Предлагам няколко снимки на трамваи от градове в Европа, а читателите да ги сравняват с тези в София.
На снимката:Трамвай в Базел, Швейцария
Трамвай в Страсбург. Прилича на японски експрес.
Трасето на трамвай в Страсбург. Гладко окосена трева, няма масло, няма джигити с коли.
Трамвай в Амстердам
Трамвай във Виена. Претендират виенчани, че това е най-ниския трамвай в Европа. Не знам, но всички на снимките са невъзможно ниски за нас софиянци
leprikons
Рейтинг: 466 НеутралноТова си го знаем, какво да направим, за да не изглеждат нашите като след световна война?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1472 НеутралноДо коментар [#1] от "leprikons":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМи да купуваме нови.
кинти
Рейтинг: 1319 НеутралноСнимка #3 - на доста места съм виждал подобно място за разкиране между дърветата. Защо, по &^@%#^#[email protected] . тук никой не прави подобни ?!
http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8Clint_Eastwood
Рейтинг: 830 Неутрално51% гласуваха за 5-годишното статукво на ГЕРБ. Като сме тъпи, тъпи ще са ни и трамваите.
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/ugi
Рейтинг: 581 НеутралноТо това с трамваите е много хубаво, ама една такава мотриса струва 4-5 милиона евро, прави сметка колко ще струва да се подменят всички наши... Не че съм против, ама дали всички няма да писнат като стане билета 2-3 лв. Защото специално в швейцарските съм се возил, но билетчето за 4 спирки беше по спомен 2,30 франка, което както и да го смяташ са почти 4лв. И отделно не видях някой гамен да драска с маркер вътре или да пори с джобно ножче тапицерията на седалките. Така че за състоянието на нашите сме си виновни в някаква степен и самите ние. Отделно давате и примери за едни от най-богатите градове в Европа. Вярвай ми, на доста места съм се возил и в трамваи, които са доста по-близки до нашите, отколкото до тези на снимките.
Но да, хубаво е да виждаме към какво трябва да се стремим и поздравления за хубава обиколка на Европа, която авторът е направил
Павел
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#1] от "leprikons": За начало, не избирайте Фандъкова...
http://ide.li/fen
Рейтинг: 8 Неутралноеми то бедните български бизнесмени това гледат - да си купят кола като западняка, къща като западняка, почивки като него и т.н. Ама си остава беден балкански субект, ако ще и 20 трамвая срела да си купиме....
Darth Plagueis
Рейтинг: 1472 НеутралноДо коментар [#5] от "ugi":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНямам против една такава мотриса да струва 4млн евро. Ние нашите, 40 годишните ги ремонтираме срещу 1.8млн, та не виждам сериозна разлика, като се сложи и много по-евтината поддръжка на новите мотриси. Проблема е ясно описан в коментар 4.
Virgin
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#3] от "кинти":
Наистина, трасетата по бул. "България" и по бул. "Борис III" са идеални.
didid
Рейтинг: 490 НеутралноАми защо да вдигат билетчето? По-добре да започнат да събират ЯКИ глоби на всички нарушители - паркирали неправилни, движещи се по тр.релси и т.н. На честна дума, че ще се променим, че ставаме "европейци", с показване на снимки, скоро няма да заприличаме на градовете от тези фотоси.
didid彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 488 Неутралноне е проблем с трамваите мисля. нови или 2-ръка се купуват относително лесно (вкл еврофондове, улеснения за експорт и тн). проблемът е трасето - вижте къде и по какви ресли пътуват "онези" трамваи и нашите, на изток от рая. оправянето на цялото трасе е много скъпо, трудоемко, и тн. като се оправи релсовия път, тогава да се мисли за нови трамваи. за съжаление.
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28zavoi1
Рейтинг: 466 НеутралноСофия има около 300 бр. мотриси. Минимална цена за нов трамвай - 2млн. евро. Каквото и да е правителството, никой няма да брои 1 200 000 000 лв. за подмяна. Това е гочивата истина!
Virgin
Рейтинг: 753 НеутралноДа добавим и Белград - там започна подмяната на старите трамваи с нов модел на испанската фирма CAF.
/CAF_%26_KT4_Tram_Belgrade.jpg
Ето и снимка:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33
ръпончо
Рейтинг: 1456 ВеселоЕ този трамвай от снимка № 5, го чакаме в София след 30 години.
Много народ тук се е взел насериозно! :)Bicho Raro
Рейтинг: 1445 НеутралноДокато българина не се научи да пази, и най-новите и модерни мотриси да му се купят, само за един месец ще ги докара до същото състояние, в което са в момента.
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannClint_Eastwood
Рейтинг: 830 НеутралноДо коментар [#15] от "VеnRus 2008":
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/Това пък са пълни глупости. Аз не съм видял вандализми по нови мотриси или автобуси, отдавна мина нагласата от началото на 1990-те "чупете - държавно е".
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2510 НеутралноТрамваи в София се движат от 14 януари (1 януари стар стил) 1901 г. това е традиция и част от културата на града !
Libertarianism is just anarchy for rich peopleОбаче сега МОЛ-културата изисква те да спрат за винаги !
Ей то така става когато властта взима решения вместо вас!
lol
Рейтинг: 1441 НеутралноСофия има пари, ама много се краде. Фандъкова е неспособна да се справи с проблема, така че тия трамваи ще ни легнат сигурно двойно. Което ги прави нерентабилни.
Като добавим и това, че повечето народ дето се вози се държи като прасе в кочина и желанието му да не плаща нищо... положението става трагично.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
dragalevski
Рейтинг: 466 НеутралноНа вандалско племе като нашето - 100 годишни трамваи, ако има! Може и с конска тяга, за да му мирише на родното място...
lol
Рейтинг: 1441 Неутралномежду другото, трябва да поемем по пътя на някои европейски страни. Скъпи билетчета за еднократно пътуване и доста прилични намаления за карти. Да се стимулират хората да взимат карти за да се усигори постоянен доход за транспорта и да се спре предаването на билетчета и прочее практики.
arch_
Рейтинг: 810 НеутралноПовечето стари трамваи в София все още са абсурдно високи. Трудно достъпни за възрастни хора, пък какво остава за инвалиди.
Прав е zavoi1, че не могат да се подменят изцяло наведнъж, но могат да се подменят поетапно.
Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
Рейтинг: 1384 Неутрално[quote#10:"didid"]По-добре да започнат да събират ЯКИ глоби на всички нарушители - паркирали неправилни, движещи се по тр.релси и т.н[/quote]
I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!Дългогодишен служител в софийската община ми каза че освен с дигане на коли, нямат законен начин да събират глобите. Което означава че и нещо малко в ЪЕЗИ закони трябва да се промени, и после да го спазват стриктно.
pourquoi
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#13] от "virgin":
Ако има път към рая, то има магистрала към ада.Само че Белград още не е започнал метрото си, което би погълнало целия им бюджет за трамваи, че и горница сигурно. Той е най-големия европейски град без метро и това е основен проблем при тях, чудят се от къде да вземат заем и какво партньорство да подпишат.
Иначе е много хубаво да се гледат трамваите, но колко от градовете на снимките имат бюджета на София? Колко имат наследени десетки години липса на финанси и пълен хаос в държавите, за да се поддържа инфраструктурата? Май нито един.. Не търся извинения на политиците ни, но нека бъдем малко реалисти и прагматици! Не можем да сравняваме баби и жаби. По-важно в София е да се оправят тротоарите, подземната и надземна инфраструктура, да се санират жилищата, да се оправят паметниците на културата. Сега се прави метрото и околовръстния път, това никак не е малко.
arman_
Рейтинг: 237 НеутралноОтговорът на въпроса... "кога ще имаме нови трамваи?", за съжаление е... "няма да е скоро". Бегъл поглед на програмата на вече избраната за кмет г-жа Фандъкова казва, че приоритетно е финансирането на метрото и подмяната на тройлебусите до края на следващата година. Нови трамваи няма да бъдат купувани преди да бъдат подменени релсите.... демек минимум 2014.
moreto
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#5:"ugi"]Така че за състоянието на нашите сме си виновни в някаква степен и самите ние[/quote]
Ти ако се чувстваш виновен, аз не! Не обобщавай. Освен това да се возиш в мръсен и счупен трамвай, предразполага и към действията, които си описал - драскане и повреди.
А дали ще имаме хубави трамваи, ще каже Боко. Сигурно от там не се печели толкова, колкото от метрото (говоря за касичките на герберите).
arch_
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#21] от "lol":
Остава обаче проблема със събираемостта. Контрольорите са се научили да подминават проблемни нарушители.
pourquoi
Рейтинг: 810 Неутрално[quote#15:"VеnRus 2008"]Докато българина не се научи да пази, и най-новите и модерни мотриси да му се купят, само за един месец ще ги докара до същото състояние, в което са в момента.[/quote]
Ако има път към рая, то има магистрала към ада.Съжалявам, но не мога да се съглася. Аз досега българи да ядат в градския транспорт и да си изхвърлят мазната опаковка на пода не съм видяла, но германци (предимно млади, да, но са германци) виждам редовно. Досега българин да се вози с крака върху тапицерията на седалките не съм видяла, а германци- редовно. Същото се отнася и за французите, за люксембургците пък да не говорим... Влаковете от Франция и Германия редовно се шарят вътре и вън. Просто се поддържат, хора, поддържат се с много пари.
mafiyata
Рейтинг: 581 ВеселоДо коментар [#15] от "VеnRus 2008":
За жалост е така Венче. Балкански манталитет, такива сме си.
totilas
Рейтинг: 868 НеутралноДо коментар [#28] от "pourquoi":
В Германия траваите са пълни с измет.. особено ако върви към/от гаден квартал... големи мутанти се возят...
gallodoro
Рейтинг: 409 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "totilas":
Мат*рял има навсякъде.
jubal harshaw
Рейтинг: 1441 ВеселоАффтора да беше написал и колко струват билетчетата по снимките и щеше да стане ясно откъде идва разликата
http://jubalharshaw.wordpress.commanowar197
Рейтинг: 237 НеутралноХубави са трамваите на снимките,но да не забравяме,че по тези места никога е нямало комунизъм!Във всички държави с висок стандарт е нямало такива дери бей,като нашите комунисти и техните отрочета,които поколения наред обезкървяват България!
totilas
Рейтинг: 868 НеутралноДо коментар [#31] от "gallodoro":
Аз се депесирам от трамваите във Франкфурт... пълно е с големи мутанти... за това гледам да ги избягвам...
Симо
Рейтинг: 1101 ГневноДо коментар [#4] от "clint_eastwood":
Кво бе ? Не си доволен от новите тролеи, рейсовете мерцедес и метрото ? Искаш всичко отведнъж да стане. За една нощ. Е, няма как. Съжалявам. Постепенно. Тези неща са скъпи. Догодина вече всички тролейбуси ще са подменени. И на трамваите ще дойде ред.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1472 НеутралноДо коментар [#35] от "Симо":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККои мерцедеси? Тия 35 годишните ли? Или руските вагончета в метрото, втора употреба? Ми не, не съм доволен. Не искам да става за една нощ, не искам да става и по този начин.
Virgin
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#24] от "pourquoi":
По принцип е така, има много друга работа. Но понеже се загаварихме за Белград - там няма европейското финансиране с което толкова се гордеят нашите политици. И градът е видимо по-чист, поддържан и добре изглеждащ. Виждал съм как се чисти при сняг - отлична организация. Фонтаните работят, улиците вечер са невероятни светли, сградите са със значително по-добър вид.
В същото време ние ремонтираме стари трамваи за цената на купуване на нов или купуваме чешки тролеи с цена 450 000 евро единият.
gpatton
Рейтинг: 638 НеутралноА ето и трамваите в Истанбул: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/66 /Istanbul_tram_RB1.jpg
Модерни, чисти, редовни. Най-важното - удобни при качване, не се налага възрастните хора да лазят на колене по стъпалата, като в софийските.
Не е за пренебрегване и че пътниците са възпитани и културни, никой не яде банички и китайска храна, не говори по телефона, не разговаря шумно и не мирише на пот и немити зъби.
shumkar
Рейтинг: 870 Неутрално[quote#5:"ugi"]Не че съм против, ама дали всички няма да писнат като стане билета 2-3 лв.[/quote]
Снимка № 2 е на френски трамвай, който не прилича на японски експрес, а на френския ТGV, и е производство на същия завод ALSTOM, поставил рекорд от 574,8км/ч.
http://www.youtube.com/watch?v=8skXT5NQzCg
Цената на билета 1.20 евро, почти 2 пъти по-скъп от нашите, но може да се ползва в продължение на 1 час, т.е. можеш да го ползваш за връзка с друг трамвай, или метро.
В Сф също даваш по 2.40 лв., за да се прибереш.
lulumba
Рейтинг: 474 НеутралноАбе нали един такъв нисък трамвай от Хърватска го търкаляха преди 3 години пробно по Графа с 20 км в час и накрая го върнаха с потрошено окачване, че ония се бяха хванали за главите....
Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
Рейтинг: 1384 Неутрално[quote#35:"Симо"]Догодина вече всички тролейбуси ще са подменени. [/quote]
I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!Още един куриоз, за софийските тролеи. Преди 3 г' е имало тург с участието на няколко фирми, спечелил го е МАН за нови тролейбуси, от дългите и гъвкавите, за към 280,000 Е/тролейбус. Няколко месеца след това търга се отлага. Миналата година се провежда нов търг, спечелен от ЕДИНСТВЕНИЯ участник: Шкода. Цена на тролейбус-над 450,000 евро.
lulumba
Рейтинг: 474 НеутралноЕй го на: cut=yes
http://www.monitor.bg/img/?id=199831&sz=0&
jubal harshaw
Рейтинг: 1441 ВеселоДо коментар [#39] от "shumkar":
http://jubalharshaw.wordpress.comПропускаш едни там дребни детайли около тия 1.20 евро - у Париж има некакъв данък върху доходите на работещите за градски транспорт, фирмите са задължени да плащат некакви пари за билети на работниците им, а отгоре на това и властта снася субсидии.
У нас общината сложи данък градски транспорт върху заплатите помисли кво ще стане у форумо
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2510 Неутрално[quote#24:"pourquoi"]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleДо коментар [#13] от "virgin":
Само че Белград още не е започнал метрото си[/quote]
Винаги като минавам от там се потрисам ,че цялото движение от международната магистрала им минава през града и местните камикадзета се правят на джигити)
lol
Рейтинг: 1441 НеутралноИ за градския транспорт и за БДЖ-то трябва да се вдигнат цените, за да тръгне и качеството нагоре. Няма държва в света където за 15 лева да мааш гащи 250 километра с читава железница. Тука сме го обърнали на някакъв потресаващ социализъм където се субсидират пенсионери, цигане и други такива да обикалят без работа наляво надясно. От друга страна хората които работят и имат нужда от надежден, бърз и удобен транспорт са лишени от такава възможност, защото той изисква някакво адекватно финансиране...
pourquoi
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#37] от "virgin":
Ако има път към рая, то има магистрала към ада.Имам предвид, че ако те бяха тръгнали да правят метро, нямаше да имат пари за оновяване на трамваите.
За да изглежда и да бъде поддържана София, е нужно да се оправят нещата, които споменах. Няма как да се почисти един тротоар, ако е разбит. Няма как да се махне снега и т.н. Те това си го имат направено отдавна, не се е разваляло и парите им сега отиват за трамваите. При нас парите отиват за метрото, което е по-важно от новите трамваи и за околвръстния път. А те пък не могат да си направят метрото. Европейските субсидии си ги имаме, защото водихме по-добра политика от тях. А и те получават помощи от Европа за околвръстния си път. Няма как да сравняваме, защото двата града имат различни начални проблеми, което води до различни приоритети. Едните имат едно, другите- друго. Това ми беше мисълта, затова и не можем да използваме техния пример.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1472 НеутралноДо коментар [#46] от "pourquoi":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМетрото би следвало да се строи с евросредства, та не можеш да го включваш в сметката за трамваите.
pourquoi
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#47] от "Тони!":
Ако има път към рая, то има магистрала към ада.Напротив, може. Държавната и общинска политика е основната причина едни градове да имат нови трамваи, а други- не. Като сме си направили част от работата, е напълно нормално, да оберем и позитивите от нея. Както те са си направили част от тяхната работа навремето и обираха позитивите от нея. Ако следвам твоята логика, то отворената политика към Запада на Тито не трябва да се брои, а те имаха висок стандарт на живот и градовете им изглеждаха чудесно, заради нея.
muiiio
Рейтинг: 1441 РазстроеноЛипсва ми Германия
i have a 6th sense of humorDeepdish
Рейтинг: 1441 НеутралноНяма проблеми - през втория си мандат Фандъчката ще ни докара още по-ниски трамваи в София. Направо без колела ще са нашите. Или по-добре да направи градския транспорт от кучешки впрягове, теглени от софийските помияри. Така ще си реши и двата проблема - с транспорта и с кучетата!
pourquoi
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#47] от "Тони!":
. Точно затова и София няма извинения, както написах в първото си мнение, важно е обаче да имаме реалистична гледна точка. Правят се големи проекти, те взимат много ресурси, но има и какво да се прави друго преди да се мисли за обновяване на трамваите.
Ако има път към рая, то има магистрала към ада.Забравих да добавя, че всички държави в ЕС използват еврофондове и това не се използва срещу тях, да се каже, че имат някакво едва ли не нечестно предимство пред други. Който на каквото си постели, нали знаеш
Darth Plagueis
Рейтинг: 1472 НеутралноДо коментар [#51] от "pourquoi":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВсъщност, това, което исках да кажа е, че Белградската управа генерира достатъчно приходи, за да си обнови трамваите. Софийската също би следвало да генерира подобни приходи.
Метрото е с външно финансиране и не влиза в сметката. А Тито не е на тоя свят от доста време, пък и малко войни имаше в Сърбия, та това не може да се използва като аргумент.
Ако парите за нови трамваи в София отиват за метрото, то къде са европарите за него?
lol
Рейтинг: 1441 НеутралноТо хубаво си полафихме за еропейски трамваи, но викам като цел на втория мандат на самоковската дива да сложим някоя по- ниска летва. Примерно да може да се ходи по тротоара без минираните плочки да ти правят панталоните на гъз след всеки дъжд...
vstoyanov
Рейтинг: 557 НеутралноДо коментар [#5] от "ugi":
ych-jizdenek-(plnocennych)__s189x1110.html).
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15_T
ей това също не е лошо - като за месечна карта от 31 лева (4750 крони годишен prague opencard - http://www.ropid.cz/tarif/cenik-predplatnich-casov
и винаги са навреме
Darth Plagueis
Рейтинг: 1472 НеутралноДо коментар [#53] от "lol":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТротоарите не влизат в гербавите идеи. Може още някое асфалтиране, и да разходим балите вече и извън страната. Че тук обиколиха всичко.
xmm
Рейтинг: 1154 ВеселоДа направим траволатор!
(подвижна пътечка)
vstoyanov
Рейтинг: 557 НеутралноДо коментар [#5] от "ugi":
а за студенти е още по-евтино - цената на пълната карта е нещо като тази за 2 линии в софия
Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
Рейтинг: 1384 Весело[quote#53:"lol"]на втория мандат на самоковската дива да сложим някоя по- ниска летва. Примерно да може да се ходи по тротоара без минираните плочки да ти правят панталоните на гъз след всеки дъжд... [/quote]
Още малко ще поискаш и равни тротоари? И да ги няма всички стърчащи 5 см' над тротоара остатъци от метални труби, бивши рекламни колонки/трафични знаци? Ама ха и изисквания имаш
I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!Ай' стига ве!
W140
Рейтинг: 595 НеутралноОтворете Гугъл Земя, над който и да е голям германски град. ще видите същите трамвай, които в София са под номер 22 и 23. Е, разбира се в много по-добро и реставрирано състояния са.
http://www.panoramio.com/user/1141979Стари трамваи също си се движат по градовете в ''Европата'', но те минават по-скоро в туристическите части.
Нека и тук да има, ама верно да не изглеждат като след световна война
pourquoi
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#52] от "Тони!":
Ако има път към рая, то има магистрала към ада.Пак не може да се сравнява. Те взимат заеми и системата им е различна. По-добре е да се сравнява с Букурещ, но и там нещата са различни, заради наследеното от чаушеско (и добро и лошо).
birdman
Рейтинг: 983 НеутралноХоди ли ли сте в Загреб да видите за какво става дума - абсолютно същото удобство и нови трамваи !
Читател
Рейтинг: 1577 НеутралноДо коментар [#50] от "Deepdish":
Идеята ти е много добра. Ще имаме най-атрактивния и еко транспорт в цяла Европа. Можем да почерпим опит от хората в щата Аляска.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2510 НеутралноГоляма тъпотия ще е бул.Витоша без трамвай !
Libertarianism is just anarchy for rich peopleЩе останат само кафенетата и барове на мутраците ...
Властта подпомага само акционерите в МОЛове
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 3057 НеутралноБългарските трамваи са наистина в окаяно състояние.
_tram_faliro.jpg AAAAAAAAVFY/UfLhi76AfPQ/s1600/%25CE%25A4%25CE%25A1 %25CE%2591%25CE%259C.jpg
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Ето и трамваите в Атина.
http://www.ypodomes.com/uploaded_images/247ff64a0f
http://3.bp.blogspot.com/-iqwtz8pTmIk/TYvk2AThgPI/
Iliya Emilov Iliev
Рейтинг: 466 Неутралнотози трамвай в дясно на 5-тата снимка си е баш като нашите
Читател
Рейтинг: 1577 НеутралноДо коментар [#61] от "ямболия":
Според Б. Борисов ние сме по-напред от тях, така че не ми ги хвали.
Читател
Рейтинг: 1577 НеутралноДо коментар [#63] от "comandante":
Съгласен.
До коментар [#64] от "EREBUS":
Изглеждат ми космически спрямо нашите, ала не бива да се забравя, че Атина вложи много средства в инфраструктурата покрай последната Олимпиада.
lol
Рейтинг: 1441 НеутралноЕто колегат бъ52 е направил репортаж за трагичното състояние на железниците в швейцария. 21 век, а те са още на въглища. Ми прав е Бойко, че сме по- добре от Европа. Ама само мрънкала в тая държава...
itatelska_fotogaleriia_s_paren_vlak_v_shveicarskit e/?pic=1#picture
http://www.dnevnik.bg/photos/2011/08/26/1144936_ch
moreto
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#33:"manowar197"]Хубави са трамваите на снимките,но да не забравяме,че по тези места никога е нямало комунизъм![/quote]
Warsaw_PESA_swing_tram.jpg&filetimestamp=20100 616162551 a_Warszawa.jpg&filetimestamp=20090914141517 m-Warsaw.JPG&filetimestamp=20110609212314
Прав си, ама ето от Варшава, столицата на братската страна от соц.лагера.
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:PL_
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Pes
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Tra
anihilator_jack
Рейтинг: 619 НеутралноКато живущ в Базел да обясна. Тези трамваи са наистина много нови, поддървани и удобни. Но се движат само по някои линии - по останалите си се движат трамваи, които на външен вид по нищо не се различават от нашите. Раликата е че са ремонтирани и направени достъпни за инвалиди. Тоест и в богата Швейцария си броят стотинките и то при положехие че тези трамваи са местно производство. По линии 10 и 11 е започнала частична подмяна на съставите с още по-нови, но със сигурност ще отнеме години.
Veritas odium parit obsequim amicosТака че това което трябва да направи общината е 1во да обнови трасетата, които са в ужасно състояние и после да мисли как да ремонтира сега наличните и като последен вариант да се обмисли закупуването на нови мотриси. А Мафиянски да е трижди проклет затова, в което превърна Трамкар!
До коментар [#36] от "Тони!":
Руските влакчета ще са чисто нови - ако обичаш без популизми.
nya
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#67:"Читател"]Изглеж
Дизайна на Пини Фарина...
gallodoro
Рейтинг: 409 Неутрално[quote#34:"totilas"]Аз се депесирам от трамваите във Франкфурт... пълно е с големи мутанти... за това гледам да ги избягвам... [/quote]
Ти си знаеш най-добре. Пази се все пак.
lol
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#69] от "moreto":
Сега е момента някой софииски общинар да прочете коментарите под темата и ако има малко останало човешко достойнство да разсъди върхо пропиления си живот и да му сложи край.
ама надали...
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 3057 НеутралноДо коментар [#67] от "Читател":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Да.
Едно от най важните условия за да организираш Олимпиада е инфраструктурата на градът-кандидат.
onufrij
Рейтинг: 696 НеутралноПредполагам има стари мотриси на ниски цени в добро състояние.
За автобусите научих едни цени, директно от хората, които отиват на запад и ги купуват.
В града имаме две автотранспортни фирми - частна и общинска. Частната пазарува нови мерцедеси по 250 хил, но и стари мерцедеси по2-3 хиляди, които там сменят заради надхвърлени години и някакви екоизисквания. Цената е много ниска, поради липса на каквито и да е местни купувачи там.
Общинската фирма ползва много на брой 40 годишни икаруси. Кошмар. Купуват и стари мерцедеси, рена, манове, но за по 20 хиляди. Същите, които частникът купува за по 2-3. Ясно защо. Има общи пари за пилеене, а да сложиш на джоб 15 хил от само един автобус, си е приятно занимание. Нали, другарю Гуцанов и др. К. Йорданов?
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 685 НеутралноСравнихме, много са красиви и какво.. да напишем писмо на Дядо Коледа да ни донесе трамваи, може и да ни огрее..
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоТеодор
Рейтинг: 466 НеутралноИ за нас русенци тия трамваи са от бъдещето, защото RATB кара някакви супер стари.
liion44
Рейтинг: 524 НеутралноСпокойно ,както се казва всяко зло за добро .след време от Европа ще се надпреварват да идват насам за да изживеят "приятни "Мигове возейки се в ретро трамвай и ретро влакове ..ако все още имаме някакви.
pourquoi
Рейтинг: 810 Неутрално[quote#70:"anihilator_jack"]Тоест и в богата Швейцария си броят стотинките и то при положехие че тези трамваи са местно производство.[/quote]
Ако има път към рая, то има магистрала към ада.Ако можехме да вземем малко от прагматизма на германоезичните държави, щеше да е супер. Аз трябваше да живея в такава, за да се науча, че не количеството пари сами по себе си, а това че се използват разумно, е голямата разлика между тях и нас (и други балкански и южни народи като цяло).
От държавно, през общинско до съвсем лично ниво, хората са много прагматични, дори бихме ги нарекли "стиснати" от наша гледна точка. Мислят всяка стотинка къде и как се дава и не харчат само за да е ново и красиво и да изглежда богато, а защото имат нужда от въпросното нещо и чак като последица всичко е ново, красиво и богато.
nage
Рейтинг: 583 НеутралноА ето ги и в Истанбул как изглеждат - пак модерна работа http://www.panoramio.com/photo/2557227
Добре Облечен Бизнесмен
Рейтинг: 868 НеутралноПросто е - плащайте си билетите/картите..
pantarea
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#81] от "Добре Облечен Бизнесмен":
Напълно съм съгласен и подкрепям! Да се подобри системата за таксуване и да се засили контрола, без отстъпки по етнически признак.
Софиянец
Рейтинг: 631 НеутралноДо коментар [#8] от "Тони!":
Коя мотриса е ремонтирана за 1.8 млн искам да знам???