Ветерани

Коментари (166)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на МM
    МM
    Рейтинг: 450 Неутрално
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6100 Неутрално

    бива си го !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    Шиле,това много модерно за 1942г...да няма грешка в годината...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  4. 4 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1336 Весело

    Хубав е, Шиле! От бакелит, направен за вечно.
    Ако видиш моя ветеран, ще ти падне шапката. Микрофонът е неподвижен, а слушалката е като фуния и се слага на ухото. Още работи.

  5. 5 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    Нек`си ме изнервя
    Особено бродираното каренце метнато върху фурнированата масичка

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  6. 6 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3516 Весело
  7. 7 Профил на mystery
    mystery
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Красиво ехо от отминала епоха!

  8. 8 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    И най вероятно работи.

  9. 9 Профил на m_and_n
    *****
    Весело

    А как досадно се въртеше шайбата - скррръц!

  10. 10 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#3] от "Tod": Няма грешка , военна изработка Кабела за мрежата е вързан с перчатки към апарата и слушалката е на щепсел към апарата от доло има знак с орлето и крилцата но са много ситни Най важното е че още работи

  11. 11 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#4] от "Калибър 6.5Х55": Нещо не е изляла другата снимка на нея има телефонче от 1930 г с индуктор /манивелка Ще опитам пак на него пък пише "Виена 1930"

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#10:"shileto"]Няма грешка , военна изработка...
    ---------------------
    Свивам знамената...вярвам ти...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  14. 14 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1336 Весело

    До коментар [#11] от "shileto":

    Откъде го измисли това: Фотограф: златното руно
    Не мога да спра да се хиля! Сега го видях.

  15. 15 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 616 Весело

    До коментар [#4] от "Калибър 6.5Х55":

    [quote#4:"Калибър 6.5Х55"]Хубав е, Шиле! От бакелит, направен за вечно.
    Ако видиш моя ветеран, ще ти падне шапката. Микрофонът е неподвижен, а слушалката е като фуния и се слага на ухото. Още работи. [/quote]
    Ааа, не ти вЕрвам че имаш такъв ИСТИНСКИ работещ телефон, не реплика за $14,99
    http://www.ebay.com/bhp/antique-phone-replica

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  16. 16 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Сега разбирам защо много хора казват на кабела "шнур"
    Прави ми също впечатление как цифрите са изписани два пъти - в гнездата за пръстите и на самата шайба. Сигурно с цел ако се изтрият от едното място, да се виждат на другото.

  17. 17 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 616 Весело

    [quote#14:"Калибър 6.5Х55"]Откъде го измисли това: Фотограф: златното руно [/quote]
    Асоциациативно: Одисеята, Ясон търси златното руно, което принципно е на пораснало шиле

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  18. 18 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 616 Весело

    [quote#10:"shileto"]Най важното е че още работи [/quote]
    Че работи вярвам Ама набираш ли от него номера? Иначе звънците на тези телефони къртеха мазилки, и клатеха закачени картини Чуваха се през 2-3 етажа

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    За да е финкционирал този телефон през 1942 г. е трябвало тел.централа да бъде поне от този тип http://en.wikipedia.org/wiki/Strowger_switch

    Преди това са били на ръчно ранжиране с телефонистка.

  20. 20 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#18] от "Мойше. Толкоз? But still loves Mezzo!!!":
    Не го ползваме от няколко години ,че сега с мобилните и безжичните му е скучно Този специално не звъни а е със зумер и е със странно пулсиращо бучене Имам и е един Сименс от черните бакелитови той звъни да буди и глухите от съседната улица

  21. 21 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#14:"Калибър 6.5Х55"]Откъде го измисли това: Фотограф: златното руно [/quote]
    Ха верно : фотограф : Златното кожухче.
    Шиле, тия не бяха ли по - заоблени или съм гледал друг модел ?
    Дрънкат много напевно чак на улицата се чуват.
    Давай онова ТАБ - че с манивелата да видиме.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  22. 22 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ф.Нинов": Ръчно с телефонистка е било по селата и до шейсетте години и за това се бъркаш

  23. 23 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Любопитно

    До коментар [#21] от "Танас": ТАБ или ТАП (телефонен апарат полеви) Да не си бил телефонист с ТАП57 и катушката

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#22] от "shileto":

    Даже се съмнявам този телефон 1942 г. да е функционирал в България... навсякъде е било яко с телефонистка, щом в Англия са започнали да инсталират механични телефонни централи едва през 1930-те години. Дори и цар Борис е бил с телефонистка.

  25. 25 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ф.Нинов": Телефонната централа в София до преди двайсетина години беше А29 на Сименс модел 29 година

  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    Значи в германският град Шверин първата мех.телефонна централа е била инсталирана през 1935 г. и почти непроменена е функционирала до 1995 г. след като е заменена от дигитална.

    Шиле,
    Вместо да ми цъката минуси дайте доказателства, че България е имала такава апаратура през 1942 г.

  27. 27 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 1004 Весело

    До коментар [#16] от "murttle":


    [quote#16:"murttle"]Прави ми също впечатление как цифрите са изписани два пъти - в гнездата за пръстите и на самата шайба. Сигурно с цел ако се изтрият от едното място, да се виждат на другото.[/quote]
    Не е заради това, когато се върти шайбата може да объркаш до коя цифра си стигнал, а така виждаш на коя цифра си забучил пръста си.

  28. 28 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Когато Александър Бел открил телефона, видял че има две пропуснати обаждания от Лили Иванова и три неплатени фактури към М-Тел

  29. 29 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#23] от "shileto":
    Не съм но имахме един, два трофейни в поделението в караулното и на поста та го връзвахме на пръста като завърти от долу да събуди заспалия постови инак се не чуваха в гората но се усещаха и скачаш като пружина да вардиш народа от НАТО и БРАТО.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#25] от "shileto":

    Бил ли могъл да публикуваш линк как е изглеждала тази така наречена телефонна централа "А29" от Сименс да я видим как изглежда, щот аз май нещо нищо не намирам в мрежата.

  31. 31 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#27:"blue rose"]Не е заради това, когато се върти шайбата може да объркаш до коя цифра си стигнал, а така виждаш на коя цифра си забучил пръста си.[/quote]

    И като се обадеше майката на гаджето и виках: Извинете объркал съм дупките.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  32. 32 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0_%D0%A0%D0%B0%D1%88%D0%B5%D0%B2
    Според тази статия е пусната някъде към 36 г. в София, а преди е имало в други градове. Най- интересното е че ние минахме от модели на Сименс от трийсете години, на цифрови около 2000 г. И изведнъж огромните сгради пълни с едни рапартитори и много опънати кабели станах излишни. Единственият им недостатък е, че старите нямаше как да те таксуват по време и можеше да си "браузвуърш" за един импулс с часове.
    Този е много як, но най-ми харесват тези с микрофон и отделна слушалка.

  33. 33 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    До коментар [#26] от "Ф.Нинов":
    доказателства, че България е имала такава апаратура през 1942 г.
    .............
    Нямаш проблем,първите автоматични телефонни централи в България са пуснати в годините 1935-38 г. Чети стр. 133 от документа по-долу:
    http://www.history.swu.bg/PDF/Bratanov.pdf

    nemo malus felix, minime corruptor.
  34. 34 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#30] от "Ф.Нинов":
    В Лондон в музея на науката има подробно развитие на услугата, но принципа е елементарен, просто те са го разработили до съвършенство. Представи си имаш три/за трицифрен номер/ двигателя поставени един след друг, който въртят ключове с 10 позиции. Когато въртиш циферблата ти всъщност изпращам сигнал /включено-изключено определен брой пъти/, за цифрата 5- 5 пъти включено, двигателя се завърта до петия ключ, значи си избрал пета линия. И така със следващата цифра. Не случайно по филмите набират с жиците като ги допират и разкъсват. Малко е по-изпипано но това е принципа, като за 0- се предават 10 включвания.

  35. 35 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До преди тридесетина години предприятия и учреждения също имаха телефонистки Набираш телефона , тя се обажда и искаш вътрешен номер еди кой си Това не значи че не сме били с автоматични телефонни централи Споменатия от мен черен Сименс е по стар и от този с една година и питам кому са били нужни ако не е имало централа тогава ?Май се намираме на приказка? Линк та линк
    До коментар [#30] от "Ф.Нинов":

  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#33] от "СДС":

    Мерси за инфото!

    Баси, страната е била доста развита за време те си, но все пак само с 22хил. абоната.

    Връщам си думата назад - не само цар Борис, но и малък Симеончо е имал телефонче с шайба.

  37. 37 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":
    Нинов, 3-то Българско царство не го подценявай, не само с телефоните е било много напред, не го бъркай с НРБ.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  38. 38 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#35] от "shileto":

    Убедих се.
    Видях четивото в линка.
    Имало е автом.тел.централи... даже разговорите са били не толкова скъпи..
    Интересно... интересно.

  39. 39 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#3] от "Tod":

    Според мен слушалката е от първите ТА (телефонен апарат) - бг производство, ама то е доста по-късно. Самият апарат може и да е от 1942.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  40. 40 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#21:"Танас"]тия не бяха ли по - заоблени или съм гледал друг модел ? [/quote]

    Заоблен имам на бюрото си - това е точно ТА и е някъде от 60-те на миналия век. На снимката е по-стар. Доста по-стар.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  41. 41 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#37] от "СДС":

    Неребето е дало яко на заден ход... поне в телекомуникациите. Но имаше и по-зле: Гедерето. Там бяха в каменната ера. Частен телефон само за верни партийци и щазита.

  42. 42 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":
    За съжаление си е била слабо развита и с изостанало селско стопанство спрямо европейските, с които искаме сега да се сравняваме. Но и през следващите години правим две крачки напред и една назад. Ние се оправдаваме със социализма, но какво да кажат чехите тогава. Къде са били през 30-те и къде ги докарват комунистите. За нас реално е имало и ползи, но ние след това и малкото съсипахме. Развита и евтина енергетика, добро образование, комасирана земя. Сега пак отначало, но големи пари се правят в мътилка....
    Извинявам се за политическия оттенък под приятната снимка.

  43. 43 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#35:"shileto"]До преди тридесетина години предприятия и учреждения също имаха телефонистки [/quote]

    Шиле, една приятелка я съкратиха от длъжност "телефонистка" само преди 5 (пет) години след 1/2 (половин) година тестване на автоматична централа. И учреждението е доста хм, възлово.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  44. 44 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#39] от "Музар": За слушалката си прав, донякъде Оригиналната като дете я счупих и ми дърпаха ушите беше ръбеста и пак от такъв бакелит, но тази е от оригинален Сименс телефон пак от същия период с оригинални капсули в него Имам и още една такава резервна , нашенските ТА бяха по различни

  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#42] от "stoiank":

    Мисля, че разликата м/у България и Германия тогава не е била по-голяма отколкото сега.
    Този факт с авт.тел.централи си е фактор.
    Все пак това е бил тромава и бюрократичен държ.отрасъл, а България е вървяла наравно с първенците.

  46. 46 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#42:"stoiank"]Но и през следващите години правим две крачки напред и една назад. [/quote]

    Специално за електропреносната мрежа има една огромна крачка напред и много малки назад. До преди единната държавна икономика всеки си е купувал турбина със "собствени" параметри и е било голяма шарения в напрежение и там каквото е важно. Имало е някакви регионални мрежи (за град, дори за някаква по-широка територия), но съвместимост между съседни мрежи - нищожна. Така е било в цяла Европа, у нас уеднаквяването е станало по-бързо, но пък след това - застой. Към 1980-та имаше села в непосредствена близост до София (град/столица) без никакъв ток (май беше Чуйпетлово).

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  47. 47 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 899 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":
    [quote#36:"Ф.Нинов"]Баси, страната е била доста развита за време те си, но все пак само с 22хил. абоната. [/quote]

    Обърни внимание на бонусите !
    http://3.bp.blogspot.com/-mcLqYGymdg8/UO1C_9h2xOI/AAAAAAAAAPc/fmz9V_WxozA/s1600/04koledenFilips_Mir%239138_22121930PC110887.JPG

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  48. 48 Профил на kikoni
    kikoni
    Рейтинг: 400 Неутрално

    До #30 Нинов
    Преди десетина години изведохме от експлоатация А29. Ведомствена за 30 или 50 поста. Не помня. Заемаше стая 15 кв.м. Три месеца шофьора и домакинката развиваха медта от релетата и отделно сортираха и събираха метала. За съжаление нямам снимка.

    kikoni
  49. 49 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#44] от "shileto":

    Не знам - може да си прав. Но това което виждам на снимката е точ в точ като това, което държа в ръката си . Е, явно нашите са го копирали без никакъв свян .

    Само прави впечатление разликата в дизайна. А за счупването на оригиналната слушалка си за бой, уф, за стригание !

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  50. 50 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#47] от "navy":

    шОшОни?!?! Сега май се пише "шушони" . Голяма забавление е да четеш вестници и списания от началото на миналия век и по-стари

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  51. 51 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#46] от "Музар":
    В момента в Америка има доста стандарти за напрежения в зависимост от кой доставчик си купуваш ток и това не пречи да са най-здравата икономика.
    А относно енергетиката имах предвид стабилна мрежа с възможност за разширения на достъпна цена, което е огромно икономическо предимство. Просто имаш ниска себестойност на продукцията. Е не като Кремиковци да работиш за тоя къде духа, но за лека промишленост и за бита е много важно.

  52. 52 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Весело

    До коментар [#49] от "Музар": Може пък германците да са го копирали от нашите , знае ли човек ?

  53. 53 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#51] от "stoiank":

    Прав си. Но по онова време и за онези представи - явно уеднаквяването е създало предимства за момента. Ще направя аналогия с биологичната еволюция - най-приспособените видове (към даден геоложки момент) са били най-уязвими дори при малки промени в условията и са загивали (Джурасик парк). Затова и споменах това "предимство" в контекста на "една напред, две назад" .

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  54. 54 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#52] от "shileto":

    Да, бе! Нашите ТА май се появяват някъде 50-те години, а на Сименс около десетилетие и горница преди това . Да беше преди 1940-та, да СИ повЕрваме...

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  55. 55 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1954 Весело

    Шиле, страхотна антика! Пази го, изглежда в перфектна форма.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  56. 56 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#54:"Музар"]някъде 50-те години[/quote]

    Упс, грешка - май са от 60-те години (между 1950 и 1959, да уточня понятието) .

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  57. 57 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Весело

    - Алооо, Шиле защо кашляш, бе ....?

    http://www.youtube.com/watch?v=FjGsiFuNBCI

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  58. 58 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#20] от "shileto":
    [quote#20:"shileto"]Имам и един Сименс от черните бакелитови той звъни да буди и глухите от съседната улица[/quote]
    Тук си много прав. Имам такъв, още си работи, но е със строшена вилка, ония, металните ... след неколкократно хвърчане даде фира. Вече не се ползва, разбира се, фикса го махнах преди години.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  59. 59 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    Между другото работят само не може да се избира с тях защото са аналогови !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  60. 60 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#58] от "ПАВЛА - SorryLol":

    У вас да не са замеряли отстрещната страна с все апарата? Щото на мен и на мои приятели наистина ни е идвало такова действие при идиотски обаждания Явно сме от друго поколение - изкарвахме си го с попръжни

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  61. 61 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Весело

    До коментар [#57] от "Танас": От цигарите чичо

  62. 62 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#59] от "comandante":

    Може да се избира, но не можеш да ползваш онези номера, дето трябва да натиснеш "1" за английски, "2" за промоции... и "9" за връзка "с наш оператор" . До преди месец това на бюрото ми работеше перфектно за набиране и отговор.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  63. 63 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#60] от "Музар": Идиотски обаждания позвъняване от типа
    Алоо кой там , кой се обажда, кой тилифона

  64. 64 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#63] от "shileto":

    Леле, Шиле, забравих лафа, ама беше на ефрейтора от казармата на диалект "алоу, койе...", уф, беше много разпространето

    (сори, ама скайпя в няколко прозорчета и ще направя гаф )

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  65. 65 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1698 Весело

    До коментар [#25] от "shileto":

    Моля за извинение ,
    НО
    кутията си е оригинал ,
    кабела за слушалката си е оригинал ,
    НО черната слушалка и шайбовия набирателен механизъм са подменени с доста по-съвременни!
    Материала на кутията и слушалката е различен не само по цвят, което никой производител не правил .
    Шайбата по онова време отвътре са с букви на латиница , а не с цифри .
    Извинявай .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  66. 66 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#58] от "ПАВЛА - SorryLol": Фикса ми е жал да го махам и е на тънка тарифа да ни търсят Имаме го от как се помним има го в тел указателя от 1966год като пет цифрен без първите две цифри и не е променян

  67. 67 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#65] от "Чардо":

    Я, това за шайбата ми убегна. Моето ТА апаратче е с бакелитова шайба , черна като самата кутия, а и вътрешните цифри са върху черен фон. Прав си, че целият този механизъм е сменен с по-нов.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  68. 68 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Весело

    До коментар [#65] от "Чардо": Здрасти късно се включваш Коментирахме слушалката че не е оригинал но кабела към нея е оригинал с нея Всичко друго си е оригинал даже и шайбата Преди години беше започнал да се насмита в набирането реших да сменям шайбата но се оказа съвсем различно гнездото и не става и се отказах почистих му пластинките и си е ОК

  69. 69 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Весело

    До коментар [#67] от "Музар": Не ти е убегнало щото си е оригинал ,емайлирана основа със стоманен диск

  70. 70 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Първите ми спомени у нас са от ено по-високо бакелитче, .. като щъркелче стърчеше, ..май изработка у Белоградчик. ...Ноо здраво беше, ..ноо, ..ама и аз бех здраво, ... успях да го чупя! ... Шейсетте години некъде.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  71. 71 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#69] от "shileto":

    Загледах се, че има "улей", но от снимката не мога да преценя добре доколко съвпада.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  72. 72 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#60] от "Музар":
    Ха-ха. Не, просто "шнура" все ми идваше къс като се заприказвам и заразхождам ... та затова хвърчеше. Но и с лепена вилка, пак си работеше.
    За попържните ... как да ти кажа, доста съм цветиста на моменти, когато ме настъпят по опашката - най-вече.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  73. 73 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Това безапелационно са най-безсмислените коментари за днес.
    И не че имам да казвам нещо и аз,но видях,че са цели 69 и реших да ударя една юбилейна цифра 70.

  74. 74 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1324 Весело

    [quote#60:"Музар"]У вас да не са замеряли отстрещната страна с все апарата? Щото на мен и на мои приятели наистина ни е идвало такова действие при идиотски обаждания[/quote]
    Е аз мобилния съм трошил от нерви, но такъв красив ще е престъпление.

  75. 75 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1698 Любопитно

    До коментар [#69] от "shileto":


    [quote#69:"shileto"]емайлирана основа със стоманен диск [/quote]
    ==================
    По Дискавъри някой наш преводач прекръсти силикатния емайл на порцелан и вече няколко години се влачи това недоразумения
    На първата ми кола номера бе също емайл : СФ 75 - 11
    Като знам отлично полагането на силикатен емайл в Български монетен двор , където има метални стенички за разделяне цветовете , така наречения клетъчен емайл , винаги ми е било любопитно как се работи пък така наречения маслен емайл ?
    При него няма ограничители , а е просто цвят в цвят , както на шайбата ? ? ?
    Същата технология се ползва и при старите ордени , където в медальона има даже доста дребни разноцветни фигури !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  76. 76 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#32] от "stoiank":
    "Най- интересното е че ние минахме от модели на Сименс от трийсете години, на цифрови около 2000 г."
    ...
    Цифровизацията почна масово от 1997-ма, ...и изхвърлянето на ония централи ...А29 ли беха, ..дето към тях имаше "миячно", ...много пожароопасно, ..не са майтапя, ...там жените миеха със спирт избирачите.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  77. 77 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1123 Весело

    До коментар [#73] от "fener": Що 69 не ти ли харесва ?

  78. 78 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1698 Весело

    До коментар [#68] от "shileto":


    [quote#68:"shileto"]късно се включваш [/quote]
    ===================

    Гледам полуфинала на снукър между Шелби и Уолдън

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  79. 79 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#66] от "shileto":
    И нашия е така, само собствениците се сменяха. И първите цифри. Последно беше мой. И му ... видях сметката.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  80. 80 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Разстроено

    До коментар [#47] от "navy":
    Ех, ..Филипсъ, ...кога тия правеха талавизори, Поднебесната мъчеха да си управляват торпедата. ...После туриха по един джапонец у тех и решиха проблема.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  81. 81 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#72] от "ПАВЛА - SorryLol":

    Ааа, аз на това му викам "скача". Има моменти, дето чаши, чинии, ютии и разни други предмети изведнъж скачат от мастото си , без нищо да им правиш (нацупено) Па и вземат да се потрошат, после ги превръзваш... Мани, мани...

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  82. 82 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#25] от "shileto":
    "Телефонната централа в София до преди двайсетина години беше А29 на Сименс модел 29 година"
    ...
    1998-1999 имаше останала такава, ...у "тройката" в Софето, ..Сименс даваха добри пари на БТК, ...за музея на Сименс, ..немало такава у Германия.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  83. 83 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#74] от "stoiank":

    Този у нас е на една приятелка - даде ми го, за да не си "развалям" писането върху цифровата на компа (тя е с разменени долен и горен ред спрямо телефонните бутончета). И го пазя като очите си, буквално.

    Иначе електроника мятам и срещу стената, нямам задръжки за джаджи , е понягока неволно ги "изпускам" в грешна посока .

    Това имах предвид под "летене" и "скачане". Летят, когато съвсем целенасочено им дам начална скорост, посока и импулс . Всичко останало е "скачане".

    И към коментар [#72] от "ПАВЛА - SorryLol"

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  84. 84 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#76] от "Мани":
    Да, те са. Имаше и едно помещение с акумулатори които бяха отворени като аквариуми и там доливаха при нужда киселина. Не случайно старите пощи са толкова големи. Централите бяха с огромна площ. Сега си мислим, че цифровите централи или Интернет са някаква световна революция, но погледнато исторически не са нещо уникално- поне според мен. Примерно телеграфа съкращава времето за предаване на едно съобщение от дни или седмици, за минута-две, а след това цялата "революция" намаля тази минута. Единствено, че услугата става евтина и се масовизира. Но за сметка на това, преди нещата освен функционални се правеха красиви и издържливи, а сега всяко чудо китайско. Чакай китаеца да ти мисли за красота, той има една цел по-евтино.

  85. 85 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#82] от "Мани":

    В "Спортната палата" (срещу старата зоологическа) имаше централа до преди 5-7 години. Не й знам модела, ама едва ли е била много нова. Тикаха се някакви "жакчета" за свързване и имаше табло и пулт. Минах набързо оттам, нямах време да оглеждам.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  87. 87 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 941 Неутрално

    :До коментар [#77] от "shileto":

    Ха,ха!Има хубав виц на тая тема,но е много мръсен.

  88. 88 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#84] от "stoiank":
    "Имаше и едно помещение с акумулатори които бяха отворени като аквариуми и там доливаха при нужда киселина."
    ...
    С технологията не съм пределно на ясно, но съм строил няколко такива сгради, ..технологични сгради, .."акумулаторно" се казваше помещението, ..с принудителна и естествена вентилация, ...киселиноустойчива настилка /керамика на епоксидна смола/ и киселиноустойчива боя по стените /от Световрачане съм я доставял/, ...стоманени врати, ..обковани с алуминиеви профили, ..акумулаторите при определени условия могат да отделят водород, ...кво да ти разправям, ...сега ако почна, за Коледа ша спра!

    Свобода за СЛАВЕНА!
  89. 89 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#86] от "ПАВЛА - SorryLol":

    Хехе, добро! На няколко дребни електроуреда се опитах да я сменя с долния апартамент, ама мозайката се оказа доста яка! , не успях, въпреки многократните засилки .

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  90. 90 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#62] от "Музар":
    Интересно !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  91. 91 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#84] от "stoiank":
    А "бутилково" знаеш ли какво е? ...Аз първия път си мислех, че има шишета вътре, ...което ме изпълни с вълнение. ... Да, ...ама не! ...В тва помещение има стелажи, на които се разцепват кабелите и се правят връзките. ..След направата на муфите приличат на бутилки, ..та оттам "бутилково".
    пп: С дизелагрегатните съм брал най-големите ядове, ..както и с технологичните заземления, ..0,5 ома се търсеха.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  92. 92 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#88:"Мани"]при определени условия могат да отделят водород[/quote]

    Водород и кислород, 2 към 1 и ТРЯЯЯЯЯС.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  93. 93 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#91:"Мани"]След направата на муфите приличат на бутилки, ..та оттам "бутилково". [/quote]

    Можеш ли да изровиш някаква картинка, за илюстрация, че ми стана интересна аналогията

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  94. 94 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#92] от "Музар":
    "Водород и кислород, 2 към 1 и ТРЯЯЯЯЯС."
    ...
    Не е задължително да капне ена капка вода, ..водородът и сам по себе си е опасен в определени условия, ...дори да не ..роди .. вода.
    пп: Сапьор съм, френдо!

    Свобода за СЛАВЕНА!
  95. 95 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#93] от "Музар":
    Нема откъде да ти изровя, ..тва е помешение задължително в подземната част на "пощите", ..тогава БТК и БГ пощи се развеждаха, ..много дълъг развод, ..май продължава още.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  96. 96 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#94] от "Мани":

    Същото ти казвам, ама съм химик. С опит само от учебната лаборатория , и един сапьор у дома .

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  97. 97 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#95] от "Мани":

    Жалко. Мисля, че ми са меркали такива форми, ама тогава не вдевах от кабеляци.

    За H2+O, толкова малко количество кислород винаги има във въздуха. Достатъчно е да тропнеш с крак когато H се е натрупало .

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  98. 98 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1324 Весело

    До коментар [#91] от "Мани":
    Е с това бутилково ме уби. Не го знаех, винаги можеш да научиш нещо ново. Тази норма за заземлението наистина я има, но не ми е ясно защо е толкова ниска, може би изравняват някакъв потенциал през земята. Наистина доста колове трябва да си слагал, за да я постигнеш, а тези по каменистите места как са я постигали, не ми се мисли. Примерно в Карлово.
    Сега сме друго време, масовата норма от 10 ома, я вдигнаха на 30 да не се мъчат хората. Може би, някакъв нов Закон на Ом или на Кирхов се е появил.

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  100. 100 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#98] от "stoiank":
    "Е с това бутилково ме уби. Не го знаех, винаги можеш да научиш нещо ново. Тази норма за заземлението наистина я има"
    ...
    Бутилковото го има, ...и нормата за заземлението я има. ...Постигал съм я с медни цилиндри, ...медна ламарина огъната на абкант, ..заварени на аргон, ..после целите калайдисани, ...ПВА1 ли 2 ли беше, ..не ми са прави справка сега за жълто-зеления проводник, ..с болтове и пак калайдисано. ... И сондажи, ...до 80 метра съм стигал, ..търсиш не вода, ..заземление не дава, ...търсиш тежка мазна глина.

    Свобода за СЛАВЕНА!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK