Найлон или геотекстил под паветата на "Графа"

При поставяне на паветата отстрани на ремонтираната трамвайна линия на "Графа", отдолу остават парчета найлон, които се засипват с пясък и отгоре се редят паветата. На въпрос към техническия ръководител: "Не трябва ли да се маха този найлон?", отговорът бе: "Това е геотекстил"!

На снимката:
Бялата материя отблизо, преди да се покрие с пясък...



Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1533 Весело

    Ами, технически е прав, това, на което викаме “найлон”, не е найлон, кой го знае, може някоя от многобройните търговски форми на полиетилена да се нарича “геотекстил”.

  2. 2 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1004 Весело

    баси чудото, нема да оставите хората да бачкат, ми им се ръгате у обекто с камери и тъпи въпроси... и после що калпаво строели... ми що е пълно с досадници кат вас де не ги оставят да се фокусиргат връз работата

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  3. 3 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    Това е геонайлонтекстил.

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6009 Весело

    Гейотекстил. Джендилон.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Геотекстил!
    Аман от разбирачи! Найлон било.

    пп Стават и грешки, особено когато аматьори се напъват да знаят повече от професионалисти. Еле пък на този злощастен обект всеки преминал от там дава акъл вече.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  6. 6 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2635 Любопитно

    Геотекстил:
    http://geotextile.bg/geo/

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4447 Гневно

    ГЕРБотекстил- може да е малце калбав но пък е бая скъп !!!
    Ще излезнат още поразии на този обект.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#6] от "DDR":

    Най-после един истински осведомен и ЧЕТЯЩ човек сред толкова ЧУКЧИ ! Браво !

  9. 9 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Тия от Спаси София са верно много зле.

  10. 10 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2635 Неутрално

    В началото на трудовият си път имах един директор, на който, поради естеството на работата, бях на пряко подчинение. Та този директор (лека му пръст) беше много грамотен технически и щур за 100тина. Какви ли не дивотии не правеше, за да вземе обект /поръчка или проект, после със всякакви средства да изкопа максимума и т.н. На моменти ме е било хем срам, хем яд, хем съм му се възхищавал. Та той, след всяка дивотия направена от него, обобщаваше назидателно ”Запомни, може да се ебава.ш със всичко, но изебава.ш ли се с технологията за производство или монтаж, приключил си. Никога не се ебава.й с технологията!”
    Та су мисля, че всеки читав технически респ. проектант , надзир, не би рискувал за възлови неща.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  11. 11 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    До коментар [#10] от "DDR":

    Браво за спомена ти!
    Този щурак-директор надали се е ебавал в съотношението асфалт-варовик.
    Сподели, ако ти е възможно, защото се усеща едно бавно замитане на случая с кофтия асфалт и виновните за смъртта на двадесет души! Ще натоварят най-слабото звено в случая – шофьора, който би трябвало да е магьосник, за да предвиди сцеплението на пътя!

  12. 12 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#10] от "DDR":

    Прав си. Ключовата дума е ЧИТАВ. И сам знаеш, че където има големи и лесни пари, читави хора трудно се задържат...

  13. 13 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#11] от "Alexander97":

    Интересно КАК останалите стотици и дори ХИЛЯДИ водачи /шофьори /- данните са на в.24 часа - вероятно МАГЬОСНИЦИ - са преценили въпросното "сцепление "!Имаш ли ЛОГИЧНО обяснение ????

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4447 Гневно

    До коментар [#13] от "doroteus":

    Ти убийците ли защитаваш ? засрами се !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ако защитавах убийци щях на първо место да мисля като теб , да защитавам "умните " ти съждения /ако са твои , а не на "партията , която винаги е права" / ! Ти какво мислиш за КМЕТА В СЯНКА на Своге - др.Емил Иванов ???? Да не си пиете заедно питиетата ????

  16. 16 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#13] от "doroteus":

    Някой шофьори спазват правилата за движение,съобразяват се с пътните знаци и са особено внимателни при дъжд и сняг.
    Други шофьори и хора винаги търсят опраданието в някой друг,когато направят белята.

  17. 17 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2035 Весело
  18. 18 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 271 Неутрално

    До коментар [#6] от "DDR":

    Геотекстилът в случая предотвратява от дъждовната вода да проникне надолу (сравнително) вертикално, за да избегне "слягането" (хлътнатините причинени от отмити от дъждовната вода частици) или "набъбването" на някои типове земя при увеличаване на влагата в тях.

    ОБАЧЕ геотекстилна "облицовка" работи САМО АКО ВОДИ ПАДНАЛАТА ДЪЖДОВНА ВОДА ДО ДРЕНАЖНО УСТРОЙСТВО (устройство...Оф, липсва ми терминологията на български, става дума за нещо което отвежда планирано дъждовната вода някъде). В една от снимките в линка се вижда перфорирана (надупчена) тръба. ТАЗИ ПЕРФОРИРАНА ТРЪБА е дренажното устройство което поема и отвежда водата "заловена" от геотекстила там където проектанта иска.

    На първата снимка се вижда как геотекстила завършва някъде над пясъка 60-70 см. от релсите. А отдясно се вижда че няма никакво дренажно устройство което да продължава след края на геотекстила.

    Което ще се случи в този случай е че дъждовната вода паднала около релсите ще бъде отведена на 60-70 см. от тях, и после ще почне "да пътува надолу, и накъдето и е по лесно след това".

    НЕ е страшно ако става въпрос за абсолютно равен участък, теоретично. На практика понякога водата от бая голяма площ се стича в малък участък, и там почва "попиването". Което не винаги е вертикално (почвите/пълнежите по улиците не са еднородни, СПЕЦИАЛНО В СОФИЯ-виждал съм го с очите си). И нищо чудно насъбраната дъждовна вода да се върне ПОД геотекстилното покритие, в ГОЛЯМИ количества. И да почва да "измива" по дребните частици...става "подземна рекичка".
    До коментар [#6] от "DDR":

    П.С. Извинявам се за дългия, подробен, и вероятно скучен коментар. Имам "професионално изкривяване"😀

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  19. 19 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 271 Неутрално

    До коментар [#11] от "Alexander97":Интересно КАК останалите стотици и дори ХИЛЯДИ водачи /шофьори /- данните са на в.24 часа - вероятно МАГЬОСНИЦИ - са преценили въпросното "сцепление "!Имаш ли ЛОГИЧНО обяснение ????
    —цитат от коментар 13 на doroteus


    Тошо-тото има:

    До коментар [#13] от "doroteus":Някой шофьори спазват правилата за движение,съобразяват се с пътните знаци и са особено внимателни при дъжд и сняг.Други шофьори и хора винаги търсят опраданието в някой друг,когато направят белята.
    —цитат от коментар 16 на tosho_toto


    Доротеус, това което ти питаш (реторично) и аз твърдях в статиите за тази катастрофа. И отнесох не малко минуси от "умници". Не че ми пука, ама е показателно за народопЦихолоията-ВСИЧКИ други са виновни, НИКОГА катастрофиралия в случая шофьор.
    До коментар [#11] от "Alexander97":


    До коментар [#13] от "doroteus":


    До коментар [#16] от "tosho_toto":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  20. 20 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#19] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    Да, ама КАТ са пращали сигнали, че точно там стават много катастрофи от обичайното статистически, та чак на тях (които са символ за мързел) им е направило впечатление...

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 628 Неутрално

    И никой не е взел мерки...

  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#13] от "doroteus":

    Кал точно са го преценили, че не стана ясно?
    Иначе имаме гербер, дето с помощта на Гугъл е успял да стигне до линк с описание на геотекстил. И затова веднага получава похвали, то наистина не е лесно...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 271 Неутрално

    До коментар [#19] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":Да, ама КАТ са пращали сигнали, че точно там стават много катастрофи от обичайното статистически, та чак на тях (които са символ за мързел) им е направило впечатление...
    —цитат от коментар 20 на milenmihailov


    Виж, и нашенският КАТ редовно публикува статистики за дните и часовете в които стават най много катастрофи. Това са паралелните на България понеделници и петъци (в Израел неделя е първия работен ден). Публикуват също статистики на определени шосета с % катастрофи кратно по голям от средно'статистичните.

    Разумен и опитен шофьор просто шофира по внимателно в "лошите" дни и часове. Лично аз просто не пътувах в "понеделник" до обяд (въпреки че обикновенно пътувах "срещу тарапана"-живеех в голям град и сутрин пътувах навън от него).. Е, бях голям бос, и можех да си го позволя😀 Разумен и опитен шофььор прави същото и при пътуването по тези "червени пътища", ако ТРЯБВА да пътува там. За разлика от "джигитите/талибаните", на които морето им е до коленете.

    Доротеус (в случая, и стотици други в други теми/форуми) питат РЕТОРИЧНО същият въпрос: Защо на другите това не се е случило на същия участък при почти идентични условия?!? Отговорът е един и същ: Защото са шофирали по предпазливо!!!
    До коментар [#20] от "milenmihailov":


    До коментар [#13] от "doroteus":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  25. 25 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#20] от "milenmihailov":

    Дай линк ! За пръв път чувам подобно нещо ! дано не е сътворено със съдействието на "безупречния " КМЕТ - ЕМИЛ ИВАНОВ !

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2688 Неутрално

    До коментар [#23] от "Darth Plagueis":

    Е пак е по добре от спасителите на софия дето очевидно не могат да стигнат до тая информация, въпреки наличието на гугъл. Но пък успяват да стигнат до фейса и да излеят вътре душевната си повръщня.

  28. 28 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2635 Неутрално

    До коментар [#18] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    Мерси за инфото.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK