Асеновград - Чепеларе: 19 милиона на вятъра заради "дребно" недоглеждане

"С рехабилитацията ще бъде повишена безопасността на движение и комфортът на пътуване. Паралелно с голямото тежкотоварно движение на този път е и целият потенциал за туризъм на Родопите. Този проект е от изключителна важност за развитието на региона и е първа стъпка към изграждане на скоростна пътна връзка през Родопите към Гърция и Бяло море. Паралелно с голямото тежкотоварно движение на този път е и целият потенциал за туризъм на Родопите. Този проект е от изключителна важност за развитието на региона и е първа стъпка към изграждане на скоростна пътна връзка през Родопите към Гърция и Бяло море." (Из публикации в пресата). А ето така изглежда пътят три месеца след "рехабилитацията".

© Манол Пейков

"С рехабилитацията ще бъде повишена безопасността на движение и комфортът на пътуване. Паралелно с голямото тежкотоварно движение на този път е и целият потенциал за туризъм на Родопите. Този проект е от изключителна важност за развитието на региона и е първа стъпка към изграждане на скоростна пътна връзка през Родопите към Гърция и Бяло море. Паралелно с голямото тежкотоварно движение на този път е и целият потенциал за туризъм на Родопите. Този проект е от изключителна важност за развитието на региона и е първа стъпка към изграждане на скоростна пътна връзка през Родопите към Гърция и Бяло море." (Из публикации в пресата). А ето така изглежда пътят три месеца след "рехабилитацията".



Избори 2022

Пътят Асеновград - Чепеларе (48.6 км), чийто ремонт на стойност 19 197 179 лева започна на 22 август 2012 и завърши "успешно" някъде през октомври, устремно се разпада. Строителят ("Виастройинженеринг" ООД и "Трейс груп холд" АД - според http://snaiper-bg.net) хитро е оставил около петдесетсантиметрова "ямка" между асфалта и новопоставения бордюр, където през есента се събира вода, а през зимата -- сняг.


Резултатът е предсказуем: само за около три месеца (а зимата е едва в началото си!) дебелият слой новонанесен асфалт осезателно се е изронил от страната на ямката. Здравият разум ми подсказва, че до края на зимата пътят ще се окаже труднопроходим и идната пролет отстраняването на "дребното" недоглеждане ще струва нови милиони. (Тук е мястото да си припомним, че тази пътна артерия е жизненоважна за фунционирането на целия регион - Смолянски окръг е единственият в България без железопътен транспорт.)



Чудя се дали ЕИБ (която според публикувана в пресата информация е осигурила 65% от финансирането) ще е склонна да даде назаем на държавата още няколко милиона? Вероятно не. Но бъдете спокойни, дами и господа: републиканският бюджет (другите 35% са дошли оттам) винаги е на разположение. 

Избори 2022

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK