Измиране на бензиностанции

 



Снимка 1 е пример за така нареченото "измиране на бензиностанции" в Германия. След като през 1969 г. броят на бензиностанциите в Германия достига своя максимум от 47 хил. започва бавно "измиране" довеждайки общия им брой до 14 хил. през 2010 г. През същия период от време броят на МПС нараства от 15 млн. на 50 млн.


Въпреки огромния спад на броя на бензиностанции и нарастване броя на МПС населението не усеща някаква липса или недостиг. На това място до преди няколко месеца се намираше пустеещ магазин (снимка 1) за употребявани автомобили, който пък от своя страна някога се е бил нанесъл на мястото на изоставена бензиностанция. Накрая дойдоха строителните машини, изкъртиха постройките и бетоновата настилка връщайки земята на гората (снимка 2).


KOBOLD

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Добър пример за възстановяване на природата, след премахването на човешко недоразумение. Тук разбира се, единствения разрушен хотел представлява сметище в морето.


    И въпроса който ми хрумва 80 милионна Германия е с 14 000 бензиностанции, а 7 милионна България с 4 000. Нещо не се връзва, особенно като се добави, че те имат повече коли от нас процентно, и ги карат значително повече от нас.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2
    ****

    Този коментар беше изтрит в 10:41 на 15/02/2011 от неговия автор.

  3. 3 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 478 Весело

    Тони, нема далавера при германските балъци беее не разбра ли ))))))

  4. 4 Профил на kakawida
    kakawida
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Браво на германците! Те винаги са били по-умни, по-възпитани, по-умни и по-добри от нас. Тук от страна-градина правят кочина, а там - гора от разрушена бензиностанция. Кога българите най-сетне ще престанат да разрушават и унищожават?

    :)
  5. 5
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:45 на 15/02/2011 от неговия автор.

  6. 6 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тони!":

    по германските магистрали бензиностанцийте са на разстояние 50-60км една от друга, тук са доста повече. Хубавото там е, че преди поредната бензиностанция има знак след колко километра е следващата, така че човек може да си прецени дали веднага да зареди или да изчака. Разбира се, слезне ли се от магистралата бензиностанция се намира не много трудно.

    И не забравяйте едно. Германия има 10 повече население, и много пъти повече коли, но е само 3 пъти по-голяма от България. Така че по площ бензиностанциите са с еднаква гъстота.

  7. 7 Профил на amorphis
    amorphis
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#5] от "k_dokolene":

    ???

  8. 8
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:45 на 15/02/2011 от неговия автор.

  9. 9 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#4] от "kakawida":
    ...по-умни, по-възпитани, по-умни и по-добри...

    Т.е., два пъти "по-умни"? Ние пък сме по-красиви, а красотата знаем какво ще направи със света

    Във всеки случай, както положението отива на "ток и жица", самият термин "бензиностанции" е на отмиране...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  10. 10
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:44 на 15/02/2011 от неговия автор.

  11. 11 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#8] от "k_dokolene":

    Това съм го чел и преди. Циркулира из интернеДа от известно време, но не се знае кой е автор. Не съм живял в Западна Европа, но съм я посещавал и сякаш не ми се стори, че западняците са по-бедни от българите.
    Иначе това за банките и за задлъжняването на населението си е вярно, но то е една дълга и широка тема ...

  12. 12 Профил на amorphis
    amorphis
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#10] от "k_dokolene":

    Еми не знам къде в Европа бензионстанциите нямат сходно работно време, не са разположени на входно-изходните артерии и магистралите, и няма закуски, аlkoholische Getränke (пиячка) и банкомат. Ти а aus den inneren der Küche не си ли излизал/а?
    : )

  13. 13
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:44 на 15/02/2011 от неговия автор.

  14. 14 Профил на d256h
    d256h
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Бензиностанциии,бензиностнциии, колко да са бензиностанциите?

    Мен винаги ме е изненадвал огромния брой аптеки в България! Сигурен съм, че сме на 1-во място по брой аптеки в Европа, и на глава от населението и по абсолютна стойност.

    Болен, беден, постоянно ограбван народ от мутри и политици!

    Призовавам, много моля, когато управлявате МПС, при престрояване, пускайте си мигачите, не е толкова скъпо и не е толкова голям разхода на гориво, за това...
  15. 15
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:44 на 15/02/2011 от неговия автор.

  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#13] от "k_dokolene":

    Не знам дали си влизал или излизал, но е факт, че сравнението ти е неадекватно. Очевидно не познаваш една от двете страни. Българина е беден като църковна мишка сравнено със средния европеец. Без никакво съмнение.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на d256h
    d256h
    Рейтинг: 8 Неутрално

    k_dokolene, във Валенсия, до парка, пред красотата на архитекта Калатрява, наема на ново 120кв/м жилище е 1000 Евро (обзаведено). Вътре влизат всички консумативи, газ, ток, паркинг!
    В България няма подобни сгради отдавани под наем, но въпреки това ако имаш подобно жилище, режийните за месец ще са равни или по-високи... не дай си боже да имаш отношения с Топлофикация или ония от ЧЕЗ...

    Горе беше казано точно, българите са адски бедни и живеят много лошо!

    Призовавам, много моля, когато управлявате МПС, при престрояване, пускайте си мигачите, не е толкова скъпо и не е толкова голям разхода на гориво, за това...
  18. 18
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:44 на 15/02/2011 от неговия автор.

  19. 19 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Хер KOBOLD, какъв впрочем е приблизителният дял в Германия на бензиностанции, невключени в някоя популарна верига?

    И какъв е статутът на земята от сн.2? Има ли някакво "по-ендемична" особеност в последващото разпореждане с нея?

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  20. 20
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:44 на 15/02/2011 от неговия автор.

  21. 21 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Според немския еквивалент на ЗУТ бензиностанции могат да се правят на много малко места - в селата (Dorfgebiete), смесени зони (Mischgebiete) и индустриални зони (Industriegebiete, Gewerbegebiete). В повечето от останалите са разрешени само по изключение, а в чисто жилищни райони са забранени изобщо. Освен това правилата за разполагането им нямат нищо общо с българските. Лично аз ще съм на първия ред, ако някой оваля в катран и пера онези кретени, които са допуснали строежа на бензиностанцията в началото на бул. "България". В разрез с всякакви стандарти, на някакви метри от голяма жилищна сграда и поема непрекъснат поток от коли, които правят обратен на "Дойран".

  22. 22 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#19] от "Кецалкоатъл":

    Значи основната причина за измирането на бензиностанциите са ниските норми на печалба от продажба на горива и дори в момента се закриват стотици на година.

    Остават само големите с много колонки на добра локация и постоянен приток от клиенти (постоянн заетост на колонките).

    Но дори и големите са зле и са на ръба... Големият пай (от над 80%) отива за държавата (акцизи и данъци).

    Иначе относно твоя въпрос - трябва да се провери в Гугъл колко е дялът на независимите спрямо тези на биг оил.... но аз почти вече не виждам такива... може би са под 10% или нещо от рода...

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  23. 23 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Но на лукойл бензиностанциите се увеличават

  24. 24 Профил на faso
    faso
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Това за 4000 безниностанции е леко преувеличено.
    В България хората рядко зареждат в не "маркова" бензиностанция, а от тях има близо 1000 (може би малко по-малко):
    Лукойл около 300
    Петрол около 300
    Шел около 100
    ОМВ около 100
    Еко и Ромпетрол общо около 100

    да забравям някой?

  25. 25 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тони!":

    И въпроса който ми хрумва 80 милионна Германия е с 14 000 бензиностанции, а 7 милионна България с 4 000. Нещо не се връзва, особенно като се добави, че те имат повече коли от нас процентно, и ги карат значително повече от нас.

    Съотношението брой бензиностанции-територия м/у Германия и България обаче е еднакво:
    111 хил кв км/4000 бр. бензиностанции
    357 хил кв км/14000 бр. бензиностанции

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  26. 26 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#14] от "d256h":

    германците имат изключително много аптеки. Цените са регулирани, т.е. във всяка аптека лекарствата имат една и съща цена. Само интернет аптеките, които работят също и с рецепти, имат по-ниски цени. Цените са еднакви заради силна регулация с доста стар закон.

  27. 27 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#26] от "alabalko":

    Изобщо, ама изобщо не си прав. Има регулации, доста строги при това, но се пробвай да си купиш свободно (не с рецепта) ибупрофен или отривен (детски капки за нос). В трите аптеки, които ползвам, цените са различни.

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#25] от "4140 mitko":

    Съгласен съм, но не територията харчи гориво, а колите, и то според нуждите на каращите ги. Ако не сее лъжа, поне доскоро, германците караха автомобилите си три пъти повече от нас, а самите те притежават доста повече автомобили, което обуславя много повече нужда от гориво - умножено по десет пъти по-голямо население.
    Това пък обуславя нуждата от някакъв адекватен брой бензиностанции. Не територията. И тук е въпроса - или техния или нашия брой бензиностанции е неадекватен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#28] от "Тони!":

    Няма лошо в много бензиностанции, при условие че пазарът е свободен. Повече конкуренция - по-високо качество. На теория. На практика обаче едва ли и този бранш е избегнал типичните за страната картелни споразумения. А бензиностанциите са едни пречещи и сложни за разполагане в градска среда съоръжения. За това издаването на разрешителни изисква малко мисъл и повече регулации. А нашите мъдри градоустроители ги цвъкат където и както им се плати. Както и всичко останало, впрочем.

  30. 30 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    В София бензиностанциите са на метри разстояние - например имаме една под блока и още две наблизо. Кому ли е нужно

  31. 31 Профил на wildwife
    wildwife
    Рейтинг: 636 Разстроено

    Браво У нас и да "изкъртим " бетона не оставяме нищо на гората - строим МОЛ!

    "Вече видяно"
  32. 32 Профил на Анастас
    Анастас
    Рейтинг: 1264 Разстроено

    България още преди няколко години се изкачи на първо мястов света по брой бензиносттанции на глава от населението.

    Жалък факт, който отдавна е към края си. Вече са започнали да затварят някои, ще става все по осезаемо, проблема е, че голяма част от тях ще си останат като паметници някъде и никой няма да се погрижи за земята и природата!

    http://atphoto.bg
  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#29] от "arch_":

    Разбира се, че няма лошо, щом пазара е свободен. Притеснителното е, че този свободния пазар, в крайна сметка ще си каже думата и половината от тези бензиностанции ще затворят. Но няма да има такова рекултивиране на местата, а едни грозни пустеещи, та и опасни съборетини.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    При нас за да се построи бензиностанцията почти в центъра на София, са изсекли цяла горичка - под благослонния поглед на общината. Сега тази бензионстанция посепенно се превръща в автомивка. Някой знае ли има ли въобще автоматични/ механизирани автомивки в София или всичко е "на ръка"?

  35. 35 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    До коментар [#4] от "kakawida":

    Верно! И Хитлер и Гьобелс и СС и Гестапо - бяха толкова хитри баце че за малко да превземат цяла Европа и да направят голяма част от нисшите раси на сапунец - каже сега баце колко са ербап швабите!!!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  36. 36 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 710 Неутрално

    До коментар [#21] от "arch_":

    "В повечето от останалите са разрешени само по изключение, а в чисто жилищни райони са забранени изобщо."

    Я, виж ти, някой пак говори наизуст. Странно, аз защо в Германия живеех в центъра на едно градче, точно срещу една бензиностанция, заобиколена от жилищни постройки?

    Бедността е справедливо наказание за глупостта.
  37. 37 Профил на d256h
    d256h
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Много е важно да се издири персонално лицето, което е измислило светофарите в София да работят на много къси интервали! Специално съм си играл да засичам времена. В 85% от случаите времената са 18-20 СЕКУНДИ ! Не един път от общината са твърдяли, че специален, цялостен план за управлението на светофарите в София НЯМА..... ма не! В София действа абсолютно твърд, точен и премерен план за организиране на задръствания, като се започне с кретенските 18 секунди зелена светлина. Ако някоя сладка кака не си ръчне на първа скорост овреме на такъв светофар минават максимум 4 автомобила. Някой много добре е пресметнал, колко гориво изгаряме напразно в задръстванията. Като прибавим и безотговорността на куките, когато осигуряват 'чист път' на онези наглеци със синьо-червените лампи (смъртоносците) и нещата още повече се омазват от към безсмислено ползване на гориво...

    Призовавам, много моля, когато управлявате МПС, при престрояване, пускайте си мигачите, не е толкова скъпо и не е толкова голям разхода на гориво, за това...
  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#37] от "d256h":

    Хах, че чак сега ли го откриваш? По тая тема не се пише в тоя форум, че веднага статията бива налазена от гербери, които ще те оплюят.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#36] от "clint_eastwood":

    "Я, виж ти, някой пак говори наизуст."

    § 3 Reine Wohngebiete
    (1) Reine Wohngebiete dienen dem Wohnen.
    (2) Zulässig sind Wohngebäude.
    (3) Ausnahmsweise können zugelassen werden

    1.
    Läden und nicht störende Handwerksbetriebe, die zur Deckung des täglichen Bedarfs für die Bewohner des Gebiets dienen, sowie kleine Betriebe des Beherbergungsgewerbes,
    2.
    Anlagen für soziale Zwecke sowie den Bedürfnissen der Bewohner des Gebiets dienende Anlagen für kirchliche, kulturelle, gesundheitliche und sportliche Zwecke.

    (4) Zu den nach Absatz 2 sowie den §§ 2, 4 bis 7 zulässigen Wohngebäuden gehören auch solche, die ganz oder teilweise der Betreuung und Pflege ihrer Bewohner dienen.

    Хм, нещо не виждам бензиностанции. Но може би и Baunutzungsverordnung е ей тъй, наизуст.
    Вероятно си живял в Allgemeine Wohngebiet. Там бензиностанциите са разрешени по изключение. Това "по изключение" в немския закон не е без значение, най-малкото защото дава повече в ръцете на гражданите на квартала, ако решат да протестират.

  40. 40 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1785 Неутрално

    До коментар [#37] от "d256h":

    Не се коси, в Сливен има един светофар, на който зеленото е 7 (седем) секунди. От години е така и не го променят.
    Преминават максимум 2 коли, при това втората на жълто.

    Иначе в Гърция бензиностанциите са ПОД блоковете.Буквално ПОД блоковете, на мястото на първия етаж. Така, че не е чак толкова зле у нас.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  41. 41 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 496 Любопитно

    Може ли някой да каже според българското и немското законодателство кой носи отговорност за почистването на терена /от токсични отпадъци/ след затварянето на бензиностанция?

    Дали само оригиналния собственик на бензиностанцията или и купилия терена след това, който я е съборил?

  42. 42 Профил на Сони
    Сони
    Рейтинг: 740 Весело

    Горките бъдещи германски туристи! Германецът, като премахне нещо, така "премита" след себе си, че след 100 години техни туристи ще трябва да идват дотук, за да видят руини на бензиностанция!

    :) Усмихни се днес! Утре ще е по-зле!
  43. 43 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#25] от "4140 mitko":

    Сложи в сметката и гъстотата на пътната мрежа и трафика. Понеже Германия е на много по-голям кръстопът от България с много по-интензивен трафик.
    Иначе в момента в България в градчета, където преди имаше 1 бензиностанция сега има 6-7.

    "One-upmanship is the systematic and conscious practice of making one's associates feel inferior and thereby gaining the status of being "one-up" on them.
  44. 44 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 710 Неутрално

    До коментар [#39] от "arch_":

    Е, да, тогава си прав, не съм наясно с немското законодателство, но от примера ти с бензиностанцията (Шел на България?) си помислих, че това се разбира под reines Wohngebiet, а не съм убеден, че това там е такова, тъй като има много офиси и всякакви други сгради. Кой знае де, административният хаос е голям, особено що се отнася до строителство.

    Бедността е справедливо наказание за глупостта.
  45. 45 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#44] от "clint_eastwood":

    При Шела не става въпрос толкова за зоната, която наистина е по-скоро смесена, колкото за отстоянията до околното строителство и разположението. Тази бензиностанция поема огромен поток и наистина пречи на живущите. Освен това според мен е редно при издаването на разрешения за такива проблемни в предимно жилищни зони и живущите да имат думата (както е в Германия). Помня че за тази бензиностанция имаше големи протести, даже ги отразяваха в медиите. Никой не им обърна внимание.

  46. 46 Профил на uxbg
    uxbg
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#40] от "Athanatos":

    Във Виена има доста бензиностанции, като тези които описваш - вместо първи етаж на жилищна сграда. Отвратително, миризливо и опасно, не повярвах на очите си, но е факт.

  47. 47 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 445 Неутрално

    И при нас ще намалеят... като(ако) позабогатеем.
    В момента повечето коли зареждат за 30-40-50 лв(10-15-20литра)
    Това прави 3-4-5 зареждания за напълването на един резервоар, което в Германия се случва с едно зареждане.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK