Един репортаж на crowdsourcing дрона на българската секция на форума SkyscraperCity - Дроньо 4.0.<br /><br />Работи се доста усилено по цялото трасе. Има сериозен напредък спрямо <a href="http://www.dnevnik.bg/live/novini_ot_vas/2016/07/25/2800904_zapadna_duga_2_na_okolovrustnoto_ot_nebeto/" target="_blank">репортажа на Дроньо отпреди 2 седмици</a>. По всичко изглежда, че основните части на обекта ще се пуснат в експлоатация преди обявената дата за завършване - 14 септември.<br /><br /><a href="http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=134612988#post134612988" target="_blank">Още около 50 снимки от репортажа и дискусии</a><br /><br /><a href="https://youtu.be/l6H17KRL45I" target="_blank">Видео от целия участък<br /></a><br />На снимката:<br />Пътен възел с бъдещия бул. "Стефансон" (връзка с кв. "Обеля"). За съжаление при пускане на обекта няма да се ползва, което личи и от маркировката.

© chevyvolt

увеличи
, 11925
Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 621 Весело
  2. 2 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Браво най-вече на зад-дронното устройство :)

  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    Сега ще се появят някои, които ще обясняват, че асфалт не се яде.
    Благодаря за снимките.

  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    Някой би ли обяснил повечко за магистрала Калотина в комбинация с триетажното кръстовище на Сливница?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    Така трябва. Хайде сега с цялата инерция - на Хемус, на Русе-Бяла и на Ботевград-Мездра

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  6. 6 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 563 Весело

    До коментар [#4] от "Darth Plagueis":
    Ако бъде завършена Калотина, то това кръстовище ще бъде на пътя до Трън. Писал сум го и по-рано

  7. 7 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    За тези, които не са видели линка към видеото от репортажа в първата снимка: https://www.youtube.com/watch?v=l6H17KRL45I&feature=youtu.be

  8. 8 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#4] от "Darth Plagueis":

    Докато се изгради участъка от детелината от снимките до с.Храбърско (заобикалящ индустриалната и търговска зона по бул.Сливница) ще се ползва връзката през ЗД2 - кръговото на Сливница и съществуващият четирилентовия път покрай Бужурище.

    Имайки предвид, че няма финансиране, това ще са поне 10 години.

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#8] от "chevyvolt":

    Е то няма как да има финансиране, имайки предвид, че цената на това триетажно кръстовище би стигнала за изграждането на този 15 километров участък, че и ще остане...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 453 Весело

    До коментар [#4] от "Darth Plagueis":

    Последно за Калотина май се търсят едни около 200 млн. лв. Но не е много сигурно защото през годините...:
    https://money.bg/archive/magistralata-sofiya-kalotina-shte-struva-70-80-mln-evro.html

  11. 11 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darth Plagueis":

    Това са пълни глупости. Вярно, че цената извън урбанизирани територии е по-ниска, но 17 км магистрала са много по-скъпи от цялата Западна дъга 1, а кръстовището на Сливница само част от нея.

  12. 12 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Какво стана с прословутата северна тангента, дето трябва да свърже Ботевградско с Околовръстното???
    Вече половин година чакаме и нищо. Язък на рязането на ленти.
    Забиваш се в Требич и всичко приключва.
    Да не питам за отсечката Младост - магистрала Тракия, че най-голямата мъка е там!

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  13. 13 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#12] от "оstavime":

    за северната тангента свършиха парите, а те бяха само европейски. Те затова и на 30.12 асфалт полагаха. Сигурно и са подписали като готови неща, които са се случили в 2016-та година за да може ЕС да плати повече. Интересното е, че има някаква отсрочка, но ако нашите не довършат нашата си част ще трябва да се връщат и предишните пари.

  14. 14 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#12] от "оstavime":

    Ако не си разбрал - готова е от 4 месеца

  15. 15 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#13] от "alabalko":

    И на теб ще отговоря - готова е! Ползвам я от края на април.

  16. 16 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#12] от "оstavime":

    забравих да кажа за южната Дъга. Така както правят пръстен около София южната дъга (според мен) губи всякакво значение за ЕС и избягването на трафика. Трафикът от Гърция се набива на западната дъга и след това от нея по северната тангента. южната дъга от Люлин до Бояна реално е път в града, а никакво околовръстно. От друга страна, западната дъга + северната дъга са реално околвръстно и изнасяне на трафика.
    Ако ЕС искаше да довърши южната дълга нямаше да плати за северната тангента. Та остава въпросът дали столична община има пари да довърши вътрешноградския булевард "южна дъга".

  17. 17 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Ето, специално за тези, които мислят, че ССТ все още свършва в Требич: https://www.youtube.com/watch?v=kGY2KzhrxMM&list=PLHc-fdhVvPeqNPLEUhSvbZ_NDc1rbgSeG&index=2

  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#11] от "chevyvolt":

    По цените, на които се строи към момента - около 5 млн на километър, 15 км магистрала е 75 млн. Само че, тук би трябвало да отбележим и няколко неща - каква е нуждата отсечката да бъде до Храбърско, като далеч по-логично е тя да е до отбивката за Божурище? Което са 3-4 км. В този проект всичко на всичко би имало един-единствен надлез и всичко останало е равно строителство през ниви, което трябва да свали цената драстично. И още - практиката доказва, че очуждаването на ниви в този район се извършва на 68 стотинки, което прави този разход пренебрежителен. Т.е., цената на тази отсечка би била наполовина на цената на кръстовището. А тази отсечка така или иначе ще се изгради и парите за нея ще се дадат. Т.е., кръстовището в даден момент ще стои като паметник на глупостта.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4155 Неутрално

    [quote#8:"chevyvolt"]Имайки предвид, че няма финансиране, това ще са поне 10 години. [/quote]

    Детелината и кръстовището за връзка на кв. Обеля със северната тангента няма да се ползват с години. Тогава защо се строят? За да се усвоят някакви пари? Защо с тези пари не се довърши южната тангента от магистрала Тракия до кв. Младост 4? Това е един участък от 5 - 6 километра, който е много натоварен и е като тапа на южната тангента. Отново недомислици и глупости се вършат.

  20. 20 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#14] от "chevyvolt":

    преди 2-3 месеца минах и се набих в някакъв пътен възел, след което карах (бавно и в задръстване в събота по селски път да за стигна до разкопания възел на Обеля. Това зз мен не е готово. Отделно че имаше още асфалтирано, което не беше пуснато в употреба. Не съм гледал плановете, но може би точно планът е тангентата да стигне до бъдещата АМ Калотина, а западната дъга да свършва в тангентата. Така биха разтоварили кръсточудовището на 3-нива на Сливница. Това кръстовище според мен е зле проектирано. Кръговото е с 3 ленти, но изходите са само с 1 лента. Приемаме, че най-вътрешната лента се върти в кръговото, но какво се случва, когато 2 коли искат да излязат от определен изход. На 4-ти километър си има 2 ленти за излизане и влизане при 3 ленти в кръговото. На ТВ кула има 2 ленти в кръговото и излизат 2 ленти.

  21. 21 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#19] от "tacheaux":

    защото може би западната дъга се строи с евросредства. А ЕС не иска да дава пари за южната дъга. Така в единия случай се построява нещо за 30% от стойността, а в другия случай за тия пари се строи много малко (трябва да се отчуждават земите около неразширената южна дъга), които сигурно ще струват повече от строителството.

  22. 22 Профил на Nan_Kurunir
    Nan_Kurunir
    Рейтинг: 1280 Любопитно

    До коментар [#8] от "chevyvolt":

    Тоест в следващите 10 години,АМ Калотина няма да се прави,а ще се използва съществуващия вече път минаващ през Божурище?

    "Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар Хаям
  23. 23 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#3] от "stedim":

    Яде се! И още как! Като видим Пеевски на снимка и може да ни стане ясно даже и точно колко се яде...!


    Бивш tww09306483.
  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#5] от "cinik":

    Инерцията се губи веднага, след софийското околовръстно...! Дълбоката провинция, може да намажат по някоя боядисана, с два пръста асфалт пътна отсечка! Обикновено с предизборни цели! Всичко останало, се случва с голяма мъка, особено в северна България...!
    Практиката показва, че Хемус се строи със средна скорост, 1 (един) километър на година...!

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#22] от "Nan_Kurunir":

    Да. Останалата част от АМ Калотина и АМ Хемус са доста по-приоритетни. Все пак, чрез Западната дъга (1+2) и ССТ се решава в почти пълна степен трафика по основните национални направление + местните софийски задръствания.

  26. 26 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#20] от "alabalko":

    Колега, не знам откъде точно сте минавал, но ССТ няма изход за Обеля (справка - http://gradat.bg/shimg/oo_901241.jpg). Най-вероятно сте минал по ненаправеният бул. Стефансон, който не е направен все още и той прави връзка със Западната дъга на ОП (снимка 1 от настоящия репортаж).
    За сравнението с другите две кръстовища не мисля, че сте съвсем прав. На 4-ти километър лентите са четири, а не три, а изходите два. Освен това на 4-ти километър, както и на ТВ кула няма директни десни завой, както в кръстовището на Сливница. Това кръстовище си е необходимо и без да слагаме турския трафик, тъй като обслужва населението в тази част на София и извън нея.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  27. 27 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Като снимат от дрон - има маркировка. Като тръгна с колата - няма.
    Маркировка няма, а парите поделени.

  28. 28 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#15] от "chevyvolt":

    ССТ е готова, но само в двата края и посредата. Качването и от всяко друго място е свързано с черни пътища, в момента, есента ще станат кални пътища, а зимана - непроходими пътища.
    Интересно ми е дали СО ще чисти тия така наречени подстъпи към ССТ.

  29. 29 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#22] от "Nan_Kurunir":

    Какво налага бързото построяване на АМ Калотина? Като изключим момента с наплива на турци пътят е идеален. Дори с турците пак няма забавяне по направлението. Имаше преди да се построи кръстовището, сега вече този проблем е решен. А до Калотина половината път е 4-лентов и по него се кара редовно със 100-120. Вярно, има ограничения, но като цяло пътя е съвсем приличан и никъде няма задръстване по него. Аз пътувам редовно към Сърбия и обратно и имам достатъчно наблюдения. Просто въпреки, че ще ми е от полза аз смятам, че има доста по-приоритетни проекти.

  30. 30 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#28] от "smart":

    Така е, но самият проект с финансиране от ЕС е за ССТ, като в рамките на него са изградени всички пътни възли, така както са поискани от общината, това че СО не е изградила връзките към тях е проблем на СО, а не на проекта.

  31. 31 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#30] от "chevyvolt":

    Истината е че е проблем за нас.
    От Нови искър, Кубратово, Илинци и Требич преди месец вдигнаха аларма - от тогава - нищо.

    Надявам се хората да се вземат у ръце зимата, когато положението стане наистина непроходимо.

    Малко е идиотско нещо като да направиш много хубава тоалетна, ама да не прокараш вода до нея.

    Теи неща се правят съгласувано, не може един да си хване и да си прави проект, а другия да казва, че не бил бюджетирал.
    Като правиха Южната дъга все едно да оставят Симеоново, Драгалевци и Бистрица без достъп до околовръстното.

  32. 32 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#7] от "chevyvolt":

    благодарности, шеви! както винаги, с дроньо сте на висота!

    reddit.com/r/The_Donald/
  33. 33 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#29] от "Dreamep":

    а също и факта, че построихме Дунав мост 2, до който няма свесен път. Не знам защо се бутаме да правим подстъпи към Сърбия и да им плащаме после путаринита.

  34. 34 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Браво на всички за които са участвали в този проект,може да не ми е любимец и Бойко и Фандъкова,но всяка такава инфраструктура носи пари на хората,не случайно Айзенхауер е разчитал точно инфраструктурата да напомпа икономиката на щатите!!!За всякаква подобна инфраструктура съм ЗА!

  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#34] от "gembirdkz":

    Как носи пари тази конкретно?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#35] от "Darth Plagueis":

    Носи по два начина-пряко и косвено.
    Пряко-веднага след отварянето на отсечката цената на имотите ще се вдигне от земеделски имот хората ще започнат да ги урегулират и ще започнат да изникват бензиностанции,производства,строителни материали,всякакви такива работи.
    Косвено добрата инфраструктура носени бъдещи инвестиции-чужди основно.Наскоро забравих кой концерн беше мислил да инвестира в Румъния,но се отказа в последния момент заради анализа на инфраструктурата!!!

  37. 37 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4155 Неутрално

    [quote#30:"chevyvolt"] самият проект с финансиране от ЕС е за ССТ, като в рамките на него са изградени всички пътни възли, така както са поискани от общината,[/quote]

    До тук добре, но...

    [quote#30:"chevyvolt"] това че СО не е изградила връзките към тях е проблем на СО[/quote]

    СО има стотици милиони годишно бюджет за инфраструктурни обекти. Въпросът е как и приоритетно за какво се усвояват. Ако общината остави северните квартали на София без връзка с ССТ то е все едно:

    [quote#31:"smart"] да оставят Симеоново, Драгалевци и Бистрица без достъп до околовръстното. [/quote]

    което е абсолютна безсмислица и глупост за което трябва да се търси отговорност от кмета Фандъкова и софийските общинари, които трябва да се накарат да си свършат работата.

  38. 38 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4155 Неутрално

    [quote#33:"iceto_"] построихме Дунав мост 2, до който няма свесен път. [/quote]

    защото ние не сме свестни и не си знаем интересите. До сега с европейски пари или не трябваше да построим ако не магистрала, то четирилентов път с тунел на Петроханския проход до Видин. Само така можем да съживим Северозападнала България , като насочим пътя за Европа да минава през този край на страната. Вместо това:
    [quote#33:"iceto_"] се бутаме да правим подстъпи към Сърбия и да им плащаме после путаринита. [/quote]

    Още веднъж казвам, българите не си знаем интересите.

  39. 39 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4155 Неутрално

    [quote#21:"alabalko"] ЕС не иска да дава пари за южната дъга. [/quote]

    Съмнявам се дали ЕС не искал да дава пари за Южната дъга. ЕС дава пари за обекти, които иска българската страна , стига да са добре обосновани и с доказана ефективност. Няма как недовършените 5-6 километра от Южната дъга да не са ефективни.

    [quote#21:"alabalko"]трябва да се отчуждават земите около неразширената южна дъга), които сигурно ще струват повече от строителството.[/quote]

    За ССТ не се ли отчуждават земи и то в много по-голяма степен , защото минава по съвсем нови маршрути по които до тогава не е имало път? СО отново не си е свършила работата , защото до сега отдавна трябваше да са минали процедурите за отчуждаване на незавършения участък от Южната дъга.

  40. 40 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Благодаря за снимките шеви, големи сте от форума на skyscrapercity!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  41. 41 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#39] от "tacheaux":

    ЕС финансира само пътни коридори с транснационално значение или рехабилитацията на вече съществуващи пътища. Една от причините Хемус още да не е достроена е, че ЕС не се интересува от Хемус. Искаха да махнат тунела от кресненското дефиле за да се спестят пари, които да отидат за Хемус, но ЕК каза, че спестените пари не могат да се използват за Хемус. Хемус не е част от европейски коридор, южната дъга също не е част. От тук нататък или държавата се намесва и може да обезщети собствениците на земи около южната дъга, но 100% от собствения си джоб, или строи северната тангента. При тангентата, доколкото съм чул, ЕС плаща обезщетенията за земята, което пак е по-евтино независимо от дължината. А тези земи там на север от София бяха поля с по-ниска цена.
    Един ден държавата ще дострои южната дъга, когато се заима в пари или ако някой близък до властта има земи около недостроените части. Международният трафик няма да се облекчи с дострояването, само вътрешноградския.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.