Градски транспорт и ЗДП

Как автобусите нарушават правилата всеки ден.



Това се случва абсолютно всеки ден на това кръстовище. Сигурен съм че има и други такива в цялата страна. ВСИЧКИ автобуси абсолютно винаги в час пик от най-дясна минават в най-лява лента и правят завой. Това нормално ли е? Или законите не важат за градския транспорт?

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Така трябва! Те возят повече хора отколкото колите на снимката умножени по 20.

    Във Виена го правят същото, при това абсолютно "законно" - просто бус лентата така е нарисувана

  2. 2 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    Път на автобусите трябва да се прави.
    Макар и понякога да са малко по-"пробивни", не мисля че те са проблема.
    Преценил е че трябва да зепи двойната непрекъсната, но пък може би е карал докрай в бус лентата, с което е облекчил всички шоферчета преди него.
    Или трябваше да движи в средната лента тромавото си спиращо обзора туловище от 50 метра преди сфетофара?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  3. 3 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 648 Любопитно

    правилно в Братислава градския транспорт са царе на пътя.дори законно са с предимство пред пешеходците.ако се налага правят луди маневри.времето на 100 човека в рейса е много по ценно от това на един пръдлйо дето го мързи да ходи и 100 такива наредени в колона...

    харпун
  4. 4 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    На семинарията е някакъв кошмар в пиковите часове. Това което прави автобусът, се прави от половината от тарикатите на кръстовището и лудницата е тройна. Но както каза chevyvolt, в рейса има сумарно точно толкова хора, колкото шофери в цялото задръстване. За пример - вчера пътувах в 88 от гара Пионер до Семинарията 40 мин, защото шофьорът не предприе маневрата от снимката.
    На бас, че възмутения Никола е сам в колата и от скука е почнал да щрака.

  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    Никола, кое точно забранява на автобусите да се престрояват бе момче?
    И как точно очакваш рейса да спира на спирките си, които са в дясно и да завие после наляво, където му е маршрута, с телепортиране ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на lekia
    lekia
    Рейтинг: 395 Неутрално

    това че го правят половината коли е значително по изнервящо наистина. Ама в крайна сметка какво излиза че ако спазваш правилата си балък и чакащ 1ч на кръстовището? Еми щом така трябва така ще "играем".

  7. 7 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    ЗДвП
    Чл.67. Водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да намали скоростта, а при необходимост и да спре, за да позволи на пътните превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници да извършат необходимите маневри, СВЪРЗАНИ с потеглянето им от обозначените спирки. Това не освобождава водачите на пътните превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници да вземат необходимите мерки за безопасност.

  8. 8 Профил на funordie
    funordie
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Това е забранено. Нямам против ГТ да правят такива маневри но след като се промени законът!!!

    Да попитам още имат ли право автобусите от ГТ да се движат и в две платна едновременно(справка кръговото на 4-ти километър) когато не са разчертани съобразно техните габарити!!!

  9. 9 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 672 Любопитно

    Никола, първо автобусите често не стигат до спирка, която е наблъскана с паркирали коли. Второ - гледам, че 88 си снимал. Ами че това му е маршрута на автобуса, бре, надясно ли да се престроява???

  10. 10 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Хайде бе хора, всички експерти се извъдихте, никола бил сам в колата, рейса путувал 40 минути. Всички сме хора на тази земя и законите трябва да са за всички.

    Само малко инфо за това кръстовище.

    1. Колите и рейсовете които завиват наляво навлизат в насрещното през двойна непресечена линия (това винаги е нелоялно и понякога доста опасно за насрещно движещите).
    2. Рейсовете и част от колите винаги минават през дясната лента която е отредена за десен завой и обикновенно е по празна защото сфетофара за дясно стои зелен много по дълго. Почти винаги рейсовете остават в лентата за надясно в положение червен светофар за направо и зелен за надясно. На това зелено минават 0 коли.
    3.Почти винаги светофара на семинарията(при дж баучер) образува задръстване така че автобусите и колите за направо се натъпкват върху вапцаров и учудващо остават насредата на кръстовището и съответно блокират завиващите от дж баучер към телевизионната кула....

    Нямам нищо против умовете от КАТ да седнат и да измислят спецални закони за рейс 88, но докато това не е направено минаването през 2 непресечена линия си е нарушение независимо колко хора возиш! Като цяло хора опомнете се няма добро оправдание да се правят нарушения.

    На това кръстовище ако му се удължи малко лентата за ляв завой, и се регулира правилно светофара на семинарията при дж баучер няма да има никакъв проблем, ще остане само хората да са културни и да се престрояват където трябва...

  11. 11 Профил на zavoi1
    zavoi1
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#1] от "chevyvolt":

    "Така трябва! Те возят повече хора отколкото колите на снимката умножени по 20. "...това го кажете като ви спре патрулка след като сте направили подобно нарушение. А, иначе много често автобусните шофьори правят и друго нарушение,...от лентата за напрево правят съответно ляв или десен завой. Много е дразнещо да видиш, че освен джигитите, който "прецакват" 3-4 будали наредили се чинно за завой на същото ниво да са и автобусните шофьори. Правилата са за всички! Никъде в правилника за движение не пише, че автобус може да прекоси двойна непресечена или или да сменя лентите за движение от както си иска, заради статута си на градски автобус да речем!

  12. 12 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Този се е престроил що годе на време. Виждал съм от крайна дясна лента да прави ляв завой

  13. 13 Профил на baba_minka
    baba_minka
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Трябва най-накрая българина тъп да разбере че в градовете автобусите са с предимство пред всички останали.Шофьорите гонят график и всяка секунда за тях е жизнено важна за да функционира тази система.Пусне ли мигач автобуса от градски транспорт задължително трябва да му се даде път а не шофьора му да става джигит застрашаващ живота на пътниците защото Сульо и Пульо (в това число и аз) са се качили на колите да си возят задниците.
    Шофьорите на рейсовете са готини пичове, винаги ги пускам когато мога и те винаги благодарствено вдигат ръка или цъкат аварийните два пъти.

  14. 14 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Весело

    Карайте велосипеди! Така ще осмислите онази архаична система, вградена в телата ви - мускулатурата. Ще усетите (може би) прилив на адреналин. Има вероятност даже да се почувствате живи.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#13] от "baba_minka":


    До коментар [#14] от "moriarti":

    Брей, не съм вЕрвал че ще напишете нормални мнения. Цъкам ви по едно плюсче с кеф и оптимизъм.

    И още чакам автора да обясни къде точно е нарушението.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Наистина къде е нарушението?! И каква част от автобуса минава върху двойната-непресечена линия?

    И ако половината от лешперите, дето се возят сами в колите си се бяха качили на автобуса, нямаше да има задръствания и автобуса щеше да върви без да прави "опасни" маневри.

    И аз съм шофьор и аз спирам на автобуса, защото гледната точка на пътниците в него е също толкова вярна, колкото и тази на Никола, който си мисли, че като е изчакал 10 секунди е бил ощетен.. Аман!

  17. 17 Профил на l1
    l1
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#14] от "moriarti":

    или умрели в това движение...нищо против велосипедите но с този манталитет на по силния най много да не стигнеш там за където си тръгнал-между другото и автобусите използват много манталитета на по силния и не винаги са прави в това но и ние сме лоши шофьори кой е отстъпил скоро на колега който е дал мигач за престрояване в друга лента...да се поставим и в положението на шофьорите от градския транспорт аз рядко издържам в тази лудница повече от два часа а те са осем и утре пак...как издържат не знам.

  18. 18 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Всъщност, от тези снимки дори е малко съмнително дали автобусът е в нарушение.
    На първата снимка не се вижда дали реално е сгазил двойната непрекъсната. Дори да го е направил, е било в непосредствена близост до мястото, където свършва прекъснатата линия. И то защото по-рано не е имало място, за да се престрои.
    Няма как автобусът да спира на спирки най-вдясно и да завива наляво без да се престрои.
    Навсякъде по белия свят общественият транспорт е с предимство в организацията на движението.
    В София няколкостотин метрова колона от автобуси не съм виждал, обаче редовно се виждат такива от леки коли с по едно дупе вътре и тук-таме по някой заклещен автобус, който трупа дебели изоставания от графика.
    Може би е крайно време да турят на колите на обществения транспорт отпред по един лекинко извънгабаритен булбар, на около метър височина, така по 50 см. да стърчи от двете страни. И да им дадат право да мачкат всички кретени, които са върху релсите, по спирките и т.н. На ВМА на спирката в посока "Петте кьошета" тролеите не могат да се престроят вдясно да спрат заради разни чукове, на които им скимнало да се изцвъкат точно там. На други места пак тролеите не могат да направят нормално завой, защото от наспирали галфони им падат тирантите като се опитват да завият от втора линия.

  19. 19 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 562 Неутрално

    А и друго - надявам се следващия път 88 да се вдвижи в средната лента или в лявата лента. Да видим какви снимки ще пускате тогава.

  20. 20 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Определено правилата трябва да са за всички. Обаче има малки нюанси все пак като става въпрос за градски транспорт и то в София! Казвам го защото съм карал подобно нещо макар и преди много години. На първо мяасто е начина на формиране на графика. Засичането на превозното средство е автоматизирано, подаването на информацията е в централен терминал и допустимото отклонение е +- 3 минути. Ако автобус или тролейбус направи повече от 15 минути закъснение не му се признава курса ( с изключение на извънредни задръствания които се въвеждат ръчно в терминала). Второ: повечето шофьори са изключително нетолерантни към преминаващите автобуси. Тук не говорим само за неосигуряване на предимство, а за опасни маневри които карат шофьора на автобуса рязко спиране. А рязкото спиране събаря всички пътници в салона, има дори случай на излетели през предното стълко пасажери заедно с тръбата на която са се хванали!!! Трето: съществуват редица спирки на която ако спре автобус (например крайно дясно) му е много трудно ако не и невъзможно да се пристрои в крайно ляво платно, просто пътната маркировка е поставена безумно.
    Така че при всяко осъждане на дисциплината на шофьорите от градския транспорт трябва да се подхожда по-кротко и по-умерено, а следващия път когато срещнем автобус по-добре да го пуснем да си ходи по маршрута, вместо да го снимаме с телефона какви ги върши.

  21. 21 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    Нека автора да не се сърди на шофьора на автобуса, а да помисли защо му се налага да прави нарушение. Какво друго му остава - не може да тръгне половин час по-рано, за да изчака задръстванията, не може да мине маршрута с велосипед, не може да забави графика си, ако не иска да си загуби работата или сериозна част от доходитв...

  22. 22 Профил на baba_minka
    baba_minka
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#15:"Тони!"]Брей, не съм вЕрвал че ще напишете нормални мнения.[/quote]
    Това което съм го казал ще го напише всеки който се повози в рейса не отзад на седалките а до шофьора.Заставайки на една крачка от него може да се гледа и в огледалата му и да се види реално какво е да се кара автобус в града.Това дълго животно да успееш да го гънеш между всякакви идиоти които качили се на колите си бързат да отидат да пият кафе или да напазаруват в някой мол е направо екстремно преживяване.
    Иначе аууу давай да ревем какви задръствания били и колко е натоварено движението докато стигнем до работа, а тези шофьори това работят и возят нашите деца и родители.И не само ги возят а носят на раменете си отговорността за живота им.
    Следващия път пак засичайте автобуси и ги псувайте, не ги пускайте да минат и правете всичко за да им пречите, но преди това погледнете дали вашето дете не е седнало на седалката до стъклото.

  23. 23 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1239 Любопитно

    ФАКТ е, че (сега се загледах кое е кръстовището) на това място е винаги голяма суматоха...
    Аз съм винаги за десен завой и лесно се оправям, защото в иначе дългата 300 метра опашка дясната лента върви без почти никакво чакане (за разлика от останалите).
    Но там точно масово се оформя дори четвърта лента в насрещното платно - лудница!
    Факт е също, че КАТ трябва да седнат да поразмишляват какво да правят. Никой не иска от тях да правят надлез (както се очаква да се случи на телевизионната), макар че би било добре.
    Не биха могли да направят дясната лента само за автобуси, защото тогава ояашката ще стига до околовръстното.
    Но биха могли да настояват да се добави по още едно платно от двете страни. Така ще остане само проблемът с каращите направо на този светофар (където е и най-голямата битка, защото лентата отсреща засега е само една)...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  24. 24 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#17] от "l1":

    Прав сте и вие, но все пак всеки участник в движението (с кола, без кола, с вертолет...) трябва да внимава. Аз карам велосипед в София от 1995-та и все още съм жив (Пази Боже!). Според мен, ако повече българи се качат на собствената си тяга, страната ни ще стане по-чиста, по-тиха и по-красива. Сега градовете са завзети от метални покриви, разкаляни паркинги, бучащи улици и над всичко това се стели отровен въздух. Аз ли съм луд, че ги виждам тези неща, а останалите (нормалните) ги приемат за "щастлив живот"?

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  25. 25 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#15] от "Тони!":

    Това е демо версия на новия ни софтуер. От утре - все така ще я караме. Вашето признание е много важно за нас. Аз лично отивам да удавя радостта си в каца с брезовски мискет (1993-та).

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  26. 26 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Това на снимките е абсолютно 100%-ово нарушение. Забранено е престрояването непосредствено преди кръстовището където вече има две непрекъснати линии. Пресичането на тези линии не е позволено на никое ППС. Изключение е само за извънгабаритни товари, които не могат да осъществят маневра без да ги пресекат.
    Аз също съм възмутен от демонстративните нарушения на автобусите от градския транспорт. Те трябва да се наказват сурово точно защото вътре се возят много хора. Масовите нарушения, които съм наблюдавал са пресичане на червен светофар и спиране на спирката в лентата за движение, вместо отбиване плътно до бордюра, където е оставено място за това. Много отдавна не съм се возил на автобус, но последния път когато се качих шофьорът говореше непрестанно по телефона си. Беше с хендсфри, но вниманието му беше отвлечено през целия път със сладки приказки. Виждал съм често и автобуси, които не си карат в бус лентата, а в съседната лента, както и автобуси, които се пристрояват в крайна лява лента 300-400 метра преди кръстовището.
    Естествено, срещал съм и много изрядни водачи, но най-силно впечатление правят наглите шофьори на автобуси.
    Разберете, че наглият нарушител трябва да се санкционира без значение дали шофира лада, скъп джип, лимузина, служебна кола, автобус или дори линейка. В закона са предвидени съответните изключения, но извън тях всичко друго е за наказание за да спрем да се ядосваме ежедневно и най-вече да има малко сигурност по улиците и пътищата.

  27. 27 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 535 Любопитно

    Кръстовището е абсурдно!

    Направо се минава доста бавно заради многото ТАРИКАТИ, които се предреждат от дясно и на практика лентата върви три пъти по-бавно!

    Когато чакам винаги свиркам и се ядосвам, обаче хората в началото на колоната, знаейки че ще минат пускат тарикатите без да се замислят, че хората зад тях ще трябва да изчакат още няколко светофара.

    Ако някой знае къде може да се подаде сигнал и евентуално да се сложи камера там - ше е от полза!

  28. 28 Профил на BGReader
    BGReader
    Рейтинг: 230 Неутрално

    А ти защо снимаш с телефона докато шофираш, а?! После викаш, че шофьорите от г(р)адския транспорт не спазват ЗДП...

  29. 29 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 672 Весело


    ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА

    Чл. 104а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 27.05.2002 г.) На водача на моторно превозно средство е забранено да използва мобилен телефон по време на управление на превозното средство, освен при наличие на устройство, позволяващо използването на телефона без участие на ръцете му.

    (4) (Нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Наказва се с глоба 50 лв. водач, който:
    .......
    6. използва мобилен телефон по време на управление на превозното средство, освен при наличие на устройство, позволяващо използването на телефона без участието на ръцете му;

    Отнемат се следите точки:
    За ползване на мобилен телефон по време на управление на превозно средство, без устройство “свободни ръце” - 6 точки
    --------------------
    ехх, Никола, Никола...

  30. 30 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    [quote#18:"nick_wolf1"]Няма как автобусът да спира на спирки най-вдясно и да завива наляво без да се престрои. [/quote]

    Като няма как шофьорите трябва да сигнализират началниците си и спирката да се премести за да има как. Защо са правилата и законите като не се спазват?
    Че е пресекъл двойната непрекъсната е напълно сигурно като се видят двете снимки и положението на автобуса на втората снимка.
    Виждам, че снимките са правени на кръстовището на Семинарията, а автобусът идва по Симеоновско шосе. Преди това кръстовище няма спирка, а дясната лента е "бърза" защото свети зелено за десен завой. Затова наглите шофьори изпреварват всички в дясната лента и непосредствено преди кръстовището се пристрояват. Ако не могат да се пристроят задръстват дясната лента и на колоната отзад ѝ свети зелено, но не могат да минат. Точно там шофьор на Мерцедес в опита си да се пристрои по начин по който се пристроява автобуса на снимката се натресе в задния калник на колата ми. Има ли нужда да казвам кой се оказа виновен? Не аз, разбира се. Същото би било и за автобусния шофьор.

  31. 31 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 535 Весело

    До коментар [#13] от "baba_minka":

    Чест и уважение!

    Без значение с каква кола съм рейс
    подаде ли мигач - веднага давам път!

    Прав си, че почти винаги благодарят.
    За жалост с тях рядко се съобразяват другите колегите на пътя.

    Чисто човешки погледнато професията им никак не е лесна, във автобусите винаги има много хора, а и не на последно място според правилника, подаден мигач от кола на градския транспорт му осигурява предимство.

    Според правилника те са си и с

  32. 32 Профил на angmar
    angmar
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Не разбирам за какво нарушение говорите. На 1-вата снимка пресича прекъсната линия, на 2-рата е в секцията на платното за ляв лявой, а не в насрещното.

    Ментор
  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#30] от "b_d_s":

    Автобуса е задължен да се движи в крайна дясна лента, освен, ако не се престоява. В този смисъл, това, че е бил в дясно, а пък не е имало спирка звучи неадекватно.
    Дали е пресякъл двойната линия е доста спорно. На първата снимка се вижда, че лявата задна гума на автобуса в този момент пресица линията и тя все още е прекъсната. Като се има предвид, че разстоянието между пунктира е около 4 метра, а ширината на автобуса малко по-малко, то дори и дясната задна гума да е настъпила двойната непресечена линия, то това е с няколко сантиметра.

    Тарикатите, за които говориш обикновенно застават най-отпред, или просто си стоят и запушват дясната лента, тук не виждам да е такъв случая.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#28] от "Васко":
    До коментар [#29] от "zidane":

    Нека да допуснем че Никола е шофирал с 0 км/ч и чинно е изключил двигателя преди да си извади телефона.

    Нека да допуснем че никола има даш борд камера (която може да прави и снимки).

    А вие защо се заяждате?


  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Весело

    До коментар [#25] от "moriarti":

    Похвално. Брезово е едно прекрасно градче, дори благородно ти завидях за кацата. Пожелавам все нови и още по-добри ъпгрейди.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#26] от "b_d_s":

    Аз съм изключително възмутен от факта, че над 80% от хората (съдейки по +/-) са на мнение, че закона може да се нарушава ако си в автобус.

    Никога няма да се оправим, никога!

  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Весело

    До коментар [#36] от "Genata":

    Още чакам някой да ми покаже къде автобуса нарушава закон, или поне правилник.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#37] от "Тони!":

    Този автобус е пресякл двойната линия, но не това е проблема, наистина я е пресякал за малко.

    1. Този автобус е изпреварил чинно чакащите нетарикати в лявата лента.
    2. Тъй като темата е ЗДП и Автобуси направи си труда да постоиш между 5 и 7 вечерта и преброй колко точно автобуса 94 ще минат през дясната лента която е за завой. Това е едно от нарушенията които затапват кръстовището и ги прави ВСЕКИ шофьор на въпросните автобуси.

    За да продължим темата на път за телевизионната кула 120 винаги минава през лентата за десен завой, и винаги го прави пред очите на полицая който точно за това следи.

    Най голямото извращение на което съм присъствал беше 120 спря на спирката на румънското посолства в ная лява лента (там са 3ленти +спирката) и отвори вратите на горките хорица да слизат ако им стиска...

  39. 39 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#37] от "Тони!":

    Пресича двойна непрекъсната линия в близост до кръстовището, където престрояванията са забранени. Вчера пред мен едно 88 мина на червено там (аз бях в обратната посока) с подобна маневра от дясно на ляво, но в самото кръстовище. Просто всички спряха и го изчакаха, без клаксони, без нерви. При всчки случай съм 100000% съгласен ,че на автобусите трябва да се дава предимство, особено на това кръстовище ! Това е едно от многото малоумни места в София.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#38] от "Genata":


    До коментар [#39] от "кинти":

    Аз пък твърдя, че не минава през двойна пресечена линия. И не виждам кое точно от снимките би доказало обратното. Тук говорим за конкретния случай, а това, че всички сме виждали автобусни шофьори да правят простотии е вярно. Виждали сме и шофьори на коли да правят още по-големи простотии. Та не мисля, че е редно да генерализираме.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на pinoki0
    pinoki0
    Рейтинг: 451 Неутрално

    този трябва да премине една лента и да се престрои във втората.

    На румънското посолство шофьорите на 120 трябва да прекосят 2 ленти за да се престроят към Черковна.

    Естествено много от тях няма да спрат на определеното място на спирката, просто им е невъзможно след това да се занимават с джигити.

  42. 42 Профил на Георгий
    Георгий
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#5:"Тони!"]И как точно очакваш рейса да спира на спирките си, които са в дясно и да завие после наляво, където му е маршрута, с телепортиране ли? [/quote]
    В случая това не важи - 88 няма спирка на тая отсечка! Прави десен завой доста преди това и си седи вдясната лента и накрая преди светофара чак цепи от крайна дясна в крайна лява. Наистина това е всекидневие там

  43. 43 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#37] от "Тони!":

    Аз пъм съм възмутен от неграмотни форумни изказвания! Първо аз бих искал да попитам автора къде точно се намира това кръстовище и има ли спирка от дясната страна на колата му точно преди кръстовището. Защото някак си си мисля, че такава спирка има и според вас как трябва да се престрои в този случай водача на автобуса? Някой от вас минавал ли е покрай метрото на Г.М. Димитров да види как е положението на светофара над метрото на пресечката Климент Охридски-Г.М.Димитров в посока от ТУ към метрото? От там минава маршрута именно на 88. Спирката му е около 30 метра преди светофара и е в крайна дясна лента с изграден джоб за автобуса. И след тази спирка 88 прави ляв завой. Та според вас как се прави престрояване за 30 метра от спирка с джоб през 2 ленти, за да стигне крайна лява лента? Автора на снимката можеше да е така добър да спомене дали до него има спирка, на която спира и 88, а не само да недоволства!

  44. 44 Профил на Георгий
    Георгий
    Рейтинг: 395 Неутрално

    А често точно там могат да се видят автобусите да карат и в насрещното! Да, знам, че не им е леко, ама при една катастрофа те ще утрепят 100 човека, а не само себе си... Така че май по-добре да си спазват правилата, а не да се оправдават с кофти маршрут в кофти град!

  45. 45 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    Да, автобусите правят такива номера, и слава Богу че някой се е сетил да им нареди! Защото не е редно, 120 човека в автобуса да чакат чинно в бавната лента наред със 50-тина собственика на бангии, всеки от които е сам в колата.

    ПС. В Западна Европа проблемът е решен още 60-те години с най-елементарна УКВ-техника. И на автобусите 2-ра ръка в София се вижда на таблото едно копче "Signal anfordern". С това копче, когато рейсът приближи кръстовището, си поисква зелен светофар и докато не мине, светлината не се сменя. Докато в частния сектор технологичното изоставане е скъсено до няколко години, в държавните сектори разликата се запазва като през социализма: 25 до 45 години.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#42] от "Георгий":

    И къде е нарушението тук? Че автобуса кара в най-дясна лента на база на:
    "Водачът на бавнодвижещо се пътно превозно средство задължително
    се движи в най-дясната пътна лента, освен при завиване или заобикаляне."

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на zlr
    zlr
    Рейтинг: 450 Весело

    Леле - какви шемети!
    Щото имало повече хора в автобуса - затова бил с предимство!
    Точно обратното - ГТ трябва да дава предимство, защото благодарение на моите данъци той изобщо движи!

    За справка - субсидията за ГТ за София за миналата година е над 100 млн.лв. (бюджет 90 + извънредни)

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#47] от "zlr":

    Движи се благодарение на данъците на всички. Колкото повече хора - толкова повече данъци. 50те човека в автобуса са платили повече данъци от самотния човек в колата. Освен това евентуално са платили и билетчета.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на yazkata
    yazkata
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#36] от "Genata":

    прохети законе бе момче, даваш предимство на автобусите и точка

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  52. 52 Профил на baba_minka
    baba_minka
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Каква драма какво чудо, скоро и самоубийства очаквам да започнат.
    Туй нещо шопа е странно животно, като му закъснява градския транспорт мрънка, като е навреме мрънка що се прережда автобуса на светофара...
    Явно са ви ниски данъците на колите в София и започват някои хора да наглеят, я Фандъчката да ги удвои че да намали малко трафика, явно от друго не разбирате.Така всички мрънкачи като се качите на рейса и ще разберете защо карат така шофьорите на рейсовете.

  53. 53 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Автобусът ако чака да го пусне някой ще си отвиси в дясната лента до края на смяната. И мен са ме дразнили, че направо тръгват и те изнасят, обаче в София няма друг начин.
    [quote#1:"chevyvolt"]Във Виена го правят същото, при това абсолютно "законно" - просто бус лентата така е нарисувана [/quote]
    А в някои градове щом автобусът даде ляв мигач всички са длъжни да му дадат път. За тези, които не знаят правилото е нарисувано на самите автобуси и пише на три езика (не и на български обаче).

  54. 54 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    За Автобусте на градски транспорт е голям кошмар, когато трябва да правят ляв завой. По Яворов автобус 413 след румънското посолство трябва да мине в крайна лява лента. Много често се случва да не може, защото никой не го пуска. Тогава шофьорите стават агресивни. Добре е автобусните шофьори да спазват правилата. Но задължително това трябва да правят и другите. Защото и аз съм съгласен, че е по-важно 100 човека да стигнат навреме, вместо един - двама с кола.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  55. 55 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тони!":

    На това място много пъти с очите си съм виждал същото нарушение от шофьори на автобуси - изпреварват всички чакащи отдясно и след това блокират движението докато се наместят в желаната лента. Други пък си спират в лентата за десен завой на зелен за завиване светофар и чакат да им светне зелено за направо. Зад тях всички висят и чакат. След това автобусът тръгва и хваща направо по трамвайните линии покрай оградата на семинарията, което може и да не е нарушение за автобус. Нещо подобно е и при хотел Хемус. Автобусите, които идват от към НДК се престрояват в ляво още веднага след спирката при Хилтън. Когато наближат кръстовището минават върху насрещните трамвайни релси и ако имат късмет изпреварват всички, които искат да завият наляво. След това спират на спирката на хотел Хемус, но на 2 метра от бордюра, така, че никой да не може да ги изпревари, което иначе е възможно, дори и при тесния двулентов път там.
    Не са виновни шофьорите, а лошата организация и липсата на контрол. Ето например - площад Македония. Има трамвайна спирка след светофара. Трамваят минава и спира. Спират и автомобилите и много от тях остават в кръстовището, което е дълго и шофьорите няма как да преценят да не тръгват, а и ако не тръгнат може да изпуснат няколко цикъла на светофара. Съответно блокират и напречно преминаващите автомобили когато им светне зелено. Затова там когато не работят светофарите задръствания няма.

  56. 56 Профил на Pux4o
    Pux4o
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Според мен е правилно някои ограничения да не важат за градския транспорт. В белите страни си има табелки коио го уреждат, но в БГ така или иначе на никой не му пука. Знам, че е малко дразнещо как го правят, но представи си цял ден да караш тоя голям автобус в тоя трафик и никой да не те пуска.

    Всичко се решава с чука и майката!
  57. 57 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#49] от "yazkata":

    Ще ми помогнеш ли бе.... "Момче"?
    http://www.kat.mvr.bg/zdp.txt

    Малко е тъпо да се правим че цитираме закона без да сме чели закона... единствено трябва да се дава път на автобусите когато излизат от спирка както е написал №7.

  58. 58 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Дали да се амбицирам с една фотосесия - автобуси на Градски транспорт и пешеходни пътеки...

  59. 59 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Днес гледам една кокошка излиза от кръговото на околовръстното и пернишката магистрала над суходолското езеро и изпреварва на ясна маркировка забраняваща това автобуса който се движеше пред нея и който трябваше да набие спирачки за да не се удари овцата челно, а тая през цялото време го псуваше и свиреше с клаксон.
    Гледам после на графа и Евлоги - пешеходци чакат. Младите - седят и чакат зелено.
    На фотографа не знам какво му пречи.
    Може би е некой кат тая коза:
    http://youtu.be/7Vh6MvNaahI
    Дъртаците тръгват пред колите смело и не им пука от светофара и какво свети той.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#55] от "b_d_s":

    Съгласен съм. Но това не важи за снимания случай.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#52] от "baba_minka":

    А, молим, нЕма как шопа да е виновен за всичко, а и се чувствам лично засегнат. При все, че в случая автобуса е напълно редовен, то в СКГТ са достатъчно за бой. От 4200 персонал, 2200 са им администрация. Нямат никакви създадени предпоставки и условия да избягват закъсненията, а варианти дал господ. Нямат никаква идея за оптимизиране на маршрутите. Там е една страшна трагедия, подобна на тая в БДЖ, просто не е узрял момента и за тях, но и това ще дойде в скоро време. Просто не е по темата.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#8] от "funordie":

    Имено. Всеки в БГ пищи както му изнася: ако се нарушава закон, който не ни харесва, се намират 500900 причини и оправдания за това. В случая, че рейса бил возил повече хора.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Весело

    До коментар [#62] от "Реконструктор":

    И кой закон точно се нарушава?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#63] от "Тони!":

    Пресичане на двойна непрекъсната, престрояване през 2 ленти.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  65. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#64] от "Реконструктор":

    Пресичане на две ленти може и да има, ама не на тия снимки. А престрояването през две ленти кво го забрани?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  66. 66 Профил на lekia
    lekia
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Нека да ви обясня понеже аз го снимах:
    Автобуса пътува по Сименовско от Дианабад посока семинарията. Номера е 102 въпреки това което пише отзад. Няма автобусна спирка поне 1 километър назад. Автобуса винаги кара в дясна лента много често запушва колите които искат да направят десен завой. Реално автобуса трябва да завие наляво и минава през две двойно непресечени линии непосредствено преди светофара . Това е нарушението - ако според вас е ОК не знам.

  67. 67 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 733 Весело

    Айде бе много те забави с 10 секунди престрояване.. Натисни една идея повече на следващата права и ще си наваксаш....Ама си е друго да качим нещо вързано с трафика и да циврим във форума...

    Eff U Greta
  68. 68 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 733 Весело

    До коментар [#66] от "lekia":

    Ми лек, като го видиш автобуса, мини в лявата лента, излез пред него цъкни десния мигач, разминете се и няма филм

    Eff U Greta
  69. 69 Профил на lekia
    lekia
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#68] от "lo_ridah":
    Абе лек стоях на на това кръстовище 30минути(защото бях от редовните). Автобусите минават най-отпред запушват движението и тези надясно и направо увисват докато не пресекат. Естествено има и тарикати с коли които нямаше как да снимам защото нямаше да се разбере че се престрояват. Обаче така автобуса спира/забавя 2 ленти за да си направи маневрата, нека си я прави 50м по надолу и няма да има драма. Или ако катаджиите си вършеха работата да спират поне нередовните леки коли щеше да е много по добре преминаването през това кръстовище!

  70. 70 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1391 Весело

    Абе да ви имам и шофьорите, БГ е и къса и тесна страна с малко пътища сичко е близо за к'во ривете. Елате да гледате що става в мегаполисите всеки ден по пиковете часове, това е в реда на нормалните маневри които трябва да извърша всеки ден, за да стигна до работа и където другаде ... щом никои не пострадал къв е проблема, плюс това за къде сте се разбързали като БГ е неефективна до безкрайност и в Ориента от 5 до 35 минути се счита в реда на нещата ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#69] от "lekia":

    Виж, не знам какво си видял, но това, което описваш няма нищо общо с това, което си снимал. На тази снимка автобуса не е в нарушение.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#69] от "lekia":

    Алоо автобусите са с предимство ти седиш и чакаш докато те минат ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  73. 73 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#59] от "Десен":

    Латинска Америка е просто уникати седеф, има го доста в ЛА ама Бразилия е направо за рисуване, като почнат да се псуват и обсъждат на средата на платното няма спиране ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  74. 74 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#71] от "Тони!":
    Разгледай добре втората снимка! Виж как е завъртян автобусът. Ясно е, че е пресекъл двойната непрекъсната, която му е отдясно. Направил го е по неписаното правило на по-тежкия и по-големия и тълкувайки превратно правилото, че другите участници в движението трябва да го улесняват при включването му при потегляне от спирка. Да, ама там спирка няма и освен това двойната непрекъсната не бива да се пресича. На това кръстовище този автобус се ползва със същите права както останалите ППС. Дали на снимката е автобус от градския транспорт, бетоновоз, такси, депутат в мерцедес, пенсионер в трабант, чиновник в лизингов автомобил, чалга-мутреса в черен джиБ е все едно! Правилата са за всички. Никой няма право на подобно престрояване. Аз понякога пускам така пред себе си определени индивиди, ако ме накарат да си помисля, че наистина са пропуснали момента да се включат. Защото и на мен ми се е случвало - давам си мигач да се престроя в съседната лента и изведнъж всички скъсяват дистанцията и не искат да ме пуснат пред тях. И тук става дума за ленти, разделени с прекъсната линия. Особено голям проблем възниква от това, че аз съм с нова кола, а този който идва отзад е с по-стара. И все едно съм виновен за това. Затова винаги когато мога си карам велосипеда, но лошото е, че често попадам на шофьори, които ме засичат както съм с велосипеда и започват разправии - да съм си карал само велоалеите и да съм знаел много когато си купя кола. Проблем, обаче, че на велоалеите пък срещам паркирали автомобили. Въобще оправия НЯМА!
    Затова гледам да не се ядосвам и откривам, че понякога дори като направя добро и на този, който не заслужава се чувствам по-добре.

  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#74] от "b_d_s":

    Втората снимка е след престрояването, та не виждам какво гледаме нея. Самото престрояване е заснето на първата, а там ясно се вижда, че линията е прекъсната, автобуса си е в правото си. Дали е било по силата на по-тежкия никой не може да каже, щото не сме били там. Задължението към градския транспорт е навсякъде, не само на спирка. И не виждам какъв ти е проблема с непускането. Мен винаги ме пускат. И аз съм с нова кола. Аз пускам, те ме пускат - не виждам особен проблем. Логиката, че е заради нова кола е леко... неадекватна

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на mnodulgaregforma
    mnodulgaregforma
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Брей, откъде се пръкнаха толкова стриктни водачи, да се чуди човек. Като толкова ви е мил ЗДвП, нека ви нацвъкат навсякъде бус ленти, да видим къде ще се движите тогава. Понеже това би затруднило изключително много движението, се надявам да проявите здрав разум и да пропускате рейсовете, щото всички сме в кюпа.

  77. 77 Профил на kiselo_mliako
    kiselo_mliako
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Авторе ,ти шофираше ли или снимаше ?
    Автобусите са с предимство, а не возещите се по 1 човек в кола които правят задръстванията в пиковите часове!!!!

    Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!
  78. 78 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    За 88 не знам, обаче всички автобуси по Евлоги Георгиев карат в най-лявата лента. От НДК до Орлов Мост са 2-3 спирки и по 2-3 пъти пресичат най-вдясно за да спрат, след това резват цялата колона и отиват в най-ляво, защото там трафикът явно върви с една идея по-бързо (все пак крайна лява лента е за джигити, нали така).
    Много са нахални. Нека си седят в дясна лента, даже да им я нарисуват с жълто да си е само за тях.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK