Най-качествената пътна настилка

Същата, практически е неразрушима



Ключови думи към статията:

Още по темата

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3716 Неутрално

    Мда, за човек с нулев опит по пътищата е нормално мнението, че грапавият асфалт е готин. Добре, че хората от които зависи това имат и акъл.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Стотици милиони за пътища и магистрали, а дъждът го отмива като мазан
    плет. Хора гинат заради безмерна алчност !!!

  3. 3 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    До коментар [#2] от "valtoro":

    В сравнение с Холандия и САЩ нашите строят пътищата с пъти по-малко пари на км, интересно, че там загиват не по-малко хора.

  4. 4 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Набитата фракция, е от най-добрите въобще варианти. Изхвърлили са се с "практически неразрушима", но в сравнено с боклука, с който се правеха и вероятно още се постилат нови участъци, в това число и на магистралите и ремонтите, си е почти така.

    мурзилка
  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4484 Весело

    Освен от жени и футбол, сега нацията ще трябва да разбира и от пътни настилки.

  6. 6 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 917 Неутрално

    "Най-качествената" е субективна дефиниция. Пътната настилка има много функции. Паветата от гранит са смятани за най-екологични, за разлика от асфалта, който отделя много нефтени частици и изпарения.
    Обаче паветата са много скъпи и са доста неравни, разбиват окачването и не може да се кара бързо по тях. Има и бетонови настилки, включително набраздени, но и те не са идеални.
    Добрата настилка е баланс между много качества, първо - сцепление, после - износоустойчивост, издържливост на много високи (над 35 С?) и много ниски температури (под -40 С?), лесно обезснежаване и обезледяване, шум при каране по нея, издръжливост на тежкотоварни превозни средства (над 50 т?), дълъг живот преди нуждата да се подмени настилката изцяло, цена на поддръжката и частичните ремонти и т.н.
    Аз харесвам настилките с оголени камъчета, макар че ядат гумите, но те все пак мисля са с асфалтова спойка, така че асфалта все пак остарява и също така отделя вредни частици.

  7. 7 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    Hamiltonf, няма такова нещо като "неразрушима настилка". В белите страни горния слои се подменя на около 10 г. точно заради сигурността на движещите се автолюбители по нея!

    Имало едно време ссср...
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11963 Неутрално

    Тази настилка е в уличките в центъра на София. Винаги ми е харесвала. Евтин заместител на паважа...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Грапавостта не е от такова значение, но между асфалт и асфалт има разлика, както между бетон и бетон. Въобще качеството при нас е отврат, нашето на места е като сирене от 3лв, само името му наподобява истинския продукт.... но и основите са много важни, но асфалт се ронлив асфалт означава само едно - пълен боклук.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    До коментар [#3] от "svoboden":

    Би ли ни дал статистика за изминати километри? А също и колко хора има осъдени за корупция в съответните държави ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    Само Моше може да даде точния отговор за качествата на тази смес. Той това го е работил с години и е експерт . Аз не се наемам.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    Грапавата настилка има някои предимства,като водата при дъжд пада между издадените камъчета и трябва много повече вода,за да се получи аквапланинг. Аз мисля,че през живково време имахме много добър БДС за пътищата видно от улиците и пътищата,които не са ремонтирани 30 години...

  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3155 Неутрално

    До коментар [#3] от "svoboden":

    В Холандия живеят повече от 16млн.и имат 27!!!магистрали!И два пъти по-малко загинали на 1000 души.Та не говори глупости.....

    До истината се достига с познание!
  14. 14 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1100 Любопитно

    До коментар [#3] от "svoboden":
    Ти поглеждал ли си скоро цените на км у нас? Беше в пъти по-евтино, сега е само в пъти по-некачествено.

  15. 15 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4824 Неутрално

    До коментар [#7] от "citoplast":

    Да, прав си, но е изключително здрава, няколко месеца от годината е под сняг, топящ се сняг, който през нощта замръзва, и въпреки всичко, от години не е мръднала, няма една дупка.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  16. 16 Профил на stanchopansa
    stanchopansa
    Рейтинг: 266 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darth Plagueis":

    Мисля, че не си успял да доловиш сарказма на автора :-)

  17. 17 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    До коментар [#7] от "citoplast":Да, прав си, но е изключително здрава, няколко месеца от годината е под сняг, топящ се сняг, който през нощта замръзва, и въпреки всичко, от години не е мръднала, няма една дупка.
    —цитат от коментар 15 на hamiltonf


    Така е има ги много такива, но и трафика е нищожен спрямо европейските стандарти.

    Имало едно време ссср...
  18. 18 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1899 Весело

    Процентното изражение на броя на празните дупчици съответства на процентното изражение заделен паричен ресурс за политическата класа ( за да бъде спечелена обществената поръчка).

  19. 19 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Тази настилка е в уличките в центъра на София. Винаги ми е харесвала. Евтин заместител на паважа...
    —цитат от коментар 8 на penetrating


    има я само на Струмица "най-дългата улица"в София

  20. 20 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Набитата фракция, е от най-добрите въобще варианти. Изхвърлили са се с "практически неразрушима", но в сравнено с боклука, с който се правеха и вероятно още се постилат нови участъци, в това число и на магистралите и ремонтите, си е почти така.
    —цитат от коментар 4 на Маршалов


    Пример за това е пътя от Луковит до Плевен, не е правен основен ремонт 30 години (в южна България не познавам пътищата). Но след Плевен е леш

  21. 21 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3511 Неутрално

    "Не всичко е с пари, приятелю, не всичко е с пари!"
    Така се пее в една песен. Но това е далеч от истината. Не си и помисляйте, че фирмите не знаят как се правят добри настилки. Знаят и още как! Но не им е изгодно. Първо уплътняването на земята и основните пластове е по технология и е трудоемко и много скъпо. Но тук е и най-доброто място от което могат да спестят пари. Като уплътняват палеативно. Второ, добрият път се прави от добри материали. И добро количество високоякостен цимент и асфалт. Важи за всички настилки и за тротоарите. Но добрите материали са скъпи. И тук се прави икономия, като се влагат евтини и некачествени. Пресметнато е, че рискът от дефекти, съдебни дела и плащане на неустойки е много по-малък от реализираните печалби. Тук глобите на Йорданка не се броят, щото неустойките се доказват само в съдебната зала. При толкова гнилата ни съдена система, малко вероятно е някой да бъде осъден, а пък и щетите се плащат от данъкоплатеца. Най-много до попълнят няколко дупки. Куче влачи, диря няма! Аааа..., такова, сетих се за АМ Тракия от Чирпан до Стара Загора, която е неизползваема, поради лоша настилка и основа. И какво като?

  22. 22 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    В България има павирани пътища от римската империя и без никаква подръжка са изкарали 20 века.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  23. 23 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1438 Гневно

    Това си е жива пързалка на мокро.
    Да не говорим за малко сняг (до 3-5см)!
    У Бургос за квартална улица бива - но за път е ужасно.
    Най-малкият проблем е шумът на този вид настилка.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  24. 24 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 264 Весело

    Само Моше може да даде точния отговор за качествата на тази смес. Той това го е работил с години и е експерт . Аз не се наемам.
    —цитат от коментар 11 на КМЕТ В СЯНКА


    Ауу, изчервих се от срам че ме нарече "експерт"😀Имам няколко седмици++ в кибичене на изпълнение на инфраструктурни обекти, това едва ли ме правви експерт. Но ще споделя моето ЛАИШКО мнение относно двете снимки:

    1. Прави са съфорумниците които са написали че НЯМА нещо "практически неразрушимо", и че няма такова понятие като "най качествената настилка". Настилката трябва да отговаря оптимално на изискванията поставени от тези които задават параметрите на определено шосе/път/улица( и от местните условия, като разлики в минимална и максимална температура, тяхната продължителност и т.п.).Като интензивност на движението, максимална безопасна скорост, натоварване, и не на последно място икономическите съображения. Нали всеки ще се съгласи че няма смисъл да се направи междуградски път между 2 градчета извън основните пътни артерии на ниво на писта на военно летище?!?

    2. Не съм транспортен инженер а лаик шАфьор. Но ми се струва че в тази настилка липсва "обща площ" между гумите на МПС и настилката. Което е ОК ако се движат леки коли с неголяма скорост. Проблемът май е с по тежките коли при внезапно спиране. Те освен че натоварват прекомерно "стърчащите камъни" ще ги ронят при такова спиране.

    3. По нашенско нямаме проблеми със заледяване. И с "аквапланинг" (освен в ЕКСТРИМНИ случаи, за които професионалните шофьори са обучавани в подходящи полигони). Просто се набляга, от ниво на "ръководител проект" та през проектиране и до изпълнение на проекти (+ стриктен и мнителен тех'надзор) на правилният дренаж. ПОчвайки от подходящи наклони, правилно изпълнение на ефикасна дренажна система около шосето (И НЕЙНАТА поддръжка) и т.н. И ВСЕКИ по пирамидата ЧИРИКА за съмнения относно проектирането/изпълнението. Просто никой не иска "да му излезе лошо име", щото после е ИЗВЪН ИГРАТА. Важи за всички в бранжа: От ръководители на проекти (които са отговорни и за проектирантите+изследване на на всичко релевантно относно инфраструктурен проект), проектантите, изпълнителите И ТЕХ'НАДЗОРА!!! От който се очаква да вижда съмнителни/неправилни решения на тези от пирамидата над него, И РАЗБИРА СЕ калпазанлъци на изпълнителя.

    Оптично не е еФтино: За ГОЛЯМИ инфраструктурни проекти тех'надзора получава +/- 2% от стойността на проекта (за тех'контрол НА МЯСТО, не от офиса в голям град набллизо), проектантите около 1-1.5%, разните изследвания-под 1%. Всички дедуктирани от хонорара на "ръководителя на проекта" ако така е договорено (който им плаща на гореспоменатите, и му остават около 1.5-2%). В ГОЛЯМИ инфраструктурни проекти това са ОГРОМНИ пари. Но те спестяват на поръчителя КРАТНО повече пари за ненужни ремонти поради грешки на някой надолу в пирамидата.

    Сега вероятно някой ще попита: Ама защо трябва да има "външен ръководител на обект", не може ли поръчителя да изпълни тази функция?

    Може, разбира се. Но по нашенско държавата (НАЙ голЕмия поръчител) отдавна разбра че собствените и дългогодишни чиновници са некадърни (с много малки изключения)! И излиза по евтино "частник от вън" да им върши работата-има КРАТНО по малко гафове.

    Същото е и с голямите общини с раздути щатни бройки. Които могат що годе да се занимават с поддръжка. За голями инфраструктурни проекти правят "общинска фирма" с външен шеф и екип, която се ръководи като частна фирма-некадърните са уволнявани, наемат се кадърни с високи заплати/хонорари. Кррайният резултат оправдава средствата, а профсъюзите ПИЩЯТ до небето!

    Ще дам пример с "Израелските пощи". До преди 30 г'-с нищо по различни от българските пощи: Куп имоти/офиси в цялата страна, НЕКАДЪРНИ служители с по 15-20 г' стаж, некадърно управление и никакъв технологически напредък. И с мижави банкови услуги, с КИЛОМЕТРИЧНИ опашки!

    Извикаха екип от вън (менаджер от военната индустрия+негови хора) който представи финансова програма от сорта:

    1. Толкоз ще струва да уволним по новите некадърници/извадим на ДЪРЖАВНА пенсия по възрастните. И толкоз ще струва да привлечем кадърни хора с по високи заплати+да обучим по кадърните съществуващи кадри.

    2. Толкоз ще струва да инвестираме в съвременни технологии/процеси.

    Профсъзите пищяха до прегракване, то не бяха стачки, не беше чудо,и накрая клекнаха.

    Днес "Израелски пощи" са успешен конкурент на търговските банки в почти всички банкови услуги (без право на кредитиране и фактюринг!), с по добра мрежа от тяхната. Станаха агенти на Уестърн Юниън и Мониграм (по тяхните тарифи) и заради по широката си мрежа май изместиха банките И от сферата на малките парични преводи.

    Нямат конкуренти в междуградските пратки ( писма/документи/колети до 20 кг' май) и международни такива (щото имат МНОГО по широка мрежа от ЮПС/ДиЕйчЕл и др.) въпреки че им взима още ден два по дълго. Е, суперспешни пратки в града до час не правят, за туй има малки куриерни филми с моторетки, ОК?
    До коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  25. 25 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    До коментар [#22] от "korc":В България има павирани пътища от римската империя
    Къде това? Аз съм виждал относително запазено парче от римски път само към хижа Персенк. Това, дето го изровят при археологическите разкопки, не се брои.

  26. 26 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3511 Неутрално

    "Прави са съфорумниците които са написали че НЯМА нещо "практически неразрушимо", и че няма такова понятие като "най качествената настилка".
    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    Нищо не е вечно, даже и Вселената. Но написаното не е вярно. Ще дам пример. Едно време на тротоарните им казваха базалтови плочки. Щото чакълът за тях беше от твърд камък - базалт, габро и пр. Петдесет години по-късно тротоарите са пропаднали, но плочките са здрави. Сегашните плочки са от циментопясъчен разтвор. Имат дизайн и художествен релеф и даже ги боядисват, красиви са. Издържат само едно лято. Защо е така ли? Ами защото България се управлява от мутри, общинските избори се печелят от бандитски формирования, а кмет на София е учителката - Данчето. Между другото бил съм на запад, там не видях дупки по улиците и пътищата и счупена плочка не видях.

  27. 27 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 264 Весело

    До коментар [#22] от "korc":В България има павирани пътища от римската империя Къде това? Аз съм виждал относително запазено парче от римски път само към хижа Персенк. Това, дето го изровят при археологическите разкопки, не се брои.
    —цитат от коментар 25 на ahasver


    Интересно ми е как се разпознава римски път (от преди 1700+ г) от турски (май османски е правиилното)? Едно и също "популярно" трасе по някакъв ползваем/търговски път между населени места. Едни и същи материали, камъни от околната среда. Обработени май малко по старателното от римляните, ама след столетия това се губи нещо.

    Апропо, в бранжа имаме виц относно кой е най древния (е, в новата ера де) проектант на пътища. 80% твърдят че това е магарето (20%-козата). Те са тези които са избрали някакъв сравнително безопасен/удобен маршрут по планините/пущинаците, утъпкали са пътека, и всички следващи пътешественици са предпочитали утъпкани преди тях пътеки пред други варианти. Това в периода когато е нямало мащабни обществени поръчки за огромни инфраструктурни проекти с копане/насипни земни работи. Пирамидите не влизат в тази категория, те са...нещо друго😀
    До коментар [#22] от "korc":В България има павирани пътища от римската империя Къде това? Аз съм виждал относително запазено парче от римски път само към хижа Персенк. Това, дето го изровят при археологическите разкопки, не се брои.
    —цитат от коментар 25 на ahasver


    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 264 Весело

    "... Между другото бил съм на запад, там не видях дупки по улиците и пътищата и счупена плочка не видях.
    —цитат от коментар 26 на Judjuk


    Живея не на запад, а в югоизток (Израел). От 68. От както изгониха цоцалистите от власт (през 70те, и почна конкуренцията между цоцалисти и кап'талисти) бая неща се промениха коренно. Едно от тях е че общините в по уредените градове почнаха да се грижат да няма дупки по улиците И ПРЕДИМНО по тротоарите. Щото съдилищата почнаха да присъждат РЕАЛНИ обезщетения и вреди на исковете на пострадалите от неподдържани улици и тротоари. Които обезщетения централната власт почна да дедуктира от субсидиите/съвместните инвестиции в тези общини. И на някой му светна че е икономически и политически изгодно да предотвратява подобни разходи като просто почне да си върши работата.

    Та днес ако плочка по тротоар хлътнала (камион се качил там/пукнала се труба и водата отнесла пълнежа от долу) или някоя скара/капак на шахта са вчупени от камион-ДРЪН на инспектората и след час мястото е СПЕШНО заградено. До ден два-ремонтче и няма помен от миналото.

    А ако някой е документирал "виновния"-той си плаща като поп, и става като "примерно пионерче" след това. Щото вече е "на мушка" и е между "редовните заподозряни" в подобни мискинлъци.

    Имам познат от бранжа в превозите на квартири/офиси. Навремето екипира всичките си шофьори с фотоапарати (преди смартфоните/ГСМите с камери) и ги инструктира да снимат преди и след работата мястото, САКЪН да не го обвинят в нанасяне на вреди.

    Как казал народа-Кучето скача според тоягата(глобите)! Само 'дето в България тоягата е избирателна, и има "недосегаеми".
    До коментар [#26] от "Judjuk":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  30. 30 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 917 Неутрално

    В България има павирани пътища от римската империя и без никаква подръжка са изкарали 20 века.
    —цитат от коментар 22 на korc


    "Изкарали са" 20 века само някои къси участъци, и то защото никакви превозни средства не са се движили по тях :-)
    Смятам, че по времето на римската империя не само са били строени пътища, но и са полагани грижи за тези пътища.

  31. 31 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    [quote#29:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия"][/quote]

    Е за това си мечтая от много време!
    Щрак и ремонта платен от бабаита.Контрол от човек с пари не малко и риск да ги загуби ако се докаже ,че е нахитрял.
    Майката му е съд и очички .Сега с тези технологии е толкова лесно, но тук в Бг.неее това не е доказателство.Защо? Не се ли вижда, или си мислят,че няма експертиза за доазване на истиност на снимаката??
    Балканци сър!

  32. 32 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3511 Неутрално

    "Как казал народа-Кучето скача според тоягата(глобите)! Само 'дето в България тоягата е избирателна, и има "недосегаеми"."
    До коментар [#29] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    У нас урбулушката "работа" е генетически заложена и до голяма степен планирана. Риба се лови в мътна вода, а кражбата е част от постановката. Ако всичко е перфектно няма откъде да дойдат и как да се измъкнат чаканите "комисионни". А последните създават, захранват и охранват политическия "елит". В основата на всичко обаче стои общата култура на населението, което я показва под формата на електорат. При нас тя е много ниска и това определя мизерното ни положение. Как става така, че софиянци си избират гербавата учителка Данчето за кмет? Ами те софиянци за две трети с висше образование. Какво да говорим за хората от дълбоката провинция. Защо хората на запад са други, защо в Израел са други, защо и как сме толкова изостанали? Това няма кой да го каже.

  33. 33 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    До коментар [#27] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":Имаше една мандра към хижата. Отсечка от стотина метра. Плочи до квадратен метър, силно излъскани, по едно трасе което сега никой не ползва. Някога навярно е прехвърлял Родопите на път към Бяло море.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK