Корпоративна Търговска Банда

На няколко стотин метра от Министерски съвет. Паното, рекламиращо 120 години народен музей е преправено от остроумен протестиращ, така че да изпише Корпоративна Търговска БанДа. 17.06.2013г.

© млад меринджей

На няколко стотин метра от Министерски съвет. Паното, рекламиращо 120 години народен музей е преправено от остроумен протестиращ, така че да изпише Корпоративна Търговска БанДа. 17.06.2013г.



Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3792 Весело

    И "Клиентите са им скъпи"... на бандитите, а?
    Ми, поправката е вярна!

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  2. 2 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    Мноо готино!


    ПП: Между другото, Олигарски какво чака още и не подава оставка?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  3. 3 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Да ги пратим в музея.....

  4. 4 Профил на apollo
    apollo
    Рейтинг: 488 Неутрално

    От много преход и банките ни не са нормални,а са станали проводници на бандитизъм.

  5. 5 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Да беше отишъл да го направи на някой офис на банката. Не виждам защо трябва да причинява това на музея.

  6. 6 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Хахахаа...Яко! Браво за идеята!!!!

  7. 7 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#2] от "virtual_brain":

    Опериран е от чувство за срам. Стачката на учителите продължи 45 дни.

  8. 8 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    [quote#7:"Роси Кирилова"]Опериран е от чувство за срам. [/quote]
    Роднина на Кокетната?

  9. 9 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Можете да ми напишете и хиляда минуса, но не сте прави. Това на снимката си е вандалщина и съсипия на хубавия плакат. Нали уж сме за България, Народният музей не е ли нещо, за което би трябвало да милеем. Или щото е в тон с настроенията на протестите, давай да се кефим.
    Не всички музеи са приближени до властта, много от тях едва оцеляват, затова обикалят по фирми да молят за спонсорство, та да могат поне една свястна проява да си финансират. И като получат няколко хиляди лева, са щастливи. В случая тази банка е дала пари, но не тя е важна, важен е музеят.

  10. 10 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3306 Весело

    До коментар [#9] от "murttle":

    Само един ти сложих

  11. 11 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално
  12. 12 Профил на Makc
    Makc
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#1:"domakinq"]И "Клиентите са им скъпи"... на бандитите, а?
    Ми, поправката е вярна![/quote]

    Освен това, ако са направили първия милион, чак тогава да заповядат!

  13. 13 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1354 Разстроено

    [quote#7:"Роси Кирилова"]Опериран е от чувство за срам. Стачката на учителите продължи 45 дни. [/quote]

    Добър избор е направил Димитриевич, доста е умувал.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  14. 14 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#9] от "murttle":

    Знаеш ли за практиката музеи да дават "назаем" картини за украса на офиси на благодетели?

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  15. 15 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1566 Весело

    Ха-ха-хаа - велико!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  16. 16 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    До коментар [#5] от "murttle":

    Ама ние не сме разбрали, че това е картина от музея. Решихме, че е просто плакат.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  17. 17 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#14] от "Iron Maiden":

    Какво искаш да кажеш с това?

  18. 18 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1341 Весело

    Аре малко и от мен за гнилите ябълки(банки).....

    WIKILEAKS: ГОЛЯМАТА "ПЕРАЧНИЦА" ИЛИ "ГНИЛИТЕ ЯБЪЛКИ" В БЪЛГАРСКАТА БАНКОВА СИСТЕМА
    https://www.bivol.bg/wlbadapples.html

    от Биволъ Четвъртък, 30 Юни 2011 12:00 120377 посещения
    На 26 октомври 2005 г. в 9 сутринта на "правителственото трасе" бул. България показно е застрелян

    банкерът Емил Кюлев

    Веднага след убийството, най-високопоставените хора в държавата – вътрешният министър Румен Петков, главният прокурор Никола Филчев и президентът Първанов - публично обявиха, че Кюлев е имал "чист" бизнес.

    Американският посланик в София Джон Байърли обаче е на друго мнение, защото в същия ден следобед изпраща до Държавния департамент доклад озаглавен: "В София е убит български топ-перач на пари" [05SOFIA1847]. Той дори не споменава името на "топ-перача" в заглавието, но в текста прави подробен биографичен и бизнес портрет на Кюлев - бивш полицай, използвал връзките си в службите, за да основе консултантски фирми, след това банкер в съдружие с опасния за националната ни сигурност Майкъл Чорни, получил "сладка сделка" от държавата - правото да обслужва през Росексимбанк плащанията към данъчните, митниците и най-големите данъкоплатци в страната.

    Познат като третия по богатство човек в страната, Кюлев е известен и с политическите си връзки на високи нива - пояснява посланикът. Основател на Клуб "Възраждане" заедно с Илия Павлов и Васил Божков - "Черепа", съветник на президента Първанов и (по непотвърдени сведения) подмолен финансист на политическите кампании на НДСВ, БСП и на самия Първанов за кампанията му през 2001 г. - с тези щрихи е доизграден образа на един от най-богатите хора в България.

    Реакцията на Байърли е светкавична, защото докладът е изпратен само няколко часа след разстрела на банкера. Дипломатът действа буквално като оперативен работник, което издава колко силно впечатление е направило убийството в американското посолство. Самата ситуация на покушението е описана твърде подробно, като в полицейска сводка. Не са пропуснати и дребни детайли, за това точно в колко часа е станало убийството, къде е стоял предполагаемият убиец, колко куршума е изстрелял, как е ранен шофьорът на жертвата и т.н.

    От грамата се разбира, че приживе Кюлев е положил големи усилия да изчисти публичния си образ, за което дори наел американски лобист. Резултатът изглежда не е бил убедителен, защото посланикът посочва, че основана от банкера фондация за борба с трафика на хора, също е подозирана в транзакции за избелване на капитали, както и в опит чрез нея да се получи обществено доверие и легитимност.

    Богатството на Кюлев се изчислява на приблизително 500 000 000 $. Не е пропуснато, че той е бил възпитаник на Висшата школа на МВР по времето на тоталитаризма и още през 1988 г. е започнал да гради бизнес кариера, използвайки своите връзки в службите за сигурност. Байърли е отчел факта, че не случайно Президентът Първанов е отменил предвидения си график за пътуване в Североизточна България при новината за екзекуцията. Той спешно е преустановил командировката си и се е върнал в София.

    За разлика от предишните 23 убийства на гангстери и бизнесмени за 2005 г, убийството на Кюлев, който е асоцииран с "престъпността на белите якички" се откроява и може да се сравни с убийството на Илия Павлов през март 2003 г. - отбелязва Байърли. Фактът, че това се случва точно след критичен мониторингов доклад на ЕС за провала на борбата с организираната престъпност е допълнителен фактор за "националния смут" последвал убийството на Кюлев.

    Година по-късно

    "престъпността на белите якички"

    е разгледана по-подробно в грама на Байърли за българската банкова система [06SOFIA1652], в която той оприличава няколко български банки на "гнили ябълки". Подчертано е обаче, че като цяло банковият ни сектор се държи добре и е на най-високото си ниво след кризата през 1996 г. Според Байърли тези успехи не се дължат на "късане на опашката" от страна на българските банкери, а на масовото навлизане на чуждестранен капитал и на големи международни банки на българския финансов пазар. "Чуждите банки са най-големите, сигурни и „чисти", те са главно от Австрия, Италия и Гърция. Новите международни собственици въведоха добри практики в банкирането и подобриха качеството на банковите услуги." - пише Байърли.

    Проблемите на българските банки "включват пране на пари от български и чужди престъпници и свързаното с него отпускане на заеми" Някои банки обаче успешно избягват щателни разследвания - прецизира посланикът. Собствениците на някои български банки наливат пари в невъзвращаеми кредити, които остават в тежест на законните инвеститори и притежателите на сметки - се казва още в доклада.

    Наблюдаваните от американците банки са:

    Първа инвестиционна банка, Корпоративна търговска банка (наречена банката на Риск Инженеринг, Интернешънал Асет Банк (наречена "банката на СИК", СИБАНК, ДЗИ, Инвестбанк (наречена "банката на митрополити и генерали", ЦКБ (наречена "банката на ТИМ" и Софийска общинска банка. Подробният анализ за собствеността и дейността на споменатите банки е направен с твърде прецизни факти.

    ПИБ е описана като банка с непрозрачни офшорни собственици, стъпила с единия крак в легалния бизнес, а с другия “в най-тъмните сфери на престъпния свят”. Името на Цеко Минев се свързва както със собствеността на банката, така и с по-голямата част на курорта Банско. Източникът на американците е докладвал, че са констатирани съмнителни транзакции, за които обаче банката е отказала да даде допълнителна информация, кои са сметките и кой стои зад тях. Независимо, че банката имала чужди мениджъри, парите са с български произход, сочи информацията.

    Корпоративна търговска банка, определено се свързва с енергийния играч Богомил Манчев и фирмата му “Риск Инжинеринг”. Покрай това на нея се гледа, като силната банка в бъдещия проект “Белене”. Не е спестено, че сметките на НЕК, която се занимава с “тъмни сделки за продажба на електроенергия” са там. Името на главния собственик Цветан Василев и фирмата му “Бромак ООД е споменато и покрай приватизацията на Софийския вагонен завод на цена по-ниска от пазарната.

    Интернешънъл Асет Банк /бившата Първа Източна Международна Банка/ директно е назована “Банката на СИК – една от най-влиятелните групировки на организираната престъпност в България”. Като собственици са спрегнати имената на братя Маргини. Американците имат подозрения и за участието на бивши офицери от ДС, свързани с Маргините, за които се говори, че са близки както до БСП, така и до кръга на Иван Костов.

    СИБАНК /бивша Българо-руска инвестиционна банка/. След офшорките, банката е поета от приятелката на Бойко Борисов Цветелина Бориславова в съдружие със Светослав Божилов и исландецът Тор Бьорголфсон. Байърли изказва сериозни притеснения, че банката отпуска целево “лоши кредити”, както и за част от авоарите, “които Борисов вече е прекарал през тази банка”.

    Твърде голямо място е отделено на Банка ДЗИ /предишна РосЕксимбанк/. Банката на Мултигруп и убития Емил Кюлев се опитвала да стане “законна организация”. Миналото й е описано, като проблематично, с лоша слава от прикриване на незаконни практики и пране на пари. ДЗИ е била глобена една година преди доклада с 20 000 лв. именно за пране на пари. След смъртта на Кюлев, банката показвала видимо подобрение в стремежа си към справяне със “сенчестата сфера”. Информатор на посолството е докладвал, че от ДЗИ дори докладвали на Агенцията за държавна финансова инспекция за транзакции на “високопоставен член на БСП и близък приятел на тогавашния Министър на здравеопазването Радослав Гайдарски”. Примерът е посочен, как една банка може да бъде вкарана “в правия път за кратко време”.

    Инвестбанк /бивша Нефтинвестбанк и Международна православна банка (”Банката на митрополити и генерали”) се свързва с Денис Ершов и Митко Събев. Не е спестено общото минало на Ершов и Чорни и причините те да бъдат изгонени от България. Събев контролира компанията “Петрол” АД, а бившата му съпруга Петя Славова – банката. Славова се смята за най-богатата жена в България със силни бизнес интереси в областта на туризма и производството на алкохол. Вероятните източници на финансите й обаче са Ершов и Събев, докладват дипломатите.

    Централна кооперативна банка /ЦКБ/ е позната като “банката на ТИМ”. Варненската групировка е определена като сериозно заинтересувана от бизнес в много сфери, сред които медиите и застраховането.

    Софийска общинска банка е била наблюдавана като интересна за енергийния магнат Ковачки, който е заподозрян и като приближен до “обръчите” на Доган.

    За повече подробности посланикът е дал препратка към доклад за организираната престъпност в България, който се намира на вътрешния сайт на Държавния департамент. По-рано същата година такъв доклад изпраща във Вашингтон предшественикът на посланик Байърли - Джеймс Пардю.

    Посланикът се концентрира и върху мерките на правителството и правоохранителните органи за пресичане на престъпността на белите якички, чрез по-строг контрол на финансовите транзакции. Като основен нарушител на правилата е посочена банката на покойния Кюлев - ДЗИ Банк. Направено е уточнение, че след смъртта на бизнесмена нарушенията са намалели и банката е по-близо до правия път, но все пак е наивно да се смята, че ДЗИ е напълно реформирана, дори след придобиването й от гръцката Юробанк.

    Цитиран е конкретен случай, в който ДЗИ се е държала примерно, като е докладвала за съмнителни финансови преводи на шеф на Държавна болница който бил "високопоставен член на БСП и близък приятел на министъра на здравеопазването Гайдарски". Източник на американците от правоохранителните органи разказва как е бил изненадан, че ДЗИ се е решила "да осветли човек с такива политически връзки".

    Източникът посочва също, че не е бил "под натиск да спре разследванията в ДЗИ", но това "не може да се каже за всички банки". Не е уточнено за кои банки е имало политически натиск да не бъдат разследвани.

    В коментар в края на грамата Байърли препоръчва засилено сътрудничество на американското правителство с българските банкови власти и посещение на високопоставен представител на американското финансово министерство. Целта на сътрудничеството е да се координират по-добре действията на различните финансови агенции с МВР и Прокуратурата.

    Според Байърли усилията в България трябва да се насочат към не-банковия финансов сектор и да се работи срещу потенциалното пране на пари чрез даване на заеми.

    Коментари

    Биволъ потърси за коментар по мейл всички изброени банки "под наблюдение", с изключение на СИБАНК, която не е предоставила на сайта си мейл или форма за обратна връзка по електронна поща. До дадения срок 12 ч. на 30 юни получихме отговори единствено от International Asset Bank и ПИБ:

    International Asset Bank

    Главният изпълнителен директор на International Asset Bank - Алексей Цветанов отрече категорично, че банката принадлежи на братята Маргини, но се въздържа от коментар за интереса на Газпром към банката с оглед на бъдещите си проекти в България, "тъй като отговорът съдържа информация свързана с търговската дейност на банката, която по своята същност има конфиденциален характер."

    Проверка на Биволъ в Търговския регистър показва, че наистина IAB няма как да бъде свързана с братята Маргини. Байърли е посочил като собственик на банката фирмата Динатрейд интернешънъл ООД, в която собственост има Кирил Барбутов - "Барбута", приближен на Младен Михалев - "Маджо". Добре известно е, че отношенията между бившите съдружници в СИК - Маргините и Маджо - през последните години не са добри.

    ПИБ

    Ръководството на ПИБ беше потърсено за коментар както по общия текст за банката, така и за по-подробни коментари относно следните твърдения в грамата:

    - връзки с "най-тъмните сфери на престъпния свят";
    - заемът от 133 милиона долара за Атомремонтстрой;
    - отказа да се предостави на разследващи лица информация за сметки и собственици;
    - съмнителни офшорни сметки на българските и чуждестранните мениджъри на ПИБ;
    - отношенията с EBRD.

    Отговорът получен от Ивайло Александров PR Специалист в Дирекция "Маркетинг, реклама и ВО" гласи следното: "Ръководството на Първа инвестиционна банка не счита за необходимо да отговаря на неверни твърдения с неясен произход, неясна цел и неясни намерения."

    Потърсен за коментар Иван Костов каза, че "няма такива десни политици от кръга на бившия премиер Иван Костов". "Ако обаче се говори за десни политици от преди 2001 г. тогава имената са ясни, но отново никога не са били в моя кръг. Просто защото мой кръг не е имало тогава" - уточни бившият премиер.

    Коментар на Биволъ: Захаросване на "гнилите ябълки"

    На фона на общата не особено оптимистична картина е окуражаваща констатацията на Байърли, че "банковият сектор е единственият, който се съобразява в значителна степен с буквата на закона". Но ако "гнилите" места в системата са отдавна и добре известни, въпросът е доколко е успешна борбата с нарушителите. Притеснително е, че вместо да ограничава лошите практики и да се бори с престъпността с бели якички, българската държава налива обществен ресурс в някои от "наблюдаваните" банки и толерира беззакония. Латентният конфликт и взаимните подозрения и обвинения между АДФИ и БНБ създават допълнителни затруднения и неефективност на средствата за контрол.

    Годините след този доклад показаха, че

    "гнилите ябълки" не само не са изчистени

    от контролните органи, а под една или друга форма властта ги снабдява с лъскава глазура. Скрита държавна подкрепа за някои от банките "под наблюдение" имаше както при Tройната коалиция, така и при сегашното управление на ГЕРБ.

    Така например, според справка предоставена от финансовия министър Симеон Дянков към 31 март 2010 г. излиза, че стратегическите държавни предприятия в страната държат парите си именно в проблемните за американците банки. Корпоративна Търговска Банка е абсолютен шампион с 48%, но в челото на класацията са също СИБАНК с 9%, ЦКБ със 7%. и Инвестбанк с 6% Не е ясно защо са предпочетени именно тези банки, при положение, че пазарният дял на всяка от тях е около 3%. Впрочем, в края на управлението на Станишев КТБ държи "само" 35% от парите на държавните предприятия, а година и половина по-късно стига до рекордните 48%

    Директорът на КТБ Цветан Василев е бил съдружник в редица проекти на "Нова българска медийна група холдинг", заедно с бившата шефка на тотото Ирена Кръстева и сина й Делян Пеевски – депутат от ДПС и бивш зам.-министър на бедствията и авариите. Те притежават множество печатни и електронни медии, известни с безкритичното си отношение към властта, която и да е тя. Групата не се притеснява да афишира открито и политически ангажираности чрез концепцията на медиите си. Като тъжна ирония звучи новината, че на 4-ти юли, празника на САЩ, стартира нов ежедневник на групата Пеевски - Василев, нов жалон по пътя им към ефективен медиен монопол в страната.

    През август миналата година Европейската комисия обяви, че ще проверява за непозволена държавна помощ към КТБ. Друга проверка на ЕК свързана с банката бе започната по казуса с придобиването на мултиплексите от "НУРТС България", представлявана от Цветан Василев.

    СИБАНК, през която според грамата премиерът Бойко Борисов е прекарал авоари със съмнителен произход, също получи подобаваща част от обслужването на плащанията към бюджета и изработката на пътните винетки. Както едно време Кюлев и Росексимбанк, днес СИБанк е обгрижена със "сладка сделка" от властта и обслужва парите на Националната агенция по приходите, Националния осигурителен институт, Агенция "Митници" и МВР.

    Последният фрапиращ случай е предложението на правителството да бъдат узаконени строежите на завзети държавни терени от фирмата "Юлен" в национален парк "Пирин". Лифтовете и ски пистите на "Юлен" са обект на наказателна процедура от страна на ЕК и държавата рискува да бъде глобена. Зад тази фирма прозират интереси на собствениците на ПИБ и по-специално на шефа на ски-федерацията Цеко Минев, проявяващ апетити и към застрояването на парк "Витоша". Става дума за същата ПИБ, за която през 2006 американският посланик пише, че води съществуване "в най-тъмните сфери на престъпния свят". Но дори да се стигне до наказания от ЕК, сметката пак ще се плаща от всички българи, а не от конкретните собственици.

    В заключение, наивно е да се мисли, че анализът на посолството от 2006 г. е останал таен за инвеститорските кръгове в САЩ и Европа. Смисълът на тези доклади е именно да достигнат до "чистите" инвеститори, предпочетащи "здравите ябълки" в българската банкова система, които се съобразяват със световните стандарти и практики.


    Цеко Минев и Цветелина Бориславова (снимка: Пампорово ризърт)

    Из грамата:

    6. (C) Наблюдаваните банки са:

    Първа инвестиционна банка (FIB), основана през 1993 г. от Цеко Минев и Ивайло Мутафчиев със средства с неясен произход. Те продължават да са собственици заедно с две офшорки от Кайманските острови и англо-нормандските острови (б. Ред. Джърси и Гърнси). Европейската банка за реконструкция и развитие (EBRD), която в началото им беше поддръжник и инвеститор, наскоро ни каза, че участието им във FIB се счита за черно петно в историята им. Сега се смята, че с единия крак FIB е стъпила в законния бизнес с търговия на дребно и е позната като една от най-агресивните и излъскани банки, едновременно със съществуването си в най-тъмните сфери на престъпния свят.

    През 2003 г., Минев и Мутафчиев купиха базираната в Скопие Балкан банк (Balkan Bank) още позната като Мултигруп банк (Multigroup bank.). Говори се, че придобивката е спасила македонската банка от ликвидация и от по-задълбочено разследване от страна на Централната банка. Смята се, че FIB е дала близо 133 милиона щатски долара на фирмата Атомремонтстрой на съмнителния енергиен консултант Христо Ковачки за енергийни проекти, и за да помогне на Ковачки в придобиването мажоритарния дял в Софийска общинска банка. Смята се, че Минев притежава и по-голямата част от ски курорта Банско. (Septel за съмнителни играчи и практики в енергийния сектор ще последва по-късно.) XXXXXXXXXXXX наскоро ни каза, че в последните две години, три или четири инспекции на място във FIB са показали нарушения. XXXXXXXXXXXX каза още, че са докладвани съмнителни трансакции, които изискват по-подробно разследване. Когато обаче XXXXXXXXXXXX е започнал тези разследвания FIB е отказала да предостави допълнителна информация за сметките и техните собственици. XXXXXXXXXXXX каза, че и български и чуждестранни мениджъри управляват FIB, и че те имат съмнителни офшорни сметки, но че въпреки репутацията на FIB, EBRD все още се интересувала от съвместни проекти. Според XXXXXXXXXXXX, въпреки наличието на чуждестранни мениджъри и привидните чуждестранни инвестиции, повечето от парите в банката са частен капитал, който е българска собственост.

    Корпоративна търговска банка (Corporate Commercial Bank). Тази банка е известна още като Банката на Риск Инжинеринг, най-важният и печално известен играч в енергийния сектор, участващ в почти всички енергийни консултантски проекти. Заради тесните си връзки с Риск Инжинeринг, притежавана от Богомил Манчев, се очаква банката да придобие силни позиции във финансирането на проекта Белене. Сметките на Националната електрическа компания, която е собственост на държавата и се занимава с тъмни продажби на електроенергия чрез посредници като Манчев и Ковачки, също са депозирани там. Главният акционер на тази банка е Бромак ООД, собственост на Цветан Василев, който през 2004 г. беше замесен в противоречива приватизационна сделка свързана с купуването на Софийския завод за вагони, дотогава държавна собственост, на цена по-ниска от пазарната.

    Интернешънъл Асет Банк (International Asset Bank – бивша Първа източна международна банка). Банката на СИК – една от бившите най-влиятелни групировки на организираната престъпност в България. По последна информация Газпром се интересува от IAB за бъдещите си проекти в България. Банката е собственост на братята Маргини, които са задържани по едно от най-известните дела срещу организираната престъпност. Има подозрения, че бивши офицери от Държавна сигурност са свързани с Маргините, за които се говори, че са близки и до социалистите и до десни политици от кръга на бившия премиер Иван Костов.

    СИБАНК, (Economic and Investment Bank, също EIBank, бивша Българо-руска инвестиционна банка). Предишните и собственици бяха офшорки. Цветелина Бориславова, жената, която съжителства с кмета на София, Бойко Борисов, я притежава в момента, заедно със Светослав Божилов и исландския инвеститор Тор Бьорголфсон, чрез фирмата му Новатор Файненс България (Novator Finance Bulgaria). Тук има притеснения, че тази банка практикува „свързано" отпускане на заеми на фирми от по-ниско качество, които иначе не биха отговорили на изискванията за кредитиране. Има също така и притеснения за някои от авоарите, които Борисов вече е прекарал през тази банка.

    Банка ДЗИ. Под предишното си име РозЕксимбанк (RosEximbank) това беше банката на Мулитгруп на Емил Кюлев, който беше убит през октомври 2005 г. от все още неизвестни извършители. Банката, единадесета по големина в България, беше купена през 2006 г. от гръцката Юробанк ЕФГ (Eurobank EFG) Смята се, че Кюлев, който преди 1989 г. е бил полицай, е влязъл в банковия сектор, чрез провалената Розексим, притежавана отчасти от Майкъл Чорни, руско-израелски бизнесмен/лице от организираната престъпност, който беше изгонен от България през 2000 г. с мотив, че е заплаха за националната сигурност. По време на убийството му много наблюдатели казваха, че Кюлев се е опитвал да превърне ДЗИ в законна организация. XXXXXXXXXXXX ни каза, че в миналото ДЗИ е била една от най-проблематичните, с лоша история свързана с прикриване на незаконни практики и с няколко случая на пране на пари. През август 2005 г. банката е била глобена с 20 000 лева (13 330 щатски долара) заради нарушения на закона за пране на пари. Но откакто Емил Кюлев не е вече между живите банката показва видимо подобрение в докладването на незаконни практики и спазването на закона. Въпреки, че през август 2006 г. банката беше отново глобена заради недокладване на пране на пари, XXXXXXXXXXXX, тя показва ясна промяна в политическата воля за реформиране. XXXXXXXXXXXX отбеляза доклад на ДЗИ от ноември 2006 г., който може да бъде пример за подражание по повод на няколко транзакции на директора на Правителствена болница, високопоставен член на БСП и близък приятел на министъра на здравеопазването Гайдарски. XXXXXXXXXXXX каза, че е бил изненадан, че банката се е решила да осветли човек с такива политически връзки, но добави, че е доволен от резултата. XXXXXXXXXXXX не бил никога инструктиран или под натиск да спре разследванията в ДЗИ от страна на XXXXXXXXXXXX – нещо, което според XXXXXXXXXXXX не може да се каже за всички банки. (За съжаление XXXXXXXXXXXX не ни даде по-подробна информация.) XXXXXXXXXXXX призна, че ще бъде изключително наивно да се смята, че ДЗИ е напълно реформирана, но каза, че ДЗИ е добър пример как бдителността, анализът, и спазването на правилата, съчетани с желанието за реформа, могат да вкарат една банка в правия път за кратко време.

    Инвестбанк (Investbank – бивша Нефтинвестбанк, Neftinvestbank, и Международна православна банка, International Orthodox Bank - "Банката на митрополити и генерали" Инвестбанк се свързва с руско-литовския бизнесмен от Монако Денис Ершов и българина Митко Събев. Ершов беше изгонен от България по същото време като Майкъл Чорни и двамата са заподозрени в обща престъпна дейност. Сега Събев е председател на Надзорния съвет на компанията Петрол АД - много голяма фирма за доставка на петрол, отчасти собственост на Лукойл. Петя Славова, бивша съпруга на Събев, със силни бизнес интереси в сферата на туризма, контролира Инвестбанк. Фирмата й Феста Холдинг притежава първокласни хотели в София и по Черноморието. Тя също така продава луксозно вино и друг алкохол. Смята се, че Славова е най-богатата жена в България. Въпреки, че в момента се счита, че Славова е преуспяла благодарение на своите лични качества, Ершов и Събев са най-вероятните източници на финансовата й стабилност и растеж през годините.

    Централна кооперативна банка, позната като Банката на ТИМ. ТИМ започна във Варна, като фирма за търговия със зърно, но има интереси в много сектори в България, включително в медиите, търговията на дребно и застраховането. Групировката скоро ще вземе и Българския речен транспорт, собственост на държавата и авиокомпанията България Еър, чрез собствеността си в другия национален авио-превозвач – Хемус Еър. Никола Дамянов е председател на Надзорния съвет.

    Софийска общинска банка. Банката е собственост на софийската община и бизнесменът Христо Ковачки иска да купи мажоритарния пакет. Освен, че се занимава с енергийния сектор, има подозрения, че Ковачки е част от фирмите приближени на лидера на Движението за права и свободи Ахмед Доган.

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  19. 19 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1255 Гневно

    До коментар [#9] от "murttle":

    Дали са от нашите пари е можеше и да не дадат! Веждито може и да ги е забравил, той беше по големите!

  20. 20 Профил на tmbm
    tmbm
    Рейтинг: 221 Весело

    днес отивайки към МС беше "к", а към народното събрание поправено на "д" - в червено

    “Information and knowledge: two currencies that have never gone out of style.” Neil Gaiman
  21. 21 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#16] от "biss Mark":

    Не е картина, разбира се, плакат е. Но за средствата, с които разполага един музей, цената на един такъв "само" плакат е просто космическа. Освен това, така се дискредитира и музеят, не само банката. И никой няма да обърне внимание на важното, а то е, че Народният музей чества 120 години. Музей, създаден и доживял до днес с въодушевения труд на поколения музейни работници и учени.
    А иначе все се хвалим каква история и култура сме имали били.

  22. 22 Профил на Vedrin Jeliazkov
    Vedrin Jeliazkov
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#21:"murttle"]Освен това, така се дискредитира и музеят, не само банката.[/quote]
    Музеят, както и неговите по-малки спонсори, чиито имена и емблеми също присъстват на плаката, всъщност са се дискредетирали най-вече с това че изобщо имат вземане-даване с КТБ, с или без остроумната закачка. Истината е че границата на нормалността минава през всеки един от нас и във всеки един момент. Ако проявяваме твърде много толерантност към злоупотребите в ежедневието си сме обречени на все по-голямо затъване в тинята.

  23. 23 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Понеже оставам с впечатлението, че има недоразбиране, ще отбележа, че в случая става дума да Етнографския музей, а не за Художествената галерия, както може би някой си мисли.
    Моля да ме извинят за многословието онези, на които съм досадила.

  24. 24 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#22] от "Vedrin Jeliazkov":

    Извинете, но правите политкоректни към конюнктурния момент внушения. За какви граници, за каква нормалност говорите. Как можете да обвинявате един музей, че е взел пари от банка? Или другите банки са собственост на кристално чисти личности?
    Ами вие ако се казвате Орешарски, да речем, ама нямате нищо общо с премиера, и някой напише на пощенската ви кутия Олигарски, пак ли така ще разсъждавате? Ще се възмутите, нали, и ще попитате защо въпросният остроумник не е отишъл да го напише това на пощенската кутия на този, когото е имал предвид. Точно това попитах и аз, защо този смелчак не е отишъл да напише нещо подобно на някой офис на банката. Ама за това се иска истински кураж, нали?
    Иначе, и аз протестирам. Ходя всяка вечер. Но едното няма общо с другото.

  25. До коментар [#3] от "pentuer":

    Моля, не съсипвайте музея!

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  26. 26 Профил на rembrandt
    rembrandt
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#9:"murttle"] В случая тази банка е дала пари, но не тя е важна, важен е музеят.[/quote]
    Да и в случая на музея не му е направен нищо направено е на платното, което рекламира "банката".

    П.С. Всеки, който си държи парите там е завършен...

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  27. 27 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3435 Неутрално

    До коментар [#1] от "domakinq":
    Клиентите може и да са им тъпи но не и акционерите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  28. 28 Профил на tmbm
    tmbm
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "Музей, създаден и доживял до днес с въодушевения труд на поколения музейни работници и учени." до #21

    непреходността на музея го разграничава от съмнителната дейност на ефемерни спонсори - не се тревожете за това murttle.

    “Information and knowledge: two currencies that have never gone out of style.” Neil Gaiman
  29. 29 Профил на vasco
    vasco
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    Хитро! Аз днес не успях да го забележа! Чудех се кога някой ще го скъса или вандализира тоя плакат - пети ден минаваме от там
    Така обаче е далеч по интелигентно, браво!

    "....а сенките раждат чудовища, нали, г-н Пеевски?"
  30. 30 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1115 Любопитно

    До коментар [#18] от "ARRI":

    Благодаря за информацията. Кога успя да напишеш всичко това?

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  31. 31 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Весело

    Готино. Играта с буквата ще е всеки ден.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  32. 32 Профил на vasco
    vasco
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    Ако има протест и пред КТБ, моля свиркайте и тук, че някой не сме много по Фейсбука! Мисля, че ще е весело да ги поизпотим
    Чудно ми е как ли ще го отразят "обективните" ни медии?!

    "....а сенките раждат чудовища, нали, г-н Пеевски?"
  33. 33 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 701 Неутрално



    [quote#29:"vasco"]Така обаче е далеч по интелигентно,[/quote]

    Те всички у нас са интелигентни !

  34. 34 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    [quote#9:"murttle"]В случая тази банка е дала пари, но не тя е важна, важен е музеят.[/quote]

    Във всяка човешка дейност трябава да има капка морал. Даже и когато става въпрос за спонсорство, даже и когато си в безисходица.
    В нормалния свят, всички асоциации, културни институти, музеи и т.н., внимават изключително много откъде искат пари.
    Моралната стойност на банката, говори за същата, на музея.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  35. 35 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#26] от "rembrandt":

    Ето, виждате ли, и вие не забелязвате важното. Плакатът рекламира не банката, а 120-та годишнина на музея - първият в България! Само че телевизиите не бълват реклами на музеи, а на банки, затова за мнозина единствената интересна информация на платното е тази за банката. А всеки знае, че просто е задължително да се изпише името на спонсора, иначе няма пари.

  36. 36 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#34] от "grand funk railroad":

    В нормалния свят се дават пари за наука и култура, не се оставят такива институции на просешка тояга. Сравнявате несравними неща. Освен това, този плакат виси там много отпреди да се разсмърди така около банката. Но нашето висококултурно народонаселение чак сега го забелязва и то по съвсем друга причина. И пак не му пука за музея, само заема една високомерна назидателна поза.

  37. 37 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#28] от "tmbm":

    Права сте, разбира се. Аз просто съм почитател на музеите, Затова така се паля. Имам известен поглед върху това как се финансират и ми е много мъчно като гледам колко са поддържани музеите в Европа, а у нас едва кретат. С изключение на няколко "привилегировани". А специално този музей, Етнографският, напоследък направи няколко хубави събития, все с много ентусиазъм и нищожни средства.

  38. 38 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#36] от "murttle":

    Съгласен съм с вас, но проблемът за моралните ценности, остава непроменен.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  39. 39 Профил на rembrandt
    rembrandt
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#35:"murttle"]Плакатът рекламира не банката, а 120-та годишнина на музея - първият в България![/quote]
    Да бе, рекламата на музея не е пипана пипано е само по надписа на "банката"! Не разбирам защо изобщо спориш...

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  40. 40 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#39] от "rembrandt":

    Мисля, че по-скоро вие спорите с мен И не съм казала, че е пипана рекламата на музея. Казах, че никой не я забелязва заради другото, а тя е по-важна.
    Но права е колегата по-горе: всички тези неща ще си изтекат, а музеите ще си останат. Лошото е, че повечето хора се сещат за тях само в Нощта на музеите, когато е безплатно.

  41. 41 Профил на Vedrin Jeliazkov
    Vedrin Jeliazkov
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [Не цитирам и няма да коментирам първото изречение в коментара ви, защото намирам че съдържа твърдения, зад които стоят повече емоционални подбуди, отколкото рационални идеи].
    [quote#24:"murttle"]За какви граници, за каква нормалност говорите.[/quote]
    Говоря за конформизма в ежедневните решения и действия, които всеки отделен човек или група хора вземат или предприемат. Ако имате избор дали да имате взимане-даване със съмнителни в морално отношение личности, институции или практики и решите да си позатворите очите в името на някаква цел, тогава вие се включвате в известна степен в толерирането им. Не винаги е еднозначен отговора кой е правилния избор, но е хубаво да си даваме сметка какво жертваме всеки път, когато го правим. В случая музея е взел едни пари срещу някаква част от името си. Тази част може да е пренебрижимо малка или твърде голяма според различни гледни точки. Точно за границата между тези гледни точки иде реч.
    [quote#24:"murttle"]Как можете да обвинявате един музей, че е взел пари от банка?[/quote]
    Не одобрявам избора на банка, което е различно от това, което ми вменявате.
    [quote#24:"murttle"]Или другите банки са собственост на кристално чисти личности?[/quote]
    Не твърдя (нито отричам) подобно нещо, а и това всъщност няма особено голямо значение. Съществени в случая са действията на банката и ролята ѝ в икономическия, социалния, политическия и културния живот на страната, които са добре известни още от времето на създаването (1988 г.) и преименуването ѝ (1994 г.).
    [quote#24:"murttle"]Ами вие ако се казвате Орешарски, да речем, ама нямате нищо общо с премиера, и някой напише на пощенската ви кутия Олигарски, пак ли така ще разсъждавате?[/quote]
    Вероятно бих разсъждавал по друг начин, но с избора си на главен спонсор музея вече има нещо общо с този спонсор, нали? Може би му дарява някаква частица от доброто си име?
    [quote#24:"murttle"]Ще се възмутите, нали, и ще попитате защо въпросният остроумник не е отишъл да го напише това на пощенската кутия на този, когото е имал предвид. Точно това попитах и аз, защо този смелчак не е отишъл да напише нещо подобно на някой офис на банката. Ама за това се иска истински кураж, нали?[/quote]
    Може би би се изисквала повече смелост или пък би имало по-малко смисъл, а най-вероятно и двете. Така или иначе, при всяка сделка, включително и за спонсорство, винаги има най-малко две страни. С участието си в тази сделка, музея е заел позиция, която може да е оправдана за някои и неправилна за други. Не искам да правя от това голям въпрос, само отбелязвам че е добре да си даваме сметка когато взимаме подобни решения в ежедневието си какво, кой и защо насърчаваме и дали наистина си заслужава да го правим.
    [quote#24:"murttle"]Иначе, и аз протестирам. Ходя всяка вечер. Но едното няма общо с другото. [/quote]
    Човек би трябвало да протестира (или може би е по-уместно да заема позиция) непрекъснато в ежедневието си. В случая с плаката очевидно имаме известни различия, но може би за много други неща бихме могли да постигнем единомислие.

  42. 42 Профил на els_g
    els_g
    Рейтинг: 541 Весело

    С поправката вече плакатът казва "истината, само истината и нищо друго освен истината".

    Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
  43. 43 Профил на Mira-Vampira I Desi-Starata
    Mira-Vampira I Desi-Starata
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#5] от "murttle"
    "Това на снимката си е вандалщина и съсипия на хубавия плакат."
    Абе, дедо червенобради, тоя плакат сигурно си го правил ти, щом твърдиш, че е хубав, а явно и проблеми със зрението имаш - рекламата на банката се вижда най-ясно от всичко останало на плаката!

    MiraVampira i Desi Starata RULEZ!!!!
  44. 44 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1241 Весело

    До коментар [#33] от "sisiliya6":

    Те всички у нас са интелигентни !"

    -Да не очакваш,добре,че телевизиите обилно ни ги показват.
    Много интелигенти-хилава държава.

  45. 45 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#43] от "Mira-Vampira I Desi-Starata":

    Вижда се това, което зрителят е способен да види. Който гледа и мисли с телевизора си, вижда банки.
    Като гледам, че си се регистрирал специално за да ми пришиеш брада, явно ти си вандалът, дето се е покатерил на стената на един музей, но не би се осмелил да го направи на стената на банка. Или си снимачът, дето е написал името на музея с малка буква, затова пък името на банката - с три главни.
    И за да е ясно - не, не съм автор нито на този, нито на който и да било друг плакат. Не ми е това професията. Изказвам се като любител на музеите. И не, не съм дядо, още по-малко червен. Ако си направиш труда да погледнеш историята на коментарите ми, ще видиш, че съм точно обратното и сред тези, които призоваха за протест. Протестирам от първия ден. Имам позиции и ги заявявам винаги, не само когато улицата ме повлече.

  46. 46 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#41] от "Vedrin Jeliazkov":

    Разбрах ви още първия път, но явно не съм се изразила правилно, затова вие не сте ме разбрали. Виждам, че сте човек, който е далече от тази област, иначе не бихте препоръчали "избор". Мислите, че един музей има избор? Че вкупом всички се натискат да го спонсорират, пък той си избира. Много сте далече от истината. А тя е, че повечето културни институции у нас са като просяци. И, нека бъдем честни. Специално за тази банка се заговори усилено негативно напоследък. Вече писах някъде, че въпросния плакат виси отдавна, т.е. явно спонсорството е от много преди събитията. В тази връзка, бих попитала остроумника, защо досега не е направил поправката? Защо никой по-рано, преди да дойде служебното правителство, не говореше така за въпросната банка? Сега е много лесно, на вълната на възмущението. Затова ви говорех за конюнктурно поведение. Значи, излиза, че половината държавни пари могат да стоят толкова време в една банка и на никого това не му прави впечатление. А един музей, притиснат от мизерия, че е взел някакви мижави парици от същата тази банка, в която, пак повтарям, стоят половината държавни пари, вече се бил дискредитирал! Хайде малко по-честно и с един аршин всичко да мерим. Когато ходите по мачове, гледате телевизия, купувате си цигари, телефони, вино, не се ли срамувате, че храните олигархията?

  47. 47 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1980 Гневно

    [quote#35:"murttle"]Ето, виждате ли, и вие не забелязвате важното. Плакатът рекламира не банката, а 120-та годишнина на музея - първият в България! Само че телевизиите не бълват реклами на музеи, а на банки, затова за мнозина единствената интересна информация на платното е тази за банката. А всеки знае, че просто е задължително да се изпише името на спонсора, иначе няма пари.[/quote]

    До коментар [#35] от "murttle":
    Да те питам нещо?
    Ти последно за музея ли си или за КТБ?

    Ако си за КТБ - всичко е ясно, но ако си за музея или работиш в него отивай и собственоръчно сваляй този плакат.
    Чрез този плакат един български музей/институция легитимира българска мафиотска структура.
    Ако този плакат стои там, аз никога за в бъдеще няма да вляза в този музей и няма да заведа мои гости там.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  48. 48 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 754 Любопитно

    Интересно как ли са преправили К-то на Д? На плаката нищо не личи, изглежда е излязал така от печатницата.

    Някой си е направил остроумна шегичка с банката-спонсор. Не виждам с какво това наврежда на имиджа на музея.

    I don't want to believe. I want to know.
  49. 49 Профил на mariamarinova
    mariamarinova
    Рейтинг: 381 Неутрално
  50. 50 Профил на Meglena
    Meglena
    Рейтинг: 381 Неутрално

    На малко се радва малкият човек.

  51. 51 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#47] от "д-р Замен (на БАНско не е хубаво - прибрах се)":

    За да ме питаш това, значи не си чел внимателно какво съм писала. Не работя нито за едните, нито за другите. Музеите са ми слабост, изказах мнение и се опитвам да го обясня на всички, които го коментират.
    Да те питам пък теб, както и всички останали опоненти, вие знаете ли, че този плакат стои от миналата година? А въпросната банка държи държавни средства от години. Защо никой не е казал нищо досега?
    Аз пък се срамувам от всички, които си купуват цигари, ходят по мачове и гледат телевизия, защото така хранят олигархията.

  52. 52 Профил на Alice in Chains
    Alice in Chains
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Е, това както и да го гледаш си е доста тъпо. Добре е, че са дали пари за галерията, ама се ще се намери някой, който да се прави интересен! Жалка работа!

  53. 53 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1980 Любопитно

    До коментар [#51] от "murttle":
    Уважаема госпожо много внимателно прочетох коментарите ви. От тях стигнах до извода, че вие работите или в музей или за КТБ. Но понеже и аз обичам да ходя в музеи и всички други културни институции, но не съм свързан с тях мисля по различен от вас начин.
    Вие не казвате цялата истина.
    Щом като толкова добре знаете от кога виси този плакат аз ще ви кажа, че с коментарите си ми показвате че работите в ПР отдела на КТБ.
    Така ли е?
    Ако не, моля споделете какво и къде работите, а аз ще ви се извиня ако съм сгрешил.
    И моля ви не ме лъжете.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  54. 54 Профил на Meglena
    Meglena
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Хахахах, започна се. Веднага всички да си кажат какво работят. Защото аз като гледам коментарите, тука много хора работят в пресцентъра на ДСБ, някои са в централите на ГЕРБ, други в БСП, а немалка част са от екипа на Икономедиа. АКо ще се съди по коментарите. Учители и лекари не виждам

  55. 55 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#53] от "д-р Замен (на БАНско не е хубаво - прибрах се)":

    Ами не са ви правилни изводите. Зная откога виси плакатът, защото 120-годишнината беше още миналата година. Имаше прояви, свързани с това, и аз ги посетих. Казах ви, че се интересувам от тези неща. Но явно представата ни за "обичане" да ходим по музеи е различна. Например, знаете ли кой точно музей е там и кога последно бяхте в него?
    За това, къде работя. На свободна практика съм, работя с чуждестранни субекти в област, нямаща нищо общо с българската действителност. Пиша тук от себе си, безплатно и честно. Политическите ми симпатии не включват настоящите парламентарно представени партии и никога не са ги включвали. От още информация имате ли нужда?

  56. 56 Профил на mariamarinova
    mariamarinova
    Рейтинг: 381 Неутрално

    това новина ли е?в сериозна медия? ужас

  57. 57 Профил на Vedrin Jeliazkov
    Vedrin Jeliazkov
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#46:"murttle"]Разбрах ви още първия път, но явно не съм се изразила правилно, затова вие не сте ме разбрали. Виждам, че сте човек, който е далече от тази област, иначе не бихте препоръчали "избор". Мислите, че един музей има избор?[/quote]
    Да.
    [quote#46:"murttle"] Че вкупом всички се натискат да го спонсорират, пък той си избира.[/quote]
    Бихме могли да погледнем отново какво е написано на този плакат, за да не говорим съвсем наизуст. Освен КТБ, там се кипрят имената на следните медийни партньори: БНР, metromedia, СКАТ, ФолклорTV, Sia (?). Явно все пак някакъв избор има, нали? Иначе съм съгласен че в един по-идеален свят избора би могъл да бъде и по-голям.
    [quote#46:"murttle"]В тази връзка, бих попитала остроумника, защо досега не е направил поправката?[/quote]
    Уместен въпрос, наистина. Мисля че отговора е съвсем прост -- поправката е направена, тогава, когато границата на нормалността е била премината от гледната точка на този, която я е направил. Очевидно от вашата гледна точка тя все още не е премината, що се отнася до този конкретен казус. Поради това, смятам че може би искате от остроумника твърде много -- да се е сетил и извършил по-отдавна нещо, което вие все още оспорвате.
    [quote#46:"murttle"]Мислите, че един музей има избор? Че вкупом всички се натискат да го спонсорират, пък той си избира. Много сте далече от истината. А тя е, че повечето културни институции у нас са като просяци.[/quote]
    Избор със сигурност има, дори просяците имат избор. Бедността не може да бъде оправдание, а всъщност твърде често дори напротив -- носи със себе си добродетели.
    [quote#46:"murttle"]Защо никой по-рано, преди да дойде служебното правителство, не говореше така за въпросната банка? Сега е много лесно, на вълната на възмущението.[/quote]
    Може би не четете достатъчно или пък ограничавате кръгозора си до платени писания. За въпросната банка е говорено и писано твърде много поне от края на 90-те насам. Може би наистина вълната на възмущението улеснява някои постъпки, затова именно вече за сетен път наблягам че е далеч по-съществено как се противопоставяме на нередностите в ежедневието си, а не например само веднъж на няколко години и само по един конкретен повод.
    [quote#46:"murttle"]Затова ви говорех за конюнктурно поведение. Значи, излиза, че половината държавни пари могат да стоят толкова време в една банка и на никого това не му прави впечатление.[/quote]
    Не знам дали на вас ви е правило впечатление и какво сте предприемали. Не знам също и на остроумника дали му е правило впечатгление и какво е предприемал. Знам обаче че ако на достатъчно много хора им беше правило впечатление и бяха направили по-строг избор, можеше проблема да е разрешен по-рано, така че горкия 120-годишен просяк да не се изкушава да търгува днес с името си по този начин.
    [quote#46:"murttle"]А един музей, притиснат от мизерия, че е взел някакви мижави парици от същата тази банка, в която, пак повтарям, стоят половината държавни пари, вече се бил дискредитирал![/quote]
    Това, което твърдя е че музея вероятно е можел да направи и друг избор, когато е решевал въпроса със споснорството, ако е искал името му по никакъв начин да не е свързано с тази банка. След като е избрал то да бъде свързано с нея, сега не бива да се сърди когато някой се е пошегувал с името на банката (а не неговото собствено!) върху неговия плакат -- това просто е част от сделката, която е сключил. Една културна институция на 120 години би трябвало може би да проявява повече мъдрост в решенията си. И най-сетне, затрудненото ѝ материално положение не би могло да бъде универсално оправдание.
    [quote#46:"murttle"]Хайде малко по-честно и с един аршин всичко да мерим.[/quote]
    Точно това се опитваме да правим.
    [quote#46:"murttle"]Когато ходите по мачове, гледате телевизия, купувате си цигари, телефони, вино, не се ли срамувате, че храните олигархията?[/quote]
    Не знам как успяхте, но уцелихте все неща и продукти, които не купувам. Ако ги купувах обаче, вероятно в избора ми щеше да има и критерии свързани с неподкрепянето на нередностите покрай тях, за които може да съм чувал.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK