Къде са локомотивите на БДЖ?

Тази сутрин се наложи да изпратя близки на Централна гара София за влак 7620, тръгващ по разписание в 7.05. Влакът тръгна с около 40 минути закъснение защото...нямаше локомотив. В лични разговори, служители на БДЖ обясняваха, че чакат влака от Бургас за да ползват локомотива. По думите им закъсненията са чести, а изнервените пътници търсят сметка от служители които нямат вина в случая.<br />По този повод бих помолил Дневник да попитат в БДЖ:<br />1 Нормално ли е в европейска България да не достигат локомотиви?<br />2 Умишлено ли е това отблъскване на пътници в посока автобусни превози?<br />3 Колко транасбордирания извършва за 24 часа БДЖ поради липса на локомотиви?<br />4 След като сте се докарали до това състояние защо не пуснете в експлоатация парния локомотив известен като Баба Меца*?<br /><br />П.п. Последният въпрос е ироничен разбира се<br /><br />* Баба Меца (на снимката) е най-мощния парен локомотив в България. Произведен е през 1931 г. в Полша от локомотивна фабрика "H. CEGIELSKI – POZNAN", с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Интересен факт е, че на него като огняр е работил Никола Вапцаров.<br />След като беше изцяло реставриран, в момента Баба Меца се ползва за атракционни пътувания.<br />

© Случаен

Тази сутрин се наложи да изпратя близки на Централна гара София за влак 7620, тръгващ по разписание в 7.05. Влакът тръгна с около 40 минути закъснение защото...нямаше локомотив. В лични разговори, служители на БДЖ обясняваха, че чакат влака от Бургас за да ползват локомотива. По думите им закъсненията са чести, а изнервените пътници търсят сметка от служители които нямат вина в случая.
По този повод бих помолил Дневник да попитат в БДЖ:
1 Нормално ли е в европейска България да не достигат локомотиви?
2 Умишлено ли е това отблъскване на пътници в посока автобусни превози?
3 Колко транасбордирания извършва за 24 часа БДЖ поради липса на локомотиви?
4 След като сте се докарали до това състояние защо не пуснете в експлоатация парния локомотив известен като Баба Меца*?

П.п. Последният въпрос е ироничен разбира се

* Баба Меца (на снимката) е най-мощния парен локомотив в България. Произведен е през 1931 г. в Полша от локомотивна фабрика "H. CEGIELSKI – POZNAN", с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Интересен факт е, че на него като огняр е работил Никола Вапцаров.
След като беше изцяло реставриран, в момента Баба Меца се ползва за атракционни пътувания.



Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 570 Любопитно

    Е как къде.
    Няма ги...
    Всички яко ПОДКРЕПЯТ автобусите!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM
  2. 2 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Няма ги, защото карат бали тютюн към тютюневите складове?

    בני אתה אני היום ילדתיך
  3. 3 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Няма ги, защото карат бали тютюн към тютюневите складове?

    בני אתה אני היום ילדתיך
  4. 4 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1046 Любопитно

    Ми няма как субсидията за този транспорт е пренасочена единствено към метрото

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  5. 5 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    През зимата на 70те аз пък закъснях/влака де / със час, защото нямаше топла вода, за да размразят замръзналите стрелки!
    Има нещо постоянно болно в БДЖ! Кое ли е то?

  6. 6 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 768 Неутрално

    БДЖ беше стожер на транспорта в България и символ някъде до към 60-те години на ХХ в. Комунизма полека лека разката фамилията на тая добре работеща транспортна машина с шуробаджанащина, кражби, безотговорност, чантаджийски решения, намаляване на перосанала обслужващ железницата и закрила на тези дето са на бюра и не правят нищо положително за БДЖ, мързел да се намерят товародатели, корупция сред графистите, които срещу мижави суми правят график за движение на пътниците така че да е удобен за автобусите да обират пътниците, а пък за товарите ще дам само един пример Септември-Велинград където по дефилето са камион след камион нагоре на долу, а служителите на БДЖ за толкова години един вагон метириали не можаха да намерят да превозят.
    Отдавна спрях да се дивя на абсурдите на наследниците на БДЖ - НКЖИ, ТП и ПП и вече дори не ме интересува какво се случва в тях, за да не се дразня, понеже имам за пример DB, ÖBB, SBB, FS и пр. и пр. добре работещи ЖП администрации.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  7. 6 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    [quote#4:"mititu"]субсидията за този транспорт е пренасочена единствено към метрото[/quote]

    Нали строим метрото с европейски пари? А купуваме руски мотриси за европейското метро!

  8. 8 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    БДЖ отдавна е едно социалистическо недоносче!

  9. 9 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Това потвърждава, че България е страната на интересите..

    Почти всяка страна в света развива железопътния транспорт, само тука е обратното. И вервайте ми, тръгнали сме по път, който ще затрие ЖП-то, ще останат само товарните превози...

  10. 10 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не може да не правиш капитални ремонти на 40 годишните си локомотиви по график и да очакваш те да са вечно работоспособни. Не може само да се краде, а техническата подготовка на подвижния състав да е последна грижа, затова и новите мотриси не са в движение, защото са изоставени на произвола на съдбата

  11. 11 Профил на chimay
    chimay
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Цацаров да обясни къде са локомтивите на БДЖ !

    И да разследва 20 и повече години крадене от същото това БДЖ.

    Преструктурирането на транспорта от ЖП към автобусен насочи паричните потоци към правилните хора, те си отчисляват част от печалбата към правилните политчески чадъри, и се краде в БДЖ, и ще се краде до окончателното му съсипване.

  12. 12 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#8] от "balkantourist":

    Направи историческа справка . БДЖ няма нищо общо със социализма що касае създаването му така че то не може да е социалистическо недоносче. Преди да напишеш нещо провери го

  13. 13 Профил на Yulian Evtimov
    Yulian Evtimov
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Официално съобщение на БДЖ (http://www.bdz.bg/bg/novini/bdj-putnicheski-prevozi-eood-vuvejda-vremenni-promeni-v-razpisanieto-na-vlakovete-zaradi.html):

    “БДЖ – Пътнически превози” ЕООД въвежда временни промени в разписанието на влаковете, заради недостиг на локомотиви

    От 27-и юли “БДЖ – Пътнически превози” ЕООД ще въведе временни промени в разписанието на някои влакове. Това се налага поради системния недостиг на изправни локомотиви през последните дни.

    В разгара на лятото националният железопътен превозвач среща затруднения в непредвиден мащаб с изправността на локомотивите, които обслужват 560-те влака по действащия График за движение. Сериозни всекидневни аварии затрудняват навременното осигуряване на годен железопътен състав и създават неудобства за хиляди пътници по различни направления. Пикът в авариите се дължи на напредналата експлоатационна възраст и интензивното натоварване на машините – средната възраст на локомотивите в състава на пътническите влакове на националния превозвач е около 40 години, като всеки от тях обслужва по няколко влака в рамките на денонощието.

    С цел гарантиране на безпроблемното придвижване и намаляване на непредвидено дългото чакане на влакове в гарите, “БДЖ – Пътнически превози” ЕООД прибягва до непопулярната мярка временно да промени движението на някои композиции с малък брой пътници и осигури алтернативни възможности за придвижване.

    От 27-и юли до 15-и септември т.г. ще бъдат направени промени в разписанията на някои пътнически влакове и на транспортните схеми в следните участъци:

    Бургас – Карнобат – Сливен;
    София – Копривщица – Карлово.
    Мездра – Бойчиновци – Монтана – Берковица.
    Пловдив – Карлово;
    Долна махала – Хисар;
    Стара Загора – Карлово;
    Горна Оряховица – Шумен;
    Мездра – Плевен;
    София – Перник;
    Своге – София;
    София – Банкя.
    Оптималното използване на наличните локомотиви налага ангажирането на алтернативен транспорт в някои участъци с по-малък пътникопоток и по-малък брой влакове, където железопътният превозвач е организирал за своя сметка превоза с автобуси.

    В участъците, където в момента се извършват ремонти по железопътната инфраструктура Бургас – Карнобат – Сливен и София – Копривщица – Карлово, и се извършва трансбордиране на пътниците (прекачване от влак на автобус и обратно), е предвидено автобусите да се движат по целия маршрут на влака за да се намалят неудобствата на пътуващите.

    Временните промени в разписанието ще засегнат основно влакове, които се движат по второстепенни маршрути. По този начин редовните пътници, използващи влакове за придвижване до работа, ще бъдат минимално засегнати и за сезонно натоварените влакове ще бъде осигурен нормален график. Във всички възможни случаи, железопътната компания е направила необходимите допълнителни корекции, за да улесни придвижването на пътниците – удължени са маршрути и са коригирани разписания на близки по време влакове.

    Автобуси ще се движат вместо някои влакове в участъците Мездра – Бойчиновци – Монтана – Берковица, Долна махала – Хисар и Стара Загора – Карлово с минимални изменения в разписанията.

    Не се планират промени в движението на международните и бързите влакове.

    “БДЖ – Пътнически превози” ЕООД се ангажира със спешни ремонти на локомотивния си парк, гарантиращи безпроблемното спазване на разписанията от 15-и септември 2016 г. За тази цел транспортното дружество е разработило план за действие, осигуряващ срочния ремонт на необходимите локомотиви в рамките на следващите по-малко от два месеца.

    Екипът на националния железопътен превозвач поднася извинения на своите клиенти за причинените неудобства. Подробна информация за въведените промени пътниците могат да получат от гишетата „Информация” и билетните каси в най-близката гара, на националния информационен телефон 0700 10 200 или на официалната интернет страница www.bdz.bg. На интернет страницата ще бъде публикувано и разписанието на автобусите в участъците, където влаковете ще бъдат временно заменени с алтернативен транспорт.

    The man on the Moon
  14. 14 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 797 Неутрално

    В събота ми се наложи от 15 години за 1-ви път да пътувам с влак. Отидох до Побит камък. На връщане влака имаше 1 час закъснение и изобщо не спря на гарата за ужас на 20-ната пенсионери. Аз отидох на магистралата и си взех стоп до София, но те яко увяхнаха че трябва да чакат още 3 часа. Та това за БДЖ

    Pure Chewing Satisfaction
  15. 15 Профил на bramasole
    bramasole
    Рейтинг: 3492 Неутрално

    Освен "БДЖ Пътнически превози", в отчайващо състояние е и "БДЖ Товарни превози". Четох, че предстои съкращение на поне 20% от персонала заради драстично влошените финансови резултати. А Христо Ковачки си получи лиценза за ж. п. превозвач, или какъвто е коректният термин... няКОЙ работи в нечия полза, но това не е в интерес на държавата.

    "На народите с къса памет преходите са им много дълги." Тони Филипов, д-р
  16. 16 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 279 Разстроено

    До коментар [#5] от "Alexander97":

    защото нямаше топла вода, за да размразят замръзналите стрелки! "

    -Човече, това е нелепо!


    До коментар [#6] от "traveler1":
    Комунизма полека лека разката фамилията на тая добре работеща транспортна машина"

    -Комунизма строеше и модернизираше пътища и гари, удвояваше, електрифицираше, подменяше локомотивния и вагонен състав. Разпада дойде след свалянето му (въпреки, че той никога не беше установен), както и във всяка друга сфера. мантрата, че за всичко е виновен комунизма, много се изпразни от съдържание и ни додея.

    До коментар [#8] от "balkantourist":

    БДЖ отдавна е едно социалистическо недоносче! "

    -Напротив, от неотдавна!

  17. 17 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#6:"traveler1"] пък за товарите ще дам само един пример Септември-Велинград където по дефилето са камион след камион нагоре на долу, а служителите на БДЖ за толкова години един вагон метириали не можаха да намерят да превозят. [/quote]
    Преди 20-тина години един познат си купи три тира, за да се отърве от услугите на БДЖ, каза, че се изплатили за по-малко от половин година, макар че шофьорите много крадели нафта, ама стоката не пипали.

  18. 18 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    кое точно в държавата е наред и добре организирано, за да го сравним с БДЖ?

    като изключим организираната престъпност, няма такова.

    БДЖ е функция на държавата и водената от червените кхмери политика на "социална" отговорност - влакове с по два пътника до Сусурлево, пътнически вагони 3та употреба за десеторни цени (петър мутафчиев от БКП/БСП), мотриси Сименс 30% нагоре (в Гърция Сименс кихнаха здраво за тези измами), безумно надута администрация и дългове дето надвишават стойността на дружеството.

    ако имахме например прокуратура (каквато нямаме), можеше и да се разследват стотиците престъпления, а ако темида не беше такава разпоретина, можеше и да има наказани и вероятно нямаше да се случат чак такива безобразия.

  19. 19 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#13] от "Yulian Evtimov":

    Лошото е, че от БДЖ не спазват дори корекциите на разписанието си. 40 минути закъснение и то от начална гара е безумно много. Ако недай си Боже в един ден 2-3 локомотива излязат от строй едновременно, това означава ли, че цялата железница ще бъде блокирана? А и сутринта ставаше дума за бърз влак София-Видин, а не за някой второстепенен както се вменява в съобщението на БДЖ.

  20. 20 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    в БЖК са.

    властта ражда паразити
  21. 21 Профил на Nina Kercheva
    Nina Kercheva
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Пътувам много с влак, имам стотина забележки ,но хайде.....друг път ,само да споделя едно пътуване до Италия,преди доста години. Веднага след влизането на италианска територия,на първата гаричка, големи инсталации с вода измиха влака,после измиха тоалетните, заредиха ги и тогава потеглихме....А когато се появи кондуктора, аз зяпнах..перфектен костюм,риза и вратовръзка като за официален банкет !!!! Как да го забравиш.....

  22. 22 Профил на rational72
    rational72
    Рейтинг: 225 Неутрално

    От години всеки висш ръководен кадър в Бдж още с назначаването си знае към кой частник ще иде след време, на колко висока позиция и срещу какви услуги... Примерите са десетки.

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7447 Неутрално

    Не е за пръв път. И аз преди месец пътувах и от Варна влака тръгна с час закъснение заради локомотив. А къде са, вероятно на скрап, а по -новите, продадени.

  24. 24 Профил на Михаил Скендеров
    Михаил Скендеров
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Е много ясно,че целта е да фалира БДЖ,да изпадне в несъстоятелност,за да може да се приватизира и "някой" да го купи на безценица.Турците са готови с тунела под Босфора,следователно,вместо да пътуват ТИР-ове от Близкия Изток и Турция за Европа и обратно,ще пътуват вагони,което е в пъти по-евтино.В цял свят градския транспорт и пътническите влакове са на дотация,но сещайте се колко ще изкяри новия собственик от товарните превози.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK