Спасението на БДЖ се крие в подобряване  на услугата (в т.ч. поддръжка на гарите) и намаляване на разходите.<br />
<br />
На снимката:<br />
Гара Копривщица - Намира се на около 10 километра северно от градчето, но има редовни автобусни линии, чрез които пътниците могат спокойно да стигнат до нея или от нея към града. Те обслужват всеки влак.

© naydenman

увеличи
, 12085

Ключови думи към статията:

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Когато БДЖ служителите спрат да крадат (всичко, което не е заварено за пода на вагоните) и почнат да бачкат за хляба си, тогава може и да имаме железници.

    Прекрасна гара, апропо. Поне такава изглежда от снимките.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  2. 2 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Старите гари са страхотни.
    А това нещо, което към момента се именува Централна гара София, няма нищо общо с прекрасната стара гара :

    https://www.google.bg/search?q=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0+%D0%B6%D0%BF+%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B0+%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F&biw=1366&bih=631&source=lnms&tbm=isch&;sa=X&ei=28s4Va7ZH4assgHG0YDQBA&ved=0CAcQ_AUoAg

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  3. 3 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    БДЖ притежава влаковите състави - машини и вагони и осъществява превоза, а релсите и гарите са под управлението на НКЖИ /национална железопътна инфраструктура/ и зависи от тях. Все пак превозването на хора и желанието на хората да пътуват зависи и от условията на гарите, удобните връзки с други селища /не само по влака/ и най-много от условията за пътуване - чистота на вагоните, редовност на влаковете, липсата на закъснения. За чистотата на вагоните - по-точно за мръсотията в тях, основна вина имат пътуващите, които се държат като в неприятелска държава. Цапат, хвърлят боклуци и на ум не им минава, че освен тях пътуват и други хора. Казвам това от личните си впечатления по време на пътуване.

  4. 4 Профил на атипова
    атипова
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Модерните гари също могат да бъдат зашеметяващо красиви, ако се правят от талантливи архитекти (а не от връзкари с визия на селски бек опитващ се да впечатли чалгаджийка ама и да спести некой лев).
    http://www.travelandleisure.com/slideshows/worlds-most-beautiful-train-stations/6

  5. 5 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    очарователни стари гари, дано вътре да са спретнати. Дано централна гара престане най-накрая да ни "представя" по този начин.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  6. 6 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1372 Любопитно

    БДЖ трябва да се спре !
    Докато не се обучат Джелезничарите как се проверяват билети ПРЕДИ качване във влака !!!

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  7. 7 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Красиви гара и подържани.Софииската каквото и да я правят не може да се сравни със съборената едновремешната стара гара .

  8. 8 Профил на ogidogi
    ogidogi
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Софийската централна гара е някакво комунистическо архитектурно безумие. Как са могли да съборят старата гара, като гледам на снимките колко красива е била? Радвам се, че в Бургас, където живея, не са постъпили по същия начин. Гарата е строена 1903 г.: https://bourgasnet.files.wordpress.com/2012/01/garata-yoanmitov.jpg

  9. 9 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#2] от "Кирето":

    Да, старите гари са прекрасни сгради. Парадоксално, но освен по-красиви, те са и по-функционални от Новата ЦГ на София например.

  10. 10 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 550 Неутрално

    железопътният транспорт е едновременно удобен, луксозен, елегантен, романтичен, евтин, скъп, чист, екологичен,народен,аристократичен,бърз,икономичен.Това е най-добрия начин за придвижване на дълги и средни разстояния.Пътят преминава в наслаждение на гледката и удобства зависими от класата, вагон-ресторант или подвижен бюфет, интернет,па дори може да си носиш сандвичи и напитки,тръгва и пристига по разписание, няма задръстване,няма значение климата./в самолета седиш притиснат и никаква видимост, никакво мърдане,дечурлига реват току до ухото ти и береш страх или метеорологията спира полета./

    Жалко,че в България унищожиха жп транспорта хъс, занемариха се гари и спирки, а разни задръстени страни като Япония, Германия,Франция, Италия го използват и гарите са едни от най-красивите и поддържани сгради сгради.

  11. 11 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Старите гари са с много чар. За съжаление лошото управление на железниците не вижда или не иска да използва потенциала който има вкл. и като туристичекса атракция например живописната линия Септември Добринище с няколкото останали стари гари (една част вече отидоха в небитието).

  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    БДЖ трябва да оптимизира маршрутите си, да изнасили НКЖИ за читави трасета и да оптимизира ценообразуването. Няма как да качиш например перничани, ако влакът пътува два часа. Но, ако го направиш половин час ще ги качиш. И това е по всички направления. София-Силистра 12 часа? Вие у ред ли сте....

    Сложете контакти и интернет навсякъде - не струва нищо. Оправете си сайта, направете възможност за купуване на билети онлайн, групови отстъпки, но реални. Накарайте семействата да избират БДЖ и да си качват колата на влака също.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на bora bora
    bora bora
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    [quote#2:"Кирето"]именува Централна гара София, няма нищо общо с прекрасната стара гара : [/quote]

    Боже-е-е-е каква красота са сасипали комунягите, че да изровят дупки и налеят бетон!
    Ужас!

  14. 14 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    Моето мнение също е за запазване на старата визия на гарите. Радвам се, че гара Копривщица е в предишния си вид. Помня някои от гарите по дефилето, подбалканската и старата гара София, която имаше много хубава архитектура. Жалко, че я затриха, имаше възможност да се разшири в същия стил, ама тогава духаше друг вятър.

  15. 15 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    ПОЗДРАВЛЕНИЯ!!

    Аз съм "любител-железничар" и иосвен макети на парни локомотиви събирам снимки от красиви гарови сгради. Първите три в галерията определено попадат в тази категория.

    Галерията е прекрасна, защото показва как се е строило през "монархофашистко" и какъв грозен монументален кич се произвеждаше в "златния век".

    Поздравления!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  16. 16 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 231 Неутрално

    [quote#8:"ogidogi"]Как са могли да съборят старата гара, като гледам на снимките колко красива е била[/quote]
    За сравнение:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Keleti_railway_station

  17. 17 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    До коментар [#2] от "Кирето":

    ++++++++++++++++++++

    Помня я!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  18. 18 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    До коментар [#2] от "Кирето":

    Старата гара беше много хубава и можеше да се разшири и модернизира , но не импонираше на грандоманията на чугунените глави.

  19. 19 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3552 Весело

    Когато много гари станат излишни (като например е в Германия или Великобритания) - те се превръщат в прекрасни къщи или кръчми, особено ако се запази част от интериора и екстериора.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    До коментар [#19] от "Депутат 241":

    В Англия дори има клубове, които реставрират със собствени средства парни локомотиви, вагони, гарички и инфраструктура и са си обособили частни ЖП линии с дължина по 10-тина-15 километра, където си карат ретро влакчета. Аз съм се возил на такова - събира се клубът в събота сутрин, изкарват единия от реставрираните локомотиви, закачат му 3-4 ватончета и се кефят цял ден.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1159 Неутрално
  22. 22 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    До коментар [#20] от "Norman Granz":
    Fairbourne Railway в Уелс е прекрасна атракция!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  23. 23 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    Хубави са показаните гари, но сърцето ти се свива като гледаш полусрутените и изоставени гари, които са много повече от поддържаните.
    Ето малко примери:
    Гара Елхово: http://photos.wikimapia.org/p/00/02/99/62/09_big.jpg
    Гара Оряхово: http://photos.wikimapia.org/p/00/03/00/21/44_big.jpg
    Гара Борован: http://static.panoramio.com/photos/large/24580899.jpg
    Нямате представа колко стари и красиви сгради на неизползвани вече гари са разрушени и разграбени от орките.

    А ето и снимки от старата гара Одрин:
    http://www.edirnevdb.gov.tr/edirne/g/b/12/gar2.jpg
    http://img02.imgfotokritik.com/fk_new/big/2/8/2/282254/2581357-edirne-gari.jpg
    Готова сграда, що да я събарят, като може да стане... Ректорат на университета?!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  24. 24 Профил на zvezdendun
    zvezdendun
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#10] от "ana_ni":

    "Жалко,че в България унищожиха жп транспорта хъс, занемариха се гари и спирки, а разни задръстени страни като Япония, Германия,Франция, Италия го използват и гарите са едни от най-красивите и поддържани сгради сгради."

    Без да искам да се заяждам, на кои са "те"? Не те, а ние всички българи си унищожихме не само БДЖ, но и цялата държава, природа и изгонихме 2 млн. млади хора в чужбина. За мен "обикновения човек", които седи и псува пред телевизора е също толкова виновен с бездействието си, колкото и държавния служител в БДЖ, които манипулира държавни поръчки, прави графиците на влаковете да тръгват след автобусите, краде нафта и т.н. Някак си сме свикнали все някои друг да ни е виновен и сме неспособни да признаем, че всички ние като общество се провалихме в последните 25 години и се превърнахме в хора нетолератни, озлобени един към друг, апатични... Кой ни е виновен, че живеем в кочина? Докато не променим мисленето си и не разберем, че нещата зависят от всеки един от нас, а не от Путин, американците, Сорос и т.н. нещата няма как да се оправят, а както (не)знаем месията с вълшебната пръчка съществува само в приказките.

  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8679 Неутрално

    Нищо няма да спаси БДЖ,ако не се премахнат дублиращите автобусни линии.Хитлер го е направил 1934 година.

  26. 26 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    [quote#25:"rosiraycheva50._"]Нищо няма да спаси БДЖ,ако не се премахнат дублиращите автобусни линии.[/quote]
    Автобусните линии не са и няма как да са конкуренция на железницата.
    Начинът на пътуване е несравним.
    В единия случай седиш привързан към една седалка, с миришещ на пот дебел чичко до теб (заемащ и част от твоята седалка), не можеш да мръднеш, не може да ползваш тоалетна и т.н.
    В другия случай - комфортът е несравним, особено ако има и бар-вагон. Пиеш си кафенцето, покрай теб минават градове и села, разхождаш се из вагоните, може да се запознаеш с някого, да се преместиш, ако не ти харесва спътника до теб, нямаш проблем с тоалетната по всяко време и т.н.
    Винаги бих предпочел жп транспорта пред автобусния.
    НО...
    Разстояние от 280 км, което с колата минавам за 2.5 часа, с автобус се минава за около 3 часа и малко отгоре, а с влак... минимум 6 часа, ако няма закъснение, а обикновено има...
    Е как да се кача на влак?!?
    П.П. Да ви успокоя - и на автобус не се качвам.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  27. 27 Профил на Rumi Dimitrova
    Rumi Dimitrova
    Рейтинг: 281 Неутрално

    До коментар [#1] от "moriarti":

    О, да, прекрасна е - даже на гарата са спазили възрожденския стил на града!

  28. 28 Профил на NST
    NST
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Авторът не знае ли, че от около 14 години гарите и въобще цялата инфраструктура са собственост не на БДЖ, а на НКЖИ? Доста е изостанал от света. Иначе и аз съм на мнение, че БДЖ трябва да се закрие или най-малкото на пазара да дойде и друг превозвач на пътници. От БДЖ нищо не става - комунистическа фирма.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.