ЦГМ и приложенията за мобилни устройства

ЦГМ периодично създава трудности на приложенията, предлагащи информация в реално време за движението на превозните средства от масовия градски транспорт. В последните дни отново има проблеми, които затрудняват клиентите. Информация от уеб страницата на ЦГМ, т.нар. виртуални табла, може да бъде получена, но по изключително труден начин при използване на мобилно устройство. Изискват се много повече действия, отколкото при БЕЗПЛАТНИТЕ, не струващи нищо и за ЦГМ приложения. Въпросът е - ЗАЩО се случва това?

© mto

ЦГМ периодично създава трудности на приложенията, предлагащи информация в реално време за движението на превозните средства от масовия градски транспорт. В последните дни отново има проблеми, които затрудняват клиентите. Информация от уеб страницата на ЦГМ, т.нар. виртуални табла, може да бъде получена, но по изключително труден начин при използване на мобилно устройство. Изискват се много повече действия, отколкото при БЕЗПЛАТНИТЕ, не струващи нищо и за ЦГМ приложения. Въпросът е - ЗАЩО се случва това?



Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 572 Весело

    Отиваш на съответната станция/спирка и чакаш. Няма случай превозното средство да не е пристигнало по някое време.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  2. 2 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Нито едно мобилно приложение не работи от известно време. До колкото разбрах, от сайта на ЦГМ са спрели да подават информация заради профилактика. Каквото и да значи това.
    А и тази профилактика малко длъжко продължава - вече трета седмица.

    PHILIP
  3. 3 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1542 Весело

    Отивате на сайта на Градска Мобилност, цъкате на "виртуални табла", вкарвате данните на спирката и номера на линията и гледате.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  4. 4 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#3] от "Хриси":

    Става дума за мобилен достъп, не за достъп от стационарен компютър. И това става с 15 натискания, вместо с 2-3. Освен това ВСЕКИ път трябва да се въвежда и код за удостоверяване. "Вкарвате данните" - едва ли има човек в София, който да знае номерата на всичките спирки, за да напише съответния номер приближавайки се към някоя спирка.
    Защо първо не опитате да използвате това, което предлагат от ЦГМ, да го сравните като удобство и функционалност с безплатните приложения и след това да коментирате?

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  5. 5 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#2] от "Philip":

    Не е профилактика - умишлено спират достъпа на приложенията, защото данните им били "обект на авторски права"... и плащали лицензни такси - чудно, за какво са тези лицензни такси.

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  6. 6 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 924 Любопитно

    До коментар [#5] от "mto":

    Дори да "плащат" нещо, ние сме тези, които плащаме таксите. Все пак, грАДСКИЯ транспорт се дотира от данъците ни!

    PHILIP
  7. 7 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#5] от "mto":

    Ако е така,случая плаче за КЗК.За подобен случай с телефонен указател БТК беше санкционирана ,при това беше още държавна.И капчата в сайта им създава излишни неудобства.

  8. 8 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 974 Неутрално

    [quote#7:"slonsco"]Ако е така,случая плаче за КЗК.[/quote]

    Надявам се случаят да се окаже интересен за журналистическо проучване. Това е част от промяната към информационно общество, към което очевидно се придвижваме, но в ЦГМ изобщо дори и не осъзнават какво се случва...

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  9. 9 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 974 Неутрално

    [quote#7:"slonsco"]И капчата в сайта им създава излишни неудобства.
    [/quote]

    А тя е поставена точно заради независимите приложения. Обаче пък, какво ли значение има удобството на клиента за ЦГМ?

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  10. 10 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1542 Любопитно

    До коментар [#4] от "mto":

    Още ли не си открил браузъра в смартфона си?!

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  11. 11 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1542 Любопитно

    А още ли не си установил, че номерата на спирките ги пише на ... спирките? Дори и да не виждаш номера, имаш падащо меню, от което да си избереш името на спирката. Има дори карта.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  12. 12 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 974 Неутрално

    А би ли ми обяснила защо трябва да цъкам 15 пъти и да вкарвам постоянно код за удостоверяване, вместо да получа информацията с 2-3 докосвания на екрана?
    Освен това, желая да получа информацията ПРЕДИ да стигна до спирката, а не когато застана на нея - все пак понякога съществуват няколко варианта и мога да избера дали да ползвам една линия или друга, а не рядко те спират на близки, но различни спирки.

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  13. 13 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#10] от "Хриси":

    Ползвам независимо приложение за удобство,дори когато съм пред компютър,с порядък е по добро,с едно две кликвания стигам до необходимата ми информация,по-неудобно от идиотския им сайт не съм срещал,на независимото приложение само кликвам върху спирката,която или ми е изведена от ГПС а,или мие вкарана в фаворити,на сайта трябва да въвеждам минимум номер,после капчата.
    Още един два дена и само заради това неудобство ще помисля,как да обоснова правен интерес и да сезирам КЗК,щото още няколко влизания през сайта им и ще ми преодолеят мързела,да им отделя час и едно отиване до пощата.

  14. 14 Профил на Mihail Panayotov
    Mihail Panayotov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#10] от "Хриси":

    Отговори честно, нарочно ли се правиш на глупава или просто толкова си можеш? Човека говори за мобилни app-ове, не за уеб страницата на ЦГМ, която изглежда като правена от гимназист през 2001-ва! Имаш ли грам идея какво означава UI и UX? Имаш ли представа какво е мобилен app? Въпросите ми не са риторични!

  15. 15 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1542 Весело

    До коментар [#12] от "mto":

    Защото андроидското приложение доказано е доста неточно. За разлика от сайта на Градска Мобилност.
    Но нищо, де, ползвайте си приложението и мрънкайте, колкото ви душа иска

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  16. 16 Профил на Mihail Panayotov
    Mihail Panayotov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#15] от "Хриси":

    Кой го е доказал, че е неточно? И кое точно андроидско приложение визираш? Че те са няколко

  17. 17 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 974 Весело

    [quote#15:"Хриси"]Защото андроидското приложение доказано е доста неточно. За разлика от сайта на Градска Мобилност. [/quote]

    Това е защото "андроидското приложение" смуче информация от пръстите на левия крак на програмиста си, нали?

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  18. 18 Профил на angmar
    angmar
    Рейтинг: 421 Неутрално

    [quote#15:"Хриси"]Защото андроидското приложение доказано е доста неточно. [/quote]
    Приложенийцата дават същите резултати както и страницата, не за друго, ами те си ги взимат от нея. Страницата е писана без никаква мисъл за това, че би могла да се ползва от устройство с малък екран и/или бавен интернет и като резултат е изключително неудобна за ползване от телефон.

    Ментор
  19. 19 Профил на shuffle
    shuffle
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Мобилния сайт на ЦГМ също не работи, което значи, че имат проблеми, не е че просто режат достъпа на приложенията.

  20. 20 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1542 Весело

    До коментар [#16] от "mishoboss.":
    Многократни практически опити. Иначе казано - емпирични познания.
    Дерзайте, бе! Мрънкяйте смело!

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  21. 21 Профил на Mihail Panayotov
    Mihail Panayotov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#20] от "Хриси":

    Кажи честно, в ЦГМ ли работиш? Или поне някакъв общински служител? Явно е, че се засягаш и поради липса на аргументи го избиваш на псевдо-интелектуален хейт.

    Не знам какви са "емпиричните познания" и чии са тези "многократни практически опити", но един бърз поглед върху потребителските коментари на app-овете в PlayStore дава много ясна и обективна картинка. Единствените негативни коментари са от типа "дава ми, че няма връзка с Интернет". Както можеш да се досетиш, едва ли 3G-то на хората е спряло, спря достъпа до сървъра на ЦГМ.

    Наистина ми е непонятно защо така усърдно се защитава една услуга, която се предоставя по недобър начин на потребителите. И когато тези потребители хванат нещата в свои ръце и създадат безплатен продукт, който подобрява услугата (да, за мобилните апликации говоря), ЦГМ съвсем целенасочено им пречи. Непонятно ми е! Моля за разяснение като на идиот с магистърско образование.

  22. 22 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1542 Весело

    До коментар [#21] от "mishoboss.":

    Тцъ! Не позна. И изобщо не се засягам. И не знам какво има в Play Store, аз ползвам iTunes App Store и Safari.
    Относно практическите опити - двама души на произволна спирка - смартфон с андроид и прословутите ви приложения за градския транспорт и смартфон с iOS без такова приложение, но с мобилната версия на сайта на Градска Мобилност в браузъра.
    Можеш ли да познаеш кое работи по-добре и е по-точно? Явно не е андроидското приложение.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  23. 23 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 974 Весело

    До коментар [#22] от "Хриси":

    Ми... освен от ЦГМ да раздадат айфони на всички... или те, или Бареков. И няма да има нужда да си оправят сайта! Странно, как "андроидските" приложения само около теб работят зле и неточно...

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK