София не е за пешеходци



От няколко месеца в София се извършва подмяна на светофарните уредби по кръстовищата. Това би било безспорно добро, ако не се извършваше по начин, който внася допълнителни затруднения за ВСИЧКИ участници в движението!

Необяснимо е защо на големи кръстовища с постоянен и голям поток от пешеходци, трябва да бъде натискан бутон за да им светне зелен сигнал... Ами ако се подходи реципрочно и се сложи бутон за шофьорите? Слизаш, натискаш, връщаш се в автомобила и тогава може да ти светне зелено - иначе не! Защо само да пешеходците се поставят в неравностойно положение?

Ако такава организация е подходяща за малки кръстовища или такива с нищожен трафик на пешеходци, за големите е просто недомислица, или начин за усвояване на повече средства!

Друго ново неудобство е, че навсякъде се премахват цифровите броячи за сигналите, което е неудобство в по-голяма степен за шофьорите, макар че даваше полезна информация и на пешеходците.

Последно, бих искал да попитам проектантът на тези светофари, как сляп човек ще знае, че трябва да натисне бутон за да пресече кръстовището, и как ще намери къде се намира този бутон.

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 698 Неутрално

    "Ами ако се подходи реципрочно и се сложи бутон за шофьорите? Слизаш, натискаш, връщаш се в автомобила и тогава може да ти светне зелено - иначе не! Защо само да пешеходците се поставят в неравностойно положение?"

    Надявам се това да е някаква шега, която аз не разбирам.

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Защо само да пешеходците се поставят в неравностойно положение?
    --------------------------------------------------
    Защото пешеходците пресичат пътя на автомобилите, а не обратното.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  4. 4 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Друго ново неудобство е, че навсякъде се премахват цифровите броячи за сигналите
    ------------------------------
    Което е заместено от примигване преди смяна.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  5. 5 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    По-сериозният проблем е че трябва да натиснеш копчето поне 30 секунди преди фазата през която ще те пусне да минеш.
    Авторът има предвид, че дори при липса на автомобил, съответно на сигнал от индуктивните датчици (камери на някои светофари) светофарът е така настроен, че не пропуска фазата за преминаване на автомобилите.

    Много пешеходци не се съобразяват с това и пресичат, като според мен не могат да бъдат обвинявани.

  6. 6 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    Другият сериозен минус е че минималните времена за зелен сигнал са прекалено дълги и умните светофари не се ползват пълноценно, т.е. удължават и намаляват зеления сигнал в доста тесни граници.

  7. 7 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Изразът "Мълчанието е злато" е особено подходящ за такива "автори" като тоя......... Ако си беше мълчал, никой нямаше да разбере колко струва.....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  8. 8 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#5] от "chevyvolt":

    По-сериозният проблем е че трябва да натиснеш копчето поне 30 секунди преди фазата през която ще те пусне да минеш.
    ---------------------------
    Аз натискам бутона щом стигна до него, без да се интересувам в каква точно фаза е в момента.
    Явно с диференциали и интегрални методи си постигнал оптимизация.....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  9. 9 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Вместо пешеходеца да се вмести моментално в цикъла (клише е, но "на запад е така", тук има случаи, в които трябва да изчакам 2 такива за да ми светне зелено - Ако натисна бутона малко преди да ми дойде ред, не ме пуска и трябва да чакам; ако по-голям булевард преди се е преминавал на веднъж, ако се случи да има спирка на трамвай, двете страни сега са разделени. Пешеходните светофари са добър компромис за да не се накъсва движението на автомобилите, но лошото им програмиране в момента прехвърля изчакването изцяло на пешеходеца. Допълнителен проблем е неконсистентното позициониране на бутоните - един път на специално поставено стълбче, друг път заболтени някъде, където има място. Добавете и пълното отсъствие на разяснителна кампания, която оставя по-възрастните изненадани от този сблъсък с технологията - става мазало.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  10. 10 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Мен пък ме дразни, че трябва да доксвам нещо, което е пипано от всякакви хора...

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5900 Гневно

    Някой ЗАМИСЛЯЛ ли се е как се предават инфекциозни болести чрез бутоните ??? Освентова зеленото на много места е късо за здрав човек та камо ли за инвалиди. МНОГО СЕ КРАДЕ ! МНОГООО !!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5900 Разстроено

    До коментар [#10] от "404":

    ХЕПАТИТ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5900 Неутрално

    До коментар [#9] от "Imaginary Friend":

    познайте чужденците как се оправят с инструкциите на БГ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5900 Неутрално

    До коментар [#3] от "qwertqwert":

    ДикоФФ, ти ли си бре ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    Необяснимо е защо на големи кръстовища с постоянен и голям поток от пешеходци, трябва да бъде натискан бутон за да им светне зелен сигнал...
    ____________
    по-необяснимо е защо на ключови кръстовища изчезнаха таблата които отразяват секундите и наслагаха нови светофари на жълт фон които изглежда по евтини от старите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5900 Неутрално

    До коментар [#15] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    защото се краде а свалената техника се продава в други градове и се краде двойно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 719 Неутрално

    "Необяснимо е защо на големи кръстовища с постоянен и голям поток от пешеходци, трябва да бъде натискан бутон за да им светне зелен сигнал... "

    Усвояват/крадат се пари. Наистина е много неудобно!!! На кой от общинарите му пука за слепите?! Кучето водач трябва да захапе бутона.

    "... навсякъде се премахват цифровите броячи за сигналите, което е неудобство в по-голяма степен за шофьорите..."

    Неудобство е, защото брояча позволява да намалиш, ако приближаваш светофара или да ускориш, ако си по-далече и да преминеш на зелено. С премигването на светофара човек по-трудно може да се ориентира, а това означава по-често да спре. Тръгването от скорост 0 км винаги изисква по-голям разход на гориво. Освен това парите за броячите вече за УСВОЕНИ, прахосани. Броячите за хвърлени в някой склад и най-вероятно ще бъдат продадени. Кой ще лапне паричките, но едва ли ще разберем кой ги е окрал. Мафията си краде под благосклонния поглед на контролните органи. Така е в територията България. На кой му пука за удобството на хората?

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5900 Неутрално

    Скоро видях счупено копче и хората от страната на копчето чакаха да им натисне някой от другата страна. Идиотия някаква, вместо атоматиката да започне да сменя сама сигналите. ПАК СЕ МОНТИРА ЕВТИНО МЕНТЕ !!!
    ЦАЦАРОВ - ти си на ход !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5900 Неутрално

    До коментар [#17] от "б_еко":

    Точно така . само прочети 16 за старата електроника

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#7] от "qwertqwert":

    Ако случчааааааайно беше чел правилника за движение, щеше да знаеш, че на продължението на тротоара пешеходеца има същите права както и на самия тротоар. А те са по-големи отколкото на водача на МПС. В този ред на мисли не пешеходеца пресича пътя на МПС-то, а обратното.
    Но си прав, че мълчанието понякога е злато.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  21. 21 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Тази измишльотина води и до опасни ситуации, много пешеходци се въртят, не се усещат да натиснат бутона изнервят се от няколкото поредни червени светофара и хукват през глава на червено

  22. 22 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 687 Неутрално

    а защо пешеходните светофари с бутон работят в автоматичен режим, при това денонощно???

    "We're not gonna take it! Anymore."
  23. 23 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#20] от "Daniboy":

    че на продължението на тротоара пешеходеца има същите права както и на самия тротоар.
    ----------------------------
    Ако случаааайно беше допрочел правилника за движение, щеше да знаеш, че това важи за неурегулирани кръстовища.
    Да, наистина мълчанието е злато.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  24. 24 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 696 Весело

    До коментар [#23] от "qwertqwert":
    Хаххахахха, туше!!!

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  25. 25 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 3040 Весело

    До коментар [#3] от "qwertqwert":

    Пешеходната пътека е продължение на тротоара - в такъв случай автомобилите пресичат пътя на пешеходците. Но понеже повечето шофьори са с незаслужени книжки - трябва и светофар да им се направи, а ако може и аудиоконсултация, че повечето днешни шофьори са и неграмотни.

  26. 26 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    @1 Не, не е шега. Защо аз ще трябва да натисна някакъв бутон, за да ми светне зелено на светофара, а на шофьорът който преминава в същата посока светофарът му сменя светлинните без да е необходимо действие от негова страна? Искам и бутон за шофьорите в този случай! Да слизат и да го натискат за да им светне зелено. Чак тогава ще можете да разберете абсурда на тази подмяна.
    Говорим все пак за големи кръстовища с постоянен поток от пешеходци, не за някакви малки кръстовища с десет човека на час.

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  27. 27 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 243 Неутрално

    много по-интересно за мен е това, че липсват бутони на места, където няма голям трафик на пешеходци и поради тази липса колите трябва да спират на празен път. Такъв пример е първият светофар след НДК посока Стадиона.

  28. 28 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    @3 Вземи да прочетеш "Златния телец" - Илф и Петров са ти написали отговор десетилетия преди да се родиш.

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  29. 29 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    @4 Премахването е само за преминаването от зелено към червено.

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  30. 30 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    "Премигването" - извинявам се от името на автокорекцията в телефона ми.

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  31. 31 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Това кръстовище което е снимано от поне 10 години реве за надлез/мост по който да минават пешеходците. Веднъж се инвестира и всички са доволни. За тия години касичка на пешеходната пътека да имаше парите да са събрани, ама толкова се краде че и касичката щяха да наФъндъчат.

    Дела трябват, а не думи.
  32. 32 Профил на polikarpos
    polikarpos
    Рейтинг: 415 Гневно

    На бул. Левски у ул. Искър при СММГ-то поставянето на новите светофари усложни до такава степен "живота" на кръстовището, че всичко стана по трудно. Пешеходците почнаха постоянно да нарушават червената светлина, няколко баби с патерици и други затруднения от района не стигат до средата и светлината им става. червена!!!??? При, което минувачи включително на няколко пъти спираме колите с ръка за да им помагаме да преминат (ужасно къса фаза за пешеходците!!!) Катастрофите там, които са много чести наа това кръстовище продължават да се случват ежеседмично да не говорим, че един от знаците поставен е изкривен и продължава да стои изкривен и неправилно сигнализииращ, което е напълно недоумяващо за мен защотоо означава, че и КАТаджийските служебни автомобили и полицаите в тях не. им дреме за заблуждаващи знаак??!!??

  33. 33 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#22] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    Защото тези светофари май са програмирани да си работят както и преди, със същите интервали и подаване на сигнал. На кръстовището трябва да се изчакат примерно завиващите надясно, минаващите травмай и след това се задейства зеления сигнал. И без тези бутони беше същото. Не виждам голяма полза от тях. Да не говорим, че много хора не знаят за това нововъведение и подскачат нервно. В Лондон има същите светофари, но няма такова лудо изчакване. Да не говорим, че местата, където има пешеходна пътека и светофар са добре осветени през нощта.

  34. 34 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 402 Разстроено

    "София не е за пешеходци"

    Не е и за шофьори!
    Вместо да направят навсякъде кръгчета-те навсякъде слагат червени лампички.

  35. 35 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 596 Неутрално

    Имах точно същите въпроси и ги зададох в онлайн форма в Столична община. Като отговор ми изпратиха следното:

    "Бутоните се монтират на кръстовища, чиито СУ работят в режим на "местно гъвкаво управление" и съгласно Наредба № 17 за регулиране на движението по пътищата със светлинни сигнали . Натискането или не натискането на бутоните променя времената за зелен сигнал за СУ. Ползването на бутоните позволява по-бързото пропускане на пешеходците и транспортните средства през кръстовищата, повишава безопасността на пешеходните пресичания, както и спомага за намаляване на звуковото замърсяване в района."


    Така, аз поне няколко пъти им обясних, че тези бутони НЕ помагат, а те ми казват, че помагали. Освен това, твърдят те, намаляват звуковото замърсяване - явно пресичането на пешеходците води до силен шум, породен от търкането на обувките в асфалта и това дразни живеещите наоколо?!

  36. 36 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 596 Неутрално

    Всъщност, ето директно линк към въпроса ми към СО и отговора:

    http://call.sofia.bg/bg/Signal/Details/21243

  37. 37 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    Поредното безумие на чиновника. Видяла жабата , че подковават коня и тя вдигнала крак.
    Видяли при командировка някъде, че има такива устройства и дай да слагаме наред.
    Тези устройства са предвидени за места със слаб пешеходен трафик: ако няма пешеходци за преминаване - няма зелено за тях.
    А иначе е пълна измислица - да пресечеш кръстовището на Ракова болница (което си изберете от двете големи) си е пълно приключение. Ако спазваш зеленото минаваш за поне 5 минути.
    До сега трафика на колите правеше тапи, сега благодарение на "нововъведението" и пешеходците са във тапи.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  38. 38 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    [quote#34:"batgosho"]"София не е за пешеходци"

    Не е и за шофьори! [/quote]
    Еми София е правена навремето за царския автомобил и файтоните на премиера и шефа на НС.
    После комплексите ги строяха за автобуси и същевременно за блокада от 2-3 патрулки.
    И сега автомобилизацията е напълно неприложима.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  39. 39 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#36] от "blaf":

    Смях... Трябва да ги подхване някой разследващ журналист или "Господарите"... След разкриването на далаверите в ЦГМ, много е вероятно и тук да се окаже, че са "усвоени" доста сериозни суми...

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  40. 40 Профил на iqk56492293
    iqk56492293
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Толкова некомпетентен коментар отдавна не бях чел. Абе информирайте се малко как работят светофарите, принципи и т.н. Какви броячи при интелигентни транспортни системи? Били ли сте по белите страни? Там навсякъде са с бутони за пешеходна фаза. Тези пешеходци да не би да са постоянни през цялото денонощие? Голям проблем, че трябва да натиснеш бутон. А когато няма пешеходци защо да спират автомобилите? Кого да чакат? Защо да бълват допълнително вредни газове? Все въпроси към некомпетентния коментатор...

  41. 41 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#40] от "iqk56492293":

    Да, били сме и там работят по съвсем друг начин. Тези нови светофари в София са всичко друго, само не и "интелигентни" в текущото си изпълнение и режим на работа.
    Да, потокът от пешеходци е постоянен - става дума за големи кръстовища, през които всеки ден минават десетки хиляди души - т.е. няма вариант в който през деня да няма чакащи за пресичане хора!
    Да, проблем е, защото Общината тръби, че София е "зелен град", а в същото време продължава да работи за доминацията на автомобилния транспорт над останалия трафик и изобщо нищо "зелено" не върши! Защото с тези светофари не се подобрява качеството на живот в града, а се влошава - вероятно с една единствена цел - да се "усвоят" повече европейски средства от правилните хора!
    И един въпрос към Вас - какво Ви накара да напишете първия си коментар в този форум точно под тази новина? Доста е съмнително, предвид високия рейтинг, който притежавате.

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  42. 42 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 835 Весело

    [quote#7:"qwertqwert"]Изразът "Мълчанието е злато" е особено подходящ за такива "автори" като тоя......... Ако си беше мълчал, никой нямаше да разбере колко струва..... [/quote]
    И аз това ти се чудя

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  43. 43 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Новите светофарни уредби със сигурност се нуждаят от значително донастройване, докато "интелекта" им си проличи. Похвално е системата да бъде адаптивна спрямо моментния автомобилен и пешеходен трафик, но тя трябва да гарантира подобрена мобилност за всички участници в движението, което включва и пешеходците. Преминаването на пешеходци през накои обновени кръстовища е по-бавно, спрямо състоянието преди обновяването и това не е добра практика. Аз лично съм виждал нова светофарна уредба, на която след натискане на бутона от пешеходеца единственото, което се случва е, че светва индикацията за натиснат бутон, минава известно време и индикацията изгасва. Можеш да си накладеш лагерен огън и да чакаш да светне зелена светлина за пешеходците, но няма да я дочакаш - свети си червено и толкоз. Напълно подкрепям поставянето на такава система на въпросното кръстовище, но все пак е хубаво и да бъде правилно настроена. И пак да кажа, за да не се окаже, че някой не ме е разбрал - не съм против новите светофарни уредби, а против липсата на адекватна поддръжка и против настройването им по начин, който не отчита реципрочно интересите на всички участници в движението. Истината е, че подобряването на трафика в София е процес, а не еднократен акт и изисква повече труд и по-малко "рязания на ленти".

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  44. 44 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Идеята за тези бутони за включване на пешеходният светофар е добра. Най-малкото поради причините, които написа по-горе iqk56492293. В Англия примерно навсякъде има такива. Но изпълнението е бруталноооооо зле. Бутоните са монтирани на всевъзможни ръждиви стълбове. Къде работят, къде не. На кръстовището на метрото в Младост 3 мисля че беше, този бутон е сложен на 2-3 метра от пешеходната пътека. С една жена в началото се чудехме защо не свети зелено и трябваше да се въртим като пумпали докато го намерим. В Люлин на един от светофарите като натиснеш бутона и светофара не свети зелено за пешеходците а само червено за колите.
    И пак да повторя - тези мизерни стълбове на които се монтират са супер отвратителни!

  45. 45 Профил на bushmaster
    bushmaster
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Какво трябва да направиме, за да накараме общината да премахне тези безумни бутони?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK