София, бул. "Христо Ботев" и "Пиротска", малко след осем часа сутринта. Като видях димът от далеч, помислих, че има пожар. Оказа се, че димът идва от авариен автобус на Столичния градски транспорт. Освен, че самият "Чавдар", на 40+ години е малка фабрика за пушек, вътре е монтирана и печка с твърдо гориво за отопление.

© Георги Георгиев

увеличи
, 5812

Ключови думи към статията:

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2069 Весело

    Те това е технология.Тоя не може да издържи изпита ако се яви в Париж.

  2. 2 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 793 Весело

    Българската инженерна мисъл нЕма спирка. Нация, която е успяла с голям напън да създаде чушкопека... е велика, минимум.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  3. 3 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Някога парните локомотиви пушеха
    по малко !!!

  4. 4 Профил на gullwing
    gullwing
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Доколкото виждам, това е рейс, преоборудван като подвижна стаичка за работници. Преди такива са били бол, но напоследък са все по-редки.

    А пушекът е от печката на дърва, която е монтирана за отопление. И в момента на снимката тя точно се пали.

    Остава да попитаме - а общината какво общо има с това?

  5. 5 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Срам за общината разбира се. Как да се започне борба за по-чист въздух и забрана за използване на твърдо гориво като самата община дава такъв пример. И не само с конкретния случай. В европейските столици на дневен ред е забрана на дизелите да стане реалност до 5 години. Тук се купуват китайски дизелови автобуси и кметицата се хвали.

  6. 6 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 730 Весело

    Е, това е нарочно, за да се оценят предимствата на новия автобус.

  7. 7 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Нека бъдем иновативни и да смаем света! Да конкурираме китайските ултракондензаторни и акумулаторни електробуси с такъв с котел на въглища за задвижване. Естествено, той ще харчи и нафта по документи, за да може да се краде безпроблемно.

    Евроатлантида
  8. 8 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#4:"gullwing"]Остава да попитаме - а общината какво общо има с това?[/quote]
    Собственик на собственика на димящия автобус?
    Отговорна за допускането на такива ППС като димящия автобус до уличната мрежа на общината?
    Но винаги е било национален спорт никой за нищо да не отговаря в милата ни мамковина.

  9. 9 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#4] от "gullwing":

    Имат естествено! В коя община, в нормална държава може да се види автобус с печка на дърва и въглища?

    Именно аварийните МПС могат да са електрически. Не правят голям пробег и може да се зареждат от всяка общинска сграда. А комфорът за работниците ще е в пъти по-голям, ако са на климатик.

    И не само аварийните трябва да са ток. Какво да кажем за почистващите машини? В нормалните държави те са малки, компактни и на ток. Масово на ток преминават и колите, в които са общинските чиновници, налагащи глоби на неправилно паркиралите автомобили (не им трябва скорост, пробегът лесно се контролира).

    Коментар №7 е перфектен: ако общинските МПС-та минат на ток, как ще се краде гориво?

  10. 10 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 730 Весело

    До коментар [#9] от "irons":

    Да бе, знаеш ли колко е уютно като накладеш бечката и да бумти?! Ами чай как ще свариш на климатик? Това са все предимства на инженерния гений вложен в този Чавдар.

  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2662 Неутрално

    Има една татра, с която изтеглят закъсалите автобуси. На нея българското флагче е почерняло от сажди до такава степен, че отдалеч прилича на пиратското знаме

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  12. 12 Профил на Вагабонт
    Вагабонт
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#4] от "gullwing":


    [quote#4:"gullwing"]Остава да попитаме - а общината какво общо има с това? [/quote]
    Елементарно, Уотсън: Аварийният автобус с печка на дърва е собственост на общината!

    Други въпроси?

  13. 13 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    Ужас!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  14. 14 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5664 Неутрално

    Автобусът на софийска община ли е?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  15. 15 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2113 Весело

    Аре стига мрънкАхте бе. Утре общината ще вземе от парите за улици и ще му купи един филтър за печки за дърва от 6 000лв бройката... това без такса "гарантиран търг". А ако им хареса, може да накупят печки на твърдо гориво за всички тролеи, трамваи и автобуси, и на всяка печка по един филтър за ваша сметка.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  16. 16 Профил на anarch
    anarch
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Виждал съм го този бус и лятото и доколкото помня той е единствен в София и предназначението му е подвижна ремонтна станция. Имайки предвид това, може да се предположи, че ремонтната станция изисква и някакъв вид печка с цел ремонтни дейности - знам ли точно за какво. Вярно, стар е, вярно има нужда от ъпдейт, но нов такъв би струвал доста солена сума и явно за момента все още спестяват от това. Един такъв автобус няма да е и 1% от замърсяването, което правят камарата стари брички, които много от софиянци карат.

  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4364 Весело

    Този "Чавдар" вероятно е проектиран от производителите на руския самолетоносач "Кузя"! 😂





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.