Крушунските водопади - обречена красота?!

И това се случва, въпреки че къпането е изрично забранено. И при всичко това общината събира по левче вход, за да разгледаш водопадите.

Защо? За да позволи унищожаването на това богатство!?



Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gfn_666
    gfn_666
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ами ако билетчето не 1 лев /евтино за разглеждане на забележителност; по евтино и от градския басейн/, а 10 или 20лв. никой не би направил нищо от тези 3 снимки......или поне аз така си мисля.

  2. 2 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Остава да налеят няколко десетки кубика бетон, да се изтипоса един фургон - кафе-кебебчийница, да опънат плажни чадържи над пластмасови столчета и маси и да пусна малко поп-фолк.

    "One-upmanship is the systematic and conscious practice of making one's associates feel inferior and thereby gaining the status of being "one-up" on them.
  3. 3 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Мрън-мрън-мрън-мрън!
    Жаден идиот трябва да си , за да си студиш бирата в студена вода , а ти "Явор Д" можеше да мрънкаш , ако след като си бяха изпили бирата , бяха изхвърлили бутилките и "торбата" в природната забележителност. Само че май не са , защото не би пропуснал да се разплачеш. И какво тъпчат "овца от стадо"? Камъните по дъното ли? Хората се забавляват и се освежават , каво друго да правят там , да въздишат в екстаз от добрината на Създателя?

    Hamster
  4. 4 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Кога българите ще започнат да уважават природата поне колкото собствения си панелен апартамент? Кога?

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  5. 5 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    За какво му е на българина природа? Нито кафе може да седне да пие, нито на дискотечка да иде, ше си каля гумите на колата, ше го хапят кърлежи. Заливай с бетон! Аман от природа!

  6. 6 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#3] от "John Galliano":

    Стига и ти, като че ли не знаеш само от найлоновите торбички каква свинщина са направили с планините и горите! Секат ромите гори, бракониери стрелят и ловят, "билкари" скубят билки с корените, които само в България ги има. Поне знаеш как се пази това при вас.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  7. 7 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Meanwhile in Norway:
    http://www.flylyf.com/travel-norway-the-architectural-way/

    Не е снимка на блек-металист

    Просто ми е готино, че хората правят такива красиви неща, за да си покажат природата по възможно най-добрия начин.

    "One-upmanship is the systematic and conscious practice of making one's associates feel inferior and thereby gaining the status of being "one-up" on them.
  8. 8 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Честно казано, не виждам по какъв начин за застрашили природата тези хора, нито пък разбирам схващането за "природата е за гледане, не за пипане". Все пак ние сме част от тази природа и мястото ни е точно там...
    По-скоро бих помислил, че автора има някакви проблеми с общуването...

  9. 9 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1597 Весело

    Мястото е извънземно, така че който не ходил да отиде да го види. Хората са се постарали и леки стълби са поставили на необходимите места. Спестили са бетона, което е върхът. И нека всички гледаме малко по- позитивно на живота.

  10. 10 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#9] от "stoiank":

    Ние сме прекалено позитивни, но също така строги и справедливи с мърльовците! Мърльовците ги виж на улицата, в парка, в планината и на реката. И бой, докато се научат!

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  11. 11 Профил на Californian
    Californian
    Рейтинг: 442 Неутрално

    За съжаление тъжно ми е за тази хубава природа - Българска...защото е в ръцете на народ от простаци..

  12. 12 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    До коментар /10/ от "Окото"
    Не знам какво толкова лошо има в тези снимки, хората се веселят, снимат и влизат във водата. По цял свят парковете са за забавления, а не са изложбена зала. Само тук тревата е за красота и т.н. Ако са си прибрали найлоновата торба, а тя изглежда достатъчно стара - тоест ползвана доста пъти, за мен няма проблем. И между другото бил съм там няколко пъти, сигурно някой ентусиасти почистват, защото по маршрута нагоре, няма дори познатите ни найлонови торбички по дърветата като се изкачваш. За района долу не е точно така.

  13. 13 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Ако на тази снимка не бяха момчета, а видри примерно, н автора нямаше да му хрумне, че някой замърсява природата. Децата са влезли, да се разхладят, те са част от тази природа, активни участници, а не просто глупави наблюдатели. Докато не хвърлят боклуци наоколо, всичко си е наред според мен.

  14. 14 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#7] от "1984":

    Е това ако някой реши да го прави в България всички "Явор Д" и "5149mich" ще ореват орталъка какви сме мърльовци и чалгаджии и намсиквоси още. В Норвегия може , щото те са различни и много по-висши от нас (според средностатистическият български комплексар) , и те ще го направят "като хората" , а не "като Бай Ганьо" и още и още въздигащи националното самочувствие комплексарщини...
    Явно българската природа е само за норвежци и марсиянци , които да левитират около нея и да и се радват. Е , и за "Явор Д" разбира се.

    Hamster
  15. 15 Профил на maksim2genov
    maksim2genov
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Колкото до фургона,кебапчетета и чалга - простотиите - то има си ги в доволно изобилие,самоче долу ,преди входа. Изглежда, че някак си нашенеца не може да си представи "добро прекарване на излета" без тези дивотии!
    Разбира се тук определящ е социално-психологическият състав на основната маса,която посещава тези природни красоти ; щом има търсене на простотии-ще има и предлагане...

  16. 16 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#13] от "schleimer":

    Човекът наистина е част от природата....
    Но тези райски кътчета са се запазили през годините, именно защо малко хора са имали достъп до тях. Сега потокът от посетители е голям и това е предпоставка за нарушаване на крехкия баланс природа -човек, който се е установил с годините.
    Погледнато отстрани децата само се къпят, но с това те нарушават спокойствието на речната екосистема. Увреждат нежните водни растения, унищожават ларвите на насекомите, замърсяват водата и по тази начин прогонват рибите......
    Откъртват малки камъчета и части от скалите, които пък са убежища на раците...
    Табелите, които забраняват къпането не са сложени просто така.
    Навсякъде, по цял свят всички посетители си движат по обозначените пътеки и почиват на създадените за това места. Една стъпка в страни и може да настъпиш растение, което го има само и единствено там.
    Нашето поколение не е научено да цени това, което е около него. Дано успеем да приучим децата си на друг вид поведение.

  17. 17 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 1040 Разстроено

    [quote#15:"maksim2genov"]щом има търсене на простотии-ще има и предлагане[/quote]

    А щом има българи - ще има и мрънкачи-комплексари

    Hamster
  18. 18 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1368 Любопитно

    Преди около година имаше подобна сатия, но с много повече фото материал. Струва си да се види отново:
    http://www.dnevnik.bg/photos/2010/05/10/898232_fotogaleriia_krushunskite_vodopadi/

    nemo malus felix, minime corruptor.
  19. 19 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1132 Любопитно

    До коментар [#13] от "schleimer":

    Доста интересна теза. А дали видрите пият бира и ако да студена лия пият и ако да, къде я изстудяват? А ходят ли видрите на пазар с чанти? Мда, добре че не са видри там, а деца. Представам си каква асоциална гледка щеше да е, дузина видри шорат бира, пикаят във водата и двигат гирултия до небесата. Аз затова ви казах, аман от природа...я вижте на слънчев бряг ко хубу изглежда бетончето. Равно, изчистено, сицко тип-топ.

  20. 20 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    До коментар [#14] от "John Galliano":

    Едно е да се радваш на прородата, друго е да я изнасилваш като избягал от ТВУ дърта баба пред селска поща.

    Искам да го видя тоя норвежец, дето ше отиде на такова място, ше се съблече по насрани гащи и ще се изкъпе, щото днес е петък и му е време. А после ше апне и пийне.

    А го снимай и пусни снимките тук, да му се порадваме и ние.

  21. 21 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#16] от "tonitod":

    Не малко теории има за това как човека е най-големият вредител на Земята и как щяло да е добре да ни няма , само че те не отговарят на въпроса дали ако няма кой да чуе падането на дърво в гората то наистина е паднало.
    Нищо прекалено не е хубаво. Троглодитите например много са уважавали природата , но именно заради това нищо не са създали и са били не повече от животни , това ли искаш?

    Hamster
  22. 22 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    До коментар [#21] от "John Galliano":

    Аха, според теб пиенето на бира във водопад ускорява еволюцията. Ми наздраве, аре и ние се ускорим леко.

  23. 23 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#20] от "5149mich":

    На тебе такива ли са ти приятелите? Щото моите не са.
    Пък и не знам кой те излъга , че норвежците пускат амброзия отзад. Ти вероятно вирееш на базата на амброзия и не "апваш и пийваш"? Да не си случайно норвежец?

    Hamster
  24. 24 Профил на ngrudev
    ngrudev
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Еми горещо е наистина децата не можеш да ги удържиш. Стоига да не цапат не е фатално за природата, само да е се лее бетон, другото са бели кахъри

  25. 25 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    До коментар [#23] от "John Galliano":

    О, напротив. Апвам и пийвам и то по много. Но не го правя по водопади, нема нужда.

    А за норвежците съм сигурен, че като мен отделят лайна, но не си правят от тях знамена и не ги веят насам натам. Не че не може и че е забранено, явно не е нужно.

  26. 26 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 1040 Весело

    До коментар [#25] от "5149mich":

    Сигурен ли си? Защото едни от най-големите свинщини , които съм виждала са ги правили именно скандинавци. Иди на Хел Фест или на Вакен и гледай.

    Hamster
  27. 27 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#21] от "John Galliano":

    Аз вярвам, че може да съществува равновесие при взаимоотношението на човека с природата. Земята се пренасели и това оказва огромно влияние върху околната среда. Древните времена отдавна отминаха и ние трябва да съобразяваме своите действия.
    Относно дървото.....
    За да се разбере дали е паднало едно дърво не е необходимо някой задължително да чуе това падане. След повалянето има цял низ от случки и събития, който логически доказват падането.

  28. 28 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Плитвицките езера, Хърватия (снимките оттам са по-надолу на страницата):

    http://chistoprudov.livejournal.com/41809.html

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  29. 29 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Единственият идиот май е авторът на снимките...

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  30. 30 Профил на Milen Chou
    Milen Chou
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#7] от "1984":

    Много харесвам думата "устойчиво". Видно е, че в Норвегия хората мислят за устойчиво развитие.

    Музиката е за душата. Обичта е за сърцето. Природата е за Теб. Пази ги ! Не е важен рейтингът , а мнението ! Това е моето мнение.
  31. 31 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1064 Разстроено

    От прост - по-прост!!1!

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  32. 32 Профил на Sniper
    Sniper
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    [quote#29:"clint_eastwood"]Единстеният идиот май е авторът на снимките... [/quote]
    Що?

    "Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней Сенека
  33. 33 Профил на xenomorph
    xenomorph
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#26] от "John Galliano":

    коментарът ти е точно в стил 'а вие защо биете негрите'. как от пазенето на природна забележителност отидОхте на какви ги вършат скандинавците по музикалните фестове?! о_0 бахти логиката. очаквам следващите аргументи да са в този ред:

    -> всички българи плюещи по къпещите се момчета и изстудяващата се бира са 100% емигранти-дупедавци и родоотстъпници и затова мразят родната продукция (Абе що не си пиете Хайнекена и не ходите у лево?)
    -> контрааргументът на горното ще бъде какво се случва по чалга концертите на родна почва, късането на салфетки като демонстрация на простотия и има ли то почва на Запад (Прости, прости ма толкоз прости колкото българският простак няма на Запад )
    -> (евентуално) съгласие, че Българският и Западният селянин (реално) не се различават по поведение, отделяне и прочее
    -> стигане до логичния извод, че най-вероятно в дъното на цялата работа стоят:
    а. масоните
    б. евреите
    в. Костов
    г. всички гореизброени

    I don't expect anything and I'm still let down.
  34. 34 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#27] от "tonitod":
    До коментар [#26] от "John Galliano":

    Вижте сега. Тонитод разбира от природа, щото е в тая сфера. Джон Галиано разбира от мода, щото е в оная сфера. Да оставим всяко нещо на професионалистите, а простаците с найлона, опаковките от Мура, пластмасите от Каменица и черните гащи да ги бием по чутурите, докато уврат, става ли? Относно пияните норвежци - скачат според тоягата. Там е дебела е тежка, у нас е папур. И те, хората скандинавци, тука леко подивяват, просто инстинктивно.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  35. 35 Профил на f.w.nietzsche
    f.w.nietzsche
    Рейтинг: 388 Неутрално

    броя до три и да сте излезнали от водопада
    1
    2
    3
    ъ нестана

    не е ли най нормалното нещо да се окъпиш в чиста река проблема не е че някви хлапета са влезнали във водопада проблема е че си съсипваме природата замърсявайки реки изсичайки гори и т.н. и така унищожаваме самите себе си хората трябва да се научим да мислим за цялото

  36. 36 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#34] от "Okoto":

    Може би дотолкова сме привикнали да гледаме как хората замърсяват паркове, гори и като цяло природа, че дори някой безобидно да иска да се разхлади, ние отново го съдим, защото смятаме, че ще навреди. Прав си донякъде, но не хората са криви. Трябва да има пазачи на това място, които да следят дали не се прави нещо нередно, дали не се оставят боклуци и други замърсители, дали се унищожава природата по някакъв начин. Ако някой е влязъл просто да се потопи в течащата вода - ми, нека, туристът след него няма да разбере даже. Ако, обаче, тръгне да излива течности, да хвърля безразборно найлонови торби и подобни, точно пазачът трябва да го санкционира - солена глоба и незабавно изгонване.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  37. 37 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    До коментар [#36] от "phuncky":

    А щом няма пазачи мога с чиста съвест да се изсера във водопада. От тук идват всички проблеми. Все някой друг трябва да носи отговорност за моите постъпки. Някой трябва да върви подире ми и да ми оправя живота.

    Ами то така много удобно се живее...

  38. 38 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#37] от "5149mich":

    Въобще не казах това и твоята култура си е за твоя сметка (надявам се само за твоя).

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  39. 39 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    До коментар [#38] от "phuncky":

    На мен ми липсва определено култура, тове е безспорно. Но това не променя факта, че липсата на лична отговорност стои зад тази проблематика.
    Според твоята теория на държавата и липсват една дузина пазачи да съблюдават за ред и тогава всичко ще си дойде по местата. Тогава може и да намеря някъде парче култура и за мен...

    Не приемай нищо лично. Не ти или аз сме важни.

  40. 40 Профил на Seamus
    Seamus
    Рейтинг: 442 Неутрално
  41. 41 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1481 Весело

    [quote#17:"John Galliano"]А щом има българи - ще има и мрънкачи-комплексари[/quote]

    Верояно е така и Вие сте доказателство са собствената си теза.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  42. 42 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1049 Любопитно

    Ако не използуват сапун,какъв е проблема?!

  43. 43 Профил на lunarbase
    lunarbase
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Малко изсмукана от пръстите и с изкуствено насаден драматичен привкус на описанието ми се вижда тази новина. Давайте следващата!

  44. 44 Профил на Milen Chou
    Milen Chou
    Рейтинг: 388 Весело

    До коментар [#40] от "Seamus":

    Е, недей така. Някои са граждани !

    Музиката е за душата. Обичта е за сърцето. Природата е за Теб. Пази ги ! Не е важен рейтингът , а мнението ! Това е моето мнение.
  45. 45 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Весело

    Четейки коментарите - трябва да си призная един грях. През далечната 1995г., откъртих една голяма туфа мъх, стараейки се да не се пльосна в едно крушунско вирче, вертикално на около десетина метра от мен. Сега ми е смешно, но тогава не беше...
    Едно от най-красивите места в България. И наистина трябва да си го пазим. Ако имаме самосъзнание...
    А, и тогавашния собственик на кръчмата преди входа, обеща да ни сипе по едно, ако някоя сгодна женица измие чашите, че вече му било късно за работа. Просто времената и отношенията бяха други...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  46. 46 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#45] от "ПАВЛА":

    Мъха е жив. Той расте и умира , междувременно се размножава. Природата не е Лувъра , където стои единствената Джоконда...
    Равновесие , това е разковничето , това някои еко-талибани не искат да проумеят.

    Hamster
  47. 47 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#19] от "5149mich":

    Какво като пият бира? Ако имат 18 - всичко е ок. Освен това на снимките не виждам, някой от тях да уринира пред фотографа. Интересно, къде ли уринират видрите???

  48. 48 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#16] от "tonitod":

    Приятелю, ти унищожаваш хиляди ларви и насекоми всекидневно около теб. Както и те те унищожават Това е животът, това е естественият ход. Простотията е, да седиш пред телевизора, зяпайки Нешънал джеографик, мислейки, че живееш...

  49. 49 Профил на София
    София
    Рейтинг: 551 Неутрално

    И кво като са се изкъпали? По-лошото е, че поляните долу са превърнати в паркинги... Бях там по Великден и се потресох от навалицата, чалгата и кебапчийниците, защото предишното ми ходене беше преди 6-7 години, когато такива неща нямаше. Та в къпането не виждам никакъв проблем.

  50. 50 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#46] от "John Galliano":

    Да, ама все пак го убих ( временно ) , мъха... И извън реда на мисли - в Лувъра има далеч по-красиви неща от Джокондата...
    А еко-талибаните, както казваш, нямат място в природата, и никъде.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  51. 51 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1132 Любопитно

    До коментар [#47] от "schleimer":

    Видрите уринират в найлонови торби от Била, като тези на снимката.

  52. 52 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#32] от "sniper":

    Щото търси под вола теле - нищо обезпокоително няма на тия снимки. Но ще е добре да потърси помощ от терапевт, явно има проблем с общуването и нервите.

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  53. 53 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#28] от "Dehumanizer":

    Да де ама там таксата не е 1 левче, а почти €15.
    http://www.np-plitvicka-jezera.hr/en/index.php?option=com_content&view=article&id=40&Itemid=71

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  54. 54 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#53] от "Десен":

    Абсолютно правилно - входа да е айде не 15 евра, ама поне 10 лева, тогава след пет години Крушуна ще си възвърне красотата отпреди години, а кебапчийниците ще изчезнат яко дим!

  55. 55 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    Не мисля, че е безобидно това, което се прави от тези кашкавал туристи. Предполагам че има доста места за пикник, та да го правят в защитената местност. Относно твърдението, че са сложили бирите в торбичка - мислех, че вече трябва да сме променили съзнанието си и да не аплодираме нормално поведение, като да си събираш боклука и изхвърляш където трябва. От познати съм чул, че водопадите се съсипват. Тези снимки показват защо до резерватите не трябва да е масов достъпа. Достъп трябва да има всеки. Но да спазва правилата и увашава природата.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  56. 56 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#39] от "5149mich":

    Не съм фен на това някой да съблюдава постоянно за реда, но е доказано, че друг вариант няма. Пример: Лондон с неговите камери. Никъде по света няма да намериш нация без селяндури, заради това и навсякъде трябват пазачи. В дива България още повече. Хубавото е, че през последните години се наблюдава някакъв прогрес, макар и леко съмнителен.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  57. 57 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#51] от "5149mich":

    А след това дали си хвърлят торбите?

  58. 58 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1400 Весело

    Преди 2 месеца бях на водопадите, дори на десктопа ми още е снимка от първия водопад.Искам да споделя, че всичко беше почистено и добре поддържано.
    Според мен няма нищо лошо в това да се потопиш във водата, лошото е унищожаването на някои от водопадите от т.н. "бизнесмени" желаещи да имат облицовка от уникалните скали на водопадите.
    Това е страшното, но това не се снима.
    Парите от входни такси са за заплата на пазачи и поддръжка на беседките и другите съоръжения по пътеката - надали стигат за нещо друго.

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  59. 59 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#3] от "John Galliano":

    Абе смешнико, защо не отидеш да си топнеш торбата с бирите на Ниагарския водопад, да видиш какво ще последва?

    Истината е, че България има МАЛКО места, които наистина си струват да се посетят, и по всичко личи, че не се полагат никакви усилия те да пазят някакво ниво.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  60. 60 Профил на jamm
    jamm
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#59] от "Пловдивски":

    Един приятел си топна краката във въпросния водопад. За една минута се намериха ченгета (или охрана - вече не помня), които любезно изгониха българо-македонската ни групичка.

  61. 61 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    До коментар [#48] от "schleimer":

    Приятелю, аз унищожавам ежедневно ларви на насекоми не само около мен, а и такива, които живеят в мен. Наистина това е естествения ход на живота. Но да оставим екосистемите...
    Не мислиш, че щом има забранителни табели, упоменатите в тях забрани трябва да се спазват!? Не сме ли ние тези, които трябва да научат децата да се съобразяват в написаното на тях!?
    Или и те като нас да смятат, че всичко е позволено и достъпно... Виждаш до какво доведе това, че нашето поколение не смяташе за нужно да спазва забраните и се опитваше по всякакъв начин да заобикаля законите - бетонирано Черноморие, ски писти извън местата, посочените в концесионните договори, хиляди декари унищожени гори...
    И, да - едва ли, гледайки Нешънал джеографик е най-удачния начин да почувстваш, че живееш
    Но щом искаме да усетим природата с всичките си сетива, нека да подходим към нея с необходимото уважение.
    Хубав ден!

  62. 62 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#60] от "jamm":

    Ами и Ниагара, и Крушунските са места, където да отидеш и да видиш, защото времето е създало интересни съчетания. Природа му се вика. Това не са места, където да си топнеш краката и да си пиеш биричката, или да се лигавиш като 14 годишна тийнейджърка. Има си басейни в градовете за такива дейности.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  63. 63 Профил на Eric Cartman
    Eric Cartman
    Рейтинг: 551 Гневно

    Мдааа и аз чух, че циганите се къпят във водопадите и както виждам от снимките, явно е вярно. Затова няма и да стъпя на това място. Към селяндурите по-горе - когато циганина навре гнусния си задник във водата в нея навлизат ред зарази и вредни бактерии. Като резултат водата се замърсява и става лигава и пенлива. Видрите не предизвикват такива процеси, защото във водата не влизат по 50 гнусни видри със сиренясали опашки всеки ден. Ако това е защитена местност, защо няма охрана и ако има, защо не си върши работата?

    Is there no standard anymore?
  64. 64 Профил на Хаджи Генчо
    Хаджи Генчо
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Преди 4 години имах щастието (?!?) да видя тези водопади. За нещастие се случи точно в горещ почивен ден .Това което беше около и по протежение на целия природен феномен мога да го опиша само с една дума - ЦИГАНИЯ! Само че, за да не ме разбере някой погрешно - нямаше само цигани, а повечето си бяха баш-бая българи, но с цигански манталитет. Бирата в реката, скарата край нея, колите докарани колкото може по-близо, да се чува чалгата и доволните индивиди натръшкани около импровизираната софра, а по-сгорещените - вътре във вирчетата. Хартии, бутилки, найлони... каквото се сетиш. И отвреме навреме нечленоразделни звуци на доволство. Погнуса пълна. И това са най-вече местни, на които им е кефа да си направят аху-ихуто там, където други хора ходят да се насладят на естествената красота на природата.
    Поне да не го обявяват за някаква забележителност и да взимат пари за разглеждането и, ако ще е така.
    Или просто да ги прекръстят на Крушунските пикник гьолове....

  65. 65 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#62] от "Пловдивски":

    Като не си ходил защо се изхвърляш така смело?
    Има си специален дек - hurricane deck му казват където буквално си под водопада, все едно влизаш под душа. И не само това ами хората дават и джапанки и дъждобрани които почти нямат ефект.
    Hurricane Deck Admissions - May - October 2011 - Adult $11.
    Нагоре по реката можеш да се къпеш свободно, да охлаждаш колкото искаш и каквото си искаш. Това е щатски парк и там хората имат за задача ти да си прекараш времето добре.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  66. 66 Профил на kyky
    kyky
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#53] от "Десен":

    Освен това до Плитвицките езера пускат само по групи с екскурзовод. Той освен, че разказва разни неща следи и някой да не рече да се изкъпе или изпикае.

  67. 67 Профил на mitote
    mitote
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#33] от "xenomorph":
    Удрям ти 10 ++++++++++ за страхотното пророчество, но мисля че едва ли някой можеше да предположи, че ще стигне до местопикането на видрите (Коментар 51)

    До коментар [#51] от "5149mich":
    Добре че ги има Билла, че на видрите ще им се спукат пикочните мехури от стискане.
    Нищо лично приятел, подкрепям тезата ти, но тук вече смехът ми дойде в повече

    Доказано е, че сит народ е патриот. Гладният заминава надалече и оттам обича родината…
  68. 68 Профил на mitote
    mitote
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#57] от "schleimer":
    Разбира се, даже ги събират разделно

    Доказано е, че сит народ е патриот. Гладният заминава надалече и оттам обича родината…
  69. 69 Профил на Seamus
    Seamus
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#44] от "Milen Chou":

    Хубав аватар! : )

  70. 70 Профил на yozo
    yozo
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Какъв бил проблема да се къпят. Проблема е следния - това е природна уникална формация, формирала се стотици или хиляди години и всякакви къпания, чипкания, газения и т.н унищожават естествената среда много по-бързо отколкото тя може да се възстанови. Да не говорим, че всяко отчупено парче от скалите е невъзстановимо. В крайна сметка затова е защитен обект. За къпане си има други места - бани, басейни, гьолове, морета, реки и т.н. Това е обект от национално значение и къпането там е изрично забранено! Аз като отида там отивам и си плащам не за да гледам грозния задник на някой селяк или бирата му, не за да гледам размътени води, а за да видя точно тази уникалност създадена от природата за хилядолетия.

  71. 71 Профил на mitote
    mitote
    Рейтинг: 605 Неутрално

    За все още неразбралите, защото това природно кътче е защитено и трябва да се пази: http://www.maarata.com/?act=waterfalls

    Доказано е, че сит народ е патриот. Гладният заминава надалече и оттам обича родината…
  72. 72 Профил на kiselo_mliako
    kiselo_mliako
    Рейтинг: 714 Разстроено

    Дали ще е в Билла и ли плик на Лидл..за хората които не пазят природата няма значение.
    Лошото е, че после този плик ще се захвърли безотговорно там

    Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!
  73. 73 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#61] от "tonitod":

    1. Не смесвай бетонирането на Черноморието ни с разходката в природата и чувството за свобода. Тези, които бетонираха, никога не биха се чувствали свободни. Само могат да ми завиждат, когато фетиснки щастлив се къпя във водопада...

    2. Не виждам забранителна табела на тези снимки. Дори и да има такава - аз поставям морала над забраните. Нали искаш да вярваме в новото поколение? Е, докато не изхвърли торбата от Била - аз му вярвам. Другото са модерни зелени приказки, които нямат смисъл, ама им се кефите, щото сега е модерно, да си "зелен".

    Въпреки че идея си нямате, какво точно значи това. Един пример: зелен не значи, да отречем автомобилите. Не можем да забраним прогреса. Зелен значи, да накараме производителите на автомобили, да правят коли, отговарящи на Евро 5 и харчещи 5/100. Схващаш ли разликата?

  74. 74 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#73] от "schleimer":

    1. Казваш да не смесвам бетонирането на Черноморието с разходка сред природата и невинното къпане на забранено място!? Та нали бетонирането се дължи именно на неспазването на определени норми и заобикаляне на закона.
    Пишеш ми, че тези които са направили това няма да се чувстват истински щастливи и свободни като теб. Повярвай ми, те имат съвсем друга ценностна система и се чувстват удовлетворени от постигнатото.
    2. Преди 3 години имаше забранителни табели, предполагам и сега ги има. Ти може и да поставяш морала над забраните /законите/, но те са създадени, за да ограничават индивидуалните свободи, в името на общото благо или ползата за всички.
    Относно младото поколение - не си ме разбрал. Аз написах, че ние сме тези, които трябва да ги научим да спазват забраните и да се отнасят с уважение към природата. И понеже съм свидетел на какво ли не, за съжаление не мога да подходя като теб с доверие към тях......
    А за модерните "зелени приказки" и за това, че идея си нямам какво означават - може и да си прав. Това е твоето мнение и макар да не съм съгласна с него, аз го приемам и не смятам да те убеждавам в противното.
    Лека нощ!

  75. 75 Профил на Lisanova Lisanova
    Lisanova Lisanova
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Прочетох всички коментари!Живея наблизо и знам за какво става въпрос.Всички проблеми са лесно разрешими,но.........!Пред обществения интерес има частен и почти никой не го е грижа за първия ако не е в услуга на втория.На първо време обаче ще е добре някоя природозащитна организация да набл'дава системно какво става там!Добре ще е ако планирате ходене до водопадите да го направите в делничен ден.Оптимист съм за това място,но ще мине време докато всичко си застане по местата.

  76. 76 Профил на Dgrant
    Dgrant
    Рейтинг: 551 Разстроено

    Най-обичам, когато някой каже, "Това го има само в България!"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK