Вечна хоризонтална маркировка

Най-обикновено кръстовище в Германия, което минавам всеки ден от 18 години. За тези години нищо не се е изтривало, понеже е направено по добър начин.

© Курт Деликуртев

Най-обикновено кръстовище в Германия, което минавам всеки ден от 18 години. За тези години нищо не се е изтривало, понеже е направено по добър начин.




Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4714 Неутрално

    разликата е очевадна като едното е "СТОЛИЦА " а на снимките са някакви незначителни предградия !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Курт е поравил снимките с цветни очила

  3. 3 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Речено е, Бог изгражда мост под краката на смелия

  4. 4 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1280 Любопитно

    Модерните бои за хоризонтална маркировка съдържат и стъклени микро-перли, получени от рециклирано бутилково или прозоречно стъкло. Ефектът, който се получава е тип "котешки очи" - когато се освети от фаровете маркировката блести. Същото е и когато е осветена от слънцето или от нощното осветление по пътя. Не знам защо у нас не се използва, при наличието на толкова много отпадъчно стъкло!!!!!

  5. 5 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Така се прави, и то не от вчера, но ако започнат да боядисват така в България, то приятелските фирми няма да могат да бъдат наемани всяка година, за много пари, за да подновяват боята. Това важи за всичко - прави се некачествено, та да може догодина пак да има приходи за свои хора.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  6. 6 Профил на Dragomir Dimchev
    Dragomir Dimchev
    Рейтинг: 506 Неутрално

    За всичко си има правилен начин , от полагане на пеш. пътеки до управление. Докато в Германия избират правилния начин в България избираме обратното. Но не е защото сме глупави!
    А няма далавера така . От пътеките дето траят по 20 години без да са мръднали до прехода от комузъм към пазарна икономика.
    В И.Германия бяха защитени интересите на народа , докато в България трябваше да бъдат защитените интересите на ...някой друг .

    Одит на държавата от 90та година насам и лустрация за лица над 40 години за депутатски места!
  7. 7 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#6] от "dragomir.dimchev": Пътеки с трайност 20 години?!? Първо да се научим да полагаме асфалт с трайност ... поне 10 години ))
    "Кърпене" и архаична маркировка = хранилка за избрани )) Като приказката за керемидата

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  8. 8 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#7:"ь"]Пътеки с трайност 20 години?!? Първо да се научим да полагаме асфалт с трайност ... поне 10 години
    ---------------------------------
    Абсолютно вярно.
    +++++

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    За тези години нищо не се е изтривало, понеже е направено по добър начин.
    _____
    Я им хвърли зимата пясък , остави от близкия строеж самосвалите да излизат с буци чакъл и глина по гумите и това достижение на немската инженерна мисъл едва ли ще издържи повече от седмица!

    [quote#4:"Дедо Либен"]Модерните бои за хоризонтална маркировка съдържат и стъклени микро-перли, получени от рециклирано бутилково или прозоречно стъкло.[/quote]

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    Тъкмо се канех да пускам снимка на нашите т.нар. "велоалеи" и гледам сте ме изпреварили.

    http://www.dnevnik.bg/live/novini_ot_vas/2013/02/04/1996520_veloaleiata_po_bul_bukston_-_shte_ia_ima_li_do_proletta/

    Апокалипсисът апокалиптичен
  11. 11 Профил на velizario
    velizario
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#4] от "Дедо Либен":

    Използва се, използва се! Според фактурите на изпълнителите има и златни нишки за разкош

  12. 12 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#9] от "comandante": Това с камионите, на които не мога да им преброя осите, скапващи всичко де що е път в кварталите си е класика в жанра )) След "офанзивата", изниква поредната кооперацийка - тип прогимназия, построена кой знае защо върху 100% от площта на парцела и обградена с тотално разбити улици ))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  13. 13 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#4] от "Дедо Либен":
    Има износоустойчиви бои специално за маркировка. Цената им е по-висока от обикновените, но спестяваш след това от поддръжка и т.н.
    Обаче как да спечели оферта с такава боя, когато в последните десетки години всички търгове се печелят по критерий 'най-ниска цена'??? Затова и сме на този хал - никой не избира най-ефективната в дългосрочен план боя (защото сред вземащите решения няма специалисти, които да направят тази оценка), а се избират бои тип 'стрити керемиди'...
    А светлоотразителната добавка е разлика в технологията, а не боята. Добавят се кристали (ако щете вярвайте - най-вече Сваровски, но цената на една кофа 20кг с такива кристали е смешно ниска), след което се лакира още веднъж слоя...
    Доста по-скъпа технология е, и често се ползва за маркировката на пистите на летищата, и доста рядко при улична маркировка

  14. 14 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Харесва ми как всяко камъче по асфалта се вижда. В БГ всичко щеше да е една омазана кална консистенция.

  15. 15 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    [quote#5:"Dehumanizer"]Така се прави, и то не от вчера, но ако започнат да боядисват така в България, то приятелските фирми няма да могат да бъдат наемани всяка година, за много пари, за да подновяват боята. Това важи за всичко - прави се некачествено, та да може догодина пак да има приходи за свои хора. [/quote]
    Удари в десятката!

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  16. 16 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Всички иска качество, но като опре до плащане, всеки иска най-ниската цена. Ние правихме ремонта на покрив и аз исках качеството да е водещо а не цената, и така стана защото аз го платих, но познайте сега как всички съседи твърдят, че тази цена била висока, те щели да го направят за 50% от нея и т.н. Така че при този селски манталитет, скоро качество няма да видим.

  17. 17 Профил на Георги Симеонов
    Георги Симеонов
    Рейтинг: 563 Неутрално

    У нас хоризонталната маркировка е проектирана да изкара до следващия дъжд. Затова използват евтини материали, като варов разтвор ...

  18. 18 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1336 Весело

    [quote#13:"varna_11"]Обаче как да спечели оферта с такава боя, когато в последните десетки години всички търгове се печелят по критерий 'най-ниска цена'??? [/quote]
    Първо поръчителя трябва да е заинтересован от качествена работа, а не от далавери. След това е много просто и лесно: Топлата вода не е измислена вчера, и Тамани'хол е нарицателно име за корупция бая преди шашкънството на Московска

    Просто в документацията на търга, в глава "бояджийски работи/маркировка" се добава подобен на следния текст: Маркировка на пътни знаци, положени по технология....с боя от тип ......или равнокачествена, според преценката на поръчителя". После тех'контрола чете (И РАЗБИРА) инструкциите на производители на материали за хоризинтално маркиране, и следи по време на работата изпълнителя да спазва тези инструкции. Елементарно, нали?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  19. 19 Профил на yosku
    yosku
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Изобщо не ни интересува по какво си ходил 18г. Това ли ви е представата за новини. Честно, осъзнайте се! Стига сте се чудили к'во да правите по цял ден! Като имаш зор да го направят така в България, направи нещо по въпроса, като не ти е зор, за какво ни занимаваш!

  20. 20 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1336 Весело

    [quote#17:"Георги Симеонов"]Затова използват евтини материали, като варов разтвор ... [/quote]
    Вероятно се майтапишВаров разтвор издържа до първия дъжд, или до десетина коли минали през маркировката

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  21. 21 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1280 Весело

    До коментар [#20] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Моше, ние в казармата боядисвахме бордюрите с варов разтвор и дакато бях там, все си бяха боядисани!!!!!!

  22. 22 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    [quote#21:"Дедо Либен"]Моше, ние в казармата боядисвахме бордюрите с варов разтвор и дакато бях там, все си бяха боядисани!!!!!! [/quote]
    Щото ги боядисвахте ката ден, или щото никой не стъпваше по тях?

    П.С. А дръвчета боядисвахте ли? Питам, щото не съм служил в БНА

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  23. 23 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1280 Весело

    До коментар [#22] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Моше, не само дръвчетата, но и нужниците варосвахме, щото те бяха дървени навеси с дупки, но без врати, за да се избегнат некои извращения!!!

  24. 24 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Ето това трябва да направим: http://m.youtube.com/watch?v=OYk2IruKrLw
    А не да ги оставяме да краднат джелезо и харматура!

  25. 25 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#24] от "angelboy8008":

    ей това си е технология, аз не мога да разбера верно хората тука какво се очудват какви са ни пътищата, като едни покриви и входове не могат да оправят. има ли нещо по-мърляво от българските входове, и което е по-странно, имат склонността като купуват нещо или да е грозно, или да изглежда евтинджос, нещо да не му е наред, или цветово да не е ок, за материали и удобство на използване да не говорим. селска държава сме и това си е. селяния по селата, селяния по градовете. 45 години селяния, и после още 25 години след това. германците имат култура на живеене дори и в най-забутаните си географски ширини, наще всичките са като излезли от пещерата, няма как да правят пътища като хората по тая причина, може само да се тупат в гърдите като уранготани, обаче, че са успели в това начинание, което естествено не е и много вярно.

  26. 26 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Ех, кога ще ги настигнем германците?

    Би било излезнало по-евтино да се прави с по-скъпи бои/пасти, отколкото всяка година да се завтаря!

    Голям проблем е когато падне мъгла, тогава няма как да се види края на пътя, поради мижавата бяла лента! Аз лично съм излизал няколко пъти от пътя!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  27. 27 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 742 Разстроено

    [quote#13:"varna_11"]Обаче как да спечели оферта с такава боя, когато в последните десетки години всички търгове се печелят по критерий 'най-ниска цена'??? [/quote]
    Технологиите и материалите СЕ залагат в проекта ПО задание на инвеститора! След това, ако искат и нулева цена да дадат!? ЗАДЪЛЖЕНИЕ на инвеститора Е да контролира изпълнението!!!

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  28. 28 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    [quote#26:"Курт Деликуртев"]Би било излезнало по-евтино да се прави с по-скъпи бои/пасти, отколкото всяка година да се завтаря! [/quote]
    Това безусловно Ама както вече написах по горе, има ПЪРВО условие:
    [quote#18:"Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)"]Първо поръчителя трябва да е заинтересован от качествена работа, а не от далавери. След това е много просто и лесно[/quote]

    [quote#26:"Курт Деликуртев"]Голям проблем е когато падне мъгла, тогава няма как да се види края на пътя, поради мижавата бяла лента! Аз лично съм излизал няколко пъти от пътя! [/quote]
    Интересно, не обърнах внимание на такъв проблем в Германия, ама там не съм шофирал в мъгла. Ама същата маркировка (широкичка бяла линия) я имат и в съседните държави (Швейцария и Австрия), шофирал съм и в проливен дъжд, и в мъгла и съм виждал линията. Катах по бавнно, разбира се.

    В Италия са решили въпроса най добре, според мен. В райони с тежки мъгли, по автострадите, на крайпътната линия има през...30-40, може и повече метра едни голями бяли кръгове. Нали не познавам такива маркировки от нашенско, питах моите италианци какво е това? А то било да шофираш там (банкетите бяха бая широки) в случай на мъгла (in ogni di nebia).

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  29. 29 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#28:"Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)"]В райони с тежки мъгли, по автострадите, на крайпътната линия има през...30-40, може и повече метра едни голями бяли кръгове.[/quote]

    Не са големи бели кръгове, а жълти мигащи светлини! Това е по всички магистрали, пресичащи река По!!


    [quote#28:"Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)"]Интересно, не обърнах внимание на такъв проблем в Германия, ама там не съм шофирал в мъгла. [/quote]

    Проблем няма в Германия, писал съм за България! По-конкретно ситуацията беше от Стара Загора за Пловдив по шосето, тогава нямаше магистрала!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  30. 30 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    [quote#12:"ь"]След "офанзивата", изниква поредната кооперацийка - тип прогимназия, построена кой знае защо върху 100% от площта на парцела и обградена с тотално разбити улици [/quote]
    ...Когато в един квартал изникнат 40-50 такива сгради улиците се разбиват тотално, канализацията едвам смогва да се справи , места за паркиране няма ...всички започват да паркират където им падне...
    а Курт Деликуртев започва да ни вменява ,че българите са идиоти и паркират като идиоти и понеже сме идиоти една пътна маркировка не можем да си направим като хората !

    А може би наистина сме идиоти щом търпим общинските служители , кметовете и частните строителни инвеститори да си правят каквото искат.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  31. 31 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#30:"comandante"]Курт Деликуртев започва да ни вменява ,че българите са идиоти и паркират като идиоти и понеже сме идиоти една пътна маркировка не можем да си направим като хората !

    А може би наистина сме идиоти щом търпим общинските служители , кметовете и частните строителни инвеститори да си правят каквото искат. [/quote]

    Нито едното, нито другото! Просто ви давам информация за размишления.

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  32. 32 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#28:"Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)"]В райони с тежки мъгли, по автострадите, на крайпътната линия има през...30-40, може и повече метра едни голями бяли кръгове[/quote]

    [quote#29:"Курт Деликуртев"]Не са големи бели кръгове, а жълти мигащи светлини! [/quote]

    Казвам ви, за да знаете какви са тези точки. Те определят скоростта ви според видимостта. Когато има мъгла и виждате 2 точки напред, скоростта ви трябва да е примерно 100 км/ч. Когато видимостта е една точка - 60 км. Ако и една не се вижда - 40. Не си спомням точните километри, обикновено си ги пише някъде отстрани на табели на пътя.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK