Качествени публични пространства и ремонтът на "Графа" и други улици в София

Някои идеи за софийските общинари за това как трябва да изглежда градската инфраструктура в европейски град.<br /><br />Дали настилката около трамвайните линии по "Графа" в крайна сметка ще бъде така прецизно наредена? Дано този път се получи.

© Паралелепипед

Някои идеи за софийските общинари за това как трябва да изглежда градската инфраструктура в европейски град.

Дали настилката около трамвайните линии по "Графа" в крайна сметка ще бъде така прецизно наредена? Дано този път се получи.



Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  2. 2 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Има много лесно решение за усмиряването на живущите в центъра, включително по ул. "Иван Вазов" - създаването на зона за паркиране само на живущи в синя/зелена зона. По този начин ще има достатъчно места и приходящите ще изчезнат.

  3. 3 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3381 Неутрално

    Истината е, че централните софийски улици, включително навремето приятни местенца като Вазов, Шишман, 6 септември и т.н., са се превърнали в гето НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО и заради простотията и нахалството на обитателите на града.

    Достатъчна е една разходка по която и да било от преките на Раковска, за да се види за какво става дума: преливащи (нерядко и пушещи) контейнери за смет, повечето разкривени, ръждясали, с изкъртени колела, около тях разплян боклук или подпрени извънгабаритни кашони от магазините; паркирани НА ЪГЛИТЕ автомобили, които пречат на пешеходците да пресичат (да не говорим за майки с колички, инвалиди с инвалидни колички и т.н.).

    Преди 2-3 дни видях с очите си как някакви кифла паркира дълъг 5 метра мерцедес ПО ДИАГОНАЛ на един ъгъл на Шишман, с което на практика направи завиването в пряката невъзможно.

    Същото важи и за тесните сокаци на някога прекрасния, но напълно ликвидиран от алчни строители и паралии-простаци Долни Лозенец.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 4 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 525 Любопитно

    Едно от многото удоволствия да нямаш кола е, че не му мислиш колко да пия и къде да паркирам.

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    гербаджиите говорят за автоталибаните с военизирани термини като "нашите електорални командоси, с които догодина ще щурмуваме победно изборната крепост" или "Нашата електорална базука, с която на изборите ще опуцаме секви дзелени-мелени, еврогеюве со фелюцюпед, градски естети, умнокрасиви джендъри и секккфи други п*тки майни!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  6. 6 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":

    нали за това за милиционерите.
    не да ми седат у патрулките,
    да пушат като комини, да
    гледат като селски рамбо
    с черни очилца от бензиностанцията
    и да се лигавят пред разни курви
    с мерцедеси.

  7. 7 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    Това с мощните ограничители за качване на тротоарите с кола, май никъде го няма.
    И друг път съм писал, че "глупавите" виенчани си правят тротоарите асфалтови ( има няколко примера и у нас, но като изключение), докато вчера гледам как един млад човек монтираше кубичните блокчета по тротоара на Граф Игнатиев.
    Робски труд, страхотно ниска производителност, качеството зависи само от неговия майсторлък ( т.е. слуачен процес), утре като завали ще отмие пясъка и кубчетата ще се клатят, няма да коментирам как по тези кубчета ще се движат инвалидни колички, бебешки колички и т.н.
    И последно, но не и по значение, каква ли е разликата в цената между полагане на асфалт и този египетски труд.
    Какво е било в главата на архитектите, къде са гледали и какво са мислили тези които са приемали проектите, те си знаят. За мен това е идиотщина.
    А това, да махнеш съществуващия асфалт от градинката пред църквата и вместо само да го позагладиш да тропосаш плочки, които още от утре ще ти пълнят обувките и крачолите с кал и вода....това е върхът.

  8. 8 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    До коментар [#2] от "J.J.":

    прекрасно предложение! Така селяндурите . орки окупирали София ще си паркират в смардливите къщички!!!

  9. 9 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 717 Любопитно

    Притежанието на автомобил е ключово в психологията на нисшите духом. Любопитно ми е защо - разбирам да се гордееш с някаква невероятна, изключително скъпа кола - не е по мой вкус, но разбирам, аз лично обожавам ламборгинита например. Но защо си купуваш някакъв таралясник, който се превръща центъра на емоционалния ти живот?

    И не говоря за случаите, когато е обективно необходимо да имаш кола - за работа или защото имаш болен роднина, живееш на 10 км от града или имаш 3-4 малки деца, които трябва да разпределиш по училища и детски градини. Нижощен дял от хората отговарят на тези критерии.

    Бедността е справедливо наказание за глупостта.
  10. 10 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3984 Неутрално

    В цяла София паркирането да се заплаща.
    Много станаха колите.
    Не можем само да си приказваме, трябват решения.

    Любовта ще спаси света!!!
  11. 11 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 230 Разстроено

    В София е изключително евтино да имаш кола или жилище от гледна точка на данъци. В резултат: 20-25% празни жилища и стари автомобили навсякъде (1/5 от тях дори не са в движение). За сметка на това цените на жилищата са феноменални спрямо средния доход в града, а местата за безплатно паркиране направо липсват.

  12. 12 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Центърът на София не е пригоден за автомобили.
    Няма как да си вземеш носорог за продавач на порцелан и след това да търсиш решение на проблема.
    Или живееш в центъра и автомобилът ти е в гараж или си сменяш жилището с такова в предградие и си взимаш автомобила със себе си.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  13. 13 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Ами всъщност хората от втората снимка имат подземни паркинги. Време е Дневник да прекрати похода си срещу т.нар. "индивидуална мобилност" и да се концентрира върху основният проблем. Столична община е абдикирала напълно от задълженията си да превърне града в приветливо място за живеене. Едно чрез евтин, бърз и достъпен градски транспорт, друго чрез подходяща инфраструктура за каране на колело и трето чрез подходяща инфраструктура за паркиране на лични автомобили в и около центъра на града, а и не само там.

  14. 14 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Аз съм убеден, че в момента, в който построят лелеяните от живущите в центъра подземни паркинги, те ще се разбучат, че са им скъпи.

  15. 15 Профил на xkoleva
    xkoleva
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Това с мощните ограничители за качване на тротоарите с кола, май никъде го няма.
    —цитат от коментар 7 на tsvetko_51

    Това го има във всеки по-голям западноевропейски град. Излез от пещерата.

  16. 16 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Кой иска промяна? Всички! А кой иска да се промени? ... НАЛИ!

    Айде стига само плюене и даване на акъл за всичко. Всеки екперт вече! Еми, пътува се вече, били сме и ние и по Виена, и по Мюнхен, и по Рим, и по Лисабон – е, и?!? Това плочки, павета, ландшафт, модерно изкуство, антивибрационни подложки, асфалт, обособени острови, споделени трасета, шадравани, подземни кофи, алпинеуми, тасета на надземни и подземни неща...ууу, долууу, плюене, писане, храчене и накрая стигаме до „ааааа, няма да ми пипате улицата, ще си паркирам, където си искам, ще мачкам кофите, както си искам, ще си драскам стените, както си искам и тоя градски за нищо не става, а и знаеш ли, кога ще им дам лев и шейсе на тия?!"......е, как да стане?!?

  17. 17 Профил на Punka
    Punka
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да дойдат и да махнат автомобилите и от нашия квартал … защо само в центъра ? за да се похвалим пред чужденците , че всичко ние наред красиво , подредено ?

    Всичко което може да се яде, e обект на властта
  18. 18 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 848 Неутрално

    И аз по едно време снимах тротоарите по света. За гражданин на китната ни столица, такива поддържани градски среди без дефекти оставят впечатление. Но се отказах, понеже е депресиращо занимание. И какво точно ще очакваме да се случи, ако от СО видят тия снимки ? Все едно да показваш Ферари на каруцари. Ами те ще питат от коя страна се впряга магарето.

  19. 19 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":нали за това за милиционерите.не да ми седат у патрулките,да пушат като комини, дагледат като селски рамбос черни очилца от бензиностанциятаи да се лигавят пред разни курвис мерцедеси.
    —цитат от коментар 6 на mihail_p


    Отидете на ул. 6-ти септември, частта от Графа до Гурко - пред МВР, за да видите всичко гореописано в изпълнение на милиционерите. Тя рибата се вмирисва откъм главата, а и там е известно, че има място за една книга...

  20. 20 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Това с мощните ограничители за качване на тротоарите с кола, май никъде го няма.И друг път съм писал, че "глупавите" виенчани си правят тротоарите асфалтови ( има няколко примера и у нас, но като изключение), докато вчера гледам как един млад човек монтираше кубичните блокчета по тротоара на Граф Игнатиев.Робски труд, страхотно ниска производителност, качеството зависи само от неговия майсторлък ( т.е. слуачен процес), утре като завали ще отмие пясъка и кубчетата ще се клатят, няма да коментирам как по тези кубчета ще се движат инвалидни колички, бебешки колички и т.н.И последно, но не и по значение, каква ли е разликата в цената между полагане на асфалт и този египетски труд.Какво е било в главата на архитектите, къде са гледали и какво са мислили тези които са приемали проектите, те си знаят. За мен това е идиотщина.А това, да махнеш съществуващия асфалт от градинката пред църквата и вместо само да го позагладиш да тропосаш плочки, които още от утре ще ти пълнят обувките и крачолите с кал и вода....това е върхът.
    —цитат от коментар 7 на tsvetko_51


    Това не е само там. За момента, поне според мен, върхът е Министерство на икономиката /при Театър 199/ - цяло лято редиха плочки вместо стария асфалт за паркинг /интересно какво ще стане като потекат разни течности от МПС-тата/, но след като баш майсторите им разбиха тротоарите си отидоха и те останаха без плочки или с "изядени" такива.

  21. 21 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Аз съм убеден, че в момента, в който построят лелеяните от живущите в центъра подземни паркинги, те ще се разбучат, че са им скъпи.
    —цитат от коментар 14 на kapitan_laino


    Навремето като построиха НДК се понесе мълва, че ще набутат всички коли от Фр. Нансен до Графа в подземния паркинг - леле, какво мърморене по кръчми и градинки падна.

  22. 22 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Кой иска промяна? Всички! А кой иска да се промени? ... НАЛИ!Айде стига само плюене и даване на акъл за всичко. Всеки екперт вече! Еми, пътува се вече, били сме и ние и по Виена, и по Мюнхен, и по Рим, и по Лисабон – е, и?!? Това плочки, павета, ландшафт, модерно изкуство, антивибрационни подложки, асфалт, обособени острови, споделени трасета, шадравани, подземни кофи, алпинеуми, тасета на надземни и подземни неща...ууу, долууу, плюене, писане, храчене и накрая стигаме до „ааааа, няма да ми пипате улицата, ще си паркирам, където си искам, ще мачкам кофите, както си искам, ще си драскам стените, както си искам и тоя градски за нищо не става, а и знаеш ли, кога ще им дам лев и шейсе на тия?!"......е, как да стане?!?
    —цитат от коментар 16 на nniikkii


    "знаеш ли, кога ще им дам лев и шейсе на тия?!"......е, как да стане?!?" - срещу какво да ги дам - тролей модел "дядо Икарус" на какъвто се возих като ученик /вече съм пенсионер/, чистотата вътре в превозните средства, интервал на движение от порядъка 15-20 мин. При това, след като съм редовен данъкоплатец следва за превоз да платя цената на 2 /две/ кофички кисело мляко, а мургавите от чистотата да се возят метлите и мръсните смърдящи дрехи за бог да прости, защото талибаните контрольори въобще не ги закачат. За достъпност да са живи и здрави другите чакащи/пътуващи, че помагат да се качват/свалят/слизат детските колички и хората с увреждания.

  23. 23 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3712 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Строеж на (скъпи...) подземни или многоетажни паркинги
    няма да реши проблема със скъп "индивидуален" моторизъм
    и замърсяване, вкл. шумово.

    По широкия световен свят и широката територия на Столична община доста мотористи паркират колите си далече от долe (downtown)
    и продължават напред/назад с обществен транспорт... или с индивидуален (ролери...).

    Така че ще има некакъв завой "Назад към Природата",
    към "София: Град Градина".

    Лошо е "само", че нормалните хора (пешеходци) вече не могат да се радват на километър, два или три безпрепятствена разходка в Града Градина.

    Я подлез внезапно спре отпред, я друго нещо.
    Налага се падение на социалния статус, пълзене през подлез и изпълзение от.

    После всичко е нормално, но вкусът на горчивина остава...

    До коментар [#14] от "kapitan_laino":

    Аз съм убеден, че в момента, в който построят лелеяните от живущите в центъра подземни паркинги, те ще се разбучат, че са им скъпи.

  24. 24 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Преди 2-3 дни видях с очите си как някакви кифла паркира дълъг 5 метра мерцедес ПО ДИАГОНАЛ на един ъгъл на Шишман, с което на практика направи завиването в пряката невъзможно..
    —цитат от коментар 3 на Norman Granz


    Преди няколко месеца в Пловдив, в капана видях лечението на едно такова БМВ 7 серия.
    Един дърт бус мерцедес го мина от край до край :).

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK