Е, то и у нас се готви плащане. Засега тол такси и винетки. После очаквам такси по мостове и тунели. А рекламираните безплатни пътища, останаха само във фантазиите на хората. Очаквам и козите пътеки да станат платени. Само качеството няма да се оправи, а ремонтите, ще си останат постоянни.
Празните магистрали точно показват състоянието на турската Ердоикономика...
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Успокой се, ще вдигнеш кръвното, магистрали или не - празни или полупразни...
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
До коментар [#9] от "eti mehter": До коментар [#5] от "karabastun":
"В Турция за движение по автомагистрала се заплаща такса. Таксата се определя от изминатото разстояние и категорията на превозното средство."
Това аз не съм го писал, пък наистина ми прилича на магистралка...
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Железопътната мрежа в Турция е слабо развита , но пътищата им са добри и се поддържат добре. Ердоган , който строи летища и мостове , не се е сетил да построи скоростни железници в Турция , които да свързват големите градове. В Турция разстоянията са големи и този вид транспорт ще е подходящ.
HGS стикер - е малка лепенка състояща се от 2 части. Едната част се монтира от вътрешната страна на предното стъкло на автомобила, зад огледалото. Втората се съхранява през цялото пътуване в страната. За разлика от системата KGS, стикерите на HGS не изискват спиране на всеки контролно пропусквателен пункт разположен на пътя. Плащането автоматично ще бъде взето от вашият дебитен акаунт, който вече е създаден при закупуването на стикера.
HGS стикера може да бъде закупен на входовете и изходите на магистралите, от пощенските офиси или банките Garanti bank и Isbank.
При приближаване на контролно пропусквателен пункт трябва да намалите скоростта на движение до (30 km/h) и да преминете само по лента обозначена с "HGS". Ако преминете с по-висока скорост или по друга лента, скенера няма да може да засече стикера ви и съответно няма да отбележи, че сте заплатили за ползването на пътя. Скенерът обикновено е разположен от лявата страна на пътя.
Ако е включена зелена светлина, то скенера е разпознал стикера ви и съответно е начислил таксата; Ако свети жълта или червена светлина, скенерът не е успял да прочета данните от стикера и плащането не е извършено.
Автоматична система OGS е другата система. За целта е необходимо в автомобила да бъде инсталирано устройство наречено транспордер. При преминаване през платения пътен участък, системата автоматично прочита данните от транспордера в автомобила.
Никога не съм плащал за път. Освен като когато отиваме на летището за трансфер на група.... и то ако престоя е повече от 20 минути..... А пътувам относително често..... на ден, мимимум 30....40 километра.
Аз единствено за около 3000 километра навъртяни в Турция - ми взеха мисля, че три ли, пет ли, лири на входа на някакъв тунел, пресичащ по напряко към Анталия....
Средните ленти за изпреварване са много удобни. На снимката се вижда че е позволено изпреварване и в двете посоки, обикновенно изпреварването е разрешено за изкачващите се. Не знам дали в България са започнали да ги правят? Ако не, дано някой да открие "колелото".
Бастун! В турския асфалт масово се използва варовик! Това забелязал ли си го? Какво стана край Своге? И като пишеш за "след ГКП Малко търново", не ти ли е направило впечатление, че настилката е доста хлъзгава? (Или се возеше на задната седалка...)
Погледни по-внимателно снимка 1. Къде по трасето Бургас-Варна, има такава маркировка? Или в България, къде има така направен път, с три ленти, като средната лента може да се ползва от каращите и в двете посоки, ако има видимост и условия за изпреварване?
За премиване през тунела под Босфора,нямам идея дали се плаща или не,н о на излизане от Турция ми поискаха да доплатя.
Незнам дали само на мен ми прави впечатление,но когато съм на магистрала,движението е нормално 120-140 км/ч Вляза ли в Истанбул имам чуството,че всички карат с 160 км/ч
Не си губя времето да отговарям на тролове .
“Pacta sunt servanda”
:)..... Това много често го правя и аз..... особено като видя как някоя ханъма кара със 70 и говори по телефона..... Изплъзвам се от ляво или отдясно....
Ясно.... Минал си от магистралата, Денизли/Анталия, затова... Ако беше слясал от Бурдур или Ъспарта, е без пари..... ама там пък завоите са много..... Свят ми се завива като изляза от него район.... :)
Тунела през който си минал(а) е частен затова се плаща в брой. Не е длъжно да минаваш през скенера с 30 км/ч има си резервна система за разпознаване на номера на колата.
