Трамваите на европейците

Предлагам няколко снимки на трамваи от градове в Европа, а читателите да ги сравняват с тези в София.<br />
<br />
На снимката:Трамвай в Базел, Швейцария

© Борислав Георгиев

Предлагам няколко снимки на трамваи от градове в Европа, а читателите да ги сравняват с тези в София.

На снимката:Трамвай в Базел, Швейцария



Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на leprikons
    leprikons
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Това си го знаем, какво да направим, за да не изглеждат нашите като след световна война?

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#1] от "leprikons":

    Ми да купуваме нови.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Снимка #3 - на доста места съм виждал подобно място за разкиране между дърветата. Защо, по &^@%#^#[email protected] . тук никой не прави подобни ?!

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  4. 4 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 830 Неутрално

    51% гласуваха за 5-годишното статукво на ГЕРБ. Като сме тъпи, тъпи ще са ни и трамваите.

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  5. 5 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 581 Неутрално

    То това с трамваите е много хубаво, ама една такава мотриса струва 4-5 милиона евро, прави сметка колко ще струва да се подменят всички наши... Не че съм против, ама дали всички няма да писнат като стане билета 2-3 лв. Защото специално в швейцарските съм се возил, но билетчето за 4 спирки беше по спомен 2,30 франка, което както и да го смяташ са почти 4лв. И отделно не видях някой гамен да драска с маркер вътре или да пори с джобно ножче тапицерията на седалките. Така че за състоянието на нашите сме си виновни в някаква степен и самите ние. Отделно давате и примери за едни от най-богатите градове в Европа. Вярвай ми, на доста места съм се возил и в трамваи, които са доста по-близки до нашите, отколкото до тези на снимките.
    Но да, хубаво е да виждаме към какво трябва да се стремим и поздравления за хубава обиколка на Европа, която авторът е направил

  6. 6 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#1] от "leprikons": За начало, не избирайте Фандъкова...

    http://ide.li/
  7. 7 Профил на fen
    fen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    еми то бедните български бизнесмени това гледат - да си купят кола като западняка, къща като западняка, почивки като него и т.н. Ама си остава беден балкански субект, ако ще и 20 трамвая срела да си купиме....

  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#5] от "ugi":

    Нямам против една такава мотриса да струва 4млн евро. Ние нашите, 40 годишните ги ремонтираме срещу 1.8млн, та не виждам сериозна разлика, като се сложи и много по-евтината поддръжка на новите мотриси. Проблема е ясно описан в коментар 4.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#3] от "кинти":

    Наистина, трасетата по бул. "България" и по бул. "Борис III" са идеални.

  10. 10 Профил на didid
    didid
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Ами защо да вдигат билетчето? По-добре да започнат да събират ЯКИ глоби на всички нарушители - паркирали неправилни, движещи се по тр.релси и т.н. На честна дума, че ще се променим, че ставаме "европейци", с показване на снимки, скоро няма да заприличаме на градовете от тези фотоси.

    didid
  11. 11 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 488 Неутрално

    не е проблем с трамваите мисля. нови или 2-ръка се купуват относително лесно (вкл еврофондове, улеснения за експорт и тн). проблемът е трасето - вижте къде и по какви ресли пътуват "онези" трамваи и нашите, на изток от рая. оправянето на цялото трасе е много скъпо, трудоемко, и тн. като се оправи релсовия път, тогава да се мисли за нови трамваи. за съжаление.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  12. 12 Профил на zavoi1
    zavoi1
    Рейтинг: 466 Неутрално

    София има около 300 бр. мотриси. Минимална цена за нов трамвай - 2млн. евро. Каквото и да е правителството, никой няма да брои 1 200 000 000 лв. за подмяна. Това е гочивата истина!

  13. 13 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Да добавим и Белград - там започна подмяната на старите трамваи с нов модел на испанската фирма CAF.
    Ето и снимка:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/CAF_%26_KT4_Tram_Belgrade.jpg

  14. 14 Профил на ръпончо
    ръпончо
    Рейтинг: 1456 Весело

    Е този трамвай от снимка № 5, го чакаме в София след 30 години.

    Много народ тук се е взел насериозно! :)
  15. 15 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    Докато българина не се научи да пази, и най-новите и модерни мотриси да му се купят, само за един месец ще ги докара до същото състояние, в което са в момента.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  16. 16 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#15] от "VеnRus 2008":

    Това пък са пълни глупости. Аз не съм видял вандализми по нови мотриси или автобуси, отдавна мина нагласата от началото на 1990-те "чупете - държавно е".

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    Трамваи в София се движат от 14 януари (1 януари стар стил) 1901 г. това е традиция и част от културата на града !
    Обаче сега МОЛ-културата изисква те да спрат за винаги !
    Ей то така става когато властта взима решения вместо вас!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    София има пари, ама много се краде. Фандъкова е неспособна да се справи с проблема, така че тия трамваи ще ни легнат сигурно двойно. Което ги прави нерентабилни.

    Като добавим и това, че повечето народ дето се вози се държи като прасе в кочина и желанието му да не плаща нищо... положението става трагично.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  20. 20 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 466 Неутрално

    На вандалско племе като нашето - 100 годишни трамваи, ако има! Може и с конска тяга, за да му мирише на родното място...

  21. 21 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    между другото, трябва да поемем по пътя на някои европейски страни. Скъпи билетчета за еднократно пътуване и доста прилични намаления за карти. Да се стимулират хората да взимат карти за да се усигори постоянен доход за транспорта и да се спре предаването на билетчета и прочее практики.

  22. 22 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Повечето стари трамваи в София все още са абсурдно високи. Трудно достъпни за възрастни хора, пък какво остава за инвалиди.
    Прав е zavoi1, че не могат да се подменят изцяло наведнъж, но могат да се подменят поетапно.

  23. 23 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#10:"didid"]По-добре да започнат да събират ЯКИ глоби на всички нарушители - паркирали неправилни, движещи се по тр.релси и т.н[/quote]
    Дългогодишен служител в софийската община ми каза че освен с дигане на коли, нямат законен начин да събират глобите. Което означава че и нещо малко в ЪЕЗИ закони трябва да се промени, и после да го спазват стриктно.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  24. 24 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#13] от "virgin":

    Само че Белград още не е започнал метрото си, което би погълнало целия им бюджет за трамваи, че и горница сигурно. Той е най-големия европейски град без метро и това е основен проблем при тях, чудят се от къде да вземат заем и какво партньорство да подпишат.

    Иначе е много хубаво да се гледат трамваите, но колко от градовете на снимките имат бюджета на София? Колко имат наследени десетки години липса на финанси и пълен хаос в държавите, за да се поддържа инфраструктурата? Май нито един.. Не търся извинения на политиците ни, но нека бъдем малко реалисти и прагматици! Не можем да сравняваме баби и жаби. По-важно в София е да се оправят тротоарите, подземната и надземна инфраструктура, да се санират жилищата, да се оправят паметниците на културата. Сега се прави метрото и околовръстния път, това никак не е малко.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  25. 25 Профил на arman_
    arman_
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Отговорът на въпроса... "кога ще имаме нови трамваи?", за съжаление е... "няма да е скоро". Бегъл поглед на програмата на вече избраната за кмет г-жа Фандъкова казва, че приоритетно е финансирането на метрото и подмяната на тройлебусите до края на следващата година. Нови трамваи няма да бъдат купувани преди да бъдат подменени релсите.... демек минимум 2014.

  26. 26 Профил на moreto
    moreto
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#5:"ugi"]Така че за състоянието на нашите сме си виновни в някаква степен и самите ние[/quote]
    Ти ако се чувстваш виновен, аз не! Не обобщавай. Освен това да се возиш в мръсен и счупен трамвай, предразполага и към действията, които си описал - драскане и повреди.
    А дали ще имаме хубави трамваи, ще каже Боко. Сигурно от там не се печели толкова, колкото от метрото (говоря за касичките на герберите).

  27. 27 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#21] от "lol":

    Остава обаче проблема със събираемостта. Контрольорите са се научили да подминават проблемни нарушители.

  28. 28 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#15:"VеnRus 2008"]Докато българина не се научи да пази, и най-новите и модерни мотриси да му се купят, само за един месец ще ги докара до същото състояние, в което са в момента.[/quote]

    Съжалявам, но не мога да се съглася. Аз досега българи да ядат в градския транспорт и да си изхвърлят мазната опаковка на пода не съм видяла, но германци (предимно млади, да, но са германци) виждам редовно. Досега българин да се вози с крака върху тапицерията на седалките не съм видяла, а германци- редовно. Същото се отнася и за французите, за люксембургците пък да не говорим... Влаковете от Франция и Германия редовно се шарят вътре и вън. Просто се поддържат, хора, поддържат се с много пари.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  29. 29 Профил на mafiyata
    mafiyata
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#15] от "VеnRus 2008":

    За жалост е така Венче. Балкански манталитет, такива сме си.

  30. 30 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#28] от "pourquoi":

    В Германия траваите са пълни с измет.. особено ако върви към/от гаден квартал... големи мутанти се возят...

  31. 31 Профил на gallodoro
    gallodoro
    Рейтинг: 409 Любопитно

    До коментар [#30] от "totilas":

    Мат*рял има навсякъде.

  32. 32 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Весело

    Аффтора да беше написал и колко струват билетчетата по снимките и щеше да стане ясно откъде идва разликата

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  33. 33 Профил на manowar197
    manowar197
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Хубави са трамваите на снимките,но да не забравяме,че по тези места никога е нямало комунизъм!Във всички държави с висок стандарт е нямало такива дери бей,като нашите комунисти и техните отрочета,които поколения наред обезкървяват България!

  34. 34 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#31] от "gallodoro":

    Аз се депесирам от трамваите във Франкфурт... пълно е с големи мутанти... за това гледам да ги избягвам...

  35. 35 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1101 Гневно

    До коментар [#4] от "clint_eastwood":

    Кво бе ? Не си доволен от новите тролеи, рейсовете мерцедес и метрото ? Искаш всичко отведнъж да стане. За една нощ. Е, няма как. Съжалявам. Постепенно. Тези неща са скъпи. Догодина вече всички тролейбуси ще са подменени. И на трамваите ще дойде ред.

  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#35] от "Симо":

    Кои мерцедеси? Тия 35 годишните ли? Или руските вагончета в метрото, втора употреба? Ми не, не съм доволен. Не искам да става за една нощ, не искам да става и по този начин.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#24] от "pourquoi":

    По принцип е така, има много друга работа. Но понеже се загаварихме за Белград - там няма европейското финансиране с което толкова се гордеят нашите политици. И градът е видимо по-чист, поддържан и добре изглеждащ. Виждал съм как се чисти при сняг - отлична организация. Фонтаните работят, улиците вечер са невероятни светли, сградите са със значително по-добър вид.
    В същото време ние ремонтираме стари трамваи за цената на купуване на нов или купуваме чешки тролеи с цена 450 000 евро единият.

  38. 38 Профил на gpatton
    gpatton
    Рейтинг: 638 Неутрално

    А ето и трамваите в Истанбул: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/66/Istanbul_tram_RB1.jpg

    Модерни, чисти, редовни. Най-важното - удобни при качване, не се налага възрастните хора да лазят на колене по стъпалата, като в софийските.

    Не е за пренебрегване и че пътниците са възпитани и културни, никой не яде банички и китайска храна, не говори по телефона, не разговаря шумно и не мирише на пот и немити зъби.

  39. 39 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 870 Неутрално

    [quote#5:"ugi"]Не че съм против, ама дали всички няма да писнат като стане билета 2-3 лв.[/quote]
    Снимка № 2 е на френски трамвай, който не прилича на японски експрес, а на френския ТGV, и е производство на същия завод ALSTOM, поставил рекорд от 574,8км/ч.
    http://www.youtube.com/watch?v=8skXT5NQzCg
    Цената на билета 1.20 евро, почти 2 пъти по-скъп от нашите, но може да се ползва в продължение на 1 час, т.е. можеш да го ползваш за връзка с друг трамвай, или метро.
    В Сф също даваш по 2.40 лв., за да се прибереш.

  40. 40 Профил на lulumba
    lulumba
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Абе нали един такъв нисък трамвай от Хърватска го търкаляха преди 3 години пробно по Графа с 20 км в час и накрая го върнаха с потрошено окачване, че ония се бяха хванали за главите....

  41. 41 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#35:"Симо"]Догодина вече всички тролейбуси ще са подменени. [/quote]
    Още един куриоз, за софийските тролеи. Преди 3 г' е имало тург с участието на няколко фирми, спечелил го е МАН за нови тролейбуси, от дългите и гъвкавите, за към 280,000 Е/тролейбус. Няколко месеца след това търга се отлага. Миналата година се провежда нов търг, спечелен от ЕДИНСТВЕНИЯ участник: Шкода. Цена на тролейбус-над 450,000 евро.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  42. 42 Профил на lulumba
    lulumba
    Рейтинг: 474 Неутрално
  43. 43 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#39] от "shumkar":

    Пропускаш едни там дребни детайли около тия 1.20 евро - у Париж има некакъв данък върху доходите на работещите за градски транспорт, фирмите са задължени да плащат некакви пари за билети на работниците им, а отгоре на това и властта снася субсидии.

    У нас общината сложи данък градски транспорт върху заплатите помисли кво ще стане у форумо

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  44. 44 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    [quote#24:"pourquoi"]

    До коментар [#13] от "virgin":

    Само че Белград още не е започнал метрото си[/quote]
    Винаги като минавам от там се потрисам ,че цялото движение от международната магистрала им минава през града и местните камикадзета се правят на джигити)

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  45. 45 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    И за градския транспорт и за БДЖ-то трябва да се вдигнат цените, за да тръгне и качеството нагоре. Няма държва в света където за 15 лева да мааш гащи 250 километра с читава железница. Тука сме го обърнали на някакъв потресаващ социализъм където се субсидират пенсионери, цигане и други такива да обикалят без работа наляво надясно. От друга страна хората които работят и имат нужда от надежден, бърз и удобен транспорт са лишени от такава възможност, защото той изисква някакво адекватно финансиране...

  46. 46 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#37] от "virgin":

    Имам предвид, че ако те бяха тръгнали да правят метро, нямаше да имат пари за оновяване на трамваите.
    За да изглежда и да бъде поддържана София, е нужно да се оправят нещата, които споменах. Няма как да се почисти един тротоар, ако е разбит. Няма как да се махне снега и т.н. Те това си го имат направено отдавна, не се е разваляло и парите им сега отиват за трамваите. При нас парите отиват за метрото, което е по-важно от новите трамваи и за околвръстния път. А те пък не могат да си направят метрото. Европейските субсидии си ги имаме, защото водихме по-добра политика от тях. А и те получават помощи от Европа за околвръстния си път. Няма как да сравняваме, защото двата града имат различни начални проблеми, което води до различни приоритети. Едните имат едно, другите- друго. Това ми беше мисълта, затова и не можем да използваме техния пример.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#46] от "pourquoi":

    Метрото би следвало да се строи с евросредства, та не можеш да го включваш в сметката за трамваите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#47] от "Тони!":

    Напротив, може. Държавната и общинска политика е основната причина едни градове да имат нови трамваи, а други- не. Като сме си направили част от работата, е напълно нормално, да оберем и позитивите от нея. Както те са си направили част от тяхната работа навремето и обираха позитивите от нея. Ако следвам твоята логика, то отворената политика към Запада на Тито не трябва да се брои, а те имаха висок стандарт на живот и градовете им изглеждаха чудесно, заради нея.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  49. 49 Профил на muiiio
    muiiio
    Рейтинг: 1441 Разстроено

    Липсва ми Германия

    i have a 6th sense of humor
  50. 50 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Няма проблеми - през втория си мандат Фандъчката ще ни докара още по-ниски трамваи в София. Направо без колела ще са нашите. Или по-добре да направи градския транспорт от кучешки впрягове, теглени от софийските помияри. Така ще си реши и двата проблема - с транспорта и с кучетата!

  51. 51 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#47] от "Тони!":

    Забравих да добавя, че всички държави в ЕС използват еврофондове и това не се използва срещу тях, да се каже, че имат някакво едва ли не нечестно предимство пред други. Който на каквото си постели, нали знаеш . Точно затова и София няма извинения, както написах в първото си мнение, важно е обаче да имаме реалистична гледна точка. Правят се големи проекти, те взимат много ресурси, но има и какво да се прави друго преди да се мисли за обновяване на трамваите.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#51] от "pourquoi":

    Всъщност, това, което исках да кажа е, че Белградската управа генерира достатъчно приходи, за да си обнови трамваите. Софийската също би следвало да генерира подобни приходи.
    Метрото е с външно финансиране и не влиза в сметката. А Тито не е на тоя свят от доста време, пък и малко войни имаше в Сърбия, та това не може да се използва като аргумент.
    Ако парите за нови трамваи в София отиват за метрото, то къде са европарите за него?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    То хубаво си полафихме за еропейски трамваи, но викам като цел на втория мандат на самоковската дива да сложим някоя по- ниска летва. Примерно да може да се ходи по тротоара без минираните плочки да ти правят панталоните на гъз след всеки дъжд...

  54. 54 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#5] от "ugi":

    http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15_T

    ей това също не е лошо - като за месечна карта от 31 лева (4750 крони годишен prague opencard - http://www.ropid.cz/tarif/cenik-predplatnich-casovych-jizdenek-(plnocennych)__s189x1110.html).

    и винаги са навреме

  55. 55 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#53] от "lol":

    Тротоарите не влизат в гербавите идеи. Може още някое асфалтиране, и да разходим балите вече и извън страната. Че тук обиколиха всичко.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  56. 56 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1154 Весело

    Да направим траволатор!
    (подвижна пътечка)

  57. 57 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#5] от "ugi":

    а за студенти е още по-евтино - цената на пълната карта е нещо като тази за 2 линии в софия

  58. 58 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1384 Весело

    [quote#53:"lol"]на втория мандат на самоковската дива да сложим някоя по- ниска летва. Примерно да може да се ходи по тротоара без минираните плочки да ти правят панталоните на гъз след всеки дъжд... [/quote]
    Ай' стига ве!Още малко ще поискаш и равни тротоари? И да ги няма всички стърчащи 5 см' над тротоара остатъци от метални труби, бивши рекламни колонки/трафични знаци? Ама ха и изисквания имаш

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  59. 59 Профил на W140
    W140
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Отворете Гугъл Земя, над който и да е голям германски град. ще видите същите трамвай, които в София са под номер 22 и 23. Е, разбира се в много по-добро и реставрирано състояния са.

    Стари трамваи също си се движат по градовете в ''Европата'', но те минават по-скоро в туристическите части.

    Нека и тук да има, ама верно да не изглеждат като след световна война

    http://www.panoramio.com/user/1141979
  60. 60 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#52] от "Тони!":

    Пак не може да се сравнява. Те взимат заеми и системата им е различна. По-добре е да се сравнява с Букурещ, но и там нещата са различни, заради наследеното от чаушеско (и добро и лошо).

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  61. 61 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Ходи ли ли сте в Загреб да видите за какво става дума - абсолютно същото удобство и нови трамваи !

  62. 62 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#50] от "Deepdish":

    Идеята ти е много добра. Ще имаме най-атрактивния и еко транспорт в цяла Европа. Можем да почерпим опит от хората в щата Аляска.

  63. 63 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    Голяма тъпотия ще е бул.Витоша без трамвай !
    Ще останат само кафенетата и барове на мутраците ...
    Властта подпомага само акционерите в МОЛове

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  64. 64 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    Българските трамваи са наистина в окаяно състояние.
    Ето и трамваите в Атина.

    http://www.ypodomes.com/uploaded_images/247ff64a0f_tram_faliro.jpg
    http://3.bp.blogspot.com/-iqwtz8pTmIk/TYvk2AThgPI/AAAAAAAAVFY/UfLhi76AfPQ/s1600/%25CE%25A4%25CE%25A1%25CE%2591%25CE%259C.jpg

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  65. 65 Профил на Iliya Emilov Iliev
    Iliya Emilov Iliev
    Рейтинг: 466 Неутрално

    този трамвай в дясно на 5-тата снимка си е баш като нашите

  66. 66 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#61] от "ямболия":

    Според Б. Борисов ние сме по-напред от тях, така че не ми ги хвали.

  67. 67 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#63] от "comandante":

    Съгласен.


    До коментар [#64] от "EREBUS":

    Изглеждат ми космически спрямо нашите, ала не бива да се забравя, че Атина вложи много средства в инфраструктурата покрай последната Олимпиада.

  68. 68 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Ето колегат бъ52 е направил репортаж за трагичното състояние на железниците в швейцария. 21 век, а те са още на въглища. Ми прав е Бойко, че сме по- добре от Европа. Ама само мрънкала в тая държава...

    http://www.dnevnik.bg/photos/2011/08/26/1144936_chitatelska_fotogaleriia_s_paren_vlak_v_shveicarskite/?pic=1#picture

  69. 69 Профил на moreto
    moreto
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#33:"manowar197"]Хубави са трамваите на снимките,но да не забравяме,че по тези места никога е нямало комунизъм![/quote]

    Прав си, ама ето от Варшава, столицата на братската страна от соц.лагера.
    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:PL_Warsaw_PESA_swing_tram.jpg&filetimestamp=20100616162551
    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Pesa_Warszawa.jpg&filetimestamp=20090914141517
    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Tram-Warsaw.JPG&filetimestamp=20110609212314

  70. 70 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Като живущ в Базел да обясна. Тези трамваи са наистина много нови, поддървани и удобни. Но се движат само по някои линии - по останалите си се движат трамваи, които на външен вид по нищо не се различават от нашите. Раликата е че са ремонтирани и направени достъпни за инвалиди. Тоест и в богата Швейцария си броят стотинките и то при положехие че тези трамваи са местно производство. По линии 10 и 11 е започнала частична подмяна на съставите с още по-нови, но със сигурност ще отнеме години.

    Така че това което трябва да направи общината е 1во да обнови трасетата, които са в ужасно състояние и после да мисли как да ремонтира сега наличните и като последен вариант да се обмисли закупуването на нови мотриси. А Мафиянски да е трижди проклет затова, в което превърна Трамкар!

    До коментар [#36] от "Тони!":

    Руските влакчета ще са чисто нови - ако обичаш без популизми.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  71. 71 Профил на nya
    nya
    Рейтинг: 466 Неутрално




    [quote#67:"Читател"]Изглежат ми космически спрямо нашите, ала не бива да се забравя, че Атина вложи много средства в инфраструктурата покрай последната Олимпиада. [/quote]

    Дизайна на Пини Фарина...

  72. 72 Профил на gallodoro
    gallodoro
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#34:"totilas"]Аз се депесирам от трамваите във Франкфурт... пълно е с големи мутанти... за това гледам да ги избягвам... [/quote]

    Ти си знаеш най-добре. Пази се все пак.

  73. 73 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#69] от "moreto":

    Сега е момента някой софииски общинар да прочете коментарите под темата и ако има малко останало човешко достойнство да разсъди върхо пропиления си живот и да му сложи край.

    ама надали...

  74. 74 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    До коментар [#67] от "Читател":

    Да.
    Едно от най важните условия за да организираш Олимпиада е инфраструктурата на градът-кандидат.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  75. 75 Профил на onufrij
    onufrij
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Предполагам има стари мотриси на ниски цени в добро състояние.
    За автобусите научих едни цени, директно от хората, които отиват на запад и ги купуват.
    В града имаме две автотранспортни фирми - частна и общинска. Частната пазарува нови мерцедеси по 250 хил, но и стари мерцедеси по2-3 хиляди, които там сменят заради надхвърлени години и някакви екоизисквания. Цената е много ниска, поради липса на каквито и да е местни купувачи там.
    Общинската фирма ползва много на брой 40 годишни икаруси. Кошмар. Купуват и стари мерцедеси, рена, манове, но за по 20 хиляди. Същите, които частникът купува за по 2-3. Ясно защо. Има общи пари за пилеене, а да сложиш на джоб 15 хил от само един автобус, си е приятно занимание. Нали, другарю Гуцанов и др. К. Йорданов?

  76. 76 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Сравнихме, много са красиви и какво.. да напишем писмо на Дядо Коледа да ни донесе трамваи, може и да ни огрее..

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  77. 77 Профил на Теодор
    Теодор
    Рейтинг: 466 Неутрално

    И за нас русенци тия трамваи са от бъдещето, защото RATB кара някакви супер стари.

  78. 78 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Спокойно ,както се казва всяко зло за добро .след време от Европа ще се надпреварват да идват насам за да изживеят "приятни "Мигове возейки се в ретро трамвай и ретро влакове ..ако все още имаме някакви.

  79. 79 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#70:"anihilator_jack"]Тоест и в богата Швейцария си броят стотинките и то при положехие че тези трамваи са местно производство.[/quote]

    Ако можехме да вземем малко от прагматизма на германоезичните държави, щеше да е супер. Аз трябваше да живея в такава, за да се науча, че не количеството пари сами по себе си, а това че се използват разумно, е голямата разлика между тях и нас (и други балкански и южни народи като цяло).

    От държавно, през общинско до съвсем лично ниво, хората са много прагматични, дори бихме ги нарекли "стиснати" от наша гледна точка. Мислят всяка стотинка къде и как се дава и не харчат само за да е ново и красиво и да изглежда богато, а защото имат нужда от въпросното нещо и чак като последица всичко е ново, красиво и богато.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  80. 80 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 583 Неутрално

    А ето ги и в Истанбул как изглеждат - пак модерна работа http://www.panoramio.com/photo/2557227

  81. 81 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Просто е - плащайте си билетите/картите..

  82. 82 Профил на pantarea
    pantarea
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#81] от "Добре Облечен Бизнесмен":
    Напълно съм съгласен и подкрепям! Да се подобри системата за таксуване и да се засили контрола, без отстъпки по етнически признак.

  83. 83 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#8] от "Тони!":

    Коя мотриса е ремонтирана за 1.8 млн искам да знам???





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK