Линия 204 в София - много пътници, малки автобуси

20 нови автобуса за градския транспорт на столицата, 2014 г.

© Юлия Лазарова

20 нови автобуса за градския транспорт на столицата, 2014 г.



В редакцията се получи писмо от Атанас Ваташки, адресирано до Столичната община и Столичния общински съвет, за автобусната линия 204 в София. "Дневник" ще потърси отговори на зададените от читателя въпроси


Уважаеми институции,


Пише ви един гражданин на София, роден, отраснал и прекарал почти целият си съзнателен живот в града. А причината, поради която се отнасям до вас, е столичният градски транспорт и по-точно линия номер 204. Това е линия, която използвам изключително редовно, и в двете посоки, като пътувам от и за работа, или другаде. Заедно с мен я използват и много други хора, което е нормално, предвид, че тя свързва комуникативни източни с южни райони, а маршрутът й е дълъг. Няма да е пресилено, ако се каже, че това е една от най-натоварените линии в София.




Преди години, доколкото си спомням, линията се обслужваше от стари икаруси и сравнително нови мерцедеси (от времето на кмета Софиянски). Впоследствие, линията беше дадена на концесия на фирма Карат-С и гореспоменатите автобуси бяха заменени с нови автобуси Мерцедес. От тук произтича и проблемът, за който ви пиша. Той не е нов, а отдавнашен. Това обаче не бива да е повод за оправдания, а за още по-бързо намиране на решение на проблема.


Голяма част от автобусите, които се движат по линията, дадена на концесия на Карат-С, са малки автобуси, които не могат да поемат големия брой пътници. Дори и извън час пик, автобусът се пълни до горе. Не един път пред очите ми се е случвало на спирката да останат пътници, които не могат да се качат в автобуса. А тези, които все пак успеем да се влезем вътре, се чувстваме натъпкани като сардини. Това създава напрегната атмосфера сред пътниците. На всичкото отгоре автобусите са без климатик, което в комбинация с почти никаквото свободно пространство в автобуса и жегите усложнява още повече ситуацията.


Известно ми е, че Карат-С няма в наличност достатъчен брой съчленени автобуси, които могат да поемат по-голям брой пътници, а доколкото съм чувал общината плаща на фирмата за къси автобуси. Това обаче не може да бъде оправдание за институции, които претендират, че се грижат за своите граждани. Предвид, че наскоро се разбра, че Столична община няма да подновява договорите за концесия на линиите 30, 42, 54, 68, 84 и 90, за мен остава необяснимо защо линия 204 не е в този списък. Като гражданин на София, който ползва услугите на градския транспорт, настоявам за:


1. Използване по линия 204 само на съчленени автобуси.
2. Обурудване на автобусите с климатици.
3. Разваляне на концесията с Карат С, ако не е склонна да изпълни първите две условия и съответното им изпълнение от общинската "Столичен автотранспорт" ЕАД.


Като гражданин на София, който е загрижен за града и хората, който е отнел от времето си, за да ви напише това писмо, очаквам скорошния ви отговор.


С уважение: Атанас Ваташки


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    Адмирации към г-н Ваташки за изразената гражданска позиция!!!

    Форумът е в будна кома...
  2. 2 Профил на Geo
    Geo
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Точно така е.

    Истината ще ви освободи
  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    За съжаление, гражданинът изразява позиция, по която няма никаква идея. Не е проблемът във въпросния автобус. И да, той, ако бъде със сегашния си идиотски маршрут, трябва да остане къс.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Прав е, това е една от най-натоварените и дълги линиии и е безумие с малките автобуси. Това че нямали съчленени си е подигравка.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  5. 5 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Подкрепям напълно и имам същите впечатления. Смятах, че след откриването на линия на метрото до Дружба положението ще се облекчи, но разбрах от колеги, че за жалост това не е станало. Вероятно заради намален брой на автобусите, не знам. Лично аз сега ползвам 204 само в рамките на Дружба - от и до станцията на метрото. Побегнах от тази кошмарна линия при първа възможност, въпреки че от дома до метрото ползвам трамвай. Дистанцията е доста за вземане пеша, 4 спирки. Все пак, за да избегна адовото 204, си струва.

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  6. 6 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Това с концесиите е толкова....глетава работа,че не ми се мисли какви пари хвърчат....

  7. 7 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 814 Неутрално

    След като е на концесия тази линия хиените в сини костюмчета , какво се качват да проверяват за карти и билети моля? Няма климатици и повечето автобуси са ужасни. И 604 и той е винаги с малки автобуси.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    До коментар [#3] от "Darth Plagueis":

    Изобщо не трябва да се стига дотам, пътници да се разправят за повече автобуси през вестниците. Най-най-първата работа на градския транспорт е да следи натовареността на линиите. Ако някъде има повече пътници, отколкото е капацитетът, тогава да пуска съчленени автобуси вместо единичните. Казваш - не можело по този маршрут. Добре, тогава да сгъстят единичните. Ако и това не може, за един маршрут ще купят двуетажни ако трябва, ще променят маршрутите, ще ги разделят ако трябва на две линии според крайните спирки. Но те трябва да приберат пътникопотока. А че не го правят причината е, че това не е фирма, а е някакво монополно учреждение. Ако бяха таксиджии, където според превозените пътници зависи с колко лева ще се приберат довечера, при наличие на пътници щяха да опънат стоянка със 100 чакащи коли. Но градският транспорт е учреждение, затова няма и реакция.

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#8] от "cinik":

    А, именно. Най-изначалното е, че такъв маршрут и то с автобус е меко казано малоумен. Съчленен автобус е чудесно нещо за дълги разстояния (като маршрута му по Цариградско и България) и съвсем отвратително нещо за централните части, в които той минава. Т.е., кратката логика е, че маршрутът като такъв не трябва да съществува.
    Обаче, Данчето Фандъкова преди няколко години каза, че никой не знае как се разчитат данните от валидаторите (които незнайно що ги няма в автобусите), съответно никой не знае нищо за пътникопотоците и тяхната натовареност.

    Ей така се управлява град...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на novalis
    novalis
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Не е само в София, и в Пловдив е така.

  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    Мой разговор с горещата линия на градския транспорт отпреди 10 години:

    "- Госпожо, чакаме 40 минути на непочистената от сняг спирка, а в другата посока минаха в керван 1 претъпкан автобус, 1 полупразен и 2 празни след него. Защо поне единият не обърна на следващото кръстовище и не ни натовари нас - пътниците в обратната посока? Защо трябва да пътуват каре-белот до последната спирка?

    - Господине, вие чували ли сте за маршрутен лист? Ами като обърне в другата посока, кой ще му затвори маршрутния лист?

    - Ама госпожо, като ги няма 4 рейса от графика, досещате ли се какво чакане ще се натрупа нататък по веригата?

    - Ама господине, сякаш не искате да чуете, че пълен или празен, не стигне ли последна спирка, ще се брои непристигнал? Маршрутния лист, господине, мислите ли за него?

    - Госпожо, през соц-а също имаше маршрутни листове, но рейсовете обръщаха, когато има нужда. Тодор Живков беше на светлинни години преди вас, въпреки че нямаше мобилни комуникации...."



    И така свърши разговорът...Залагам 1000 лева, че и до ден днешен, 10 години по-късно, нищо не се е променило. Маршрутният лист е идол, по-важен от пътниците.

  12. 12 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    [quote#11:"cinik"]Маршрутният лист е идол, по-важен от пътниците. [/quote]

    Мдаа...както и Лимитната карта за зареденото гориво...

    Форумът е в будна кома...
  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#11] от "cinik":

    Да, защото така са формулирани отговорностите... А всъщност, в града би трябвало да има джобове, в които да стои дежурно превозно средство, което пък да компенсира закъсняващите в задръстване или каквото и да е там.
    Особено с днешните технологии, това е елементарно...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    До коментар [#12] от "Ghost":

    В пазарната икономика лошото управление, липсата на умения, отечките са за сметка само и единствено на доставчика. При монополите тези истории с маршрутни листове, нафта, резервни части стават обществен проблем, който занимава от пенсионерите, жените в майчинство и безработните до хората, които си имат съвсем други, вкл. доста изтощителни професии, за да им се занимават с глупостите.

    Не случайно ДЕОС има една анкета, която е от типа преслушване, ама такова, при което докторът почуква по гърба и чака да види какъв звук ще се върне в статоскопа:

    https://www.surveymonkey.com/r/DEOSBG

  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    До коментар [#13] от "Darth Plagueis":

    Щом има закъснение, не значи, че превозните средства са по-малко, а че са се натрупали в друга част от маршрута и стоят там безполезни. Това нещо се отпушва най-лесно с обръщане на някоя от подпрените коли в обратна посока, защото там ще се натрпуа най-голямо сумарно закъснение. При бай Тошо нямаше спътниково проследяване в диспечерски зали, въпреки това се оправяха. Тук имат всичко, но когато интересът е някаква дребна срамна тайна (картите за нафта казва колегата), или сакън да не се наложи да се понапънат с допълнителни мисловни задачи, тогава ни спътник, ни НАСА може да им помогне.

  16. 16 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 576 Неутрално

    [quote#9:"Darth Plagueis"]никой не знае как се разчитат данните от валидаторите[/quote]
    Егати. Не мога да повярвам...

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    До коментар [#16] от "metalogy":

    Ами валидаторът всъщност не помага с нищо, ако ги няма другите две неизвестни от уравнението - 1) продупчените хартиени билетчета (които 50 години си остават запазената марка на София) и броят на качилите се с електронни карти, които не се чеквали при влизане. Примерно аз не го правя никога, освен ако не искам да проверя до кога ми важи картата.

  18. 18 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#17] от "cinik":

    А аз го правя. Е, правех го до вчера Точно защото си мислех, че това ще отрази някак пътуване по съответната линия.
    Но билетчетата наистина няма как да се отчетат. Освен тези от автомата в трамвая. В автобусите все така няма нищо, съвсем нищо. Оказва се, че и в трамваите все едно нищо няма.

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#17] от "cinik":

    Е, то валидатори и няма във всички превозни средства, незнайно защо. Всъщност, основната им цел, която остава в страни от уменията на общината, е да проследяват пътникопотоците - по време, посока, интензивност.. Все непознати територии за общинските хрантутници..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7416 Неутрално

    Като нямат подходящи автобуси,да им вземат линията и концесията.

  21. 21 Профил на Камбанка
    Камбанка
    Рейтинг: 426 Неутрално

    УжасТ е в тая консерва. А сега, след като и удължиха маршрута му е още по-зле

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    До коментар [#19] от "Darth Plagueis":

    Аз това съм го отчел, като съм ти отговорил. Може да се извадят съотношения на потоците, но стига да се сетят да броят поне на едно място числото пътници като абсолютна стойност, тогава да пренасят пропорционално на електронното чекване. Но пак е измсилена работа, много грубо приближение.

  23. 23 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    освен това в някои чисто нови автобуси и тролеи климатикът не е включен през най-горещите седмици в годината!?

    Истината ни прави свободни.
  24. 24 Профил на rdf16318709
    rdf16318709
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Основателни са оплакванията на автора, подкрепям го. Линията трябва да се обслужва от съчленени автобуси.

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK