Пращаш SMS за паркинг и пак ти слагат скоба

Гражданин паркира на платена зона в Шумен и изпраща SMS за паркомястото, но въпреки това му е сложена скоба и е санкциониран от съответните органи. Ето какво пише в подадения от него сигнал в Гражданите:<br />
<br />
&quot;На 31.07.2018 паркирах личния си автомобил Opel Mokka X пред сградата на община Шумен. В 09:37 изпратих СМС за паркиране в синя зона до номер 1354, и влязох да си свърша работата в общината. В 09:48 излязох и намерих автомобила си с поставена скоба. Служителите твърдяха, че не съм заплатил такса за паркиране. Показах им СМС-а от моя телефон, след това пред тях изпратих втори СМС, автомобилът ми продължаваше да бъде маркиран като нарушител. След изпратени 2 СМС-а от моя страна за паркиране в рамките на 10 мин. аз се оказах нарушител, с поставена скоба на чисто нова джанта и наранявания по джантата, получени от поставянето на скобата (което твърдя, че е неправомерно). Служител на ОЖ ОПИ ме нарече измамник (служител на име Николай), твърди, че аз съм манипулирал телефона си и съм трил СМС-и, за да ги измамя. Проведох разговор с виваком (моя мобилен оператор) и те ми потвърдиха (което ще бъде видно от фактурата, която ще получа на 20.08), че от моя телефонен номер са изпратени 2 СМС-а към номер 1354, един в 09:37 и един в 10:20. Искам да разбера по какъв начин ще бъда компенсиран за загубеното време, изпратените 2 СМС-а, изхабените нерви в разправии и доказване, както и за обвиненията към мен за измама. Да не говорим за материалните вреди, нанесени на алуминиева джанта (те ще бъдат отстранени по каско).&quot;<br />
<br />
Можете да подкрепите сигнала <a href="https://grajdanite.bg/signals/DL2lgEiRrD" target="_blank">тук</a>.<br />
<br />
<i>Тази публикация е част от съвместен проект между &quot;Дневник&quot; и приложението&nbsp;<a href="https://grajdanite.bg/home" target="_blank">&quot;Гражданите&quot;</a>.</i><br />

© Гражданите

Гражданин паркира на платена зона в Шумен и изпраща SMS за паркомястото, но въпреки това му е сложена скоба и е санкциониран от съответните органи. Ето какво пише в подадения от него сигнал в Гражданите:

"На 31.07.2018 паркирах личния си автомобил Opel Mokka X пред сградата на община Шумен. В 09:37 изпратих СМС за паркиране в синя зона до номер 1354, и влязох да си свърша работата в общината. В 09:48 излязох и намерих автомобила си с поставена скоба. Служителите твърдяха, че не съм заплатил такса за паркиране. Показах им СМС-а от моя телефон, след това пред тях изпратих втори СМС, автомобилът ми продължаваше да бъде маркиран като нарушител. След изпратени 2 СМС-а от моя страна за паркиране в рамките на 10 мин. аз се оказах нарушител, с поставена скоба на чисто нова джанта и наранявания по джантата, получени от поставянето на скобата (което твърдя, че е неправомерно). Служител на ОЖ ОПИ ме нарече измамник (служител на име Николай), твърди, че аз съм манипулирал телефона си и съм трил СМС-и, за да ги измамя. Проведох разговор с виваком (моя мобилен оператор) и те ми потвърдиха (което ще бъде видно от фактурата, която ще получа на 20.08), че от моя телефонен номер са изпратени 2 СМС-а към номер 1354, един в 09:37 и един в 10:20. Искам да разбера по какъв начин ще бъда компенсиран за загубеното време, изпратените 2 СМС-а, изхабените нерви в разправии и доказване, както и за обвиненията към мен за измама. Да не говорим за материалните вреди, нанесени на алуминиева джанта (те ще бъдат отстранени по каско)."

Можете да подкрепите сигнала тук.

Тази публикация е част от съвместен проект между "Дневник" и приложението "Гражданите".




Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 2034 Весело

    Пускай по два, за всеки случай..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  2. 2 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 986 Неутрално

    На скобата е трябвало да има стикер с надпис: Вие участвате в най-популярното реалити шоу в бойколандия - вие плащате и не получавате нищо!

  3. 3 Профил на Nike
    Nike
    Рейтинг: 606 Весело
  4. 4 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 602 Неутрално

    В София се получава обратно СМС, че е платено и до колко часа. Би трябвало навсякъде да е така, за да си знае човек, че всичко е наред.

  5. 5 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Не виждам да става ясно, че след изпращането на СМС-а е получен автоматичен отговор за заплатена такса за паркиране до 10:37 на 31.07. (както има от предния ден).

    Липсата на такова потвърждение означава, че има някакъв (временен) проблем в системата и служителите вероятно няма да имат известие, че е изпратен СМС и, съответно, е заплатена таксата. От тази гл. т. служителят е бил в правото си да постави скоба. А вие е трябвало да изчакате на място до получаване на потвърдителен СМС. Ако такъв не идва, да потърсите съдействие от служител наоколо. Не да си зарежете колата.

    Отношението, разходите, както и излизането на истината на по-късен етап, са друга история.

  6. 6 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 841 Неутрално

    До коментар [#5] от "kritikar":

    Ами не е точно така, аз пращам често смс-и и понякога не получавам обратно потвърждение... друг път пък идва с 20-30 мин закъснение, но системата е отчела времето за паркиране от момента на пускане.

    Pure Chewing Satisfaction
  7. 7 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Тук не е имало 20-30 мин., а само 10-ина, както е написано. И точно в тези първи 10 минути нещо не е сработило и скобата се е появила.

    Жалко е. Поуката за потребителите е да изчакват потвърдителния СМС.

  8. 8 Профил на Ivanov
    Ivanov
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#7] от "kritikar":

    Странна логика?! Не е ли логично техническото обезпечаване, касаещо ползването и заплащането на една услуга да се предоставя от предлагащия? Казали са-плаща се като изпратиш смс. Човека е изпратил, значи е платил. Той ли трябва да се грижи и следи функционирането на системара за разплащания? Това е нелепо! Като дадете нареждане на банката си за превод на пари по сметката Ви на каса в брой, какво ще стане по вашата логика, ако системата на банката не функционира и в компютрите й не се отрази сумата постъпила по сметка? Духате супата, така ли?

    Поздрави!
  9. 9 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Не е странна логиката, тя добре обяснява въпроса. Имало е някакво забавяне, сложили са скоба. После са им дошли СМС-ите, бъдете сигурни. Сега да им се обади да си поиска парите.

    Относно превода по банка - преводът не тръгва на секундата, има си време за обработка, има предварително зададени цикли на преводи. Понякога банките също имат проблеми, има забавяния в преводите, често се случва. Ако данните по превода се верни, сумата ще бъде преведена рано или късно. Ако не са верни, ще бъде върната по сметката на изпращача. Разплащанията и преводите са базирани на технически системи и правила на банките и регулации. Разплащанията не са мигновени, като да обърнете страница в книга.

    Всеки ползвател на каквато и да е услуга следва предварително да се запознае с условията за ползване на услугата. Това не е само негово право, а задължение.

    Потребителят, отворил проблема, със сигурност още тогава е съжалил, че е пропуснал да изчака потвърдителния СМС, явно много е бързал, това си личи и от факта, че е свършил работа за 10-ина минути. Но прибързването му води до пропуски в установените процедури и оттам идват главоболията и разходита. Нормално ежедневие е това, не виждам нищо драматично.

  10. 10 Профил на bultras
    bultras
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Само на мен ли ми се струва, че има по една "шпация" след В и преди ВР?

  11. 11 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 595 Неутрално

    С просто око се вижда, че SMS-ите не са пратени правилно. Има шпации между буквите и цифровия низ.

  12. 12 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 595 Неутрално
  13. 13 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Като преглеждам отново снимката и в подкрепа на авторите на постове 10 и 11, мисля, че е редно авторът на проблема да поднесе извинения - както на центъра за мобилност в Шумен, така и на интернет-общността. Щом очаква чест и доблест, нека първи покаже на какво е способен.

  14. 14 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#7] от "kritikar":Странна логика?! Не е ли логично техническото обезпечаване, касаещо ползването и заплащането на една услуга да се предоставя от предлагащия? Казали са-плаща се като изпратиш смс. Човека е изпратил, значи е платил. Той ли трябва да се грижи и следи функционирането на системара за разплащания? Това е нелепо! Като дадете нареждане на банката си за превод на пари по сметката Ви на каса в брой, какво ще стане по вашата логика, ако системата на банката не функционира и в компютрите й не се отрази сумата постъпила по сметка? Духате супата, така ли?
    —цитат от коментар 8 на Ivanov


    Критикар е прав в случая, чакаш обратен смс. Ако си объркал номера как разбираш, че си отчетен в системата на съответната зона?

  15. 15 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    До коментар [#5] от "kritikar":

    Прав си, но аз имах подобна аномалия в София - на пратих два, а но втория го отчете само за 1 минута. Разбрах се с служителя на място и нямаше проблеми. Дори като ми вдигнаха колата в 8:15 понеже служебен абонамент започва в 8, а зоната е от 8:30, а беше тъмно вечерта и не съм видял, не съм дигал скандали

  16. 16 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ivanov":

    Да, докато се обработи транзакция та. Ако искате стока или услуга от мен ще чакате докато не видя парите по сметка или платежно с мокър печат от банка.

  17. 17 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#9] от "kritikar":

    Даже знам любопитна случка с колега - в рамките на 40 секунди успя да изтегли едни и същи пари на каса и после на банковата пред клона

  18. 18 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1802 Весело

    ейго сулюшанат - https://www.overstock.com/Sports-Toys/Boating/featured/27808/subcat.html?featuredproduct=11454692&featuredoption=17656607&kid=9553000357392&track=pspla&ci_src=17588969&ci_sku=18413349-000-000&cnc=US&cid=248973&type=pla&gclid=CjwKCAjwtIXbBRBhEiwAWV-5nvuNO6TQVlxs-R-Ztk6BZNrul64Uk5SNbzFRKY90LfmLFETIySNQXRoChRsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CNi9rfPzy9wCFc-5swodEu4Itg
    даваш 200 кинта за собствена скоба, като паркираши си я тургаш сам, като си затръгваш си я махаш сам... нема есемеси, нема недоразумения :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  19. 19 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 409 Весело

    Съгласен с колегата "критикар", но само донякъде, защото аз имах следния случай - бях в Истанбул 2011г. май месец и точно тогава се играеше полуфинала на Ролан Гарос между Джокович и Федерер. Джоко беше в серия от 41 последователни победи, включваща AO, Индиън Уелс, Маями, Монте Карло и Рим и 5 мача от Ролан Гарос и мача беше заслужаващ внимание отвсякъде :) Бях на А1 /Ментел/ към онзи момент и тъй като следях мача онлайн, към края на втория сет получих СМС, че съм на 90% от лимита на сметката си. Въпреки това продължих да следя детайлно мача и след още 10 минути получих СМС, че съм изразходвал изцяло лимита на сметката си. За моя изненада обаче, продължих да си следя мача и в един момент изцяло забравих за това, че нямам лимит ... След 20 дни получавам СМС за сметка от 350 лева приблизително ... Отидох в офис на Ментел и ми обясниха следното - да, лимитът ми е 120 лева /приблизтелно, мисля че беше 107 лева без ДДС/, нооооооо - информацията от турския оператор за изхабения интернет пристигнала в Ментел след 2 седмици и те ми начислили сумата по сметка, въпреки че съм си бил изчерпал лимита си ... На моето питане "защо съм продължавал да ползвам нет и да трупам сметка СЛЕД КАТО НЯМАМ вече лимит" не можаха да отговорят ... След подаване на жалба до КЗП Ментел се принудиха да ми опростят цялата сума над 120 лева, тъй като това, че от турския оператор информацията закъснявала НЕ Е НЕЩО, което трябва да ми се начислява на мен и че по договор клиента НЕ ДЪЛЖИ повече от поставения в Договора лимит. След достигането му услугата е трябвало да бъде прекратена, а не да бъдат доначислявани допълнителни разходи ... Е, това е по повод на забавените услуги и информация ...
    П.С. Веднага след решението на КЗП си смених оператора :):):)

  20. 20 Профил на kk_bg
    kk_bg
    Рейтинг: 8 Неутрално

    От направената снимка се вижда, че е избрана "кирилица" за писане на текстови съобщения. Ако сте изпратили символите "В" ХХХХ "В""Р" на кирилица, вместо на латиница, е много вероятно СМС-ът да не е обработен правилно от системата и това да е причината да не сте получили отговор за успешно заплатена сума. Просто кодировката на символите, написани на "латиница" и "кирилица" се различава.

    Когато изпращам подобни СМС-и, винаги използвам "латиница".

  21. 21 Профил на Martin187ism
    Martin187ism
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#5] от "kritikar":

    не ги защитавай. на 25 май ми сложиха скоба в софия (лично моя вина, не знам защо си мислех, че е почивен ден). виждам един с елек, казах му, дай да си платя и т.н.. къде е колата - ми от другата страна на улицата. ми не е моя зона, звънете на телефоните. 20 минути не можех да се свържа с телефоните им, за да дойдат да ме отключат. единия беше "в момента няма връзка" другия свободно...

  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    СМС-ът не е написан правилно. Авторът преувеличава интервала от време, видно от обясненията му (в случая няма значение). Остава и застрахователите да не му поемат щетите...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Единия дебилно заитава некадърност, другия обвинява човека без вина. Оставете всякакви твърдения, че човека не е написал правилно номера. При отваряне на пълната снимка се вижда ясно, че номера е съвсем правилно изписан, след като е бил приет от системата предния ден изписан точно по същият начин.
    https://bxzg676xiu.files-sashido.cloud/9072d59d395d6155014b448efec0389d_2018-07-31 10-30-59.png
    Техническите проблеми не са проблеми на клиента и той не е длъжен да е запознат с тях. Човека използва услугата правилно и е наказан. Кратко и ясно!

  24. 24 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    Който каквото да ми говори, докато не видя СМС от системата, си стоя до колата. Знам тъпо е, но по-добре това, от колкото после да доказвам, че нямам сестра.
    Онзи ден в София системата не приемаше смс-и от Виваком, както и обаждания на техния 0700 номер. След изпратени 3 смс-а и получен отговор, че има грешка, позвъних от телефон на др оператор и успях да се свържа и заплатя със смс.
    Та, ако аз не съм сигурен, какво става, после е по-трудно и сложно.

  25. 25 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#24] от "deymus":

    За себе си може и да си прав, но клиента не е длъжен да знае всички слабости на системата им. Още повече, че тук говорим за изпратени СМС-и, които са таксувани от оператора, но не и отчетени от обслужващата синя зона фирма. т.е. проблема е различен от твоя. Възможните проблеми от техническо естество трябва да са известни да служителите и да се съобразяват с тях, когато им се представи доказателство. Дори съм сигурен, че са наясно, защото подобни проблеми ще са ежедневие. Но от позицията на силния, може да се гавриш с клиента както искаш. Ако мине номера. В случая, клиента ще си търси правата, но повечето не го правят. Толкова сме загубени, че дори и тук чета как масово се оправдават нехайство и некадърност.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK