Булгаррено

Някога в България, освен да се сглобяват китайски коли, се правеха и такива рена.

© Bulgarische Motoren Werke

Някога в България, освен да се сглобяват китайски коли, се правеха и такива рена.



Ключови думи към статията:

Още от Новини от вас

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    Върна ме 100 години назад .
    Колите в началото на 70-те бяха все още рядкост, но на нашата улица имаше едно такова Рено.Заедно с един стар Мерцедес и Пежо 403, бяха сред екзотиките на четири колела.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  2. 2 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    БулгарРено 8 , а и правехме и Булгар Алпин

  3. 3 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Много уважавам хората, които полагат усилия и инвестират немалки суми, за да съхраняват такива парчета автомобилна история. Браво!

  4. 4 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 564 Неутрално

    [quote#0:"Дневник"] Някога в България,
    освен да се сглобяват китайски коли, се правеха и такива рена.[/quote]

    и Булгар Рено се сглобяваха , производството на частите е било Навън ..

    в БГ е произвеждана серийно само една кола...
    в Ловеч през 50-те
    и по разбираеми причини е спряло производството......
    както и на БГ самолетите

    Чардо трябва да се включи - той трябва да знае подробности

  5. 5 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До: Bulgarische Motoren Werke

    Авторе, как успя да се вредиш от Халикаранс? Снимките ти от август ли чакат? Иначе Булгарреното за времето си беше много яка кола. Браво на собственика!

  6. 6 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Собственикът може би си обича много колата,защото я подържа явно добре. Петънце не се вижда никъде.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  7. 7 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1391 Весело

    Баща ми 13 години кара едно "Булгаррено 10" и беше щастлив, че не е нито с Жигули/Лада, нито с Москвич.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  8. 8 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#7] от "Lady Zeppelin":
    Десетката беше по голямо и по лъскаво и на него двигателя беше отзад

  9. 9 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#2] от "shileto":


    [quote#2:"shileto"]правехме и Булгар Алпин [/quote]

    Някои му викат Рено Алпин...

  10. 10 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#9] от "Доби ВЕЛКОВ":
    Някой му викат само Алпин, но знаем за какво иде реч

  11. 11 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Весело

    Те тези колици бяха толкова български, колкото и "Ровър"-те, които пък се сглобяха за има-няма 3 годинки пак у нас. Големи беха комуноидните мераци - "Рено", "Швепс" (от тиква)... и все накрая ни издърпваха килимчето, понеже "умни и кадърни беаме".

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  12. 12 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#4] от "Левуноф":

    ''...в БГ е произвеждана серийно само една кола...
    в Ловеч през 50-те .''

    Е, не сме били толкова чевръсти, та още през 50-те да почнем...А Казанлък не е станал българския Детройт...Дали ловчанлии са имали по-голям човек в ЦК?

    http://www.presstv.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%BE%D1%82-%D1%80%D0%B5%D0%B3%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B0/10/09/%D1%81%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B1%D0%B3-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B8-%D0%B2-%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%BB%D1%8A%D0%BA/

  13. 13 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 616 Любопитно

    Това чудо на снимката съм го карал през 1980г.И тогава нямаше много екземпляри от него по пътищата.Но много беше бърза колицата,разните там москвичи,жигули,шкоди,запорожци му дишаха прахта,голям дзвер беше.................

  14. 14 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#11] от "moriarti":

    ''...и все накрая ни издърпваха килимчето, понеже "умни и кадърни беаме".''

    Една по-различна гледна точка за умността и кадърността ни:

    http://tayni.net/?p=3419

  15. 15 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#4] от "Левуноф":

    Подведох се по тоя Ловеч. Сглобкта на рената са я прехвърлили в Пловдив...

  16. 16 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#14] от "marrad":

    Интересен материал. Може би това е истината - не знам и не мога даже да подозирам. Но френските комунисти ужким бяха много "гъсти" с Москва. А кой ни е издърпал килимчето - няма твърде значение, след като сме си затраяли и не сме реагирали. Сърбите така и не допуснаха да им тровят живота разните му там руски уроди. Тоест - пак сме умни, кадърни... и послушни.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  17. 17 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1270 Весело

    Тъст ми имаше такова Рено. Карах я с голямо удоволствие... Едва тогава забелязах каква е технологичната разлика между нас и Франция! Само (може би) Шкода ни итсрамяше.

  18. 18 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    отсрамяше - извинете...

  19. 19 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4640 Неутрално

    Голяма работа бяха ! Един директор който живееше в нашия блок имаше същия цвят но 10 ка.
    Комшията който пътуваше с шлеповете до Западна Германия беше докарал Опел отваряше капаците когато си беше в къщи и събираше цялата махла .Падаше голямо цъкане с език,възторзи и коментари!

    klimentm
  20. 20 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 564 Неутрално


    [quote#15:"marrad"]Подведох се по тоя Ловеч. Сглобкта на рената са я прехвърлили в Пловдив... [/quote]

    Не иде реч за Рено..
    Произвеждани са БГ автомобили - вероятно римейк на някой западен модел..

    виждал съм ги на снимка някога...
    грозни но със собствен "облик"
    но ги спират по указание на Големия брат , така е и със самолетите "ЛАЗ"

  21. 21 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#8] от "shileto":
    Да, "Булгаррено 10" беше с дълга муцуна и багажникът се намираше отпред.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  22. 22 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#14] от "marrad":

    Благодаря за статията.

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  23. 23 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Доколкото знам, Рената са сглобявани в България, но от фирмата са прекратили доставката на части, поради това, че нашите убавци са тръгнали да ги изнасят (за валута), което е било изрично забранено в споразумението с Рено.
    Според мълвата тогава, след Рено соц-властта се е опитала да договори сглобяване на Тойота, но онези са имали изрично условие цената на една кола да не надвишава 5000 тогавашни лева (Жигулито беше 6100 лв) и нашите не са подписали!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  24. 24 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 564 Неутрално

    [quote#15:"marrad"]Подведох се по тоя Ловеч. Сглобкта на рената са я прехвърлили в Пловдив... [/quote]
    ти си го открил в този линк .
    малко по надолу в текста :

    Цитат

    "“Тайно” млади, но можещи инженери (почти без средства) правеха чисто български автомобил Хеброс - изцяло с наши части. Но и на това се сложи край.
    "

    http://tayni.net/?p=3419

  25. 25 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#16] от "moriarti":

    ''...Тоест - пак сме умни, кадърни... и послушни.''

    Амиии...били сме кадърни/''кадърни'' в послушанието...

  26. 26 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7623 Неутрално

    Хубави снимки и коментарите също ми допаднаха, но и ние с жигулите не се оплакваме, докато не ги сменихме за нещо по западно .

  27. 27 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 344 Неутрално

    В Пловдив освен Булгаррено е правен автомобил в едно младежко клубче до семинарията, с врати отварящи се нагоре! Беше единична бройка!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  28. 28 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#20] от "Левуноф":


    До коментар [#24] от "Левуноф":

    Признавам си, статията я четох ''на вереф'' и това за ''апокрифния'' ''Хеброс'' ми е убягнало...Благодаря за ориентировката!

  29. 29 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1292 Неутрално
  30. 30 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1081 Разстроено

    После румънците почнаха Дачията и досега я правят, я докъде стигнаха...

  31. 31 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#21] от "Lady Zeppelin":
    Верно, да не ви е изпаднал двигателя, няма страшно отзад има резервен

  32. 32 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#23] от "The Core":

    Това е официалната версия. Истината е, че бяха конкуренция на ЗАЗ, Москвич и Лада. Спрени са от Големия брат, като за компенсация позволяват да сглобяваме Москвич в Ловеч.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  33. 33 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1375 Весело

    Хитлер отишъл при Господ,с молба,да го пусне за 1 месец,за да види какво е станало със света.Господ помислил и си казал,абе и Хитлер е човек и го пуснал.След месец Хитлер се завърнал и Господ го пита как е света.Всичко е супер,казал Хитлер,само две неща не ми харесаха-направил Си еврейте войнствен народ и българите нация техническа.

  34. 34 Профил на Dimitar Minchev
    Dimitar Minchev
    Рейтинг: 229 Неутрално

    В Ловеч се сглобяваха Фиат 124, Фиат 850 купе и Фиат 850 беролина. Цените им бяха около 5500 лв. Към 1970 г. ги спряха и започнаха да слобяват Москвич. През 60-те имаше опит за производство на сбирщайн наречен Балкан - май бяха направени 2 коли.

  35. 35 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1375 Весело

    До коментар [#31] от "shileto":Един пич си карал "Булгаррено"то,но внезапно двигаделят угаснал.Пичът отворил предния капак и гледа-няма двигател!Седи и псува.В тоз момент минало друго "Булгаррено" и водача му пита,кво става.Гепиха ми двигателя,отвърнал първия.Нищо колега,аз имам в багажника резервен.Отворил задния капак,извадил двигателя и го сложили в багажника на първия автомобил.Пали казал.Оня завъртял ключа , колата му запалила и отпрашил.Вторя сяда в неговото"Булгаррено",завърта ключ,обаче не пали.Опитал още няколко пъти,станал отворил предния капак и изпсувал-мамка им,сега пък моя двигател гепиха!!!

  36. 36 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#35] от "Sabbath":
    Такъв случай имах на предвид

  37. 37 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3658 Неутрално

    [quote#3:"darkmanx_bg"]Много уважавам хората, които полагат усилия и инвестират немалки суми, за да съхраняват такива парчета автомобилна история. [/quote]
    Виена има много голям технически музей. В него можеш да проследиш развитието на всякава техника през годините.
    Чудя се, защо нямаме тази традиция да излагаме по този начин развитието на техническата мисъл и творенията и.
    С най-голяма сигурност в един такъв музей би трябвало да има и екземпляри от Бугаррено, мотокар, телфер и т.н.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  38. 38 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3031 Неутрално

    Браво.....браво за снимките !
    Браво и на собственика ! Една антика се потдържа с много любов,грижи,време и средства.
    Браво !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  39. 39 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    Много добре поддържана!

    Предразсъдъците са за ограничените.
  40. 40 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 564 Весело

    [quote#33:"Sabbath"]само две неща не ми харесаха-направил Си еврейте войнствен народ и българите нация техническа.[/quote]

    антисемитизъм от най-лоша проба + дискриминационно отношение към българите

  41. 41 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 729 Неутрално


    Скоро във Варна ще се открие голям ретро-салон в единия МОЛ .
    Дано да видим там и такива екземпляри !

  42. 42 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 806 Неутрално

    [quote#33:"Sabbath"]Всичко е супер,казал Хитлер,само две неща не ми харесаха-направил Си еврейте войнствен народ и българите нация техническа. [/quote]
    Гербът ни трябва да бъде гайда с компресор.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  43. 43 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1052 Любопитно

    Заводът в Пловдив бе спрян под руски натиск. Руснаците тъкмо бяпа купили лиценз на Фиат 124 и България, естествено , трябваше да е първата страна внесла Жигулита.Пловдивският завод се изнесе в Румъния и днес Дачия е дна от най-купуваните коли у нас...

  44. 44 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#4] от "Левуноф":

    А ти какво мислиш че бмв не си сглобява само колите.Според тебе в завода ли си леят буталата.Всичко идва от поддоставчици виж правилно е да се каже че си проектират сами колите което ние не правим и няма и как да правим като нямаме необходимият технически потенциал иначе няма автомобилен производител който си произвежда частите няма как да стане.

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  45. 45 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#37] от "Храбър":

    Щото ние нямаме кой знае каква техническа мисъл.Всичко е било крадени или купени патенти.От правец копие на ай би ем и ейпъл през роботите в завод Берое взети от японците и усрани от нас мотокарите ни и прочутото Булгаррено в което не е вложена никаква техническа мисъл.Някога е имало наченки на такова нещо самолетите Лаз и Дар но това е толкова отдавна че.Странно защо всичките ни продукти в които има българска техническа мисъл са преди 9 септември 44-та а след това само чужди патенти и кражби по подражание на едни други държави намиращи се под същият строй на управление.

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  46. 46 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 989 Неутрално

    До коментар [#15] от "marrad":

    Не си се объркал.Имах една книга ''Автомобилът днес и утре '' седемдесет и някоя година да е издавана.В нея имаше снимка на кола "Балкан''.Доколкото си спомням разните заводи Балкан бяха в Ловеч.По повод на тази кола учителят ми по история казваше че била нещо средно между Варшава и ДТ-75.Трудно палела ,шумна и т.н Може би и затова не е видяла бял свят.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  47. 47 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#33] от "Sabbath":

    А немците-търговци

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  48. 48 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 395 Любопитно

    В Пловдив сглобявахме и РЕНО АЛПИН А110... или БУЛГАРАЛПИН
    http://www.alpine-renault.net/images/alpine/a110-04_g.jpg
    https://c2.staticflickr.com/6/5148/5857283342_0b4f4c2a79_z.jpg
    Той и сега ми взима погледа, за разлика от “Bulgarrenault”

    "Първоначалните намерения са да бъде изработван по един автомобил Булгаралпин на ден, но и до момента все още е трудно да се уточни общият брой спортни коли, произведени в Пловдив за периода 1967-1969 г. Според някои данни са завършени само 60 автомобила, според други те са 120, като 70 от тях са били предназначени за родния пазар, а останалите 50 за износ. Цената на Булгаралпин в края на 60-те години е 8200 лева."

    "Кълняхме се в стабилността на финансовата система, а това се оказа похлупак на развалена манджа". Владислав Горанов
  49. 49 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    До коментар [#33] от "Sabbath":

    немците станаха евреи, а евреите нацисти

  50. 50 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    Имахме Рено 10 25 години, 1984-та баща ми го продаде за 3000 лева, беше на 400000 километра, поне 10 години след това бе още в движение. А Ладата не издържа и 130000 километра.

    Рено 10 и 8 бяха качествени и практични автомобили, много лесни за поддръжка! Имаше две версии, с 1100 и 1300 кубика двигател.

    Благодаря за снимките, припомнихте ми детството! Това е Рено 8, и него познавам добре, най- добрият ми приятел имаха такова!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  51. 51 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Благодаря на всички за коментарите.

    Апокалипсисът апокалиптичен




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK