуренция на пазар не може да има, без работеща правна система. И без работеща държава, която да осигурява равенство пред закона. Субект на административното право е само държавата. Нашата не осигурява равенство нито пред закона, нито изпълнява административните си задължения.
Намесата на държавата в пазара трябва да е еднаква за всички, а не баш шефът на изпълнителната власт да ходи и да се "моли" на конкретен монопол. При такова поведение на държавата и на конкретните изпълнители на държавна функция, икономика не може да съществува. В истинския смисъл на думата. Това е връзката между непазарните цени на горивата и ниските ни заплати.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
Е? Какво от това? И какво занчение има? Казвам, че цената на горивото формира напрактика всички останали цени - ето ти факт. Казвам, че високата му цена е проблем за всички. И тук не е проблема дали получаваш 200лв или 2000лв, а че тази цена задъхва икономиката ни.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
До коментар [#8] от "oglidov": За да не се сбъдва тази твоя мечта не бива Лукойл да е единствената възможност. Нека бензиностанциите да внасят от където им най-изгодно. За това трябва да работи държавата, а не в подкрепа на монополи и картели
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
Защо тогава цените са по-високи от много други държави, които:
1.Имат по-високи акцизи
2.Цените на едро от рафниериите, от които зареждат са по-високи?
Вноса не е изгоден, доколкото разбирам от ресорния министър, по административни причини
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
Е, кои пък са тези държави дето било мнооооого по-евтино. Като гледам публикуваните линкове по-горе цените се различават с 10% максимум като в повечето случаи цените са нагоре. Айде виж къде има по-евтино гориво след рафинерията от България и сметни колко ще ти струва да го докараш в София. Все пак има и транспортни разходи. Но, оооо, опа, като гледам статистиката, в рафинерията в Лукоул се продава най-евтиното гориво в ЕС. После има 500 км. транспорт до София. хммм
До коментар [#13] от "sasoss": А на Канарските острови, мелия и Сеута няма ДДС.
А има ли рафинерии наоколо; или им карат горивото отдалече?
Испанската Държава не яде доматите с колците и това че няма ДДС (загуба на € за хазната!) не е случайно.
Както не е случайно че в БГ има картел, който оправя и стриже хората, а Държавата не прави ни6то за това да има НАИСТИНА СВОБОДЕН пазар!
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
И цената е важна!!
Сега да попитаме за качеството.
Защото Аз, като заредя след Хърватска и нататък се чудя дали карам същата кола или някой и е сменил двигателя с по-мощен.
Та г-н Златев..най-доброто възможно ли продавате за тази цена??
И вие Франчайз другари от ОМВ..се включете в отговора.
Да, но в Австрия, която е наблизо, вчера сипах за 1.45.
Поне си избих винетката А магистралите в Германия са безплатни за леки коли.
В държавите, където има някакви пътни такси, горивата са малко по-евтини, а там където няма - те са вкарани в цената на горивото под формата на еко-данък. От там и разликата.
А Канарите са "дюти фрий", и не стават за сравнение.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
А случайно да сте се замисляли, че в България има една рафинерия, а в Испания са много повече. Освен това компанията на Златев е price maker, сиреч задава цените на пазара. Никой няма да тръгне да прави пазарна война с нея, защото ще бъде смачкан като муха. Другите вериги са съгласни с по- високите цени защото това значи по- висок марж и всички са щастливи. Това че цените са високи не значи непременно, че има картел. Както министъра каза има 12 държави с по- ниски цени от нашите в ЕС. Има обаче и 14 други балъци дето плащат повече. И при тях ли има картел?
Донякъде си прав, но примерно в Италия нито магистралата им е магистрала, но пък е доста скъпа, нито дизелът им е осезаемо по-евтин. Последно по коледа беше по-скъп от този в Австрия.
В Германия магистралите са безплатни само за чужденците, които преминават транзит, всичко останало се финансира от твоите и моите данъци за МПС, но ти това много добре го знаеш
Hope is the first step on the road to disappointment.
То става малко дявол на магаре с това ходене. Принципно си заслужава ако живееш максимум на 40км от границата и най-вече ако караш бензинова кола, ако си с дизел трябва дневната разлика да е повече от 10 цента на литър и тогава има някаква рентабилност поне за разликата в зареждането. Но пък от друга страна като сметнеш времето, което губиш и амортизационни за МПС-то мисля, че в най-добрия случай си на 0. Освен това австрийските бензинаджии не е са будали и на бензиностанциите директно след границата пак са скъпи горивата отколото в населените им места, защото са наясно колко немци ходят да зареждат там.
Hope is the first step on the road to disappointment.
по принцип си прав - актът на купуване или не е същината на цента на всеки продукт на всеки пазар.Ако ти е скъп бензина, но трябва да ходиш на работа кола, отиваш при шефа си и му закзваш че искаш повишение на заплатата с 50лв. Шефа ти за да си върже сметките покачва цената на произвежданите от фирмата стоки/услуги... След няколко месеца процесът ще е достигнал балансна точка при която Х% увеличение на цената на горивата се е отразила с У% увеличение на цената на труда (заплатите) и Z% увеличение на цените (инфлация). От пусто в празно ще кажете - обаче България ще се е приближила малко повече до западна европа. Истината е че няма как доходите ни да достигнат техните без центе да достигнат техните. А когато това стане и ние ще живеем по-добре понеже продуктите от глобалния пазар - горива, автомобили, техника, софтуер и т.н. ще са много по-достъпни за нас.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноДраги Иване,
и ние сме много притеснени от цените в Бг а още повече от чадъра на Премиера над някои представители от бизнеса ...
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Не наливай масло в огъня
D Day
Рейтинг: 414 НеутралноСтига с тоя бензин бе! Консуматорско общество, това е България. Ако бензина ти е скъп, слизаш от колата или търсиш друга алтернатива.
We will accept nothing less than full victory.Сони
Рейтинг: 810 ЛюбопитноИнтересно, защо TEXACO не идва на нашия пазар, след като сме по-платежоспособни от испанците?
:) Усмихни се днес! Утре ще е по-зле!Иво Мирчев
Рейтинг: 581 НеутралноЕ, хайде сега шефът на Лукойл г-н Златев ще обясни, че то не е точно така и при нас всъщност нефтът е по-скъп... Те и транспортните разходи "таковата"... Но няма картел, да не се притеснявате. Ето сега г-н Златев е в Русия, за да договори по-ниски цени и да угоди на своя приятел ББ, който учтиво го помоли.
http://www.mirchev.comЕто тая ситуация в нормална пазарна среда не може да се случи!
tedif
Рейтинг: 524 ВеселоУпсс,какъв *господин*,та той си е най-обикновен правешки цървул!Затова целува гъза на рашъните,че без тяхната военна агресия през 1944 година сега щеше да копа компири по съветите на своя сътрапезник боко тиквата!
m_art_in
Рейтинг: 421 НеутралноПреди месец имаше и доста бензиностанции с цени под 0.9€ за литър... И да не забравяме, че това е туристически остров ...
Zhelyazkov
Рейтинг: 581 ГневноРапоне, тия в Испания май по- добре се молят от тебе, или пък Texaco ги чуват по- добре... и ние тоя си го избрахме...
Цената на тока се определя от ДЪРЖАВАТА!!!oglidov
Рейтинг: 442 Неутралноблгодарете че бензина го има спомнете си годините когато даваха талони за по 20 литра на месец това ли искате да се случи като нямаш пари за бензин карай воловете и не се жалвай няма кой да те чуе москва на сълзи не вярва а как и да вярва като гледа неспирните колони по магистлаи и булеварди при тези цени цени значи може още да ги дигнем това е логична пазарно мислене амчи тъй де
angel
Рейтинг: 8 НеутралноЗа фискални цели Канарските острови не съставляват част от Европейския съюз. Нито акцизното им законодателство, нито законодателството в областта на ДДС имат аналог някъде в ЕС.
Причината за това е отдалечеността им от Европа, единствено местното потребление и практическата невъзможността горивото да бъде използвано в други държави.
kitaec__
Рейтинг: 638 НеутралноСега съвсем ясно се вижда,че комуниста Борисов е на страната на руските мутри,този дупедавец като че ли забрави народа си и държавата си
epoc
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#10] от "kitaec__":
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....Откъм страната на дебелите печки е, просто случайност, че в кризата рускаците се оказаха с пари за подкупи.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1469 НеутралноДо коментар [#2] от "D Day":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВерно ли си мислиш, че цената на бензина е проблем единствено, докато караш? Да си забелязал, че цените на горивата формират на практика всички останали цени? Или просто трябваше да напишеш нещо?
sasoss
Рейтинг: 667 НеутралноБаси плоската манипулация!!
Ето ви цените в Испания - http://www.gasofa.es/
А на Канарските острови, мелия и Сеута няма ДДС.
Добре е да се накара Лукойл да предлага разумни цени, но такива манипулации или лъжи не помагат.
kitaec__
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#11] от "epoc": и др. са в тяхни ръце.Бившия кмет на москва,лужков има 15 декара в устието на камчия,строят незаконно,не ебават наще власти.
Руснаците не дават подкупи в Бг,те убиват даже,ако някой им се испречи на пътя.За тях няма гранична полиция,няма митници,изобщо не ебават полицията ни.Двете пристанища са тяхни,най големите имоти по морето ,банско,пампорово,велингра
Тъпата майна
Рейтинг: 1441 НеутралноВсе пак сравнението е малко глупаво. И на бахамите е евтино горивото, не виждам нас това какво ни топли...
Това мнение е дело на една тъпа майнаD Day
Рейтинг: 414 НеутралноДо коментар [#12] от "Тони!":
We will accept nothing less than full victory.Протестите бяха само и единствено на шофьори с 15 годишни гальотки.
Факт!
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#8] от "oglidov":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдТочно така! Помним купоните за бензин. И километричните опашки. И купуването на туби с бензин/ нафта от шофьорите от градския транспорт и на линейки. И пробитите с кирка автомобилни резервоари, за да им бъде източен бензина...
Да помним!
А помниш ли кой управляваше тогава? Луканов. Помниш ли, че тогава имаше пълен държавен монопол върху горивата? И нямаше недържавни бензиностанции. Помниш ли как се "формираше" цената на бензина - на база 6 или 12 месечен минал период. По целия свят бензинът поевтиняваше, но при нас поскъпваше поради това калкулиране (да ви идва аналогията с цените на парното?).
Аналогията ти е неуспешна - само потвърждаваш монополното поведение на празойл и правешкото мислене на рапона-компир.
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#16] от "D Day":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдНо е факт, че след тези протести излезнаха доста нелицеприятни неща за монопола на пазара за горива.
Методи Ганев
Рейтинг: 466 НеутралноНе мога да разбера какво значение има ако е по-скъпо с 10 , или 20 стотинки горивото в Испания? Разликата в заплащането на труда не е толкова нали?
Поговорката :Който не работи, не трябва да яде не е вярна.D Day
Рейтинг: 414 НеутралноДо коментар [#18] от "Музар":
We will accept nothing less than full victory.Пич, аз бях за протест, който да не е само АНТИ, ами да бъде с алтернатива, с предложения, с дебати, с конкретика. май на никой не му е ясно, че ако се пипне акциза или ДДС, бюджета отива на кино. За това евала на превозвачите, които отидоха с конкретни предложения.
Така направен протеста си беше повече от махленски.
kitaec__
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#5] от "tedif":
Така е
nemeca
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#4] от "Mirchev":
Бойко не го е помолил. Това е сделка и ще струва на българския данъкоплатец около 100 милина евро. Какво са тези пари за толкова богата нация като нашата..
D Day
Рейтинг: 414 НеутралноДо коментар [#13] от "sasoss":
We will accept nothing less than full victory.Манипулацията в България в момента е единствения източник на достоверност.
Ниски били доходите, ами защо са ниски, кои са стълбовете на нашата икономика, какво произвеждаме, какво изнасяме????
Лесно е да хвърлиш обвинения, с 240 лева не се живеело. Ами задай си въпроса, защо си с 240 лева заплата, каква ти е квалификацията, образованието.
Aleko
Рейтинг: 1441 НеутралноТенерифе няма ДДС и акцизи бе. Там си имат техни си смотани закони и данъци. Не ги сравнявайте с Европа.
misheto_66
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#2] от "D Day":
Съгласен съм че трябва да се ограничаваме при използването на личните автомолили,но магазините и работещите предприятия в това число и превозвачите плюс градския и междуградски транспорт дали да спрат да си ползват автобусите и товарни коли.
Big Muzzy
Рейтинг: 1112 НеутралноСигурен съм че ако някой докара един танкер с бензин ще може да го пусне на по-ниска цена от сегашанта по бензиностанциите. Но ще посмее ли? Пък и като се замисля имаме ли инфраструктура за разтоварване на такава стока? Май не. Е за какъв свободен пазар и възможност за конкуренция говорим тогава?
NPaine
Рейтинг: 1441 ВеселоШшшшшшт!
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."Тихо с тия снимки, че ако от Лукойл чуят и се разсърдят?
Какво ще правим тогава?
Трябва като към писано яйце да се отнасяме към рафинерията в Бургас. Ако трябва и допълнително ще плащаме само и само Вальо Златев да е щастлив и доволен.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#23] от "D Day":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдНе разбра ли, че "стълбовете" на нашата икономика са глинени? Под тази статия коментираме един от тях.
Икономика без конкурентен пазар е нестабилна. Конкуренция на пазар не може да има, без работеща правна система. И без работеща държава, която да осигурява равенство пред закона. Субект на административното право е само държавата. Нашата не осигурява равенство нито пред закона, нито изпълнява административните си задължения.
Намесата на държавата в пазара трябва да е еднаква за всички, а не баш шефът на изпълнителната власт да ходи и да се "моли" на конкретен монопол. При такова поведение на държавата и на конкретните изпълнители на държавна функция, икономика не може да съществува. В истинския смисъл на думата. Това е връзката между непазарните цени на горивата и ниските ни заплати.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1469 НеутралноДо коментар [#16] от "D Day":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕ? Какво от това? И какво занчение има? Казвам, че цената на горивото формира напрактика всички останали цени - ето ти факт. Казвам, че високата му цена е проблем за всички. И тук не е проблема дали получаваш 200лв или 2000лв, а че тази цена задъхва икономиката ни.
bguser
Рейтинг: 409 Неутралното и 1$ е 1.37лв днес но явно оказва влияние върху цената само когата "пада нагоре"
It's not impossible, it just costs more!r3tro
Рейтинг: 237 НеутралноDiesel Fuel Prices
Bulgaria € 1.304
Cyprus € 1.235
Luxembourg € 1.171
Malta € 1.280
Slovenia € 1.237
Spain € 1.282
Lithuania € 1.207
Romania € 1.265
http://energy.eu/
Интересно как в Люксембург е по-евтин дизела ?
Тъпата майна
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#24] от "TheLondonBox":
Това мнение е дело на една тъпа майнаВ такъв случай бензинеца на снимките е покъртително скъп.
Gopeто
Рейтинг: 1739 НеутралноДо коментар [#8] от "oglidov": За да не се сбъдва тази твоя мечта не бива Лукойл да е единствената възможност. Нека бензиностанциите да внасят от където им най-изгодно. За това трябва да работи държавата, а не в подкрепа на монополи и картели
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровСимо
Рейтинг: 1003 НеутралноДо коментар [#36] от "Gopeто":
n_en.htm
Проблема е, че от Лукоил им е най-изгодно.
http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulleti
А тези цени в Тенерифе май са без ДДС.
Gopeто
Рейтинг: 1739 НеутралноДо коментар [#37] от "Симо":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровЗащо тогава цените са по-високи от много други държави, които:
1.Имат по-високи акцизи
2.Цените на едро от рафниериите, от които зареждат са по-високи?
Вноса не е изгоден, доколкото разбирам от ресорния министър, по административни причини
mastikata
Рейтинг: 674 НеутралноГледай бензина сега и мисли за Белене и бъдещия "г-н Златев на атомната енергетика"....
Граждани бият ПРАСЕТА брат!zenola
Рейтинг: 649 НеутралноДо коментар [#3] от "Сони":
Защото никой голям сериозен инвестирот не намира БГ пазара за интересен. Тези, които се излъгаха да дойдет, сега се чудят как де се спасят.
Симо
Рейтинг: 1003 НеутралноДо коментар [#38] от "Gopeто":
Е, кои пък са тези държави дето било мнооооого по-евтино. Като гледам публикуваните линкове по-горе цените се различават с 10% максимум като в повечето случаи цените са нагоре. Айде виж къде има по-евтино гориво след рафинерията от България и сметни колко ще ти струва да го докараш в София. Все пак има и транспортни разходи. Но, оооо, опа, като гледам статистиката, в рафинерията в Лукоул се продава най-евтиното гориво в ЕС. После има 500 км. транспорт до София. хммм
B52
Рейтинг: 1677 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "sasoss": А на Канарските острови, мелия и Сеута няма ДДС.
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.А има ли рафинерии наоколо; или им карат горивото отдалече?
Испанската Държава не яде доматите с колците и това че няма ДДС (загуба на € за хазната!) не е случайно.
Както не е случайно че в БГ има картел, който оправя и стриже хората, а Държавата не прави ни6то за това да има НАИСТИНА СВОБОДЕН пазар!
korekom
Рейтинг: 466 НеутралноЕлате да карате коли в Бавария. Тук "Супер"-ът е САМО 1, 62 Евро днес...
Виктор Флоров
Рейтинг: 1412 НеутралноИ цената е важна!!
Сега да попитаме за качеството.
Защото Аз, като заредя след Хърватска и нататък се чудя дали карам същата кола или някой и е сменил двигателя с по-мощен.
Та г-н Златев..най-доброто възможно ли продавате за тази цена??
И вие Франчайз другари от ОМВ..се включете в отговора.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5788 ВеселоДо коментар [#43] от "korekom":
А магистралите в Германия са безплатни за леки коли.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевДа, но в Австрия, която е наблизо, вчера сипах за 1.45.
Поне си избих винетката
В държавите, където има някакви пътни такси, горивата са малко по-евтини, а там където няма - те са вкарани в цената на горивото под формата на еко-данък. От там и разликата.
А Канарите са "дюти фрий", и не стават за сравнение.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5788 НеутралноДо коментар [#42] от "B52":
s#Spain
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевhttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_refinerie
Tenerife Refinery, (CEPSA), 90,000 bbl/d (14,000 m3/d)
korekom
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар "от Мюнхен": принципно си прав, обаче не мога през седмица да ходя от Мюнхен до Австрия, нищо че ни е наблизо...
kenetclarck
Рейтинг: 8 НеутралноА случайно да сте се замисляли, че в България има една рафинерия, а в Испания са много повече. Освен това компанията на Златев е price maker, сиреч задава цените на пазара. Никой няма да тръгне да прави пазарна война с нея, защото ще бъде смачкан като муха. Другите вериги са съгласни с по- високите цени защото това значи по- висок марж и всички са щастливи. Това че цените са високи не значи непременно, че има картел. Както министъра каза има 12 държави с по- ниски цени от нашите в ЕС. Има обаче и 14 други балъци дето плащат повече. И при тях ли има картел?
CIA Germany
Рейтинг: 982 ЛюбопитноДо коментар [#45] от "от Мюнхен":
Hope is the first step on the road to disappointment.Донякъде си прав, но примерно в Италия нито магистралата им е магистрала, но пък е доста скъпа, нито дизелът им е осезаемо по-евтин. Последно по коледа беше по-скъп от този в Австрия.
В Германия магистралите са безплатни само за чужденците, които преминават транзит, всичко останало се финансира от твоите и моите данъци за МПС, но ти това много добре го знаеш
CIA Germany
Рейтинг: 982 ЛюбопитноДо коментар [#47] от "korekom":
Hope is the first step on the road to disappointment.То става малко дявол на магаре с това ходене. Принципно си заслужава ако живееш максимум на 40км от границата и най-вече ако караш бензинова кола, ако си с дизел трябва дневната разлика да е повече от 10 цента на литър и тогава има някаква рентабилност поне за разликата в зареждането. Но пък от друга страна като сметнеш времето, което губиш и амортизационни за МПС-то мисля, че в най-добрия случай си на 0. Освен това австрийските бензинаджии не е са будали и на бензиностанциите директно след границата пак са скъпи горивата отколото в населените им места, защото са наясно колко немци ходят да зареждат там.
suburban
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#2] от "D Day":
по принцип си прав - актът на купуване или не е същината на цента на всеки продукт на всеки пазар.Ако ти е скъп бензина, но трябва да ходиш на работа кола, отиваш при шефа си и му закзваш че искаш повишение на заплатата с 50лв. Шефа ти за да си върже сметките покачва цената на произвежданите от фирмата стоки/услуги... След няколко месеца процесът ще е достигнал балансна точка при която Х% увеличение на цената на горивата се е отразила с У% увеличение на цената на труда (заплатите) и Z% увеличение на цените (инфлация). От пусто в празно ще кажете - обаче България ще се е приближила малко повече до западна европа. Истината е че няма как доходите ни да достигнат техните без центе да достигнат техните. А когато това стане и ние ще живеем по-добре понеже продуктите от глобалния пазар - горива, автомобили, техника, софтуер и т.н. ще са много по-достъпни за нас.
Не искам да адвокатствам никому, но това са цените: http://ikonomika.org/?p=5324
dbbonev
Рейтинг: 466 ГневноМамицата им червена.... Откъдето и да го завъртиш, все червени запъртъци цъфват!