Надявам се, че ще бъде добре направено. Но е вярно, че на много места плочките са разбити – и пред президентството, и пред "Ал. Невски" и на други места.
Гледах клипа два пъти за да се опитам да идентифицирам страната в която се работи така, определено не е арабска, по-скоро европейска. Хубаво е да го видят нашите пътни строители и комунални такива.
До коментар [#4] от "baba_zozolana": До коментар [#6] от "daskal1":
Това на клипа е съвсем различна технология - формоване/в случая на асфалт/ по вложен калъп. Апаратът за водно рязане реже плочи от гранит, бетон, метал, стъкло и керамика с точност до десета от милиметъра. Процесът трае около 10 минути, а за още толкова се прави и програмата.
Пак сте прав, г-н Тони. И аз обаче съм права, защото (1) шахтите трябва да се направят читаво, (2) трябва да са стандартни и солидни, (3) основата също трябва да е читава, за да се стигне най-накрая до рязането на плочките. Май и самите капаци на шахтите трябва да се направят от материал, различен от брашно, за да могат да издържат поне няколко седмици до следващия ремонт. Толкова знам от многобройните ремонти вкъщи и затова повече няма да се изказвам 🙂
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
Вероятно някой е харесал прагматизма и професионалното изпълнение. По една случайност пред прозореца на офиса ми имаше една дупка изрязана в асфалта след ремонт на градската санитарна и кабелна система, покрита с дебела 2.5 см метална плоча. Поне месец "чувах" колите. След това се появиха 4-5 камиона на общината, затвориха улицата, и направиха бетонна форма с капак, която заградиха със светлинни уредби поне за два дни. Е, сега е равно и не се чува :-)
До коментар [#10] от "daskal1":дупка изрязана в асфалта след ремонт на градската санитарна и кабелна система, покрита с дебела 2.5 см метална плоча.
Това с металната плоча е пълна аматьорщина. Металът не е подходящ по ред причини, които няма да изреждам - но са много. Днес капаците на шахтите се правят от полимери с пълнители : полимер-бетон, полимер-мрамор, полимер-гранит и пр.
Какво значи "Някой е спестил от дебелината на гранитните плочи..."? Някой замислил ли се е някога, че има и проектантски грешки, че такива неща са били искани от строителя, че така по проект е трябвало да стане.
Интересна идея и се позамислих. Задавам си въпроса какъв е смисъла устройството да реже гранит, бетон и т.н. с точност до десета от милиметъра? Точността на изделието струва пари, а в случая едва ли е нужно да е толкова голяма. Иначе е бързо, безшумно, пести се материал и т.н. Проблемът е, че режещата глава на индустриалните варианти е над 100 хиляди долара, поне което гледам като модели в щатите. Е, има и по-малки устройства за занаятчии, добри са за изрязване на гранитни плотове, но все пак има нужда от компресор с нагнетяване на водата до над 40-50 хиляди паунда на квадратен инч (горе-долу 3 хиляди кг на 1 кв. см ако не съм сбъркал в изчисленията )
До коментар [#15] от "daskal1":Проблемът е, че режещата глава на индустриалните варианти е над 100 хиляди долара
Братчед, за тези пари в България ще си купиш 10 апарата за водно рязане. Цените като услуга са 2 лв. на линеен метър, или 35 лв. на час. Изобщо не е скъпо. С водно рязане се правят художествени пана за луксозни хотели и обществени сгради, в които се съчетават различни материали - метал, керамика, стъкло и пр. Дори дърво се реже на апарат за водно рязане. Услугата е достъпна, бърза е евтина. За повече подробности в търсачката на гугъл - София, водно рязане.
До коментар [#15] от "daskal1":Проблемът е, че режещата глава на индустриалните варианти е над 100 хиляди долара
Братчед, за тези пари в България ще си купиш 10 апарата за водно рязане. Цените като услуга са 2 лв. на линеен метър, или 35 лв. на час. Изобщо не е скъпо. С водно рязане се правят художествени пана за луксозни хотели и обществени сгради, в които се съчетават различни материали - метал, керамика, стъкло и пр. Дори дърво се реже на апарат за водно рязане. Услугата е достъпна, бърза е евтина. За повече подробности в търсачката на гугъл - София, водно рязане.
Казвал съм го и преди:НИЕ,ДАНЪКОПЛАДЦИТЕ-НИЕ,С ЧИИТО ПАРИ СЕ ИЗДЪРЖА ОГРОМНАТА "АРМИЯ"НА "ДЪРЖАВНИТЕ СЛУЖИТЕЛИ"ИСКАМЕ НОРМАЛНА ГРАДСКА СРЕДА!ТАКАВА,КАКВАТО ТЕ СА ВИЖДАЛИ В ЦИВИЛИЗОВАНИТЕ СТРАНИ,КЪДЕТО УЧАТ И ЖИВЕЯТ ДЕЦАТА ИМ,КЪДЕТО ТЕ ХОДЯТ НА ЕКСКУРЗИИ И ПОЧИВКИ!ИСКАМЕ СЕГА!НЕ САМО В ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ!ЕЛАТЕ В "МЛАДОСТ-3",НА 100М. ОТ КМЕТСТВОТО-ИНФРАСТРУКТУРА И "БЛАГОУСТРОЙСТВО"КАТО В БЕЖАНСКИ ЛАГЕР...И ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СТРОЯТ-ДИВАШКИ,ЛАМТЕЙКИ ЗА ЛЕСНИ ПЕЧАЛБИ-БЕЗ МИСЪЛ,ЧЕ ТАМ ЩЕ ЖИВЕЯТ ХОРА И ТАМ ЩЕ ЖИВЕЯТ И ДЕЦАТА ИМ!ГОСПОДИ,НЕ СЕ НАКРАДОХА!А ТУРЦИ НИ БИЛИ КРАЛИ И РУСНАЦИ...
Отремонтираният площад пред НДК. На това пешеходно пространство винаги има поне едно МПС - на общинската Егида - кой ще ни пази от пазачите? Редовно разсадите и инструментите /лопатите и подобни/ на мургавите градинари се превозват с микробуси - толкова ли няма пари и по-точно място в бараките до "Чевермето" за някоя и друга количка? Самите плочи порьозни ли са, или какво, но вече са поели течащите масла и мръсотиите от транспорта в себе си. Но, да не й пука на СО - нали гордо ни се похвалиха, че е резервирана сума за ремонта на ремонта...
Всички плащаме солени суми за концесиите и на общинските фирми. Но това е малко - СО оказва помощ чрез ремонта на тротоари и кърпенето на дупки по платната след ремонтите - справка ъгъла на бул. В.Левски и ул. Г.С.Раковски, ул. 6-ти септември около малките 5 кьошета.
Че възможно най-глупаво се направи велоалеята на Раковски нямо спор. Непрекъснато кметицата и фуражките се хвалят как добре взаимодействат. Но, ограничителите на велоалеята са потрошени от бакшишите и "зареждащите магазините" БМВ-та и други джипове под безучастния поглед на милиционерите.
aleks ivan
Рейтинг: 1693 РазстроеноТе дори да могат да го направят качествено, няма да си го позволят.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2260 Неутралноот ден на ден нещат се влошават. за съжаление не съм оптимист. градската Оправа няма капацитет и няма оправия.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!stedim
Рейтинг: 2626 НеутралноНадявам се, че ще бъде добре направено. Но е вярно, че на много места плочките са разбити – и пред президентството, и пред "Ал. Невски" и на други места.
baba_zozolana
Рейтинг: 2439 НеутралноНяма да доживеем, защото показаните шахти на петата снимка се правят така (не се стряскайте от арабския език - клипът си струва гледането):
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.http://bit.ly/2qCnM8K
Тони Шнайдера
Рейтинг: 2157 НеутралноОтдавна има апарати за водно рязане в София. На тях не е проблем да се изрежат плочите около шахтите във всякаква форма, с абсолютна прецизност.
Три пъти го режа и все е късо.daskal1
Рейтинг: 4599 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "baba_zozolana":
Гледах клипа два пъти за да се опитам да идентифицирам страната в която се работи така, определено не е арабска, по-скоро европейска. Хубаво е да го видят нашите пътни строители и комунални такива.
baba_zozolana
Рейтинг: 2439 ВеселоДо коментар [#6] от "daskal1":
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.Мисля, че е Германия, но защо този клип е "viral" в САЩ, нямам представа 🙂
Тони Шнайдера
Рейтинг: 2157 НеутралноДо коментар [#4] от "baba_zozolana":
Три пъти го режа и все е късо.До коментар [#6] от "daskal1":
Това на клипа е съвсем различна технология - формоване/в случая на асфалт/ по вложен калъп. Апаратът за водно рязане реже плочи от гранит, бетон, метал, стъкло и керамика с точност до десета от милиметъра. Процесът трае около 10 минути, а за още толкова се прави и програмата.
baba_zozolana
Рейтинг: 2439 ВеселоДо коментар [#8] от "Тони Шнайдера":
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.Пак сте прав, г-н Тони. И аз обаче съм права, защото (1) шахтите трябва да се направят читаво, (2) трябва да са стандартни и солидни, (3) основата също трябва да е читава, за да се стигне най-накрая до рязането на плочките. Май и самите капаци на шахтите трябва да се направят от материал, различен от брашно, за да могат да издържат поне няколко седмици до следващия ремонт. Толкова знам от многобройните ремонти вкъщи и затова повече няма да се изказвам 🙂
daskal1
Рейтинг: 4599 ВеселоДо коментар [#7] от "baba_zozolana":
Вероятно някой е харесал прагматизма и професионалното изпълнение. По една случайност пред прозореца на офиса ми имаше една дупка изрязана в асфалта след ремонт на градската санитарна и кабелна система, покрита с дебела 2.5 см метална плоча. Поне месец "чувах" колите. След това се появиха 4-5 камиона на общината, затвориха улицата, и направиха бетонна форма с капак, която заградиха със светлинни уредби поне за два дни. Е, сега е равно и не се чува :-)
Тони Шнайдера
Рейтинг: 2157 НеутралноДо коментар [#10] от "daskal1":дупка изрязана в асфалта след ремонт на градската санитарна и кабелна система, покрита с дебела 2.5 см метална плоча.
Три пъти го режа и все е късо.Това с металната плоча е пълна аматьорщина. Металът не е подходящ по ред причини, които няма да изреждам - но са много. Днес капаците на шахтите се правят от полимери с пълнители : полимер-бетон, полимер-мрамор, полимер-гранит и пр.
Тони Шнайдера
Рейтинг: 2157 НеутралноДо коментар [#9] от "baba_zozolana":
Три пъти го режа и все е късо.ОК!
rat
Рейтинг: 432 НеутралноКакво значи "Някой е спестил от дебелината на гранитните плочи..."? Някой замислил ли се е някога, че има и проектантски грешки, че такива неща са били искани от строителя, че така по проект е трябвало да стане.
2.5
Рейтинг: 1576 ВеселоДо коментар [#4] от "baba_zozolana":
I Want To BelieveУ нас за такъв ремонт(като от клипчето) ще участват поне 9-10 души, като 90% от тях ще са кибици.
daskal1
Рейтинг: 4599 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "Тони Шнайдера":
Интересна идея и се позамислих. Задавам си въпроса какъв е смисъла устройството да реже гранит, бетон и т.н. с точност до десета от милиметъра? Точността на изделието струва пари, а в случая едва ли е нужно да е толкова голяма. Иначе е бързо, безшумно, пести се материал и т.н. Проблемът е, че режещата глава на индустриалните варианти е над 100 хиляди долара, поне което гледам като модели в щатите. Е, има и по-малки устройства за занаятчии, добри са за изрязване на гранитни плотове, но все пак има нужда от компресор с нагнетяване на водата до над 40-50 хиляди паунда на квадратен инч (горе-долу 3 хиляди кг на 1 кв. см ако не съм сбъркал в изчисленията )
daskal1
Рейтинг: 4599 НеутралноДо коментар [#11] от "Тони Шнайдера":
За оправдание на хората трябва да подчертая, че металният капак беше временен, но не съм ходил да видя с какво точно го замениха.
Cara Mia
Рейтинг: 1805 НеутралноОх мъка,мъка!
Тони Шнайдера
Рейтинг: 2157 НеутралноДо коментар [#15] от "daskal1":Проблемът е, че режещата глава на индустриалните варианти е над 100 хиляди долара
Три пъти го режа и все е късо.Братчед, за тези пари в България ще си купиш 10 апарата за водно рязане. Цените като услуга са 2 лв. на линеен метър, или 35 лв. на час. Изобщо не е скъпо. С водно рязане се правят художествени пана за луксозни хотели и обществени сгради, в които се съчетават различни материали - метал, керамика, стъкло и пр. Дори дърво се реже на апарат за водно рязане. Услугата е достъпна, бърза е евтина. За повече подробности в търсачката на гугъл - София, водно рязане.
Тони Шнайдера
Рейтинг: 2157 НеутралноДо коментар [#15] от "daskal1":Проблемът е, че режещата глава на индустриалните варианти е над 100 хиляди долара
Три пъти го режа и все е късо.Братчед, за тези пари в България ще си купиш 10 апарата за водно рязане. Цените като услуга са 2 лв. на линеен метър, или 35 лв. на час. Изобщо не е скъпо. С водно рязане се правят художествени пана за луксозни хотели и обществени сгради, в които се съчетават различни материали - метал, керамика, стъкло и пр. Дори дърво се реже на апарат за водно рязане. Услугата е достъпна, бърза е евтина. За повече подробности в търсачката на гугъл - София, водно рязане.
tww09306483
Рейтинг: 3358 НеутралноДо коментар [#13] от "rat":
Искам да съм негър, в щата Алабама...! С белната усмивка щедро да ви лъжа: Колко съм нещастен, колко съм ви длъжен...!Добре де, грешки стават... Случва се. Но, защо не се оправят?!
Плюс това, качествен ремонт на всякаква инфраструктура, вече е по-скоро изключение...!
daskal1
Рейтинг: 4599 ВеселоДо коментар [#19] от "Тони Шнайдера":
Е, щом е тъй... И да ти докладвам, минах по обед край шахтата. Прости хора, бетон и чугунен капак. Срам не срам - това е :-)
Тони Шнайдера
Рейтинг: 2157 НеутралноДо коментар [#21] от "daskal1":
Три пъти го режа и все е късо.Нищо срамно няма. Такава е била технологията в цял свят, преди полиестерната смола в съчетание с пълнители да навлезе в съвременността.
kqv22356908
Рейтинг: 744 НеутралноКазвал съм го и преди:НИЕ,ДАНЪКОПЛАДЦИТЕ-НИЕ,С ЧИИТО ПАРИ СЕ ИЗДЪРЖА ОГРОМНАТА "АРМИЯ"НА "ДЪРЖАВНИТЕ СЛУЖИТЕЛИ"ИСКАМЕ НОРМАЛНА ГРАДСКА СРЕДА!ТАКАВА,КАКВАТО ТЕ СА ВИЖДАЛИ В ЦИВИЛИЗОВАНИТЕ СТРАНИ,КЪДЕТО УЧАТ И ЖИВЕЯТ ДЕЦАТА ИМ,КЪДЕТО ТЕ ХОДЯТ НА ЕКСКУРЗИИ И ПОЧИВКИ!ИСКАМЕ СЕГА!НЕ САМО В ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ!ЕЛАТЕ В "МЛАДОСТ-3",НА 100М. ОТ КМЕТСТВОТО-ИНФРАСТРУКТУРА И "БЛАГОУСТРОЙСТВО"КАТО В БЕЖАНСКИ ЛАГЕР...И ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СТРОЯТ-ДИВАШКИ,ЛАМТЕЙКИ ЗА ЛЕСНИ ПЕЧАЛБИ-БЕЗ МИСЪЛ,ЧЕ ТАМ ЩЕ ЖИВЕЯТ ХОРА И ТАМ ЩЕ ЖИВЕЯТ И ДЕЦАТА ИМ!ГОСПОДИ,НЕ СЕ НАКРАДОХА!А ТУРЦИ НИ БИЛИ КРАЛИ И РУСНАЦИ...
svoboden
Рейтинг: 1409 НеутралноСрещу мизерните данъци които плащаме е изумително как получаваме и тази инфраструктура, която имаме!?
neut
Рейтинг: 8505 Неутрално"Мърлявщина" - точната дума за "българска работа" по Иван Хаджийски
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restt_tzanev
Рейтинг: 558 НеутралноБезотговорност на всички нива. Няколко примера:
Отремонтираният площад пред НДК. На това пешеходно пространство винаги има поне едно МПС - на общинската Егида - кой ще ни пази от пазачите? Редовно разсадите и инструментите /лопатите и подобни/ на мургавите градинари се превозват с микробуси - толкова ли няма пари и по-точно място в бараките до "Чевермето" за някоя и друга количка? Самите плочи порьозни ли са, или какво, но вече са поели течащите масла и мръсотиите от транспорта в себе си. Но, да не й пука на СО - нали гордо ни се похвалиха, че е резервирана сума за ремонта на ремонта...
Всички плащаме солени суми за концесиите и на общинските фирми. Но това е малко - СО оказва помощ чрез ремонта на тротоари и кърпенето на дупки по платната след ремонтите - справка ъгъла на бул. В.Левски и ул. Г.С.Раковски, ул. 6-ти септември около малките 5 кьошета.
Че възможно най-глупаво се направи велоалеята на Раковски нямо спор. Непрекъснато кметицата и фуражките се хвалят как добре взаимодействат. Но, ограничителите на велоалеята са потрошени от бакшишите и "зареждащите магазините" БМВ-та и други джипове под безучастния поглед на милиционерите.
Да продължавам ли?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
ivan_ko9
Рейтинг: 1005 ВеселоХареса ми сравнението.
!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 1049 НеутралноДокато фирмите на Пеевски са тези който строят ,естетиката ще е като неговата 'визия'.
Хи-хи
Рейтинг: 1319 НеутралноВинаги ще е така
diegos
Рейтинг: 1235 НеутралноДо коментар [#32] от "!D !калпав е новия вид Дневник!":
Докато има вечни кметове които да дават поръчки на фирмите на Пеевски, ще е така...