1/5
Европейски ден без автомобили
Возих се в този трамвай! Приятно е да усетиш как са пътували софийските граждани с първите трамваи - перденца, надписи със стария правопис, дървени седалки. Но по шум и друсане не се различаваше от сегашните трамваи! Прогресът в тази област го няма у нас, ако сравните какво се движи в другите европейски столици
На снимката:Зеленото трамвайче пристига на спирката
hashtag
Рейтинг: 381 ЛюбопитноСъщинска машина на времето!
Кристина Петкова
Рейтинг: 434 ВеселоСтрахотно!!!
baba_zozolana
Рейтинг: 895 ВеселоА в гората по завоите си седяхме на стъпалата, за да ни духа вятъра в косата... Е, вече нямаше перденца, но въпреки това спомените навяват известна меланхолия
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.Чардо
Рейтинг: 1341 Весело[quote#3:"baba_zozolana"]
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24А в гората по завоите[/quote]
=================
И не само там нагоре към двореца на пионерите Я
То единствените мотриси с автоматични врати бяха само мотрисите на 5-цата !
Иначе всички останали мотриси и вагони бяха на ръчно затваряне / отваряне .
А и прозорците се отваряха нагоре само от дясната страна
shileto
Рейтинг: 1074 ВеселоЕха какъв кеф беше с тр 2 през гората , от училище тичахме да се метнем на дилижанса Билетчето беше 4 стотинки, качване и слизане по всяко време
ПАВЛА
Рейтинг: 1341 ВеселоНавяват спомени за безгрижие и малко палавост, снимките...
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.dissident
Рейтинг: 754 Неутралнокаруца (вагон е чуждица)
Каруца също е чуждица.
gost22
Рейтинг: 1921 ЛюбопитноНа снимка номер 3, на едната табела е написано разковничето на градският транспорт в София — "приготвяйте си своевременно дребни пари"...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...grand funk railroad
Рейтинг: 1078 ВеселоДо коментар [#4] от "Чардо":
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. ColucheМожехме и да скачаме където решим.
Владимир Йосифов
Рейтинг: 1341 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "baba_zozolana":
Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имотиИмаше по-малко инциденти ...
Ако трамваят е красив ще бъдат уважавани и ватманите .
Чардо
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#9] от "grand funk railroad":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#9:"grand funk railroad"]Можехме и да скачаме където решим. [/quote]
====================
То качването и слизането по време на движение си бе своего рода вид спорт
Така при едно мое качване в движение на Кр.село ме фрасна задното стъпало по капачката на левия крак , та слезнах на Пирогов и от там излезнах в гипс
frequentflyer
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#5] от "shileto": "Билетчето беше 4 стотинки, качване и слизане по всяко време"
билетчето беше и 2 стотинки...
grand funk railroad
Рейтинг: 1078 ВеселоДо коментар [#11] от "Чардо":
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. ColucheНай-трудно беше скачането на Графа и Перловската река, когато трамваят засили от Попа и го хване зелен светофар.
Чардо
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#12] от "frequentflyer":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#12:"frequentflyer"]билетчето беше и 2 стотинки... [/quote]
==================
Първо бяха по 20 стотинки , по 30 стотинки и по 40 стотинки .
И след обмяната 1961-ва станаха по 2 , 3 и 4 стотинки.
По-късно трамваите станаха по 4 , а тролеите и автобусите по 6 стотинки.
А кондукторите помните ли ?
И как биеха камбанката за тръгване . . . защото ватманите нямаха огледала за назад ,
каквото се вижда на сн. 1 и 4 , та му и личи че е доста по-съвременно от трамвая
Чардо
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#13] от "grand funk railroad":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#13:"grand funk railroad"]Най-трудно беше скачането на Графа и Перловската река, когато трамваят засили от Попа и го хване зелен светофар.[/quote]
=========================
В такъв случай изчаквах да мине моста и да намали за десния завой и тигава скачах в тревата :0
Моите две най трудни бяха на 3-ката , че бе ако помниш и с особени вагони/каруци . Вратата бе само една и то посредата на вагона. 3-та бе тръгнала от Ботев , бе пресякла вече Ботев и засилила вече по Пиротска и тогава се засилих и скочих на последния вагон .
Другото ми бе на 5-та на Кр.село - трамвая бе вече тръгнал към центъра , аз се затичах по Г.Делчев /Ем.Марков и рипнах на последната врата . И понеже там трамвайната линия е малко по-висока , та стъпалото ме фрасна по капачката
Ами помниш ли как седяхме отзад на теглича седнали на буфера или пък на заключените от лявата страна врати на стъпалото
Мале е е
Добре че внуците не четат тука
grand funk railroad
Рейтинг: 1078 ВеселоДо коментар [#15] от "Чардо":
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche5-цата беше много трудна. А от мач се връщахме редовно на буферите.
Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
Рейтинг: 594 Весело[quote#3:"baba_zozolana"]А в гората по завоите си седяхме на стъпалата, за да ни духа вятъра в косата.[/quote]
I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!Като деца се возехме на стъпалата от лявата врата на "малкото трамвайче". От днешния пл. Журналист до Пионерския дворец (с една спирка по средата, за да се размине с пътуващото в обратна посока. Понякога имаше хора и кондуктора не ни виждаше, за да ни подгони на спирката.
shileto
Рейтинг: 1074 НеутралноДо коментар [#12] от "frequentflyer": имаше и карнетки, но смътно си ги спомням