Аварийна 1<br /><br /><em>Тази снимка е публикувана като част от съвместен проект между "Дневник" и <a href="http://grajdanite.bg/" target="_blank">приложението "Гражданите"</a> за намаляване на нарушенията по пътищата.</em>

© Гражданите

увеличи
, 12939
Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Някой може ли да даде някакво логично обяснение за масовото желание да се кара в аварийната лента? Единственото обяснение за мен е, че пътната настилка там е по-гладка и без напуквания, отколкото на основните платна.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  2. 2 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#1] от "Cassi":
    Всички тези, са от онези киселяци, които карайки в най-лявата лента (опитвайки се поне с 200 км/ч), непрекъснато мигат с дългите светлини, за да им се отдръпнат тези отпред. Тъй като сега през лятото, в повечето участъци на магистралата, трафикът е в две колони, много рядко някой "прави път" (а и никой не е длъжен). Тогава, "летящият ковчег" се насочва в аварийната лента - изключителон опасно и безотговорно поведение.

  3. 3 Профил на mednikizzle
    mednikizzle
    Рейтинг: 15 Разстроено

    Предполагам, че снимките са правени в задръстване. Въпросът е откъде тези катили знаят какво се е случило отпред. Ще могат ли да преминат? Няма ли евентуално да затруднят достъпа на полицейски коли или линейки до крайно нуждаещи се? Сигурно са ясновидци...

  4. 4 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 601 Гневно

    До коментар [#3] от "mednikizzle":

    Не, обикновени катили са...

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  5. 5 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    Бай Ганьо отива на море, а народната милиция най-много да го спре, за да почерпи ;-)

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  6. 6 Профил на madmak
    madmak
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Скоро бях в Германия и на една от магистралите им попаднах на задръстване. Не видях някой да кара в аварийната лента. Имаше един образ с малка кола, който видимо бързаше и минаваше ту в ляво, ту в дясно, но не влезе в аварийната лента. Далеч съм от мисълта, че там не го правят. Вярвам, че ако го правят наистина имат основателна причина и съм склонен да си мисля, че там това е рядко явление. Възпитание ...

  7. 7 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 461 Любопитно

    До коментар [#6] от "madmak":

    В Германия също така е забранен т. нар. светлинен клаксон. И никой не си позволява да кара в аварийната лента - щото КАТО (не "ако", а "като") те гепят така ти одират кожичката с глобата, че после не ти и минава на ум... Там има много необозначени полицейски коли, които не просто следят за спазване на правилата, но и провокират по-нервничките да направят някоя простотия.

    Забелязал съм също, че тези, които действително са аварирали - чакат пътната помощ, извън магистралата на поне 3-4 метра от мантинелата.

    Въобще културата и правилата на движение по магистралите на държавите, които ги имат са доста по-различни от махленските изпълнения при нас.

  8. 8 Профил на KaV
    KaV
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Хората са над закона и останалите!

  9. 9 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#7] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Светлинният клаксон е забранен и у нас. Аз съм подавал сигнал н 112 и съм виждал как се спират такив коли.

  10. 10 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Миналия петък, около полунощ, при много натоварен трафик по "Тракия", вече почти до Бургас, на поне 200 метра зад мен виждам присвяткащи светлини, докато карам в лява лента, изпреварвайки със 130 км/ч. Няколко секунди по-бързо шофьорът присвяткаше все по-яростно, приближавайки се с по груба преценка около 200 км/ч. Едвам спря зад мен. Приключвайки маневрата се прибрах в дясната лента, при което от лъскавото возило с бургаски номер почнаха да ме замерят с кенчета и да ми показват средни пръсти. Мога само да си представя какви коментари съм отнесъл от хората вътре. Вероятно ако трафикът не беше толкова силен (много свидетели), щяха да ме заставят да спра и после да ме гледате по новините.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  11. 11 Профил на bultras
    bultras
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Снимките са правени от моята кола. Въпросните селяци продължиха още 20 метра, където имаше аварирал автобус. Трите снимки са в рамките на 20 секунди.

  12. 12 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#7] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Аз ако не греша в Германия "светлиния клаксон" се класифицира като опит за изнудване и се санкционира много сериозно, да пояснят колегите живеещи там правилно ли си спомням!

    А за чакането закона ти забранява да чакаш в автомобила или на платното, същото е из цяла Европа.

    Модератора е неадекватен!
  13. 13 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 461 Любопитно

    До коментар [#9] от "irons":

    Можеш ли да ми кажеш, откъде правиш този извод. Наистина не съм запознат да е забранен, даже по-скоро е обратното - чл. 28, ал. 2 от Правилника за прилагане на Закона за движение по пътищата ни казва, че като допълнителен сигнал при маневра водачът може да използва превключването на светлините, а извън населените места - и звуков сигнал.

    Като цяло съм против светлинния клаксон, защото се създават предпоставки за ПТП, стряскащо, а през ноща и заслепява.

  14. 14 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Откъде си сигурен, че Аудито с този номер не е на някой полицай, прокурор или съдия. С тези длъжности могат да изтрият снимката, а ние чакаме възмездие. В правилника също така пише, че когато два автомобила се изпреварват, изпреварвания автомобил не трябва да увеличава скоростта си.

  15. 15 Профил на Stanislav Tanev
    Stanislav Tanev
    Рейтинг: 232 Неутрално

    В подобни ситуации - каране в аварийната лента или премигване и притискане отзад, има ли смисъл въобще да се звъни на 112? Скептичен съм, че биха се взели допълнителни мерки...

  16. 16 Профил на spanopolski
    spanopolski
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Аналогичен случай този петък в 6 без нещо следобед по Цариградско след Окръжна в посока центъра. Заради катастрофа е затворена лявата лента и съответно има няколкостотин метра задръстване.
    Поне 20-на тариката се промушват през бус лентата.

    Друг пример от вчерашната вечер:

    Южния парк; джаз фестивал; жега; много хора по алеите на парка.

    Мъж на средна възраст с колело (видимо трезвен) се опитва да мине през мен с колелото си, (алеята е пълна с хора, няма къде да се отдръпна) гледайки с недоумение как не отскачам в храстите при наближаването на неговата особа..

    Селяндурщината не прощава на никого.

  17. 17 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2422 Весело

    Всичките закъсали са с бегачки!
    Няма един със стара бангия да изреже в аварийната!

    I Want To Believe
  18. 18 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Карат в аварииното защото им е аварирало сивото вещество в котелките на рамената им

  19. 19 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Любопитно

    До коментар [#13] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Коя е маневрата, която планира да извърши автомобил движещ се в права линия и искащ да продължи движението си в права линия?

    Когато някой ти се "залепи" отзад и ти присвятка с фаровете се приема, че те изнудва да му отстъпиш преимството си...

    Помисли кой ще е виновен в подобна ситуация ако задностоящия блъсне предния!


    Модератора е неадекватен!
  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#9] от "irons":

    До коментар [#7] от "ХЪ ХЪ ХЪ":Светлинният клаксон е забранен и у нас. Аз съм подавал сигнал н 112 и съм виждал как се спират такив коли.
    —цитат от коментар 9 на irons


    Това за пръв път го чувам. Можеш ли да ми покажеш къде се води, че е забнранен?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#12] от "ivan_":

    Ако не греша, в Германия не запушват лявата лента за да "изпреварват" 3 три минути "бавния" трафик отдясно. Може и да греша

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    До коментар [#1] от "Cassi":

    Аз мога.
    Карам със 160. Рядко е, но се налага.
    Тъкмо да изпреваря някой, който пък пълзи с 80 виждам в огледалото "ниско летящ самолет" вероятно движещ се с поне 240 км/ч.
    Изпреварвам отдясно.
    На магистрала трябва да има знак "задължителна минимална скорост" поне 100 км/ч.
    Син кръгъл знак с указана скорост на него. Такъв съм виждал само в правилника за движение по пътищата и като бях малък в Луковит.
    А по белият свят ги има и глобяват за ниска скорост, както и за висока.

    Таратайки нямат работа на магистрала.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  23. 23 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    До коментар [#7] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Мисля, че в Германия беше рекордът за най-голяма глоба за превишена скорост.
    Мисля беше 200 000€.
    Било два процента от дохода ти или нещо от тоя род. Не помня точно.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  24. 24 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1368 Любопитно

    До коментар [#22] от "Росен (Путлер капут)":

    Вие линейка ли карате, та се налага да го правите със 160 км/ч?

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  25. 25 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#22] от "Росен (Путлер капут)":

    Има минимална скорост на магистралата и тя е 50 км/ч, ако не знаете. Магистралата не е направена за бързи коли и безотговорни(като вас) шофьори, а за да се придвижват хората.

  26. 26 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#19] от "ivan_":

    Бъркаш контекста на коментара ми - аз питам къде е забранен светлинния клаксон и то - не за да се заяждам, а защото не намирам такава забрана. Напротив - намирам правила, които по-скоро говорят, че е разрешен. Ако е разрешен за маневра, защо да е забранен ако не маневрираш? Това е логиката. оше повече, ме в скучая важи правилото "ако не е забранено, значи е разрешено".

    Не одобрявам това присвяткване с фарове от ниско летящи МПС, но това, че според мен е лоша практика, не го прави нарушение.

  27. 27 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#19] от "ivan_":

    Бъркаш контекста на коментара ми - аз питам къде е забранен светлинния клаксон и то - не за да се заяждам, а защото не намирам такава забрана. Напротив - намирам правила, които по-скоро говорят, че е разрешен. Ако е разрешен за маневра, защо да е забранен ако не маневрираш? Това е логиката. оше повече, ме в скучая важи правилото "ако не е забранено, значи е разрешено".

    Не одобрявам това присвяткване с фарове от ниско летящи МПС, но това, че според мен е лоша практика, не го прави нарушение.

  28. 28 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 461 Весело

    До коментар [#21] от "deutschwagen":


    Аз съм достигнал до извод, че средната скорост по нашите магистрали е 140 км/ч - едни се движат с 80, други с 200... Та като събереш двете скорости и разделиш на 2 се получава тая стойност. Пък се опитай да се движиш с нещо помежду им.

    А тея 140 км/ч по правилник ги считам повече за предизвикателство, а не за ограничение. Почти е невъзможно да държиш прилична средна скорост - или летиш, или се влачил. Такваз ни е нацията - на полюси... :)

  29. 29 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    До коментар [#25] от "blaf":

    Не мога да повярвам, че е 50 км/ч.
    Три пъти разлика от максималната, почти три пъти.
    Това е глупаво.
    На запад да повторя глобяват и за бавна скорост.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  30. 30 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    До коментар [#24] от "baba_zozolana":


    До коментар [#22] от "Росен (Путлер капут)":Вие линейка ли карате, та се налага да го правите със 160 км/ч?
    —цитат от коментар 24 на baba_zozolana


    Не пожарна. И със 160 кт/ч само, когато бързаме да свалим коте от дърво.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  31. 31 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    До коментар [#30] от "Росен (Путлер капут)":

    Похвално, похвално! Само дано не пострада някой човек, докато от пожарната бързате да спасявате котето. Все пак се твърди, че човекът бил "венецът на природата", макар да е твърде съмнително.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  32. 32 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1489 Любопитно

    Е всичко се свежда до контрол - едни снимчици и глобички по пощата за няколко хилядарки, да трябва да се разкарват до МВР Първомай с работно време 8 до 8:45 или където там е станала тая гяволия, и ще си дойдат нещата на мястото. Тъкмо ще помогнем и на малките общини около магистралите.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  33. 33 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    До коментар [#31] от "baba_zozolana":

    Котето на дърво е по-важно.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  34. 34 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    До коментар [#1] от "Cassi":.Таратайки нямат работа на магистрала.
    —цитат от коментар 22 на Росен (Путлер капут)


    Няма такова нещо. Има си закон и внего не пише "таратайки нямат работа на магистрала", а че ограничението е за минимална скорост. Това е големият проблем, че у нас, всеки сам си решава кое е правилно, но не спазва закона.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Любопитно

    До коментар [#21] от "deutschwagen":

    Това някакъв аргумент ли трябва да е?

    Колкот и да не запушват пробвай се в единственият път в живота, в който "те запушат" в Германия да им присветнеш!

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Любопитно

    До коментар [#23] от "Росен (Путлер капут)":

    Финландия, шефа на Нокия.

    Модератора е неадекватен!
  37. 37 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#26] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Нарушение е!

    Какво искате с това присвяткване всъщност?

    Искате да си присвоите предимство!

    Ако сте на кръстовище, което следва да присечете и сте от платното без предимство, присвяткате ли с фаровете на автомобила с предимство, за да минете вие преди него?
    И ако не намирате точно подобна забрана в закона и правилника как мислите дали е законно ако го направите?
    И дори да го направите другият водач следва ли да се съобрази с вас по какъвто и да е начин?
    И последно питане, какво всъщност означава въпросното присвяткане, защото аз пък не го откривам описано в правилника и закона и въпреки, че съм правоспособен водач всъщност не съм наясно какво точно означава, ще ми покажете ли къде да открия отговор на този мой въпрос, моля!

    Модератора е неадекватен!
  38. 38 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    До коментар [#2] от "irons":

    Без да защитавам всякакви по правилник се кара в НАЙ-ДЯСНАТА свободна лента. Което значи че след като изпревариш в лявата, трабва да се върнеш в дясната на първото свободно място. В Германия това правило се спазва много стриктно и в резултат при еднакви условия трафика е поне 1/3 по ефективенсамо заради това.

  39. 39 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#27] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Не знам дали е разрешено святкането, но в повечето европейски страни строго се следи дистанцията между две превозни средства. Във Франция минималната дистанция е равна на разстоянието, което превозното средство изминава за две секунди. При 130кмч това е около 72м. В Германия глобата беше 400Евро.

    https://de.wikipedia.org/wiki/Sicherheitsabstand

    Ако някой си е чоплил носа, карал на 5 метра зад друга кола на магистрала и са го глобили, то със сигурност не е за това, че чопленото на носа при управление на МПС е забранено.

  40. 40 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1557 Весело

    Хората са над закона и останалите!
    —цитат от коментар 8 на XtReMe


    У лЕво от закона са...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  41. 41 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1557 Весело

    ...На магистрала трябва да има знак "задължителна минимална скорост" ....А по белият свят ги има и глобяват за ниска скорост, както и за висока.Таратайки нямат работа на магистрала.
    —цитат от коментар 22 на Росен (Путлер капут)

    В същия бял свят, като те натиска и присветва някой "нисколетящ", може да се обадиш на един телефон, и следващата му глоба за минимално нарушение става огромна като пари... Та ако искаш мед като в белите държави, трябва да носиш и на тяхното жило.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  42. 42 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#13] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    В смисъла на ЗДП, е клаксон и светлнини да се използват само при аварийни или екстрени ситуации, за избягване на ПТП. Абсолютно се забранява ползването им за "разчистване на пътя".

  43. 43 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#22] от "Росен (Путлер капут)":

    Само да попитам какво правим с влекачите с триосни полуремъркета (а.к.а. тировете) които са с фабрично ограничение 87-90 км/ч

  44. 44 Профил на morag
    morag
    Рейтинг: 217 Разстроено

    На магистралата - по аварийната, в града - по тротоара/велоалеята. Тези изобщо не трябва да шофират, а бас хващам дори, че не са и глобявани.

  45. 45 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#35] от "ivan_":

    И какво ще стане, края на света ли? А и не знам колко е аргумент. Ако не те запушват, за какво ще присветваш?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  46. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#28] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Да, трудно е понякога да поддържаш 140-150. Много често не се съобразяват нито бързите, нито бавните. Мен бързаците честно казано не ми пречат толкова и винаги им правя път. Не е моя работа да браня ограничението. Няма да е лошо да се напише закон, който да защитава тези които карат съ ссредна скорост и бързите и бавните шофьори да трябва да се съобразяват с тях. Тези с 80 да не влизат вляво когато идват по-бързи автомобили, а тези с 220 да не натискат отзад и да намаляват когато нормално каращите не могат да преминат в дясно. Това залепване отзад в стил тейлгейтинг трябва да бъде наказвано строго и да се отпише като навик.
    Другото е, че само с две ленти и без аварийно отляво магистралата е доста опасна.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  47. 47 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    До коментар [#36] от "ivan_":

    А-а-а, значи все пак е истина. Въртеше ми се в главата, че колкото и да ти е скъпа колата 200 к € си е много пари.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  48. 48 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#37] от "ivan_":

    И аз не разбирам защо така ревностно зашитаваш тезата, че "светлинният клаксон" е забранен. И няма нищо общо с "присвояването" на предимство. Примигването на кръстовища по-скоро е знак за другия участник в движението да премине вместо теб - май нямаш много реален опит в шофирането, или?

    Специално за теб един тюториал:

    https://www.youtube.com/watch?v=4oqfodY2Lz0

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  49. 49 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    До коментар [#34] от "Cassi":

    Проблема е комплексен така да се изразя.
    Таратайка може да е четири годишно такси. Става въпрос кола на 4 години, но разсипана напълно.
    Тоест нямам предвид възрастта на колата, а техническото и състояние.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  50. 50 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    До коментар [#43] от "xpirate":

    Ами много хубав въпрос, на който аз нямам отговор, но рядко камиони са ми пречили на магистрала.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  51. 51 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    До коментар [#37] от "ivan_":

    Три варианта има за светкавицата.

    1) има полиция.
    2) махни се да мина и/или карам бързо.
    3) мини ТИ, защото така е по-добре нищо, че аз имам предимство.
    Това третото като карах два пъти по една седмица в София ми помогна много. Софиянци много го използват. Пускат те да минеш. В провинциален град ще те блъсне нарочно само, защото имал предимство.
    Не всичко е съвършено в правилника. Въпреки многото поправки в правилника не може да се вкара невъзможното положение с броя на колите в момента. Никой град не е бил предвиден за толкова много коли.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  52. 52 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#45] от "deutschwagen":

    Господине,
    я си оправете малко понятията!

    Какво означава "запушване" на магистрала?

    На магистралата този, който е отпред се ползва с предимство!
    Дори и да е баба в най-лявата лента със 90 км/ч, в която и да е европейска държава НЯМАТЕ ПРАВО да изисквате този водач да ви предостави предимството си.
    Дали ще му присвяткате, ще му бибиткате или ще правите какво то и да е друго нямате право да изисквате предимството му.
    Ако същият и дори и да е в нарушение, това негово нарушение не ви създава никакви права на Вас.

    Я вие ми покажете къде в закона за България е разрешено да се движите в най-лявата лента на магистралата?
    Движите се винаги в най-дясната свободна лента, това е съгласно правилата!

    Модератора е неадекватен!
  53. 53 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#48] от "deutschwagen":

    Ами не е дефиниран в закона светлиният клаксон.
    Отваряш закона и четеш има цяла глава наречена "Допълнителни разпоредби".
    Параграф 6: В него са дефинирани понятията от закона, намери ми понятието светлинен клаксон, моля.

    Когато не сте подготвен няма нужда упорито да се опитвате да докажете липсата си на подготовка!

    П.С. Цитат от този параграф:
    38. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) "Светлинен сигнал" е светлина с определен цвят, излъчвана от светещо поле с определени форма и размери.
    Хайде сега намерет в закона къде са описани светлините сигнали и има ли подобен на този който обсъждаме.

    Модератора е неадекватен!
  54. 54 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#48] от "deutschwagen":

    За приложението което пишеш е абсолютно забранен.
    Не можеш с него да изискваш предимство.

    Модератора е неадекватен!
  55. 55 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#51] от "Росен (Путлер капут)":

    Вариант/приложение 4:
    След като са ти благодарили с кратко включване на аварийните светлини, ти "казваш" моля.

    Та за твоя пример от София след като са те пропуснали да минеш въпреки че си без предимство, "чукваш" аварийните за да кажеш благодаря, а този от зад ти присветва за да ти каже моля.

    П.С. Имам със сигурност над 1 милион километра (не зная колко над защото не ги засичам, този милион е само по няколко автомобила, които съм взимал на по 7 или 8 километра и съм ги оставял на по 200 000 км.)

    До коментар [#48] от "deutschwagen":

    Не става въпрос за неписано действие, обяснявам ви, че това е незаконно, няма го това право във закона.

    Модератора е неадекватен!
  56. 56 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#54] от "ivan_":
    До коментар [#53] от "ivan_":


    Абе много си интересен! Изискваш правилници и закони, ама не даваш самия ти нищо подобно. Покажи ми къде е забранен този свтлинен клаксон, защото за сега единственият източник е твоя милост.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  57. 57 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#52] от "ivan_":

    Не, това, че си отпред не ти дава никакво предимство. И ако според самият теб не трябва да се движиш в лявата лента, тогава не само, че нямаш предимство, ами и нарушаваш закона.
    Много ти е интересна логиката - бавните имат право да нарушават, но бързите не. Ами точно такива умници си заслужавате и да ви се лепват отзад, и прожекторите си залсужавате, да не кажа и някоя друга полузасечка. Аз лично добре ви бих научил другият път да мръднете.

    btw

    GW Autobahn Rule 3: Slower traffic stays to the right!
    As in the US, whenever possible, move into the right lane. Most German drivers are good about this, but some non-German drivers are not. If you are passing several vehicles in a row (usually trucks), you can stay left or in the middle lane, but as soon as there is space, move right. If you see a vehicle coming up from behind you at a higher rate of speed, signal and move over. Don’t be surprised if they flash their high beams. It’s common and only considered mildly rude. Just move over.

    https://www.german-way.com/travel-and-tourism/driving-in-europe/driving/autobahn/driving-on-the-autobahn/


    Един параграф който ви опровергава за абсолютно всичко:)

    Сега правете каквото си искате, не ми се спори за неща, които са повече от ясни. Но знайте, че сте били предупреден. След като според вас можете да се държите като селянин, не очаквайте нищо друго освен селско отношение.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  58. 58 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Весело

    До коментар [#57] от "deutschwagen":

    Още в началото ви го написах гражданино!
    Отивате в Германия, заставате на аутобан без ограничения на скороста (тоест карате с колкото ви позволява автомобила 200 - 300 км/ч колкото може), засилвате се и чакате да настигните някой в най-лявата лента, лепвате му се отзад и му давате от "светлиния клаксон".

    Очаквам след това да разкажете подробно какво точно ви се е случило, защото според вас няма да има ама никакъв проблем:)

    Модератора е неадекватен!
  59. 59 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Весело

    До коментар [#56] от "deutschwagen":

    Какво да ти дам, това което го няма в закона ли?!?!?

    Не е забранен, не съществува подобно нещо според закона.
    Което противно на очакванията ти означава, че на магистралата и да святкаш и да не святкаш законово няма никакви последствия.
    Не си МПС със специален режим на движение, че да святкаш, рабираш ли или още ти е тъмна индия?

    И ти го написах, но ще повторя:
    Ако блъснеш отзад някого кой ли ще е виновния за произшествието?
    Можеш и това да пробваш и преди удара да присветнеш, а след това да обясниш, че си получил предимство, защото святкаш:)

    Модератора е неадекватен!
  60. 60 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#58] от "ivan_":

    Don’t be surprised if they flash their high beams. It’s common and only considered mildly rude. Just move over.

    Refusing to leave the left lane to allow a faster vehicle to pass (if traffic allows) is a finable offense and can be considered coercion. While German traffic laws allow a driver to honk or flash their lights as a warning to a slower driver of his or her intention to overtake and pass, excessive honking or flashing can also be considered coercion.


    https://travel.stackexchange.com/questions/30424/flashing-headlights-on-autobahn


    "Лепването отзад" е нещо съвсем друго и става въпрос за дистанцията. Също така, отидете в Германия, карайте с 80-90 в лявата лента и не мърдайте, и разкажете подробно какво се е случило.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#59] от "ivan_":

    Ами значи след като не е забранено в закона, значи не е збаранено:) То си е логично. Никой не говори за специален режим и законова последица от този просволут светлинен клаксон. Просто е едно подсещане. Законът сам си казва, че трябва да минете в дясно и това не следва директно от присветването.

    И в никакъв случай не става въпрос да удариш някого отзад. Автомобилът отзад е длъжен да спазва дистанция. Въпреки, че ако водачът отпред набие нарочно спирачки и има доказателство за това (наприемер бордна камера), тогава едва ли и той ще се размине без последствия. Предполагам ако има доказателства, че не е преминал вдясно, той също ще бъде глобен, но не знам точно как ще се разпредели отговорността в Германия.

    Не знам защо се занимаваш с глупости. Яд те е на бързите коли в ляво ли? По-лесно и по-безопасно е просто да минеш вдясно. Аз така правя. Например последният път на Тракия карах една японска въжка под наем в ляво и мислех, че съм много бърз с моите 150-155, докато изведнъж така ме светна нещо отзад (беше през нощта), че честно казано не разбрах веднага какво става. Даже мислех, че трябва да е било камера. Но като погледнах отзад видях едно голямо ново БМВ. Изобщо не го бях забелязал кога е дошъл. Светна ми веднъж и така го видях. Минах вдясно и толкоз. Никакви драми.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#60] от "deutschwagen":

    Ще ви глобят!

    А за присвяткването може и да ви арестуват, ако не греша там това се класифицира като опит за изнудване, интересно защо ли?

    "Лепването" е израз (който може би некоректно използвам с оглед на контекста, сега си давам сметка след като виждам как сте го разбрали). Нямам в предвид къса дистанция имам в предвид приближаване с присвяткане изключете къса дистанция в случая.

    Модератора е неадекватен!
  63. 63 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#61] от "deutschwagen":

    Какво ме подсещате?
    Не си ли давате сметка колко нелепо е всичко, което си пишем.
    Няма, ама няма никакво основание да шофирате коректно и да ви се наложи да присвяткате на магистрала в лявата лента.

    Приемете, че съм горския, който преди това е бил бракониер.
    Може би за период от 10 години във България без да има нито една завършена магистрала съм се движил изключителнио и само с около 140 км/ч СРЕДНА скорост извън град.
    На магистрала само няколко пъти съм надвишавал 180 км/ч защото смятам, че това е критична точка за подобно движение, но пък рядко съм слизал под 150-160 км/ч и нито веднъж, НИТО ВЕДНЪЖ не ми се е наложило да присвяткам на който и да е независимо, че съм имал ситуации.
    На мен самия са ми присвяткали, което следва да ви подскаже нелепоста на ситуацията, аз със 160 км/ч при ограничени за максимална скорост 130 км/ч и "преча" разбирате ли на движението...

    Да ви дам един прекрасен пример за какво си пишем:
    Веднъж настигнах на АМ Тракия кортеж от правителствени автомобили, сигурно бяха около 15 автомобила, включително няколко буса и линейка.
    Още като приближавах видях за какво става въпрос и се прибрах в средната лента и се движих на едни 60-70 метра зад последния автомобил от кортежа който се движише с около 140 км/ч.

    В един момент доближи отзад един с един нов голям лексус и ПРОБВА С ПРИСВЯТКАНЕТО.
    Да ама това е кортеж със специален режим (между другото даже имаше светлина сигнализация) и съответно последният автомобил въобще не го отрази лексуса.
    Лексуса обаче явно реши, че е ВАЖЕН и тръгна да изпреварва в дясната лента, което естествено предизвика последния автомобил да го блокира физически.
    Лексуса след това направи още два последователни опита за изпреварване лява - средна лента, като и двата съответно бяха блокирани от последния автомобил, като явно на охраната им стана ясно, че онзи в лексуса е неориентиран и за да го ориентират вдигнаха задното стъкло на автомобилът си и от там се показа дуло на автомат насочено към лексуса. Чак след като се случи това, лексуса се прибра в средната лента и преустанови всякакви опити за изпреварване на кортежа.

    Та така драги ми смехурко относно желанията изразени с присвяткане на магистрала.
    Нямат абсолютно никакво основание. Нито законово, нито житейско, никакво...

    Модератора е неадекватен!
  64. 64 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Разстроено

    До коментар [#61] от "deutschwagen":

    Значи не поражда никакви последици!
    Това значи!
    Мога да си шофирам в лявата лента, ти да ми святкаш като в дискотека и няма да има никакви последици.

    За кого е подсещането?

    Да ти дам аз един пример, пък ти кажи кой е трябвало да се сети и какво е трябвало да се сети:
    Посока София - Пловдив, малко след тунела, ограничение на движението от полиция.
    Причина - катастрофа. Катастрофата беше бус фиат дукато блъснат отзад от БМВ 3 компак, В ЛЯВАТА лента е станал сблъсъка.

    Кой какво е трябвало да се сети, я помисли малко.

    Да то допълня примера:
    До манитинела в средата на платната беше облегнат един човечец, който по начина на изглеждане според мен беше шофьорът на буса, беже жив и може би контактен, нямаше видими наранявания, на БМВ-то водачът и спътникът му си бяха в БМВ то, на местата си. Мъртви, с кръв от носовете.

    ХАЙДЕ ОТНОВО да ми напишеш това с подсещането, кой, кого и за какво подсеща със светлиния клаксон в лявата лента на магистралата?

    П.С. При шофирнае със 180 км/ч на магистрала не е особено сложно упражнение (поне не би трябвало) да намалиш бързо и безопасно до 130 - 140 км/ч, та даже и до 120 км/ч.

    Модератора е неадекватен!
  65. 65 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 461 Весело

    До коментар [#63] от "ivan_":

    Б@хти екшъна, дето си го разказал... напомня ми малко на това https://www.youtube.com/watch?v=_XG6zKQPlP8

  66. 66 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 461 Любопитно

    До коментар [#39] от "gianni":
    До коментар [#60] от "deutschwagen":

    Спазването на дистанция на магистралата е може би едно от най-важните правила, които обаче са най-подценявани и неспазвани. Дори и да го броим за неписано правило (в смисъл на липсата на конкретно определено разстояние), освен в случаите, в които има знак за това, е въпрос на ум и разум. Common sense дето му викат на ингилизки.

    В тунела на Хемус се видя какви могат да са последствията.

    До коментар [#42] от "irons":
    Виж в Правилника за прилагането му - чл. 80, мисля че беше - някъде по-горе съм го цитирал. Там има възможност за използване и извън случаите, които си изброил.

  67. 67 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#65] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Истински случки са!

    Имам и други подобни, какво ли не съм видял за тези километри...

    Модератора е неадекватен!
  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#62] от "ivan_":

    Ами по-скоро грешиш:) Както вече показах, не може, а ЩЕ ви глобят ако не се разкарате от лявата лента!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#63] от "ivan_":

    Хехе, не знам кой точно е смехурко. Заничи си мислиш, че примера ти с кортежа и охраната с автомати е валиден? Ами ако полицията или военните затворят магистралата, кво правим? Означава ли това, че карането по магистрали е забранено по прнцип?

    Колкото до ваште 130, както казах, не е ваша работа да браните ограничението. Не сте полция.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#64] от "ivan_":

    Ами ти верно си като счупен грамофон. Какви последици бе, човек. Ако не се мръднеш т лявата лента, получаваш глоба. Какво не разбираш. Така е в Германия, така е и в САЩ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  71. 71 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Весело

    До коментар [#68] от "deutschwagen":

    Интересно, мнооого интересно!

    Та в коментар 62, на който отговаряте с настоящия си коментар Аз ви започвам с изречението:

    "Ще ви глобят!"

    Което е директен отговор на въпроса за последствията при шофиране в лявата лента!


    Вие в отговорът си към този коментар, ми обяснявате:

    "Ами по-скоро грешиш:) Както вече показах, не може, а ЩЕ ви глобят ако не се разкарате от лявата лента!"

    ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

    За мен макар и леко страно, написаното означава, че имаме двамата единодушие, че шофиране в лявата лента е нарушение, което се санкционира със глоба - спор тука НЯМА.

    Удобно за ВАС обаче не драсвате и дума за това какво ще стане в Германия ако присвяткате на предния автомобил - Защото по мои спомени, няма просто да ви глобят, а ще ви обвинят в изнудване (деяние класифициращо се като престъпно), което е в пъти по-тежко.

    Нещо по този въпрос да напишете, защото той е темата на спора между нас - присвяткането?

    П.С. Надявам се че няма да минем по целия правилник и всички останали нарушения в него. Да се съсредоточим в присвяткането, става ли?

    Модератора е неадекватен!
  72. 72 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#69] от "deutschwagen":

    До коментар [#70] от "deutschwagen":

    Много ви благодаря за коментарите, те са съдържателни и показателни!

    За съжаление не съм Ви на нивото, не мисля, че бихме могли да проведем съдържателна дискусия!

    Всичко добро Ви желая!

    Модератора е неадекватен!
  73. 73 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#69] от "deutschwagen":

    П.С. Изразът "драги ми смехурко" не е обиден, цитат е от много популярна детска книжка:)
    Явно също както и другите неща в моите коментари остават неразбрани от вас!

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.