''При приближаване на контролно пропусквателен пункт трябва да намалите скоростта на движение до (30 km/h) и да преминете само по лента обозначена с "HGS". Ако преминете с по-висока скорост или по друга лента, скенера няма да може да засече стикера ви и съответно няма да отбележи, че сте заплатили за ползването на пътя. Скенерът обикновено е разположен от лявата страна на пътя.''
Абе обясни като хората, от тоя и следващия пост нищо не се разбира. Не съм плащал за платени пътища в Турция, но предполагам че става така - ако влезеш с по висока скорост или по другата лента системата няма да отбележи къде точно сте се качили на платения път ( пари там логично не би трябвало да се вземат) - когато обаче излизаш става интересно - предполагам че там вече има бариера ( и не можеш да си минеш с висока скорост или по някоя странична лента без да платиш) и за да те пусне да излезеш трябва да платиш, но ти вземат сума като ти отчитат качване от най - оталечения вход на пътя който напускаш. Пример - качваш се на магистралата при Чорлу и по някаква причина не ти се отчита входа, излизаш наа Истанбул и там за да ти се вдигне бариерата ти взема пари като да си се качил при Одрин. Така ли е .
Интересна статия. Имам чувството, че се опитва да създаде впечатлението, че Турция има по-хубави пътища, което категорично не е така. Достатъчно е да сравним дължината на магистралната мрежа спрямо площта на страната:
Турция - 2500 км. - 783 хиляди кв. км. България - 800 км. - 111 хиляди кв.км.
С други думи, България има два пъти повече километра магистрала на единица площ. Спрямо населението разликата е още по-драстична, с почти петорна разлика в полза на България.
В България няма и не е планирано да има тол пътища за леки автомобили, с една винетка за 97лв пътуваш цяла година, това са 15 преминавания под Босфора...
Работата е там, че това което в България се счита за магистрала, в Турция в повечето случаи съответства на категоризацията “Главен път”, която се ползва у нас макар да включва по две ленти+ аварийна лента във всяка посока.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Vlado Nikolov
Рейтинг: 1467 НеутралноЕ, то и у нас се готви плащане. Засега тол такси и винетки. После очаквам такси по мостове и тунели. А рекламираните безплатни пътища, останаха само във фантазиите на хората. Очаквам и козите пътеки да станат платени. Само качеството няма да се оправи, а ремонтите, ще си останат постоянни.
hamiltonf
Рейтинг: 4086 НеутралноПразните магистрали точно показват състоянието на турската Ердоикономика...
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympicskarabastun
Рейтинг: 4478 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "hamiltonf":
[email protected]Това как го измисли ?
putinxujlo
Рейтинг: 3490 ВеселоКолко интересно,🤔мислех, че няма пътища. 😄🤣Благодаря👍
"Чуждестранен агент"karabastun
Рейтинг: 4478 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "hamiltonf":
[email protected]И на коя снимка изобщо забеляза магистрала?
eti mehter
Рейтинг: 4415 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "karabastun":
BukalemunВинетки в Турция има ли?
karabastun
Рейтинг: 4478 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "hamiltonf":
[email protected]Щото нали се сещаш, че точно на магистрала няма как да спра и да щракам....
karabastun
Рейтинг: 4478 ЛюбопитноНа снимки 1 и 2 е напълно подходящият и за нашите условия трилентов път ...
[email protected]До коментар [#2] от "hamiltonf":
eti mehter
Рейтинг: 4415 ВеселоДо коментар [#2] от "hamiltonf":
BukalemunТова не е магистрала, бе люляк....
Между градски път е това
karabastun
Рейтинг: 4478 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "hamiltonf":
[email protected]А на другите пак не е магистрала, а две ленти в платно - като двете ленти са отделени с мантинела... пак напълно достатъчно,...за всякакъв трафик.
karabastun
Рейтинг: 4478 ГневноАма явно грандоманията изисква навсякъде да изс...рем големи и скъпи магистрали - разбира се НЕПОДДЪРЖАНИ !!!
[email protected]hamiltonf
Рейтинг: 4086 ВеселоДо коментар [#10] от "karabastun":
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=OlympicsУспокой се, ще вдигнеш кръвното, магистрали или не - празни или полупразни...
eti mehter
Рейтинг: 4415 НеутралноДо коментар [#10] от "karabastun":
BukalemunТоросите ли преминаваш на тия снимки, karabastun?
karabastun
Рейтинг: 4478 НеутралноДо коментар [#6] от "eti mehter":
[email protected]Метод на плащане
Към момента в страната са въведени 2 системи за плащане на пътните такси - безконтактната OGS система или стикери (HGS).
hamiltonf
Рейтинг: 4086 ВеселоДо коментар [#9] от "eti mehter":
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=OlympicsДо коментар [#5] от "karabastun":
"В Турция за движение по автомагистрала се заплаща такса. Таксата се определя от изминатото разстояние и категорията на превозното средство."
Това аз не съм го писал, пък наистина ми прилича на магистралка...
tacheaux
Рейтинг: 4635 НеутралноЖелезопътната мрежа в Турция е слабо развита , но пътищата им са добри и се поддържат добре. Ердоган , който строи летища и мостове , не се е сетил да построи скоростни железници в Турция , които да свързват големите градове. В Турция разстоянията са големи и този вид транспорт ще е подходящ.
karabastun
Рейтинг: 4478 Гневно
[email protected]HGS стикер - е малка лепенка състояща се от 2 части.
Едната част се монтира от вътрешната страна на предното стъкло на автомобила, зад огледалото. Втората се съхранява през цялото пътуване в страната.
За разлика от системата KGS, стикерите на HGS не изискват спиране на всеки контролно пропусквателен пункт разположен на пътя. Плащането автоматично ще бъде взето от вашият дебитен акаунт, който вече е създаден при закупуването на стикера.
HGS стикера може да бъде закупен на входовете и изходите на магистралите, от пощенските офиси или банките Garanti bank и Isbank.
karabastun
Рейтинг: 4478 ГневноПри приближаване на контролно пропусквателен пункт трябва да намалите скоростта на движение до (30 km/h) и да преминете само по лента обозначена с "HGS". Ако преминете с по-висока скорост или по друга лента, скенера няма да може да засече стикера ви и съответно няма да отбележи, че сте заплатили за ползването на пътя. Скенерът обикновено е разположен от лявата страна на пътя.
[email protected]karabastun
Рейтинг: 4478 ГневноАко е включена зелена светлина, то скенера е разпознал стикера ви и съответно е начислил таксата;
[email protected]Ако свети жълта или червена светлина, скенерът не е успял да прочета данните от стикера и плащането не е извършено.
karabastun
Рейтинг: 4478 ЛюбопитноАвтоматична система OGS е другата система.
[email protected]За целта е необходимо в автомобила да бъде инсталирано устройство наречено транспордер. При преминаване през платения пътен участък, системата автоматично прочита данните от транспордера в автомобила.
penetrating
Рейтинг: 8121 ВеселоС кола под наем, системата е с транспондер и автоматично отчита пътните такси.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberteti mehter
Рейтинг: 4415 НеутралноДо коментар [#20] от "karabastun":
BukalemunНяма ли да кажеш снимките от коя част са?
eti mehter
Рейтинг: 4415 НеутралноДо коментар [#14] от "karabastun":
BukalemunНикога не съм плащал за път.
Освен като когато отиваме на летището за трансфер на група.... и то ако престоя е повече от 20 минути.....
А пътувам относително често..... на ден, мимимум 30....40 километра.
karabastun
Рейтинг: 4478 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "eti mehter":
[email protected]Първите две са след КПП - то на Малко Търново, а другите три са на спускането към Мармарис. :)
karabastun
Рейтинг: 4478 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "eti mehter":
[email protected]Аз единствено за около 3000 километра навъртяни в Турция - ми взеха мисля, че три ли, пет ли, лири на входа на някакъв тунел, пресичащ по напряко към Анталия....
karabastun
Рейтинг: 4478 ВеселоДо коментар [#23] от "eti mehter":
[email protected]На другите места сякаш ми светеше зелено.... :)
karabastun
Рейтинг: 4478 ВеселоДо коментар [#23] от "eti mehter":
[email protected]Ще види другия път на границата , може да се окаже , че дължа нещо за пътни такси ! :)
Таралеж
Рейтинг: 2617 НеутралноСредните ленти за изпреварване са много удобни. На снимката се вижда че е позволено изпреварване и в двете посоки, обикновенно изпреварването е разрешено за изкачващите се. Не знам дали в България са започнали да ги правят? Ако не, дано някой да открие "колелото".
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 284 ЛюбопитноБастун!
В турския асфалт масово се използва варовик! Това забелязал ли си го?
Какво стана край Своге?
И като пишеш за "след ГКП Малко търново", не ти ли е направило впечатление, че настилката е доста хлъзгава?
(Или се возеше на задната седалка...)
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#28] от "Таралеж":
Отдавна! Справка Бургас-Варна!
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#16] от "tacheaux":
Трудно!
Азиатската част е много планинска!
Petleshev
Рейтинг: 2751 НеутралноДо коментар [#30] от "gak37608125":
Бивш tww09306483.Погледни по-внимателно снимка 1. Къде по трасето Бургас-Варна, има такава маркировка? Или в България, къде има така направен път, с три ленти, като средната лента може да се ползва от каращите и в двете посоки, ако има видимост и условия за изпреварване?
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#32] от "tww09306483":
Преди Старо Оряхово и преди Приселци!
От 20 години!
nessarox
Рейтинг: 3220 НеутралноМоже,да :)
За премиване през тунела под Босфора,нямам идея дали се плаща или не,н о на излизане от Турция ми поискаха да доплатя.
Незнам дали само на мен ми прави впечатление,но когато съм на магистрала,движението е нормално 120-140 км/ч
Вляза ли в Истанбул имам чуството,че всички карат с 160 км/ч
Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”
eti mehter
Рейтинг: 4415 ВеселоДо коментар [#28] от "Таралеж":
Bukalemun:)..... Това много често го правя и аз..... особено като видя как някоя ханъма кара със 70 и говори по телефона.....
Изплъзвам се от ляво или отдясно....
eti mehter
Рейтинг: 4415 НеутралноДо коментар [#25] от "karabastun":
BukalemunЯсно....
Минал си от магистралата, Денизли/Анталия, затова...
Ако беше слясал от Бурдур или Ъспарта, е без пари..... ама там пък завоите са много.....
Свят ми се завива като изляза от него район.... :)
karabastun
Рейтинг: 4478 НеутралноДо коментар [#36] от "eti mehter":
[email protected]Ми не - карах от Мармарис към Анталия...
pen52398208
Рейтинг: 450 НеутралноТунела през който си минал(а) е частен затова се плаща в брой.
Не е длъжно да минаваш през скенера с 30 км/ч има си резервна система за разпознаване на номера на колата.
eti mehter
Рейтинг: 4415 НеутралноДо коментар [#37] от "karabastun":
BukalemunСъщия път е.
dorn
Рейтинг: 1836 НеутралноДо коментар [#18] от "karabastun":
''При приближаване на контролно пропусквателен пункт трябва да намалите скоростта на движение до (30 km/h) и да преминете само по лента обозначена с "HGS". Ако преминете с по-висока скорост или по друга лента, скенера няма да може да засече стикера ви и съответно няма да отбележи, че сте заплатили за ползването на пътя. Скенерът обикновено е разположен от лявата страна на пътя.''
Абе обясни като хората, от тоя и следващия пост нищо не се разбира.
Не съм плащал за платени пътища в Турция, но предполагам че става така - ако влезеш с по висока скорост или по другата лента системата няма да отбележи къде точно сте се качили на платения път ( пари там логично не би трябвало да се вземат) - когато обаче излизаш става интересно - предполагам че там вече има бариера ( и не можеш да си минеш с висока скорост или по някоя странична лента без да платиш) и за да те пусне да излезеш трябва да платиш, но ти вземат сума като ти отчитат качване от най - оталечения вход на пътя който напускаш. Пример - качваш се на магистралата при Чорлу и по някаква причина не ти се отчита входа, излизаш наа Истанбул и там за да ти се вдигне бариерата ти взема пари като да си се качил при Одрин. Така ли е .
toucanmax
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересна статия. Имам чувството, че се опитва да създаде впечатлението, че Турция има по-хубави пътища, което категорично не е така. Достатъчно е да сравним дължината на магистралната мрежа спрямо площта на страната:
Турция - 2500 км. - 783 хиляди кв. км.
България - 800 км. - 111 хиляди кв.км.
С други думи, България има два пъти повече километра магистрала на единица площ. Спрямо населението разликата е още по-драстична, с почти петорна разлика в полза на България.
Системата излиза по-скъпо за леки автомобили. Например тунела Евразия в Истанбул е 23 лири в едната посока: https://www.avrasyatuneli.com/en/tolls/
В България няма и не е планирано да има тол пътища за леки автомобили, с една винетка за 97лв пътуваш цяла година, това са 15 преминавания под Босфора...
klimentm
Рейтинг: 4048 ВеселоДо коментар [#9] от "eti mehter":
klimentmКомшу при нас междуселските пътища са такива!
Yarak4You
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#41] от "toucanmax":
Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........Работата е там, че това което в България се счита за магистрала, в Турция в повечето случаи съответства на категоризацията “Главен път”, която се ползва у нас макар да включва по две ленти+ аварийна лента във всяка посока.