Качествени публични пространства и ремонтът на "Графа" и други улици в София

Някои идеи за софийските общинари за това как трябва да изглежда градската инфраструктура в европейски град.<br /><br />Дали настилката около трамвайните линии по "Графа" в крайна сметка ще бъде така прецизно наредена? Дано този път се получи.

© Паралелепипед

Някои идеи за софийските общинари за това как трябва да изглежда градската инфраструктура в европейски град.

Дали настилката около трамвайните линии по "Графа" в крайна сметка ще бъде така прецизно наредена? Дано този път се получи.



Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    Според живущите на ул. "Иван Вазов" правото да си паркират каручката на малката уличка им е рожденно, нали?? Предлагам им да се преместят в някой краен квартал, където (все още) има място за паркиране, че и на няколко коли на апартамент.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 828 Неутрално

    Има много лесно решение за усмиряването на живущите в центъра, включително по ул. "Иван Вазов" - създаването на зона за паркиране само на живущи в синя/зелена зона. По този начин ще има достатъчно места и приходящите ще изчезнат.

  3. 3 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    Истината е, че централните софийски улици, включително навремето приятни местенца като Вазов, Шишман, 6 септември и т.н., са се превърнали в гето НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО и заради простотията и нахалството на обитателите на града.

    Достатъчна е една разходка по която и да било от преките на Раковска, за да се види за какво става дума: преливащи (нерядко и пушещи) контейнери за смет, повечето разкривени, ръждясали, с изкъртени колела, около тях разплян боклук или подпрени извънгабаритни кашони от магазините; паркирани НА ЪГЛИТЕ автомобили, които пречат на пешеходците да пресичат (да не говорим за майки с колички, инвалиди с инвалидни колички и т.н.).

    Преди 2-3 дни видях с очите си как някакви кифла паркира дълъг 5 метра мерцедес ПО ДИАГОНАЛ на един ъгъл на Шишман, с което на практика направи завиването в пряката невъзможно.

    Същото важи и за тесните сокаци на някога прекрасния, но напълно ликвидиран от алчни строители и паралии-простаци Долни Лозенец.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 4 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 552 Любопитно

    Едно от многото удоволствия да нямаш кола е, че не му мислиш колко да пия и къде да паркирам.

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    гербаджиите говорят за автоталибаните с военизирани термини като "нашите електорални командоси, с които догодина ще щурмуваме победно изборната крепост" или "Нашата електорална базука, с която на изборите ще опуцаме секви дзелени-мелени, еврогеюве со фелюцюпед, градски естети, умнокрасиви джендъри и секккфи други п*тки майни!

  6. 6 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":

    нали за това за милиционерите.
    не да ми седат у патрулките,
    да пушат като комини, да
    гледат като селски рамбо
    с черни очилца от бензиностанцията
    и да се лигавят пред разни курви
    с мерцедеси.

  7. 7 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    Това с мощните ограничители за качване на тротоарите с кола, май никъде го няма.
    И друг път съм писал, че "глупавите" виенчани си правят тротоарите асфалтови ( има няколко примера и у нас, но като изключение), докато вчера гледам как един млад човек монтираше кубичните блокчета по тротоара на Граф Игнатиев.
    Робски труд, страхотно ниска производителност, качеството зависи само от неговия майсторлък ( т.е. слуачен процес), утре като завали ще отмие пясъка и кубчетата ще се клатят, няма да коментирам как по тези кубчета ще се движат инвалидни колички, бебешки колички и т.н.
    И последно, но не и по значение, каква ли е разликата в цената между полагане на асфалт и този египетски труд.
    Какво е било в главата на архитектите, къде са гледали и какво са мислили тези които са приемали проектите, те си знаят. За мен това е идиотщина.
    А това, да махнеш съществуващия асфалт от градинката пред църквата и вместо само да го позагладиш да тропосаш плочки, които още от утре ще ти пълнят обувките и крачолите с кал и вода....това е върхът.

  8. 8 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    До коментар [#2] от "J.J.":

    прекрасно предложение! Така селяндурите . орки окупирали София ще си паркират в смардливите къщички!!!

  9. 9 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 819 Любопитно

    Притежанието на автомобил е ключово в психологията на нисшите духом. Любопитно ми е защо - разбирам да се гордееш с някаква невероятна, изключително скъпа кола - не е по мой вкус, но разбирам, аз лично обожавам ламборгинита например. Но защо си купуваш някакъв таралясник, който се превръща центъра на емоционалния ти живот?

    И не говоря за случаите, когато е обективно необходимо да имаш кола - за работа или защото имаш болен роднина, живееш на 10 км от града или имаш 3-4 малки деца, които трябва да разпределиш по училища и детски градини. Нижощен дял от хората отговарят на тези критерии.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  10. 10 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3357 Неутрално

    В цяла София паркирането да се заплаща.
    Много станаха колите.
    Не можем само да си приказваме, трябват решения.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  11. 11 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 278 Разстроено

    В София е изключително евтино да имаш кола или жилище от гледна точка на данъци. В резултат: 20-25% празни жилища и стари автомобили навсякъде (1/5 от тях дори не са в движение). За сметка на това цените на жилищата са феноменални спрямо средния доход в града, а местата за безплатно паркиране направо липсват.

  12. 12 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Центърът на София не е пригоден за автомобили.
    Няма как да си вземеш носорог за продавач на порцелан и след това да търсиш решение на проблема.
    Или живееш в центъра и автомобилът ти е в гараж или си сменяш жилището с такова в предградие и си взимаш автомобила със себе си.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  13. 13 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Ами всъщност хората от втората снимка имат подземни паркинги. Време е Дневник да прекрати похода си срещу т.нар. "индивидуална мобилност" и да се концентрира върху основният проблем. Столична община е абдикирала напълно от задълженията си да превърне града в приветливо място за живеене. Едно чрез евтин, бърз и достъпен градски транспорт, друго чрез подходяща инфраструктура за каране на колело и трето чрез подходяща инфраструктура за паркиране на лични автомобили в и около центъра на града, а и не само там.

  14. 14 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Аз съм убеден, че в момента, в който построят лелеяните от живущите в центъра подземни паркинги, те ще се разбучат, че са им скъпи.

  15. 15 Профил на xkoleva
    xkoleva
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Това с мощните ограничители за качване на тротоарите с кола, май никъде го няма.
    —цитат от коментар 7 на tsvetko_51

    Това го има във всеки по-голям западноевропейски град. Излез от пещерата.

  16. 16 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Кой иска промяна? Всички! А кой иска да се промени? ... НАЛИ!

    Айде стига само плюене и даване на акъл за всичко. Всеки екперт вече! Еми, пътува се вече, били сме и ние и по Виена, и по Мюнхен, и по Рим, и по Лисабон – е, и?!? Това плочки, павета, ландшафт, модерно изкуство, антивибрационни подложки, асфалт, обособени острови, споделени трасета, шадравани, подземни кофи, алпинеуми, тасета на надземни и подземни неща...ууу, долууу, плюене, писане, храчене и накрая стигаме до „ааааа, няма да ми пипате улицата, ще си паркирам, където си искам, ще мачкам кофите, както си искам, ще си драскам стените, както си искам и тоя градски за нищо не става, а и знаеш ли, кога ще им дам лев и шейсе на тия?!"......е, как да стане?!?

  17. 17 Профил на Punka
    Punka
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Да дойдат и да махнат автомобилите и от нашия квартал … защо само в центъра ? за да се похвалим пред чужденците , че всичко ние наред красиво , подредено ?

    Всичко което може да се яде, e обект на властта
  18. 18 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    И аз по едно време снимах тротоарите по света. За гражданин на китната ни столица, такива поддържани градски среди без дефекти оставят впечатление. Но се отказах, понеже е депресиращо занимание. И какво точно ще очакваме да се случи, ако от СО видят тия снимки ? Все едно да показваш Ферари на каруцари. Ами те ще питат от коя страна се впряга магарето.

  19. 19 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":нали за това за милиционерите.не да ми седат у патрулките,да пушат като комини, дагледат като селски рамбос черни очилца от бензиностанциятаи да се лигавят пред разни курвис мерцедеси.
    —цитат от коментар 6 на mihail_p


    Отидете на ул. 6-ти септември, частта от Графа до Гурко - пред МВР, за да видите всичко гореописано в изпълнение на милиционерите. Тя рибата се вмирисва откъм главата, а и там е известно, че има място за една книга...

  20. 20 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Това с мощните ограничители за качване на тротоарите с кола, май никъде го няма.И друг път съм писал, че "глупавите" виенчани си правят тротоарите асфалтови ( има няколко примера и у нас, но като изключение), докато вчера гледам как един млад човек монтираше кубичните блокчета по тротоара на Граф Игнатиев.Робски труд, страхотно ниска производителност, качеството зависи само от неговия майсторлък ( т.е. слуачен процес), утре като завали ще отмие пясъка и кубчетата ще се клатят, няма да коментирам как по тези кубчета ще се движат инвалидни колички, бебешки колички и т.н.И последно, но не и по значение, каква ли е разликата в цената между полагане на асфалт и този египетски труд.Какво е било в главата на архитектите, къде са гледали и какво са мислили тези които са приемали проектите, те си знаят. За мен това е идиотщина.А това, да махнеш съществуващия асфалт от градинката пред църквата и вместо само да го позагладиш да тропосаш плочки, които още от утре ще ти пълнят обувките и крачолите с кал и вода....това е върхът.
    —цитат от коментар 7 на tsvetko_51


    Това не е само там. За момента, поне според мен, върхът е Министерство на икономиката /при Театър 199/ - цяло лято редиха плочки вместо стария асфалт за паркинг /интересно какво ще стане като потекат разни течности от МПС-тата/, но след като баш майсторите им разбиха тротоарите си отидоха и те останаха без плочки или с "изядени" такива.

  21. 21 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Аз съм убеден, че в момента, в който построят лелеяните от живущите в центъра подземни паркинги, те ще се разбучат, че са им скъпи.
    —цитат от коментар 14 на kapitan_laino


    Навремето като построиха НДК се понесе мълва, че ще набутат всички коли от Фр. Нансен до Графа в подземния паркинг - леле, какво мърморене по кръчми и градинки падна.

  22. 22 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Кой иска промяна? Всички! А кой иска да се промени? ... НАЛИ!Айде стига само плюене и даване на акъл за всичко. Всеки екперт вече! Еми, пътува се вече, били сме и ние и по Виена, и по Мюнхен, и по Рим, и по Лисабон – е, и?!? Това плочки, павета, ландшафт, модерно изкуство, антивибрационни подложки, асфалт, обособени острови, споделени трасета, шадравани, подземни кофи, алпинеуми, тасета на надземни и подземни неща...ууу, долууу, плюене, писане, храчене и накрая стигаме до „ааааа, няма да ми пипате улицата, ще си паркирам, където си искам, ще мачкам кофите, както си искам, ще си драскам стените, както си искам и тоя градски за нищо не става, а и знаеш ли, кога ще им дам лев и шейсе на тия?!"......е, как да стане?!?
    —цитат от коментар 16 на nniikkii


    "знаеш ли, кога ще им дам лев и шейсе на тия?!"......е, как да стане?!?" - срещу какво да ги дам - тролей модел "дядо Икарус" на какъвто се возих като ученик /вече съм пенсионер/, чистотата вътре в превозните средства, интервал на движение от порядъка 15-20 мин. При това, след като съм редовен данъкоплатец следва за превоз да платя цената на 2 /две/ кофички кисело мляко, а мургавите от чистотата да се возят метлите и мръсните смърдящи дрехи за бог да прости, защото талибаните контрольори въобще не ги закачат. За достъпност да са живи и здрави другите чакащи/пътуващи, че помагат да се качват/свалят/слизат детските колички и хората с увреждания.

  23. 23 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Строеж на (скъпи...) подземни или многоетажни паркинги
    няма да реши проблема със скъп "индивидуален" моторизъм
    и замърсяване, вкл. шумово.

    По широкия световен свят и широката територия на Столична община доста мотористи паркират колите си далече от долe (downtown)
    и продължават напред/назад с обществен транспорт... или с индивидуален (ролери...).

    Така че ще има некакъв завой "Назад към Природата",
    към "София: Град Градина".

    Лошо е "само", че нормалните хора (пешеходци) вече не могат да се радват на километър, два или три безпрепятствена разходка в Града Градина.

    Я подлез внезапно спре отпред, я друго нещо.
    Налага се падение на социалния статус, пълзене през подлез и изпълзение от.

    После всичко е нормално, но вкусът на горчивина остава...

    До коментар [#14] от "kapitan_laino":

    Аз съм убеден, че в момента, в който построят лелеяните от живущите в центъра подземни паркинги, те ще се разбучат, че са им скъпи.

  24. 24 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Преди 2-3 дни видях с очите си как някакви кифла паркира дълъг 5 метра мерцедес ПО ДИАГОНАЛ на един ъгъл на Шишман, с което на практика направи завиването в пряката невъзможно..
    —цитат от коментар 3 на Norman Granz


    Преди няколко месеца в Пловдив, в капана видях лечението на едно такова БМВ 7 серия.
    Един дърт бус мерцедес го мина от край до край :).

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK