За българина домът, къщата, е не само постройка, а символ на семейството, традициите, моралните устои в обществото. Законите на българския дом са строги и градени през вековете. Има правила къде се спи, къде се яде, къде са домашните животни.<br />

© xalli

увеличи
, 4274

Ключови думи към статията:

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8956 Любопитно

    Снимките във формата, който пускахте досега - през миналите месеци , изглеждаха по-добре !

    [email protected]
  2. 2 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 862 Весело

    Глупости!
    Снимките на ксалинда НИКОГА не са изглеждали добре, но на нея не ѝ пука и продължава да ни залива с покъртително бездарни фотографии.
    А за наивните ѝ текстове просто нямам думи.

  3. 3 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3019 Неутрално

    До коментар [#2] от "uporit":

    Снима —пуска. Има си и публика. Има добри, има и не толкова добри попадения. Но май равнодушни няма 😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8956 Любопитно

    До коментар [#2] от "uporit":

    Няма пред вид снимките на ксалинда, а формата на ''Дневник '' - не с малката стрелкичка долу, а със стрелките вляво .

    [email protected]
  5. 5 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    До коментар [#3] от "DDR":

    Равнодушни няма. Има ехидно-равнодушни.
    Изобщо форумът на Дневник е всеки луд с номера си, което го прави любопитно зрелище за тези, които могат да четат между редовете.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8956 Любопитно

    До коментар [#5] от "Боян Таксиров":

    Вие какво прочетохте между редовете ?

    [email protected]
  7. 7 Профил на it
    it
    Рейтинг: 489 Неутрално

    "Невестата, щом влезе за първи път в къщата, отива до огнището и поглежда през комина".

    Аз пък си мисля, че невестата като влезе за първи път в къщата, първо отива до леглото и поглежда под одеялото :)

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4459 Весело

    Пак мъгливо, както винаги...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  9. 9 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Семейно кво? Това да не е в ромските фавели?

  10. 10 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 765 Разстроено

    С интерес подходих към галерията, видите ли нещо да науча. След текста на първата снимка за реда къде се спи, яде, е.. и животните очаквах да го науча, да се покаже това. Пък то – нищо! Така и не разбрах и аджеба защо поглежда невестата през комина. И след последната нищо не казваща снимка се замислих – има нещо познато в стила на автора. И се оказах прав... за съжаление.

    Разочароващо!

    @)----,--'--
  11. 11 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 529 Неутрално

    "Примерът на родителите е основата за всеки подрастващ, оформя неговия морал, неговия мироглед."
    ==========================================================================
    Когато Иисус казва:"Дойдох,за да разделя човек от майка му и баща му,и дъщерята с майка и,и снахата със свекърва и.",той не е имал пред вид да учи на ненавист към родителите,но е искал да изрази в най-ясна и рязка форма мисълта,че,за да станеш човек,трябва да разкъсаш кръвните връзки и да станеш свободен."
    Е.Фром

  12. 12 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8956 Неутрално

    До коментар [#11] от "objektivist96":

    Е и >???

    [email protected]
  13. 13 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4259 Весело

    До коментар [#11] от "objektivist96":

    И ерих фром може да греши.Спасителщ вероятно е имал из предвид че религията ще раздели много групи,общности и семейства по този признак

    klimentm
  14. 14 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4259 Разстроено

    Да се завърнеш в бащината къща,

    когато вечерта смирено гасне

    и тихи пазви тиха нощ разгръща

    да приласкае скръбни и нещастни.

    Кат бреме хвърлил черната умора,

    що безутешни дни ти завещаха —

    ти с плахи стъпки да събудиш в двора

    пред гостенин очакван радост плаха.

    klimentm
  15. 15 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#13] от "klimentm":
    Това е част от "Психоанализа и религия" на Фром.
    "...Психоаналитичният процес сам по себе си е търсене на истината. Целите на това търсене се явяват истината за феномените – но не за външните феноме, а за вътрешните. Неговия принцип се заключава в това, че душевното здраве и щастие не може да се достигне, ако ние не разгледаме цялостно нашето мислене и чувство и не установим, къде ние рационализираме, а къде нашите убеждения се коренят в чувството. Критичната самооценка и произтичащата от нея способност да се различава автентичния от лъжливия опит е съществена за религиозното отношение, и това прекрасно е изразено в древен религиозен докумен с будистки произход. Ние намираме в Наставленията на тибетските учители списък от десет илюзии, които могат да послужат като причина за грешка: “1. Желанието може да бъде прието за вяра. 2. Привързаността може да се приеме за благоговение и състрадание. 3. Прекратяването на мислителните процеси може да се приеме за за спокойствието на безграничния ум, явяващ се истинска цел. 4. Чувствените усещания (или феномени) може да се приемат за откровения (или проблясъци) от реалността. 5. Простия проблясък на реалността може да се приеме за пълното нейно осъществяване. 6. Тези, които проповядват, но не практикуват религията, могат да бъдат приети за истински посветени. 7. Робът на страстите може да бъде приет за майстор на йога, който се е освободил от всички условности. 8. Действията, предприемани в собствен интерес, може грешно да се приемат за алтруистични. 9. Измамата може да бъде приета за предпазливост. 10. Шарлатаните може да се приемат за мъдреци” . Главната цел на психоанализата – да помогне на хората да различават истина от лъжа в самите себе си, това е терапевтичен метод, явяващ се емпирично приложение на тезиса “Истината ще ви направи свободни”. И в хуманистичното религиозно мислене, и в психоанализата човешката способност към търсене на истината се смята за неразривно свързана с достигането на свобода и независимост. Според Фройд, Едиповия комплекс е сърцевината на всяка невроза: душевното нездраве възниква в този случай, когато детето не преодолява инфантилната привързаност към родителя от противополжния пол. Фройд смятал за неизбежен този изход, че инцестуозните импулси се явяват дълбоко вкоренена човешка страст. Ако вземем това впечатление от изучаването на клиничния материал; повсеместното табу на инцеста може да послужи за допълнителен аргумент за този тезис. Обаче цялото значение на откритията на Фройд се разкрива тогава, когато ние пренесм този извод от сексуалната сфера в междуличностните отношения. Същността на инцеста не е в сексуалния стремеж към членовете на едно семейство. Този стремеж е в този вид, как подхождат към него, е само едно от израженията на по-малко дълбоките и фундаментално желание да се остане дете, привързано към защитаващите фигури, от които майката – е първата и най-важната. Плода живее заедно с майката и …; и акта на рождението се явява основно само пъвата стъпка към свободата и независимостта. Детето след раждането все още в много отношения е неотменна част от майката; неговото рождение в качеството си на независим човек заема много години – този процес продължава практически през целия живот. Скъсването на пъпната връв не във физически, а в психологически смисъл – е великия повик на развитието на човека, а също така и неговата най-трудна задача. Докато човека е съединен с тези първоначални връзки с майката, бащата, семейството, той чувства себе си в безопасност. Той все още е плод, някой друг за него отговаря. Той не желае да бъде “отделно” същество, облечено в отговорност за своите действия, задължено да прави съждения, “държейки живота си в собствените си ръце”. Оставайки дете, човекът не само избягва фундаменталната тревога, необходимо възникваща при пълното осъзнаване на своето Аз като отделно същество, но също така жадува за безопасност, топлина и несъмнена близост; но той плаща за това висока цена; На него не му се отдава да стане пълноценно човешко същество, да развие способността си за любов и разум; той остава зависим и съхранява чувство за безсилие, което се проявява, когато първичните връзки са заплашени от разкъсване. Всички негови умствени и емоционални действия са свързани с авторитета на първичната група; за това неговите убеждения и интуиция не му приндлежат. Той чувства симпатия, но това е животинска симпатия, топлина, а не човешка любов, която предполага в качеството на своите условия свобода и независимост. Инцестуозно ориентирания човек е способен на чувства за близост към тези, които познава, но не е способен да свързва тясно себе си с “непознати”, тоест с другите човешки същества като такива. В такава ориентация всичките чувства и идеи се оценяват не в термините на добро и зло, истина и лъжа, а в термините на познато и непознато. Когато Исус казва: “…дойдох да разлъча човек от баща му, и дъщеря от майка й, и снаха от свекърва й” (Мт. 10: 35), той не е имал предвид проповед за ненавист към родителите, а е казвал в много недвусмислена и рязка форма този принцип, че човекът, за да стане човек е длъжен да отреже инцестуозните връзки и да намери свобода. Привързаността към родителите – е само една, макар че фундаментална форма на инцеста; в процеса на социална еволюция семейство и роднини стават племето, нацията, расата, държавата, класата, политическата партия, множество други институционални форми и организации. Тук е и корена на национализма и расизма, който, на свой ред, е симптом на човешката неспособност да се възприеме себе си и другите хора в качеството на свободни същества. Може да се каже, че развитието на човечеството идва в направление от инцеста към свободата. В това е ключа към обяснението на универсалността на табуто над инцеста. Човечеството не е чогло да прогресира, ако не се е отдръпнало от майката, бащата и братята със сестрите на потребността на човека от близост. Лйбовта към жената предполага преодоляване на инцестуозните желания: “Затова ще остави човек баща си и майка си и ще се прилепи към жена си…” (Бит. 2: 24). "

  16. 16 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    Отново много приятни кадри на Ксали, които предразполагат към наближаващите празници, когато семействата се събират около огнището и трапезата.

  17. 17 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8956 Весело

    До коментар [#16] от "Читател":

    Можеше и някоя манджичка да покаже край семейното огнище...:)

    [email protected]
  18. 18 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#16] от "Читател":

    Благодаря, така е. Понякога на екскурзиите ни пращат толкова раздрънкани автобуси сякаш возят торба с картофи ;-)

  19. 19 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    До коментар [#18] от "xali":

    За нищо. :-)

    Колкото до автобусите - определено е неприятно това, което споделяш и което е проблем на самите фирми. Явно такъв им е автопаркът, но дано да ги подменят с по-хубави.

    До коментар [#17] от "karabastun":

    Може. Но това си е нейно решение.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.