ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът, активността и мандатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи

Във Варна пак ще строят кораб

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Дано отново да започне строителството на кораби у нас. Да се създават работни места, а не нашите специалисти да търсят прехраната си в други държави.

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5303 Разстроено

    До коментар [#1] от "ikar_01":

    Ми те нашите специалисти в интерес на истината вече просто ги няма !
    По този кораб ще работи изцяло екип от български инженери. За по-сложните монтажни процеси обаче ще бъдат ангажирани 200 души, специално поканени от чужбина.

    [email protected]
  3. 3 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 512 Разстроено

    Ми как ще ги има нашите специалисти? По-старите са вече по гробищата, по-младите се пръснаха по чубина. Бедата е че не се обучиха хора а кадри трудно се създават пък лесно се губят. Аз поне съм Варненец, знам и за други предприятия които буквално бяха съсипани с цел да се сложи ръка на земите и базите им на безценица, и то безценица платена с компенсаторки. Големи далавери се въртяха през 90-те на миналия и началото на новия век.


    До коментар [#2] от "karabastun":

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  4. 4 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 751 Неутрално

    [quote#3:"tsyrvulan"]и то безценица платена с компенсаторки. Големи далавери се въртяха през 90-те на миналия и началото на новия век. [/quote]

    Това е нещото, което не мога да простя на хората, за които гласувах до 1997г. включително. Да не говорим, че някой от тях преди тая фалшива бонбонена приватизация бяха гологъзи чантаджии, но станаха министри, и покрай приватизацията станаха за нула време мастити собственици на имоти и заводи. Примери дали да давам?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Много хубаво,нека да се увеличат работниците поне на 600 до края на годината.

  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5303 Разстроено

    До коментар [#3] от "tsyrvulan":

    Май не останаха хора да помнят, че във Варна имаше Институт по корабостроене НИПКИК....

    [email protected]
  7. 7 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Дано собствениците да искат да развиват производство, а не да са еднодневки, които искат да гушнат някой лев.

  8. 8 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Дано се възроди корабостроенето, ама тихо да не чуе главния приватизатор

  9. 9 Профил на PolariS
    PolariS
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Това на снимката е Пристанище Варна Изток. Корпуса на кораба, който ще се достроява се вижда от Аспарухов мост или от стария мост. В Булярд.

  10. 10 Профил на pxg11513626
    pxg11513626
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А в "МТГ-Делфин" строят от нулата, но никой не пише за това. Вярно - малки, специализирани кораби, влекачи и др., но така се почва.

  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7631 Неутрално

    До коментар [#4] от "traveler1":
    До коментар [#3] от "tsyrvulan":
    Случва се човек да забрави, но сега има всякаква информация, ако иска да си припомни. Обаче за някой, Костов ще си остане дежурния виновен.

    "В България корабостроителниците са три - във Варна, Бургас и Русе. След като през 1999 г. Варненската корабостроителница беше обявена в несъстоятелност, по-късно правителството на НДСВ и ДПС обяви конкурс за инвеститор. Кандидатите бяха двама - „Еврометал“ и „Български морски флот“. За купувач беше избран БМФ, макар и да беше ясно, че дружеството започва да съвместява две съвършено различни дейности - корабостроене и морски превози. По-късно флотът остана собственик само на 25% от Варненската корабостроителница, а 75% бяха купени от специално създадения за сделката консорциум „Булярд“. Понастоящем „Булярд корабостроителна индистрия“ работи и не страда от липса на поръчки - в момента изгражда три кораба за БМФ и поне още два или три за други клиенти. От началото на годината на нейните докове са извършени и ремонти на още 15 плавателни съда.Русенската корабостроителница беше продадена през февруари 1999 г. от Агенцията за приватизация. Купувач беше Rousse Shipyard Beteiligungsgesselschaft със седалище Рощок, Германия. Цената на сделката беше 1.6 млн. долара. Към момента заводът е сериозно натоварен с поръчки. До 1999 г. той произвеждаше кораби основно за български и руски клиенти, но понастоящем основните му поръчки са от Германия, Холандия, Кипър, Англия. Наскоро Русенската корабостроителница пусна на вода осмия товарен кораб, построен от нея по поръчка на германската Briese Schiffahrts. В момента конструкторите на завода подготвят проект за нов тип 8000-тонен кораб със 135 метра дължина.
    Осемдесет процента от капитала на Бургаски корабостроителници, Бургас, бяха продадени през юни 2000 г. от Агенцията за приватизация. Купувач беше Бургаската корабостроителница със седалище в Бургас при цена 700 000 долара. Заводът също има немалко поръчки. Наскоро от ръководството му се появиха дори съобщения, че той не смогва да изпълни поръчките си за строеж и ремонт на кораби от клиенти от Гърция, арабските страни и Русия."

  12. 12 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#4] от "traveler1":
    "Да не говорим, че някой от тях преди тая фалшива бонбонена приватизация бяха гологъзи чантаджии"

    "Някой" ли каза? 99%Всички ги помним в първите народни събрания с копринените костюмчета и белите чорапки, какви изсипаняци бяха! Сега вече-Гучи, Версаче, Мерцедеси,, Бентлита-
    де гиди сап от мотика!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  13. 13 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#11] от "Роси":

    Нищо не съм забравил, а понеже в момента съм във Варна, направо виждам. Район две на корабостроителницата е изцяло изтърбушен и се е превърнал в пристанище за скрап. Точно така товари се скрап на различни корабчета. Кораборемонтните действия на териториите на Булярд се извършват от частни фирми които плащат наеми за помещенията и съоръженията на Булярд, самата корабострителница не извършва такава дейност. Отделно от това има отделен кораборемонтен завод, който никога не е спирал да работи, притежание на Холдинг Варна за който злите езици говорят че е свързан с ТИМ. А за компенсаторките, точно по тоя начин радиозавода, вамо и други станаха притежание на разни няколкобуквени групировки. Тези заводи отдавна не функционират, частично или цялостно бяха разрушени отделни помещения се дават под наем, други парцели бяха продадени и така.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  14. 14 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#10] от "pxg11513626":

    МТГ Делфин а бившето флотски арсенал. Това е много по-специализирано предприятие занимаващо се с ремонт и строеж на кораби за военно-морските сили и бреговата охрана. Говори се че поръчка за нови военно-морски съдове може да бъде спечелена от МТГ Делфин. Недостатък е че нямат никаква развойна дейност. Всичко корабчета които са построили са били по руски и украински чертежи и спецификации.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7631 Неутрално

    До коментар [#13] от "tsyrvulan":

    Аз ви припомних само, че корабостроителницата във Варна е приватизирана през 2004 година. Другите две са приватизирани от правителството на Костов и са си съвсем добре, и не са спирали да работят.

  16. 16 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#11] от "Роси":

    Малко рефреш, дето се вика - в Русе се строи едно нищо. Отвреме навреме правят бараки за Лафка. В Булярд не се строи нищо. МТГ Делфин строят, бавничко и малко - да са живи и здрави. Да живее кораборемонта, че Варна ще умре съвсем

  17. 17 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 751 Неутрално

    До коментар [#11] от "Роси":

    Роси, въпреки че не виня лично Костов за далаверите на министрите му и лично на финансовия му министър, той носи моралната отговорност за безобразията на подопечните му, дори и самия Костов 1 лв да не е взел.
    Така че помня много добре, помня и че още тогава обещаваха на Пловдив той и същата персона министър, че ще отделят пари за вдигане на ЖП линията между ц.гара и Филипово, за да се отпуши града, но и досега всичко си е както си беше преди 50г и задръстванията са постоянни. Все пак през 1997г., бях на 28г. ходих по митинги, скачах и се надявах на реална промяна, а и не е като да са минали 100г от тогава.
    Виж за Варна и корабостроителницата нямам мнение, по ред причини, най-малката от която е че съм от Пловдив.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  18. 18 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 751 Неутрално

    До коментар [#11] от "Роси":

    Пропуснах, че съм свидетел на всичко гореописано от първо лице единствено число и не разчитам на писания от тук от там

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7631 Неутрално

    До коментар [#17] от "traveler1":
    Обичам Пловдив. Родена съм в Ивайловград и имам много роднини и приятели във вашия град. Всички много се надявахме, че комунизма си е отишъл окончателно. Но не е. Костов завари фалирала държава, с прана хазна и фалирали банки. За инфлацията, да не говорим. И въпреки че нямаше европейски фондове пак се строеше. Сега с толкова излишъци в бюджета и пари от Брюксел ,защо не са построили тази ЖП линия. Преди 3-4 години ходих да видя родния си град. Дотам не знам дали са и 400 км. Едвам се добрах за ден и половина.

  20. 20 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5303 Неутрално

    До коментар [#17] от "traveler1":

    Ако ви е интересен един стар материал от вестник ''Капитал''
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/1999/02/06/248736_varnenska_korabostroitelnica_sbluska_sinite_lobita/
    Само да уточня, че сумите в левове са от преди деноминацията и всъщност гътват завода, от който се издържат около 50- 60 000 човека за смешните 30-40 МИЛИОНА ДОЛАРА !!!

    До коментар [#14] от "tsyrvulan":

    [email protected]
  21. 21 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 751 Неутрално

    До коментар [#19] от "Роси":

    Големия грях на Костов е че имаше цялата власт в България, НС, Президенство, прокуратера, съдебна с-ма и сега не мога да разбера защо не скъса с комунизма, не направи лустрация, не направи приватизация по полски модел, не осъдиха безобразията между 9-ти септември 1944 и 1989г., напрактика все важни въпроси, които някак си получават витиевати отговори. Инак по онова време тая пуста власт така го заслепи че се самозабрави. А хората покрай него гледаха само как да забършат това или онова...
    За мен е непростимо! Пък после има наглостта да се обиди на хората, че не го преизбрали, та той уби надеждата на хиляди хора най-накрая да има правда и реална промяна в тая страна.
    Затова и до сега сме в тоя батак, дето превърнаха комунистите нашата България.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  22. 22 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#15] от "Роси":

    Кои по-точно не са спирали да работят? Вамо ли, радиозавода ли? Или елпром и други които съм забравил щото още по царско време си бих камшика от БГ? И въобще не говоря за работещи и не работещи а за начина по който бяха приватизирани, компенсаторните инструменти играха голяма роля в "заплащането" на активите/приватизацията.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7631 Неутрално

    До коментар [#22] от "tsyrvulan":
    Мисля, че говорим конкретно за корабостроителници. Текста , който постнах, е точно за тях.

  24. 24 Профил на PolariS
    PolariS
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#14] от "tsyrvulan":

    МТГ Делфин и Флотски арсенал са две съвсем различни неща. Флотски арсенал е държавно предприятие, кораборемонтен завод. Последния голям кораб който излезе от там беше руски учебен.
    https://sputnik.bg/flotski-arsenal-zavarshi-uspeshno-remont-na-ruski-boen-korab-2/

  25. 25 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#21] от "traveler1":
    + за коментара ви, с добавката че най голямата грешка (а дали беше грешка), е "масовата" приватизация чрез РМД. Това остави държавата собственост в ръцете на шаяците, и сега вече си вземат цялата държава отново.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  26. 26 Профил на PolariS
    PolariS
    Рейтинг: 242 Неутрално

    А относно бъдещето на корабостроенето в Булярд - знаете ли какво представлява големия цех? Голям склад за зърно.

  27. 27 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#24] от "PolariS":

    Значи МТГ Делфин е построено след като аз съм напуснал Варна и БГ. Все си мислех че е Флотски Арсенал приватизиран от нам-кой-си. Преди време имаше статия в Дневник ( не съм много сигурен ) за някакъв летящ дрон произведен от МТГ Делфин. Останах много учуден че фирма занимаваща се с корабчета е решила да се пробва точно с хвъркати дронове. Бизнесът с подводни дронове и глайдери и с наводни дронове обаче се разраства. Ама пусто овчедушие и печелбарство Българско, не иска да влага пари за развойна дейност, не иска да рискува в непознати и неизледвани бизнес ниши. Да му се невиди.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  28. 28 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#26] от "PolariS":

    За К1 ли говориш?

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  29. 29 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#4] от "traveler1":

    Точно казано!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK