Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (108)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4554 Любопитно

    настоящ поглед в бъдещето!!Технологията която бавно но сигурно ще заличи Големите бензиностанции.......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  2. 2 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Браво,това е бъдещето!Само ми кажете на кой терминал е - на пристигащи или заминаващи,че да го разгледам и аз.

  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5095 Неутрално

    Това, което ме впечатли при първата ми "среща" с "Теслата", беше липсата на двигател, както под предния капак, така и под задния. Два широки багажника...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Аз ли нещо бъркам, или Модел Х излезе преди година и нещо? Кое е новото тука? Не казвам, че е лоша, нито пък че е "стар модел", и определено привлича внимание, но не е някаква премиера. По летищата и по моловете често има изложени коли, но никога не са абсолютно нови, все пак това не е автосалон.

  5. 5 Профил на jair
    jair
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Е може ли такава селяндурщина и нахалство. Хванал и паркирал насред терминала сигурно за да си води кифлата из магазините!

    (В тон с повечето читателски галериии пускани тук

  6. 6 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Още по-впечатляваща е на пътя! Дизайн, светлини - всичко е пипнато...и подяволите - само шум от търкалянето на гумите по асфалта!

  7. 7 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1443 Весело

    Личи си, че автора не разбира от автомобили - Тесла Х излезе преди повече от година.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    Интересно ми е какво мислят всякаквите му там служби по пътна безопасност за тоя телевизор на централната конзола?

    Щото да ме извинявате, ама да си говориш по телефона е 100 пъти по-безопастно от това да фейсбучиш докат караш. А второто не се преследва от законя.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5624 Неутрално

    Хубава кола.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Има един такъв, редовно спира малко преди или след спирката на бул. България и бул. Гоце Делчев, посока Южен Парк.

  11. 11 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#6] от "georgi_ww":

    Аз лично хубав дизайн не виждам. Точно обратното, много банален и безвкусен модел, поне от това което се вижда на снимката. Прилича на поредния безинтересен азиатски модел с първоначална цена с прекопирани от няколко коли елементи.

  12. 12 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7252 Неутрално

    Искам да управлявам този автомобил

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  13. 13 Профил на zakkwild
    zakkwild
    Рейтинг: 272 Неутрално

    А може ли да си спестите коментарите от типа - аз този виц го знам вече, че и в друг вариант. Никъде в материала не видях определение - премиера на нов модел или нещо от рода. Пише просто - случайна среща с новата Тесла.

  14. 14 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Друго нещо, сигурно тази кола е перфектна за шофиране в града или в малка страна, но докато не се намери начин да има реална автономия от поне 1000 км и бързо пълно зареждане (по малко от час), това ще я прави половин кола в много страни. Освен това, доколкото знам, 500 те километра автономия са си пълна фантазия, немислимо е да бъдат направени в нормални условия, реалната е по скоро 220-240 км.

  15. 15 Профил на phillipov
    phillipov
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Всъщност, по улиците на София се движи така, видях я преди около 3 месеца близо до националния стадион

  16. 16 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#1] от "Messerschmitt":

    Нямам търпение да стане това.

    Трябват ни повече хора като Мъск и по-малко като Тръмп и Путин.

  17. 17 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Аз съм виждал няколко различни Тесли в България. Мисля след 4-5 години да разкарам дизеляка и да купя електричка..

    А в Бизнес парка мина една зад мен и само по шума от гумите разбрах, че нещо се движи на пътя. Ебаси кефа!

  18. 18 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Автомбилът Тèсла си е бая теслà!!!
    Модел S започва от къде 70000 долара.
    И това - без VAT, като сложиш и едно 20% отгоре, става отказващо!
    Като за кола с ограничен обхват не е реално!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  19. 19 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#17] от "Петърчо":

    Доста е опасно за разсеяните пешеходци, точно защото не ги чуваш. А безшумни коли има бол, и то много отдавна. Тесла с нищо не се различава по това от хибридите.

  20. 20 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Електромобилите идват, трепери Марешки !!!

  21. 21 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    [quote#11:"bcbg"]Прилича на поредния безинтересен азиатски модел с първоначална цена с прекопирани от няколко коли елементи.[/quote]
    И аз това викам. Друго си е Голфа - винаги нов, модерен, предизвикателен, привлекателен !
    Ние у Перник на тея не им обръщаме внимание!

  22. 22 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Да я видиш в Цюрих е нормално според мен.

    Виж да я видиш изложена в Дубай Мол където горивата са 45% от нашите цени тук при значително по-високия стандарт в Дубай. Много се чудих дали в Дубай ще има хора които да си я купят. Местните не са ми много еко. Може би ей тъй за гъзарията

  23. 23 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#14:"bcbg"]Друго нещо, сигурно тази кола е перфектна за шофиране в града или в малка страна, но докато не се намери начин да има реална автономия от поне 1000 км и бързо пълно зареждане (по малко от час)[/quote]

    Понеже ти можеш да караш 1000 километра без спиране

    А иначе колата може да мине 1000км. със точно 3 почивки за зареждане по 30 мин. на зарядните на тесла.

  24. 24 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#22:"iavorski"]Виж да я видиш изложена в Дубай Мол където горивата са 45% от нашите цени тук при значително по-високия стандарт в Дубай. Много се чудих дали в Дубай ще има хора които да си я купят. Местните не са ми много еко. Може би ей тъй за гъзарията[/quote]

    Хаха, точно миналата седмица Тесла отвориха представителство в Арабските Емирства и приеха поръчка за 200 безпилотни Model S, които ще се ползват като таксита.

  25. 25 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 333 Неутрално

    ТОВА Е БЪДЕЩЕТО!За съжаление за нас е бъдеще, а за бели (много бели)държави като Швейцария това вече е настояще.А, ние ще дишаме пушеците от стари дизеляци от кюмюр и печки на дърва, с които се отопляват софиянци в 21-ви век.

  26. 26 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#19] от "bcbg":

    Да така е.

    Но всеки пешеходец трябва да е отговорен за живота си. Аз лично не бих си доверил живота на някой, защото е написано в закона.

  27. 27 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#23:"tvr18355030"]А иначе колата може да мине 1000км. със точно 3 почивки за зареждане по 30 мин. на зарядните на тесла.[/quote]

    Според това, което пише в рекламната брошура обаче. На практика не е съвсем ясно.

  28. 28 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#21] от "Alexander97":
    [quote#21:"Alexander97"]И аз това викам. Друго си е Голфа - винаги нов, модерен, предизвикателен, привлекателен !
    Ние у Перник на тея не им обръщаме внимание!
    [/quote]

    В този град не съм бил никога, и е доста неразбираемо за мен защо го споменавате толкова често. Явно някакъв си ваш фолклор, неразбираем за тези живяли малко в България. Колкото до дизайна, това е въпрос на вкус, но е явно че това не е приоритет при Тесла. И разбира се, нищо не е прекопирано. Напиши в Гугъл "mercedes 300 SL papillon" и ще видиш едни врати леко приличащи на тези на Тесла. Само дето става въпрос за модел създаден през 50-те години.

  29. 29 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#27:"krasi_kara"]Според това, което пише в рекламната брошура обаче. На практика не е съвсем ясно.[/quote]

    Съвсем ясно е. Ако гледаш пробега по EPA системата (а не по европейската направена за кашоните на ФВ) то той си е напълно реалистичен. Та според EPA колата има между 380км и 460км пробег (според батерията) . И за 30 мин на "суперчарджър" зареждаш ток за 260 км.

  30. 30 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#23] от "tvr18355030":

    А ти по час и половина ли спираш за да караш 1000 км ? Ако си на ваканция - защо не. Аз, както много хора използвам колата си понякога за работа, и нямам време да вися по 30 минути всеки 2 часа.

  31. 31 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 386 Неутрално

    До коментар [#27] от "krasi_kara":

    Преди половин година трима ентусиасти прекосиха САЩ - 4800 километра за 58 часа / включва се и времето за зареждане /.

    Мисля че и с нормална кола ще ти отнеме пак толкова. Само че горивото няма да е безплатно!

  32. 32 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    До коментар [#6] от "georgi_ww":

    и не къди...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  33. 33 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4980 Весело

    До коментар [#31] от "iavorski":

    Токът да не би да ти е безплатен!?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  34. 34 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2726 Весело

    “Не можах да преценя доколко е удобна седалката в багажника”

    Стига да не се налага да шофираш от нея...

    I Want To Believe
  35. 35 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 747 Неутрално

    [quote#13:"zakkwild"]Пише просто - случайна среща с новата Тесла. [/quote]


    така де с НОВАТА .......

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  36. 36 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 346 Весело

    Цена 180 000 лева, обаче си еко...
    Ще почакаме бъдещето да стане по-евтино и тогава ще се пробваме...


    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    [quote#3:"Незнайко в Слънчевия град"]Това, което ме впечатли при първата ми "среща" с "Теслата", беше липсата на двигател, както под предния капак, така и под задния. Два широки багажника...[/quote]

    Според Тесла терминологията, отзад е Trunk, отпред е Frunk:

    http://media.getthefive.com/cache/uploads/article_images/tesla_front_trunk_toppick_crop.jpg

    http://qstc.net/images/Full%20Frunk.jpg

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    [quote#36:"kalingeorgiev"]Цена 180 000 лева, обаче си еко...
    Ще почакаме бъдещето да стане по-евтино и тогава ще се пробваме... [/quote]

    Изчакайте. Тази Година излиза Модел 3, седан подобен на S на двойно по- ниска цена. До 2 години ще излезе Модел Y, SUV подобно на Модел Х. Вероятно, без крилатите врати и за 5 пасажера.

    S и X са скъпи дори и като втора употреба автомобили, държат си цената.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  39. 39 Профил на psb
    psb
    Рейтинг: 59 Неутрално

    До коментар [#33] от "hamiltonf1":

    В белите държави, ня зарядни на Тесла, да :-)

  40. 40 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1093 Любопитно

    [quote#30:"bcbg"]Аз, както много хора използвам колата си понякога за работа, и нямам време да вися по 30 минути всеки 2 часа.[/quote]
    Ами значи сегашната "Тесла" не е за теб. Обаче не са много хората, които карат в работен ден над 400 км и то без да имат половин час за обяд. Стандартния човек (95% от хората) отива на работа на 15-50 км в едната посока, работи 8 часа и се връща обратно 15-50 км. Само когато пътува през уикенда и то надалеч, тогава може да се случи 500 км непрекъснато шофиране. В повечето държави не се кара с над 120 км/ч и след 3-4 часа шофиране е не само приятно, но и препоръчително да спреш за 30-40 минути да се ободриш. А супер зает бизнесмен като теб може да си позволи втора кола за много далечните си пътувания. Повечето използват самолет за над 500 км и си наемат кола от летището.

  41. 41 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    [quote#25:"nibelungs"]ТОВА Е БЪДЕЩЕТО!За съжаление за нас е бъдеще, а за бели (много бели)държави като Швейцария това вече е настояще.[/quote]
    За Щатите това е отдавна настояще, радвам се, че и за Швейцария и други западноевропейски страни Тесла става настояще. Всъщност в щатите Тесла се произвеждат още от 2011 година - Tesla Roadster 2.5 S. На времето, доколкото си спомням този първи модел струваше около 100 хил. долара.

  42. 42 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#40] от "vankata1":
    Хайде да не правим догадки кой какъв е ? Аз ти говоря за многото хора които са длъжни да пътуват с колата си за работа, било то за бизнес или не. Разбира се, много по приятно е да вземеш влак или самолет, и кола под наем, но това рядко става. Ще ти дам пример - ако трябва да направиш следния маршут Париж - Лион - Клермон Феран - Орлеан - Париж, тръгване рано сутринта и връщане вечерта, мислиш ли че през цялото време трябва да мислиш колко батерия ти остава и да си правиш почивки по 30 минути. Милиони хора във Франция например работят по този начин, разбира се, не всеки ден, но често. В моя случай е един път седмично. И да, нямаш време нито за паузи, нито за обеди, нито за сиеста. Апропо, във Франция се кара с 130.

  43. 43 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#41] от "GreenEyes":

    Да де, ама забрави че Тесла се зарежда с ток. А с какво се прави най много ток в САЩ ? С въглища. Така че аргумента за недишането на пушека може да е валиден за Швейцария, но не при американците.

  44. 44 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#42:"bcbg"]Ще ти дам пример - ако трябва да направиш следния маршут Париж - Лион - Клермон Феран - Орлеан - Париж, тръгване рано сутринта и връщане вечерта, мислиш ли че през цялото време трябва да мислиш колко батерия ти остава и да си правиш почивки по 30 минути. Милиони хора във Франция например работят по този начин[/quote]

    Даваш някакъв напълно частен случай и съдиш по него за всички. 99% от автомобилите по пътищата изминават под 100км на ден. Те могат да бъдат заменени дори и от днешните "евтини" електрмобили със пробег до 200км.
    А твърдението, че милиони французи въртят по 1000км всеки ден въобще няма да го коментирам. Тотална глупост....

  45. 45 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    [quote#43:"bcbg"]Да де, ама забрави че Тесла се зарежда с ток. А с какво се прави най много ток в САЩ ? С въглища. [/quote]

    Стига с тези въглища бе. Дори и в щатите и каунтитата, които са над 65% на въглища и които едва ли заемат повече от 1% от цялата популация на САЩ електрическата кола е по- малко замърсяваща от хибрид (не от бензинова кола).

    И друго предимство има. Въглищните централи са далече от градовете, а ДВГ колите в самият град, близко до хората.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  46. 46 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    До коментар [#42] от "bcbg":

    Ето ви малко графична информация:

    Ето ви малко повече информация:

    http://www.ucsusa.org/sites/default/files/images/2015/11/vehicles-m-emissions-map-no-notes.jpg

    И видео:

    https://www.youtube.com/watch?v=K9m9WDxmSN8&feature=youtu.be

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  47. 47 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#40:"vankata1"]Ами значи сегашната "Тесла" не е за теб. Обаче не са много хората, които карат в работен ден над 400 км и то без да имат половин час за обяд. [/quote]

    Да добавя, ако човек кара по 400км всеки работен ден то един електромобил ще му спестява по 15000 лева на година. За пет години една Тесла Модел 3 ще му излезе без пари!

  48. 48 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    [quote#43:"bcbg"]Да де, ама забрави че Тесла се зарежда с ток. А с какво се прави най много ток в САЩ ? С въглища. [/quote]
    Всъщност до известна степен си прав. Не знаеш, обаче за сравнителните изследвания, които отдавна вече са направени в Америка, още през 2013 година, когато излезе Tesla S . Според тези изследвания, дори, ако приемем, че електричеството, което използва една Тесла е изцяло произведено от въглища, ако тази кола се използва само 4 години, тя вече излиза 40 процента "по-чиста" от традиционните коли с ДВГ.
    Говорейки за Tesla S, това е любимият ми модел, но аз имам лични причини да си го харесвам. Вярно, че цената му на времето не беше малка - около 71 хил. долара (сега не знам колко е), но в нашия щат дават толкова щедри поощрения, че спокойно си връщаш между 12 и 15 хиляда долара. Като се има предвид, че Тесла С е изключително луксозна кола, има два огромни екрана, можеш да браузваш нета и пр., стилът на купето е невероятен, електрониката също, парите си заслужават. От зареждане до зареждане имаш 208 мили, което за хора, които работят в града, а живеят в събърб и са на 10 мили от доунтаун е предостатъчно. Забравих да спомена, колко е безшумна колата при това акселерацията е супер. Успех на европейците в пропагандирането на тази невероятна машина във всичките й модели!

  49. 49 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    [quote#48:"GreenEyes"]Според тези изследвания, дори, ако приемем, че електричеството, което използва една Тесла е изцяло произведено от въглища, ако тази кола се използва само 4 години, тя вече излиза 40 процента "по-чиста" от традиционните коли с ДВГ. [/quote]

    Ами, тя сметката е лесна. Въглищата са местен източник, добиват се близо до централите. Централите преобразуват около 50% от топлинната им енергия в ток. Електрическата кола е с над 80% ефективност. И в средно в Америка, въглищата са едва около 30% от енергийният микс, останалото е газ, вода, атом, слънце, вятър, а в Невада и Калифорния дори земна топлина.

    Петрола се добива в другият край на света, след това се докарва от хиляди километри с танкери горящи изкопаеми горива, след това се преработва в рафинерии, където поне 20% се губи от самият процес. След това се транспортира на дълги разстояние по тръбопроводи. И след това се транспортира с дизелови камиони до бензиностанциите, до крайният потребител. Крайният потребител го купува и го изгаря с върховната ефективност, 20% за да се придвижи. Обща ефективност вероятно около 10%.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  50. 50 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    [quote#37:"Realist"]Според Тесла терминологията, отзад е Trunk, отпред е Frunk: [/quote]
    Така е. Разбира се, за електическите коли най-важното е батерията, което пък от своя страна отваря много пространство, което при традиционните коли се заеми от огромния двигател и съпровождащите го части. Между другото не горивото, а подръжката е причината за най-голямата съпротива срещу ЕВ в Америка. Всички големи автомобилни компании имат дилършипи не само за продажба, но и за ремонт на своите коли. Представяш ли колко пари на тези компании ще изгорят, ако се затворят дилършипите за подръжка? Добрата новина е, че вече всички разбраха, че няма връщане назад и вместо да се борят срещу Тесла, избраха по-правилния път - да я конкурират със собствено производство на ЕВ.

  51. 51 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    До коментар [#46] от "Realist":

    Най-скъпият елемент в ЕВ са батериите. Дори за Tesla S, която е с батерия едва 60 киловатчаса, цената само на батерията е над 35 хиляди долара в пъроначалния й вариант. В последните 3-4 години цената на батерията беше свалена с 80 процента, но въпреки всичко една батерия от 60 киловатчаса струва 13-14 хиляди долара. Целта е цената да се свали още повече, точно това правят изследователите и инженерите в Тесла. Или с други думи в Тесла се надяват да свалят цената до 124 долара на киловатчас, тоест батерия с капацитет 55 киловатчаса да стане под 7 хил. долара.

  52. 52 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#44] от "tvr18355030":
    [quote#44:"tvr18355030"]А твърдението, че милиони французи въртят по 1000км всеки ден въобще няма да го коментирам. Тотална глупост....[/quote]
    Купи си очила защото имаш нужда. Кой ти е говорил за всеки ден ? Да, има огромен брой професии които изискват чести пътувания. Да, в сравнително средни и големи страни се въртят километри. Да, милиони хора са длъжни понякога да карат цял ден, някои всекидневно, някои веднъж седмично, други месечно и т.н. Не, всички не работят между 4 стени пет дена седмично.

  53. 53 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    [quote#51:"GreenEyes"]Целта е цената да се свали още повече, точно това правят изследователите и инженерите в Тесла.[/quote]

    Това е и целта на Гига- фабриката край Рино, Невада. Близо до литиевите находища, максимално възможното масово и автоматизирано производство, 30 гигаватчаса батерии на година, след 2021-ва 50 гигаватчаса. Само за сравнение, 30 гигаватчаса е световното производство на литиеви батерии за 2013-та.

    Падне ли цената под $100 за киловатчас, не само ДВГ автомобилите умират, умират и пиковите централи, които работят когато мрежата е най- натоварена. Скоро Тесла завърши най- голямата в света батерийна ферма за калифорнийското ютилити с мощност 80 мегаватчаса. Изграждането на цялата система отне 3 месеца, представете си колко време щеше да се изгражда една пикова централа на газ например.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  54. 54 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Весело

    За сега електричките са просто като диви животни, прибрани в зоопарк за разглеждане. Сигурно ще дойде времето, когато ще бъдат "опитомени", но не е сигурно кога ще дойде това време. Не разбирам какво /освен платена публикация/ кара "Дневник" и някои фенове да ни занимават през 2-3 дни с въпросните електрички. ОК, ама превоза чрез батерии има много широко и практически доказано приложение при велосипеди и електроскутери. Те са много по-полезни за придвижване в града при подходящи метеорологични условия. Струват "жълти стотинки" на фона на подобни автомобили и се зареждат като мобилни устройства. Думата ми е малко по-реалистично да се приказва... Стига сте ги хвалили, напредъка в батериите и зареждането на ел. коли буксува от години, пробегът в реални условия умишлено се крие! Как пък не се намери едно мнение на притежател на такъв автомобил от поне 5г., да разкаже колко му е "евтино", "удобно", как пътува на дълги разстояния с такава кола и вози семейството си на ски с него...

  55. 55 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#48] от "GreenEyes":
    Може и да е по чиста при движение, но едва ли след бракуване. Не искам и да си представям какво ще стане със стотиците милиони бракувани батерии, преди всичко в страните които нямат възможности и средства за преработка.

  56. 56 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    [quote#54:"m_style"]Как пък не се намери едно мнение на притежател на такъв автомобил от поне 5г., да разкаже колко му е "евтино", "удобно", как пътува на дълги разстояния с такава кола и вози семейството си на ски с него... [/quote]

    Моят автомобил е точно 5 годишен Шевролет Волт (Опел Ампера). Това е плъг-ин хибрид продаван в САЩ от 2010 година до сега и вече има втора генерация. Това е плъг-и хибрид с 50 километра пробег на ток и газ- генератор за дълъг път. Средният ми разход на гориво за 5 години е 570 мили на галон бензин, или по европейският стандарт, 0.4 литра на 100 километра.

    Разходите за поддръжка ми са 1 смяна на масло на 35000 мили (около 50 000 киломатра) направена след 2 години и половина каране. До месец ще и сменя за втори път маслото. Вече смених първите гуми. Останалото е ротация на гумите на всеки 10 000 километра и доливане на течност в казанчето на чистачките....

    Гаранцията на бетерията ми е 10 години, 150 000 мили, гаранцията на мощната електроника и електрическият двигател ми е 15 години, 200 000 мили.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  57. 57 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#55:"bcbg"]Не искам и да си представям какво ще стане със стотиците милиони бракувани батерии, преди всичко в страните които нямат възможности и средства за преработка.[/quote]

    Старите батериите се използват за съхранение на електричество от соларни централи или се рециклират. Пр рециклирането няма нужда от "средства" защото си е печеливш бизнес. Със всяко поредно мнение само показваш повече липса на знания по темата...

  58. 58 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    До коментар [#55] от "bcbg":

    Батериите на електрическите коли се РЕЦИКЛИРАТ, литият и материалите в тях се ползват в производството на нови батерии. И това става след като дълго се ползват в други, неавтомобилни приложения. Една автомобилна батерия се смята за "бракуване" когато достигне 75% от оригиналният заряд. От този момент тази батерия може да се ползва поне още 20 години в други приложения. Това, преди да се рециклира.

    А Тесла има тестови автомобили, които в момента са навъртяли над 1.2 милиона километра и батериите им още държат по 85% от оригиналният заряд.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  59. 59 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 289 Неутрално

    В София се търкаля една червена Тесла Х, която чат-пат се появява и в Мобиле-то, предполагам с пренавит километраж за да се спази традицията. Колата не впечатлява с нищо, освен ,че е крайно необичайна марка за нашата държава. Не е ясно какво може да накара човек да си купи кола, която може да сервизира самjavascript:void(0);о в чужбина, но българската душа и разум са безкрайни и замислите , които се синтезират и разпадат в тая плодородна среда са неподвластни на нормален оценъчен алгоритъм.

  60. 60 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#27] от "krasi_kara":

    Ами не, не сте прав.

    Собственика на бялата Х-ка скоро сподели във форума на ecars.bg за ходене София - Търново - София (450 км) в 1 ден и то без бърза станция и без да се влачи. С кратко дозареждане в Търново докато си свърши работата.
    Какво остава за нормалните страни, където вече има зарядни станции през 50 км и суперчарджъри през 200 км. Там 1000 км на ден с тесла не са никакъв проблем и не са чудо нвеиждано като в страната на голфовете 3та ръка.

  61. 61 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#56] от "Realist":

    колко мили навъртя
    Моята Ампера всеки момент ще превърти 100 000 км Ще направи 5 години лятото. Пробега е като на нова.

  62. 62 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    До коментар [#61] от "p_s":

    65 000 мили, 104 000 километра. И на моята пробега е като на нова, макар че я зареждам много често по 2 пъти на ден. Понякога дори 3 пъти. Не е мръднала. Аз винаги я карам на L, тръгвам и спирам само с педала на газта използвайки електрическият мотор за спирачка. И миналият път като и ротирах гумите и погледнах и накладките на спирачките, все едно, че са на нова кола.

    Поздрави!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  63. 63 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#56] от "Realist":

    Ротация на гумите на 10 000 км - това нови гуми ли са? Не е ли прекалено, мисля че караха поне по 50 000?

  64. 64 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    [quote#63:"bobyb"]Ротация на гумите на 10 000 км - това нови гуми ли са? Не е ли прекалено, мисля че караха поне по 50 000? [/quote]

    Ротация на гимите се прави за да се износват раномерно, предните се слагат отзад, а задните отпред. Следвам това което пише в книжката. Едни гуми се ротират поне 5-6 пъти преди да се сменят. Ротацията за малки автомобили с предно предаване е:

    1. лява предна -> лява задна.
    2. лява задна -> дясна предна.
    3. дясна предна -> дясна задна.
    4. дясна задна -> лява предна.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  65. 65 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    [quote#54:"m_style"] Стига сте ги хвалили, напредъка в батериите и зареждането на ел. коли буксува от години, пробегът в реални условия умишлено се крие! [/quote]
    Въобще не буксува с години, не четеш какво се пише по въпроса. Пробегът в реални условия го изпитвам всеки ден, чудесен е!

  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    Колкото до батериите, четох, че Шевролет Волт има изчислена повреда от 2 батерии на 1 милион автомобила. Предполагам, че батериите на Тесла имат подобен процент аварии. И в момента няма аварирала автомобилна батерия от голям производител.

    С други думи, цифрата е съвместима с космическата индустрия.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    [quote#53:"Realist"]Това е и целта на Гига- фабриката край Рино, Невада.[/quote]
    Ето ти една интересна информация за целите на Тесла. От днес е:
    http://www.itechpost.com/articles/86371/20170221/tesla-cut-down-battery-cost-long-range-ev-driving-possible.htm

  68. 68 Профил на wealthy
    wealthy
    Рейтинг: 233 Весело

    [quote#48:"GreenEyes"]нашия щат дават толкова щедри поощрения[/quote]
    на Филиповци щат ли му викаш?

    Заради 12-никовия ЛЪЖЕЦ GreenEyes си струва да си форума, за да се проследи деградацията на русофобията.
  69. 69 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#57] от "tvr18355030":

    Сега, всеки може да сгреши, безмислено е да се заяждаш защото някои ти е обърнал внимание за това. И ще ме извиняваш много, но тежките метали не могат да бъдат рециклирани. А и не е само това :

    https://www.wired.com/2016/03/teslas-electric-cars-might-not-green-think/

    Колкото за рециклирането : че е бизнес - бизнес е. Не пречи че то може да бъде качествено само при наличието на строги норми. Каквито в по голямата част от този свят няма. За щастие, явно ти ще можеш да гарантираш че всичко ще се прави идеално в Африка и Азия например, когато цените на този тип автомобили паднат достатъчно за да станат достъпни за местните.

  70. 70 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#56] от "Realist":

    Не разбрах нищо за реалният пробег в зимни условия... Каталожните данни мога и сам да ги проверя...

  71. 71 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Любопитно

    До коментар [#65] от "GreenEyes":

    Напротив - чета и не намирам един пример за следното:

    Семейство от Мюнхен, скиори, карат ски примерно в Гармиш /60-70км от Мюнхен/. Температура примерно -10гр., снеговалеж. Автомобилът има нужда да използва фарове, чистачки, нагреватели на стъкла, на седалките и отопление. Колко км. ще бъде пробега на батерии на този "кучешки" размер автомобил с "туле" за ските отгоре?

  72. 72 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    [quote#70:"m_style"]Не разбрах нищо за реалният пробег в зимни условия... Каталожните данни мога и сам да ги проверя... [/quote]

    Пробега му на ток варира между 30 до 47 мили- 45- 65 километра в зависимост от климата, пътните условия и т.н. Отоплява кабината или от батерията, или от бензиновият двигател в зависимост от това кое е по- практично.

    И това е електрически автомобил от най- първата генерация, 16 киловатчаса литиева батерия, от която около 11 киловатчаса се ползват за електрически пробег и 1.5 киловатча са за хибриден бензиново електричен пробег.

    Сегашната генерация шевролет Волт (Генерация 2) , която се продава в САЩ от 2015-та е с 18.5 киловатчаса батерия и нормално изминава 50-80 километра само на ток.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  73. 73 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    [quote#72:"Realist"]от която около 11 киловатчаса се ползват за електрически пробег и 1.5 киловатча са за хибриден бензиново електричен пробег. [/quote]

    Останалото, до 16 киловатчаса е заделено за деградация на батерията. Забележете, батерията не се изтощава напълно и винаги има някакъв заряд. Това е за да и се увеличи времето в което да се използва.

    За 5 години, зареждане поне веднъж на ден с около 10-11 киловатчаса на ден, досега тази кола е зареждана 5*365=1828 пъти. И не съм забелязал батерията да е мръднала. Колегата по- горе има европейският вариант, който излезе една година по- късно, Опел Ампера с малко по- мощна батерия.

    До коментар [#61] от "p_s":

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  74. 74 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    До коментар [#71] от "m_style":

    Ако искате визуални доказателства ето ви една галерия която снимах преди месец:

    http://www.dnevnik.bg/ot_vas/novini_ot_vas/2017/01/17/2901010_na_ski_v_planinata_roza_mt_rose/

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  75. 75 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3020 Неутрално

    Аз явно одъртявам...

    На мен дизайна на предницата на този автомобил не ми харесва...

    От снимките имам и едно на ум за екрана на конзолата, но предполагам, че си има настройки за яркост и темподобни и най-вероятно е О.К. просто на снимката е прекалено "светещ"...

    Модератора е неадекватен!
  76. 76 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#41] от "GreenEyes":

    Първият модел беше на базата на Лотус Елис - купетата им ги доставяха от ГБ, Лотус. То по принцип на този модел, британците правеха купе само, двигателят си е от Тойота, така че Тесла просто си монтираха електродвигателите - от това време има и електрически Тойота Рав4 електрифицирани афтърмаркет...

    Оказа се, че на модел Х задните врати са велика глупост - щот изискват клирънс в гаража за да се отворят - и отгоре и встрани. Като имаш две коли в гаража си, трябва да си изкараш Теслата Х навън, и чак тогава децата да се качат...голяма глупост. Отделно са тежки, и се повреждат нонстоп. Мам това няма откъде да го знаете.

    До коментар [#53] от "Realist":

    "Литиевите находища" са в Китай, май има и в Австралия. А Рено го избраха заради данъчни облекчения /каква изненада, нула местни данъци за 10-15 години/ и заради много по-евтината земя с близък достъп до Калифорнийския пазар. По същата причина там са основните складове на Амазон, Костко, Уолмарт и т.н. - щот са на магистрала 80, без калифорнийското данъчно оскъпяване. Междувпрочем, китайското правителство регулира износа на литий, така че да не може който му хрумне извън Китай да си прави батерии...нали са едни честни комунисти там...

    Иначе, идеята за електрически автомобили е много стара, отпреди двигателя с вътрешно горене да стане авто практичен.
    А Тесла, ако успеят да изкарат серийно производство на Модел 3, чак тогава ще се нарекат нещо по-различно от екзотичен стартъп. Ама с този манталитет на купищата мега тъпи милениуми назначени там на среден мениджърски състав, не знам как ще стане. Те идея си нямат от корпоративна организация, ефективност и т.н. Форд, ГМ, Тойота и който и да е друг ще ги размаже по всяко време. Този Модел Х се продава по 9-10 бройки на месец, последните два месеца никакъв пазарен интерес...

  77. 77 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#72] от "Realist":

    45км - при какви точно климатични условия? - Аз питам за описаните ЗИМНИ условия, при това не за хибрид, а за чиста електричка. Подозирам, че Мюнхен - Гармиш - Мюнхен ще стане минимум с две зареждания на батериите за по над 6ч., /при зададените условия/т.е. НЕ СТАВА все още за ски ден. И при това цената е? - 3 пъти по-висока от същия размер на автомобил с малолитражен бензинов двигател /който може да се направи на газ/. Или мислиш, че германците са толкова тъпи, че не са се светнали да ползват модерните електрокари за семейни разходки?

  78. 78 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#74] от "Realist":

    Ами супер са снимките от планината, става ясно, че при -7, ХИБРИДА все пак ти е спестил около 1/3 бензин спрямо чисто бензинов ДВГ. У нас обаче при преминаване на LPG или метан, разхода спрямо бензина пада двойно или съответно тройно. Но не това е най-важното. Въпросът беше за електрическо задвижване 100%! Предполагам много добре разбираш за какво става въпрос...

  79. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    До коментар [#77] от "m_style":

    Това е плъг-ин хибрид. Имаш батерия, имаш и ДВГ. Когато караш на кратки разстояния караш само на батерия. Това ти е ежедневното каране. Като си на дълъг път, като се изтощи батерията ти става най- нормален хибрид като примерно Тойота Приус. На дълъг път, около 350-400 километра прави толкова колкото прави Тойота Приус, 3.8-4 на сто.

    Цената в момента с данъчният кредит е толкова колкото е цената на Тойота Приус. $34000, $7500 е федералният данъчен кредит, $1500 е кредита от Калифорния. И цената накрая става $24000.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  80. 80 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#77] от "m_style":

    ни става за ски , гарантирам. То даже няма маунтове за релси на покрива, щот ако сложиш нещо аеродинамиката става нула, и батериите ще свършат за 50 мили. На студено електричките умират за половин час - със или без шофиране. На Тахо е -1 до -10 градуса Целзий, даже не е точно екстремно студено като в Северна Европа или Канада. Прехода през планината обаче е към 2 часа при късмет в това снежното време в момента, така че с Тесла не става. През лятото може - зареждаш в Сакраменто и после в Рено. Не знам кой идиот би седял да чака зареждане в Сакраменто...Става за градско в по-топъл климат, но както казах, вратите са адски непрактични. Модел Х е "флоп" както се вика за непродаваеми продукти. Все още не официално

  81. 81 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    [quote#78:"m_style"] У нас обаче при преминаване на LPG или метан, разхода спрямо бензина пада двойно или съответно тройно. [/quote]

    Сигурен ли си? Природният газ и пропан- бутана са с по- малка енергийна плътрност от бензина. Спестил си, защото цената му е по- евтина, не заради друго.

    А колкото за чисто електрически коли можеш да питаш колегата [#48], "GreenEyes", който от години има Тесла S дали някога е имал някакви проблеми. Между другото, вземи прочети поста му внимателно.


    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  82. 82 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Весело

    До коментар [#79] от "Realist":

    Чудесно! В Калифорния кога температурите се задържат на -10гр., колко често вали сняг и се използват нагреватели на седалки и стъкла?
    Но можеш да споделиш друго нещо - студен старт, вкл. климатик /през лятото на макс/, фарове - пробег само на батерия?

  83. 83 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1872 Весело

    [quote#76:"mirohero"]Мам това няма откъде да го знаете. [/quote]
    Нямам модел X, така че не ми трябва да го знам. Ама иначе го знам, ама ти откъде да знаеш, че го знам, след като моите коментари бяха за модел S?

  84. 84 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1872 Весело

    До коментар [#76] от "mirohero":

    Абе купи си Тесла, след това пак ще си поприказваме. Ако нямаш пари в наличност, вземи кредит. Ако не ти дават такъв голям кредит, си вземи home equity line и тегли от там, ако нямаш къща, Тесла ще ти отпуснат специален кредит. Ама ти откъде да ги знаеш тия работи...

  85. 85 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    [quote#82:"m_style"]В Калифорния кога температурите се задържат на -10гр., колко често вали сняг и се използват нагреватели на седалки и стъкла? [/quote]

    Ами, цяла зима се използват. Аз живея на 1400 метра надморска височина. На ски ходя на 2400 метра височина в планината. До курорта в който ходя е бая стръмно, отиването и връщането ми е малко над 100 километра. Ако погледнеш компютъра на последната снимка ще видиш, че дори електрическият пробег в същият ден ми е бил 45 мили. Това, при -7 градуса. Като е по- топло, прави на ток по 53 мили.

    Защо тези цифри се различават от това което писах по- горе. 45 мили е, защото като ходя на ски, пътят е нагоре и в един момент батерията свършва и се включва бензиновият двигател. Като слизам надолу, вместо спирачки ползвам електрическият двигател който връща почти цялата енергия от спускането в батерията. Така че на връщане карам само на ток.

    Ти тази хватка правиш ли я с твоята жбензинова талига? И дори Приус не би бил толкова икономичен на такъв стръмен планински път.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  86. 86 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Неутрално

    До коментар [#2] от "Cara Mia":

    Airside center между двата терминала, на пътеката срещу магазина на Булгари

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  87. 87 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    [quote#71:"m_style"]Семейство от Мюнхен[/quote]
    А, ти си в Мюнхен, е аз съм на североизточния бряг на Щатите, където е значително по-студено и снеговито от Мюнхен. Никакъв проблем през зимата - гарантирано!

  88. 88 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#81] от "Realist":

    Сигурен съм, спестяването естествено го измервам в пари. В литри е различно.
    Прочетох въпросният "пост48" - отново става въпрос за Калифорния и нетна цена /след данъчни облекчения/ около 60000$. У нас малък нов бензинов автомобил струва между 20 и 25 хил.лв. - приблизително 12-13хил.$. Нататък ти смятай - 45-50хил.$ разлика - колко литра бензин е това /при цена 1,1$/литър/, колко пробег е това при 7л/100км, колко години са. Цената на фирмена газова инсталация е до 1000$ обикновено, разхода в пари пада двойно. Разбира се у нас няма и зарядни станции по пътищата, а все още са дефицит и в градовете. Изобщо няма база за сравнение, теорията не е практика...

  89. 89 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#83] от "GreenEyes":

    Модел S е ОК като кола, не съм разбрал че говориш за него. Най-сладкото му беше, че Февруари 2012-а /мисля/ беше $500 на месец лийз и идваше с фрий карпул стикер . Не ти ли е скучна обаче - никакъв звък, съскат гумите, вътре някакси не е на нивото на БМВ и Мерцедес в същия ценови клас...иначе ако спукаш джанта струва $2000, не знам от какво ги правят и как се пука такова нещо по-лесно от най-евтината Хонда например, мам това е друга тема. Да не говорим, че всеки отказва ремонт, заради потенциални лайабилити, така че ТРЯБВА да ходиш в Тесла за всяко нещо. Там, ако видиш "техниците" - хора, които барат Теслата без да изключат батериите и без да си сложат поне ръкавици да не се електрошокират /щот са тъпи парчета, не защото така трябва, да поясня/ , с 6 месеца стаж на някоя гумаджийница...и ще ти се дореве

    Та мисълта ми е - автобизнеса не е само продажба на скъпа пластмаса и метал в някаква форма, има си и кастъмър съпорт, и подръжка и глезене особено за толкова пари.

  90. 90 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#84] от "GreenEyes":

    Имат и лийз . Толкова скъпа кола няма финансов смисъл да се купува.

  91. 91 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Весело

    До коментар [#85] от "Realist":

    Аз не карам бензинова талига, а кола над 300к.с. Въобще не ме вълнува дали харчи литър отгоре. Със сигурност 70000$ за електрокар няма да дам на този етап.

  92. 92 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1872 Весело

    [quote#90:"mirohero"]Имат и лийз . Толкова скъпа кола няма финансов смисъл да се купува.[/quote]
    За всеки влак си има пътници. Навремето си спомням хората чакаха с месеци, за да си купят Тойота Приус само заради екологията, макар че първоначално Тойота Приус струваше ужасно скъпо за това, което получаваш. Много хора живеят по начин, който отговаря не само на материалните им нужди, но и заради своите си убеждения и светоглед. Не говоря за средните векове и за исихасти и монаси, а за 21 век.
    Поздрави!

  93. 93 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Неутрално

    До коментар [#4] от "Mike":


    До коментар [#7] от "pag":

    Никога не съм твърдял, че разбирам от автомобили Май даже го написах. Карам Ауди от тези, които почти бяха наказани в САЩ .
    Колата ми беше ми интересна като решение на Тесла, а не като кола. Мисля, че това е новата Тесла, защото Модел S беше първи (ако не се лъжа). Не казвам, че е излязла сега. Но нали все още по-нова Тесла няма пусната на пазара или се лъжа?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  94. 94 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#82] от "m_style":

    190-220 мили с овърнайт чардж, иначе на "ускорено" зареждане умира за около час.

    Шеви Волт ми харесва, оказа се че работи, по-тежко и стабилно е от Приуса, и вози по-добре. За планини и ски не бих го ползвал - трябва да се набута екипировката, децата и да не затъне в снега - значи остават СУВ-та като опция.
    По някаква неприродозащитна причина, мангизлиите в "зелените" компании в хай-тека карат Порше Кайен или поне Ауди Q5 като ходят на ски. Оказа се, че същата таргет група купувачи са на Модел Х, мам те не го купуват.

    Даже не съм сигурен извън китайските новобогаташи в САЩ дали има друга масова група на купувачи на Тесла в момента. Жълтите купуват за показност, не им дреме за екология със сигурност.

  95. 95 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    [quote#89:"mirohero"]Не ти ли е скучна обаче - никакъв звък, съскат гумите, вътре някакси не е на нивото на БМВ и Мерцедес в същия ценови клас...[/quote]
    Всъщност е много близо по лукс до Мерцедес, то така и навремето изглеждаше, сега не знам може би има модели Мерцедеси, които са далеч напред пред S - а. Иначе не ми е скучно, достатъчна ми е акселерацията, когато настъпих педалите за пръв път не можах да повярвам на усещанията. Има и нещо друго, независимо от насрещния вятър акселерацията е почти същата! За липсата на шум. Има нещо, за което човек трябва да внимава - да не сгази някой, колата е изключително тиха. Тук, в Щатите както знаеш, обаче, човек внимава независимо от колата и ситуацията. И още нещо - един от най-големите проблеми не само на Тесла, но и всички ЕВ е липсата на разнообразие. Бензиновите коли имат десетки вариации само от един бренд за 2-3 години и стотици за една година, ако се сметнат броя на автомобилните компании. Хората търсят вариации за размер, стил и т.н. За съжаление на този етап ЕВ не ти дават много избор.

  96. 96 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    [quote#95:"GreenEyes"]Всъщност е много близо по лукс до Мерцедес, то така и навремето изглеждаше, сега не знам може би има модели Мерцедеси, които са далеч напред пред S - а.[/quote]

    Не им са връзвай, Тесла S от няколко години се продава по- добре не само в Калифорния, но и в САЩ от подобни бензинови модели на БМВ, Мерцедес или Ауди. Да не говорим за страни като Холандия и Норвегия, ....

    Това ми напомня за лисицата и гроздето при дискусията с няколкото опонента по- горе.....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    [quote#94:"mirohero"]За планини и ски не бих го ползвал - трябва да се набута екипировката, децата и да не затъне в снега - значи остават СУВ-та като опция. [/quote]

    Хммм, задните седалки се свалят без проблем. Също, снега се чисти така прецизно, че и при най- голямата буря на пътя няма повече от инч сняг. Аз ходя на ски всяка събота и неделя. Имам и SUV, пак хибридно, но него ползвам лятото да си карам каяците.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Любопитно

    [quote#59:"zyx"]Колата не впечатлява с нищо, освен ,че е крайно необичайна марка за нашата държава. Не е ясно какво може да накара човек да си купи кола, която може да сервизира самjavascript:void(0);о в чужбина, но българската душа и разум са безкрайни и замислите , които се синтезират и разпадат в тая плодородна среда са неподвластни на нормален оценъчен алгоритъм. [/quote]
    „Лудите, лудите – те да са живи!“ или да поясня с пример: нареди се зад някой дизел в задръстване и отвори клапите на вентилацията. След чакане два цикъла на светофара си прочети написаното... Да ти подскажа, че част от челните удари по междуградските пътища са в резултат на рисковано изпреварване на пушещи камиони, микробуси или дараци. Никой не желае да пътува с километри зад "смрадливец" и на първата права се пробва да изпревари миризливеца... Ах да, и на Тесла-та няма как да ти откраднат катализатора (виж колко струва нов+монтаж), което съвсем не е така при останалите автомобили, щото дори и от лизинговите крадат и не им пука.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  99. 99 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Любопитно

    [quote#96:"Realist"]САЩ от подобни бензинови модели на БМВ, Мерцедес или Ауди. Да не говорим за страни като Холандия и Норвегия, ....

    Това ми напомня за лисицата и гроздето при дискусията с няколкото опонента по- горе....[/quote]
    Много е важно, дали гроздето е на асма или на редове... В смисъл, като започнеш от дупките по пътя и разликите в снегопочистването, от там насетне, дори да скочиш до гроздето, няма файда да го късаш...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  100. 100 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4015 Неутрално

    среща?

    Изненадващ трън в петата на колона динозаври

    Случайна?

    "Случайна среща с новата Тесла"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.