Проблемът БДЖ

Засега БДЖ си остава най-скъпоструващото държавно предприятие. В момента усилено се работи за стабилизиране на  бранша - спират се влакове, съкращават се работници, закриват се гари, а други се преустройват.

В БДЖ "Товарни превози" реформите са трудни, а модернизацията - недостижима цел.



Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    В цялата реформа на пътнически превози не виждам желание за привличане на клиенти. А като няма клиент единственият вариант за железницата е фалит. Ако тези два вагони са пълни, колко от експлотационните разходи ще се покрият? Някой дали знае. И не може ли да се използва по-малък локомотив? Виждал съм такива.
    А за привличането на пътници железниците могат да направят не много неща, които не искат пари (или искат малко).

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  2. 2 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 648 Неутрално

    БДЖ е проводник на корупция, кражби и лошо управление. Познайте от три пъти, кои други институции имат същата характеристика.

  3. 3 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Проблемът БДЖ : " В момента усилено се работи за стабилизиране на бранша "




    В момента усилено се работи за унищожаването му, по- скоро..
    )

  4. 4 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 808 Весело

    А на моста "Чавдар" дебне наший верен списовател Халил и запечатва за драгия зрител и радиослушател сичкото влак дето мине. По-късно днес темата ще е разсипията при сметосъбиращите фирми (щото виде Тя кофа капичната), по икиндия ще имаме сведения за миграцията на гаргите (ядат чипс, идват им сили и фърчат кат невидели) и вечерта ще я завършим с картини от една изложба (Мичо Пияндето продава икони на улица "Чмиховска капа". Много убави, шъ знаете).

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  5. 5 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Всички публикации по темата са тенденциозни, като целта е да се обработи общественото мнение, за това колко лошо се управлява от държавата и да се стигне до приватизицията на апетитната хапка - товарни превози! Естествено ще я вземе някой наш човек! Защо т.н. независими журналисти правят разследване за кражбите на нафта, а не направят такова за това кой, как и срещу какви суми печели обществените поръчки, които нанасят 10-ки пъти по-големи загуби на компанията, отколкото кражбите на нафта! Защо не се говори за това как през 90-те години на миналия век нелоялната конкуренция, доведе до отлив на пътници и товари от железницата към автомобилния транспорт! Тези работеха по същият начин и по време на предишният си мандат- закриване на гари, спиране на влакове, съкращаване на персонал и т.н., като целта е ликвидиране на железницата!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  6. 6 Профил на Daisy
    Daisy
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Разбира се, че има решение, във всяка държава има такъв транспорт и не е нужно да се преоткрива топлата вода Истината е обаче, че тези, от които зависи да се направи реформата не искат това да се случи.Съкращават се влакове, спирки, закриват се гари.....Не от там трябва да се започне, а от най-горните етажи - там са се окопали едни шефове, с хубави заплати, огромна администрация, некомпетентни кадри. Рестарт на системата и да се започне на чисто - иначе нищо няма да стане.

  7. 7 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Хайде стига с тези мантри: държавно - лошо, частно - добро.
    На прима виста:
    ... държавен "Балкан" - частен "Балкан" - ликвидация ...
    ... държавен "Кремиковци" - частен "Кремиковци" - ликвидация
    ... държавен "Химко" - частен "Химко" - ликвидация ...
    ... държавно "Енерго" - частни ЕРП-та - никакви подобрения ...
    Сега БДЖ-то е наред ...

  8. 8 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 939 Неутрално

    [quote#1:"Gopeто"]А за привличането на пътници железниците могат да направят не много неща, които не искат пари (или искат малко). [/quote]

    Май не е точно така. Държавните железници в Англия, Германия и Франция са скъпи, защото се търси рентабилност. Цените са пресметнати, така че превозвачът да се самоиздържа. Ама хората ги ползват. Експресите им - експреси, минават разстоянието Франкфур а.м. - Берлин (550 км) за 4 часа. Във вагоните е чисто и спретнато. Има безжичен интернет и чисти тоалетни. Гарите в големите градове са гадни, ама в пъти по-поддържани от Ц. Гара в София. Нередовни пътници няма, свалят ги веднага. Машинистите си гонят разписанието и максималното закъснение е 15 минути.

    На който му е скъпо, има междуградски автобуси. В последно време те набират скорост и стимулират железниците да подобряват услугите си. Накратко: пътници има във влака, и в автобуса. С влак е по-удобно, но това си има цена.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  9. 9 Профил на Dimitar Trifonov
    Dimitar Trifonov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Този път дискусията е позитвна слава Бог.Трябва да се отрегулират и връзките във възловите гари,разрушени от 1998 г. по нареждане на Вили Хаус и може да се мисли за привличане и на малкото останали граждани в РБ като клиенти за пътуване.

  10. 10 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Засега БДЖ си остава най-скъпоструващото държавно предприятие. В момента усилено се работи за стабилизиране на бранша - спират се влакове, съкращават се работници, закриват се гари, а други се преустройват.

    В БДЖ "Товарни превози" реформите са трудни, а модернизацията - недостижима цел.
    Фотограф: xalikarans

    * * *

    В стил "Работническо дело"

    Стабилизира се бранша, като се закрива? Със смърт към печалба, а?

    БДЖ все още нямат система по която да си отчитат пътникопотока МА! В 21 век в БДЖ печатат билети от точкови принтери под MS-DOS!!! Администрацията е раздута до безбожие от партийни назначения, но иначе говорим за съкращаване на работен персонал- все едно канцеларски плъх трябва да работи по сигурността на влакове и локомотиви... ма нали, като съкратим още малко от работниците на терен, после да не се изненадваме на пожари, обърнати композиции и катастрофи... Апропо, партийно назначената администрация покровителства масовите кражби- нали не се съмняваме къде отива големия процент от продадената нафта?

    Тоест, като осъзнаеш, че проблема е в кражбите, раздутата администрация и лош мениджмънт, ще се окаже, че съкращенията на линии са в интерес на автобусите... ма де толкова акъл от "Работническо дело"?

  11. 11 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Проблемът на БДЖ са ръководителите му.

  12. 12 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    Ксали - БДЖ не е най-скъпо струващото държавно предприятие. То ни струва "само" 180 милиона годишно. Най-скъпото държавно предприятие е НКЖИ, което ни струва двойно повече. Общо БДЖ и НКЖИ ни струват половин милиард всяка година.

  13. 13 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#12] от "Николай Николов":

    Повече-сметни и европейските помощи,данъчните облекчения,постоянните загуби,корупция................отива към 1 милярд всяка година.

  14. 14 Профил на Biker
    Biker
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Какво да направим? Да не плащаме за железница, така ли? Не мога да разбера това реване. Ако искаме хубава железница значи трябва повече пари от държавата и по-скъпи билети. Да, в Германия 500 км се минават за 4 часа, но и билета е 50 евро, а не 20 лв, нали? Докато не започнем да отделяме европейски бюджет за бдж не можем да очакваме европейска услуга от нея.

  15. 15 Профил на ivankristov
    ivankristov
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Изпълнителният директор на бдж владимир владимиров е първият комсомолският секретар на дкмс при бсп по времето на жан виденов и първанов какви реформи може да направи един платен комсомолски секретар.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK