Недостъпните

След учтивото напомняне, че колата е паркирана на тротоара и ми пречи да мина с детска количка, господинът-шофьор също толкова &quot;учтиво&quot; отвърна: &quot;Я не се занимавай с НАС, а ходи да си гледаш бебето.&quot; Явно имайки предвид кликата, паркиращи черни коли със специфични номера. &quot;Учтивата&quot; му спътница допълни: &quot;На който не му изнася - да си ходи на село.&quot;<br />
<br />
Опазил Бог детето ми, което ще расте сред вълци. Освен ако наистина не порастне някъде другаде.<br />

© eterien

След учтивото напомняне, че колата е паркирана на тротоара и ми пречи да мина с детска количка, господинът-шофьор също толкова "учтиво" отвърна: "Я не се занимавай с НАС, а ходи да си гледаш бебето." Явно имайки предвид кликата, паркиращи черни коли със специфични номера. "Учтивата" му спътница допълни: "На който не му изнася - да си ходи на село."

Опазил Бог детето ми, което ще расте сред вълци. Освен ако наистина не порастне някъде другаде.



Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 322 Неутрално

    За всеки хищник има по-голям хищник , само не знам защо ни занимават после със убийства и отвличания на крими контингента. Така се радвам като се избиват по между си

  2. 2 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Толкова първосигнално просташко поведение за съжаление е типично за такива шофьори.

  3. 3 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Беше ли подадено оплакване в полицията?

  4. 4 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2139 Неутрално

    На снимката се вижда и друг автомобил, който изглежда не е вероятно спрял в нарушение! Според мен нарушителите трябва да се мерят с еднакъв аршин!

    I Want To Believe
  5. 5 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 322 Весело

    До коментар [#3] от "Петърчо":

    Беше ли подадено оплакване в полицията?

    Да , беше сезиран КАТ , ДАЙ , ДАНС , МВР , МнВР , прокуратурата , СЕМ , ДКВР и пощите

  6. 6 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Законът не допуска паркиране на МПС върху тротоар единствено когато с това се затруднява достъпа до входа на жилищни сгради и гаражи. В останалите случаи нарушение на ЗДвП няма.

  7. 7 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Преди години, в зората на демокрацията, когато имаше недостиг на гориво и опашки по бензиностанциите в един от големите български градове се разигра следната случка.

    Бензиностанция с дълга опашка автомобили 95% соц. возила и тук таме някой нов внос дарак от запада.
    В един момент един чисто нов форд (закупен явно от дистрибутора във България) прережда опашката и застава на входа на бензиностанцията. Един младеж от опашката отиде да протестира и му бе казано в прав текс "Когато можеш да си позволиш да си купиш чисто нов форд ела да ми се обясняваш"...
    Младежа се усмихна и си тръгна, след минутка, една жигила с мръсна газ излезе от опашката, блъсна форда и го измести от входа на бензиностанцията. От жигулата излезе младежа и каза с усмивка на собственика на форда "Когато можеш да си сменяш жигулите всеки ден ще можеш да си позволиш да ме пререждаш", след което си тръгна пеша. Когато дойде полицията каза на шашнатия собственик на форда, че жигулата която го блъсна и измести от опашката е обявена за издирване (крадена е)...

    Та така, както е казал коментар 1, винаги има по-голяма риба...

    Модератора е неадекватен!
  8. 8 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Весело

    До коментар [#6] от "disorg":

    Щом сте толкова уверен, изберете си произволен тротоар пред полицейска и/или общинска административна сграда и паркирайте смело.
    След това обяснете прочита си на ЗДвП на повиканите полицейски служители.
    Ако те не ви повярват и ви санкционират да не забравите да се обърнете към съда за да потвърди тезата Ви!

    П.С. Тротоара пред кметството на София по принцип е дълъг, широк и има само един вход така, че трудно ще го запушите. Можете да започнете от там.:)

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 322 Весело

    До коментар [#8] от "ivan_":

    Ха-ха-ха от там може да се почне , и бул. Витоша е един голям тротоар , и там става

  10. 10 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Бигла е пословична. А точно в тази част купонът е пълен, защото "баровците" от новия блок са окупирали целия насрещен тротоар по цялата пряка пред старите къщи и блокчета. На места дори се чудя как хората влизат/излизат от входовете. Но а понечиш да паркираш пред техния блок, а е излязъл дядото охрана в прединфарктно състояние да крещи, как улицата там е за богопомазани.

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  11. 11 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#8] от "ivan_":

    С удоволствие ще съборя в съда всеко наказателно постановление по ЗДвП издадено от неграмотник по такъв повод. И да уверен съм в това, защото това не е "прочит", а това е закона. А пред полицейско управление паркирането е забранено заради обособената зона за сигурност, а не по ЗДВП.

  12. 12 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 601 Неутрално

    П.С. Тротоара пред кметството на София по принцип е дълъг, широк и има само един вход така, че трудно ще го запушите. Можете да започнете от там.:)
    —цитат от коментар 8 на ivan_

    Религията ли ви пречи да платите малко пари за консултация с адвокат? Не държа да е с мен. Видимо е, че в чл.98 става въпрос за входове на жилищни сгради и гаражи, а не за обществени сгради и от аргумент за противното става ясно,че паркирането на тротоар без да се затруднява достъпа до вход на жилищна сграда не е противозаконно.

  13. 13 Профил на eterien
    eterien
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#4] от "2.5":

    Напълно съм съгласна за равенството на закона (каквото и да казва ЗДвП за паркирането на тротоари... а ако допуска паркиране върху тях, що за закон е, и кому са нужни тогава тротоарите!)
    Основният проблем с тази случка не е моделът на колата или социопатията на пасажерите й, а масовото незачитане на тротоарите като пространства за пешеходци. Имах "щастието" да видя човекът с Мерцедеса докато се настаняваше комфортно, но най-вероятно бих получила подобен отговор и от останалите шофьори узурпирали тротоара.
    За мен е непонятно как проблемът с паркирането на тротоарите в целия град би могъл лесно да се разреши, обогатявайки в процеса и бюджета на общината, и по някаква причина това не се случва.
    За съжаление другият, по-сериозен проблем, с възпитанието, социалните норми и обърканият генетичния код няма толкова лесно решение...

  14. 14 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 601 Неутрално

    За да ме разберете правилно и да не пляскате минуси напразно ще разясня - законодателят правилно е предвидил възможност да се паркира на тротоарите при определени условия - тонаж, входове, отстояние. Защото при въвеждане на абсолютна забрана за паркиране на тротоари, това значи, че ще се паркира само върху пътното платно, което може да създаде затруднения в движението и предпоставки за ПТП.

  15. 15 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Весело

    До коментар [#14] от "disorg":

    До коментар [#12] от "disorg":

    До коментар [#11] от "disorg":

    Хайде сега,

    обратно в статията/текста към снимката:
    "колата е паркирана на тротоара и ми пречи да мина с детска количка,"

    какво пишете според закона е необходимо "законодателят правилно е предвидил възможност да се паркира на тротоарите при определени условия - тонаж, входове, отстояние"

    Я щом сте толкова "разбиращ" има ли дефиниция на отстояние при паркиране на тротоар в цитирания нормативен акт?
    Дали е спазено отстоянието, след като пешеходец НЕ може да премине по тротоара?

    Какво пишете в коментар 6:
    "Законът не допуска паркиране на МПС върху тротоар единствено когато с това се затруднява достъпа до входа на жилищни сгради и гаражи. В останалите случаи нарушение на ЗДвП няма."?

    Същото като написаното пак от Вас в коментар 14:
    "законодателят правилно е предвидил възможност да се паркира на тротоарите при определени условия - тонаж, входове, отстояние. "?

    Хайде сега направете опит и открийте разликите в написаното от Вас в коментар 6 и в коментар 14...

    Модератора е неадекватен!
  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Весело

    До коментар [#12] от "disorg":

    Няма нужда да ми плащате за разясненията, които ви подсказах с коментар 15.

    П.С. Не са ли ви казвали, че в правото детайлите имат много голямо значение?

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 601 Весело

    До коментар [#12] от "disorg":Няма нужда да ми плащате за разясненията, които ви подсказах с коментар 15.П.С. Не са ли ви казвали, че в правото детайлите имат много голямо значение?
    —цитат от коментар 16 на ivan_

    От огромно значение са подробностите в правото. Защото трябва да прочетете, че паркирането на тротоар е възможно на означените за това места. Означаването става със знак Т12 и обикновено стопанинът на пътя-общината пропуска да изпълни това си задължение - да обозначи местата, където е допустимо такова паркиране. И тъй като никой не може да търси ползи от собственото си неправомерно поведение, то обикновено наказателните постановления се отменят.
    В своята НАРЕДБА за организация на движението на територията на Столична община столичният общински съвет ясно прави разлика между паркиране пред жилищни сгради и гаражи -чл.46 и всички останали случаи - чл.47, където са и ограниченията за тонаж и отстояние. Така че, противоречие между моите постове няма. Просто вие като лаик не можете да разберете за какво става въпрос.

  18. 18 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 601 Весело

    А чл.46 и чл.47 от наредбата кореспондират съответно с чл.94 и чл.98 ЗДвП, в който е единствената изрична забрана за паркиране върху тротоар - когато това е непосредствено пред входовете на жил.сгради и гаражи и с това се затруднява достъпа.

  19. 19 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 357 Неутрално


    До коментар [#18] от "disorg":
    Ако имаш книжка вземи я хвърли и после се ОБЕСИ!
    На тротоар е разрешено паркирането само на определените от общината места и се поставя специален знак разрешаващ го! Във всички останали случаи е забранено, независимо колко място има!
    Чл. 94 от ЗДВП, като се набляга на това: само на определените от собствениците на пътя или администрацията места

    Допуска се престой и паркиране на моторни превозни средства с допустима максимална маса до 2,5 тона върху тротоарите, само на определените от собствениците на пътя или администрацията места, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 2 метра за преминаване на пешеходци.

  20. 20 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Всъщност проблемът е на общините и КАТ, заради некадърното писане на актове, които след това биват отменяни не заради корумпиран съд.
    А паркирането върху тротоар е и въпрос на възпитание. Нямаш къде да паркираш - не тръгваш с кола.

  21. 21 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#13] от "eterien":

    Това, което са Ви казали, на мен ми звучи като заплаха за саморазправа. Би трябвало да подадете сигнал в полицията. Правил съм това упражнение няколко пъти - бих казал, че ефект има и то доста задоволителен.

  22. 22 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 601 Весело

    До коментар [#18] от "disorg":Ако имаш книжка вземи я хвърли и после се ОБЕСИ!
    —цитат от коментар 19 на vtl53383951

    Не ми казвай какво да правя, за да не се налага да ти казвам къде да идеш.

  23. 23 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 601 Весело

    Всъщност проблемът е на общините и КАТ, заради некадърното писане на актове, които след това биват отменяни не заради корумпиран съд. А паркирането върху тротоар е и въпрос на възпитание. Нямаш къде да паркираш - не тръгваш с кола.
    —цитат от коментар 20 на truly

    Така е, съгласен съм. Безхаберието на стопанина на пътя и неграмотността на контролиращите създават възможност за злоупотреба с едно право, предвидено от законодателя по-скоро като изключителен случай.

  24. 24 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 357 Неутрално

    [quote#22:"disorg"][/quote]
    СПодели, че ми стане интересно?
    Очаквам снимка как си гориш книжката, ако въобще имаш такава .... а обесването май ще го дават по новините :)))

  25. 25 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 842 Неутрално

    пич,имаш ли застраховка?а охраняем гараж?тези дни ще мирише на изгоряло.а пацавурата,тази,дето се вози до тебе,и я клати ванчо мускула,ще си прави пластична операция.св8766ак - хубав номер.....

  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#17] от "disorg":

    Последният път, когато проверих, във Република България движението и паркирането на МПС се организира чрез ЗАКОН. И също така ако случайно няма промяна в йерархията на нормативната уредба НАРЕДБАТА на Столична Община е нормативен акт, който в случая не ни касае. Това което ни касае е ЗДвП (освен ако не сте служител на съответното звено в Столична община, но дори и в този случай Наредбата засяга само Вас).
    Поради това, какво пише в наредбата слабо ме вълнува. Ако някога служител на столичният инспекторат реши да ме санкционира (трудно упражнение, защото не живея във България) ще се поинтересувам от въпросната наредба.

    Важното е какво пише в Закона и по специално в ЗДвП.
    Дори стопанинът на пътя да не е изпълнил свое задължение, това по никаъв начин не поражда ПРАВА на водачите на МПС. Ако се пробвате да твърдите обратното ще трябва да си скъсате (ако разполагате) дипломата за юрист.
    В конкретният случай дори и след подсказката ми явно пропускате детайла къде по място се развива случката. Както и двамата се съгласихме детайлите са важни.
    Случката се развивива в жилищна зона.
    Поради което водачът на заснетото МПС е в нарушение на чл.62, т.3 от ЗДвП.
    Това е първото нарушение на водача.
    Заснетият автомобил с марка и модел не се произвежда в модификация, която да е под 2,5 тона, което автоматично води и до нарушение 2 на водача на чл. 94 ал.3 в часта допустима максимална маса.
    Съгласно предоставената информация автомобилът е паркиран по начин, който е в нарушение отново на чл.94. ал. 3 на този път в часта минимално разстояние за преминаване на пешеходци.
    И накрая водача е нарушил и член 5 ал. 1 т.1 от същия ЗДвП.

    Както и да го погледните водачът на автомобила е извършил повече от едно нарушение.

    В конкретният случай, ако надлежно упълномощен контролен орган наложи наказание със съставянето на постановление съгласно чл.178е от ЗДвП, ще ми е много любопитно да разбера как точно ще го оспорите в съда?

    Модератора е неадекватен!
  27. 27 Профил на stierlitz
    stierlitz
    Рейтинг: 217 Весело

    Случката с "Жигулката" ми оправи настроението.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK