Автоелектростанция

На все повече обществени места в Западна и Централна Европа се появяват стоянки за зареждане на електромобили. Пътьом щракнах една, която се намира на паркинга на магазин "Глобус", в Чаковице, Прага.



Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    Поредната безсмислена галерия...

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  2. 2 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Честно казано, дори и безплатно зареждане не може да ме привлече към идеята за електромобил. Това - през 200-300 километра да ми се налага да го презареждам и да мисля и да си правя сметка на времето (къде ще съм и колко време трябва да престоя там докато зареди) - посмъртно ме оказва от идеята.

    И моля, не ми опонирайте как вече преходът бил 500-600 км. Да, толкова е в идеални лабораторни условия, при нова батерия. Тя и голямата батерия на моя скъп професионален лаптоп от висок клас държеше в началото по 5-6 часа на натоварване, ама след 1-2 години падна двойно и тройно. Това (електричеството и батериите) не е бакалска аритметика - да умножите и разделите нещо на нещо и да си мислите, че то вечно ще е така.

    Който има пари за нов автомобил, едва ли са му проблем разходите за гориво. Поне при мен е така и затова мисля, че тезата, която защитавам, е резонна. А пък който няма пари за гориво, къде тогава е тръгнал "барабар Петко с мъжете" да си купува прескъп електромобил?

  3. 3 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    Аз си мисля, че бъдещето на електростанциите няма да е в зареждането с кабел на автомобила а в това, батериите да са универсални и ти само да смениш празната с пълна - работа за 10 минути да речеме.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  4. 4 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    А пък който няма пари за гориво, къде тогава е тръгнал "барабар Петко с мъжете" да си купува прескъп електромобил?
    —цитат от коментар 2 на Smoke


    Ти пък какво си тръгнал да правиш сметка на другите? Нали никой не иска от теб каквото и да било?

    Има безплатни колонки, хората ги ползват.

    Тяхна си работа.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  5. 5 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    До коментар [#3] от "DDR":

    10 минути не са ли малко много за тази дейност? :)))

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  6. 6 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3625 Неутрално

    Колко време отнема една зарядка?

  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    Аз съм на същото мнение,но като го казах тук във форума,щяха да ме изядат с парцалите.
    Много обичам да гледам предавания за автомобили по телевизиите. И ми направи впечатление,че водещите на тези предавания,(супер автомонтьори или автомобилисти),или избягват да говорят за електромобилите,или ги съсипват от критика. Един такъв водещ буквално нарече електромобилите "боклуци" с гневна нотка в гласа!

  8. 8 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    До коментар [#7] от "deaf":

    Всеки има право на мнение :))

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  9. 9 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":


    Честно казано, дори и безплатно зареждане не може да ме привлече към идеята за електромобил. Това - през 200-300 километра да ми се налага да го презареждам и да мисля и да си правя сметка на времето (къде ще съм и колко време трябва да престоя там докато зареди) - посмъртно ме оказва от идеята.И моля, не ми опонирайте как вече преходът бил 500-600 км. Да, толкова е в идеални лабораторни условия, при нова батерия. Тя и голямата батерия на моя скъп професионален лаптоп от висок клас държеше в началото по 5-6 часа на натоварване, ама след 1-2 години падна двойно и тройно. Това (електричеството и батериите) не е бакалска аритметика - да умножите и разделите нещо на нещо и да си мислите, че то вечно ще е така.Който има пари за нов автомобил, едва ли са му проблем разходите за гориво. Поне при мен е така и затова мисля, че тезата, която защитавам, е резонна. А пък който няма пари за гориво, къде тогава е тръгнал "барабар Петко с мъжете" да си купува прескъп електромобил?
    —цитат от коментар 2 на Smoke


    Ако не ги наложат административно /както се опитват в момента/ , електромобилите не издържат конкуренцията на колите с ДВГ. А както пътувам всеки месец до Германия , не ми се мисли колко ще си отвися за зареждане

  10. 10 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    До коментар [#7] от "deaf":

    Всеки има право на мнение, но по добре да го изказва с усмивка, а не с гневна нотка в гласа, защото това говори за някакво раздразнение...

    какво ли са му направили електромобилите на въпросния....?

    :)

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  11. 11 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2560 Весело

    В моя род имаме и търговци. От тях знам,че ако някой търговец или производител ви каже,че еди какво си е безплатно,значи лъже като дърт циганин!

  12. 12 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Неутрално

    За станциите извън паркингите на Глобус цените за зареждане са следните:
    3 Кч за киловат час (около 23 стотинки)
    Ценоразписа на Е-ОН е тук:
    https://www.eon.cz/drive #3

    Карта със станциите на Е-ОН за зареждане тук:
    http://www.kdenabijet.cz/mapa-stanic/

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  13. 13 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 134 Неутрално

    Електромобилите при сегашните възможности на батериите са само скъпи играчки...

    Sic transit gloria mundi
  14. 14 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#6] от "man_un":


    Колко време отнема една зарядка?
    —цитат от коментар 6 на man_un


    В България има тарифа за 20 мин бързо зареждане 8 лв.Но не зная дали за това време се пълни цялата батерия или частично

  15. 15 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Неутрално

    Колко време отнема една зарядка?
    —цитат от коментар 6 на man_un


    Ако не се лъжа е индивидуално за всеки тип акумулатор.
    Тук има спецификация на станциите предлагани от Е-ОН. (като тази на снимката)
    https://www.eon.cz/drive #2
    Отиваш на Naše produkty и после ако искаú да разгледаú спецификацията натискаú под продукта Produktová specifikace и с еотваря фаил в пдф.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  16. 16 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#6] от "man_un":

    Задаваш кофти въпрос...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  17. 17 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Неутрално

    Казват, че електромобилите са екологичен транспорт. Интересно, дали е правено изследване, производството на един електромобил и компонентите за инфраструктурата за зареждането му (медни кабели до зарядните станции) как влияят на околната среда - добив и преработка н аредки и цветни метали, производство на кабели и електроенергия.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    "Автоелетростанция" според мен е некоректен термин.
    Това си е станция за зареждана на автомобили с ел. енергия.

    Не е нещо уникално пълно е с подобни из европейските държави...
    И до момента не съм видял такава която да е платена.

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    "Поне при мен е така и затова мисля, че тезата, която защитавам, е резонна"

    Всъщност не е!

    "Това - през 200-300 километра да ми се налага да го презареждам и да мисля и да си правя сметка на времето (къде ще съм и колко време трябва да престоя там докато зареди) - посмъртно ме оказва от идеята."

    Всъщност си купваш ел.автомобил. Зареждаш го във къщи, Отиваш на работа ако е необходимо зареждаш го там на паркига (но най-вероятно не ти е необходимо), след това си тръгваш, като на път към къщи можеш да го заредиш на паркинга на супермаркета, докато пазаруваш (но най-вероятно също няма да ти е необходимо) и се прибираш у дома.
    Там може да го заредиш отново. Ако случайно забравиш да го направиш или те мързи, остават ти вариантите от примера за следващият ден.

    Е, да ако искаш да се качиш и да отидеш до някой място на 600 км от теб ще си е нужно планиране...

    Модератора е неадекватен!
  20. 20 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1964 Весело

    До коментар [#12] от "DDR":

    Е-ОН са го направили платено:)
    Защо да се учудваме всъщност:)

    Модератора е неадекватен!
  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#17] от "DDR":

    https://en.wikipedia.org/wiki/Environmental_aspects_of_the_electric_car

    Не чети самата тема, а погледни референциите под нея.
    Може да намериш подобни изследвания.

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4953 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    За момента има смисъл от малки електромобили само за града. Зареждаш го през ноща, отиваш на работа, връщаш се и пак го зареждаш на нащна тарифа. За София - Варна не става. За сега.

  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5433 Неутрално

    Много красиво ретро зарядно поставиха в един МОЛ в Пловдив:

    http://www.ecars.bg/blogs/zarqdni-stancii/2804-mall-plovdiv-retro-zarqdna-stancia-ecars

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  24. 24 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":Аз си мисля, че бъдещето на електростанциите няма да е в зареждането с кабел на автомобила а в това, батериите да са универсални и ти само да смениш празната с пълна - работа за 10 минути да речеме.
    —цитат от коментар 3 на DDR

    Подминавам времето за смяна на "празната" батерия с "пълна" с лека усмивка. Все пак говорите за бъдещето, когато батериите ще са универсални и .... Но си позволявам да задам няколко въпроса.
    1. Как ще се оценява техническото състояние на батериите, респ. как ще се сравнява?
    2. Как ще се оценява степента на зареденост на батериите, респ. разликата?
    3. Колко подобни пункта/станции/складове ще са необходими в населените места и по пътищата? Приблизително какви ще бъдат размерите на един пункт?

  25. 25 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До автора:

    Изоставаш, брат! Ето зарядна станция на паркинг на супермаркет в България:

    https://bultimes.com/wp-content/uploads/2017/01/lidl-EV-charging.jpg-400-657-.png

    Пазаруваш и през това време зареждаш. Безплатно!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  26. 26 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До автора:Изоставаш, брат! Ето зарядна станция на паркинг на супермаркет в България:https://bultimes.com/wp-content/uploads/2017/01/lidl-EV-charging.jpg-400-657-.png Пазаруваш и през това време зареждаш. Безплатно!
    —цитат от коментар 25 на ТНТ

    Безплатният обяд предизвиква въпроса "Кой го плаща?". Аналогично и безплатното зареждане на автомобила. В случая вероятно разходите се поемат от съответната верига. Може да се приемат и като разходи за реклама.

  27. 27 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Колкото до това малко или много ли са 300 км пробег - с мойта кошница с пълен резервоар изминавам 320-330 км плюс още трийсетина резерв, т.е. общо около 350 км. Те ми стигат да ходя една седмица на работа и остава за кратък излет през уикенда...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  28. 28 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Поредната безсмислена галерия...
    —цитат от коментар 1 на Боян Таксиров


    Това е поредният безмислен постинг, с който Вие пълните форума. Погледнете се какво сте казали тук в тази тема, а също и в останалите - нищо и половина и нищо и половина, както казваше Сашо Диков. Нищо по темата, а само глупави коментари от типа на "Това е положението", "Безсмислена галерия" и прочие глупотевини или коментиране на други хора във форума.

  29. 29 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Весело

    До коментар [#25] от "ТНТ":

    Това е добре. Ето че наваксах. 😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  30. 30 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Спомням си как преди трийсетина години в зората на мобифоните имаше подобни дискусии по отношение на батериите. Сега никой не мисли да го поставя този въпрос. Вече автомобилните гиганти пренасочват развойната дейност към електромобили и само след няколко години ще се смеете на коментарите си.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  31. 31 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1227 Любопитно

    Чакайте и аз да се вместя в разговора. Значи... Нямам електрокола, а нормална, на бензин, там всеки знае как е. Обаче в София не ми върши никаква работа - в зелена зона съм, няма места за паркиране, бла, бла, всеки знае как е. Да ви кажа, за града съм си сгобил електровелосипед от 7 години вече и в началото го юрках с оловни акумулатори - не стават, мъка си е. Малко държат заряда, тежки са и т. н. подробности. След като посъбрах пари, минах на li-polymer, с който се родих - за 5 години им врътнах 15000км, друго си беше усещането, в плюс. Сега съм с li-ion, Panasonic - излиза, че досега все едно не съм го карал това колело, лети, та лети. Батерията е малка - 2.5 кг, с оловото минавах едвам 10 км с едно зареждане, с полимерната 25 км, а сега с литиево-йонната минавам по 40 км без напън (а има и още по-добри варианти). Та защо ви разказвам всичко това: защото техношогиите се развиват бурно и не мога да прогнозирам какво ще бъде след пет или десет години. Дето се вика - ще поживеем, ще видим. Не бързайте да отписвате всички играчи на автомобишния пазар...

  32. 32 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Весело

    До коментар [#20] от "Ivan_":

    Не са длъжни да раздават ” за Бог да прости”. 😉 А тези дето дават да се зарежда за сега безплатно, със сигурност не го правят от човеколюбие😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  33. 33 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Весело

    До коментар [#31] от "Г.Е.М.":

    Ако правилно съм разбрал, сам си си направил ел колело, за което Браво.
    Иначе примера с мобилите е много верен.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  34. 34 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    До коментар [#28] от "Smoke":

    НЕ са глупотевини. Протича комуникация на друго ниво :)))

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#32] от "DDR":

    Да, така е.
    Повечето са търговски обекти и се надяват докато зареждаш да им купиш нещо.
    А Е-ОН все пак е доставчик на ел. енерия.

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#23] от "hamiltonf":

    Да наистина!

    Модератора е неадекватен!
  37. 37 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Весело

    Всяко нещо с времето си. Така, както зарядните за мобилите станаха универсални, така и батериите за колите ще станат универсални. Спираш, вадиш, слагаш и заминаваш.😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  38. 38 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Любопитно

    До коментар [#35] от "Ivan_":

    Те разходи за производство и доставка нямат ли, че да подаряват енергия? Не виждам здравият смисъл в това, че понеже са доставчик на енергия да трябва да я подаряват на някого, който си е купил скъпа кола.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  39. 39 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    Всяко нещо с времето си. Така, както зарядните за мобилите станаха универсални, така и батериите за колите ще станат универсални. Спираш, вадиш, слагаш и заминаваш.😉
    —цитат от коментар 37 на DDR

    В коментар [#24] зададох три въпроса.

  40. 40 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1099 Весело

    До коментар [#37] от "DDR":

    "Спираш, вадиш, слагаш и заминаваш."

    Е, и плащаш, де... ;-)

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  41. 41 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Весело

    До коментар [#39] от "zhivko6461":

    Ще ти отговоря на тях, но кажи къде да пратя фактурата, за поръчаното изследване?😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  42. 42 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1227 Весело

    До коментар [#33] от "DDR":

    Абсоюютно сам си го сглобих, да, занимавам се с електроника, така, че това не ми е проблем. Проблемът беше в реакцията на останалите около мен (доскоро я имаше), че това "чудо" няма как да върши работа. Е, определено върши МНОГО работа в града, безценно е. За спестените пари и нерви да не говорим. Но хората определено ги е страх от новото, непознатото, затова се държат консервативно. Аз определено не съм от тия...

  43. 43 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Неутрално

    До коментар [#42] от "Г.Е.М.":

    Браво, поздравления и за това, че не си се подал на ”умните” и ”знаещите”, дето не могат да направят нещо, но винаги знаят, че така не се прави.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  44. 44 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    Успокой се! Никой не те задължава да си купиш електромобил, по същия начин както никой не те кара да си купиш автобус, кран, снегорин, ролкови кънки и т.н. Купуват си ги хората, които са доволни от тях и си ги карат.
    Запомни си коментара и си го спомни след няколко години. Сам ще се опровергаеш тогава.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  45. 45 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    До коментар [#37] от "DDR":

    Може пък и да НЕ слагаш :))

    Слънчеви батерии имам предвид.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Неутрално

    Преди време доста ги снимах, но престанах. Вече не изумяват (освен една голяма зарядна за 10-Тина автомобила на Тесла, която беше много красива)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1227 Любопитно

    До коментар [#43] от "DDR":

    Благодаря, аз съм доволен от себе си и от това, което правя. Ако повечето хора се настроят малко по-положително в мислите си, животът на всички ни ще бъде по-добър. Просто не съм наясно ЗАЩО трябва винаги да сме наопъки на нормалните нации и да претендираме, че много знаем?! Аз говоря за неща, които съм правил сам, разбрал съм, че винаги има начин да се случо нещо хубаво и така животът ми е много по-смислен и изпълнен с положителни емоции...

  48. 48 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Вече в България има безплатни станции за зареждане на автомобили на много от паркингите на големите супермаркети и шопинг центрове. И много често някой тъп селяндур е паркирал някоя бензинова или дизелова таратайка на мястото за зареждане. Време е да допълнят закона с една красива глоба за такива простаци.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  49. 49 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Весело

    До коментар [#47] от "Г.Е.М.":

    Проблема е в чипа. Трябва да се препрограмира. Ама бавно и трудно става. Като почнахме да градиме бизнеса си, дълго време познати и дори приятели се подсмихваха и питаха —абе ти намери ли си сериозна еабота, на заплата 😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  50. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#38] от "DDR":

    Да де, доставчик са и затова продават, нямаме противоречие.

    Модератора е неадекватен!
  51. 51 Профил на Martin Kralev
    Martin Kralev
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#6] от "man_un":

    Тук пише ev-charger.bg

  52. 52 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#3] от "DDR":

    ?! И колко според теб ще струва труда на някого, пък бил той и за 10 минути? Да не говорим, че електроенергията за заредените батерии пак ще трябва да си я платиш. 10-минутен заряд е повече от идеално решение. В момента каквото и да правиш на една бензиностанция, 10 минути не ти мърдат. Явно никой от коментиращите тук няма и не е карал електромобил и затова се пишат абсурдни неща.
    Аз от две години карам един Лийф (30квтч батерия) и въртя по близо 2000км на месец без никакви грижи. Във Франция и Германия е пълно със зарядни станции, една не малка част напълно безплатни, но и платените са в пъти по-евтини от цените в България. Миналата година попаднах на една зарядна станция на "Хемус" и простата сметка показваше, че цената за зареждане на ток за 150км ще бъде някъде около 40 лева!!! Не знам как са ги мислили тия тарифи, но във Франция цената е около 20 цента на киловатчас без някой да ти брои времето за зареждане или пък фиксирана сума от порядъка на 7€ без значение колко време и колко електроенергия ще заредиш.
    Да не говорим, че абсолютно всички концесионери на Нисан, имат инсталирани зарядни станции, които да се ползват безплатно от собствениците на електромобили Нисан. И в повечето случаи това са бързи (50КВт) зарядни станции. Не и в София, разбира се...

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  53. 53 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#6] от "man_un":

    Зависи от колата и от заррядната станция. За някои модели коли зависи и от температурата. Нисан нямат водно охлаждане на батериите и ако си карал в топло време може да се окаже, че не може да заредиш, защото батерията е загряла твърде много. Този проблем на Нисан съществува и в модела с 40квтч батерия. За най-новия с 60квтч не знам как стои. Най-добре си купи Тесла - там няма такива проблеми.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  54. 54 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#37] от "DDR":

    Знаеш ли колко по-бързо е да си смениш батерията на телефона със заредена. Ама не знам колко хора го правят... Доколкото виждам, повечето предпочитат да ползват зарядно вместо да сменят батерията...

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  55. 55 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1168 Весело

    До коментар [#2] от "Smoke":Аз си мисля, че бъдещето на електростанциите няма да е в зареждането с кабел на автомобила а в това, батериите да са универсални и ти само да смениш празната с пълна - работа за 10 минути да речеме.
    —цитат от коментар 3 на DDR

    Аха, поинтересувай се, колко голяма е батерията, колко тежи и къде е навряна в електромобила, да не говорим, колко е скъпа, че да се търкалят в достатъчно количество заредени батерии по зарядните станции, пък после пак си мечтай...

  56. 56 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4793 Весело

    До коментар [#2] от "Smoke":Аз си мисля, че бъдещето на електростанциите няма да е в зареждането с кабел на автомобила а в това, батериите да са универсални и ти само да смениш празната с пълна - работа за 10 минути да речеме.
    —цитат от коментар 3 на DDR

    Аха, поинтересувай се, колко голяма е батерията, колко тежи и къде е навряна в електромобила, да не говорим, колко е скъпа, че да се търкалят в достатъчно количество заредени батерии по зарядните станции, пък после пак си мечтай...
    —цитат от коментар 55 на Yotce


    Първите мобифони помниш ли как изглеждаха, колко тежаха и с какви размери бяха?
    А сега как изглеждат мобилите, с какви размери са и колко тежът?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK