Асеновград - Чепеларе: 19 милиона на вятъра заради "дребно" недоглеждане

"С рехабилитацията ще бъде повишена безопасността на движение и комфортът на пътуване. Паралелно с голямото тежкотоварно движение на този път е и целият потенциал за туризъм на Родопите. Този проект е от изключителна важност за развитието на региона и е първа стъпка към изграждане на скоростна пътна връзка през Родопите към Гърция и Бяло море. Паралелно с голямото тежкотоварно движение на този път е и целият потенциал за туризъм на Родопите. Този проект е от изключителна важност за развитието на региона и е първа стъпка към изграждане на скоростна пътна връзка през Родопите към Гърция и Бяло море." (Из публикации в пресата). А ето така изглежда пътят три месеца след "рехабилитацията".

© Манол Пейков

"С рехабилитацията ще бъде повишена безопасността на движение и комфортът на пътуване. Паралелно с голямото тежкотоварно движение на този път е и целият потенциал за туризъм на Родопите. Този проект е от изключителна важност за развитието на региона и е първа стъпка към изграждане на скоростна пътна връзка през Родопите към Гърция и Бяло море. Паралелно с голямото тежкотоварно движение на този път е и целият потенциал за туризъм на Родопите. Този проект е от изключителна важност за развитието на региона и е първа стъпка към изграждане на скоростна пътна връзка през Родопите към Гърция и Бяло море." (Из публикации в пресата). А ето така изглежда пътят три месеца след "рехабилитацията".



Пътят Асеновград - Чепеларе (48.6 км), чийто ремонт на стойност 19 197 179 лева започна на 22 август 2012 и завърши "успешно" някъде през октомври, устремно се разпада. Строителят ("Виастройинженеринг" ООД и "Трейс груп холд" АД - според http://snaiper-bg.net) хитро е оставил около петдесетсантиметрова "ямка" между асфалта и новопоставения бордюр, където през есента се събира вода, а през зимата -- сняг.


Резултатът е предсказуем: само за около три месеца (а зимата е едва в началото си!) дебелият слой новонанесен асфалт осезателно се е изронил от страната на ямката. Здравият разум ми подсказва, че до края на зимата пътят ще се окаже труднопроходим и идната пролет отстраняването на "дребното" недоглеждане ще струва нови милиони. (Тук е мястото да си припомним, че тази пътна артерия е жизненоважна за фунционирането на целия регион - Смолянски окръг е единственият в България без железопътен транспорт.)



Чудя се дали ЕИБ (която според публикувана в пресата информация е осигурила 65% от финансирането) ще е склонна да даде назаем на държавата още няколко милиона? Вероятно не. Но бъдете спокойни, дами и господа: републиканският бюджет (другите 35% са дошли оттам) винаги е на разположение. 

Ключови думи към статията:

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1261 Гневно

    За такива безотговорни другари има т.н. места за лишаване от свобода - безусловно, а не условно!!!!

  2. 2 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 931 Гневно

    Сефте! Парите по джобовете, работата на никъде, ама споко новата поръчка пак на нас ще се падне!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5758 Неутрално

    така се забогатява в България !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Някой пак не си е довършил работата.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на puss_in_boots
    puss_in_boots
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Богата държава сме. Петоразрядни футболни отбори щом се возят на правителствени самолети, какво е за нас всяка година да асфалтираме някакакви си пътна отсечка.

  7. 7 Профил на bobacho
    bobacho
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Най-вероятно и магистрала Тракия ще се разпадне понеже е стоена от същите "компетентни" изпълнители и надзиравана от същите "компетентни" органи.

  8. 8 Профил на deltalink
    deltalink
    Рейтинг: 551 Разстроено

    Не знам, ни затвор ги лови, ни нищо. Според мен, затвор, глоби и сто тояги на голо на площада пред публика трябват!

    Как искаме нещо да върви и някой да дойде, като нямаме инфраструктура или, ако имаме такава, тя е еднодневка?

  9. 9 Профил на puss_in_boots
    puss_in_boots
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Най-интересното е, че колкото по-богата е дадена държава, толкова инвестициите й в инфраструктурата са по-качествени. Трябва да се направи едно проучване на колко години се преасфалтират пътищата в Германия (например) и на колко в България. Да не излезе, че ние плащаме повече от немците?!

    Богатият си прави сметката добре, знае цената на всичко. Затова е богат.

  10. 10 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 605 Неутрално

    На хартия 19 млн., но изпълнението не повече от 9-10 млн.

  11. 11 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 651 Любопитно

    Батко?

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  12. 12 Профил на puss_in_boots
    puss_in_boots
    Рейтинг: 434 Неутрално

    (в последният си коментар не визирам тези "богати", откраднали или добили по друг престъпен начин състоянието си).

  13. 13 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    Всичката ни работа е такава.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  14. 14 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Кой е рязал" лентичката" на завършен обект,а не е доизградена отводнителната странична лента.Министерсвото на Регионалното развитие сигурно има обяснение.

  15. 15 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 596 Гневно

    Моля автора да се извини за това, че побликува непълна и подвеждаща информация!
    На 55 % е рехабилитиран пътя Асеновград - Чепеларе
    29.10.2012 16:10 / Смолян / Новини
    Смолян. Строителството на пътя Асеновград - Чепеларе е на етап полагане на биндер, което всъщност е предпоследния пласт асфалтова настилка. След нея ще бъде положен износващия пласт. „Като финансово изражение работата по пътя е достигнала около 55 % от договорната стойност”, съобщи за Радио «Фокус» - Смолян Албен Родопманов – управител на фирмата-изпълнител на проекта. Оставащата работа е полагане на плътна асфалтова смес, ремонт на няколко съоръжения за канална хидроизолация и ремонт на декоративните подпорни стени, които са от страната на ската. „В началото на зимния сезон пътя ще бъде в много по-добро състояние в сравнение с минали години”, посочи още Родопманов. Цялата асфалтова настилка на практика е подменена, извършени са мероприятия, касаещи безопасността на движението, като са обезопасени скатовете. Родопманов заяви, че реконструкцията на пътя Асеновград-Чепеларе ще приключи в определения срок, който е през лятото на 2013 г.

  16. 16 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2040 Любопитно

    "отстраняването на "дребното" недоглеждане ще струва нови милиони" - това е и целта, която се "спазва" и със сигурност се знае от всички чиновници по веригата, от ЕИБ до незаменимите наши. Целта на всяка власт в БГ е Освояването на парите, а резултатите са последната им грижа. Качеството го "признава" само търпеливият мат`риал...

    Коментиране на анализираното, вече...
  17. 17 Профил на evgenye
    evgenye
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Нали има гаранция? Напролет да си направят ремонта и така всяка година да видим дали ще им излезе сметката?

  18. 18 Профил на Storan
    Storan
    Рейтинг: 660 Любопитно

    Тука е мястото да поставим въпроса: РЕЗАЛ ЛИ Е БОЦЕ ТЪДЯВА ЛЕНТИ И АКО НЕ Е КОЙ ГИ Е РЕЗАЛ?

  19. 19 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#15] от "vasill":

    И на мен ремонтът ми се стори недовършен, понеже никъде по света не се оставя ивица неасфалтирана между пътя и бордюрите!

    А на места се виждат следи от рязане, като снимка 5!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  20. 20 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 551 Весело

    Некой най-накрая ше земе да се сети, че голямото асфалтиране на Републиката е всъщност голяма кражба. Ама много голям зор бе.

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  21. 21 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Прави ли ви впечатление дебелината на "новия" асфалт на снимки 3 и 5.

  22. 22 Профил на c0ng0
    c0ng0
    Рейтинг: 388 Неутрално

    ...Обаче такава информация до предводителят Бойко не достига - на него отчитат само завършени магистрали и километри. И той сериозно си вярва колко е велик.

  23. 23 Профил на Manol Peykov
    Manol Peykov
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#15] от "vasill":

    Значи казваш, Василле, оставало последния слой асфалт да се сложи? А ямите, които вече са се отворили по краищата на новия асфалт(и до края на зимата зверски ще се уголемят) ще бъдат безболезнено запечатани с тази финална "плътна асфалтова смес" в рамките на бюджета? (Поне изотгорце -- защото кой го е грижа, че водата е прояла основата, върху която е положен асфалта, след като е запечатано и не се вижда?) Демек "спокойно, всичко е предвидено, пътят се руши в рамките на предвиденото"? Е, извинявам се за невярната "побликация", тогава...

  24. 24 Профил на kostedd
    kostedd
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Там би трябвало да има отводнителна канавка, те затова и не са асфалтирали това разтояние.

  25. 25 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До лятото,когато е и определения срок,пътят ще бъде довършен.
    Какви пари,хвърлени на вятъра,не е довършен,освен това има и гаранционен срок?
    Важното обаче е да се поджавка малко във форума,нали така?

  26. 26 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Абе тези Трейс, докога ще ги допускат до търгове за пътища. Не стига, че не спазват срокове, ами и мърлячи...

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  27. 27 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    Пожелавам на тоя, дето го е правил тоя път, предна дясна гума да му попадне в собственото творение, с каквато скорост обича да кара.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  28. 28 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    До коментар [#25] от "ret":

    И какво ще му довършват, ако се изрони до осевата линия? Още един хубав студ с обилен сняг, (а зимата едва започва) и ще му трябва не довършване, а почване отначало.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  29. 29 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Бързак търси сензация ! Снимките са автентични, но истината е малко по-различна...

  30. 30 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 442 Любопитно

    До коментар [#14] от "xalikarans":

    Лентичка не е рязана

  31. 31 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2609 Гневно

    1. Който е правил проекта без отводнителна канавка изобщо не е разбирал от пътища !

    2. Който е приел проекта с колко си затвори очите ?

    3. А строителя и той не разбира от пътища !
    Като е видял този ""проект"" е трябвало да сигнализира !

    4. А на пътя издаден ли му е Акт 16 ?

    И ако ДА -=- ЗАЩО ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  32. 32 Профил на Manol Peykov
    Manol Peykov
    Рейтинг: 497 Гневно

    До коментар [#29] от "ТМаринов":

    Каква е истината, Маринов? Отхапаните парчета по края на пътя са от новата настилка -- старата е на десет сантиметра под нея. Време ли не им стигна, или акъл да положат оставащите петдесетина сантиметра до бордюра? Там канавка никога не е имало и не е предвидено да има. Тръгни по пътя и ще видиш, че тези, дето съм ги заснел, далеч не са най-фрапиращите дупки -- просто няма много места за спиране, та спрях на първото възможно (чешмата между Бачково и Наречен) и се разходих триста метра по-надолу и по-нагоре.

    Да не говорим, че докато караш от Асеновград към Чепеларе погледът ти е все във въпросната канавка -- денивелацията между новия и стария асфалт е толкова голяма, че à ти се е подхлъзнало дясното колело, à си се ударил в скалата (или ако не в скалата -- в бордюра със сигурност!).

    Единствените места, където новата настилка е положена докрай по целия път са село Наречен и Нареченски бани. Значи може -- но не ни пука. Ще му мислим напролет. Когато новият път заприлича на нахапан от крокодил.

  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#15] от "vasill":

    Аха - износващия слой според теб се слага отстрани до бордюра, така ли?

    Тук виждаме нещо, което далеч не е изолиран случай - повечето нови проекти са в подобно състояние, писано е достатъчно за тях.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на Dimitar Illiev
    Dimitar Illiev
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#15] от "vasill":

    Добре, че сте се сетил да изтриете инструкциите "Да се публикуван под мнение №14, настроението да е гневно".

    Но за сметка на това в 5. клас сте спал и не знаете правописа на думата "пУбликувам". Идва от "публичен" (не "побличен"

  35. 35 Профил на spoko
    spoko
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#24] от "kostedd":
    Не е възможно канавката да е между асфалта и бордюра!

  36. 36 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    [quote#19:"Курт Данке за банна>Ердоган е клоун по професия!"]И на мен ремонтът ми се стори недовършен, понеже никъде по света не се оставя ивица неасфалтирана между пътя и бордюрите!

    А на места се виждат следи от рязане, като снимка 5! [/quote]
    Курти, не е баш така. Оставя се, ако искат да поставят до бордюрния камък вместо асфалт т.н. (термина не е български) "отводняващ канал" от бетон, като този в линка. Но това се прави само на къси участъци, и се взимат мерки течащата вода да не промие/измие/отнесе агрегатите под асфалта. Има чалъми, не ми се описават

    В случая обаче някой не го е направил, и течащата вода е отнесла трамбованите агрети. Което е почти фатално (или много скъпо за ремонт), защото трамбуването на такава тясна ивица до нужните 105% (има такова нещо) е почти невъзможно. Което в бъдеще почти сигурно ще причини и хлътването (?...осадка? липсва ми българската терминология) на всичко поставено там.

    В кратце-калпав изпълните, и още по калпав технически контрол

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  37. 37 Профил на Пламката
    Пламката
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#19:"Курт Данке за банна>Ердоган е клоун по професия!"]И на мен ремонтът ми се стори недовършен, понеже никъде по света не се оставя ивица неасфалтирана между пътя и бордюрите!

    А на места се виждат следи от рязане, като снимка 5! [/quote]

    Потвърждава се тезата, че асвалтът е оня особен материал, който се полага преди започване на изкопните работи....

    Крайно среден !
  38. 38 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    [quote#35:"spoko"]До коментар [#24] от "kostedd":
    Не е възможно канавката да е между асфалта и бордюра! [/quote]
    Възможно е, прави се това, но както трябва. Не след като течащата вода размие и отнесе трамбования материал под канавката.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  39. 39 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Аз като казвам, че не е хубаво целият строителен сектор в БГ да се сведе до 3 фирми на държавна издръжка... ама никой не ми вярва. Конкуренцията била лоша - ето ви резултата от цял сектор в олигопол на държавно изкуствено дишане.

    Governments never learn. Only people learn.
  40. 40 Профил на pandicha
    pandicha
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Ееееех, къде са сега КЕЧ подразделенията на БА да оправят резилите на трейс и нам си кои...

  41. 41 Профил на Стоян Стоянов
    Стоян Стоянов
    Рейтинг: 442 Неутрално

    И като се юрнаха всички да кълнат... СПОКОЙНО! Пътят още не е готов, пуснат е временно заради зимния сезон. Вероятно предстои на пролет затваряне на отсечките и довършване на тази ивица с асфалт или бетон, както се прави напоследък за планинските пътища където няма възможност за канавка.... Наистина е кофти че няма табели за тези недовършени места, обаче никой още не е рязал ленти та да говорите глупости=)

  42. 42 Профил на unused88
    unused88
    Рейтинг: 435 Неутрално

    изметете герб от политиката!!!!!

  43. 43 Профил на unused88
    unused88
    Рейтинг: 435 Неутрално

    и от управлението на държавата разбира се!!!!

  44. 44 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 660 Весело

    Това е нова технология...какво разбирате и вие от асфалт

    bigman
  45. 45 Профил на Manol Peykov
    Manol Peykov
    Рейтинг: 497 Гневно

    До коментар [#41] от "сссттт": Ало, шъткащия, първо мини да видиш, после ни успокоявай: откъртените парчета са от новия асфалт, приятелю. И не става въпрос за отделни отсечки, а за целия път. Единствените асфалтирани до бордюра отсечки (минах четири пъти и си водих записки) са в село Наречен (около километър) и в Нареченски бани (около 3-4 километра). Всичко останало е зарязано с 50-сантиметрово "долче" между края на асфалта и бордюра, където природните стихии се сношават. Както помежду си, така и с пътната настилка.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на Paprika
    Paprika
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Съседната ми улица "Костенски водопад" (за кв Гоце Делчев в София иде реч) я преасфалтираха миналата година, изцяло, от горе до долу.Точно 5 месеца след "пълната рехабилитация" на пътя, той пропадна почти по цялата си дължина. Преасфалтираха половината улица наново.Сега една година след това, улицата е нагъната от горе до долу, с канари и ями, има множество кръпки.Същото е положението с бул.Петко Ю.Тодоров, нагънат и с кръпки, с пропадания. Част от новите тротоари съпътстващи и новите булеварди също са в окаяно съсътояние, настилката е липсваща на места.Плочките са разместени и в тротоара има ями - пропадания.
    На бул. Данаил Николаев там където спират автобусите по спирките, асфалта се е "събрал" до тротоара от тежеста на постоянно спиращите автобуси.Зейнали са едни дупки. Той също е сравнително нов булевард.Даже съм си го документирала това.
    От едно известно време съм в разсъждения дали да не изпратя снимковия материал на комисаря по регионално развитие и да попитам дали би могъл ЕС да наложи еднакви стандарти за строителство на пътища из целия съюз, щото нас не ни ли натиснат със сила нищо няма да има.
    Иначе - Градим България.

    На 12 май с 27 номер
  48. 48 Профил на outside
    outside
    Рейтинг: 715 Любопитно

    ГЕРБ са си увеличили комсомолския отряд за писане по форумите.

    Гледам и доста нови регистрации има.
    Цв. Цв с новата придобивка до Несебър, ще има парички за още Матросовци.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    Това не е недоглеждане, а углавно престъпление... Строителите и собственикът на пътя да се благодарят, че българинът по принцип си е тъповат и не си знае интереса..... (минах преди месец)
    В този си вид пътят въобще не трябва да се експлоатира.... ама "простьо" докато се договеди и осъди изпълнителя/ собственика и ще са минали 10 години и давност ....
    Просотията ходи по хората, не по гората....
    Сега трябва да чакаме яка катастрофа с десетина жертви накуп, за да се размърдат властите....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  51. 51 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    До коментар [#49] от "Варненски":
    Няма да си посипваме нищо, драги!

    Пътят в този си вид при топло време и слънце е ОПАСЕН за експлоатация!!!
    "Дупките" по краищата до мантинелата са от 30-60 см дълбочина, което значи че всеки аФтомобил до 3 тона, ако "влезе" в дупката моментално изпада в "тежка" авария (липса на клиренс), създавайки възможност за верижна катастрофа поради многото остри, не дотам правилно проектирани, завои....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  52. 52 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 714 Неутрално

    какъв път е в ремонт, какво е това чудо? това там за нищо не става, не знам как се кара изобщо по него. защо не се споделят имената на хората, допуснали да се "асфалтира" по подобен начин?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  53. 53 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 451 Гневно

    Ремонтът не е довършен и догодина ще го довършат. Има си знаци че пътя е в ремонт. Ако искате да го затворим по време на ремонтът можеше и да е готов, но на хората който живеят там едва ли ще са много навити. Така че... някой от вас пробвал ли е да направи цялостен ремонт на жилището си, докато живее в него и колко време.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1149 Весело

    Ма между другото така като чета коментарите за пореден път се убеждавам, че си заслужаваме съдбата. Не че сме толкова тъпи и толкова бедни, ама сме много черногледи и все не ни е по угодата. Хак ни е.

  56. 56 Профил на outside
    outside
    Рейтинг: 715 Весело

    [quote#55:"Варненски"]Ма между другото така като чета коментарите за пореден път се убеждавам, че си заслужаваме съдбата.[/quote]
    Всичко може да си заслужаваме, ама мутра да ни управлява - това май е малко в повече

  57. 57 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Мисля че във форума вече мнението по въпроса е нееднозначно, но ми се ще да добавя нещо. Опасността с тези "новини от вас", е че тези новини се пращат от неинформирани хора, и може да се стига до истерии като тази във форума по-горе. Като начало ще кажа че съм родом от Смолян и често пътувам по този път, и не съм симпатизант на ГЕРБ и не искам да ги защитавам - просто мисля че е добре да се предотврати истерията и обичайния песимизъм с малко факти.

    1. Преди по този път нямаше бордюр вдясно на пътя. За да се сложи този бордюр, направиха изкоп, и положиха бордюрите, като ги циментираха заедно. Това се случи лятото.
    2. Работата по пътя съвсем не е завършила - снимките са в участъка Асеновград-Бачково, а по-нагоре към Хвойна и Чепеларе преди падането на снега все още се полагаше нов асфалт, така че ремонтът съвсем не е завършил, камо ли да е откриван обекта и да са рязани ленти.
    3. Асфалт никога не е полаган между съществуващия път и бордюра досега, така че няма как да се изрони (а и как да се изрони 20см асфалт, кой кара до бордюра!?). Тук е манипулацията на тази снимка и текста към нея.

    Защо е така?

    Като че ли по много проекти дейностите не се изпълняват на малки участъци, а всеки стадий се изпълнява по пълния участък, и така се получава че понякога участъци готови от 5 месеца изчакват довършването на участък на 30 км от тях, защото асфалтът се полага наведнъж. Същата беше ситуацията и в Смолян при смяната на тръбите под улиците - главната улица стоя с участъци с чакъл месеци, докато и последната тръба беше положена на другия край на града, когато най-после асфалтираха всичко. Защо е така? Не съм пътен инженер, но мисля че по този начин изпълнителят пести пари, защото е по-икономично да се наемат машините и да се ангажира асфалтовата база за период от 2 седмици и наведнъж да се свърши асфалтирането, отколкото през месец за по 2 дни да се ангажират въпросните ресурси. Може и да не съм прав, но ми се струва че това е логиката.

    Каква е поуката:
    1. Държавата явно одобрява плана на работа по проекта и може да наложи да се предават на участъци от по 5, 10 или колкото там КМ за да го няма това изчакване. Това ще повиши себестойността на проекта обаче.
    2. Държавата като възложител трябва да комуникира с клиентите (нас), и да обяснява какво и как се прави с думи прости (а не с табела която е написана на технически език и с малък шрифт), за да не може неинформирани хора да създават истерия.
    3. Медиите трябва да са по-консервативни в допускането на неинформирани коментари като този, ако искат наистина читателите да им имат доверие че не ги дезинформират. Най-малкото следва да се обърнат към възложителя и да разберат че там асфалтът не се е изронил, а никога не го е имало!

    Това последното е малко невероятно да се случи, защото Дневник вече осребриха сензацията с коментарите и постванията във фейсбук на тази статия.

    4. Обикновеният човек който праща такива новини - информирайте се преди да създавате истерия и недоверие в държавата ни. Пак доста невероятно да се случи - у нас е на почит това да си казваме че сме зле и да търсим доказателства за това навсякъде, а в този случай даже и да доукрасяваме манипулацията.

  58. 58 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#53] от "xpirate":

    и като изкара зимата в тоя вид, на пролет път ще има ли там, или само ями?

    [quote#57:"skeptichen"]Опасноста с тези "новини от вас", е че тези новини се пращат от неинформирани хора, и може да се стига до истерии като тази във форума по-горе[/quote]

    опасността е сериозна. примерно може да се окаже, че едни и същи участъци се ремонтират по два или повече пъти в годината. или че нарочно се оставят такива изкопи, за да има работа и догодина. как се кара по това нещо там, бе?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  59. 59 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Весело

    [quote#45:"mnoll"]Всичко останало е зарязано с 50-сантиметрово "долче" между края на асфалта и бордюра, където природните стихии се сношават. Както помежду си, така и с пътната настилка. [/quote]
    "Сношават"...Иначе казано, течащите води еб@ват м@м@т@ на настилките до бордюра, отмиват ги, и подкопават вече положения асфалт. Защото не са "запечатани" дори с временен асфалт (който после се реже, за да се положи т.н. "бетонната канавка". Пропуснах в предишен коментар да дам линк към нейна снимка:
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Vt_t6bQOEtIJ:kaveretshop.co.il/%D7%AA%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%93%D7%95-%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%AA-.html%3F%26sl%3Dhe+%D7%90%D7%91%D7%9F+%D7%AA%D7%A2%D7%9C%D7%94+%D7%93%D7%95+%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%AA&cd=6&hl=en&ct=clnk&gl=il
    [quote#46:"ret"]До коментар [#45] от "mnoll":

    А бе,ти тъп ли си или имаш температура?
    Колко още трябва да ти се обяснява,че пътят не е довършен?
    На 55% е завършен и 55% от парите са платени,гьотферен. [/quote]
    За него не знам, за теб съм сигурен че първата дефениция ти подхожда, аПЦолютно!!! Дори и ако си платено матросовче, което се 'фърля по амбразурите
    "Умнико", само СУПЕРКОРУМПИРАН (ИЛИ СУПЕРНЕКАДЪРЕН) тех'контрол би потвърдил каквото и да е плащане на изпълнителя, ако е оставил тази "естествена" канавка между положен асфалт и бордюр, на дължина повече от 50 м', без да се предприемат мерки да не се разруши вече извършената работа.

    Както ми изглежда, според снимките, и факта че тази "канавка" не е 50 м' а много по дълга, май за бой са всичките замесени. От проектанта, за това че познавайки топографията и метеорологическите условия, не е планирал предварително подходящата последователност на извършваните работи. Включая и дренаж/промяна на денивелацията по време на строежа на път в експлоатация. Кратно по еФтино от безкрайни ремонти на километри път построен неправилно

    Втория по опашката за бой е поръчителя! Барабар со' "експертите" му, които би трябвало да са достатъчно технически грамотни да видят подобни глупости.

    Следващия за бой е ръководителя на проекта/тех'надзора (не съм наясно с йерархията/системата) -този който ръководи, и наблюдава ежедневно, изпълнителя. По белите държави на този функционер се плаща 1,5-2,5% от стойността на проекта (и още 1-2% ако ръководи проекта от стадий "планиране", за да предотврати подобни издънки. Доказано че струва многократно по евтино от издънките

    И накрая идва и изпълнителя, който би трябвало да е достатъчно опитен, и технически грамотен, за да види подобни тъпизми още на хартия В такива мащабни работи изпълнителя не може да го играе "акъл' топлийка", и да изпълнява сляпо глупостите на проектанта, и веригата некадърници след него.

    Да уточня-от 68 не съм в България, и не познавам тукашните..."мурафети". Па и позабравих малкото професионална терминология, която учих в ИСИ, та за туй понякога звуча малце странно. Ама твърдя, от личен опит, че освен специфичните метеорологически и топографски условия, няма голяма разлика между правилата, и хронологическите операции, как да построиш свестен път в България, Иран, Кения, Никарагуа, САЩ или Израел

    Навсякъде се иска употреба на правилните материали, и тяхното правилно обработване по време на полагането им. И предотвратяване на недомислици като промиване/измиване на подасфалтовите слоеве на пътя по време на неговия строеж

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  60. 60 Профил на Manol Peykov
    Manol Peykov
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#57] от "skeptichen":
    Здравей, Скептико. Аз качих снимките, коментарът под тях също е мой. И след като изчетох всички коментари -- и научих, че пътят не е довършен, само 55% от средствата били усвоени, щял да се доработва идната пролет -- пак бих ги публикувал, дори да разполагах с цялата налична информация предварително.

    Не зная колко често пътуваш до Смолян (разбирам само, че си родом оттам). Аз съм пътувал по този път пет или шест пъти откак започна работата по настилката. Последните ми три пътувания през есента (новият асфалт вече беше положен, а въпросните "прояждания" още ги нямаше) минаха под знака на възмущението ми от недовършената настилка (не, не мога да се съглася със становището ти, че така се оптимизират средства!) и постоянното ми притеснение (и то при положение, че познавам пътя кажи-речи като петте си пръста) да не стъпя с дясното предно колело на автомобила си в огромната канавка, образувана между новонанесения асфалт и новопоставените бордюри.

    След около едномесечно прекъсване минах по пътя отново на 20-и декември и с ужас установих, че на места "ямата" видимо се разширява -- особено там, където склона вдясно от пътя е по-стръмен (понеже водата там се стича по-отвисоко). Бързах за среща в Чепеларе и се зарекох, че на връщане ще спра и ще снимам. По пътя наобратно, обаче, дупките не ти се навират в очите -- поради което така и пропуснах да спра.

    На 29-и декември поех отново по същия път, този път с дестинация Хвойна. Естествено, не се сдържах -- спрях на чешмата преди Наречен и накарах жена си и детето да ме чакат в колата петнайсетина минути. Изтичах на двеста-триста метра надолу и нагоре по пътя и заснех онова, което ми беше под око. Истината е, че по отсечката преди и след Бачково има още по-очебийни ями върху новата настилка -- но просто няма къде да се спре, за да ги снимаш. (Справедливостта изисква да споменем, че над Хвойна дупките намаляват -- навярно защото склоновете вдясно от пътя са по-умерени.)

    Да, разбрах, че пътят не е довършен. Абсолютно непростимо е, обаче, да бъде зарязан в този си вид (камо ли за няколко месеца, хеле пък за през зимата!). Защото като дойде пролетта ще бъде надупчен като швейцарско сирене ча-ак до средата на дясната лента. И ще трябва да го почват наново вместо да го довършват.

    Поздрави и дано най-важната връзка на родния ти град с околния свят най-накрая добие приличен вид -- аз го желая точно толкова, колкото и ти.

  61. 61 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#58] от "galio":
    говорите все едно лично сте строя ли път. Аз не съм!!! но може би за сметка на част от форумците тук си карам колата и това въобще не е единствения път който се прави така и е оцелял след това. Принципно напълно съм съгласен че често изпълнението на пътища е да кажем не много добро. Но хайде нека да го довършим. искам само да ви кажа че една магистрала я строят 2 години и недей да го изкарвате че все ки път като завали дъжд едва ли не трябва да се покриват долните пластове с найлон да не се намокрят!

    ПП: по въпросния път минавах преди месец. Има от този път има разклонение за чудните мостови. Дано намерят пари някой ден да го оправят пътя към тях, че сега там е 1ва, 2ра, 3та

  62. 62 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#59] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Ей го още един специалист Мошето,оня същия ве от ИСИ-то.И тоя същия ве плямпа за временен слой асфалт,иначе отмиване и подкопаване на вече положени пластове
    Къде си чул или видял отмиване на пластове за 6 месеца бе,Моше?В коя държава го има това,специалист?Дори и да отмие известна част от инертните материали(не агрегати както си писал)строителя го е предвидил.
    Юни месец пак тук под същата тема,може аз да я пусна.

  63. 63 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#61] от "xpirate":

    строЯл съм доста, да.

    въдушни кули, захарни мостОве ...

    затова и ги разпознавам като ги вИдим. ама по моите никой не мина, а по тия що народ се е нарЕдил ...

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  64. 64 Профил на PinotNoar
    PinotNoar
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#4] от "ПАВЛА":
    Е, не само, справедливостта изисква да се споменат шампионите, все пак страната е "само" на 45-то място по корупция - това е разбира се лошо, но съм против обобщаването по принцип, защото аз не съм спечелил парите си по този начин, познавам и много други предприемачи, от които има какво да се научи.

    Две неща на този свят са безкрайни - човешката глупост и вселената. За второто не съм съвсем сигурен.Айнщайн ....
  65. 65 Профил на expansip
    expansip
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#11] от "Леми Килмистър":

    Братко.

  66. 66 Профил на expansip
    expansip
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#57:"skeptichen"] Не съм пътен инженер, но мисля че по този начин изпълнителят пести пари[/quote]

    И аз не съм пътен инженер, но мисля, че по този начин изпълнителят пести пари.

    Ама не от моите данъци.

  67. 67 Профил на expansip
    expansip
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#15] от "vasill":

    Отговарям на теб, защото коментираш "гневно".
    Гледката е грозна и предвещава поне няколко катастрофи със смъртни случаи.
    При такива ями на пътя трябва да има МНОГО обозначителни знаци и светлини.

  68. 68 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#60] от "mnoll":

    Благодаря за отговора.

    Спор няма - състоянието в което е оставен пътя е недопустимо, бих добавил опасно - за съжаление обектът е 'зазимен' без да са взети подходящите обезопасителни мерки. На мен също ми е неприятно като минавам оттам и като всеки споделям тревогите от това какво може да се случи ако дясната гума попадне в този изкоп.

    Силно ме съмнява изобщо да е бил асфалтиран този изкоп, защото няма как да се 'изрони', защото никой не кара на 20см от бордюра, а и няма как 20см ров да се получи по цялата дължина на пътя (още повече за толкова кратко време). Не съм пътен проектант, но според мен този изкоп ще се бетонира за отводняване на пътя от дясната му страна. Дано да имаме тук пътни строители които да коментират.

    Не ме разбирайте погрешно - не оправдавам изпълнителя или възложителя на обекта за немърливостта, по-скоро се опитвам да разбера процеса им на работа, който е довел до тази ситуация, за да им зададем неприятните въпроси без те да могат да имат начин да се измъкнат от тях.

    Не съм журналист, но мисля че може да се започне с тези въпроси:

    1. Мислите ли че изкопът между платното и поставения бордюр създава опасност за пътуващите?
    2. Какви мерки разгледахте за обозначаване на опасния участък, и защо сте се спряли на тези които използвате? (най-вероятно отговорът ще е че има знак "пътят е в ремонт" и ограничение "40"
    3. Има ли опасност за съществуващата асфалтова настилка от водата която се събира в този изкоп до пролетта, когато той ще може да бъде запълнен?
    4. В какви срокове планирате да запълните изкопа?
    5. Как проекта предвижда да се отводнява пътя, след като вдясно сега има бордюр? Планира ли се канавка?

    Странно ми е да коментирам пътно строителство, защото съм абсолютен лаик. Затова и не подхождам с патос да коментирам неща които не разбирам, защото много лесно мога да създавам драма, и да манипулирам хората. Според мен по-щадящо за нервите на всички ни е да подадем сигнал към медиите да направят статия като проучат въпроса със специалисти и се консултират с МРРБ, ИАП, и изпълнителя.

    Иначе това което може би не сте забелязали бяха прорезите по пътя Пампорово-Смолян, където бяха отрязали настилката за запълване, след което община Смолян прекрати договора, за да се даде на друга фирма, и цяло лято от Смолян до Пампорово през един участък сме минавали с 5км/ч за да не си срежем гумите. Отново, нямаше никаква информация защо и докога - просто у нас държавата не общува - експертите не слизат от своя Олимп да обяснят на нас простосмъртните защо нещата се правят по определен начин. Може би не мислят че бихме разбрали, или просто на това не са ги учили във УАСГ - да общуват на не-технически език с обикновени хора. А ако обясняват това което правят, много по-лесно ще работят, защото всички ще разбират защо нещата се правят по определен начин.

  69. 69 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    [quote#62:"ret"]тоя същия ве плямпа за временен слой асфалт,иначе отмиване и подкопаване на вече положени пластове
    Къде си чул или видял отмиване на пластове за 6 месеца бе,Моше?В коя държава го има това,специалист?[/quote]

    Отмиване на откритите подасфалтни пластове го има във всички държави, в които идиотите оставят да тече вода в подобни "естествени" канавки. Има 'фатки това да не стане, ама не ги знаеш. А ТОВА специфично отмиване на вече положени пластове инертни мат'ряли (агрегати) ВСИЧКИ видяха на снимките в статията (освен теб). И подкопаване на такива И ПОД асфалтова настилка. И не след 6 месеца, а след 2-3 яки дъжда.

    Знаеш ли защо понякога се поставя настилка асфалт до бордюра (от която после се режат 40-50 см, за да се постави канавката от префабрикейтед бетон, ако по някоя причина не са я поставили вовреме)? Не знаеш, ама да ти кажа: Защото нужната плътност на инертните мат'ряли ( от насипна земя до градуирани по фракции ПОДХОДЯЩИ агрегати, не речна баластра с еднаква големина което виждам чат пат по "ремонти на улици" в София)) се постига просто, сравнително бързо и КРАТНО по евтино с ГОЛЕЕЕЕЕМИ вибрационни валяци. А на показаното в снимките каналче тази плътност НИКОГА няма да се достигне с малки валячета, или скачащи трамбовъчни "жабки", или 1 милион балъци отъпкващи тази ивица с колене/лакти/цървули/блъскне на темета.

    А без постигане на оптималната (в случая максималната) плътност на под'асфалтните слоеве резултата е предварително известен-хлътване на положения асфалт. НЕРАВНОМЕРНО!!! Което де факто го има по повечето пътища в България.
    [quote#62:"ret"]Дори и да отмие известна част от инертните материали(не агрегати както си писал)строителя го е предвидил.[/quote]

    К'о предвидил строителя ва, "умник"? Да насипе липсващото втори път? А трамбоването му?!? А измитото под съществуващия асфалт как ще го запълни-ще бута с крак чакъл под асфалта, без да го трамбова? Или ще резне малко асфалт, ще насипе нещо в ивицата, и ще го трамбова? С малки валячета, и НИКОГА няма да постигне същата плътност. И в резултат ЦЯЛАТА ивица ще хлътне, неравномерно.

    Аман от невежи матросовчет,а 'фъргащи се по форумните амбразури!

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  70. 70 Профил на dart_vather
    dart_vather
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#69] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    След това нямам какво да кажа повече, освен че всеки ден го гледам този път и ви казвам, че по-некадърно ремомтиране не съм виждал. От първия ден на ремонта се виждаше че това ще стане. Може ли да не асфалтираш пътя до край - пълна идиотщина. На всичкото отгоре докато беше сух пътят също е много опасен, особено вечер когато не се вижда добре. Едно леко минаване в дясно за да се разминеш с по-голяма кола и въпросната канавчица(дълбока около 10 см) те издърпва към скалата. Абе ужас и безумие .....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK