Мразовитият градски транспорт в София

Красивият скреж по прозорците в трамвай 22.

© Стефан Станчев

Красивият скреж по прозорците в трамвай 22.



При условие, че метеоролозите предвиждат изключително ниски температури, а те се усещат с пълна сила навън, се предполага, че градският транспорт, за който всеки пътуващ плаща, трябва да бъде поне малко отопляван. На 31-ви януари, малко преди 9 сутринта, се качих на трамвай 22 (4208 номер на мотрисата), който предлагаше температура, няколко градуса по-висока от външната. Парното не работеше, една от вратите на задната мотриса не се затваряше добре, а абсолютен (все пак красив) скреж бе покрил прозорците. За съжаление това един от десетките, да не кажа и стотици лоши случаи тези дни, в които градският транспорт в София предлага тотален дискомфорт на пътуващите. След протестите на гражданите ватманката излезе разплакана и каза, че това е трети курс от сутринта и на нейната молба за ремонт на парното (от страна на диспечерите) й е било казано няколко пъти "Чакайте".


Коментарите оставам на вас!

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на darkwing
    darkwing
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Горката ватманка
    Щото ти ще се повозиш и ще помрънкаш, но до половин час ще слезеш, а тя ще кисне цял ден в тая студена консерва, и на следващия ден ще е пак там.

  2. 2 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Какво да се коментира , просто ужас ! Европейска столица ...дрън-дрън.

  3. 3 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#1] от "darkwing": Ватмана си е в кабинка и сигурно има парно .

  4. 4 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1410 Весело

    Стига мрънкали бре...

    Вместо да са доволни че получават 3-в-1: транспортно средтсво &х ладилник& интерактивно произведение на изкуството (в зависимост от пътниците и заскрежаването на дъха им по прозорците).

    А и фирмите за разпространение на замразени храни следва сериозно да са притеснени относно нуждата от услугите им

    Може и отдел "Закаляване на деца и болни" да открие някоя болница или санаториум - със съдествието на Адския Транспорт, разбира се...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    Тия дето щели да вдигат цената на услугата си?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на суматоха
    суматоха
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Е хайде, хайде, мисълта че Сф е най-добрият град за живеене би трябвало да топли....

  7. 7 Профил на edk
    edk
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Днес сутринта и в автобус 604 беше същата картинка. Не можах да снимам, защото ми замръзна телефона.

  8. 8 Профил на W140
    W140
    Рейтинг: 526 Весело

    може да се стопят жиците на отоплителната система, все пак това е ходещ музей.

    http://www.panoramio.com/user/1141979
  9. 9 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Цената на билета за автобусите трябва да стане 2 лв. Но и това не е достатъчно. Трябва много други условия, свързани предимно с управлението на дружеството, за да има нормални автобуси.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  10. 10 Профил на Shlosera
    Shlosera
    Рейтинг: 483 Неутрално

    "градският транспорт, за който всеки пътуващ плаща"
    Абсолютно невярно! От градски транспорт в който половината се возят безплатно нищо друго не може да се очаква... парното си е направо дреболия...

  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    Софийски Градски Транспорт = БДЖ 2.

    Очаквайте развитие! Скоро нещата ще избият на повърхността!

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  12. 12 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Трамваите са добре. А ся повозете от първа до последна спирка с някой Икарус. Червеният кръст, трябва да раздава вътре топъл чай и одеала...

    PHILIP
  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    До коментар [#9] от "кинти":

    Не ме разсмивай, моля ти се! Маршрутката до Ботевград (55 км) е 4 лева, ти за 5 светофара искаш 2 лева, хахахаха!

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    До коментар [#1] от "darkwing":

    Ватманите и шофьорите на софийския градски транспорт решават отчасти проблема, като масово не отварят първата врата, защото им духа. Не един и двама пътници висят в недоумение, или пък почват да тропат с юмруци, защото не знаят тази дребна подробност...

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  15. 15 Профил на suffermycurse
    suffermycurse
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Това е нищо. В 280 имаше 2 процепа в покрива, по средата на автобуса, и валеше сняг вътре. Даже беше натрупало 1 купчинка и съответно всички умираха от студ.

  16. 16 Профил на solgrav
    solgrav
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Жалка гледка но нищо ново и изненадващо. Автобус 64 всяка сутрин е същия. И това е от години,противно на всички стратегии и увеличения на цените за пътуване градския транспорт става все по-мизерен.Европейска столица...

  17. 17 Профил на Svetko
    Svetko
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Просто трамваят е прекалено празен (Гр)адският транспорт е планирал температурата да е оптимална при подходящо напълване на мотрисата, т.е. да висят хора от вратите.

  18. 18 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 221 Неутрално

    А защо трябва да става 2 лв, че не разбрах? В Истанбул примерно един жетон в градският транспорт е около 90 ст. при супер нови и чисти превозни средства, а да - и бързи и без чак такива тъпканици. В Будапеща е 70 ст., дори в Париж за цял ден карта е по-изгодно, а там всички знаем на какво викат градски транспорт и на какво ние До коментар [#9] от "кинти":

  19. 19 Профил на glupakat
    glupakat
    Рейтинг: 426 Неутрално

    НЕ РАЗБИРАМ ЗАЩО КВИЧИТЕ.ТА НАЛИ ТОВА Е НАЙ-ДОБРИЯ ГРАД ЗА ЖИВЕЕНЕ?БОЖЕ КАКВА ПЕРВЕРЗИЯ.

  20. 20 Профил на tsvety_gg
    tsvety_gg
    Рейтинг: 217 Неутрално

    И вчера в трамвай 18 и днес в № 6 ситуацията е идентична с показаната на снимките по горе. Днес дори една от вратите не успя да се отвори на поне 5 спирки, на една от спирките се отвори и затвори, точно, когато се качваше пътник и за "щастие" успя да затисне само чантата му. В обобщение, в европейския ни градски транспорт доволният гражданин може да се наслади на мрак, мизерия, кучи студ и непрекъснато дебнеща опасност да увреди здравето си или да бъде обран и всичко това след мощния апел на местната власт да оставим автомобилите си и да ползваме обществен транспорт, за да не задръстваме много добрия за живеене, град.

  21. 21 Профил на solgrav
    solgrav
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#9] от "кинти":

    Вдигането на цената на билета няма да направи транспорта по-добър,ще плащат пак едни и същи - имащите възможност или имащите съвест.

  22. 22 Профил на haokarapora
    haokarapora
    Рейтинг: 452 Весело

    Новите сравнително превозни средства по тролейбусна линия 4 например са с климатик,кабинката на ватмана не е затворена напълно и условията са съвсем други-топло през зимата,свежо през лятото!
    Аз,като тъпанар с карта без намаление имам желание да ги съдя,тези нахалници,като прибавим,че и тези които не го ползват транспорта де,участват с данъците си в държавните им дотации,не за само са за дело,но и за бой!

    haokarapora
  23. 23 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Поне да сложат кюмбета и да назначат огняри да сипват въглища в тях, щом не могат да се оправят с такива сложни отоплителни системи като сега съществуващите в трамваите. Ако пуснат и кюнците на кюмбетата по протежение на трамвая, сигурно ще се постигне нужния ефект.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  24. 24 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#18:"bj_int"]дори в Париж за цял ден карта е по-изгодно[/quote]
    Така ли? А на мен защо ми се върти към 6€ за дневна карта само за центъра?

    Поне по моите наблюдения, където е хубав транспорта, там е и скъп. Разбира се има и изключения (явно Истанбул е от тях - не съм бил та не знам). Но за съжаление не навсякъде където е скъп, е и хубав - а като гледам в София все по-скъп става, без да се подобрява значимо.

  25. 25 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Онзи ден пътувах с автобус 76, от онези оранжеви бракми, дето взехме на старо от Турция, кичещи се с гордата марка Мерцедес.
    Втората врата почна да не иска да се затвори. В продължение на 3 спирки шофьорът се опитваше да я оправи, накрая взе решение - залости я с една метла и така продължи по маршрута си. Хората отвън явно виждаха метлата и се преориентираха своевременно към други врати.
    Тия бракми толкова пъти се развалят... чудя се защо автобус 76 и 305 остават да бъдат с тия бракми, като почти всички други автобуси вече са нови, справка 204, 604, 306, 111....
    Все пак това е автобус, който свързва Младост (един огромен квартал) с центъра и Иван Вазов.
    И за това удоволствие пак плащаме същите пари, като за луксозните, добре отоплени и навреме идващи автобуси, като 204 например.

  26. 26 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    Искате да ви е топло ?? Дайте още пари !!! От вашите пари - нови карти , нови дребни селски номера ..)
    ТОВА е само един елемент от популизма на Боко Рапона - "градеж" на неговия популизъм , но с ВАШИТЕ пари :)
    И това на фона -на : около 56000 меверджии- пътуващи без пари , общинските чиновници , съветници и т.н. ..дансаджии и други 'ценни" работещи ..Като че ли САМО те работят в София - и трябва безплатно да се возят и , ако ,и когато се качат в обществения транспорт - и понеже САМО на тях им било студено- имат правото да НЕ си плащат превоза :))
    КОЛКО милиона ни струват ???
    А когато се сетите , че и едно малко "бербаловче"-на татко генерал от ДС- се "грижи " за финансите на Столична община , тогава да ви е ясно - ще ви "дерат" максимално , яко и последователно , в името на популизма на един рапон и една самоковска даскалка- избрахте си ги ..))))))

    BIG AL
  27. 27 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    До коментар [#25] от "Kotarak":

    "Тия бракми толкова пъти се развалят... чудя се защо автобус 76 и 305 остават да бъдат с тия бракми, като почти всички други автобуси вече са нови, справка 204, 604, 306, 111...."

    >>> Защото последните линии са на частни концесионери и при обслужването им е водеща икономическата целесъобразност - по-нисък разход, по-голяма запълняемост, по-висока скорост на придвижване (за да се въртят по-малко на брой коли), по-бързо слизане и качване (затова са нископодови).

    Докато в първия случай водещи са синдикално-партийнокасовие интереси. Затова се мандахерцат старите возила - хем бавни - т.е. повече персонал-синдикални членове, хем откраднатата нафта по-лесно се размива върху по-високия разход, хем можеш да изписваш резервни части за 7 милиона лева-които никой не може да провери, хем за обслужване на този "сложен процес" можеш да назначиш още 2000 души монтьори, инспектори, счетоводителки и др. администрация

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  28. 28 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    После стадото , като при Тошо, трябва да ползува САМО градския транспорт и да плаща , колкото решат ТЕ ...
    Индивидуалният транспорт е запазен - за мутрите , за джиповете им , за безплатните им паркинги , за властта , с две думи ..
    За да не забравяте , КОЙ ви управлява и на КОГО трябва да плащате , за да ви "управлява" ..))

    BIG AL
  29. 29 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#27] от "cinik":

    Описал си всичко точно и ясно. Само се чудя, защо тия линии все още не са ги отдали на концесия. Та те са най-натоварените линии в София.

  30. 30 Профил на edk
    edk
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#25] от "Kotarak":

    За 111 и 204 съм съгласен, че са нови, но 604 е малко по добре 0т 76.

  31. 31 Профил на mnodulgaregforma
    mnodulgaregforma
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Никога не съм разбирал, защо в рейсовете не работи парното, след като абсолютно нищо не коства на СКГТ - двигателят така и така си грее.

  32. 32 Профил на sclera_bg
    sclera_bg
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#26:"BIG AL"]...тогава да ви е ясно - ще ви "дерат" максимално , яко и последователно , в името на популизма на един рапон и една самоковска даскалка- избрахте си ги[/quote]

    Адски си прав, но всъщност през цялото време от 89 -та година досега София се ръководи само от "десни", "демократични", "сини" и прочее кметове. Не че ако имаше и червени и жълти нещата щяха да са по-различни де.

    [quote#25:"Kotarak"]Онзи ден пътувах с автобус 76, от онези оранжеви бракми, дето взехме на старо от Турция, кичещи се с гордата марка Мерцедес.[/quote]

    Винаги съм казвал, че хората които осъществиха тази "брилянтна сделка" (по времето на Софиянски, ако не се лъжа) трябва да бъдат публично обесени на площад Батенберг. Не знам що за идиот трябва да си за да купиш автобуси, на които половината прозорци нямат отваряеми части и в които през лятото можеш да умреш.

    и като каза, рече говорейки...
  33. 33 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1336 Весело

    Човека все парите каза "Чакай малко".

    Апокалипсисът апокалиптичен
  34. 34 Профил на Мусо Гоносуке
    Мусо Гоносуке
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#14:"cinik"]Ватманите и шофьорите на софийския градски транспорт решават отчасти проблема, като масово не отварят първата врата, защото им духа. [/quote]

    всъщност не я отварят щото им се замъглява предната врата и не могат да гледат в огледалото за задно виждане

  35. 35 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#22] от "haokarapora":

    Аз съм същия тъпанар. С карта. Мисля, че идеята е добра.

    PHILIP
  36. 36 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#34] от "pete_maravich":

    А бе във Виена няма такива преграждания по автобусите и се отварят всички врати, при това напълно!

    PHILIP
  37. 37 Профил на edk
    edk
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#31] от "mnodulgaregforma":

    Защото част от автобусите са с нафтови печки, а не топлината от радиатора. И при тая цена на нафтата, шофьора вместо да пуска печката, си докарва още една заплата.

  38. 38 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#37] от "edk":

    Ето по този повод съвестните граждани трябва да отворят вратата към кабинката на шофьора и да не му позволяват да си я затвори, гарантирам че парното ще се оправи в 99.9% от случаите.

  39. 39 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#9] от "кинти":

    Не е баш така. Цената на градски транспорт (цена/изминат път) в София е една от най-високите в европа.
    Само за пояснение: билета от 1 лв е за еднократно пътуване, а не както в повечето европейски градове, където се плаща за пропътувано време.
    Сори, ама градския в София е една голяма дупка.

  40. 40 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1316 Гневно

    Да си дупча билет ли??? Как пък не!

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  41. 41 Профил на herman-kardon
    herman-kardon
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#27] от "cinik": напълно съгласен с теб. нископодови са, поради изискванията, по които се купуват нови автобуси. като се замисля всички нови са такива. нископодови са и предимно, поради изискването да се возят инвалиди, но да, прав си, че това помага на всички пътници за бързо и лесно качване/слизане. 604 и 74, които теоретично са също нови, но ВМС, вече са доста зле. явно зависи и от фирмата концесионер. по повод проблема с гратисчиите - той на 100% никъде не е оправен, но поне в цивилизованият свят (а и в някои наши градове) е минимизиран, като качването става само при шофьора (показва се карта или се купува билет), или се създава едно работно място - контрольор в превозното средство (хем продава билети, хем проверява).

  42. 42 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    "За 2011 г. Столична община дотира градския транспорт официално със 104 млн. лв. Сега почти всеки десети пътник в градския транспорт в София пътува без билет, твърдят местните власти. На всеки 100 души в градския транспорт 36 пътуват с билет, а 54 - с карта, останалите - гратис."

    Това е цитат от вчерашна статия на "Дневник" за вдигане на цените за пътуване в София, но думата ми е за друго.

    [quote#9:"кинти"]Цената на билета за автобусите трябва да стане 2 лв.[/quote]

    Грубо казано в София на ден стават 1 млн пътувания /само от "Метрополитен" се похвалиха около Коледа, че са преминали границата от 220 000 пътувания на ден/. Оставям настрана пътуващите с билети и гратисчиите и приемам 500 000 пътувания с редовна месечна карта от 50 лева. Това прави
    25 000 000 на месец. Умножено по 12 става 300 000 000 годишно плюс 104 000 000 от общината /демек от моите и твоите данъци/ всичко 404 милиона лева приходи.
    Съвсем не е зле и ми се струва достатъчно за да се отдели някой и друг милион за ремонт и експлоатация на отоплителните системи в превозните средства.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  43. 43 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    До коментар [#42] от "ТНТ":

    "За 2011 г. Столична община дотира градския транспорт официално със 104 млн. лв."

    >>> Това беше на старите цени на бензина. 2011 година сумата ще удари според мен 150 милиона, тази година - 200, и общината ще е дотам. Колкото и да имат интерес да крадат, удвояване на бюджета за 3 години е прекалено. След което ще почнат кремиковските мизерии - бавене на разплащанията с доставчици, бавене на вноските в НОИ, синдикални протести срещу мерките за икономии, евентуално някое адвокатче ще напълни гушата покрай заведените дела от кредитори...След което - хай по пътя на Химко и Кремиковци...

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  44. 44 Профил на SELECT * FROM DUAL;
    SELECT * FROM DUAL;
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Същата история е и в автобус 113, свързващ метростанцията в Младост1 и Бизнес Парк София. Малцина днес се осмелиха да седнат на седалките с риск после да не могат да се отлепят или да си лепнат тежка простуда на бъбреците. Имаше и двама нещастни италианеца които направо ги съжалих - имаха неподправени физиономии на тих ужас по лицата си и на всяко отваряне на вратите на някоя спирка гледаха отчаяно дали не им е дошла спирката (понеже прозорците бяха абсолютно непроницаеми за видимят спектър на светлината)... Добре че останалите които редовно се возим по тази линия на икономическият просперитет сме развили усет кога рейсът е стигнал БПС... Та така

    Veni.Veneri.Vamoozi or Veni.Vermini.Vomini? That is the question...
  45. 45 Профил на MCM87
    MCM87
    Рейтинг: 374 Весело

    Като толкова мразите София, селянчета, си се завръщайте по родните места да си се возите в каручките на баба и дядо. Този град на нищо не прилича, защото е пълен с паплач от къде ли не, която освен да мрънка и да руши, друго не може!

    सत्यमेव जयते
  46. 46 Профил на asenovko
    asenovko
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#45] от "th3phix":

    Градския транспорт би трябвало да е на ниво, без значение дали си от Сф или не...а повечето 'селянчета' са много по-граждани от лумпени като теб

  47. 47 Профил на MCM87
    MCM87
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#46] от "asenovko":

    В София градският транспорт никога не е бил на ниво. Единствено метрото е нормално. Също така се съмнявам, че в градовете от провинцията положението е по-добро.

    Аз дали съм лумпен или не - не знам. Но поне мога да пиша на родния си език грамотно...

    सत्यमेव जयते
  48. 48 Профил на MCM87
    MCM87
    Рейтинг: 374 Неутрално

    А, и като започнете да си плащате данъците в София, тогава мрънкайте

    सत्यमेव जयते
  49. 49 Профил на asenovko
    asenovko
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Едното 'т' ли ме направи неграмотен..? А данъците не се ли плащат по местоживеене?
    [quote#47:"th3phix"]Също така се съмнявам, че в градовете от провинцията положението е по-добро. [/quote]
    Това е така. Но някога живях в Русе и там въпреки старите машини, вътре си беше топло и сухо...не знам сега как е

  50. 50 Профил на kiselo_mliako
    kiselo_mliako
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Такива снимки имам стотици, но съвсем не се бях сетила да ги кача тук.
    Имам и видео как се возим на отворена врата в автобус № 120 и заледените стъкла на автобус №305....и не само това...

    Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK