Полуевропейска улица

Улица "Мидия" в столичния квартал "Стрелбище". Половината от улицата е европейска, с нов, асфалтов тротоар. Останалата си остана... българска. Но и това е нещо - повечето от улиците ни не са дори полуевропейски... И се чудя какво пречи извън историческия център полека-лека тротоарите да се асфалтират вместо вечно джвакащите счупени плочки. Според кметицата било грозно. А дали е така - преценете сами на снимките от полуевропейската ни улица.



Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    Асфалтовите тротоари са също полуевропейска работа. Повечето цивилизовани държави на Запад избягват да асфалтират тротоари, а ги правят с друг вид материал-цимент, гранит, други видове естествен камък. В училищните им дворове също е забранено използването на асфалт заради канцерогенните изпарения за децата. А тук се радваме и на дзифта само да е нов...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  2. 2 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 547 Весело

    джвакащите счупени плочки - това е чиста проба романтика!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  3. 3 Профил на Stefan
    Stefan
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#1] от "Dr_Doolittle":

    Асфалтови тротоари има във всеки един европейски град. Само центровете са с гранитна или друга настилка. Аз сто пъти предпочитам асфалтови тротоари в кварталите, които хем издържат повече, хем по-лесно се поддържат, отколкото разрухата сега. И за да не съм голословен ето една пресечка на Шанс Елизе - асфалтов тротоар, но с удоволствие бих се разхождал по него.

    https://www.google.bg/maps/ @48.8779611,2.2856461,3a,75y,151.81h,68.84t/data=!3m7!1e1!3m5!1sUnfY94v0rwdy8dhkCpL2bA!2e0!6s//geo1.ggpht.com/cbk?panoid=UnfY94v0rwdy8dhkCpL2bA&output=thumbnail&cb_client=maps_sv.tactile.gps&thumb=2&w=203&h=100&yaw=162.9652&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656

  4. 4 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1878 Неутрално

    До коментар [#3] от "Stefan":

    Аз не харесвам асфалтовите тротоари - имат евтин вид, но също бих се разхождал с удоволствие по тези асфалтови тротоари из Хановер например :)

    https://www.google.com/maps/ @52.3688778,9.7127921,3a,75y,10.98h,85.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1swRTudQHoEUcgRYBYNcjvwQ!2e0!7i13312!8i6656

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  5. 5 Профил на Lutz
    Lutz
    Рейтинг: 229 Неутрално

    "вечно джвакащите счупени плочки" - Какво не му харесваш, не знам :)

    Никога не съм позволявал на училището да попречи на образованието ми.
  6. 6 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1103 Весело

    плочкаджийското лоби у българия наверно е бая силно...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  7. 7 Профил на donj78
    donj78
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар №1
    Да кажеш,че в Европа избягват асфалт,значи толкова си бил и в Европа.Разходете се в град №1 за живеене в последните 10 години(Виена) и вижте колко ги избягват.В София,ако се асфалтират повече тротоари няма да може да се краде от ремонт,защото са по издържливи.Данчето кога е ходила по тротоар та да знае....на Мерцедеса му е все тая какъв е тротоара

  8. 8 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар №1Да кажеш,че в Европа избягват асфалт,значи толкова си бил и в Европа.Разходете се в град №1 за живеене в последните 10 години(Виена) и вижте колко ги избягват.В София,ако се асфалтират повече тротоари няма да може да се краде от ремонт,защото са по издържливи.Данчето кога е ходила по тротоар та да знае....на Мерцедеса му е все тая какъв е тротоара
    —цитат от коментар 7 на donj78


    Във Виена не съм бил, но мога да гарантирам, че в Германия и в най-затънтеното село тротоарите са павирани, както и почти всички вътрешни улици. Защо? 1. Бетонът има мин. два пъти живота на битума. 2. Бетонът може да бъде моделиран. 3. Когато има нужда от ремонт или ревизия на подземната инфраструктура, павето може да се извади и в последствие да се пренареди, без загуби. А асфалтът трябва да се кърти. 4. При паважа може да се играе с цветове и форми и да се постигне по-добър естетически вид. В България не се павира, защото: 1. По-скъпо е. 2. При павирането имаме човекочасове, а при асфалтирането машиносмени.

    I shave with Occam's razor
  9. 9 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#7] от "donj78":

    Не си спомням да съм виждал асфалтови тротоари във Виена а последните 7-8 години пътувам често до там.

  10. 10 Профил на dito
    dito
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Вижте, проблемът при нас е не вида настилка, а начинът на полагането и. И плочките, и обикновеният, и оцветеният, и формованият бетон, и паважът могат да бъдат прекрасна настилка, ако се направят качествено. От своя страна, асфалтът може да се скапе след 2-3 години от лошото уплътняване или дрениране на основата, от корени, от паркиращи автомобили, от недосатъчното количество битум или полагане при дъжд или отрицателни температури (както е твърде възможно да стане на конкретната снимка, не искам да съм лош пророк). Така че, нека не виним плочките, а общинарите и "бизнесмените", които са открднали, а също и работниците, които от мързел и липса на контрол не са си свършили добре работата и са опропастили малкото неоткраднати пари.
    А според повърхностните ми наблюдения, в нормалните европейски градове се полага не само обикновен асфалт, но и настилки, които приличат на него и е възможно да ви подвеждат - например различни видове бетони. Не че има голямо значение, пак казвам, проблемът при нас не е във вида настилка.

  11. 11 Профил на aa1830
    aa1830
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Асфалтовите тротоари са също полуевропейска работа. Повечето цивилизовани държави на Запад избягват да асфалтират тротоари, а ги правят с друг вид материал-цимент, гранит, други видове естествен камък. В училищните им дворове също е забранено използването на асфалт заради канцерогенните изпарения за децата. А тук се радваме и на дзифта само да е нов...
    —цитат от коментар 1 на Dr_Doolittle


    Във Виена, който град ама изобщо не е европейски 99% от тротоарите са асфалтирани, с изключение на най-централната част и търговската улица, където настилката от разни гранити.
    Аман от европейски разбирачи по всички въпроси!

  12. 12 Профил на dito
    dito
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Разликата между асфалт и бетон е основно във вида свързващо вещество - битум срещу цимент. Добавъчните материали може да се пясък, чакъл, но може да има и други - например полимери, рециклирани автомобилни гуми и т.н., които допълнително да ни объркат. Аз лично не съм сигурен дали мога да различа състава на настилката, въпреки че по образование съм строителен техник. Допускам, че и вие в голям процент от случаите наричате "асфалт" настилки, които не са на битумна основа. Не че е чак толкова важно, просто изтъквам на какво може да се дължи неразбирателството между някои от горните мнения, тъй като виждам, че за един и същ град (примерно Виена) изказвате коренно различни твърдения.

  13. 13 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Тъжен факт е, че асфалтовите тротоари имат ревностни фенове сред народонаселението. Отдавам го на срастването и симбиозата на много хора с техните автомобили. Както знаем, именно автомобилите обичат асфалта. Разбира се, и майсторлъка на опредлени "фирми", които "редат плочки" си казва думата. И все пак, относно "европейщината": Асфалтов тротоар се слага изключителни от финансови съображения. Асфалтът капсулира почвата с всичките негативни последици от това. Някъде комбинират асфалт с паваж по края, което е един компромис, но не е такъв случая на снимката. Отделно, тротоарът трябва да е красив и интересен, а асфалта опредлено не се вписва в това изискване. Ето затова, при ремонти, хората гледат да заменят старите си асфалтови тротоари, положени в години на икономии с плочки или клинкери. В някои общини в Германия си има и съответните строителни наредби, които ограничават полагането на асфалтов тротоар само там, където и преди е имало такъв, т.е. принципът е поне да не се влошава завареното положение.

  14. 14 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    на полуевропейска улица, в полуевропейска столица на полуевропейска държава, се извършва половин ремонт с половинчато положен асфалт.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK